IT trgovine

UZI-shop Iskustva i mišljenja

sethdot čet 22.10.2020 19:06
picajzla0707 kaže...
sethdot kaže...

Aha, ti misliš da u slučaju kupnje komponente u RH, vrijedi samo jamstvo našeg trgovca, ali ne proizvođača?

 

Opet nisi u pravu jer jamstva vrijede usporedno, a ne isključivo. Imaš primjere neposredno prije tu na temi kako su ljudi ostvarivali jamstvo od proizvođača iako im je jamstvo dao "samo" Uzi, dakle jedno jamstvo ne isključuje drugo.

 

Da jamstvo proizvođača ne vrijedi u RH, ne bi dobivali one naljepnice i kartončiće za registraciju kod proizvođača nego bi ih naši trgovci micali i stavljali samo svoje uvjete ostvarivanja garancije.

gledaj, ti kupoprodajni ugovor ne sklapaš sa proizvođačem nego trgovcem i zakon ne obavezuje proizvođača, nego trgovca

zakon kaže da moraš dobiti jamstvo i da ga daje trgovac ili proizvođač, a da u oba slučaja trgovac odgovara za ispunjavanje uvjeta koja su navedena u jamstvu

znači trgovac ti daje jamstvo - ono može potpuno biti u skladu s proizvođevim ili ne mora

 

davatelj jamstva određuje uvjete i ono mora sadržavati:

Jamstvo treba sadržavati sljedeće podatke:

  • sadržaj prava koja vam pripadaju, tj. koje situacije i kvarovi vezani uz stvar su obuhvaćene jamstvom

  • odredbu o tome da jamstvo ne utječe na ostala prava koja vam pripadaju po nekoj drugoj osnovi (npr. prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke)

  • trajanje jamstva

  • teritorijalno područje važenja jamstva, tj. da li jamstvo vrijedi samo u vašoj zemlji ili vrijedi na širem području

  • ostale pojedinosti koje su potrebne da biste ostvarili prava iz jamstva

  • podatke o davatelju jamstva (naziv trgovca, adresa i sl.). 

ako ti uzi shop daje jamstvo koje sadržava sve ovo, a rok trajanja jamstva određuje na dvije godine - zakonski su pokriveni, a ako želiš više od toga možeš se dogovoriti direktno s proizvođačem

zato u zakonu imaš dva stavka - za slučajeve da je jamstvo izdano od trgovca i za slučaj da je jamstvo izdano od proizvođača, a prema kupoprodajnom ugovoru s uzi shopom jamstvo ti izdaju oni i na to si pristao prema njihovim općim uvjetima i uvjetima kupoprodajnog ugovora

obzirom da ugovor nisi sklopio direktno s proizvođačem, uzi shop ne odgovara za uvjete iz jamstva proizvođača, koji usput rečeno uopće ne moraju biti usklađeni s našim zakonima jer je proizvođač možda iz tajvana i tamo vrijede dručkije regule oko jamstva - zato za više od dvije godine dogovaraš direktno s proizvođačem, koji također po svojoj volji može udovoljiti tvojem zahtjevu jer nema direktnog ugovora s tobom - druga je stvar što proizvođač udovolji tvojem zahtjevu

meni osobno je kingston nakon pet-šest godina zamijenio pločicu ddr3 rama koja je prestala raditi jer imaju 'lifetime warantty' za sve fury proizvode - no nigdje u našem zakonu ne stoji da ti trgovac mora doživotno hendlati tvoje zahtjeve za jamstvom, jer proizvođač u međuvremenu može i odustati od takve politike pa mu naš zakonodavac skupa s tobom može staviti soli na rep, a trgovac bi valjda to trebao na svoj račun servisirati za neku firmu koja možda u hrvatskoj ili eu uopće nema podružnicu 

 

zakon je jasan - davatelj jamstva može biti trgovac ili proizvođač, trgovac sklapa ugovor s tobom i daje ti jamstvo koje je on potpisao i pečatirao - priča oko jamstva je završena između tebe i trgovca i vrijede uvjeti jamstva trgovca kao davatelja jamstva

EDIT: samo da dodam kako bi bilo jasnije - nigdje u našem zakonu ne stoji da ti možeš birati između jamstva proizvođača i jamstva trgovca, nego ako jamstvo daje proizvođač ili ako jamstvo daje trgovac (koje jamstvo dobiješ ovisi o prodavatelju i uvjetima kupnje), a kupoprodanim ugovorom ti si unaprijed pristao na jamstvo trgovca i uvjete koje trgovac navodi u jamstvu

Uporno se pozivaš na sadržaj jamstva, a u zakonu ti lijepo piše da jamstvo vrijedi čak i ako nema nijedan od tih sastojaka koje navodiš. Zakon ne određuje nikakav rok za jamstvo nego je to acquis communautaire EU za materijalne nedostatke i zato naši trgovci uporno guraju 24 mjeseca na račune (isto propisuje ZOO). Nisi odgovorio kako zamišljaš da ti u RH možeš ostvariti jamstvo proizvođača koje bi obvezivalo i prodavatelja kako je jedino predviđeno u ZOO (ne postoji nijedna druga odredba u vezi proizvođača osim one u kojoj solidarno odgovara s prodavateljem).

 

Puno pogrešaka i pričanja napamet, a zapleo si cijelu priču. Mislim da je deplasirano da nastavljamo raspravu, koga zaista zanima tko je u cijeloj ovoj priči u pravu može se obratiti za besplatnu pravnu pomoć pravnoj klinici na mail ili telefon.

Bur33k čet 22.10.2020 20:59

@sandokan111 svaka trgovina uređuje svoje poslovanje s poštivanjem nekih minimuma ili pružanje više kupcu.

Tebi nije onemogućeno jamstvo nego eto, moraš poslati sam. Poslati će i proizvođač/zastupnik natrag tebi o svojem trošku.

Mlatiš praznu slamu i trošiš energiju na Zakone koji se tumače ovisno koliko je kava taj dan Zakonodavac popio.

sandokan111 čet 22.10.2020 21:14
Bur33k kaže...
@sandokan111 svaka trgovina uređuje svoje poslovanje s poštivanjem nekih minimuma ili pružanje više kupcu.
Tebi nije onemogućeno jamstvo nego eto, moraš poslati sam. Poslati će i proizvođač/zastupnik natrag tebi o svojem trošku.
Mlatiš praznu slamu i trošiš energiju na Zakone koji se tumače ovisno koliko je kava taj dan Zakonodavac popio.

Ne moze trgovina svojim uredbama mjenjat zakone ili bit iznad istih. Zakoni su jasni.

Nemoj glumit bunkera s ovim kavama i tumacenjima zakona kako se kome sprdne, jedan je dovoljan. Zakoni su jasni, ne tumace se ovisno koliko je tko kava popio, vec prilicno jasno.

Meni nije onemoguceno nista jer bi, da sam nesto kupio i reklamirao u uzija, oni to uredno zaprimili i nakon 2g ako jamstvo postoji, samo eto, postoji hrpa ljudi koja nije svjesna da je njihova duznost obaviti ono na sta oni svakog upucuju, a to je "da se obrate proizvodjacu".

ivanlotz čet 22.10.2020 21:27
sandokan111 kaže...

 Mozes tamo nastaviti na nesto sto ti nije jasno o slanju direktno u servis.

Nema potrebe dragi. Meni je samo bitno znati da ako zelim najbrze dobiti uredaj sa servisa, nosim ga direktno na servis, EZ :)

picajzla0707 čet 22.10.2020 22:04

Kakve veze ima što jamstvo vrijedi i ako stavke 4. i 5. nisu navedene ukoliko jest navedeno da jamstvo vrijedi dvije godine, a uzi shop to navodi u uvjetima prodaje i navest će u jamstvenom listu uz ostale stavke. I onda meni prigovaraš da sam se zapetljao, a cijelo vrijeme govorim isto.
Odgovor na pitanje kako možeš ostvariti jamstvo proizvođača je ako je tako navedeno u kupoprodajnom ugovoru, jer neki trgovci ne daju svoje jamstvo već daju jamstvo proizvođača.
Imaš slučajeva i kad određena prava iz jamstva izostave, primjerice kolega mi je uzeo laptop za vrijeme akcije u kojoj bi u slučaju kvara dobio potpuno novi laptop + servisirani stari, pa to pravo nije mogao ostvariti preko trgovca jer je ovaj izričito naveo da se to pravo ostvaruje preko proizvođača i da oni ne odgovaraju za tu akciju. Kontaktirao je proizvođača i dobio novi laptop, dok je servis starog obavio uredno preko trgovine u jamstvenom roku.
Potrošačka prava jesu u zajedničkim pravnom okviru eu, no svaka ih država integrira u svoja zakonska rješenja na svoj način i opet - kakve to veze ima s ovom pričom kad rok trajanja jamstva nije određen niti u tim zajedničkim regulama?
Na koncu, i ti i onaj budalaš koji vrijeđa redom sve s kojima raspravlja, možete vrlo lako potvrditi svoja uvjerenja na način da prijavite uzi shop za 'nepoštenu trgovačku praksu' i da nam pokažete odgovor nadležnih službi, da se ova rasprava završi.

sethdot čet 22.10.2020 22:12
sandokan111 kaže...

Meni nije onemoguceno nista jer bi, da sam nesto kupio i reklamirao u uzija, oni to uredno zaprimili i nakon 2g ako jamstvo postoji, samo eto, postoji hrpa ljudi koja nije svjesna da je njihova duznost obaviti ono na sta oni svakog upucuju, a to je "da se obrate proizvodjacu".

Malo mi je nevjerojatno da si jedini protiv svih na temi i da ostali misle da su hrvatski trgovci toliko naivni i glupi pa nijedan  nije u "svojem" jamstvu ili uvjetima poslovanja jasno naglasio da nema ništa s jamstvom proizvođača i da se kupci ne javljaju u dućan gdje su kupili stvar zbog jamstva proizvođača.

 

Sva sreća da naši trgovci ne čitaju ovaj forum. Eno na stranicama Linksa kažu da se treba obratiti njihovom servisu za produljena jamstva proizvođača, a sam Uzi se na svojim stranicama poziva na jamstvo proizvođača, nigdje ne spominju svoje -> link

 

Svi artikli kupljeni u trgovini UZI SHOP d.o.o.imaju jamstvo. Većina artikala, u ovisnosti od proizvođača ima jamstvo duže od jedne godine.

UZI SHOP d.o.o.  jamči ovlašteni servis kojeg je odabrao proizvođač za artikle koje je kupac kupio direktno od UZI SHOP d.o.o.  sukladno sa općim uvjetima garancije i servisiranja koje pruža proizvođač pojedinih artikala.

Jamstvom Vam proizvođač proizvoda jamči besplatan popravak kupljenog proizvoda u skladu sa važećim propisima i uvjetima opisanim u jamstvenom listu.

sethdot čet 22.10.2020 22:16
picajzla0707 kaže...
Kakve veze ima što jamstvo vrijedi i ako stavke 4. i 5. nisu navedene ukoliko jest navedeno da jamstvo vrijedi dvije godine, a uzi shop to navodi u uvjetima prodaje i navest će u jamstvenom listu uz ostale stavke. I onda meni prigovaraš da sam se zapetljao, a cijelo vrijeme govorim isto.
Odgovor na pitanje kako možeš ostvariti jamstvo proizvođača je ako je tako navedeno u kupoprodajnom ugovoru, jer neki trgovci ne daju svoje jamstvo već daju jamstvo proizvođača.
Imaš slučajeva i kad određena prava iz jamstva izostave, primjerice kolega mi je uzeo laptop za vrijeme akcije u kojoj bi u slučaju kvara dobio potpuno novi laptop + servisirani stari, pa to pravo nije mogao ostvariti preko trgovca jer je ovaj izričito naveo da se to pravo ostvaruje preko proizvođača i da oni ne odgovaraju za tu akciju. Kontaktirao je proizvođača i dobio novi laptop, dok je servis starog obavio uredno preko trgovine u jamstvenom roku.
Potrošačka prava jesu u zajedničkim pravnom okviru eu, no svaka ih država integrira u svoja zakonska rješenja na svoj način i opet - kakve to veze ima s ovom pričom kad rok trajanja jamstva nije određen niti u tim zajedničkim regulama?
Na koncu, i ti i onaj budalaš koji vrijeđa redom sve s kojima raspravlja, možete vrlo lako potvrditi svoja uvjerenja na način da prijavite uzi shop za 'nepoštenu trgovačku praksu' i da nam pokažete odgovor nadležnih službi, da se ova rasprava završi.

Nije potrebno, evo provjerio sam na stranicama UZI shopa i oni se pozivaju samo na jamstvo proizvođača. Upozorenje, to ti je malo više dolje na stranici, nemoj po običaju pročitati samo prvih par redova i po njima stvarati dalekosežne zaključke.

 

Mislim da je početno pitanje riješeno

picajzla0707 čet 22.10.2020 23:24

Pročitao sam sve, za tvoju informaciju. Na samom početku uvjeta poslovanja piše da jamstvo vrijedi dvije godine ako na stranici proizvoda nije naznačeno drukčije - već u tome oni kao davatelj jamstva ograničavaju jedan dio jamstva proizvođača, sasvim svejedno za pitanje trajanja jamstva je što u svemu ostalom svoje jamstvo vežu za proizvođačevo.
Zakonski su oni davatelj jamstva ukoliko ga potpišu i pečatiraju, a ako navode da je trajanje jamstva dvije godine u uvjetima poslovanja, to si kupoprodajnim ugovorom prihvatio i ne možeš kasnije od njih tražiti drukčije pozivajući se na jamstvo proizvođača koje nisi dobio niti s njim potpisao ugovor. Jedini je način da se obratiš direktno proizvođaču i da ti oni servisiraju/zamijene proizvod jer im je to u interesu

Meni govoriš da se zapetljavam, da ne čitam do kraja po običaju (čijem običaju?), a ti sam izvlačiš iz konteksta samo dijelove koji ti pašu. Iz uvjeta poslovanja izvlačiš dio o vezi s jamstvom proizvođača, a zanemaruješ odredbu o dvije godine jamstva. Iz zakona izvlačiš 'solidarnost' proizvođača i trgovca u slučaju kad jamstvo daje proizvođač, a zanemaruješ odredbu koja se nalazi odmah uz ovu, a tiče se opcije jad jamstvo daje trgovac. Isto tako zanemaruješ da zoo ne govori samo o jamstvu, već i o tome da si kao kupac jedna od strana u kupoprodajnom ugovoru i da imaš obaveze isto kao i prava, a jedna od obaveza je da kupovinom pristaješ na uvjete poslovanja. U regulama koja se tiču zaštite tvojih potrošačkih prava jasno stoji da imaš prava na jamstvo pod uvjetima koje je naveo davatelj jamstva, a davatelj jamstva u ovom slučaju je trgovac, koji isto tako jasno navodi da je trajanje jamstva dvije godine

sandokan111 čet 22.10.2020 23:44
ivanlotz kaže...

Nema potrebe dragi. Meni je samo bitno znati da ako zelim najbrze dobiti uredaj sa servisa, nosim ga direktno na servis, EZ :)

 Samo ti daj, pitanje je vremena kad ces "iz prakse" skuzit zasto se to ne radi. Dotad, slobodno. Ostali ce bit pametniji.

picajzla0707 kaže...
Na koncu, i ti i onaj budalaš koji vrijeđa redom sve s kojima raspravlja, možete vrlo lako potvrditi svoja uvjerenja na način da prijavite uzi shop za 'nepoštenu trgovačku praksu' i da nam pokažete odgovor nadležnih službi, da se ova rasprava završi.

 Jadna papiga ne kuzis kad se nesto moze, kad ne moze prijavit. Da ja njih mogu prijaviti za trebao bih imati napismeno njihovu odbijenicu, a to nemam, niti ce itko imati jer nisu glupi dati to daju napismeno. Eto ako netko ovo bude citao, nakon sto ga uzi uputi da "se obrati proizvodjacu" slobodno mi se javite pa cemo im poslati uredjaj, ja garantiram da ce ga zaprimiti.

sethdot kaže...

Malo mi je nevjerojatno da si jedini protiv svih na temi i da ostali misle da su hrvatski trgovci toliko naivni i glupi pa nijedan  nije u "svojem" jamstvu ili uvjetima poslovanja jasno naglasio da nema ništa s jamstvom proizvođača i da se kupci ne javljaju u dućan gdje su kupili stvar zbog jamstva proizvođača.

 Zato jer je vecina njih radi u trgovini. Za picajzlu je to vec davno potvrdjeno, mozda cak i u uzia. U svakom slucaju zalosno koliko su neinformirani i ustraju u tome.

picajzla0707 kaže...
 i ne možeš kasnije od njih tražiti drukčije pozivajući se na jamstvo proizvođača koje nisi dobio niti s njim potpisao ugovor. Jedini je način da se obratiš direktno proizvođaču i da ti oni servisiraju/zamijene proizvod jer im je to u interesu

 :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Bas bih volio vidjet kako ce ovako nesto odbit.