razor23 sri 20.1.2021 21:55
Apocalypso722 kaže...

U sklopu jednog kolegija proučavali smo poslovne i financijske aktivnosti raznih firmi na i van Zagreb Stock Exchange (ja pobliže firmu Lura d.o.o., naški Dukat). Profesorica se u jednom trenu dotakla Rimca, i svemu što se o njima priča.

Pa bi prenio samo 2 stvari:

 

1) Oni su tek sada na nekoj pozitivnoj nuli, što se tiće financija. Od samog osnutka pa do tek nedavno, apsolutno svaka kuna/euro/dolar/yen koji su imali na raspolaganju, zaradili patentima, nalazili po džepovima i u kaučima, išao je u research & development, ne proizvodnju. Tek sada počinju okretati neki konačan profit.

 

2) Svi smo čuli za raznorazna strana ulaganja. Te firme kao Hyundai, Porsche, Kia, ne ulažu bezveze u tamo neke firme iz rubnih zemalja EU - sve je kalkulirano. I nisu to bili zajmovi, milodari itd. nego zaista promjena vlasničke strukture - ne sjećam se koja je brojka bila spomenuta, no nezz jel Mate sada ima 30ak% vlasničkog udjela. Da je to stvarno scam neki kao što očito većina komentatora u ovoj temi smatra, sa šarolikom vlasničkom strukturom gdje imena daleko veća od samog Rimca očekuju svoje ne bi to sigurno ovako dugo potrajalo.

 

Čeka se trenutno da izađu na ZSE.

Gdje su oni od pozitivne nule, bez poticaja i zajmova, za koje tvrde da se računaju pod prihode, nemam pojma o računovodstvu ali tako pričaju kad se neka uspješna poticajna kompanija hvali prihodima. 

 

Ostaje pitanje u što i kako je recimo Porsche uložio, Porsche si možda otvara servisnu mrežu kroz Rimca na Balkanu za električna vozila (slično kao i sa onom ICT firmom za izradu auto sučelja), a Hyundai je samo mali dio uložio u vlasničku strukturu koliko sam shvatio a ostalo se očekuje da se odradi na njihovim električnim modelima.

 

Prva prava ulagačka nevolja u raju je bila prošle ili pretprošle godine kad se povukao rani investitor kojeg su doslovno isplatili uz kojih niti 10% godišnje kamate, čime je tržišna vrijednost Rimca sa predviđenih 8 milijarda kuna pala na niti milijardu kuna.

A do 8 milijardi kuna se je navodno došlo jer su računali da je Hyundai sve uplatio za vlasništvo a ništa za radove. 

 

Usto neznam jel sam to pročitao negdje staru vijesti ali prije koji mjesec se povukao još jedan rani investitor (uz ulazak dva nova), no pošto su HR mediji izgnorirali vijest očito novi nisu donjeli neki kapital a odlazak nekog tko je za sitniš dobio vlasništvo baš i ne zvuči pozitivno.

Štakori bježe sa broda koji tone kako se kaže:) 

volegradele sri 20.1.2021 23:17
bruno1026 kaže...
Filox kaže...
EDIT:

Kažete nema nikakve potvrde za brojeve... Ma da, nema, nije Tajima vozio na Pikes Peaku još 2015., a od tamo postoje i službeni brojevi. OK, nije Rimac auto, al je Rimac drivetrain i Torque Vectoring System. Zanima vas kako to dvoje radi? Evo vam pa čitajte:

Tajima teams up with Rimac for Pikes Peak 2015 - Rimac Automobili (rimac-automobili.com)

 

E-Runner Pikes Peak Special TAJIMA MOTOR CORPORATION (tajima-motor.com)

 

Šta nema potvrde, šta nema brojeva?

 ima negdje dokaz obećanih 415kmh, ili daj 400? čisto za informaciju, cestovni automobili koji idu takvim brzinama, a njih je svega nekoliko u svijetu, razvoj je koštao puste milijarde eura i tražio je najbolje stručnjake u svim poljima za jedan auto koji postoje na svijetu i nikad nisu i neće vratiti uloženo. dakle, razvoj veyrona je imao sve ono što tvoj idol nema, niti je imao, niti će ta prčvarnica od bivšeg prodajnog salona peugeota (ili renaulta) ikada imati. pazi ti to, pandan veyronu se razvija u prodajnom salonu, jadna nam država s onima koji to vjeruju. propali student verna i jurilice koje idu preko, ma ne mora biti 400, dovoljno je 300kmh, ne idu istu rečenicu.

tko je studirao tehničke znanosti će znati kolika je znanost sakrivena iza metalurgije običnog šarafa, a koliko je tek onda interdisciplinarnih znanja potrebno da napraviti jedan dinamički zahtjevan proizvod poput automobila koji ide 400kmh. tko nije prismrdio takvim znanostima, njemu savršeno vjerujem da puši romantična sranja od dečku joj je prolijevao krv, znoj i proljev u kasnim noćnim satima unutar tatine garaže da bi naposlijetku proizveo 3 (tri!!) hiperjurilice od koje za niti jednu nema dokaza za izrečeno iti ijedan ozbiljan video koji pokazuje performanse jače od prosječnog mercedesa. s razlikom da mercedes nije jurilica.

pametnom je dosta rimčevih laži, a budali, da te parafraziram, nikad neće biti...

 WTF koji pandan Veyronu??

razor23 čet 21.1.2021 06:00
HCMAA kaže...
što je više kleveta i laži... Mate nam je miliji i draži.
https://youtu.be/o94ve33-JF4

 A ja sam mislio da je final testing trebao biti na stazi.

 

I eto prvog ozbiljnog problema za testiranje na stazi, gume za vozila koja ubrzavaju od 0-100 za dvije sekunde ne postoje, nitko nikad nije gradio tako brze gume za serijska vozila.

To je bila prvi komentar CNN kad je Musk objavio da Speedster uskoro izlazi 2018g ili 2019g, pozvali su šefa razvoja Continentala da im objasni dali postoje gume za Speedstara, on je odgovorio ne, ukoliko danas počnu sa razvojem za prve prave gume trebati će minimalno do 2023g. odnosno pet godina razvoja.

 

Hrvatski novinari naravno Rimca nikad nisu upitali što je sa gumama, a on je u pretprošloj godini izjavio da Pirreli mislim razvija gume isključive za C2:)

 

Znaši šef Continentala kaže nemoguće, 5g. im treba da proizvodu nove tip guma, Rimac ih dobiva preko veze u Italiji.

I takvi priča od Rimca ima na bacanje, svaki put kad netko podigne neko ozbiljno pitanje, Mate vuče zeca iz šešira on je to već poriješio, zato mu ne vjerujem išta, tako je komunicirala Elizabeth Holmes.

 

Nedavno je pričao o otvaranju tvornica za autonomna vozila u RH, nitko živ mu nije postavio pitanje jel on zna da sva nova voziila već ima brake/drive by wire što služi za automatizaciju.

I onda gledam njegov video sa Nico Rosbergom i tamo priča da će C2 imati drive/brake by wire radi autonomne vožnje.

Znači lik je itekako svijestan da autonomna vozila ne trebaju posebne tvornice i da već nova vozila imaju sve za autonomiju a opet on po HR priča gluposti o tvornicama za autonomna vozila.

 

PS.

Nedavno sa jednim kolegom, znači iz ICT-a razgovaram od Porsche Taycanu, i on mi na to kaže, a to je ono što Rimac izgradio za Porsche.

Znači ne netko digitalno nepismen, već osoba iz ICT misli da Rimac je neki svijetski igrač u autoindustriji koji Švabe uči praviti električna vozila, toliko je mitomanija oko toga čovjeka.

 

 

Filox čet 21.1.2021 07:59
volegradele kaže...

tko je studirao tehničke znanosti će znati kolika je znanost sakrivena iza metalurgije običnog šarafa, a koliko je tek onda interdisciplinarnih znanja potrebno da napraviti jedan dinamički zahtjevan proizvod poput automobila koji ide 400kmh. tko nije prismrdio takvim znanostima, njemu savršeno vjerujem da puši romantična sranja od dečku joj je prolijevao krv, znoj i proljev u kasnim noćnim satima unutar tatine garaže da bi naposlijetku proizveo 3 (tri!!) hiperjurilice od koje za niti jednu nema dokaza za izrečeno iti ijedan ozbiljan video koji pokazuje performanse jače od prosječnog mercedesa. s razlikom da mercedes nije jurilica.

pametnom je dosta rimčevih laži, a budali, da te parafraziram, nikad neće biti...

 WTF koji pandan Veyronu??

 Ma pusti ga, natripao se. Ja sam (za razliku od bruna1026) gledao proces izrade bloka motora za Chirona ili Veyrona. To je brutalno, iz komada se tokari W16 blok motora, razvoj tog motora je stvarno bio dug i koštao je gomile novaca. S druge strane, ako se radi o elektromotima, onda je stvar daleko, daleko jednostavnija. Nemoguće je uopće to dvoje stavit u istu rečenicu, pa ne razumijem kako to ljudi mogu bit toliko tehnički nepismeni, a ovde prodavat svu pamet svijeta.

 

A automobil koji vozi 300 km/h nije uopće problem napravit, ni s običnim motorom, a pogotovo s malo jačim elektromotorom. Pa pobogu ljudi, obični Audi A6 3.0 TDI ide 270+km/h na našoj autocesti, osobno sam to doživio u tom autu. Ne, nisam ja bio taj debil koji je vozio, nego moj glupi bivši šef.

 

I ponavljam, C_2 još nije dovršen. Još su prototipovi samo na cesti. Skulirajte se malo.

razor23 čet 21.1.2021 08:30
Filox kaže...
volegradele kaže...

tko je studirao tehničke znanosti će znati kolika je znanost sakrivena iza metalurgije običnog šarafa, a koliko je tek onda interdisciplinarnih znanja potrebno da napraviti jedan dinamički zahtjevan proizvod poput automobila koji ide 400kmh. tko nije prismrdio takvim znanostima, njemu savršeno vjerujem da puši romantična sranja od dečku joj je prolijevao krv, znoj i proljev u kasnim noćnim satima unutar tatine garaže da bi naposlijetku proizveo 3 (tri!!) hiperjurilice od koje za niti jednu nema dokaza za izrečeno iti ijedan ozbiljan video koji pokazuje performanse jače od prosječnog mercedesa. s razlikom da mercedes nije jurilica.

pametnom je dosta rimčevih laži, a budali, da te parafraziram, nikad neće biti...

 WTF koji pandan Veyronu??

 Ma pusti ga, natripao se. Ja sam (za razliku od bruna1026) gledao proces izrade bloka motora za Chirona ili Veyrona. To je brutalno, iz komada se tokari W16 blok motora, razvoj tog motora je stvarno bio dug i koštao je gomile novaca. S druge strane, ako se radi o elektromotima, onda je stvar daleko, daleko jednostavnija. Nemoguće je uopće to dvoje stavit u istu rečenicu, pa ne razumijem kako to ljudi mogu bit toliko tehnički nepismeni, a ovde prodavat svu pamet svijeta.

 

A automobil koji vozi 300 km/h nije uopće problem napravit, ni s običnim motorom, a pogotovo s malo jačim elektromotorom. Pa pobogu ljudi, obični Audi A6 3.0 TDI ide 270+km/h na našoj autocesti, osobno sam to doživio u tom autu. Ne, nisam ja bio taj debil koji je vozio, nego moj glupi bivši šef.

 

I ponavljam, C_2 još nije dovršen. Još su prototipovi samo na cesti. Skulirajte se malo.

 Nisam baš siguran da je izgradnja automobila baš toliko jednostavna, Alfa Romeo je nedavno izbacila Gulliu od 505 konja pa prva serija je bila jedan veliki bug a Italijani od jučer ne prave automobile već imaju neku povijest.

Auto ima toliki gubitak vrijednosti da u 3g. izgubi oko 40%. 

 

Spomenuo si da C2 nije dovršen, a Rimac je proveo sva moguča testiranja od crash testova to testova zračanja a automobil nije dovršen niti pošteno staze nije vidio, barem prema onom što je dostupno na webu.

Meni zvuči malo ilogično prvo napraviti crash testove pa onda ići završiti automobil jer i najmanja promjena u dizajnu/tehnologiji automobila može totalno promjeniti rezultate crash testiranja.

Tako da to jednogodišnje crash testiranje automobila neznam koje je imalo svrhe jer ako sada stave drugačiji upravljač a kamoli neke ozbiljnije preinake ti testovi ne vrijede.

 

Razumijem da su išli raditi crash testove da bi unaprijedili automobil a koliko sam shvatio oni su radili crash testiranja finalnog proizvoda kojeg uopče nemaju prema njihovom pričanju ne mojem.

 

Trebao je izaći finalni proizvod sa trake pa ga onda ići testirati, gdje piše da im serijiski proizvodna linija neće imati bug koji dovodi sigurnost u pitanje, a nije da se već nije dogodilo?

Ali čime bi onda zabavljalji javnost godinu dana, finalna crash testiranja nefinalnog proizvoda:)

 

 

Filox čet 21.1.2021 08:40
razor23 kaže...

 Nisam baš siguran da je izgradnja automobila baš toliko jednostavna, Alfa Romeo je nedavno izbacila Gulliu od 505 konja pa prva serija je bila jedan veliki bug a Italijani od jučer ne prave automobile već imaju neku povijest.

Auto ima toliki gubitak vrijednosti da u 3g. izgubi oko 40%. 

 

Spomenuo si da C2 nije dovršen, a Rimac je proveo sva moguča testiranja od crash testova to testova zračanja a automobil nije dovršen niti pošteno staze nije vidio, barem prema onom što je dostupno na webu.

Meni zvuči malo ilogično prvo napraviti crash testove pa onda ići završiti automobil jer i najmanja promjena u dizajnu/tehnologiji automobila može totalno promjeniti rezultate crash testiranja.

Tako da to jednogodišnje crash testiranje automobila neznam koje je imalo svrhe jer ako sada stave drugačiji upravljač a kamoli neke ozbiljnije preinake ti testovi ne vrijede.

 

Razumijem da su išli raditi crash testove da bi unaprijedili automobil a koliko sam shvatio oni su radili crash testiranja finalnog proizvoda kojeg uopče nemaju prema njihovom pričanju ne mojem.

 

Trebao je izaći finalni proizvod sa trake pa ga onda ići testirati, gdje piše da im serijiski proizvodna linija neće imati bug koji dovodi sigurnost u pitanje, a nije da se već nije dogodilo?

Ali čime bi onda zabavljalji javnost godinu dana, finalna crash testiranja nefinalnog proizvoda:)

 

 

 Nije problem sklopit sve za crash test. Zadnja testiranja i preinake se ionako rade na software-u. Hardware je bitan za crash test i to može sve bit ugrađeno i spremno za proizvodnju, sad se završni testovi i preinake rade, a to se radi na software-u. Logika čista. Ovo je električni auto. Optimizacija.

bruno1026 čet 21.1.2021 09:40

natripan? smiri se malo nije ti dobro biti na rubu.

za rezimiram, napravili su automobil do serijske proizvodnje, a da taj auto još nije vidio stazu niti maksimalnu brzinu i tvrdiš da auto nije praktično finiširan? ti to ozbiljno? auti se finiširaju softverski? vidim, upijaš svaki glupost svog idola jer su to njegove riječi. bravo.

usput, auti koji ide 270+ i 415 ne idu u istu rečenicu. dvije osnovne stvari su nebo i zemlja, ovjes i aerodinamika. veyron ima posebno izrađene gume upravo za te brzine proguglaj kakve, da ta ja neznalica ne učim.

tupiš da sirova snaga nije problem. njuzfleš genije, naravno da nije, problem je tu snagu učikovito i sigurno prenijet na tlo bez da ubiješ vozača. e to je već nešto što svaki student strojarstva i propali student verna ima u malom prstu, ne?

ps, nekako si preskočio onaj video gdje tvog idola novinar pita o 150 prodanih automobila, a mate , genijalan kakav jest, to ne demantira. pitam se tko je tu budala, da te ponovno parafraziram. s vama fanbojima uvijek isto, jedan dan mate radi aute, drugi dan tehnologije, treći dan hoovercraftove, četvrti dan električne jahte, da bi peti krenuo ispočetka. koliko čovjek mora biti naivan da to vjeruje...

Filox čet 21.1.2021 09:59
bruno1026 kaže...

za rezimirami, napravili su automobil do serijske proizvodnje, a da taj auto još nije vidio stazu niti maksimalnu brzinu i tvrdiš da auto nije praktično finiširan? ti to ozbiljno? auti se finiširaju softverski? vidim, upijaš svaki glupost svog idola jer su to njegove riječi. bravo.

usput, auti koji ide 270+ i 415 ne idu u istu rečenicu. dvije osnovne stvari su nebo i zemlja, ovjes i aerodinamika. veyron ima posebno izrađene gume upravo za te brzine proguglaj kakve, da ta ja neznalica ne učim.

tupiš da sirova snaga nije problem. njuzfleš genije, naravno da nije, problem je tu snagu učikovito i sigurno prenijet na tlo bez da ubiješ vozača. e to je već nešto što svaki student strojarstva i propali student verna ima u malom prstu, ne?

ps, nekako si preskočio onaj video gdje tvog idola novinar pita o 150 prodanih automobila, a mate , genijalan kakav jest, to ne demantira. pitam se tko je tu budala, da te ponovno parafraziram. s vama fanbojima uvijek isto, jedan dan mate radi aute, drugi dan tehnologije, treći dan hoovercraftove, četvrti dan električne jahte, da bi peti krenuo ispočetka. koliko čovjek mora biti naivan da to vjeruje...

 A kako ja i ti možemo znat šta je jedna firma testirala i gdje? Jesi li baš 100% siguran da nisu odradili testove na stazi? Ja ne mogu tvrdit ni jedno ni drugo, ali znam da je poprilično opasno prelazit 300, 350km/h u autu i da ako će se testirat krajnja brzina i te exremne mogućnosti, automobil bi ipak trebao bit 100% dovršen, testiran, usklađen, optimiziran. Nitko ne želi da testni vozač pogine pri testiranju, jer se išlo s nedovršenim proizvodom nešto dokazivat. To bi bila i smrt cijelog projekta. Pa neće nitko kupit ubojicu i to za 1.7 milj ojro...

 

Gume su za Bugatti posebno rađene. Ne vidim zašto se ne bi radile i za Rimca. I za Koenigsega. I za Aston Martina... I za Hennesy... Nije Rimac jedini koji je rekao da može do 400 i malo preko. Nije Bugatti više jedan i jedini koji probija tu granicu i nisu na Bugattiju jedine gume napravljene za takve brzine. Danas ima sve više i više tih hyperauta koji idu 400.

 

Upravo kompjuter, senzori i software služe tome da vozač ne pogine pri takvim ubrzanjima i brzinama. I upravo to je ono na čemu se radi do zadnjeg trena. I upravo to treba bit savršeno izvedeno, a ne da zbog softwareske greške bude problem, izletavanje, ozljede, smrti...

 

Video sam preskočio komentirat jer ga iskreno nisam ni vidio. Ne gledam Matu što priča, više me zanimaju videa vožnje i kad drugi pričaju o doživljaju auta, pogotovo stranci. U videu s Nicom Rosbergom se jasno vidilo tko je tata za auta, a tko se baš i ne kuži previše u neke pojmove. Takve informacije mi imaju više kredibiliteta, iako sam i ja svjestan da i to može sve bit u dogovoru i plaćeno, kao svjevrsni oglas/prodavanje magle. Nisam ja baš takav fanboy kakvim me prozivate, imam i ja nešto mozga i logike. Ipak, gledajući ono što vidim, čitajući ono što čitam i slušajući druge ljude koji su testirali auto, imam osjećaj da to ide u dobrom smjeru i da nije prodavanje magle. Ne mora Mate imat svo znanje, treba imat prave ljude oko sebe.

 

P.S.

270+ i 400 sam stavio u istu rečenicu, jer je prije mene netko stavio 300 i 400 u istu rečenicu, pa samo da pokažem kako je to 300 bilo besmisleno spominjat, jer to nije brzina koju je danas teško postići. Da, apsolutno se slažem da to ne treba u istu rečenicu, to je i bio smisao mog komentara.

razor23 čet 21.1.2021 10:06
Filox kaže...
razor23 kaže...

 Nisam baš siguran da je izgradnja automobila baš toliko jednostavna, Alfa Romeo je nedavno izbacila Gulliu od 505 konja pa prva serija je bila jedan veliki bug a Italijani od jučer ne prave automobile već imaju neku povijest.

Auto ima toliki gubitak vrijednosti da u 3g. izgubi oko 40%. 

 

Spomenuo si da C2 nije dovršen, a Rimac je proveo sva moguča testiranja od crash testova to testova zračanja a automobil nije dovršen niti pošteno staze nije vidio, barem prema onom što je dostupno na webu.

Meni zvuči malo ilogično prvo napraviti crash testove pa onda ići završiti automobil jer i najmanja promjena u dizajnu/tehnologiji automobila može totalno promjeniti rezultate crash testiranja.

Tako da to jednogodišnje crash testiranje automobila neznam koje je imalo svrhe jer ako sada stave drugačiji upravljač a kamoli neke ozbiljnije preinake ti testovi ne vrijede.

 

Razumijem da su išli raditi crash testove da bi unaprijedili automobil a koliko sam shvatio oni su radili crash testiranja finalnog proizvoda kojeg uopče nemaju prema njihovom pričanju ne mojem.

 

Trebao je izaći finalni proizvod sa trake pa ga onda ići testirati, gdje piše da im serijiski proizvodna linija neće imati bug koji dovodi sigurnost u pitanje, a nije da se već nije dogodilo?

Ali čime bi onda zabavljalji javnost godinu dana, finalna crash testiranja nefinalnog proizvoda:)

 

 

 Nije problem sklopit sve za crash test. Zadnja testiranja i preinake se ionako rade na software-u. Hardware je bitan za crash test i to može sve bit ugrađeno i spremno za proizvodnju, sad se završni testovi i preinake rade, a to se radi na software-u. Logika čista. Ovo je električni auto. Optimizacija.

 

 

Meni se čini da bi razvoj automobila trebao iči da se prvo napravi gotov proizvod a onda se modificira prema rezultatima testa. Mislim tako je možda u tradicionalnoj autoindustriji gdje nema puno nepoznanica.

Ovdje mi se pak čini da dok oni razbijaju automobil traže još uvijek neka riješenja zbog kojih bi C2 trebao biti C2, jer da je drugčije prije početka crash testiranja bi taj auto već bio na stazi i radio krugove po Grobniku i rušio svijetske rekorde.

 

Neznam možda sam u krivu, no čitavo to testiranje automobila je bilo ništa drugo nego odličan izvor resursa za markentiški odjel Rimca. A ono prvo pitanje a što Vi uopče testirate nitko nije postavio, testira se prototip sa pola snage, valjda pola baterije i pitanje čega još toga pola.

Testiramo prototip, da a kakav prototip. I testirao je Peugot, električni 308 hyperhatch pa ga doveo na stazu i rasturao a nije radio test crashove prije toga:)

 

Filox čet 21.1.2021 10:17
razor23 kaže...

 

Meni se čini da bi razvoj automobila trebao iči da se prvo napravi gotov proizvod a onda se modificira prema rezultatima testa. Mislim tako je možda u tradicionalnoj autoindustriji gdje nema puno nepoznanica.

Ovdje mi se pak čini da dok oni razbijaju automobil traže još uvijek neka riješenja zbog kojih bi C2 trebao biti C2, jer da je drugčije prije početka crash testiranja bi taj auto već bio na stazi i radio krugove po Grobniku i rušio svijetske rekorde.

 

Neznam možda sam u krivu, no čitavo to testiranje automobila je bilo ništa drugo nego odličan izvor resursa za markentiški odjel Rimca. A ono prvo pitanje a što Vi uopče testirate nitko nije postavio, testira se prototip sa pola snage, valjda pola baterije i pitanje čega još toga pola.

Testiramo prototip, da a kakav prototip. I testirao je Peugot, električni 308 hyperhatch pa ga doveo na stazu i rasturao a nije radio test crashove prije toga:)

 

 Sigurnost vozača?

razor23 čet 21.1.2021 10:18
Filox kaže...
bruno1026 kaže...

za rezimirami, napravili su automobil do serijske proizvodnje, a da taj auto još nije vidio stazu niti maksimalnu brzinu i tvrdiš da auto nije praktično finiširan? ti to ozbiljno? auti se finiširaju softverski? vidim, upijaš svaki glupost svog idola jer su to njegove riječi. bravo.

usput, auti koji ide 270+ i 415 ne idu u istu rečenicu. dvije osnovne stvari su nebo i zemlja, ovjes i aerodinamika. veyron ima posebno izrađene gume upravo za te brzine proguglaj kakve, da ta ja neznalica ne učim.

tupiš da sirova snaga nije problem. njuzfleš genije, naravno da nije, problem je tu snagu učikovito i sigurno prenijet na tlo bez da ubiješ vozača. e to je već nešto što svaki student strojarstva i propali student verna ima u malom prstu, ne?

ps, nekako si preskočio onaj video gdje tvog idola novinar pita o 150 prodanih automobila, a mate , genijalan kakav jest, to ne demantira. pitam se tko je tu budala, da te ponovno parafraziram. s vama fanbojima uvijek isto, jedan dan mate radi aute, drugi dan tehnologije, treći dan hoovercraftove, četvrti dan električne jahte, da bi peti krenuo ispočetka. koliko čovjek mora biti naivan da to vjeruje...

 A kako ja i ti možemo znat šta je jedna firma testirala i gdje? Jesi li baš 100% siguran da nisu odradili testove na stazi? Ja ne mogu tvrdit ni jedno ni drugo, ali znam da je poprilično opasno prelazit 300, 350km/h u autu i da ako će se testirat krajnja brzina i te exremne mogućnosti, automobil bi ipak trebao bit 100% dovršen, testiran, usklađen, optimiziran. Nitko ne želi da testni vozač pogine pri testiranju, jer se išlo s nedovršenim proizvodom nešto dokazivat. To bi bila i smrt cijelog projekta. Pa neće nitko kupit ubojicu i to za 1.7 milj ojro...

 

Gume su za Bugatti posebno rađene. Ne vidim zašto se ne bi radile i za Rimca. I za Koenigsega. I za Aston Martina... I za Hennesy... Nije Rimac jedini koji je rekao da može do 400 i malo preko. Nije Bugatti više jedan i jedini koji probija tu granicu i nisu na Bugattiju jedine gume napravljene za takve brzine. Danas ima sve više i više tih hyperauta koji idu 400.

 

Upravo kompjuter, senzori i software služe tome da vozač ne pogine pri takvim ubrzanjima i brzinama. I upravo to je ono na čemu se radi do zadnjeg trena. I upravo to treba bit savršeno izvedeno, a ne da zbog softwareske greške bude problem, izletavanje, ozljede, smrti...

 

Video sam preskočio komentirat jer ga iskreno nisam ni vidio. Ne gledam Matu što priča, više me zanimaju videa vožnje i kad drugi pričaju o doživljaju auta, pogotovo stranci. U videu s Nicom Rosbergom se jasno vidilo tko je tata za auta, a tko se baš i ne kuži previše u neke pojmove. Takve informacije mi imaju više kredibiliteta, iako sam i ja svjestan da i to može sve bit u dogovoru i plaćeno, kao svjevrsni oglas/prodavanje magle. Nisam ja baš takav fanboy kakvim me prozivate, imam i ja nešto mozga i logike. Ipak, gledajući ono što vidim, čitajući ono što čitam i slušajući druge ljude koji su testirali auto, imam osjećaj da to ide u dobrom smjeru i da nije prodavanje magle. Ne mora Mate imat svo znanje, treba imat prave ljude oko sebe.

 

P.S.

270+ i 400 sam stavio u istu rečenicu, jer je prije mene netko stavio 300 i 400 u istu rečenicu, pa samo da pokažem kako je to 300 bilo besmisleno spominjat, jer to nije brzina koju je danas teško postići. Da, apsolutno se slažem da to ne treba u istu rečenicu, to je i bio smisao mog komentara.

 Po pitanju guma mislim da je problem ubrzanje a ne brzina.

 

A što Nico Rosenberg radi, diže milijune na youtube, isto kao Shmee150, samo što Shmee150 je to javno objavio da mu je to biznis trenutačni, obogatio sa na nekretninima pa odlučio kao hobby raditi review auta, pa skužio da može dizati milijune na tome (njegovim riječima).

A o TopGearu ne treba niti pričati oni su doslovno kupljeni, čime su srušili tužbu Muska, da oni nisu informativna emisija nego humoristična tako da oni nemaju obavezu predstavljati činjenice:)

 

Neka sjedne u C2 netko poput Autogeful ili Carwow ili tako netko tko ustvari ne živi od toga da ti kaže da auto koji vozi je najbolji na svijetu:)

Ili ovaj youtuber kojeg je bio zaposlio koji isto živi od naručenog sadržaja. 

 

Tu ima toliko "red flagova" u toj kompaniji da o tome se može pisati dva dana, a naši mediji sustavno ignoriraju bilo što a oni koji odluče "gazdi" postaviti medijski upit dobivaju samo odbijenicu, "gazda" trenutačno ne daje izjave kao što je dobio poslovni dnevnik kad je želio istražiti malo detaljnije vlasništvo firme.

 

Tako da ono, da nije prodao, a izjavio da jest 150 komanda je samo još jedan "red flag" u nizu, a neznam im broj:)

MrBlc čet 21.1.2021 10:36
razor23 kaže...

Po pitanju guma mislim da je problem ubrzanje a ne brzina.

I brzina je problem:

- ubrzanje samo po sebi nije problem, problem je moment koji ga uzrokuje, a održavanje velike brzine također traži veliki moment jer otpor zraka ne raste linearno

- centrifugalna sila - obod gume mora moći izdržati sile naprezanja zbog same centrifugalne sile

- elastičnost - da bi imao dobar grip, guma mora moći amortizirati male neravnine i ne smije poskakivati

- masa - uz sve to, guma ne smije biti ni preteška jer se radi o rotirajućoj neamortiziranoj masi

- trajnost - za razliku od ubrzanja koje traje nekoliko sekundi, pri velikoj brzini, guma je pod opterećenjem trajno

Filox čet 21.1.2021 10:46

The 50 Fastest Supercars by Top Speed

 

Ovdje možete vidit preko 30 automobila koji su sposobni vozit preko 400 km/h. Neki od njih su koncepti za postavljanje rekorda, ali velika većina su cestovno dopuštena auta. S nekim gumama. Znam da su gume velik problem pri tim brzinama, ali nije Rimac prvi na ovim brzinama. Očito se rade specijalne gume za specijalna auta.

 

"Bespoke tire development in cooperation with Pirelli started in the early concept feasibility phase of the project." - Po ovoj izjavi, Pirelli već nekoliko godina ima vremena za razvoj specijalnih guma, kao što je i Michelin nekoliko godina razvijao gume za Chirona/Veyrona.

 

"After the latest iteration and test session, Pirelli starts the process of industrialization and homologation, preparing for serial tire production." - Tko ne vjeruje, uvijek može uputit upit Pirelliju.   

 

Ja mislim da po ovim nekim informacijama, nije tako nemoguće napravit gumu za 400+ km/h. Odnosno, postoji to već, pa zašto je čudno da netko to specijalno razvija i za Rimca? Plati se pa se ima.

Filox čet 21.1.2021 10:53
razor23 kaže...

 

Meni se čini da bi razvoj automobila trebao iči da se prvo napravi gotov proizvod a onda se modificira prema rezultatima testa. Mislim tako je možda u tradicionalnoj autoindustriji gdje nema puno nepoznanica.

Ovdje mi se pak čini da dok oni razbijaju automobil traže još uvijek neka riješenja zbog kojih bi C2 trebao biti C2, jer da je drugčije prije početka crash testiranja bi taj auto već bio na stazi i radio krugove po Grobniku i rušio svijetske rekorde.

 

Neznam možda sam u krivu, no čitavo to testiranje automobila je bilo ništa drugo nego odličan izvor resursa za markentiški odjel Rimca. A ono prvo pitanje a što Vi uopče testirate nitko nije postavio, testira se prototip sa pola snage, valjda pola baterije i pitanje čega još toga pola.

Testiramo prototip, da a kakav prototip. I testirao je Peugot, električni 308 hyperhatch pa ga doveo na stazu i rasturao a nije radio test crashove prije toga:)

 

 Probaj malo bolje razmislit. Zamisli da ti sklapaš neki proizvod. Šta misliš koji put je optimalniji?

 

Put broj 1: sklopiš sve bez testiranja, onako odoka, po simulacijama. Onda kreneš testirat, pa sve rastavljaš, mijenjaš i sastavljaš po sto puta.

Put broj 2: sastviš jedan dio, pa njega istestiraš, te mijenjaš samo taj dio, onda drugi, pa treći. Pa tek onda to sklopiš i dalje testiraš, kad si već glavne probleme otklonio na manjim djelovima i manjim testovima.

 

Ja bi išao drugim putem, dio po dio testirat i malo po malo sklapat i dodavat nove djelove, kako se šta istestira, pa na kraju ostane samo još optimizacija gotovog proizvoda. To što ja kažem "samo" i nije baš samo, ali sigurno je manje nego da se sve sastavi, pa se tek onda skuži da se sve treba ponovno radit.

 

Ovo su sad naša naklapanja, jer ne znamo kako se točno radilo i kako razni proizvođači rade, ali eto, možemo malo laprdat?

bruno1026 čet 21.1.2021 10:56
Filox kaže...
bruno1026 kaže...

za rezimirami, napravili su automobil do serijske proizvodnje, a da taj auto još nije vidio stazu niti maksimalnu brzinu i tvrdiš da auto nije praktično finiširan? ti to ozbiljno? auti se finiširaju softverski? vidim, upijaš svaki glupost svog idola jer su to njegove riječi. bravo.

usput, auti koji ide 270+ i 415 ne idu u istu rečenicu. dvije osnovne stvari su nebo i zemlja, ovjes i aerodinamika. veyron ima posebno izrađene gume upravo za te brzine proguglaj kakve, da ta ja neznalica ne učim.

tupiš da sirova snaga nije problem. njuzfleš genije, naravno da nije, problem je tu snagu učikovito i sigurno prenijet na tlo bez da ubiješ vozača. e to je već nešto što svaki student strojarstva i propali student verna ima u malom prstu, ne?

ps, nekako si preskočio onaj video gdje tvog idola novinar pita o 150 prodanih automobila, a mate , genijalan kakav jest, to ne demantira. pitam se tko je tu budala, da te ponovno parafraziram. s vama fanbojima uvijek isto, jedan dan mate radi aute, drugi dan tehnologije, treći dan hoovercraftove, četvrti dan električne jahte, da bi peti krenuo ispočetka. koliko čovjek mora biti naivan da to vjeruje...

 A kako ja i ti možemo znat šta je jedna firma testirala i gdje? Jesi li baš 100% siguran da nisu odradili testove na stazi? Ja ne mogu tvrdit ni jedno ni drugo, ali znam da je poprilično opasno prelazit 300, 350km/h u autu i da ako će se testirat krajnja brzina i te exremne mogućnosti, automobil bi ipak trebao bit 100% dovršen, testiran, usklađen, optimiziran. Nitko ne želi da testni vozač pogine pri testiranju, jer se išlo s nedovršenim proizvodom nešto dokazivat. To bi bila i smrt cijelog projekta. Pa neće nitko kupit ubojicu i to za 1.7 milj ojro...

 

Gume su za Bugatti posebno rađene. Ne vidim zašto se ne bi radile i za Rimca. I za Koenigsega. I za Aston Martina... I za Hennesy... Nije Rimac jedini koji je rekao da može do 400 i malo preko. Nije Bugatti više jedan i jedini koji probija tu granicu i nisu na Bugattiju jedine gume napravljene za takve brzine. Danas ima sve više i više tih hyperauta koji idu 400.

 

Upravo kompjuter, senzori i software služe tome da vozač ne pogine pri takvim ubrzanjima i brzinama. I upravo to je ono na čemu se radi do zadnjeg trena. I upravo to treba bit savršeno izvedeno, a ne da zbog softwareske greške bude problem, izletavanje, ozljede, smrti...

 

Video sam preskočio komentirat jer ga iskreno nisam ni vidio. Ne gledam Matu što priča, više me zanimaju videa vožnje i kad drugi pričaju o doživljaju auta, pogotovo stranci. U videu s Nicom Rosbergom se jasno vidilo tko je tata za auta, a tko se baš i ne kuži previše u neke pojmove. Takve informacije mi imaju više kredibiliteta, iako sam i ja svjestan da i to može sve bit u dogovoru i plaćeno, kao svjevrsni oglas/prodavanje magle. Nisam ja baš takav fanboy kakvim me prozivate, imam i ja nešto mozga i logike. Ipak, gledajući ono što vidim, čitajući ono što čitam i slušajući druge ljude koji su testirali auto, imam osjećaj da to ide u dobrom smjeru i da nije prodavanje magle. Ne mora Mate imat svo znanje, treba imat prave ljude oko sebe.

 

P.S.

270+ i 400 sam stavio u istu rečenicu, jer je prije mene netko stavio 300 i 400 u istu rečenicu, pa samo da pokažem kako je to 300 bilo besmisleno spominjat, jer to nije brzina koju je danas teško postići. Da, apsolutno se slažem da to ne treba u istu rečenicu, to je i bio smisao mog komentara.

 čisto da ti tvoje gluposti sažmemo u jedan post.

 

filox:

 Prodao nije ni jednog još, ali da su naručeni, rezervirani i vjerojatno neki predujam uplaćen, to vjerujem. 150 auta nije velik broj, ovo je ekskluzivni hypercar koji izgleda odlicno i na papiru je prebrutalan. Prvi auto C1 je pokazao što mogu i po tome im ljudi vjeruju da je C2 još bolji.

 

vjeruješ u predujem (iliti prodaju), a ispao si žešći naivac.

C1 pokazao što može?

 

filox:

 Ponavaljm, C1 nije serijski automobil. Napravljeno je 8 komada, preživilo je 7 komada i to je prodano ljudima koji su dali novac za to.

 

znači, vanserijski automobil koji se prodavao i mogao kupiti. ok.

 

filox:

Službenih testova nema, jer možda još nema službenog serijskog auta? Nije ti to palo na pamet? Concept One je upravo to bio i ostao, koncept, ne službeni serijski auto.

 

gore piše da se prodavao, sad da je koncept, pa da testova niti nema, ali je pokazao što mogu, a ipak je prodan u 7-8 (88) primjeraka. koji mrtvi kreten prodaje, a koji tek kreten kupuje koncepte za koji ne postoje testovi?!

 

na kakav soj ljudi ja trošim svoje vrijeme...

nemoj da te i po treći put moram parafrazirat.

 

razor23 čet 21.1.2021 11:03
Filox kaže...
razor23 kaže...

 

Meni se čini da bi razvoj automobila trebao iči da se prvo napravi gotov proizvod a onda se modificira prema rezultatima testa. Mislim tako je možda u tradicionalnoj autoindustriji gdje nema puno nepoznanica.

Ovdje mi se pak čini da dok oni razbijaju automobil traže još uvijek neka riješenja zbog kojih bi C2 trebao biti C2, jer da je drugčije prije početka crash testiranja bi taj auto već bio na stazi i radio krugove po Grobniku i rušio svijetske rekorde.

 

Neznam možda sam u krivu, no čitavo to testiranje automobila je bilo ništa drugo nego odličan izvor resursa za markentiški odjel Rimca. A ono prvo pitanje a što Vi uopče testirate nitko nije postavio, testira se prototip sa pola snage, valjda pola baterije i pitanje čega još toga pola.

Testiramo prototip, da a kakav prototip. I testirao je Peugot, električni 308 hyperhatch pa ga doveo na stazu i rasturao a nije radio test crashove prije toga:)

 

 Sigurnost vozača?

U youtube video na stazi, I DROVE THE RIMAC C_TWO PROTOTYPE (and cried), mislim da sigurnost vozača nigdje nije ugrožena jer je staza ogromna, tako da auto može se voziti doslovno sa osnovnom sigurnošću.

 

Bilo bi zanimljivo saznati ime staze da se može usporediti sa nekim automobilima iako ovo nije bila profesionalna vožnja, mislim da se kod nekih zavoja vidi težina automobila.

Prvenstveno zbog takvih stvari mislim da se prvo radi automobil, barem kod sportskih verzija a onda se testira, jer ako je auto sada siguran a možda pretežak onda pada sve u vodu.

Racionalnije ga napraviti da može pobrati zavoje pa onda dodati sigurnosne opcije, tako mi se barem čini da rade i kod SUV glavno da ima dovoljno prostora i da je visoko a naknadno se problemi riješavaju eletronikom.

 

A ako je to tako neznam što oni testiraju godinu dana osim da ima materjala za medije:)

Filox čet 21.1.2021 11:13
razor23 kaže...

U youtube video na stazi, I DROVE THE RIMAC C_TWO PROTOTYPE (and cried), mislim da sigurnost vozača nigdje nije ugrožena jer je staza ogromna, tako da auto može se voziti doslovno sa osnovnom sigurnošću.

 

Bilo bi zanimljivo saznati ime staze da se može usporediti sa nekim automobilima iako ovo nije bila profesionalna vožnja, mislim da se kod nekih zavoja vidi težina automobila.

Prvenstveno zbog takvih stvari mislim da se prvo radi automobil, barem kod sportskih verzija a onda se testira, jer ako je auto sada siguran a možda pretežak onda pada sve u vodu.

Racionalnije ga napraviti da može pobrati zavoje pa onda dodati sigurnosne opcije, tako mi se barem čini da rade i kod SUV glavno da ima dovoljno prostora i da je visoko a naknadno se problemi riješavaju eletronikom.

 

A ako je to tako neznam što oni testiraju godinu dana osim da ima materjala za medije:)

 Kao što rekoh, testiraju software, jer je to iznimno kompleksan sustav koji mora jako brzo i precizno primat i slat signale. Bez obzira što je staza ogromna, ne ide se 400 kmh tek tako. To rade profesionalni vozači (ili Captain Slow), na pravim stazama za testirat top speed i to se radi u detaljno sređenom i 100% sigurnom autu. Ne stavljaš vozača i reputaciju na kocku, samo da bi godinu ranije BUGovim forumašima dokazao službene brojeve.

 

Ne možeš električni auto s 1900+ konja napravit tek tako, da ide kroz zavoje, bez da si mu detaljno ispitao i sredio software koji ga drži na cesti. Bez Torque Vectoringa ovakvu snagu se ne bi moglo držat ni ravno, a kamoli u zavojima. Drugačije je kad testiraš mehanički auto sa 100, 200 konja, to se može kontrolirat i bez elektronike, ako znaš. 2000 konja baš i ne, osim ako si Formula 1 vozač.

jozef čet 21.1.2021 11:17

Gume: Y gume, pa možda i W će izdržati 400km/h, ne dugo ali hoće. Ako je guma certificirana za neku brzinu znači da je na toj brzini sigurna i da ju može izdržati kroz neki dulji period (ne znam sad točno koliko, ali to je standardizirano). Tako da specijalne gume nisu nužne za postići 415km/h, a onaj tko postiže takvu brzinu je ionako svjestan opasnosti bez obzira na gume. Reklo bi se - nije mu život mio.
Performanse: nije nikakav problem složiti drivetrain za 400km/h. U Americi ljudi u garažama hobistički prave dragstere koji postižu i 500km/h, samo treba dosta para. Problem je napraviti automobil koji će ići tom brzinom i to na donekle siguran način. Donekle je to pojednostavljeno jer ovdje nema čak niti diferencijala, ali i dalje imamo mnoge komponente za koje je upitno je mogu li izdržati takvo opterećenje višekratno. Sreća je da će tipično za električne automobile takvu brzinu biti moguće postići samo jednom (ako i jednom) na možda 10" i to samo ako je baterija 100% puna.
Pristup razvoju: Tradicionalna auto industrija vrlo često ima početnu poziciju kad idu u razvoj automobila, ne mislim tu na specifikacije već čitavu platformu i izbor komponenti. Jasno je da se u takvim uvjetima razvija od početne točke koja nije nula. Startup (što Rimac i dalje jest) ima interes što prije izbaciti proizvod, bilo kakav jer je to nužno za daljnje financiranje. Ako možeš ugraditi 10% specifikacija napravi to, bitno je da imaš bilo što upotrebljivo. Uostalom sjetite se prvih Tesla automobila. A ako nemaš ništa upotrebljivo onda ti uvijek ostaju kamioni koji klize nizbrdo...
Već je bilo u temi ali da ponovim što su i drugi rekli: nije iritantan Rimac, iritantni su mediji i fanboyevi koji svaku njegovu laž konzumiraju kao religijski fanatik svete knjige. A čovjek laže čim zine, i tako već 10 godina. Komotno bi se mogla napuniti cijela stranica foruma popisom njegovih laži, a istinite izjave ne bi bile dovoljne za jednu rečenicu. No i to je normalno, danas se puno toga temelji na lažima. Fake it till you make it it goes south, and then run away with money.
No nije moralo biti tako. Problem je u tome što svi Rimca promatramo na krivi način, u jednom trenutku mu je netko dao krivu ulogu a on je to prihvatio jer je godilo njegovom egu. Oni nisu autoindustrija, oni su entuzijasti kao i klinci koji šarafe po Yugu u garaži, samo s puno više (tuđih) para.

veliki pero čet 21.1.2021 11:24
Filox kaže...
razor23 kaže...

 Nisam baš siguran da je izgradnja automobila baš toliko jednostavna, Alfa Romeo je nedavno izbacila Gulliu od 505 konja pa prva serija je bila jedan veliki bug a Italijani od jučer ne prave automobile već imaju neku povijest.

Auto ima toliki gubitak vrijednosti da u 3g. izgubi oko 40%. 

 

Spomenuo si da C2 nije dovršen, a Rimac je proveo sva moguča testiranja od crash testova to testova zračanja a automobil nije dovršen niti pošteno staze nije vidio, barem prema onom što je dostupno na webu.

Meni zvuči malo ilogično prvo napraviti crash testove pa onda ići završiti automobil jer i najmanja promjena u dizajnu/tehnologiji automobila može totalno promjeniti rezultate crash testiranja.

Tako da to jednogodišnje crash testiranje automobila neznam koje je imalo svrhe jer ako sada stave drugačiji upravljač a kamoli neke ozbiljnije preinake ti testovi ne vrijede.

 

Razumijem da su išli raditi crash testove da bi unaprijedili automobil a koliko sam shvatio oni su radili crash testiranja finalnog proizvoda kojeg uopče nemaju prema njihovom pričanju ne mojem.

 

Trebao je izaći finalni proizvod sa trake pa ga onda ići testirati, gdje piše da im serijiski proizvodna linija neće imati bug koji dovodi sigurnost u pitanje, a nije da se već nije dogodilo?

Ali čime bi onda zabavljalji javnost godinu dana, finalna crash testiranja nefinalnog proizvoda:)

 

 

 Nije problem sklopit sve za crash test. Zadnja testiranja i preinake se ionako rade na software-u. Hardware je bitan za crash test i to može sve bit ugrađeno i spremno za proizvodnju, sad se završni testovi i preinake rade, a to se radi na software-u. Logika čista. Ovo je električni auto. Optimizacija.

 Rimcev PR tim u punoj pari. Nikoga ne zanimas

GranDaddo čet 21.1.2021 11:26

Formula 1 ti je pokazatelj da individualnog testiranja nema. Simulacije, pa još simulacije, pa se skupi "paket", pa odvoziš trening, vidiš odstupanja od simulacija i vozačev feedback i to je to. Ili natrag na stare, ili jedan auto ima drugi nema nove dijelove... Koenigsegg već jako dugo radi automobile sposobne ići preko 400, no ne ide dokazivati svaki model. Jesko još nije ni "istegnuo" noge, Regera isto, samo jedan model je išao postaviti rekord. 

 

Mislim da većini smeta trenutni način kako se ovaj posao odrađuje. Ne samo Rimac nego industrija. 

Musk se busao prije 2 godine da će njegov Plaid srediti Ring ispod 7 min. S njegovim budgetom i resursima - još ništa. Svi spominju Speedster a teoretski je to skateboard s Modela S P100D i nitko ne bi skužio razliku. Kad je bio najavljen?! Kad će to testiranje?! Za kad je to bilo predviđeno da izađe?! Lova se pobrala, a tek nakon sto godina i stotine tisuća prodanih primjereka ima tu i tamo pozitivan kvartal. Progutao svoje riječi jer su bile sranje i sad čeka da se pojave nove baterije da stvarno i napravi to što je obećao. 

Što je s Mercedesom, AM i ostalima?! Samo što ajde, to su neke firme pa trpiš, no svatko tko prati industriju vidi da Mercedes od 2017. kupuje vrijeme da to odradi. Valkyrie isto. 4 godine se to radi, bez da netko izvan kompanije uopće primio volan. Lotus se svako malo okoristi Drivetribeom i TG (iliti Britanskom vezom) da ljudi ne bi zaboravili da se to radi. Ko će za taj Lotus dati tolike novce?! Od firme koja nije napravila pošteni auto desetljećima. Evora nije ni spomena vrijedna osim 1% od vrlo male niše entuzijasta. Izgleda da bi autoindustrija svom silom željela softverski princip rada. Neki alfa proizvod s velikim naslovima. Onda pobrat lovu s preorderom, a kad će proizvod - bit će. Pa se recallovi/bugovi ko recimo ID3 se već srede. 

 

Sad samo de Stellantis izađe s Lanciom ili Alfom i lupi neki uberChiron model. Ko Pininfarina drpi najvažniji dio, odradi malo svoje i eto ti flagship, a ne mogu napraviti jedan pošteni auto. Jedva ko grupacija i to jedva Francuzi što već dosta govori. 

razor23 čet 21.1.2021 11:33
Filox kaže...
razor23 kaže...

 

Meni se čini da bi razvoj automobila trebao iči da se prvo napravi gotov proizvod a onda se modificira prema rezultatima testa. Mislim tako je možda u tradicionalnoj autoindustriji gdje nema puno nepoznanica.

Ovdje mi se pak čini da dok oni razbijaju automobil traže još uvijek neka riješenja zbog kojih bi C2 trebao biti C2, jer da je drugčije prije početka crash testiranja bi taj auto već bio na stazi i radio krugove po Grobniku i rušio svijetske rekorde.

 

Neznam možda sam u krivu, no čitavo to testiranje automobila je bilo ništa drugo nego odličan izvor resursa za markentiški odjel Rimca. A ono prvo pitanje a što Vi uopče testirate nitko nije postavio, testira se prototip sa pola snage, valjda pola baterije i pitanje čega još toga pola.

Testiramo prototip, da a kakav prototip. I testirao je Peugot, električni 308 hyperhatch pa ga doveo na stazu i rasturao a nije radio test crashove prije toga:)

 

 Probaj malo bolje razmislit. Zamisli da ti sklapaš neki proizvod. Šta misliš koji put je optimalniji?

 

Put broj 1: sklopiš sve bez testiranja, onako odoka, po simulacijama. Onda kreneš testirat, pa sve rastavljaš, mijenjaš i sastavljaš po sto puta.

Put broj 2: sastviš jedan dio, pa njega istestiraš, te mijenjaš samo taj dio, onda drugi, pa treći. Pa tek onda to sklopiš i dalje testiraš, kad si već glavne probleme otklonio na manjim djelovima i manjim testovima.

 

Ja bi išao drugim putem, dio po dio testirat i malo po malo sklapat i dodavat nove djelove, kako se šta istestira, pa na kraju ostane samo još optimizacija gotovog proizvoda. To što ja kažem "samo" i nije baš samo, ali sigurno je manje nego da se sve sastavi, pa se tek onda skuži da se sve treba ponovno radit.

 

Ovo su sad naša naklapanja, jer ne znamo kako se točno radilo i kako razni proizvođači rade, ali eto, možemo malo laprdat?

Problem je što drugi proizvođači ne rade po simulacijama već imaju temelje, tako da mogu iz prijašnjeg iskustva preskočiti puno toga i mogu se fokusirati na prototip koji isključivo zadovoljava ciljeve.

Ako sama testiranja mjenjanju konačni proizvod do te mjere da to onda nije više auto koji je trebao biti, onda bi to možda opravdavalo onu jednu izjavu Mate Rimca da će biti hyperlukszna limuzna u pitanju a ne sportski automobil, očito su testovi odveli auto u neke druge vode.

Testiranja su tu da ukažu na problem koji se onda mora riješiti a ne da testiranja budu riješenje kao što mi se čini:)

Barem je tako u razvoju softwara, za automobile, naravno neznam.

 

footballer kaže...
razor23 kaže...

Meni se čini da bi razvoj automobila trebao iči da se prvo napravi gotov proizvod a onda se modificira prema rezultatima testa. 

 

 Sreća onda da ne radiš u razvoju automobila. 

 Pa čitava kategorija SUV vozila je i dan danas nesigurana bez elektronike a većina i sa njom pri većim brzinama, da se radilo isključivo po rezultatima testiranja nikad ta kategorija vozila nebi vidjela cestu a danas su model broj 1.

 Prvo se isklepao SUV onda su se riješavali problemi.

razor23 čet 21.1.2021 18:34

Neće kao Theranos jer ovaj intelektualni kapacitet koji je mudro skupljao sigurno će biti intersantan.

Porsche je za 15 milijuna eura dobio odličan selekcijski proces u kojem može bar 100 ljudi sa iskustvom integrirati u Volskwagen u ovim digitalnim vremenima gdje svi su stručnjaci a većina njih nema pojma o osnovnoj terminologiji.

Problem, javno obrazovanje uopče ne koristi iste principe kao privatni sektor, oni koji to shvate su rijetka biljka na tržištu:).

 

Za primjer. dođeš na projekt školovane ekipe i task je implementirati konekciju na payment gateway, rade grafikone, upitam a što Vi radite pa potrebna Vam je samo API dokumentacija od payment gatewaya, kažu, tako žbukeri obavljaju posao, neznam ja proizvodne procese:) 

 

O akademskom pristupu dizajniranja baza bi se dala knjiga napisati, i ljepo se potrudim reći, jedno se radi na fakultetu u idealnom svijetu, u suvremenom razvoju web aplikacija baza je podređena frameworku, znam da se tako ne uči na fakultetu ali tako radi privatni sektor.

Opomena:)

A kad ekipa iz marketninga se počne razbacivati terminologijom pa im postaneš državni neprijatelj broj jedan kad ih upitaš "jel imaš uopče pojma o čemu pričaš"?

I za kraj vanskerijski školovana ekipa koja se bavi ICT-om a nisu u životu knjigu iz ICT-a pročitali, pa kad te proglasi luđakom jer instaciraš klase, svaki debil zna da se klase loadiraju (Gazda FER-ovac mu zaljepio otkaz tri dana poslje, apsolventu FER-a).

 

Tako da mislim najvredniji resurs koji Rimac trenutačno ima su ljudi, i ako 10% od njih je "na razini" privatnog sektora, neće završiti kao Theranos biće integrirani:)

 

 

razor23 čet 21.1.2021 19:03
boatenga kaže...

Neće valjda biti, završiti, kao Theranos..

Bar se toplo nadam..

 I zašto su najveći resurs ljudi u digatalnom dobu i zašto nije problem samo u Hrvatskoj, da se nadovežem na posljednji upis.

 

Nemam što za raditi pa na Upworku bidujem za projekt, dobi ga, njemac upravitelj, ljepo mi napiše to za tebe kao senior developeru nebi trebao biti problem. 

 

Projekt rade indijci, ne radi im cookie. 

Otvorim source code od stranice i vidm praznu prvu liniju i kažem im session možda ne radi jer prva linija koda u HTML vam je prazna znači izbacujete prazan upis prije nego HTML sadržaj.

 

Trebalo mi sat i pol i vremena da natjeram indijca da prihvati da izbacuje praznu liniju HTML koda i da zbog cookie ne može raditi.

Sat i pol vremena:) 

 

Ja sam kliknuo desni klik mišem, pa zatim u izborniku "View Page Code", eto u to je Porsche uložio u Rimca:)

 

Kako to znam, Švabi žele jeftino ali očito to više ne prolazi, a da sam ja Volskwagen uložio bi i ja u Rimca i pokupio sav kadar koji valja, ako je cijena 15 milijuna, vjerujte isplatilo se za tri godine:)

 

razor23 čet 21.1.2021 19:33
boatenga kaže...

Pa dobro, valjda si u pravu..

Evo ja kurca ne razumijem od ovog što si ti napisao..

Očito ja ne bi mogao u folcwagenu raditi..

 Pa nisam u pravu, ideologija nas definira, moja ideologija kaže da ljudi su uvijek u pravu kada pričaju stvari iz svojeg ugla.

 

Nema se baš tu puno za razumijet što sam upisao, primjeri su manje više bili izjavne rečenice, ne ostavljam mjesta tumačenjima.

 

Da sam ja Švabo i imam milijarde na raspologanju, uložio bih u Rimca 15 milijuna eura da dobim pristup kvalitetnom kadru, jedan kvalitetni developer ti vrijedi više od čitavog Zagrebačkog filozofskog pomnožeg sa tri:)

 

Kad imaš novac, lako je, kad nemaš novac, onda ideš preko mojposao.hr:)

 

A Theranos je bio sranje od starta, Rimac se tu nije zajebao, zato če uvijek nešto vrijediti:)

 

Nebi Mate imao C1 da baš je toliko Elizabate, ak me kužiš što hoću reči, on ipak ima kadar koji zna što radi i gdje se zajebo, uključujući i samoga sebe:)

 

A zajebali su čitav projekt:) Na greškama se uči, ili možeš uvijek vjerovati da prirodni ključ je pravo riješenje jer ti filozofski iz Zagreba tako kaže:)

boatenga čet 21.1.2021 19:50

Ima u dokumentarnom filmu o Theranosu scena, gdje jedan od aktera Theranosa koji je upozoravao iznutra da neke stvari ne štimaju, da se ne mogu na taj način napraviti, pojašnjava kako je kritiziran od strane glavne, i glavnih, na način: A možda ti nisi dovoljno dorastao za ovu firmu, nisi dovoljno dobar za ovakav projekt..

Tipična mantra u današnjem korporatizmu, nisi dovoljno dorastao..

Jer treba mjesecima valjda raspravljat kako nazvat, kojim imenom, oblak valjda neku aplikaciju za u oblak itd....Da bi se ispunila forma..

Dakle, sama forma, nigdje sadržaja..

U filmu je lijepo prikazano kako funkcionira silicijska dolina..

 

Kad smo već kod ovoga, ne postoji li onaj neki hrvat, isto developer, koji je pokupio neke pare tako ljudima za neke startup-ove, isto u silicijskoj dolini..

Zaboravio sam ime i slučaj..