MEGATAMA uto 4.5.2021 19:52
Bitanga kaže...
MEGATAMA kaže...

Pa zar nije bilo da je ekipa mjenjala postavke da bi dobila bolji NAT type a ne za chat.

Ja sa chatom nikad nisam imao niti jedan problem i ovo mi je prvi glas da je netko radi chata mjenjao postavke rutera ili nesto drugo.

 

Pa nije "bolji NAT type" neki trophy da ga se treba dobit, mijenjali su postavke routera da dobiju bolji NAT Type jer su zbog NAT Typea imali probleme u multiplayer igrama i voice chatu (čak i konzola je znala izbacit tu grešku da se ne možeš povezat s nekim u party ili gledat njegovu igru radi NAT Typea).

Na PCu ne znam niti jedan kvalitetan servis ili igru da ima takve probleme, jer su napisane na način da ne ovise o NATu.

 

Stvarno ne kužim šta se čudite, pa nije to stvar koju sam izmislio, priča se o tome otkad je PS4 i na ovom forumu.

Pišem o voice chatu, ne tekstualnom chatu. I meni se znalo događati da mi sere za NAT Type kad sam se znao spajati s nekim frendovima, a svi smo tehnički potkovani.

Ponavljam, davno je bilo, ali poznavajući Sony sumnjam da su nešto mijenjali.

 Igrao sam podosta online na ps3,4 i sada 5 i uvjek se postelavao NAT da se smanji latencija tojest da igra ne "steka"...nikad za voice chat...i to se u globalu radilo za p2p servere koje ima mutavi COD isl.

Bitanga uto 4.5.2021 20:15
MEGATAMA kaže...

 Igrao sam podosta online na ps3,4 i sada 5 i uvjek se postelavao NAT da se smanji latencija tojest da igra ne "steka"...nikad za voice chat...i to se u globalu radilo za p2p servere koje ima mutavi COD isl.

 

Pa dobro, ako ti nisi, ne znači da drugi nisu (evo ti u slici dolje točna poruka). O tome i pričam, poštene igre i servisi ne rade na principu P2P iz više razloga, a jedan od njih je i da ne moraš otvarati portove.

Pogotovo na konzoli, koja bi trebala biti user friendly. A očito su neke stvari bile P2P jer inače ne bi bilo problema sa NAT Typeom i joinanjem u partye.

 

Nemam apsolutno niti jedan port otvoren na routeru prema PCu osim PLEX servera iz razumljivog razloga, a naigrao sam se čuda igara, i nakoristio čuda raznih servisa za voice chat i teleconferencing.

 

zeze88 sri 5.5.2021 08:18

Uspjela sam nastaviti s Bloodborneom, stavila sam si u glavu da Lance ne bi želio da odustanem.

Jedino me još muči prokleti Undead Giant. Usavršila sam njegovu prvu fazu, čak me ni ne dotakne nekad. Ali kad dođe u 2. fazu, oni lanci me smlave, doseg mu je nenormalan. Znam sve savjete, probaj s poison knives, oil urns, Molotov etc. ali đabe to kad se ne udaljim dovoljno pa umrem.

Možda ću jedino probat ostavit onaj tumor na guzici za kraj ma da opet, sumnjam da će mi to pomoć kad mu se ne mogu približiti. Iako ljudi kažu da se on razljuti kad mu pukneš to, ja sam mislila da ti to samo pomogne da ga prije središ. Sko ne uspijem još jednom, idem dalje pa ću se vratit kad budem imala opet poison knives jer trenutno ih ne mogu kupit, a nemam ih nigdje pokupit. 

 

   

Maat sri 5.5.2021 09:43
Bitanga kaže...
MEGATAMA kaže...

 Igrao sam podosta online na ps3,4 i sada 5 i uvjek se postelavao NAT da se smanji latencija tojest da igra ne "steka"...nikad za voice chat...i to se u globalu radilo za p2p servere koje ima mutavi COD isl.

 

Pa dobro, ako ti nisi, ne znači da drugi nisu (evo ti u slici dolje točna poruka). O tome i pričam, poštene igre i servisi ne rade na principu P2P iz više razloga, a jedan od njih je i da ne moraš otvarati portove.

Pogotovo na konzoli, koja bi trebala biti user friendly. A očito su neke stvari bile P2P jer inače ne bi bilo problema sa NAT Typeom i joinanjem u partye.

 

Nemam apsolutno niti jedan port otvoren na routeru prema PCu osim PLEX servera iz razumljivog razloga, a naigrao sam se čuda igara, i nakoristio čuda raznih servisa za voice chat i teleconferencing.

 

 

Volio bih znati kako je to Sony odgovoran za COD servere i kako rade...

Što se tiče Plexa sigurnije rješenje bi bilo bez port forwarda kroz VPN.

 

 

Shivi sri 5.5.2021 09:57
zeze88 kaže...

Uspjela sam nastaviti s Bloodborneom, stavila sam si u glavu da Lance ne bi želio da odustanem.

Jedino me još muči prokleti Undead Giant. Usavršila sam njegovu prvu fazu, čak me ni ne dotakne nekad. Ali kad dođe u 2. fazu, oni lanci me smlave, doseg mu je nenormalan. Znam sve savjete, probaj s poison knives, oil urns, Molotov etc. ali đabe to kad se ne udaljim dovoljno pa umrem.

Možda ću jedino probat ostavit onaj tumor na guzici za kraj ma da opet, sumnjam da će mi to pomoć kad mu se ne mogu približiti. Iako ljudi kažu da se on razljuti kad mu pukneš to, ja sam mislila da ti to samo pomogne da ga prije središ. Sko ne uspijem još jednom, idem dalje pa ću se vratit kad budem imala opet poison knives jer trenutno ih ne mogu kupit, a nemam ih nigdje pokupit. 

 

   

 Samo se nedaj, nije taj div neprelazan, a koliko se sjećam "telefonira" prije nego krene sa tim lancima pa onda bolje bježi. Nije mi nešto prejasno ostao u sjećanju, ali ako ga nisam zamijenio za nekog drugog mislim da ti je u drugoj fazi najbolje napadat kad zamahne rukom po podu, onda ima neki delaj pa imaš vremena za 2, nekad i 3 hita brzim oružjem i odmah se makni na veću udaljenost. Naravno tuci ga po nogama, a ako ga želiš brže rješit, bez problema možeš napravit parry/dodge (ovisi kako to tko zove) kada zamahne onom oštricom pa ga opalit.

Shivi sri 5.5.2021 10:02
Bitanga kaže...
MEGATAMA kaže...

Pa zar nije bilo da je ekipa mjenjala postavke da bi dobila bolji NAT type a ne za chat.

Ja sa chatom nikad nisam imao niti jedan problem i ovo mi je prvi glas da je netko radi chata mjenjao postavke rutera ili nesto drugo.

 

Pa nije "bolji NAT type" neki trophy da ga se treba dobit, mijenjali su postavke routera da dobiju bolji NAT Type jer su zbog NAT Typea imali probleme u multiplayer igrama i voice chatu (čak i konzola je znala izbacit tu grešku da se ne možeš povezat s nekim u party ili gledat njegovu igru radi NAT Typea).

Na PCu ne znam niti jedan kvalitetan servis ili igru da ima takve probleme, jer su napisane na način da ne ovise o NATu.

 

Stvarno ne kužim šta se čudite, pa nije to stvar koju sam izmislio, priča se o tome otkad je PS4 i na ovom forumu.

Pišem o voice chatu, ne tekstualnom chatu. I meni se znalo događati da mi sere za NAT Type kad sam se znao spajati s nekim frendovima, a svi smo tehnički potkovani.

Ponavljam, davno je bilo, ali poznavajući Sony sumnjam da su nešto mijenjali.

 To mi je prije par godina bio prvi problem sa PS4 (srećom i jedini), a kad sam nazvao službu za korisnike i spomenuo Playstation, odmah su znali šta je. Uglavnom kod mene na ruteru je bio podešen CG NAT i kad su to maknuli sve radi kao beba.

Maat sri 5.5.2021 10:10
Shivi kaže...
Bitanga kaže...
MEGATAMA kaže...

Pa zar nije bilo da je ekipa mjenjala postavke da bi dobila bolji NAT type a ne za chat.

Ja sa chatom nikad nisam imao niti jedan problem i ovo mi je prvi glas da je netko radi chata mjenjao postavke rutera ili nesto drugo.

 

Pa nije "bolji NAT type" neki trophy da ga se treba dobit, mijenjali su postavke routera da dobiju bolji NAT Type jer su zbog NAT Typea imali probleme u multiplayer igrama i voice chatu (čak i konzola je znala izbacit tu grešku da se ne možeš povezat s nekim u party ili gledat njegovu igru radi NAT Typea).

Na PCu ne znam niti jedan kvalitetan servis ili igru da ima takve probleme, jer su napisane na način da ne ovise o NATu.

 

Stvarno ne kužim šta se čudite, pa nije to stvar koju sam izmislio, priča se o tome otkad je PS4 i na ovom forumu.

Pišem o voice chatu, ne tekstualnom chatu. I meni se znalo događati da mi sere za NAT Type kad sam se znao spajati s nekim frendovima, a svi smo tehnički potkovani.

Ponavljam, davno je bilo, ali poznavajući Sony sumnjam da su nešto mijenjali.

 To mi je prije par godina bio prvi problem sa PS4 (srećom i jedini), a kad sam nazvao službu za korisnike i spomenuo Playstation, odmah su znali šta je. Uglavnom kod mene na ruteru je bio podešen CG NAT i kad su to maknuli sve radi kao beba.

CG NAT je sve veći problem. Sve ga češće postavljaju, u sustavu telekom operatera se definira za korisnika i njegov router, ali nije postavljen na samom routeru.

Carrier grade NAT. Dakle provider je odgovoran za ovo. To znači da nemate pravu javnu IP adresu na routeru već se NATira i vaša 'javna' IP adresa routera je u tom slučaju zapravo dio privatnog subneta providera a ne javna, a svi korisnici koji su ubačeni u taj subnet dijele jednu javnu IP adresu putem NATa. Neke od usluga ne rade dobro s time, od igara, voice chatova, VPNova, nekad i mail itd...

Prije je bilo dovoljno nazvati davatelja usluge i tražiti da vas maknu iz CG NATa. Danas je s obzirom na sve veću nestašicu javnih IPv4 adresa čest slučaj da vas samo privremeno maknu, i da se za koji mjesec ponovo nađete u tome pa ponovo morate znati. Sustavu nekih operatera su takvi da kad ste u CG NAtu je lutrija koji dan ćete dobiti pravu javnu IP adresu a koji NATiranu.

 

Kao što rekoh Bitangi, ne vidim da je Sony kriv za ovo :D

Bitanga sri 5.5.2021 10:21
Maat kaže...
Bitanga kaže...
MEGATAMA kaže...

 Igrao sam podosta online na ps3,4 i sada 5 i uvjek se postelavao NAT da se smanji latencija tojest da igra ne "steka"...nikad za voice chat...i to se u globalu radilo za p2p servere koje ima mutavi COD isl.

 

Pa dobro, ako ti nisi, ne znači da drugi nisu (evo ti u slici dolje točna poruka). O tome i pričam, poštene igre i servisi ne rade na principu P2P iz više razloga, a jedan od njih je i da ne moraš otvarati portove.

Pogotovo na konzoli, koja bi trebala biti user friendly. A očito su neke stvari bile P2P jer inače ne bi bilo problema sa NAT Typeom i joinanjem u partye.

 

Nemam apsolutno niti jedan port otvoren na routeru prema PCu osim PLEX servera iz razumljivog razloga, a naigrao sam se čuda igara, i nakoristio čuda raznih servisa za voice chat i teleconferencing.

 

 

Volio bih znati kako je to Sony odgovoran za COD servere i kako rade...

Što se tiče Plexa sigurnije rješenje bi bilo bez port forwarda kroz VPN.

 

 

Ne pričam o CODu uopće, pričam o PSNu i njegovim kerefekama. Megatama je uveo COD u priču, a radi se o istom principu.

 

Slažem se za VPN, ali PLEX port forward imam zato da se mogu jednostavnije ulogiravati na raznim uređajima preko njihovog servera. Nesigurno je koliko je nesiguran sam PLEX, a brijem da je dovoljno siguran.

Bitanga sri 5.5.2021 10:33
Maat kaže...

CG NAT je sve veći problem. Sve ga češće postavljaju, u sustavu telekom operatera se definira za korisnika i njegov router, ali nije postavljen na samom routeru.

Carrier grade NAT. Dakle provider je odgovoran za ovo. To znači da nemate pravu javnu IP adresu na routeru već se NATira i vaša 'javna' IP adresa routera je u tom slučaju zapravo dio privatnog subneta providera a ne javna, a svi korisnici koji su ubačeni u taj subnet dijele jednu javnu IP adresu putem NATa. Neke od usluga ne rade dobro s time, od igara, voice chatova, VPNova, nekad i mail itd...

Prije je bilo dovoljno nazvati davatelja usluge i tražiti da vas maknu iz CG NATa. Danas je s obzirom na sve veću nestašicu javnih IPv4 adresa čest slučaj da vas samo privremeno maknu, i da se za koji mjesec ponovo nađete u tome pa ponovo morate znati. Sustavu nekih operatera su takvi da kad ste u CG NAtu je lutrija koji dan ćete dobiti pravu javnu IP adresu a koji NATiranu.

 

Kao što rekoh Bitangi, ne vidim da je Sony kriv za ovo :D

 

Ja ne kužim kako da ti objasnim da obični ljudi (koji ne vrte neke servere) iza CG-NATa uglavnom nemaju problema obično sa ničim drugim nego sa Sony konzolom. Tu i tamo s nekim VPN konekcijama.

I da očito Sony koristi neki neuobičajeni način komunikacije kojem smeta CG-NAT. Problem nastaje jedino kad se "server ili drugi klijent" želi spojiti na "klijenta" bez da je taj klijent inicirao konekciju, što nije normalno.

 

Potpuno dva odvojena problema. Činjenica je da ti operater izlazi u susret (a može sve dok ima slobodnih IP adresa), a Sony ne mijenja tehnologiju. Jer ih boli kitica. Ja krivim njih, a ti nemoj.

 

Koliko sam čuo od tehničara HT ne koristi CG-NAT, a sad ne znam koliko je to istina, takvih problema još nisam imao.

 

Maat sri 5.5.2021 11:11
Bitanga kaže...
Maat kaže...
Bitanga kaže...
MEGATAMA kaže...

 Igrao sam podosta online na ps3,4 i sada 5 i uvjek se postelavao NAT da se smanji latencija tojest da igra ne "steka"...nikad za voice chat...i to se u globalu radilo za p2p servere koje ima mutavi COD isl.

 

Pa dobro, ako ti nisi, ne znači da drugi nisu (evo ti u slici dolje točna poruka). O tome i pričam, poštene igre i servisi ne rade na principu P2P iz više razloga, a jedan od njih je i da ne moraš otvarati portove.

Pogotovo na konzoli, koja bi trebala biti user friendly. A očito su neke stvari bile P2P jer inače ne bi bilo problema sa NAT Typeom i joinanjem u partye.

 

Nemam apsolutno niti jedan port otvoren na routeru prema PCu osim PLEX servera iz razumljivog razloga, a naigrao sam se čuda igara, i nakoristio čuda raznih servisa za voice chat i teleconferencing.

 

 

Volio bih znati kako je to Sony odgovoran za COD servere i kako rade...

Što se tiče Plexa sigurnije rješenje bi bilo bez port forwarda kroz VPN.

 

 

Ne pričam o CODu uopće, pričam o PSNu i njegovim kerefekama. Megatama je uveo COD u priču, a radi se o istom principu.

 

Slažem se za VPN, ali PLEX port forward imam zato da se mogu jednostavnije ulogiravati na raznim uređajima preko njihovog servera. Nesigurno je koliko je nesiguran sam PLEX, a brijem da je dovoljno siguran.

 

Možda ne pričaš o CODu ali slika koju si zalijepio kao dokaz/primjer se tiče COD Ghosts na PS4 tako da...

 

Maat sri 5.5.2021 11:27
Bitanga kaže...
Maat kaže...

CG NAT je sve veći problem. Sve ga češće postavljaju, u sustavu telekom operatera se definira za korisnika i njegov router, ali nije postavljen na samom routeru.

Carrier grade NAT. Dakle provider je odgovoran za ovo. To znači da nemate pravu javnu IP adresu na routeru već se NATira i vaša 'javna' IP adresa routera je u tom slučaju zapravo dio privatnog subneta providera a ne javna, a svi korisnici koji su ubačeni u taj subnet dijele jednu javnu IP adresu putem NATa. Neke od usluga ne rade dobro s time, od igara, voice chatova, VPNova, nekad i mail itd...

Prije je bilo dovoljno nazvati davatelja usluge i tražiti da vas maknu iz CG NATa. Danas je s obzirom na sve veću nestašicu javnih IPv4 adresa čest slučaj da vas samo privremeno maknu, i da se za koji mjesec ponovo nađete u tome pa ponovo morate znati. Sustavu nekih operatera su takvi da kad ste u CG NAtu je lutrija koji dan ćete dobiti pravu javnu IP adresu a koji NATiranu.

 

Kao što rekoh Bitangi, ne vidim da je Sony kriv za ovo :D

 

Ja ne kužim kako da ti objasnim da obični ljudi (koji ne vrte neke servere) iza CG-NATa uglavnom nemaju problema obično sa ničim drugim nego sa Sony konzolom. Tu i tamo s nekim VPN konekcijama.

I da očito Sony koristi neki neuobičajeni način komunikacije kojem smeta CG-NAT. Problem nastaje jedino kad se "server ili drugi klijent" želi spojiti na "klijenta" bez da je taj klijent inicirao konekciju, što nije normalno.

 

Potpuno dva odvojena problema. Činjenica je da ti operater izlazi u susret (a može sve dok ima slobodnih IP adresa), a Sony ne mijenja tehnologiju. Jer ih boli kitica. Ja krivim njih, a ti nemoj.

 

Koliko sam čuo od tehničara HT ne koristi CG-NAT, a sad ne znam koliko je to istina, takvih problema još nisam imao.

 

 

Probaj s argumentima.

Ne znam što bi tebalo značiti 'obični ljudi' koji vrte neke servere. Tako svejedno kakvi su ljudi, usluga je usluga a funkcija je funkcija. Tvrdnja koju si naveo za CG NAT da takvi obični ljudi nemaju problema s CG NATom jednostavno nije istina. Možda ti iskustvo nije dovoljno široko pa zaključuješ na premalom broju primjera. Budući da u poslu moja tvrtka ima neke ugovore i suradnje s jednim od velikih teleoperatera kod nas. mogu samo reći da govorim iz iskustva. Mogu ti isto tako reći da se u poslu a i privatno svaki dan susrećem s običnim i neobičnim ljudima ( :DDD) i njihovim zahtjevima za pomoć vezano uz probleme izazvane CG NATom. Možeš ti kriviti Sony koliko hoćeš ali CG NAT nije njihov problem već operatera. objasnio sam zašto. Ne bih se složio da operater nekome izlazi u susret dodjeljivanjem javne IP adrese4, više da oni izazivaju problem sa CG NATom. Na taj način krpaju rupu kod sebe sa nedostatkom adresa. Oni bi ti trebali dodijeliti javnu IP adresu za funkcionalnost usluga. Nitko potpisivanjem ugovora s teleoperaterom za internet usluge kao privatna osoba nema navedeno da mu možda neće raditi voice chat, vpn ili nešto slično te da jedino što može očekivati je browsanje u internet pregledniku. Sve te usluge su isto osnovne internet funkcionalnosti danas.Ne očekujem stalnu javnu IP adresu, to se dodatno plaća. Ali da očekujem javnu - očekujem. Da ne širimo previše ali problem bi se mogao riješiti u dobroj mjeri pravilnom implementacijom IPv6 adresiranja i protokola ali to još nije u velikom dijelu svijeta riješeno kako treba pa ne možemo ni od naših očekivati jelda. Ali IPv6 adresni prostor je dovoljno velik da se ne mora NATirati nikoga.

Operateri sve više čuvaju javne IP adrese za potrebe poslovnih korisnika jer ili ne zakupljuju dovoljno ili ne mogu dobiti dovoljno za zakupit javnih IPv4 adresa.

To nije problem korisnika već operatera. Ali s obzirom da sve više ljudi danas u cijelom svijetu mora raditi od kuće CG NAT će biti sve veća i veća prepreka. 

Problem je što operateri ne ulažu dovoljno u razvoj usluge, problematika nedostatka IPv4 adresnog prostora je poznata već barem nekoliko desetljeća ali su operateri inertni i neće ništa posebno napraviti dok voda ne dođe do grla.

 

Tehničar HTa ti je krivo rekao, ili ne zna ili laže ali i oni koriste CG NAT doduše ovaj tren značajno manje od nekih drugih. Samo zato što ipak imaju više zakupljenih IPv4 adresa pa trenutno nemaju toliko istaknut problem kao neki drugi operateri, ali sve više i oni pristupaju tom polurješenju za privatne korisnike.

Uzmi iz ovoga što hoćeš, meni se ne da više zatrpavat temu, sve je rečeno.

Han sri 5.5.2021 11:36
Bitanga kaže...
Maat kaže...

CG NAT je sve veći problem. Sve ga češće postavljaju, u sustavu telekom operatera se definira za korisnika i njegov router, ali nije postavljen na samom routeru.

Carrier grade NAT. Dakle provider je odgovoran za ovo. To znači da nemate pravu javnu IP adresu na routeru već se NATira i vaša 'javna' IP adresa routera je u tom slučaju zapravo dio privatnog subneta providera a ne javna, a svi korisnici koji su ubačeni u taj subnet dijele jednu javnu IP adresu putem NATa. Neke od usluga ne rade dobro s time, od igara, voice chatova, VPNova, nekad i mail itd...

Prije je bilo dovoljno nazvati davatelja usluge i tražiti da vas maknu iz CG NATa. Danas je s obzirom na sve veću nestašicu javnih IPv4 adresa čest slučaj da vas samo privremeno maknu, i da se za koji mjesec ponovo nađete u tome pa ponovo morate znati. Sustavu nekih operatera su takvi da kad ste u CG NAtu je lutrija koji dan ćete dobiti pravu javnu IP adresu a koji NATiranu.

 

Kao što rekoh Bitangi, ne vidim da je Sony kriv za ovo :D

 

Ja ne kužim kako da ti objasnim da obični ljudi (koji ne vrte neke servere) iza CG-NATa uglavnom nemaju problema obično sa ničim drugim nego sa Sony konzolom. Tu i tamo s nekim VPN konekcijama.

I da očito Sony koristi neki neuobičajeni način komunikacije kojem smeta CG-NAT. Problem nastaje jedino kad se "server ili drugi klijent" želi spojiti na "klijenta" bez da je taj klijent inicirao konekciju, što nije normalno.

 

Potpuno dva odvojena problema. Činjenica je da ti operater izlazi u susret (a može sve dok ima slobodnih IP adresa), a Sony ne mijenja tehnologiju. Jer ih boli kitica. Ja krivim njih, a ti nemoj.

 

Koliko sam čuo od tehničara HT ne koristi CG-NAT, a sad ne znam koliko je to istina, takvih problema još nisam imao.

 

 Istina, CG NAT sam imao samo na PS5 i to preko A1 mreže, VPN prema firmi je radio, zoom je radio normalno,ostale voice usluge preko PC-ja radile normalno, jedino ps5 matchmaking i party je imao problema. Poziv prema A1, služba za korisnike riješila u 10 minuta i sad je već pola godine kako nema problema. Općenito je poznato da PSN Network throttla brzinu i ograničava mrežne servise koje nude jer im je mreža za današnji broj korisnika i opcije koje se koriste kroz nju jednostavno "zastarjela".

Bitanga sri 5.5.2021 12:01
Maat kaže...
Bitanga kaže...
Maat kaže...

CG NAT je sve veći problem. Sve ga češće postavljaju, u sustavu telekom operatera se definira za korisnika i njegov router, ali nije postavljen na samom routeru.

Carrier grade NAT. Dakle provider je odgovoran za ovo. To znači da nemate pravu javnu IP adresu na routeru već se NATira i vaša 'javna' IP adresa routera je u tom slučaju zapravo dio privatnog subneta providera a ne javna, a svi korisnici koji su ubačeni u taj subnet dijele jednu javnu IP adresu putem NATa. Neke od usluga ne rade dobro s time, od igara, voice chatova, VPNova, nekad i mail itd...

Prije je bilo dovoljno nazvati davatelja usluge i tražiti da vas maknu iz CG NATa. Danas je s obzirom na sve veću nestašicu javnih IPv4 adresa čest slučaj da vas samo privremeno maknu, i da se za koji mjesec ponovo nađete u tome pa ponovo morate znati. Sustavu nekih operatera su takvi da kad ste u CG NAtu je lutrija koji dan ćete dobiti pravu javnu IP adresu a koji NATiranu.

 

Kao što rekoh Bitangi, ne vidim da je Sony kriv za ovo :D

 

Ja ne kužim kako da ti objasnim da obični ljudi (koji ne vrte neke servere) iza CG-NATa uglavnom nemaju problema obično sa ničim drugim nego sa Sony konzolom. Tu i tamo s nekim VPN konekcijama.

I da očito Sony koristi neki neuobičajeni način komunikacije kojem smeta CG-NAT. Problem nastaje jedino kad se "server ili drugi klijent" želi spojiti na "klijenta" bez da je taj klijent inicirao konekciju, što nije normalno.

 

Potpuno dva odvojena problema. Činjenica je da ti operater izlazi u susret (a može sve dok ima slobodnih IP adresa), a Sony ne mijenja tehnologiju. Jer ih boli kitica. Ja krivim njih, a ti nemoj.

 

Koliko sam čuo od tehničara HT ne koristi CG-NAT, a sad ne znam koliko je to istina, takvih problema još nisam imao.

 

 

Probaj s argumentima.

Ne znam što bi tebalo značiti 'obični ljudi' koji vrte neke servere. Tako svejedno kakvi su ljudi, usluga je usluga a funkcija je funkcija. Tvrdnja koju si naveo za CG NAT da takvi obični ljudi nemaju problema s CG NATom jednostavno nije istina. Možda ti iskustvo nije dovoljno široko pa zaključuješ na premalom broju primjera. Budući da u poslu moja tvrtka ima neke ugovore i suradnje s jednim od velikih teleoperatera kod nas. mogu samo reći da govorim iz iskustva. Mogu ti isto tako reći da se u poslu a i privatno svaki dan susrećem s običnim i neobičnim ljudima ( :DDD) i njihovim zahtjevima za pomoć vezano uz probleme izazvane CG NATom. Možeš ti kriviti Sony koliko hoćeš ali CG NAT nije njihov problem već operatera. objasnio sam zašto. Ne bih se složio da operater nekome izlazi u susret dodjeljivanjem javne IP adrese4, više da oni izazivaju problem sa CG NATom. Na taj način krpaju rupu kod sebe sa nedostatkom adresa. Oni bi ti trebali dodijeliti javnu IP adresu za funkcionalnost usluga. Nitko potpisivanjem ugovora s teleoperaterom za internet usluge kao privatna osoba nema navedeno da mu možda neće raditi voice chat, vpn ili nešto slično te da jedino što može očekivati je browsanje u internet pregledniku. Sve te usluge su isto osnovne internet funkcionalnosti danas.Ne očekujem stalnu javnu IP adresu, to se dodatno plaća. Ali da očekujem javnu - očekujem. Da ne širimo previše ali problem bi se mogao riješiti u dobroj mjeri pravilnom implementacijom IPv6 adresiranja i protokola ali to još nije u velikom dijelu svijeta riješeno kako treba pa ne možemo ni od naših očekivati jelda. Ali IPv6 adresni prostor je dovoljno velik da se ne mora NATirati nikoga.

Operateri sve više čuvaju javne IP adrese za potrebe poslovnih korisnika jer ili ne zakupljuju dovoljno ili ne mogu dobiti dovoljno za zakupit javnih IPv4 adresa.

To nije problem korisnika već operatera. Ali s obzirom da sve više ljudi danas u cijelom svijetu mora raditi od kuće CG NAT će biti sve veća i veća prepreka. 

Problem je što operateri ne ulažu dovoljno u razvoj usluge, problematika nedostatka IPv4 adresnog prostora je poznata već barem nekoliko desetljeća ali su operateri inertni i neće ništa posebno napraviti dok voda ne dođe do grla.

 

Tehničar HTa ti je krivo rekao, ili ne zna ili laže ali i oni koriste CG NAT doduše ovaj tren značajno manje od nekih drugih. Samo zato što ipak imaju više zakupljenih IPv4 adresa pa trenutno nemaju toliko istaknut problem kao neki drugi operateri, ali sve više i oni pristupaju tom polurješenju za privatne korisnike.

Uzmi iz ovoga što hoćeš, meni se ne da više zatrpavat temu, sve je rečeno.

 

Slučajno je na slici bio COD, jer sam na to prvo naletio, ali poruka nema veze s COD-om nego je to poruka od PS4 user interfacea i OS funkcionalnosti, a ne iz same igre. 

 

Kažem, dva potpuno odvojena problema. Jer drugi kvalitetniji servisi rade potpuno normalno.

Pod obični ljudi mislim na korisnike koji nemaju pojma o ničemu, a potrebe im se svode na igranje, surfanje, messaging, youtube i online školu.

 

S obzirom da velika većina ljudi škrtari na telekom uslugama, možemo reći da se spajaju na razne načine na internet, preko jeftinijih operatera, preko mobile hotspotova i sl. Velika je vjerojatnost da ih je veliki broj iza CG-NATa, ili nekih drugih NATova, a ipak se uspješno spoje na razne online voice servise. Pričam o jednom specifičnom i konkretnom problemu, a ne o milijun drugih koje zahtjevniji korisnici mogu imati zbog CG-NATa, legacy aplikacija, raznih komunikacijskih protokola i sl. Zato te operater na zahtjev i makne iz CG-NATa kad skuži da imaš neke drugačije potrebe.

 

Možemo se ljutiti na operatera, no, nema apsolutno nikakvog razloga opravdavati Sony, ako s ničim drugim nemaš probleme, ali joinanje u voice chat na konzoli je odjednom izazov. Kako drugi mogu, a Sony ne može?

 

Mislim, jasno mi je što želiš reći, ali pazi ovaj primjer...

Igram, COD Warzone i pukne mi veza, zbog operatera i promjene IP adrese... izbaci me iz igre i ne mogu se vratiti, sjebem frendove u timu i moram čekat 20 minuta da završe.

Igram Blizzardov Heroes of the Storm, pukne veza, uspostavi se veza i pita me da se rejoinam u partiju... Tko je veća faca, developeri CODa, ili developeri HotS-a?

 

A konzole bi trebale biti "običan user" friendly. To je cijela poanta.

Maat sri 5.5.2021 12:32
Bitanga kaže...
Maat kaže...
Bitanga kaže...
Maat kaže...

CG NAT je sve veći problem. Sve ga češće postavljaju, u sustavu telekom operatera se definira za korisnika i njegov router, ali nije postavljen na samom routeru.

Carrier grade NAT. Dakle provider je odgovoran za ovo. To znači da nemate pravu javnu IP adresu na routeru već se NATira i vaša 'javna' IP adresa routera je u tom slučaju zapravo dio privatnog subneta providera a ne javna, a svi korisnici koji su ubačeni u taj subnet dijele jednu javnu IP adresu putem NATa. Neke od usluga ne rade dobro s time, od igara, voice chatova, VPNova, nekad i mail itd...

Prije je bilo dovoljno nazvati davatelja usluge i tražiti da vas maknu iz CG NATa. Danas je s obzirom na sve veću nestašicu javnih IPv4 adresa čest slučaj da vas samo privremeno maknu, i da se za koji mjesec ponovo nađete u tome pa ponovo morate znati. Sustavu nekih operatera su takvi da kad ste u CG NAtu je lutrija koji dan ćete dobiti pravu javnu IP adresu a koji NATiranu.

 

Kao što rekoh Bitangi, ne vidim da je Sony kriv za ovo :D

 

Ja ne kužim kako da ti objasnim da obični ljudi (koji ne vrte neke servere) iza CG-NATa uglavnom nemaju problema obično sa ničim drugim nego sa Sony konzolom. Tu i tamo s nekim VPN konekcijama.

I da očito Sony koristi neki neuobičajeni način komunikacije kojem smeta CG-NAT. Problem nastaje jedino kad se "server ili drugi klijent" želi spojiti na "klijenta" bez da je taj klijent inicirao konekciju, što nije normalno.

 

Potpuno dva odvojena problema. Činjenica je da ti operater izlazi u susret (a može sve dok ima slobodnih IP adresa), a Sony ne mijenja tehnologiju. Jer ih boli kitica. Ja krivim njih, a ti nemoj.

 

Koliko sam čuo od tehničara HT ne koristi CG-NAT, a sad ne znam koliko je to istina, takvih problema još nisam imao.

 

 

Probaj s argumentima.

Ne znam što bi tebalo značiti 'obični ljudi' koji vrte neke servere. Tako svejedno kakvi su ljudi, usluga je usluga a funkcija je funkcija. Tvrdnja koju si naveo za CG NAT da takvi obični ljudi nemaju problema s CG NATom jednostavno nije istina. Možda ti iskustvo nije dovoljno široko pa zaključuješ na premalom broju primjera. Budući da u poslu moja tvrtka ima neke ugovore i suradnje s jednim od velikih teleoperatera kod nas. mogu samo reći da govorim iz iskustva. Mogu ti isto tako reći da se u poslu a i privatno svaki dan susrećem s običnim i neobičnim ljudima ( :DDD) i njihovim zahtjevima za pomoć vezano uz probleme izazvane CG NATom. Možeš ti kriviti Sony koliko hoćeš ali CG NAT nije njihov problem već operatera. objasnio sam zašto. Ne bih se složio da operater nekome izlazi u susret dodjeljivanjem javne IP adrese4, više da oni izazivaju problem sa CG NATom. Na taj način krpaju rupu kod sebe sa nedostatkom adresa. Oni bi ti trebali dodijeliti javnu IP adresu za funkcionalnost usluga. Nitko potpisivanjem ugovora s teleoperaterom za internet usluge kao privatna osoba nema navedeno da mu možda neće raditi voice chat, vpn ili nešto slično te da jedino što može očekivati je browsanje u internet pregledniku. Sve te usluge su isto osnovne internet funkcionalnosti danas.Ne očekujem stalnu javnu IP adresu, to se dodatno plaća. Ali da očekujem javnu - očekujem. Da ne širimo previše ali problem bi se mogao riješiti u dobroj mjeri pravilnom implementacijom IPv6 adresiranja i protokola ali to još nije u velikom dijelu svijeta riješeno kako treba pa ne možemo ni od naših očekivati jelda. Ali IPv6 adresni prostor je dovoljno velik da se ne mora NATirati nikoga.

Operateri sve više čuvaju javne IP adrese za potrebe poslovnih korisnika jer ili ne zakupljuju dovoljno ili ne mogu dobiti dovoljno za zakupit javnih IPv4 adresa.

To nije problem korisnika već operatera. Ali s obzirom da sve više ljudi danas u cijelom svijetu mora raditi od kuće CG NAT će biti sve veća i veća prepreka. 

Problem je što operateri ne ulažu dovoljno u razvoj usluge, problematika nedostatka IPv4 adresnog prostora je poznata već barem nekoliko desetljeća ali su operateri inertni i neće ništa posebno napraviti dok voda ne dođe do grla.

 

Tehničar HTa ti je krivo rekao, ili ne zna ili laže ali i oni koriste CG NAT doduše ovaj tren značajno manje od nekih drugih. Samo zato što ipak imaju više zakupljenih IPv4 adresa pa trenutno nemaju toliko istaknut problem kao neki drugi operateri, ali sve više i oni pristupaju tom polurješenju za privatne korisnike.

Uzmi iz ovoga što hoćeš, meni se ne da više zatrpavat temu, sve je rečeno.

 

Slučajno je na slici bio COD, jer sam na to prvo naletio, ali poruka nema veze s COD-om nego je to poruka od PS4 user interfacea i OS funkcionalnosti, a ne iz same igre. 

 

Kažem, dva potpuno odvojena problema. Jer drugi kvalitetniji servisi rade potpuno normalno.

Pod obični ljudi mislim na korisnike koji nemaju pojma o ničemu, a potrebe im se svode na igranje, surfanje, messaging, youtube i online školu.

 

S obzirom da velika većina ljudi škrtari na telekom uslugama, možemo reći da se spajaju na razne načine na internet, preko jeftinijih operatera, preko mobile hotspotova i sl. Velika je vjerojatnost da ih je veliki broj iza CG-NATa, ili nekih drugih NATova, a ipak se uspješno spoje na razne online voice servise. Pričam o jednom specifičnom i konkretnom problemu, a ne o milijun drugih koje zahtjevniji korisnici mogu imati zbog CG-NATa, legacy aplikacija, raznih komunikacijskih protokola i sl. Zato te operater na zahtjev i makne iz CG-NATa kad skuži da imaš neke drugačije potrebe.

 

Možemo se ljutiti na operatera, no, nema apsolutno nikakvog razloga opravdavati Sony, ako s ničim drugim nemaš probleme, ali joinanje u voice chat na konzoli je odjednom izazov. Kako drugi mogu, a Sony ne može?

 

Mislim, jasno mi je što želiš reći, ali pazi ovaj primjer...

Igram, COD Warzone i pukne mi veza, zbog operatera i promjene IP adrese... izbaci me iz igre i ne mogu se vratiti, sjebem frendove u timu i moram čekat 20 minuta da završe.

Igram Blizzardov Heroes of the Storm, pukne veza, uspostavi se veza i pita me da se rejoinam u partiju... Tko je veća faca, developeri CODa, ili developeri HotS-a?

 

A konzole bi trebale biti "običan user" friendly. To je cijela poanta.

 

Samo još ovo. Slanje i primanje maila je osnovna funkcionalnost isto. Neki mailovi kod običnih usera ne rade iza CG NATa. Da ne nabrajam sad bezbroj drugih stvari. Možemo se mi sad raspravljati treba li drugačije konfigurirati mail server da bi stvar radila sa strane korisnika koji je pod CG NATom, ali to bi bio krivi trag mislim. Teško je definirati što je nužna i osnovna funkcionalnost a što nije, subjektivno je. Nekome je osnovno ono što redovno koristi, a u današnje vrijeme će samo rasti broj usluga koje se smatraju osnovnim net funkcionalnostima. Opet što se tiče Sonyja on restrikcijama osigurava i određenu sigurnost na mreži.

Činjenica je da većini ljudi na Sonyju sve radi a kod ovih gdje ne radi da je najčešće problem u lokalnim specifičnostima: CG NATu, firewallu, postavkama routera i operatera itd...

Problem se uglavnom ne rješava niit može sa strane Sonyja i to govori gdje problem nastaje.

Nije istina da sve radi uvijek na PCu. Ima isto raznih servisa i igara gdje kad nešto ne radi tipa hostanje igre, voice itd.. gdje se predlažu problematična rješenja u vidu port forwarda i sličnih  radnji po routerima.

 

Po primjeru COD Warzone i HotS koji si naveo samo govoriš meni u prilog - možeš i sam vidjeti da je razlika u serverima za igru, dakle sa strane developera ili onoga tko pruža infrastrukturu sa uslugom a ne Sonyja, Sony je u toj priči samo protočna točka.

Konzole i jesu user firendly a većini korisnika sve radi. Kao i svugdje dio korisnika ima problem s ovim i onim, ali to su najčešće pojedinačne i lokalne specifičnosti, opet kao i kod svega drugog. Puno toga nije savršeno ali je i dalje user friendly u odnosu na sve drugo.

 

Bitanga sri 5.5.2021 14:27
Maat kaže...

Po primjeru COD Warzone i HotS koji si naveo samo govoriš meni u prilog - možeš i sam vidjeti da je razlika u serverima za igru, dakle sa strane developera ili onoga tko pruža infrastrukturu sa uslugom a ne Sonyja, Sony je u toj priči samo protočna točka.

Konzole i jesu user firendly a većini korisnika sve radi. Kao i svugdje dio korisnika ima problem s ovim i onim, ali to su najčešće pojedinačne i lokalne specifičnosti, opet kao i kod svega drugog. Puno toga nije savršeno ali je i dalje user friendly u odnosu na sve drugo.

 

 

E jebeš mi sve. Ti kao da uopće ne razumiješ o čemu pričam. Pričam o Sonyevom "party voice chatu", nema nikakve veze s igrama ni developerima igara, nego developerima Sonyevog OSa i tih funkcionalnosti.

 

Ali izgleda da se nešto mijenjalo po tom pitanju krajem prošle godine, a možda i kasnije... 

https://screenrant.com/ps4-party-chat-update-8-sony-change-feedback/

https://screenrant.com/playstation-ps4-voice-chat-recording-party-update-warning/

 

Ne znam otkada postoji ova opcija da se forsira konekcija preko servera što je ono o čemu pričam.

 

 

 

Maat sri 5.5.2021 15:02
Bitanga kaže...
Maat kaže...

Po primjeru COD Warzone i HotS koji si naveo samo govoriš meni u prilog - možeš i sam vidjeti da je razlika u serverima za igru, dakle sa strane developera ili onoga tko pruža infrastrukturu sa uslugom a ne Sonyja, Sony je u toj priči samo protočna točka.

Konzole i jesu user firendly a većini korisnika sve radi. Kao i svugdje dio korisnika ima problem s ovim i onim, ali to su najčešće pojedinačne i lokalne specifičnosti, opet kao i kod svega drugog. Puno toga nije savršeno ali je i dalje user friendly u odnosu na sve drugo.

 

 

E jebeš mi sve. Ti kao da uopće ne razumiješ o čemu pričam. Pričam o Sonyevom "party voice chatu", nema nikakve veze s igrama ni developerima igara, nego developerima Sonyevog OSa i tih funkcionalnosti.

 

Ali izgleda da se nešto mijenjalo po tom pitanju krajem prošle godine, a možda i kasnije... 

https://screenrant.com/ps4-party-chat-update-8-sony-change-feedback/

https://screenrant.com/playstation-ps4-voice-chat-recording-party-update-warning/

 

Ne znam otkada postoji ova opcija da se forsira konekcija preko servera što je ono o čemu pričam.

 

 

 

 

Pa i ne razumijem zapravo. Tebi je samo Sony nešto generalno kriv i bok.

 

Pričaš o svemu. I o COD i o developerima. Kako ti paše skačeš s teme na temu ali slabo argumentiraš.  Routeri i operateri i CGNAT to ti je sve ok i kamilica. Govorim ti gdje leži većina problema, kako se većina problema tog tipa rješava i odgovaram na ono na što se referiraš, iako svaki od problema opet treba dobro i samostalno analizirati da bi se našao uzrok. I to što ja kažem se opet ne može primjeniti na svaki slučaj. Da nekad je i do Sonyja. Savjet je bio dobronamjeran, ne samo za tebe već i za druge. A ti se uhvatio nekakvog prepišavanja. Možeš ti misliti što hoćeš ali ljudima koji naiđu na problem to tvoje rantanje o Sonyju to neće previše pomoći. 

Nigdje prije nisi rekao da se svi tvoji komentari tiču samo i isključivo Sonyjevog party chata. 

Mislim sve 5, doživljavaj ti svijet tako kako hoćeš ali tako se problemi ne rješavaju tako ograničenim fokusom, niti su savjeti tog generalnog tipa generalno dobri :D

 

Evo citat o developerima što si napisao:

 

"Igram, COD Warzone i pukne mi veza, zbog operatera i promjene IP adrese... izbaci me iz igre i ne mogu se vratiti, sjebem frendove u timu i moram čekat 20 minuta da završe.

Igram Blizzardov Heroes of the Storm, pukne veza, uspostavi se veza i pita me da se rejoinam u partiju... Tko je veća faca, developeri CODa, ili developeri HotS-a?"

 

Meni to izgleda kao rant o nemogućnosti spajanja na server jedne igre, nevezano za Sony i spajanje na server druge igre, opet nevezano za Sony i njihov party chat. Al ajde možda sam ja krivo shvatio. Pitajboga kako sam iz ovog a trebao doći do zaključka da nešto ne valja s party chatom ili Sonyjem općenito. Doslovno si argumentirao ono što ja tvrdim, da su problemi razni i uzroci razni i da se ne može samo generalno uprijeti prst u Sony, samo što to ne vidiš. A ako ćemo picajzlirati nisi naveo ni na kojim platformama su se odigrala oba slučaja.. 

 

Nemam pojma, probaj se preciznije izražavati a ne davati općenite izjave pa očekivati da ja moram shvatiti što si točno mislio.

Bitanga sri 5.5.2021 15:15
Maat kaže...

Nemam pojma, probaj se preciznije izražavati a ne davati općenite izjave pa očekivati da ja moram shvatiti što si točno mislio.

 

Bilo je poprilično precizno u svakoj poruci navedeno na što mislim, a primjer je bio da shvatiš kako se dobrim developmentom mogu izbjeći frustrirajući korisnički problemi, što bi od Sonya svakako očekivao.

Dovoljno sam izgubio vremena na objašnjavanje, počni razumjevati bolje ;-) Vrati se na moju prvu poruku, i one iduće, valjda u svakoj sam napisao da mislim na sonyev voice chat.

gocc01 sub 8.5.2021 04:57

Spojio sam WD MyBook eksterni disk od 3TB na stražnji USB od PS5 i javlja mi da format diska nije podržan. Spojio sam ga na LG CX i radi normalno.

 

U biti zanima me podržava li DTS, DTS-MA u filmovima jer mi je 90% filmova na eksternima sa tim audiom a LG naravno nema podršku za DTS. 

 

Edit: Sad sam pročitao da ne podržava NTFS već diskove treba formatirat na exFat?? Kaj onda nema šanse da na PS gledam filmove sa tih eksternih a imam ih brdo..

greysaint0 sub 8.5.2021 08:54
gocc01 kaže...

Spojio sam WD MyBook eksterni disk od 3TB na stražnji USB od PS5 i javlja mi da format diska nije podržan. Spojio sam ga na LG CX i radi normalno.

 

U biti zanima me podržava li DTS, DTS-MA u filmovima jer mi je 90% filmova na eksternima sa tim audiom a LG naravno nema podršku za DTS. 

 

Edit: Sad sam pročitao da ne podržava NTFS već diskove treba formatirat na exFat?? Kaj onda nema šanse da na PS gledam filmove sa tih eksternih a imam ih brdo..

 NTFS je Microsoftov filesystem i dobar dio televizora i uređaja ga ne podržava. Ja u pravilu držim sve eksterne driveove u exFAT formatu upravo zbog maksimalne kompatibilnosti. Iskreno ne vidim razloga zašto bi itko držao eksterni drive ili bilo kakvu flash memoriju u NTFS formatu.

 

Ako imaš prostora, prebaci sve na drugi drive, reformatiraj i vrati natrag sadržaj.