Fotoaparati

Molim pomoć i savjet oko kupnje foto aparata

torente sri 17.12.2008 09:53

trebao bi savjet oko kupnje foto aparata.
prosjecan sam korisnik - amater ali imam volju i zelju podici razinu svoje fotografije!

zapeo mi je za oko canon d-450
Da li je to dobar izbor? Da li predlazete nesto drugo, tipa sony, nikon...?

molim i savjet i za objektive?
najvise bi slikao vani, dosta u pokretu!

hvala puno na svim savjetima!

draenei sri 17.12.2008 11:44

predlažem i nešto drugo, tipa oly, pentax... (ne znam koliko ti je bitno da jeftinije prođeš al sa njima svakako budeš)

zapravo, koliko si spreman uopće izdvojiti? max....koliko?

 

možda da si pogledaš pentax k-m (mali, slatki), k200d, ili maalo stariji model k100d super... ili malo močniji k10d (neda mi se sad tražiti cijene ali čini mi se da je u cjenovnom rangu sa 450d, a ova tri prije su definitivno jeftinija)

 

sad čekam elkarrdea da ti kaže prednosti pentaxa i njegovih objektiva, primjetih da kuži stvar... ja sam malo u žurbi :D

edit: a možda se i ja vratim sa nekom pričicom o objektivima kad ulovim vremena ;)

Joso162 sri 17.12.2008 12:55

Ja sam promjenio nekoliko canona i dosta sam zadovoljan jedino kod PowerShot SD600 bi znale kadkad ispasti koja mutna slika, ali sve u svemu zadovoljan sam.

Brat mi ima od sonya i isto je jako dobar tako da nećeš puno pogriješiti ako uzmeš neki od tih marki

elkarrde sri 17.12.2008 14:36
torente kaže...trebao bi savjet oko kupnje foto aparata.

prosjecan sam korisnik - amater ali imam volju i zelju podici razinu svoje fotografije!

zapeo mi je za oko canon d-450
Da li je to dobar izbor? Da li predlazete nesto drugo, tipa sony, nikon...?

molim i savjet i za objektive?
najvise bi slikao vani, dosta u pokretu!

hvala puno na svim savjetima!

  zašto baš canon? zbog silnih reklama za canon svud po gradu? zbog nekog EF objektiva koji stoji negdje na polici? zbog toga je svi-imaju-canona-pa-bi-mogao-i-ja faktora?
daleko od toga da je canon eos 450d loš fotić - nije, dapače - ali nije jedini koji je dobar, a možda ima i koji primjereniji, među modelima nikona, sonyja, pentaxa, olympusa, samsunga, panasonica, leice, hasselblada, mamiye, leafa, aptusa, phase-onea, ili čeg sve ne. ;)
(edit: kasnije vidio opasku za canona ;))

draenei kaže...

predlažem i nešto drugo, tipa oly, pentax... (ne znam koliko ti je bitno da jeftinije prođeš al sa njima svakako budeš)

zapravo, koliko si spreman uopće izdvojiti? max....koliko?

 

možda da si pogledaš pentax k-m (mali, slatki), k200d, ili maalo stariji model k100d super... ili malo moćniji k10d (neda mi se sad tražiti cijene ali čini mi se da je u cjenovnom rangu sa 450d, a ova tri prije su definitivno jeftinija)

 

sad čekam elkarrdea da ti kaže prednosti pentaxa i njegovih objektiva, primjetih da kuži stvar... ja sam malo u žurbi :D

edit: a možda se i ja vratim sa nekom pričicom o objektivima kad ulovim vremena ;)

(k10d je osjetno jači model od 450d, k100d super je odličan aparat, iako je već poprilično star model)

elkarrde's THE Ultimate Digital SLR Buying Guide, Part One, Revision One beta-2-nightly:

 kao prvo, najbitnija činjenica: bolju fotku će uslikati bolji fotograf s lošijom opremom, nego lošiji fotograf s boljom opremom. uostalom, fotke radimo mi, fotografi, a ne uređaji, fotoaparati.
činjenica broj dva: fotoaparat je samo uređaj koji snima ono što on vidi kroz objektiv. dakle, drugi faktor po redu važnosti je objektiv, pa tek onda, na trećem mjestu dolazi sam fotoaparat.
činjenica broj tri: SLR fotografija se temelji na sustavima, sistemima, ne na pojedinim uređajima. svaki proizvođač ima svoj sustav spajanja objektiva i tijela aparata, svoj sistem komunikacije tijela fotića s opremom - objektivima, blicevima uglavnom. ofkors, sustavi su međusobno slabo do nikako kompatibilni, tako da kupovinom jednog sustava povlači i kupovinu pripadajućih objektiva, no to generalno nije uopće loša stvar, a i uvijek postoje nezavisni proizvođači opreme i raznorazni adapteri.
činjenica broj četiri: niti jedan SLR s kit objektivom ne može isto ono što može i neki ultrazumirajući kompakt - macro je nepostojeći, faktor "zooma" je neusporedivo manji, i uglavnom se drži oko 3×, dok ultrazoom kompakti idu i do 20×.

prednosti SLRa:
- izmjenjivi objektivi - ako postojeći objektiv nije dovoljan za određeni zadatak, jednostavno (ha! jako "jednostavno"! :D) je zamijeniti ga s nekim boljim
- neusporedivo kvalitetnija optika - kvalitetnija optika = kvalitetnija fotka
- veći senzor - veći senzor = manje šuma = kvalitetnija fotka
- veće mogućnosti podešavanja - opet, = kvalitetnija fotka
- neusporedivo bolje fotke po lošijim svjetlosnim uvjetima - izravna posljedica kvalitetnije optike i većeg senzora
- kompliciraniji su za upotrebu - natjerat će većinu na učenje barem osnova fotografije, oni kojima je to previše prije ili kasnije odustanu od SLR fotića takiovak

mane SLRa:
- cijena - sami entry-level aparati i nisu baš tolko skuplji od naprednijih kompaktnih fotića, no jači modeli su osjetno skuplji, a da cijene objektiva ni ne spominjem, istina, raspon ide od 100 kn, ali gornja granica nema limita, 50k kn nije nepojmljivo
- dimenzije - daleko su nepraktičniji za učestalije nošenje, sami aparati su veći sami po sebi, još kad se doda neki objektiv, ili dva, faktor dimenzija postaje nezanemariv
- kompliciraniji su za upotrebu, nisu baš za svakog, i njegovog brata, nisu consumer elektronika ko kompakti, očekuju određen nivo znanja od korisnika, tako da nema nekakvih smile-shuttera, facial-focusa i sličnih fičra

kratko objašnjenje stanja stvari za korisnike analognih SLRova: analogni SLRovi slikaju na 135 film (preskočit ćemo ovdje srednji format, to je materijal za Part Two) čiji frame je dimanzija 24×36mm. digitalni senzori u SLRovima su ili identične veličine kao i analogni, pa pričamo o "full-frame" fotićima (faktor 1×), ili su manji za "crop" faktor, u slučaju olympusa i panasonica je to 2×, sigme 1.7×, canona 1.6×, nikona, pentaxa, samsunga, sonyja, minolte, fujija 1.5×. s tim crop faktorom se množi fokusna udaljenost objektiva kako bi se dobilo ekvivalentno polje vidljivosti kakvo bi taj objektiv imao na analognom, ili full-frame digitalnom aparatu. dakle, 50mm objektiv na olympusu ima polje vidljivosti ekvivalentno objektivu od 100mm na analognom, ili 75mm u slučaju ako je našarafljen na neki aparat s 1.5 faktorom. sam objektiv i dalje ostaje svoje stvarne žarišne udaljenosti i ima sve svoje karakteristike te žarišne udaljenosti (uglavnom distorzije slike), no polje vidljivosti je "uže".

e sad, za 99.9% amaterskih fotografa je za početak dovoljan entry-level model, ili jedan stepenicu više. svi oni koji sline za full-frame aparatima, a ne zarađuju od svoje fotografije i nužno su im potrebni full-frame aparati (manje šuma, veće fotke), gube vrijeme, niti jedan full-framer ih neće učiniti boljim fotografima. :D
prevedeno u praksu, bilokoji fotić i njegov kit objektiv (ili možda kakav drugi objektivi) su dovoljni za 99.9% slučajeva. korisnije je kupiti jeftiniji aparat i razliku love potrošiti na dodatni objektiv.

prvi faktor odluke je ofkors, cijena. drugi, možda i najpresudniji je ergonomija - najpametnije bi bilo uzeti u ruke modele različitih proizvođača i isprobati kako koji leži u ruci, kakav je prvi dojam interfejsa, menija aparata. dostupnost različitih objektiva je manje bitna u današnje doba ebaya i kupovine preko interneta, za sve su dostupne planine objektiva, što rabljenih, što novih.

stabilizacija slike tj. kompenzacija trešnje uređaja je bitan faktor kod fotki u lošijim svjetlosnim uvjetima i/ili kod teleobjektiva gdje i mali pomak objektiva rezultira velikim pomakom slike. može biti izvedena kao stabilizacija objektiva - sklop za stabilizaciju je u objektivu, nešto bolji rezultati, skuplji, teži, veći objektivi, stabiliziran je samo taj jedan objektiv, te kao stabilizacija senzora, u tijelu aparata - nešto slabiji rezultati nego stabilizirani objektiv, no, stabiliziran je apsolutno baš svaki objektiv, jači/noviji aparat znači i efikasniju stabilizaciju.

svaki sistem ima svojih prednosti i mana, pa ajmo na brzinu izgeneralizirati:
* canon - stabilizacija u objektivima (ne svima!), većinom zoom objektivi, velika ponuda teleobjektiva, postoji velik broj adaptera za druge sisteme, raširenost (svatko i njegov brat imaju canona), dostupnost, objektivi za EOS EF sustav se proizvode od 1986., 23 godine kontinuiteta, izuzetno loš servis u hrvatskoj
* nikon - stabilizacija u objektivima (ne svima), adapteri za druge sustave su gotovo nepostojeći, nešto manja popularnost kod nas, dostupnost, objektivi se proizvode od 1959., 50 g. kontinuiteta, no kompatibilnost s starijim objektivima (pogotovo kod entry-level modela kod kojih je to naročito izraženo) je upitna i zahtjeva kompromise
* pentax - stabilizacija u tijelu aparata, manja popularnost kod nas, odličan servis, svi objektivi od 1975. (to su 34 g.) su 100% kompatibilni (i stabilizirani), ogromna ponuda jeftinih manual-fokus (i starijih autofokus) objektiva na netu, postoje originalni pentaxovi adapteri za neke sustave, trenutna ponuda novih objektiva ima nedostataka za profesionalnu upotrebu
* sony - preuzeo je minoltu, kompatibilan s minolta objektivima od 1979., stabilizacija u tijelu, odlični entry-level aparati, manja popularnost kod nas, manja ponuda minolta objektiva (u usporedbi s drugim proizvođačima), adapteri za druge sustave su poprilično rijetki
* olympus - stabilizacija u tijelu, potpuno digitalno osvješteni objektivi, manji i lakši od konkurencije, kompatibilni objektivi postoje svega par godina što znači manju ponudu i više cijene, no na olympuse s adapterima ide gotovo sve drugo.

kod upotrebe objektiva preko adaptera, gubi se sva automatizacija, većina fotića nije niti svjesna da imaju objektiv, sve parametre treba podešavati ručno - fokus, otvor blende. to predstavlja problem kod novijih objektiva koji nemaju prsten blende, te u takvim slučajevima, ti objektivi su praktički neupotrebljivi na drugom sustavu.

uglavnom, poanta cijele priče je da odi prošeći u ve-mil/hgspot, baci oko u dućane distributera pojedinih proizvođača, isprobaj svaki, vidi kolko ti se sviđa, kak ti leži u ruci, kakav je sustav menija (to možeš i na netu, dpreview.com je dobra polazišna točka), vidi kolko dobru cijenu možeš dobiti, i kupi, nećeš fulati (ili, fulati ćeš sigurno :D), štogod kupio.

za slikanje po vani, i u pokretu ti je za početak sasvim dovoljan kit objektiv (pentaxov i olympusov su značajno kvalitetnije izrade), uvijek lako kasnije dokupiš druge objektive.


ili praktično, od novih fotića, canon 450d je okej, nikon d60 je okej, pentax k200d i k-m su okej, sony alpha 200 je okej, olympus e520 i e420 su okej.
oly e420 i pentax k-m su manjih dimenzija i nešto praktičniji, s tom razlikom da je k-m interno identičan k200tki, e420 u usporedbi s e520 nema stabilizator slike.
canon 450d je na zalasku karijere, na proljeće će vjerojatno nasljednik, isto vrijedi i za nikona.

jači modeli (canon 40d/50d, nikon d90, pentax k20d, sony a350, oly e30 - jednom kad dođe na tržište) su isto dobar izbor, ali su i osjetno skuplji.

(okej, nadam se da je ovdje dovoljno teksta za sve koje zanima SLR fotografija, nadam se da smo mirni s ovakvim pitanjima na duže vrijeme :D)
draenei sri 17.12.2008 14:56

okej, ovo ne očekivah :D

svaka čast onom tko sve do kraja pročita :D (ja jesam, da nebi bilo.........)

(doduše, mislim da si mogao preskočiti onu prvu polovicu teksta i komotno stavit u novi topik :D)

elkarrde sri 17.12.2008 15:00
draenei kaže...

okej, ovo ne očekivah :D

svaka čast onom tko sve do kraja pročita :D (ja jesam, da nebi bilo.........)

(doduše, mislim da si mogao preskočiti onu prvu polovicu teksta i komotno stavit u novi topik :D)

 nije mi se dalo više tražiti di prestaje a di počinje koji dio. :D
budem jednom kad ću imati više vremena, previše potrošio na ovo. :D
torente sri 17.12.2008 15:40

upravo sam procitao cijeli tekst!

HVALA!

iskreno da mi sada kazes da je olympusov c-5050 nesto najbolje kaj se moze kupiti ja bi dao oglas i isao kupiti c-5050!

ja sam naveo canona jer ga ima dosta ljudi i zadovoljni su njime ali sam isto rekao da sam otvoren za sve prijedloge!

gledao sam i ebay i sl. ali imam jednu kompenzaciju od oko 2000 kn koju sam mislio tako iskoristiti. tih 2000 kn ionako moram iskoristiti pa mi je to to.

otici cu i isprobati ove koje si naveo i koji mi se najvise svidi taj cu najvjerovatnije kupiti!

najvjerovatnije cu ovdje staviti jos koje pitanje ili si dozvoliti da ti posaljem pp. s time da ako ne odgovoris ce mi biti totalno razumljivo!

 

HVALA JOS JEDNOM!

elkarrde sri 17.12.2008 16:01
torente kaže...

upravo sam procitao cijeli tekst!

HVALA!

iskreno da mi sada kazes da je olympusov c-5050 nesto najbolje kaj se moze kupiti ja bi dao oglas i isao kupiti c-5050!

ja sam naveo canona jer ga ima dosta ljudi i zadovoljni su njime ali sam isto rekao da sam otvoren za sve prijedloge!

gledao sam i ebay i sl. ali imam jednu kompenzaciju od oko 2000 kn koju sam mislio tako iskoristiti. tih 2000 kn ionako moram iskoristiti pa mi je to to.

otici cu i isprobati ove koje si naveo i koji mi se najvise svidi taj cu najvjerovatnije kupiti!

najvjerovatnije cu ovdje staviti jos koje pitanje ili si dozvoliti da ti posaljem pp. s time da ako ne odgovoris ce mi biti totalno razumljivo!

 

HVALA JOS JEDNOM!

hehe, C-5050 je fenomenalan fotić! još uvijek imam negdje doma jednog olyja C-5000, odličan mali kompakt s full-manual modom, no oduvijek sam slinio za 5050icom. :D

isprobaj sve na kaj naiđeš, obrati pažnju na težinu aparata, teži aparat će ti smiriti ruku, no opet, i prije će te umoriti. ergonomija je najbitniji faktor jer pretpostavljam da ćeš ipak neko vrijeme provesti s fotićem u rukama, najiritantnije je kad nakon 15ak min fotić počne žuljati, ili pak nikako ne uspjevaš naći dobar grip za nositi ga..

nikoni su dosta slabo zastupljeni po našim dućanima, nemam pojma zašto, dok canoni vire iz svakog ćoška. osobno mi ne odgovara ergonomija canona (pogotovo firmware aparata troznamenkaste klase, na 40D se već bolje snalazim), nikone nisam nikad imao prilike ozbiljnije isprobati, isto kao i sonyje. olympusi mi nisu loši, no e410/420 nema nikakav grip za nošenje, pokazao mi se kao poprilično neugodan. sam e410/420 je dosta mali aparat, ali čim staviš objektiv gore, gubi se svaka prednost dimenzija, nije ništa osjetno manji od recimo, pentaxa k100d super.

e da. nabavi si i nekakvu torbu za nositi fotić, znaju biti osjetljivi na sadržaje torbi, prašinu, i udarce. :D

jedna zgodna stvar kod pentaxa: k200d, k10d i k20d su weather-sealed, otporni na atmosferalije i prašinu. canon i nikon to imaju samo kod najskupljih modela, sony vjerojatno nema uopće (nek me netko ispravi ak sam u krivu), olympus samo na E3.
draenei sri 17.12.2008 16:05

ma canon je jednostavno prerazvikan....ja imam, uzmi i ti, svi kažu da je super - baš to! i preskup. ne samo tijelo u startu već i objektivi.. a objektivi su ti za kojima ćeš kasnije plakati.....

 

uzimam uporno kao primjer pentax, jer ljudi očito ni ne znaju za te fotoaparate, a šteta jer odlični su - kvalitetne izrade i otporan na kojekakve uvjete (preživljava od grude snijega ravno u objektiv do ekstremnih uvjeta), kit objektiv je valjda najbolji kit objektiv, pristupačni manualni objektivi koji znaju biti pravo zlato (uz malu vježbu manualnog fokusiranja, ne znam zašto se svi toga boje), pristupačne cjene, blabla, da ne ponavljamo sve.....

 

bila je prilika da malo isprobam 450d i nije mi se uopće svidjelo kako leži u ruci, za početak, meni jako bitno.... olympusi su simpa, okej, sve kako elkarrde napisao, slažem se, ali moja ruka voli ipak nešto glomaznije modele pa i tu stavljam jedan minus na osobnoj razini (i možda jedan plus jer su manji-praktičniji)

 

žao mi je što zapostavljam druge marke ali nemam osobnih iskustava pa ih radije izostavljam....

 

ps. ne vidjeh post prije, sporo tipkam :D

Bara sri 17.12.2008 22:50

elkarrde kaže...

jedna zgodna stvar kod pentaxa: k200d, k10d i k20d su weather-sealed, otporni na atmosferalije i prašinu. canon i nikon to imaju samo kod najskupljih modela, sony vjerojatno nema uopće (nek me netko ispravi ak sam u krivu), olympus samo na E3.
 Kolko znam K200D je djelomično sealan isto ka npr. Canoni 50D i 5DMkII, Sonyi istina je nisu uopće, a Nikoni jesu počevši od D300.

elkarrde čet 18.12.2008 11:14
8oy5cout kaže...

Canon G10

 neloš aparat, ali, za tu lovu dobiš full-size SLR.
ofkors, ako su dimenzije prioritet, G10 je u definitivnoj prednosti, no senzor G10tke je sićušan, šumovit i jednostavno loš u usporedbi s aps-c senzorom bilokojeg SLRa.
svaki ima svoju namjenu, daleko od toga da je G10 loš aparat - nije, fenomenalan je za kompakta. ;) (i rado bi jednog, ima totalno rangefinder look :D)

draenei kaže...

e, al k200d je cca 4000 i djelomično je sealan isto ka i npr. canoni 50D i 5DMkII koji su cca 10-20 tisućica, D300 cca 10 (isprike za ne-100%-točne informacije, govorim otprilike)

meni je to smiješno :)

 baš!

usporedba ISTOG weather-sealanja:

canon 50D - 9200 kn

canon 5D mk2 - 17400 kn

nikon D300 -10500 kn

nikon D700 -17800 kn

pentax K200D - 3600 kn

(sve samo tijela, bez objektiva)

 

ništa jeftinije od tih canona i nikona NEMA weather sealing, čak ni ovakav djelomični kakvog ima entry-level pentax. zapanjujuće.

ksoric čet 18.12.2008 18:46

Ajde sad elkarrde stavi  THE Ultimate Digital SLR Buying Guide, Part One, Revision One beta-2-nightly pod novi tpoic pa da ga admini stave pod stiki.

Mislio sam se uključiti u raspravu, ali sve ste rekli i bez mene, hehe. Lijep pozdrav.

maki66 pet 26.12.2008 19:52

evo sad sam upoznat sa vašim pitanjem i mogu vam predložiti SAMSUNG S850 koji ja posjedujem i izuzetno sam zadovoljan što kvalitetom fotografija , što videi zapisima , ovaj aparat posjedujem već 1.5 godinu i nisam uočio da ima nedostataka a što se tiče opcija ima ih mnogo i sve su praktične i za početnika u korištenju digitalnih aparata.

oko uto 30.12.2008 04:42

Ovdje doista shvatih mnogo stvari...pogotovo od elkarrde ... međutim nitko nije spomenuo jednu stvar koju sam ja kao početnik zamjetio, a zove se prokletstvo mojeg prvog fuji-aparata S-5000 a i općenito fuji fotića...naime navedeni gadovi imaju jako ugodne boje i oćenito daju neku dubinu i toplinu.... Obzirom da je meni moj aparat 7 godina star dojadio jer nema mogučnost promjene objektiva te ima 3 mpx ( što me i ne muči previše ) odlučio sam testirati Sony alfu 200 te ju kupit naravno...Uzeo sam svoj stari fotić, note buke i uputio se u dučan fotoopreme....tamo sam napravio identične fotke sa svojim i novim sony aparatom i shvatio da je sony hladan i da je njegova fotka mrtva...a bila je dobra cijena i baš sam bio tužan... Ništa rekoh ... neću kupovat ništa....dok mi nešto ne legne...3 mjeseca pregledavam različite fotke ufotkane različitim aparatima i dolazim do zaključka da je Canon eos 450 također mrtav sa bojama...štoviše , a mora da sam lud ili slijep u odnosu na druge ljude...vidim da prijašnji modeli poput 350 ili 400 imaju topliju i ugodniju fotku... Meni je doista važna oštrina fotke, ali ne i samo oštrina.

Također primjetih da Nikon ima fino nijansiranje boja i topline i da je tu mnogo bolji od konkurencije...ali isto tako primjetih da su modeli D60 i D80 u usporedbi sa starijim D40 znatno mutniji i to na fotkama koje su pofotkane sa potpuno istim objektivima. Nadalje primjetih da se na neku foru stari model D70s od Nikona dobrano naradio pa čak i u profi svijetu što me začudilo. Naime čipovi koji su u fotičima doista i vjerojatno proizvode završnicu onoga što vidimo kroz objektiv i kažem opet...mora da sam lud ili slijep....ali čini mi se da čipovi nove generacije od 10 pa nadalje Mpx...uopće nisu bolji od onih od 6 Mpx-a..štoviše došao sam do zaključka da su neki i gori...

 

Ja sam amater, ali imam oči i opisao sam vam ono što sam vidio...i kao takav sam potpuno izgubljen te imam jednu blesavu ideju koja se zove kupiti stari Nikon d70s ili noviji D40 koj imaju stari čip sa 6 MPX'a  i jedan vrhunski širokokutni objektiv za pejsaže...međutim ta dva fotiča nemaju stabilizaciju u sebi, ali kao što je elkarrde lijepo objasnio dovoljno je da objektivi u sebi imaju stabilizaciju....pa me stoga zanima jel suludo na takova dva jeftina tijela staviti skupi objektiv za široki kut i hoču li doista imati spomenutu stabilizaciju ako mi je tijela nemaju, a objektivi je imaju?

Uostalom što se uopće događa sa objektivima koji imaju stabilizaciju, a stavljeni su na tijela koja ju također imaju ? Tko preuzima stabilizaciju tada ..tijelo ili objektiv....? 

Nadalje pitanje...što mi oupće ta stabilizacija znači ako imam daljiski okidač, a fotoaparat je na stalku....vjerojatno ništa ?

Da li se stabilizacija odnosi na fotkanje iz ruke uglavnom ?

Kupim jeftino tijelo i vrhunski objektiv širokokutni....jesam li se uskratio po pitanju kvalitete ako moj objektiv nije na duplo skupljme tijelu ?

Zahvaljujem elkarrde i čitavoj ekipi ako proštudira i da odgovore na ova amaterska pitanja.

 

 

oko uto 30.12.2008 04:47

Ovdje doista shvatih mnogo stvari...pogotovo od elkarrde ... međutim nitko nije spomenuo jednu stvar koju sam ja kao početnik zamjetio, a zove se prokletstvo mojeg prvog fuji-aparata S-5000 a i općenito fuji fotića...naime navedeni gadovi imaju jako ugodne boje i oćenito daju neku dubinu i toplinu.... Obzirom da je meni moj aparat 7 godina star dojadio jer nema mogučnost promjene objektiva te ima 3 mpx ( što me i ne muči previše ) odlučio sam testirati Sony alfu 200 te ju kupit naravno...Uzeo sam svoj stari fotić, note buke i uputio se u dučan fotoopreme....tamo sam napravio identične fotke sa svojim i novim sony aparatom i shvatio da je sony hladan i da je njegova fotka mrtva...a bila je dobra cijena i baš sam bio tužan... Ništa rekoh ... neću kupovat ništa....dok mi nešto ne legne...3 mjeseca pregledavam različite fotke ufotkane različitim aparatima i dolazim do zaključka da je Canon eos 450 također mrtav sa bojama...štoviše , a mora da sam lud ili slijep u odnosu na druge ljude...vidim da prijašnji modeli poput 350 ili 400 imaju topliju i ugodniju fotku... Meni je doista važna oštrina fotke, ali ne i samo oštrina.

Također primjetih da Nikon ima fino nijansiranje boja i topline i da je tu mnogo bolji od konkurencije...ali isto tako primjetih da su modeli D60 i D80 u usporedbi sa starijim D40 znatno mutniji i to na fotkama koje su pofotkane sa potpuno istim objektivima. Nadalje primjetih da se na neku foru stari model D70s od Nikona dobrano naradio pa čak i u profi svijetu što me začudilo. Naime čipovi koji su u fotičima doista i vjerojatno proizvode završnicu onoga što vidimo kroz objektiv i kažem opet...mora da sam lud ili slijep....ali čini mi se da čipovi nove generacije od 10 pa nadalje Mpx...uopće nisu bolji od onih od 6 Mpx-a..štoviše došao sam do zaključka da su neki i gori...

 

Ja sam amater, ali imam oči i opisao sam vam ono što sam vidio...i kao takav sam potpuno izgubljen te imam jednu blesavu ideju koja se zove kupiti stari Nikon d70s ili noviji D40 koj imaju stari čip sa 6 MPX'a  i jedan vrhunski širokokutni objektiv za pejsaže...međutim ta dva fotiča nemaju stabilizaciju u sebi, ali kao što je elkarrde lijepo objasnio dovoljno je da objektivi u sebi imaju stabilizaciju....pa me stoga zanima jel suludo na takova dva jeftina tijela staviti skupi objektiv za široki kut i hoču li doista imati spomenutu stabilizaciju ako mi je tijela nemaju, a objektivi je imaju?

Uostalom što se uopće događa sa objektivima koji imaju stabilizaciju, a stavljeni su na tijela koja ju također imaju ? Tko preuzima stabilizaciju tada ..tijelo ili objektiv....? 

Nadalje pitanje...što mi oupće ta stabilizacija znači ako imam daljiski okidač, a fotoaparat je na stalku....vjerojatno ništa ?

Da li se stabilizacija odnosi na fotkanje iz ruke uglavnom ?

Kupim jeftino tijelo i vrhunski objektiv širokokutni....jesam li se uskratio po pitanju kvalitete ako moj objektiv nije na duplo skupljme tijelu ?

Zahvaljujem elkarrde i čitavoj ekipi ako proštudira i da odgovore na ova amaterska pitanja.

 

 

Bara uto 30.12.2008 11:43

Ovo šta su D80 i D60 ''mutniji'' od D70s i D40 je vjerojatno zbog toga šta si gleda slike u JPEG-u, a poznato je da kod D60, D80 i D200 praktički nije bilo uopće sharpanja(oštrenja) JPEG-ova.

elkarrde uto 30.12.2008 15:04
oko kaže...

Ovdje doista shvatih mnogo stvari...pogotovo od elkarrde ... međutim nitko nije spomenuo jednu stvar koju sam ja kao početnik zamjetio, a zove se prokletstvo mojeg prvog fuji-aparata S-5000 a i općenito fuji fotića...naime navedeni gadovi imaju jako ugodne boje i oćenito daju neku dubinu i toplinu.... Obzirom da je meni moj aparat 7 godina star dojadio jer nema mogučnost promjene objektiva te ima 3 mpx ( što me i ne muči previše ) odlučio sam testirati Sony alfu 200 te ju kupit naravno...Uzeo sam svoj stari fotić, note buke i uputio se u dučan fotoopreme....tamo sam napravio identične fotke sa svojim i novim sony aparatom i shvatio da je sony hladan i da je njegova fotka mrtva...a bila je dobra cijena i baš sam bio tužan... Ništa rekoh ... neću kupovat ništa....dok mi nešto ne legne...3 mjeseca pregledavam različite fotke ufotkane različitim aparatima i dolazim do zaključka da je Canon eos 450 također mrtav sa bojama...štoviše , a mora da sam lud ili slijep u odnosu na druge ljude...vidim da prijašnji modeli poput 350 ili 400 imaju topliju i ugodniju fotku... Meni je doista važna oštrina fotke, ali ne i samo oštrina.

Također primjetih da Nikon ima fino nijansiranje boja i topline i da je tu mnogo bolji od konkurencije...ali isto tako primjetih da su modeli D60 i D80 u usporedbi sa starijim D40 znatno mutniji i to na fotkama koje su pofotkane sa potpuno istim objektivima. Nadalje primjetih da se na neku foru stari model D70s od Nikona dobrano naradio pa čak i u profi svijetu što me začudilo. Naime čipovi koji su u fotičima doista i vjerojatno proizvode završnicu onoga što vidimo kroz objektiv i kažem opet...mora da sam lud ili slijep....ali čini mi se da čipovi nove generacije od 10 pa nadalje Mpx...uopće nisu bolji od onih od 6 Mpx-a..štoviše došao sam do zaključka da su neki i gori...

 

Ja sam amater, ali imam oči i opisao sam vam ono što sam vidio...i kao takav sam potpuno izgubljen te imam jednu blesavu ideju koja se zove kupiti stari Nikon d70s ili noviji D40 koj imaju stari čip sa 6 MPX'a  i jedan vrhunski širokokutni objektiv za pejsaže...međutim ta dva fotiča nemaju stabilizaciju u sebi, ali kao što je elkarrde lijepo objasnio dovoljno je da objektivi u sebi imaju stabilizaciju....pa me stoga zanima jel suludo na takova dva jeftina tijela staviti skupi objektiv za široki kut i hoču li doista imati spomenutu stabilizaciju ako mi je tijela nemaju, a objektivi je imaju?

Uostalom što se uopće događa sa objektivima koji imaju stabilizaciju, a stavljeni su na tijela koja ju također imaju ? Tko preuzima stabilizaciju tada ..tijelo ili objektiv....? 

Nadalje pitanje...što mi oupće ta stabilizacija znači ako imam daljiski okidač, a fotoaparat je na stalku....vjerojatno ništa ?

Da li se stabilizacija odnosi na fotkanje iz ruke uglavnom ?

Kupim jeftino tijelo i vrhunski objektiv širokokutni....jesam li se uskratio po pitanju kvalitete ako moj objektiv nije na duplo skupljme tijelu ?

Zahvaljujem elkarrde i čitavoj ekipi ako proštudira i da odgovore na ova amaterska pitanja.

 

kaj se tiče boja iz fujija i sonyja, ovisi o konkretnom slučaju. kao prvo, SLRovi daju najbolje rezultate tek nakon obrade RAW fotki ("razvijanja" digitalnih negativa), počesto JPEG konverteri znaju napraviti popriličan nered.

pretpostavljam da je problem u neadekvatno podešenom balansu bijele boje na alphi. negdje u menijima je opcija za custom white balace, bilo bi jako korisno podesiti ga ispravno. (prvi gugl link kaže da je ovo okej: http://www.knowyourdslr.com/dslrbasics/startersguides/13068/dslr_starters_guides_white_balance.html, nemam pojma, nisam čitao :))

 

objektivi sa stabilizacijom su skupe stvari. korisnije i praktičnije je imati stabilizaciju u tijelu aparata, kako to imaju sonyji, pentaxi i olympusi. možda ne daju prednost od navodno 3-4 blende, ali zato za osjetno manju cijenu i osjetno veću korisnost daju 2-3 blende prednosti, što je poprilično dobar rezultat.

niti jedan proizvođač ne proizvodi i objektive i fotiće sa stabilizacijom, jedno isključuje drugo. u slučaju trećih proizvođača (sigma, tamron, tokina, i dr.), objektivi za sisteme bez stabiliziranih senzora (canon, nikon) imaju stabilizaciju u objektivu, i nešto su skuplji od istih takvih modela za sisteme sa stabilizacijom u tijelu (sony, pentax, olympus).

u slučaju panasonica i olympusa, stabiliziranog panasonicovog objektiva na stabiliziranom olympusovom tijelu, tijelo preuzima kontrolu, stabilizacija u objektivu mora biti ugašena, ili dolazi do degradacije kvalitete slike.

 

kaj se tiče skupog objektiva na jeftinom aparatu, sve ovisi o namjeni, potrebama, cijenama. recimo, specifično u slučaju nikona, ako se radi o objektivu koji nema motor autofokusa u sebi (a to je velik broj objektiva), D40 i D60 gube autofokus s takvim objektivima. ako je baš jeftino tijelo, može se desiti da jednostavno ne uspjeva izvući sve što objektiv može - veličina senzora, osjetljivost senzora i slično.

 

huh, pogubio sam se u pitanju (a i u odgovoru), ako treba još kaj pojasniti, i'll do my best. :)

oko uto 30.12.2008 19:27

... doista više ne znam što da kupim....?

 

...svi fotoaparati su mi dobri i nijedan mi ne valja... možda je najbolje da malo pričekam...

Što bi vi kupili da želite snimati široki kut dovoljno ošrto i dovoljno zasičeno bojama  i toplinom bez velikih naknadnih zahvata ?

Bara uto 30.12.2008 21:14

D700. Zašto? Nikon ima najzasićenije boja u JPEG-u, nešto su oštriji su nego kod D60, D80, D200 i full frame je tako da imaš ogućnost širih kuteva samo on ti je 19000kn.

 

Uzmi D90 ako ti se Nikon sviđa jer mu JPEG na ISO 200 izgleda isto ka i na D700.

elkarrde uto 30.12.2008 22:24

ako nije hitno, preporučam pričekati mjesec-dva-tri, uskoro će PMA 2009, američki sajam fotografije, očekuje se brdo noviteta, a time i pad cijena postojećih modela.

 

preferiram pentax fotiće, imam nešto kompatibilnih objektiva, tako da mi nema smisla mijenjati sistem, i njih najbolje znam, pa ću se zadržati na tome, za druge proizvođače nek se jave njihovi vlasnici.

 

dakle,

 

fotić: pentax k20d - nešto je jeftiniji od direktnih konkurenata (canon 40d i 50d, nikon d90, sony alpha 700), cijenom je u rangu sa konkurentskim slabijim modelima (canon 450d i alpha 350) koje nadmašuje feature-setom.

 

objektiv(i): smc pentax DA 12-24mm f/4, sigma 10-20mm f/4-5.6 DC EX, smc pentax DA 14mm f/2.8 ED, ili pričekati smc pentax 15mm f/4 limited. ili možda koji fish-eye objektiv? recimo smc pentax DA 10-17mm f/3.5-4.5 fish-eye, sigma 4.5mm f/2.8 EX DC HSM, sigma 8mm f/4 DC EX circular fisheye, sigma 10mm f/2.8 EX DC HSM fisheye, ili možda neki stariji, filmski fisheye, možda sigma 15mm EX DG fisheye, smc-pentax F 17-28 f/3.5-4.5 fisheye, zenitar 16mm f/2.8, peleng 8mm f/3.5 circular fisheye.. izbor je ogroman, rasponi cijena su od kakvih 700-800 kn pa do preko nekoliko tisućica kn.

 

bottom line - google is you friend ;)