Vandit uto 22.9.2020 21:10
Filox kaže...

 Postoji prototip nekoliko prototipa s kojim testiraju već dosta dugo. Naravno, dobar dio posla se obavlja i na kompjuterima, u simulacijama. I drugi proizvođači daju informacije o proizvodu prije nego javnost uspije testirat. Jednom kad izađe onda mora opravdat te brojeve u stvarnom svijetu ili bude propast na burzi i slični problemi. I Nikola kamioni su imali simulacije, ali za razliku od Rimca, Nikola nije imao prototip koji se voza po cesti i po stazi i to im je sad prouzrokovalo ovaj veliki problem. Nakon cijele priče, Nikola ništa fizički nema za pokazat i dokazat svoje velike tvrdnje. Rimac ima. Pokazao je i pokazuje i dalje. Pitanje je na kraju hoće li 100% opravdati sve što je rečeno, ali to ćemo vidjeti kad izađe 100% gotov proizvod.

 

EDIT:

https://www.youtube.com/watch?v=QI0bc0OdbvQ

Meni je ovo super prikaz mogućnosti, a nije test vozač iz Rimca, nego ovaj novi voditelj Top Geara. Sve dobro objasni.

 

 

Sve je to ok. No ono što mene "brine" je ovo "jednom kada izađe". Ja mislim da nikada neće izaći. Iako je Nico Rosberg kupio jedan primjerak. Jednostavno sam spektik kada je u pitanju Rimac. I to sve zbog njegovih izjava. Da, C2 postoji. Vjerojatno može ići 350 km/h. Doseg od 650 km - čisto sumnjam. Vrijeme će pokazati. Ako on isporuči 150 primjeraka C2 ja ću se prvi javiti, čestitati i reći da sam bio u krivu. No do tada ću sumnjati i propitkivati. 

overhaul kaže...

 Znam ljude koji tamo rade kao inžinjeri, vjeruj mi... ne provode vrijeme fejkajući nepostojeće. No moram navesti disclaimer: definitivno mu nisam advokat, i ima on putra. Glumio je po našim novinama da je fenomenalan i kad nisu imali za platit račun za struju, naskupljao se raznoraznih poticaja (a kad se nnudi, nije lud), dobar dio biznisa ide preko poreznih oaza, a oni prijavljeni na zakonski minimum i tako dalje. No proizvodnja i razvoj se doista to prilično zakotrljala, i nije da prodaju maglu. Što se tiče modela, bio sam na demoima, stvar stvarno čupa asfalt (c1), ali zaborave navesti koliko kratko je auto otpimalan, tj koliko dugo ima dovoljno juicea kad ga se nagari za "utrke". Pričamo o desecima minuta, ne satima. No opet, definitivno nije ni teranos 2.0 ni nikola 1.0. Prije svega, eto ima više zaposlenih i manju "wallstreet valuaciju". Da je u USA, valjda bi mu izmislili vrijednost pola jednako prenapuhanog tesle.

 

Uopće ne sumnjam da ljudi tamo ne rade ozbiljan posao. Vjerujem da s baterijama rade vrlo dobar posao. Auto čupa asfalt i to nitko ne osporava. Svaka čast. Ali što si i sam spomenuo, tekstovi i intervjui po našim novinama ne prikazuju stvarno stanje. Ok, to je takav poslovni model. Netko će vjerovati u ono što on prezentira, netko neće. Elizabeth Holmes je svima bila heroina, ženski Steve Jobs, a sada će najvjerojatnije završiti u zatvoru. Rimac neće, ali da će proizvesti i prodati 150 C2 - bogami neće. 

bruno1026 sri 23.9.2020 10:17

kada:

-gazda jedna firme lupa toliko gluposi koliko ih lupa mate

-proturječi sam sebi o tome što zapravo rade, o broju prodanih, isporučenih automobila,

-postoje slike gazde u navedenom GTM kit automobilu, a navodno sve rade in-house

-ne postoji niti jedna, ali doslovno niti jedna jedina potvrda svih reklamiranih brojeva C1, CS i C2,

-se smatra da je razvoj veyrona (400+ kmh kao C2) koštao oko 3-5 milijardi eura s uključenim najvećim konstrukterskim umovima današnjice, a rimac ima koga točno i odakle novac?

-postoje navodno prodani i prednaručeni automobili, a pokrića u fin. izvješću nema

-niti jedan automobil nije nigdje viđen izvan matinog PR-a,

onda oprostite, dragi fanboji, što sumnjam u cijelu priču. nikola obećaje čuda, pa ih nema, rimac obećaje čuda, pa ih nema. nikolu se preispituje da je prevarant, a mate u doslovno identičnoj priči (investicije auto velikana, nepostojanje neovisnih potvrda ičega, priče o konceptu, pa ipak je koncept, ipak nije) ispada auto guru današnjice i osoba koja pomiče granice. kak da ne. nisam glup da pušim takvu priču.

najgore što vi fanboji nećete priznati ni da postoji trunka sumnje, pa me onda baš zanima, jel nikola prevara ili i tu nekritički vjerujete u priče bez potvrde? ipak je GM uložio u Nikolu, pa valjda znaju oni...

Filox sri 23.9.2020 10:30
bruno1026 kaže...

 

-niti jedan automobil nije nigdje viđen izvan matinog PR-a,

 

 

Kako nije, opet izmišljate. U Top Gearu je bio C1 i ima više privatnih snimki po Americi sa C1, koje nemaju veze s Matom više. I zato vjerujem da su ovo gluposti koje pišu ljudi kao ti, jer uvijek nađem ovakvih primjera za koje znam da su izmišljeni, ili se gurate u stvari koje ne znate i nećete nikad ni znat jer su dio ugovora između firme Rimac i njenih kupaca, a to javnost ne treba znat i to može bit poslovna tajna.

 

I to za kit car, daj ljudi smiješni ste. Nitko u svijetu nije skužio da u Rimca muljaju i da u biti sklapaju neke kit carove od 20.000 Eura, te nama prodaju muda pod bubrige. Kako da ne, svi ste stručnjaci i svi ste išli u Sv Nedelju provjerit te teorije...   

 

Ja sam znao neke ljude koji su i radili u Rimca, pa znam iz prve ruke dosta toga, ali se to ne govori javno. Zašto? Zato jer je to normalno u poslovnom svijetu.

 

P.S.

Nico Rosberg je debil koji pojma nema o autima, prvi put je položio vozački ispit jučer, pa nije ni čudo da ga je jedan Rimac preveslao i uvalio mu nepostojeće govne za oko 2 milje eura. Je, ima smisla, dobro govoriš.

bruno1026 sri 23.9.2020 12:32
Filox kaže...
bruno1026 kaže...

idemo redom,

1. top gear i jest PR, privatne snimke lol, može link? naravno da ne može...

2. jel ima potvrde max brzine, dometa i potrošnje, za proklizavanje smo vidjeli kako ne funkcionira.

3. kit car ne košta 20k eura nego debelo više.

4. komentar o cijeni razvoja veyrona vs Cxxx? niš, ignoriramo?

5. nico možda je debil, možda nije, ne znam kao niti ti. priča o kupnji je samo to zasad, priča. nego, jesu u GM-u debili u vezi Nikole?

6. odluči se, jel c1 samo koncept ili pravi cestovni hypercar koji ide 355kmh? ne može biti i jedno i drugo.

7. po čemu je to dobar auto? tako si napisao, valjda ćeš stat iza svojih riječi.

8. osoba koja kupuje auto neprovjerenih i nedokazanih performani je: a) pametan ili b) budala

 

kod svih fanboja ista priča, red bježanja od odgovora, red imputiranja neizrečenih stvari (nico debil, nepostojeći auto...), red proturječja, malo je koncept, malo nije. dogovorite se sami sa sobom prvo.

 

Filox sri 23.9.2020 12:48
bruno1026 kaže...
Filox kaže...
bruno1026 kaže...

idemo redom,

1. top gear i jest PR, privatne snimke lol, može link? naravno da ne može...

2. jel ima potvrde max brzine, dometa i potrošnje, za proklizavanje smo vidjeli kako ne funkcionira.

3. kit car ne košta 20k eura nego debelo više.

4. komentar o cijeni razvoja veyrona vs Cxxx? niš, ignoriramo?

5. nico možda je debil, možda nije, ne znam kao niti ti. priča o kupnji je samo to zasad, priča. nego, jesu u GM-u debili u vezi Nikole?

6. odluči se, jel c1 samo koncept ili pravi cestovni hypercar koji ide 355kmh? ne može biti i jedno i drugo.

7. po čemu je to dobar auto? tako si napisao, valjda ćeš stat iza svojih riječi.

8. osoba koja kupuje auto neprovjerenih i nedokazanih performani je: a) pametan ili b) budala

 

kod svih fanboja ista priča, red bježanja od odgovora, red imputiranja neizrečenih stvari (nico debil, nepostojeći auto...), red proturječja, malo je koncept, malo nije. dogovorite se sami sa sobom prvo.

 

 OK, uvjerili ste me odustajem.

 

Uspoređivat razvoj Veyrona i Rimca nema nikakvog smisla, jedno je električni auto s baterijama, a drugi je prvi serijski auto s 1000 konja u motoru s unutarnjim izgaranjem i prvi serijski auto koji ide preko 400 km/h. Rimac nema takav motor niti ide 400+, pa ne vidim nikakvog smisla u toj usporedbi. 

 

Nitko sigurno ne kupuje niti rezervira auto bez testiranja i dokaza. Takve dokaze i testiranja ćeš vidit kad dođeš s parama na prodajno mjesto i kad se dogovoriš za test vožnje.

 

Naučite se čitat sarkazam, pobogu.

MrBlc sri 23.9.2020 12:55
Filox kaže...

Nitko sigurno ne kupuje niti rezervira auto bez testiranja i dokaza. Takve dokaze i testiranja ćeš vidit kad dođeš s parama na prodajno mjesto i kad se dogovoriš za test vožnje.

Ni ovo nije točno. Čak i ako auto bude veliki fail, ima igrača koji bi ga kupili zbog moguće kolekcionarske vrijednosti u budućnosti.

 

Pogledaj koliko danas dođe Renault R3, koji je bio jeftinija, osiromašena verzija automobila koji je već sam po sebi jednostavan i jeftin automobil za mase.

overhaul sri 23.9.2020 17:49

Dobro, meni se definitivno ne prepire sa kolegama forumašima, a i slažem se za mnoge navode. Nisam fan ni navijač, da samo slijepo pratim tog mladca i njegove egotrip eskapade. No ne stoji usporedba ovih njegovih demo igračaka sa bugatti veyronom/chironom. Njegov pandan je prije npr. Koenigsegg. Njegovi bolidi ne koštaju svaki milijardu dolara po modelu razvoja a opet on sa svakim modelom (jesko, regera, agera itd) obara svjetske rekorde i ljudi ne smatraju da je fejker. Također, on ima konkurenciju poput Hennessey, Pagani, Ariel, De Tomaso i takvi mali egzotici koji su, apsurdno, iako kolekcionarski dotjerani i pojedinačno skupi, jeftiniji za razvoj auta nego razvoj običnog fiat punta ili opela corse. Nije usporediv ni s podružnicama mrcina velikih kompanija, kao što je Lambo, Ferrari, Porsche, Bentley, McLaren, AstonMartin i t. d. Čak je i prosječan F1 tim daleko skuplji za razvoj i održavanje (i mimo plaće vozača). Mislim, pa to vjerujem znate jel.
Glede rimca i njegovih eskapada (neznam jel mu josipa u rodu, lol) bilo bi dobro da se ušteli na pravu, klasičnu burzu, pa da ga počnu analizirati ovakvi kakvi su procjenjivali i Nikolu. Bilo bi dobro da ga provjeri i porezna. To bi mi bilo daleko bitnije od toga dali mu je auto baziran na generičkom kit autu, i dali je najbrži i najbolji ili nije.

wyks sri 23.9.2020 23:02
MrBlc kaže...
Ni ovo nije točno. Čak i ako auto bude veliki fail, ima igrača koji bi ga kupili zbog moguće kolekcionarske vrijednosti u budućnosti.

Pogledaj koliko danas dođe Renault R3, koji je bio jeftinija, osiromašena verzija automobila koji je već sam po sebi jednostavan i jeftin automobil za mase.

 Ja nisam fan Rimca, sto zbog nezibjezne price o ocu, a i zbog toga jer je ta prica vec dosegla razinu - nek je ukro bar je ulozio u pamet - no u biti u ovoj cijeloj prici jedino i jest bitno ukoliko je dobivao drzavne poticaje da isti nisu ulozeni u prevaru ili u projekt koji nije ostvariv.

 

Privatne investicije, kako fizickih osoba tako i kompanija u projekte me ne zanimaju (osim kao ljubitelja automobila i tehnologije, ali i zato jer pratim investicijske trendove i startupe) pa to prepustam na rizik onih koji mu daju novac. Ja se tu mogu zafrkavati i trolati, nije me briga dok kod se ne ulaze ozbiljan javni novac.

 

No, da se izjasnim zasto sam te citirao.

 

I Britanska vlada je 1970-ih ulozila oko 120 milijuna dolara u DMC - DeLorean, nadajuci se da ce pokrenuti proizvodnju u Sj. Irskoj, pa je to bio izgubljen novac. Mozda jednom uspiju napraviti povratak iz buducnosti pa da kazu ovima iz '81-e da strpljivo cekaju 1985. i kino uradak stanovitog Roberta Z.

 

Doduse, ne moze se sad zamjeriti svako drzavno ulaganje u auto-industriju, jer su redom svi proizvodjaci ili direktno spaseni ili su imali ogromne beneficije od javnog novca, pa ne treba biti prestrog. Iako i u tom slucaju Rimcev automobilski sektor vjerojatno nikada nece biti masovnija industrija od koje bi se na razini drzave imalo koristi (kao sto Ceska ima koristi od Skode), pa bi trebalo primjeniti jednake kriterije kao i za sve koji se javljaju za poticaje - ukoliko je novac namjenjen za prosirenje kapaciteta, onda strategija mora biti jasna.

 

Ovako se (u nekom nategnutom slucaju) moze dogoditi da se potice projekt, koji ce na kraju biti kupljen od inozemne kompanije koja preseli i IP i proizvodnju dok ostavi tek zastupnistvo ili neki nebitan sektor. (Ali to je nivo kojeg Rimac vjerojatno nece dosegnuti, prije ce rasprodati udio kojeg ima, pa ce biti nebitno). Dogodilo je i Britancima da je Jaguar bio kanta za nabijanje, kao sto je i Volvo kineski.

Visak sri 23.9.2020 23:31
wyks kaže...

I Britanska vlada je 1970-ih ulozila oko 120 milijuna dolara u DMC - DeLorean, nadajuci se da ce pokrenuti proizvodnju u Sj. Irskoj, pa je to bio izgubljen novac. 

 Jednu stvar ne razumijem. Socijalizam ne valja jer je država loš gospodar i zato je kapitalistički sistem über alles, a onda u svim kapitalističkim državama pola proračuna ide u razne poticaje ili porezna oslobođenja. Kojom to logikom taj loš gospodar odjednom može dobro gospodariti poticajima?

 

I naravno u praksi su poticaj izvor korupcije i velik dio ode u propast, a i ono što uspije zapravo uništi druge privatne firme koje iz nekog razloga nisu dobile poticaj, a moraju se na tržištu boriti s onima koje jesu.

 

Kapitalizam je isto socijalizam, ali samo za bogate i one povezane s vlašću. U socijalizmu nema legalnog načina da se pojedinac enormno obogati, pa je nemoguće puno ukrasti od države jer se to vidi. U kapitalizmu nema granice koliko državnog novca se može sliti u privatne džepove, a kad postoje državni dužnosnici koji određuju koji privatnik će dobiti poticaj (ili neku drugu birokratsku beneficiju), neminovno se stvara povratna sprega korupcije. Uz to imamo političare-poduzetnike koji sami sebi ili jedni drugima pogoduju.

bruno1026 čet 24.9.2020 09:26
overhaul kaže...

Dobro, meni se definitivno ne prepire sa kolegama forumašima, a i slažem se za mnoge navode. Nisam fan ni navijač, da samo slijepo pratim tog mladca i njegove egotrip eskapade. No ne stoji usporedba ovih njegovih demo igračaka sa bugatti veyronom/chironom. Njegov pandan je prije npr. Koenigsegg. Njegovi bolidi ne koštaju svaki milijardu dolara po modelu razvoja a opet on sa svakim modelom (jesko, regera, agera itd) obara svjetske rekorde i ljudi ne smatraju da je fejker. Također, on ima konkurenciju poput Hennessey, Pagani, Ariel, De Tomaso i takvi mali egzotici koji su, apsurdno, iako kolekcionarski dotjerani i pojedinačno skupi, jeftiniji za razvoj auta nego razvoj običnog fiat punta ili opela corse. Nije usporediv ni s podružnicama mrcina velikih kompanija, kao što je Lambo, Ferrari, Porsche, Bentley, McLaren, AstonMartin i t. d. Čak je i prosječan F1 tim daleko skuplji za razvoj i održavanje (i mimo plaće vozača). Mislim, pa to vjerujem znate jel.
Glede rimca i njegovih eskapada (neznam jel mu josipa u rodu, lol) bilo bi dobro da se ušteli na pravu, klasičnu burzu, pa da ga počnu analizirati ovakvi kakvi su procjenjivali i Nikolu. Bilo bi dobro da ga provjeri i porezna. To bi mi bilo daleko bitnije od toga dali mu je auto baziran na generičkom kit autu, i dali je najbrži i najbolji ili nije.

 možda ne djelujem tako, ali dijelimo slično mišljenje. nema ništa ni za ni protiv rimca, niti mi od njegove priče išta ulazi ni izlazi iz džepa. on je i za hrvatsko gospodarstvo praktično zanemariv subjekt po pitanju poreza i davanaj. onaj dio koji me doista nepotrebno trigrira su te priče o najbržem, najboljem, najjačem automobilu u povijest, autonomnoj vožnji, da je on predvodnik tehnologije hypercarova i slični "hvalite me usta moja" navodi. ako imaš, pokaži, ako nemaš ne seri. rimcu je C2 treći (halo, treći u 5. godina!!) hypercar bez da je išta osim ubrzanja potvrđeno ili testirano na ijednom od njih, a prema njegovom PR-u vw, tesla i ostali samo što nisu stavili ključ u bravu.

zapravo, od svega je najžalosnije kad fanboji lupe rečenicu "a jesi vidio ovo od rimca, ono od rimca", na pitanje što sam trebao vidjet i zašto je auto tako dobar, ostaje muk. tišina. jebemu, dižeš auto u nebesa, a sam ne znaš odgovor zašto je to tako! renault clio ima dokazane performanse za razliku najboljeg, najbržeg i najinovativnijeg električnog automobila koji se kupuje za milju+ eura. "proizveo sam auto koji ide 355kmh, 415kmh, ali vam to neću nigdje pokazat, vjerujte na riječ". i netko to vjeruje. žalosno.

wyks pet 25.9.2020 13:39
Visak kaže...
 Jednu stvar ne razumijem. Socijalizam ne valja jer je država loš gospodar i zato je kapitalistički sistem über alles, a onda u svim kapitalističkim državama pola proračuna ide u razne poticaje ili porezna oslobođenja. Kojom to logikom taj loš gospodar odjednom može dobro gospodariti poticajima?

 Kreni sa "kulturnim boljsevizmom" pa procitaj sto Peterson i desnicarska "inteligænciæ" bruji o "postmodernom kulturnom marksizmu".

 

Kao sto su Nacistima bili neprijatelji moderna i Weimarski socijalizam, tako je Shapirou (i think-tankovima koje izdasno financira Stari Americki Kapital) neprijatelj "Cardi B WAP" i Medicare.

 

Primjeti kako malo cujes na ulici o deficitu, ali puno cujes o "pederskoj agendi"? A sto ako povezes da je pederska agenda uzrokovala deficit? Genijalno zar ne. Reklo bi se da postoji grana ekonomije koja pokusava na sve nacine progurati proizvod.

Kako li se ono zove? Marks... ne nije marksizam, vec MARKETING!

 

A kako se marketing placa novcem (ne kao zdravstvo koje se placa sa "thoughts and prayers") onda je jako logicno da onaj tko ima vise novaca moze platiti vise marketinga!

 

I zato Ben Shapiro ima veci reach na Facebooku od Washingotn Posta i Ny Timesa skupa, ali to nikoga nije briga jer je Facebook mreza za starce i zanimljivo je Trump napao Twitter, a nije Facebook. Mozda jer ljetuju u Cambridgu, stari Trump i drug Facebook?

 

https://www.businessinsider.com/facebook-crowdtangle-data-top-posts-conservative-outlets-2020-7

https://disrn.com/news/in-past-month-ben-shapiro-has-gotten-more-facebook-interactions-than-abc-news-nbc-news-nyt-wapo-npr-combined

https://www.nytimes.com/2020/08/27/technology/what-if-facebook-is-the-real-silent-majority.html

 

Inace, "woke" Coca Cola ima daleko vise koristi od lobiranja Koch brace.