HCMAA pet 10.7.2020 13:06

Ako ikad "čarobne" baterije izađu iz laboratorija....kreće revolucija električnog pogona...samo jel u  interesu većine u saboru da ne dobijaju trošarine od benzina...prema sadašnjoj cijeni struje...1 km je 3-4 puta jeftiniji nego na benzin...A tek energetska neovisnost...vrlo vjerojatno budu uvedene trošarine na sunce 

Ajar pet 10.7.2020 13:45

da ali koliki mu je domet "s jednim punjenjenjenjenjem"? mogu i ja nizbrdo i bez struje do prerane i nadasve neugodne smrti, kad se pomiješam s biciklom, pri probijanju zračnog zida, na kraju ceste, ma gdje to bilo. 

jozef pet 10.7.2020 18:22
balbazor kaže...
Koja glupost.. jel ima igdje neki novinar da sumnja u vrijednosti icega ili svi samo po inerciji prepisuju? Da sa tom snagom ide 100 kmh? How yes no

 Točno, s 1.1kW da je superaerodinamičan dosegao bi max 70km/h, a realno u normalnoj odjeći, s takvim biciklom možda 50-55. Za 100km/h treba >3kW. Naravno da može brže, ali samo na dobroj nizbrdici ili uz jaki vjetar u leđa.

jozef sub 11.7.2020 10:16
Brk kaže...
Jozef, daj postavi taj tvoj izracun da vidim kako si dosao do rezultata!

 a gledaj, formula (pa i većinu potrebnih konstanti) imaš raspoloživo posvuda online. Prije desetak godina sam za interne potrebe napravio programčić za te izračune, ali samo za cestovne bicikle tako da nemam podataka za položaje tijela i proporcije tijela (uglavnom izvedeni CFDom) niti opremu za bicikl kakav je u članku - naravno, to nam nije trebalo. Evo dvije sličice iz programa koje daju rezultate simulacija što je otprilike u skladu s brojkama koje sam ranije izvukao iz glave. 
Uglavnom u ovoj najaerodinamičnijoj varijanti za 100km/h ti treba nizbrdica od 7,58% ili vjetar u leđa od 6,90m/s. Za 100km/h u ovoj najsporijoj varijanti ti treba čak 5274W. Možda uskoro osuvremenim program pa ga pustim u javnost (WPF, Net 2.0... ). Najveći je problem doći do up-to date podataka za opremu.
Uoči da sam u bržoj varijanti ostavio i poprilično sitnog biciklista u izračun što čini veliku razliku. Čak sam u izračunu slučajno ostavio da se sve odvija na parketu velodroma. U svakom slučaju 100km/h sa 1,1kW - nemoguće!

  

wifi sub 11.7.2020 11:52

Covika veseli, sve 5, ali niti je to na videu 65km/h kao sto je jedan u samom videu komentira (cesta s 50km/h ogranicenjem, a kraj njega auto prozuji kao da stoji), niti to cuda s tim motorom moze potegnit 100km/h. Iskoristia je BLDC pa mu osim toga i maksimalni napon limitira maksimalnu brzinu, jer za odredjenu izvedbu motora imat ce prakticki fiksni kV, pa za vise rpm mora dovest i veci napon. Alternativno, moze mijenjat omjere prijenosa, ali ako dobije na brzini, izgubit ce na ubrzanju i momentu, tako da opet nista ne postize. Tu je i aspekt "sigurnosti", gdje u oci strasno upadaju postojece kocnice i gume. Citava platforma koju je iskoristia za demonstraciju tog motora nije ni priblizno nesto sto ulijeva povjerenje za brzine priko 60km/h, cak i kad bi ima posteni motor koji ce to upogonit. 

Na yt definitivno ima "renomiranih" ljudi koji su citavi projekt uredno dokumentirali, a neki, koji doista i voze takvim brzinama su svoje vozilo i zakonski legalizirali u klasi moped (50ccm), odnosno elektricni ekvivalent do 4kW. Medjutim, tada gume, kocnice, rama i oprema samog vozila vise slice motociklu nego biciklu. 

učo sub 11.7.2020 11:59
HCMAA kaže...

Ako ikad "čarobne" baterije izađu iz laboratorija....kreće revolucija električnog pogona...samo jel u  interesu većine u saboru da ne dobijaju trošarine od benzina...prema sadašnjoj cijeni struje...1 km je 3-4 puta jeftiniji nego na benzin...A tek energetska neovisnost...vrlo vjerojatno budu uvedene trošarine na sunce 

 I meni je u interesu da dobijem prijevoz vezan za cijenu benzina, mada se vozim na plin i tako nešto i uštedim. Kada bih se vozio na struju, bilo bi još 3-4 puta jeftinije. Dakle, jedva čekam te "čarobne" baterije, male, lagane, jeftine i sa velikim kapacitetom. Al' će se onda igrati sa električnim pogonom, sve će na struju - bicikli, motori, auti, avioni...Koliko će starih vešmašina dati svoje motore u svrhu transporta, teško je i zamisliti. Dakle, baterije, što se čeka?

HCMAA sub 11.7.2020 13:15

Elektro-motor...za rad korist jednu od 4 osnovne sile...nije zaštićen nikakvim patentima...od mašine za robu možeš napraviti prometalo...tesla postoji manje od 10 godina a vridi više nego mercedes koji postoji više od 100 godina

Odeš u pevex i u garaži sam napraviš elektro-motor...A za motor s unutrašnjim izgaranjem ipak je potrebno puno...puno više.

Klasičnu auto industriju čeka siva budućnost...rafinerije nafte...tankeri...auto servisi..trošarine na gorivo...igranje s cijenom nafte...svima njima se crno piše

Samo jednom kupiš električno auto i voziš ga cili život...minjaš samo baterije kad im dođe vrijeme...Ja ipak mislim da sadašnjoj auto industriji i svim granama vezanim uz nju to nije u interesu

MrBlc sub 11.7.2020 15:04

@HCMAA - u suštini nema neke razlike. I elektromotor i ICE su patent free, a za ovoje postoje razni patenti vezani uz upravljanje radom, poboljšanje efikasnosti, smanjenje dimenzija... Osnovna tehnologija je patent free i za jedno i za drugo.

Također, kvarljivo je i jedno i drugo. ICE ima više mehaničkih dijelova, ali i dalje je elektronika ta koja se kvari i kod jednog i kod drugog.

HCMAA sub 11.7.2020 15:43

ne moraju oni trpati elektroniku baš za svaku glupost...za neke osnovne stvari može...imaš el motor...imaš bateriju... između nešto osnovne elektronike i to je to...što više elektroničkih pomagala i senzora to gluplji vozač

rambox sub 11.7.2020 16:26
BarbaVeli kaže...

Mislim da kočnice biciklina ne mogu izdržati te brzine i da bi mu bilo pametno prvo investirati u njih.

 

 Na tom biciklu puno bolje kočnice i ne moš instalirat.Eventualno moš stavit kvalitetniji V-Brake, ili preciznije disk kočnice na takav bajs idu samo u Zoni Sumraka.

MrBlc sub 11.7.2020 17:59

Ne moraju, ni na jednom ni na drugom. Ako već trpaju, ista se može raditi i kvalitetnije, ali i na perilici i na automobilu crkava zbog proizvodnje s manjom sigurnosnom marginom pri projektiranju sklopova.

srco1978 sub 11.7.2020 22:09

Znači, 2001 dok sam se još bavio brdskim biciklizmom, jednom prilikom sam se spuštao sa Sljemena brzino od 87.5km/h i mogu reći da je bilo prilično zastrašujuće, ali jednostavno sam htio dosegnuti maksimum....mladost ludost😊

rambox sub 11.7.2020 22:31
alex123 kaže...

provala, da li se itko vozio 55kmh na biciklu? Probajte pa onda ćete znati sda je ovo čist blsht

 Pa ne ideš 200, ili oko 60kmh nije to ništa neobično za nabildane E-Bajsove.Pogleč ovu budala, mulac očito nikad nije čul da debele grbave terenske gume nisu za jurcanje po cesti.

 

https://youtu.be/BxZLw9OjB98