Bicikli i električni romobili

Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

DCQE čet 7.1.2021 21:49
greysaint0 kaže...

Istina, možda je ovo najbolji i najjednostavniji način korekcije chainline-a. Ja osobno gledam na Microspline kao na future-proofing bicikla ako Shimano odluči sve prebaciti na taj standard. Iskreno, 10-51 kazeta je odlična stvar, ima fantastičan range, kako za ravno, tako i za brdo. Osobno se ne bih nikad vraćao na 2x ili 3x kod MTB-a. Nemam ništa protiv toga kod cestovnjaka, trekkinga i sličnih bicikala, ali kod MTB vožnji, gdje non-stop moraš shiftati i gdje se teren stalno mijenja, za istustvo vožnje, 1x i dropper su dvije najbolje stvari koje su se dogodile u zadnjih 10 godina.

Svakako da je 10-51 bolje od 11-51, ali za nekog tko bi htio 12s, a ima hg hub, umjesto da daje još soma kuna za normalan kotač, to potroši na bilo što drugo, i ima 11-51 kazetu :)

 

Iskreno, 11 zubi sa 32 naprijed mi je sve što mi treba za po ravnom i blagoj nizbrdici. Spuštanjem po cesti dostižem istu brzinu kao i kad sam bio na 3x sa 40t naprijed, a za brdo je 11x32 više nego dovoljno.

 

Isprva sam zazirao od 1x zbog loš(ij)eg chainline-a i nešto bučnijeg pogona. Sa 3x možeš uvijek imat idealan chainline i pogon je uglavnom bio tih. Ali iznenadilo me koliko je 6100 grupa tiha, pa i sa ovom sunrace kazetom, a i chainline mi je sasvim u redu. Backpedaling problem je samo na 51t prisutan... Uglavnom, 1x je prava stvar. Vjerojatno ni ja neću ni pomišljat na 2x ili 3x u budućnosti za mtb pa ni xc kojeg trenutno vozikam.

Dex.pwn sub 9.1.2021 22:16

Meni baš odgovara 2x(imam 3x ali prvu ne koristim). Kod agresivnije i dinamičnije vožnje(cesta), kod naglih kočenja dobro dođe brzina na pogonu.
Ne volim kad zaglavim u visokoj pa se jedva pokrenem.

Al Crane ned 10.1.2021 11:44
evang kaže...
Legolas kaže...
Pozdrav,

ima li neka dobra duša koja bi mi dala kratku recenciju sljedećeg bicikla:
https://keindl-sport.hr/cube-aim-blackngreen-2021-proizvod-37975/
:)
Hvala.

 Za tu lovu ok bajk,entry Shimano dijelovi,lijepo zgleda bar na slikama.

Ak planiraš nekakve ozbiljnije vožnje možda istražiti dal' bi se u toj cjenovnom kategoriji mogla dobit hidraulika.

Sretno!

 
Čini mi se da je ovaj za samo 100kn više (ako se uzima u kešu) osjetno bolji.
http://www.ciklus.hr/bicikli/superior/xc-819/

greysaint0 sri 13.1.2021 14:24
3008ivan kaže...

pozdrav. 

pitanje dali bih osjetio razliku kada bih zamjenio kočnice tektro (auriga česljust, ručica 275) za neke od shimana tipa mt200, 300, 400 ili sve to spada pod neki niži rang?

Tektro entry level i Shimano MT200 su ti vrlo slična stvar, makar da moram birati, MT200 je nešto sitno bolji.

 

Ako želiš poštene kočnice, uzmi Shimano MT500 ili M6120/6100 seriju. Ovisno o tome što voziš, 2 klipne će biti OK (za stvari tipa XC). Ako voziš žestoko (downhill, enduro, malo jači trail), onda trebaš 4 klipne. Ovo isto tako nije loša ideja ako si visok i težak. Shimano navodi na svome siteu koje su koje.

 

Najveću razliku ćeš osjetiti u modulaciji (moći ćeš suptilnije kočiti). Isto tako, ručice su osjetno kvalitetnije, možeš ih postaviti za 1-finger braking. Također možeš podešavati doseg ručice da optimiziraš stvari ergonomski.

 

Iskreno, na trenutnom bajku, da me netko pita; da li želiš da ti cijeli drivetrain degradiram za jedan rang niže ali ti ostavim iste kočnice ili da ti upgradeam cijeli drivetrain na XTR ali ti stavim lošije kočnice, rekao bih: ne diraj mi kočnice, spuštaj drivetrain (imam Deore M6120 i M6100 ručice).

 

Jednom kad probaš prave, kvalitetne kočnice, teško da ćeš ikada moći na staro. Pogotovo u mountainbikingu. 1-finger braking je valjda najbolja stvar koju sam postavio na cijelom biciklu. Osjećam se daleko sigurnije na bilo kojem trailu sa jednom prstom ekstra na volanu. Vjeruj mi, čini se da je glupost, ali razlika je ogromna.

 

Eh da, nemoj zaboravit na odgovarajuće rotore. Ne ide svaki rotor na svaku kočnicu. Isto tako pazi kad kupuješ rotore koju vrstu pakni podržavaju. Generalno, pakne imaš organske, metalne i polumetalne. Svake imaju mane i prednosti. Ja koristim 180/180mm rotore sa organskim paknama i zaustavljaju moju guzicu od 100 kg i još 14 kg bicikla sasvim uspješno.

 

 

malina22 sri 13.1.2021 18:20

Za cijenu mt500 mozes sada uzeti magura mt5 set ili magura trail set 2/4 klipa...neuporedivo bolja modulacija i jača kočnica od ovih simano, da se razumijemo nije simano los ali za te pare magura je bolja. To ti govorim iz iskustva 93+ kg vozaca koji je presao sa simano slx m7000 kočnica sa xt diskovima na magura i xt diskove...

Pilan88 pet 15.1.2021 19:08

Pozdrav ljudi 😉
Citam vas vec neko vrime i moram priznat da sam odusevljen koliko se velika vecina vas razumi u bicikle.
Lani na preporuku prijatelja(max 4 do 5000kn) uzea analog cube koji me dobro sluzi za moje potrebe, a to je nekih 2 do 3 puta tjedno po uru i po, 2 voznje, sto je vise moguce makadamom.
Gust mi je ici uzbrdo i puno je lakse otkad je mjenjac 1-12,mada vidim da dosta vas bas i ne preferira sram sx. Al zasad je sve dobro 😉

donnie ned 17.1.2021 13:09

Pozdrav svima!
Jedno pitanje ekipa, zapravo savjet u vezi dileme oko kupnje trekking bicikla.

Planiram kupiti bicikl (kao što ste mogli primijetiti u prethodnoj rečenici 😁), a od izbora preko nekoliko modela ostao sam na dva koja mi odgovaraju cjenovno i tehnički.

Prvi izbor, iako sam zapravo 50-50 je
KTM Life Action 2021.

Drugi izbor:
CUBE nature exc 2021.

Cijenovno su neznatne razlike pa to neću ni spominjati, no u startu je Cube u laganoj prednosti jer ima stražnji mjenjač XT, te također i pogon, dok KTM nekim čudom na 2021. modelu je odlučio srozati zadnji mjenjač sa XT na Deore (iako ni to po meni nije deal breaker).

Volio bih čuti vaša mišljenja i savjete.

Na kraju da napomenem, da planiram nekih 75-80% voziti ga po cesti, a 20-25% makadam, šuma, Maksimir i ostale rute.
Imam 187cm i 100kg, zbog toga me i buni, jer znam da KTM provjereno drži tu težinu, dok za Cube nisam imao prilike saznati podatak.

Hvala svima na savjetima i prijedlozima.
🙂

greysaint0 ned 17.1.2021 16:29

Jedno upozorenje za sve koji misle kupovati ove godine bicikl u Keindl Sportu; vodstvo firme je očito odlučilo lešinariti na COVID-19 situaciji pa su nježno, preko noći digli cijene većine bicikala. Poskupljenja su od parsto kuna do cca. 800 kn. Gledao sam da kupim kod njih kakav gravel bike, favorit mi je bio Nuroad Pro 2021. Neugodno sam se iznenadio kad sam vidio da su ovaj tjedan digli cijenu za cca. 800 kn. Krenem gledati ostale bicikle koje sam gledao, vidim manje više 500-800 kuna dignute cijene. Samo usporedite cijene sa Cube.eu (ima preporučena cijena u kunama koje se Keindl do nedavno skriktno držao) i vidit ćete koliko su digli.

 

Uglavnom, ako vam je do Cubea, možda bolje negdje drugdje pogledati, nije da su jedini koji ih drže.

 

Pilan88 kaže...
Pozdrav ljudi 😉 
Citam vas vec neko vrime i moram priznat da sam odusevljen koliko se velika vecina vas razumi u bicikle. 
Lani na preporuku prijatelja(max 4 do 5000kn) uzea analog cube koji me dobro sluzi za moje potrebe, a to je nekih 2 do 3 puta tjedno po uru i po, 2 voznje, sto je vise moguce makadamom. 
Gust mi je ici uzbrdo i puno je lakse otkad je mjenjac 1-12,mada vidim da dosta vas bas i ne preferira sram sx. Al zasad je sve dobro 😉 

 

SX na MTB-u (koji se vozi kao MTB a ne po gradu) bi ja izbjegavao pošto mu je cijelo kučište stražnjeg mjenjača od plastike. Prvi pad i neće biti dobro. Nemam ništa protiv ovoga na nekakvom trekking biciklu ili općenito biciklu za mirniju vožnju, ali ne na šumskoj jurilici. Naravno, ako kupuješ MTB kako ga većina kupuje - za vožnju po gradu, bit će sasvim OK.

 

Kvalitativno, percepcija većine je Deore M6100>NX>SX.

 

Pinbike je M6100 proglasio drivetrainom godine, a s obzirom da ta ekipa testira bicikle prosječne cjene €3000-4000, to nešto znači. Osobno ga imam na biciklu i mogu samo hvalospjeve pjevati o njemu, najbolji drivetrain koji sam ikada probao.

 

donnie kaže...
Pozdrav svima! 
Jedno pitanje ekipa, zapravo savjet u vezi dileme oko kupnje trekking bicikla. 

Planiram kupiti bicikl (kao što ste mogli primijetiti u prethodnoj rečenici 😁), a od izbora preko nekoliko modela ostao sam na dva koja mi odgovaraju cjenovno i tehnički. 

Prvi izbor, iako sam zapravo 50-50 je 
KTM Life Action 2021. 

Drugi izbor: 
CUBE nature exc 2021. 

Cijenovno su neznatne razlike pa to neću ni spominjati, no u startu je Cube u laganoj prednosti jer ima stražnji mjenjač XT, te također i pogon, dok KTM nekim čudom na 2021. modelu je odlučio srozati zadnji mjenjač sa XT na Deore (iako ni to po meni nije deal breaker). 

Volio bih čuti vaša mišljenja i savjete. 

Na kraju da napomenem, da planiram nekih 75-80% voziti ga po cesti, a 20-25% makadam, šuma, Maksimir i ostale rute. 
Imam 187cm i 100kg, zbog toga me i buni, jer znam da KTM provjereno drži tu težinu, dok za Cube nisam imao prilike saznati podatak. 

Hvala svima na savjetima i prijedlozima. 
🙂

 

Iskreno, ovaj Cubeov bullshit da u 2021. godini gura 3x pogon na cross biciklu mi je nevjerojatan. Unatoč 3x pogonu, nemaš niti adekvatan granny gear za teže uspone (najlakši ratio ti je 0,76 što nije bogznašto). Prastara geometrija sa supervisokim top tube-om. Tourney hubovi. Sve to upakirano za povoljnih 8500 kn nakon povišenja cijene u Keindl sportu. Ako želiš takvo što, po meni, nešto vrlo slično imaš u daleko povoljnijoj varijanti:

 

https://dsg.hr/ghost-square-cross-essential-2021-proizvod-2509/

 

Ovaj Ghost ima najbolju trekking vilicu koja postoji - Paragon RL sa motion control damperom (njihov ozbiljniji MTB damper). 1x drivetrain (kao što sam rekao, meni je SX sasvim OK na ovakvom tipu bicikla). Istina da je tu granny gear isti, i nažalost tourney hubovi su tu, ali bicikl je 2400 kn jefitniji, a po meni kvalitetniji i bolje izgleda. Nažalost još nije dostupan pa provjeri u DSG-u kada će biti.

 

Isto tako, imaš ovog Gianta:

 

https://giant.hr/items/bicikli/2021-modeli/roam-1-disc-2021-plava/17849

 

Što se tiče KTM-a, ništa specijalno, ja osobno ne bi gledao niti Cube-a niti njega. I definitivno se ne bi se opterećivao time da moram imati staru varijantu XT mjenjača na bajku (nova verzija je M8100, ovo je stara verzija - Cube je vrlo vjerojatno svjestan da većina ovo ne zna pa uvaljuje stari i vjerojatno prodaje ovaj bajk kao "wow ima Deore XT").

Unimatrix 007 ned 17.1.2021 20:23

SOBNI BICIKL

Ekipa, gledam malo ove sobne bicikle, al nemam pojma na što treba paziti kod kupnje. Ima li tu tko preporuke ili se kuži malo bolje u to? 

Čisto da ne preplatim nešto što ne valja ili da ne kupim šrot na kojem će mi faliti nešto nakon mjesec dana. Vrijedi li tu orijentacija prema budžetu ili se lako desi da nešto ne vrijedi 1000 kn više? 

Gledao sam u rangu od 1500-2000 kn, iako može i koja stotica više ako se isplati. Bicikl bi koristile dvije osobe po sat vremena dnevno, barem 3-4 puta tjedno. Koliko sam pohvatao s neta, ovi sa magnetskim otporom duže traju jer ima manje mehanike za pokvariti.

Hvala unaprijed! LP

MrBlc pon 18.1.2021 13:20

Postoji adapter (osovina) 12x142 na QR, međutim, ako ti je širina dropouta 135 mm (što je više-manje standard za QR), onda ti je valjda jasno da to neće ići. Jedino ako imaš 142 mm dropoute s QR-om, onda možeš uzeti takav adaptor.

 

I ne, širenje dropouta na alu ili karbon ramama nije dobra ideja.

greysaint0 pon 18.1.2021 13:26
It'sMe932 kaže...

Da li je moguće staviti stražnji kotač koji ima 12 x 142 mm osovinu na okvir koji prima QR?

 

Ne. To je kotač na koji ide thru axle koji tvoji dropout-i ne mogu primiti. Dodatno, nemaš niti potreban razmak između dropout-a da primiš takav kotač.

 

Ako želiš baš taj kotač, uvijek možeš kupiti novi QR hub, platiti cca. 150 kn da ti ispletu u servisu kotač oko novog hub-a i tada ga koristiti. No to je upitne financijske isplativosti (osim ako nije nekakav ful skupi karbonski kotač).