Bicikli i električni romobili

Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

ivanoile sri 8.7.2020 10:17
ALVIN kaže...

 Sirina gume ovisi i o sirini obruca, nece na svim kotacima biti jednako siroka guma istih dimenzija + odstupanje kod proizvodaca

 Znam, zato sam prethodno i napisao da to ovisi o više parametara, ali me svejedno zanimalo....i dodat ću ti da ovisi i o napumpanosti gume također, zamisli to. I o starosti gume, 1 mm se u prosjeku proširi kad se razgazi nakon oko godine dana vožnje.

 Evo izmjerio sam na Conti GP5000, sirina gume je ista od 2 sto je neki "opasni" minimum do 7 bara (ni milimetra), a guma je istih 26mm od prvog dana. (broji nesto malo vise od godinu dana).

 

Cak ni zadnja Gatorskin(2+ god) nije dobila nista u sirini (jer nema ni prostora bas na zadnjem stayu za nesto vise od 25mm).

 

Obruc je tu najbitniji jer na sirem obrucu guma moze dobit 10% sirine naprema uskom obrucu.

dick_of_the_sheep sri 8.7.2020 11:19
ivanoile kaže...
. . . 

 

Obruc je tu najbitniji jer na sirem obrucu guma moze dobit 10% sirine naprema uskom obrucu.

 

a ovako zbori prizvođač guma:

 

Why are tires often narrower than the stated tire size?
In order to ensure that tires have sufficient frame clearance, tire manufacturers generally prefer to keep production closer to the lower end of the permitted tolerance (+/- 3 mm).

Carcass casing materials have become more and more sophisticated over time. That reduces the tire widening after the fitting.

Furthermore, inflation pressure also plays a major role. With maximum inflation pressure the tire becomes wider than with low pressure. And a recently fitted tire still widens over time. This can make a difference of 1 to 2 mm. 

 

 

Za one koji neznaju engleski, ukratko:

dozvoljena tolerancija je +/- 3 mm.  Tlak zraka i starost gume mogu imati za posljedicu razliku u širini gume 1 - 2 mm, pa prizvođači generalno idu bliže donjoj granici dozvoljene tolerancije kako bi se osiguralo dovoljno slobodnog prostora za gumu unutar okvira. 

dick_of_the_sheep sri 8.7.2020 11:43
ivanoile kaže...

.  .  . 

 

I btw. Rog trenutno ima vrlo "kompetitivne" cijene guma , barem cestovnih, a prodaju i neke MTB modele za Njemacko trziste (razlika u black chilliju i cijeni)

 

Rog definitivno nema korektne cijene, ali ima "najpoštenije" u HR. Primjerice za dvije gume Vittoria Corsa G2.0 proć ćeš jeftinije za 16 kuna ako ih kupiš u Rose (DE) i platiš poštarinu nego li u Rog-u kad sam preuzmeš, bez poštarine. 

 

Drugi su daleko nepošteniji. 

 

Npr. za dvije Schwalbe Marathon obični s poštarinom u Rose platiti ćeš oko 330 kn, a u Keindl-u (HR) čak 440 kn kad sam preuzmeš, bez poštarine, ili u Ciklo centru (HR) 380 kn kad sam preuzmeš, bez poštarine.  U ovom slučaju gume su u ZG i do 70% skuplje nego u DE. 

 

 

 

ivanoile sri 8.7.2020 12:04
dick_of_the_sheep kaže...
ivanoile kaže...
Obruc je tu najbitniji jer na sirem obrucu guma moze dobit 10% sirine naprema uskom obrucu 

Za one koji neznaju engleski, ukratko:

dozvoljena tolerancija je +/- 3 mm.  Tlak zraka i starost gume mogu imati za posljedicu razliku u širini gume 1 - 2 mm, pa prizvođači generalno idu bliže donjoj granici dozvoljene tolerancije kako bi se osiguralo dovoljno slobodnog prostora za gumu unutar okvira. 

 Promasio si cijelu poantu moje poruke.

Ali eto da i ja citiram nekog random:

 

The general rule of thumb on the effect of rim width to tire width is for every 1mm, plus or minus, of difference from the design standard (i.e. ideal rim width for a given tire) the tire will change about 0.4mm in width in the same corresponding direction.

“For example, if a 2.20 tire (56mm) was designed to be used on a rim with an internal measurement of 24mm and you were to mount it on an extra wide rim with an internal measurement of 29mm, it would pull the overall width of the tire closer to 58mm, making the tire closer to a 2.30."

 

1mm siri obruc = 0.4mm sira guma.

 

@Rog cijene: Conti GP5000 je 280kn, na internetu u ducanima su oko 35 do 40€, za mene je to kompetitivna cijena za taj model. Tim vise jer ga mogu bez postarine preuzet u vecini gradova u HR.

ivanoile sri 8.7.2020 12:39
dick_of_the_sheep kaže...

tak mi i treba kad prevodim ukratko. 

 

Ima jedna rečenica po sredini engl. teskta, pa lijepo pročitaj pozorno da shvatiš svu besmislenost svoga "random" citata.

 

 Kruske i jabuke mjesas.

zvone07 sri 8.7.2020 15:49

Pozdrav svima,

 

kupujem bicikl uglavnom za vožnju po asfaltu, tu i tamo makadam pa pretpostavljam da je tu najbolje ići na cross/trekking model.

Imam 90 kg i visok sam 181 cm, veličina bicikla L.

 

Budžet je 10.000 kn ali može i manje ili nešto više ako se stvarno isplati.

Uzeti i u obzir da mogu dobiti cca 15-20% popusta u poznatijim trgovinama.

 

Hvala unaprijed na preporukama!

KwoN sri 8.7.2020 16:02
zvone07 kaže...

Pozdrav svima,

 

kupujem bicikl uglavnom za vožnju po asfaltu, tu i tamo makadam pa pretpostavljam da je tu najbolje ići na cross/trekking model.

Imam 90 kg i visok sam 181 cm, veličina bicikla L.

 

Budžet je 10.000 kn ali može i manje ili nešto više ako se stvarno isplati.

Uzeti i u obzir da mogu dobiti cca 15-20% popusta u poznatijim trgovinama.

 

Hvala unaprijed na preporukama!

Sa sigurnošću ti mogu reći da u ovom trenutku nije stvar preporuke već dostupnosti bicikla. Da pojasnim, dolaskom COVID pandemije prodaja bicikala i opreme je porasla za 60% (za periode ožujak, travanj i svibanj).

 

Već s prvim tjednima svibnja, većina dućana/dobavljača kao i proizvođača nije imala kapacitete kao ni proizvode za isporuku. 

 

Želim reći da odluči za brand i otiđi u dućan vidjeti šta je ostalo u ponudi da odgovara tvojim potrebama, ekipa tamo će ti pomoći oko detalja.

zvone07 sri 8.7.2020 16:29
KwoN kaže...
zvone07 kaže...

Pozdrav svima,

 

kupujem bicikl uglavnom za vožnju po asfaltu, tu i tamo makadam pa pretpostavljam da je tu najbolje ići na cross/trekking model.

Imam 90 kg i visok sam 181 cm, veličina bicikla L.

 

Budžet je 10.000 kn ali može i manje ili nešto više ako se stvarno isplati.

Uzeti i u obzir da mogu dobiti cca 15-20% popusta u poznatijim trgovinama.

 

Hvala unaprijed na preporukama!

Sa sigurnošću ti mogu reći da u ovom trenutku nije stvar preporuke već dostupnosti bicikla. Da pojasnim, dolaskom COVID pandemije prodaja bicikala i opreme je porasla za 60% (za periode ožujak, travanj i svibanj).

 

Već s prvim tjednima svibnja, većina dućana/dobavljača kao i proizvođača nije imala kapacitete kao ni proizvode za isporuku. 

 

Želim reći da odluči za brand i otiđi u dućan vidjeti šta je ostalo u ponudi da odgovara tvojim potrebama, ekipa tamo će ti pomoći oko detalja.

Hvala na odgovoru ali tako mogu i sam.

Znam da na ovom forumu ima dečki kaj se puno bolje kuže od eksperata u trgovinama (čast iznimkama jasno) a imaju i iskustva i već otprilike znaju kaj upada u koji cjenovni rang pa da bude best buy.

 

KwoN sri 8.7.2020 16:33
zvone07 kaže...
KwoN kaže...
zvone07 kaže...

Pozdrav svima,

 

kupujem bicikl uglavnom za vožnju po asfaltu, tu i tamo makadam pa pretpostavljam da je tu najbolje ići na cross/trekking model.

Imam 90 kg i visok sam 181 cm, veličina bicikla L.

 

Budžet je 10.000 kn ali može i manje ili nešto više ako se stvarno isplati.

Uzeti i u obzir da mogu dobiti cca 15-20% popusta u poznatijim trgovinama.

 

Hvala unaprijed na preporukama!

Sa sigurnošću ti mogu reći da u ovom trenutku nije stvar preporuke već dostupnosti bicikla. Da pojasnim, dolaskom COVID pandemije prodaja bicikala i opreme je porasla za 60% (za periode ožujak, travanj i svibanj).

 

Već s prvim tjednima svibnja, većina dućana/dobavljača kao i proizvođača nije imala kapacitete kao ni proizvode za isporuku. 

 

Želim reći da odluči za brand i otiđi u dućan vidjeti šta je ostalo u ponudi da odgovara tvojim potrebama, ekipa tamo će ti pomoći oko detalja.

Hvala na odgovoru ali tako mogu i sam.

Znam da na ovom forumu ima dečki kaj se puno bolje kuže od eksperata u trgovinama (čast iznimkama jasno) a imaju i iskustva i već otprilike znaju kaj upada u koji cjenovni rang pa da bude best buy.

 

ma htio sam ti zapravo reći da savjet koji bajk uzeti, ako sad kupuješ, ne znači puno kad ih dosta nije dostupno.

 

svakako, neka ekipa savjetuje jer će ti to pomoći ali se trenutno kupnja bajka svodi na to šta je dostupno (eto sa sigurnošću znam za keindl, rog i dsg). protea je imala nešto >10.000,00kn ali isto slabo..  (kupovao sam krajem 5 mjeseca).

 

ugl, samo se nemoj obeshrabriti...

 

 

pacijent007 čet 9.7.2020 10:26

Je li itko probao umjesto lubrikanata i teflonskih sprejeva i ostalog sam napraviti vosak-teflon smjesu za lanac? Nasao sam na netu recept omjer teflon/vosak 1/10..50g teflon praha u 500g rastopljenog voska i samo se lanac umoci, nakon 15ak min se pusti da se ohladi i to je to. Navodno to koriste profesionalci i znacajno produzuje vijek trajanja lanca jer vosak ne hvata prljavstinu i lanac nije masan (do 15k km po lancu) a samim time i smanjuje prljavstinu na kazeti i lancanicima i produljuje njihov vijek.

dick_of_the_sheep čet 9.7.2020 14:19

Nešto mi lagano cvili, iza mene s desne strane. U svim brzinama. Stanem, odignem bicikl i ručno okrećem pedale - nikakvo cviljenje se ne čuje. Sve su normalni zvukovi. Sjednem, krenem dalje - opet lagano cvili. Stanem, odignem, ručno vrtim - ništa. Sve normalni zvukovi, u svim brzinama. Znači, samo pod težinom počinje cviliti, kao da se taru dva metalna dijela u jednom dijelu okreta. Oprao sam pogon, lanac, kazetu, podmazao lanac. Opet isto. 

 

Ima li netko ideju, na što obratiti pozornost?

 

 

pacijent007 čet 9.7.2020 15:06
jocommb kaže...
Prvi put cujem za to.... A onda se nanosi ko ono novo skupo nez sad od Absolute black-a mislim... Kupanje lanca i poslje samo povremeno kapanje na linkove...

 Ne ne, bez kapanja kasnije..okupa se u tome i to je to, za nekih 300km samo skines opet lanac, vrelom vodom isperes ako se nešto malo nakupilo prljavštine i opet u vosak.

 

Ne treba ultrazvucno pranje, prije prvog stavljanja se mora dobro oprati lanac, to se moze preko noci u benzinu ostaviti za skinut većinu luba i ulja, zatim pola sata u degreaser i onda u neki alkohol par puta dok on ne ostane proziran i tad je lanac potpuno cist. Nakon toga u vosak i to je to, dalje se samo pere vodom kako sam opisao gore. Malo je zajebancije oko ciscenja prvi puta, kasnije je okej.

 

Sto se tice glasnoce, lanac je glasan ako se koristi samo vosak bez teflona, s teflonom nije glasan.

 

Kad uzmem novi bicikl mislim da cu i osobno isprobati to

pacijent007 čet 9.7.2020 16:12
Pero Dinamit kaže...

Bože koliko komplikacija za lanac koji košta oko 200ak kn i koji mijenjaš svakih par godina.

 Nije stvar u lancu koliko košta nego je činjenica da se na lanac hvataju sranja i umasti se i trosi kazetu i prednje lancanike, jebes lanac sam po sebi ali ako stvarno produljuje vijek trajanja lanca i kazete zasto ne..pogotovo za ljude koji imaju skuplji drivetrain koji sam po sebi se lakse trosi. Ja navodim sta sam procitao po netu, pitam ima li ovdje nekoga s prakticnim iskustvom a ne samo u teoriji. 

pacijent007 čet 9.7.2020 17:27

Što ideš u skuplje razrede sve su komponente lakše i preciznije al manje izdržljive a cijena sve paprenija. Vrećica teflona na aliexpressu 10 dolara, kila parafinskog voska je 20kn..znaci 90kn za materijal i može ti trajat godinu dvije tri a vremena uzme za prvo stavljanje, dalje je oko pol sata..dok se lanac kupa u vosku iskoristis tu priliku da operes bicikl lijepo i eto...nije neka zajebancija ako se isplati..kazem, kad dode novi bicikl onda cu isprobati to

Maddog_HR čet 9.7.2020 22:52

Ma to su gluposti...a ako nekakvi profesionalci to i rade, sto sumnjam uz sva moderna i napredna future tech maziva, ne rade to sami, vec imaju ekipu koja to radi za njih.

Previse zajebancije zbog par sto kuna ustede. A koliko samo vremena ces potrosit da to sve napravis. I onda opet za 300km.

Jebote, pa svaka 3 tjedna bi to morao radit. A i radije bi se actually vozio, nego pripremao bicikl za voznju.

pacijent007 pet 10.7.2020 10:19

Nista puno manje od 90kn ne kosta ni kvalitetnije ulje za lanac koje stavljas isto jednom tjedno. A sto se tice toga da svakih 300km treba stavit vosak, ne vidim to kao neku tlaku jer ako ces to radit onda valjda bicikl i odrzavas sto po meni znači da tako otprilike i peres bicikl pa napraviš oboje usput

 

Ali svakom po nešto

rambox ned 12.7.2020 22:12
BoTiA kaže...

da li ima nesto bolje pametnije oko 4000 kn?

 

gledam trenutno ovo:

https://giant.hr/items/bicikli/2020-modeli/talon-29er-2-ge-2020

 

i ovo

https://www.proteasport.hr/proizvod/kb200101/kross-hexagon-70-29#

 

 

ili ovo

https://peloton.hr/proizvod/bicikl-stevens-mtb-tonga-29-velvet-black-green-2020/

 

 

njuskalo mi nije opcija jer sam daleko od ZG (a oko ZG je nabolja ponuda)

Giant je debelo preskup, ili tipičan precjenjeni Giant i još je kak ti akcija na S veličinu dakle sitno itd.Prekrižena cijena od 5700kn, marš to nek prodaju teškim naivcima koji nasjednu na ovakve akcijske budalaštine.

 

Kross model može proč(ako nemaš drugog izbora, ali imaš), ali i Kross(kao i Giant) imaju klasičan Shimano Altus pogon.Napomena to su klasični pogoni, dakle nisu šuplji/dvodjelni koji su čvršći ili robusniji itd.Pogon na Giantu košta 20eura, a model pogona na Kross bajsu košta 30eura.To su cijene u Njemačkoj, ili za kraj pogon na Kato bajsu košta 35eura.

 

Stevens je ok, na njemu je kvalitetniji Shimano Acera šuplji pogon.

 

Uloženo-dobiveno, pa ipak najbolji izbor bio bi Ghost Kato sa Shimano Acera šupljim pogonom.

 

https://dsg.hr/ghost-kato-39-29-2020-proizvod-1940/

 

https://www.probikeshop.com/de/gb/mtb-ghost-kato-3-9-al-29-schwarz-weiss-2-2/176207.html

 

https://www.youtube.com/watch?v=o9jxgdiQMFg

BoTiA pon 13.7.2020 08:22

Hvala,
Gledam mjenjače na Giantu i Ghostu, ..koliko vidim Giant ima klasu iznad i prednji i stražnji mjenjač, da li možeš malo objasniti tu razliku i što tu gubim ... Koliko je bitan pogon koji je klasu ispod Ghosta?

Bicikl je za momka od 170 cm i 60 kg