ZovemseZoranidolazimizRijeke čet 22.10.2020 14:53

 

Nije to tako besmisleno; Meni se osobno ideja sviđa. Danas mi čak i 30 minuta sadržaja zna biti mnogo za gledati, naravno ovisi o tome što se gleda. Ali u principu na youtube, idealno 10-ak minuta po videu, pa 3 puta.

 

Nadam se da će nešto slično se ponovno pojaviti, moglo bi biti nešto od toga - u pravo vrijeme naravno.

 

 

ZovemseZoranidolazimizRijeke čet 22.10.2020 16:05
Ajar kaže...

i ja bih volio tako propasti (može i za pola tog iznosa; nisam pohlepan). 

 

U poslovnom i religioznom svijetu prodaje se priča a ne usluga. Usluga je dobrodošla, ali očito ne i nužna.

 

I ja bi također rado propao čak i za 10% tih novaca, ali priče nažalost nemam da prodam.

wyks čet 22.10.2020 16:07
HCMAA kaže...

kad naši vrli političari pričaju o start-upovima ispada u najmanju ruku čudo

 Da, jer nemamo primjere razvoja standardnih industrija.

 

Start-up je kao vid poslovanja osmisljen da pojedincu pruzi priliku da u manjim okvirima zapocne ideju koju moze skalirati na velike okvire, ali da ima kontrolu kako i kojim tempom postici to skaliranje - i pored izvrsnosti ideje upravo je proces skaliranja kljucan i ono na cemu se gubi ili dobiva.

 

Prije svega treba uzeti u obzir da je startup samo svojevrsna filozofija poslovanja - pa mnogo toga ovisi o atmosferi i volji trzista i samih igraca na trzistu.

 

S time na umu, ideja startupa je super iz dva razloga:

1. Neovisnom pojedincu daje putanju u kojoj moze razviti vlastitu ideju bez ogromnih inicijalnih ulaganja - jer se umjesto ulaganja tocno potrebnog iznosa u ideju kapital stvara i trazi na druge nacine.

 

2. Postojecim strukturama (organizacije, kompanije, instituti) daje mogucnost da sa manje rizika istraze isplativost ili trzisnu snagu neke ideje (proizvoda) kako bi izbjegli masovno ulaganje.

 

Dodatna privlacnost startupa je da (povezano na filozofiju opet) siri dojam i potrebu suradnje, jer osnivaci traze partnere za skaliranje posla - pa kapital ne mora nuzno biti novcani, vec moze biti i u vidu znanja, iskustva, opreme i sl.

 

U klasicnom poslovanju razvoj je jednostavan - ulozi koliko treba, sa provjerenim kadrom i na provjerenom trzistu, te budi bolji od konkurencije.

Kod start-upa je to nesto drugacije, jer je pocetna pozicija drugacija - pa se proizvod razvija drugacije.

 

Npr. - VW je dovoljno jak da osnuje svoju EV firmu (ili odjel) i ulozi u nju apsolutno sav potreban kapital da zavrsi i ponudi proizvod na trzistu.

No, s druge strane Rivian nije imao nista o VW kapitala, osim ideje i par strucnjaka, pa je sva kapital prikupljan dok se ideja stvarala, ali su u Rivina na kraju ulozili i GM i Amazon - obje kompanije koje su poput VW mogle osnovati svoje firme (odjele) za EV.

 

Zato je Rivian - start-up.

 

Startup kao vid poslovanja mora imati izlaznu strategiju - exit strategy, a njih ima nekoliko:

1. Bankrot - ovo se dogadja u 90/100 slucajeva - nije strategija ali je realnost vecine startupa

2. IPO - ovo je jedan od Unicorn scenarija da startup toliko poraste da postane jako dionicko drustvo

3. Akvizicija - drugi scenarij Unicorna - gdje velika kompanija kupi startup za novac, koji doduse moze biti i malen i beznacajan.

4. Akvizicija assetsa - gdje startup ne postane isplativ, vec se radi izbjegavanja gubitaka (ili pokrivanja istih) rasprodaju vrijedni dijelovi tipa lokacije, opreme, same ideje, proizvodni procesi pa cak i timovi.

 

Akvizicije mogu biti razne - da sami osnivaci kupe firmu, da ju kupe radnici, da nije akvizicija vec spajanje itd.

 

U idealnom scenariju - to je mozda jedini nacin da se ostvari neki vid trickle-down ekonomije, jer je uspjesnost malih ideja natjeralo velike igrace ulazu u pojedince/male organizacije, iako je to, naravano daleko od obujma kojeg propagatori trickle-down ekonomije tvrde ili da stvar bude smjesnija - ovakav nacin sirenja kapitala nisu ni imali na umu.

 

Naravno - to ima svoje negativne strane - da se za nikakvo ulaganje dobije ideja/proizvod koji realno vrijede mnogo vise - kako je startupizacija uzela golemog maha, sve je vise lesinara koji vrebaju neiskusne - pa dobre ideje ili budu otete ili ih se preuzme samo da stoji u pricuvi kako bi trenutna struktura direkotra imala library ideja za neka druga vremena.

Takodjer - ni ideja nije jedini kapital koji je izlozen - mnogi start-upi su preuzeti radi neke inovacije u proizvodnom procesu ili su preuzeti zbog kvalitete tima.

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

Gdje se tu uklapa Quibi? Moze li se Quibi ikako svesti na gornje definicije i sjernice?

Quibi je osnovan od strane dvoje milijardera - stoga nema rizika da ideja propadne zbog manjka resursa u pocetnim fazama (kad npr. netko ne moze platiti dobrog web developera), a i ti milijarderi su elita industrije u kojoj se natjecu - stoga i nisu imali problem pronalaska kvalitetnog kadra, dapace, mogli su i sami producirati sadrzaj za vlastitu platformu - kao sto to radi Netflix.

 

Stoga smatram da je neprecizno Quibi nazivati startupom - jer ni neki poduzetnicki pothvat Bezosa ne bi bio startup, kao sto je i Tesla prestala biti startup cim je Musk poceo ulagati ogroman novac (za start-up prilike). Iz istog razloga ne bih ni stigmatizirao ostatak startup trzista jer je eto propala ideja od dvije milijarde dolara.

 

Jer u tome je srz - Jeff Katzenberg je upravo probao iskorstiti momentum i atmosferu start-up scene kako bi off-setao dio ulaganja u vlastitu rizicnu ideju ekipi poznanika koji su takodjer veliki igraci u korporativnom svijetu.

 

Ovo je kao da igrom "lovice" nazivamo Pacificki teatar u 2. svj. ratu ili naganjanje USA 6. flote sa kineskom flotom.

Tako ni Quibi nije startup - vec ogromni poslovni pothvat milijardera i elite trzista - koji je propao zbog oholosti, arogancije i pretjeranih ocekivanja Katzenberga.

 

Sto nas dovodi do drugog problema - holivudska elita i dio postojecih kapitalista i dalje bi radije ulozilo basnoslovan novac u ideje starih prdonja i isluzenih kreatora, nego u svjeze ideje novijih generacija.

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

Sto se same ideje tice - ideja je bezobrazno glupa.

 

1. Tik Tok je uspio jer je kratak, ali bez reklama i zapocinje efekt koji se zove parasocijalna veza - gdje se gledatelj emocionalno veze za zvijezdu - a to je lakse napraviti na TikToku jer su zvijezde u biti drugi ljudi, pa se stvara veza na temelju "oni su bas kao i mi" temelju. Ovo stvara sljedbu jer se prati neciji zivot - a nudi i opciju da parasocijalna veza bude manje ocita jer zvijezde mogu stvoriti interakciju sa fanovima.

 

2. Disney+ sa najvecim repertoarom sadrzaja na planeti stoji 7$

 

Logikom mozemo zakljuciti zasto je ideja bezobrazno glupa.

 

Quibi nudi kratkocu, ali sa reklamama - a bez reklama je skuplji od proizvoda koji nude vise (Disney i Netflix, Amazon Prime), nadalje Quibi nudi kratkocu, ali ne nudi jaku parasocijalnu vezu, jer su zvijezde Quibija standardne nepristupacne zvijezde, pa se teze stvara sljedba.

 

Samo obrazlozenje iz clanka je takodjer dokaz iznimne gluposti direktora - lansirali su aplikaciju kojoj je temeljna svrha da se konzumira u hodu, tj. na putu za posao, u redu u ducanu; u vrijeme kada trcina nacije nije isla na posao niti bila u hodu.

HCMAA čet 22.10.2020 16:15

#Ajar

Mt 6,19-23
"Ne zgrćite sebi blago na zemlji, gdje ga moljac i rđa nagrizaju i gdje ga kradljivci potkapaju i kradu. Zgrćite sebi blago na nebu, gdje ga ni moljac ni rđa ne nagrizaju i gdje kradljivci ne potkapaju niti kradu. Doista, gdje ti je blago, ondje će ti biti i srce."

overhaul čet 22.10.2020 17:59

Treba znat prodat spiku pravim ljudima na pravom mjestu. 
Inače, vrlo su originalni, nije da prije njih nije postojao youtube, pa potom vine ili ovaj odvratni tiktok.

ZovemseZoranidolazimizRijeke kaže...
Ajar kaže...

i ja bih volio tako propasti (može i za pola tog iznosa; nisam pohlepan). 

 

U poslovnom i religioznom svijetu prodaje se priča a ne usluga. Usluga je dobrodošla, ali očito ne i nužna.

 

I ja bi također rado propao čak i za 10% tih novaca, ali priče nažalost nemam da prodam.

 Imaš priče, kao i ja i Ajar, kada bi se našao, kako rekoh gore; na pravom mjestu pred pravim ljudima. No kako nemamo na ručku il večeri dobrohotne milijarderske investitore željne pranj... pardon ulaganja novca, badava nam tu na forumu priče i ideje. 
Da bi se iz ovih krajeva probili, ljudi ipak moraju proizvesti konkurentan i dokazan proizvod. Eto primjera radi, iako osobno nisam pratitelj ljubavnih sapunica za dokone ženske koje pravi onaj naš nanobit.. ali eto to je bila validna ideja; "život piše priče ane žube iz glorije, arene i moje tajne" u "uzbudljiv žanr lifestyle igara" za ženskinje na mobtelima. Nisu samo prodali "koncept" bilgejcu i uzeli 2 milijarde dolara i rekli, e jebga, neide. Ajmo upisat bankrot, ajdbok. 

 

tokyu pet 23.10.2020 03:43

Sad je li po definiciji ovo startup ili ne, ne bih ulazio.
Pod uvjetom da jest, za razliku od vecine startupa koji se vrte po Bugovim vijestima ovi su pruzili uslugu, a ne pusta obecanja i fancy 3D videe. Propali su jer nije bilo interesa, a ne jer su obecali revolucionarni space shuttle, a isporucili papirnati avion, a upravo je ovo potonje razlog propasti vecine tech startupa.

wyks pet 23.10.2020 15:08
tokyu kaže...
Sad je li po definiciji ovo startup ili ne, ne bih ulazio.
Pod uvjetom da jest, za razliku od vecine startupa koji se vrte po Bugovim vijestima ovi su pruzili uslugu, a ne pusta obecanja i fancy 3D videe. Propali su jer nije bilo interesa, a ne jer su obecali revolucionarni space shuttle, a isporucili papirnati avion, a upravo je ovo potonje razlog propasti vecine tech startupa.

 Rekao sam da start-up nije strogo definiran - ali velika vecina shvacanja i opisa ide u smjeru da je to poduzetnicki pothvat sa slijedecim obiljezljima:

1. Neiskusan osnivac ili iskusan sa manjkom kapitala (novac, oprema, kadar, poslovni plan)

2. Iznimno skalabilni, cak eksponencijalni rast - pekara npr. nije startup, ili apartman

3. Prikupljanje kapitala kojeg manjka - Venture capital, strateski partneri - s time da je na term sheetu (pregovaracki list ulagackih partnera) uvijek stoji opcija da iskusniji partner (ili onaj koji ulaze vise) postaje i dio uprave, mozda i CEO.

4. Prilagodba iznimno dinamicnom rastu i tempu prikupljanja kapitala

 

Gdje se tu uklapa Quibi, tj. osnivaci - Jeffrey Katzenberg - koji je bio direktor Disneya i vrijedan je milijardu dolara, te CEO Quibija - Meg Whitman koja vrijedi 6 milijardi dolara i bila je CEO HP Enterprisea, te je i u upravama P&G i Dropboxa?

 

Tako da Quibi po nijednom obiljezju startupa nikako nije statup - jer sama cinjenica da je u startu Quibi imao CEO kalibra Meg Whitman znaci da nisu imali niti jedan problem koji je usko karakteristican za startup.

 

Ako osnujes firmu koja ima sposobnog direktora, imas svu opremu i novac za hladni pogon, novac za inovacije i buduce rizike, za nove proizvode, za sav poterebni sadasnji i i buduci kadar i odbor koji vrijedi 10-ak milijardi dolara - to je korporacija, a ne startup i ne mozes to usporedjivati sa npr. Mrvosem ili sa dva programera koji su firmu zapoceli u dnevnom boravku.

 

Samim time ne mozes ni povlaciti paralele - jer je i poanta startupa da sa u procesu filtrira ideja - sto moze znaciti i da ce ideja propasti. U biti malo tko se i kladi na samu ideju, velike investitore pored ideje privuce i mnostvo drugih elemenata - a i ideja nije uvijek uklesana u kamen vec prodje kroz stotine promjena.

 

Uopce nemoj gledati promasaje - osim ako su prevara, jer i toga ima, nas Bouxtie pada na pamet. Upravo je i poanta da je svaki promasaj unikatan - jer je jedan od postulata startupa da je najveci rizik upravo osnivac i njegove ambicije.

 

S time da postoji komicna razlika - Prevara je u startu prevara - pa nema sanse da dobijes proizvod, osim ako se skupi kapital pa se transformira posao u nesto legalno, dok je Quibi imao uvijete o kojima i Facebook i Amazon sanjaju (milijarde dolara investicijskog novca ne bi ni Bezos odbio, a i sumnjam da bi odbio Whitman za direktora) a propao je.

 

Osim ako nisu oprali novac, Quibi je bezobrazno urnebesni promasaj.

mac92 pet 23.10.2020 16:16
wyks kaže...
tokyu kaže...
Sad je li po definiciji ovo startup ili ne, ne bih ulazio.
Pod uvjetom da jest, za razliku od vecine startupa koji se vrte po Bugovim vijestima ovi su pruzili uslugu, a ne pusta obecanja i fancy 3D videe. Propali su jer nije bilo interesa, a ne jer su obecali revolucionarni space shuttle, a isporucili papirnati avion, a upravo je ovo potonje razlog propasti vecine tech startupa.

 Rekao sam da start-up nije strogo definiran - ali velika vecina shvacanja i opisa ide u smjeru da je to poduzetnicki pothvat sa slijedecim obiljezljima:

1. Neiskusan osnivac ili iskusan sa manjkom kapitala (novac, oprema, kadar, poslovni plan)

2. Iznimno skalabilni, cak eksponencijalni rast - pekara npr. nije startup, ili apartman

3. Prikupljanje kapitala kojeg manjka - Venture capital, strateski partneri - s time da je na term sheetu (pregovaracki list ulagackih partnera) uvijek stoji opcija da iskusniji partner (ili onaj koji ulaze vise) postaje i dio uprave, mozda i CEO.

4. Prilagodba iznimno dinamicnom rastu i tempu prikupljanja kapitala

 

Gdje se tu uklapa Quibi, tj. osnivaci - Jeffrey Katzenberg - koji je bio direktor Disneya i vrijedan je milijardu dolara, te CEO Quibija - Meg Whitman koja vrijedi 6 milijardi dolara i bila je CEO HP Enterprisea, te je i u upravama P&G i Dropboxa?

 

Tako da Quibi po nijednom obiljezju startupa nikako nije statup - jer sama cinjenica da je u startu Quibi imao CEO kalibra Meg Whitman znaci da nisu imali niti jedan problem koji je usko karakteristican za startup.

 

Ako osnujes firmu koja ima sposobnog direktora, imas svu opremu i novac za hladni pogon, novac za inovacije i buduce rizike, za nove proizvode, za sav poterebni sadasnji i i buduci kadar i odbor koji vrijedi 10-ak milijardi dolara - to je korporacija, a ne startup i ne mozes to usporedjivati sa npr. Mrvosem ili sa dva programera koji su firmu zapoceli u dnevnom boravku.

 

Samim time ne mozes ni povlaciti paralele - jer je i poanta startupa da sa u procesu filtrira ideja - sto moze znaciti i da ce ideja propasti. U biti malo tko se i kladi na samu ideju, velike investitore pored ideje privuce i mnostvo drugih elemenata - a i ideja nije uvijek uklesana u kamen vec prodje kroz stotine promjena.

 

Uopce nemoj gledati promasaje - osim ako su prevara, jer i toga ima, nas Bouxtie pada na pamet. Upravo je i poanta da je svaki promasaj unikatan - jer je jedan od postulata startupa da je najveci rizik upravo osnivac i njegove ambicije.

 

S time da postoji komicna razlika - Prevara je u startu prevara - pa nema sanse da dobijes proizvod, osim ako se skupi kapital pa se transformira posao u nesto legalno, dok je Quibi imao uvijete o kojima i Facebook i Amazon sanjaju (milijarde dolara investicijskog novca ne bi ni Bezos odbio, a i sumnjam da bi odbio Whitman za direktora) a propao je.

 

Osim ako nisu oprali novac, Quibi je bezobrazno urnebesni promasaj.

 Pa ono postoji fora u USA da možeš takav gubitak odbijati od poreza sljedećih nekoliko godina. 

wyks sub 24.10.2020 13:41
mac92 kaže...

Pa ono postoji fora u USA da možeš takav gubitak odbijati od poreza sljedećih nekoliko godina. 

 Istina, ali po iznosima i po broju investitora kao i financijskoj jakosti tih investitora ne bih rekao da je bila takva rabota. Svakako nisu platili porez radi investicije i inovacije, ali lista investitora govori da su dali u prosjeku manje od 200 milijuna - sto jest strahovit novac, ali na njihovoj godisnjoj razini prometa i nije neki iznos.

 

Disney, NBCUniversal, Viacom, Sony Pictures Entertainment, WarnerMedia, Lionsgate, MGM, ITV, Entertainment One i tu je jos Alibaba grupa.

 

Vecina ovih kompanija ima promete u desecima milijardi, a imaju i bolje nacine kako izbjeci daleko vece iznose poreza.

 

U pitchu za Quibi Katzenberg je tvrdio da ce do lansiranja aplikacije uloziti 500 milijuna u programiranje same aplikacije, te jos nekoliko milijardi u narednih 5 godina. To je nivo Facebooka, Microsofta i Applea, a ne startupa.