Bicikli i električni romobili

Savjet tražim - upgrade ili novi bike

crocro23 ned 15.8.2021 09:39

Pozdrav

 

Imam KTM Ultra kupljen prije 6god u Bim bike-u, plaćen cca 7500 kn

Od opreme su gore obične Deore 3x8 (24 brzine)

Schwable 2.1

Suntour 100mm

Hidraulicne kocnice

Kotači su 29

 

Napravio sam cca 7600 km na njemu i nisam mjenjao gume, nikad guma nije ni probušena.  Gume su mtb 2.1

Vozim inače na cesti 80% vremena i 20% parkovi sa makadamom i ponekad neko brdo..

 

 

Želim drugi bicikli, ali do 6000 kn i ne mogu pronaći ništa bolje, pogotovo ne u KTM segmentu.

 

Da li mi je isplativo promjeniti brzine, tipa želio bi 3x9 brzine (27)

Nove gume, recimo 1.7 do 2.0 cestove

Naravno trebao bi onda i bolji lanac

 

Koliko bi me to koštalo, manje od 3000 kuna?

Znači da li ja trebam cijeli novi pogon, rucice iza i naprijed, kazetu i lanac u kompletu? Imate li preporuku koje i možda link do proizvoda

Isto vrijedi i za gume, znaci imam 29 kotace, želim da nisu baš brdske gume i da su uze od 2.1 koje imam sad, marka nije bitna, ali želim kvalitetnu gumu, cijena nebitna

 

 

Sa ramom bicikla sam oduševljen isto kao i sa vilicom.

 

Imam do max 3000 kn ako je samo upgrade u pitanju i zanima me da li je to izvedivo.

jozef ned 15.8.2021 10:35
crocro23 kaže...

Pozdrav

 

Imam KTM Ultra kupljen prije 6god u Bim bike-u, plaćen cca 7500 kn

Od opreme su gore obične Deore 3x8 (24 brzine)

Schwable 2.1

Suntour 100mm

Hidraulicne kocnice

Kotači su 29

 

Napravio sam cca 7600 km na njemu i nisam mjenjao gume, nikad guma nije ni probušena.  Gume su mtb 2.1

Vozim inače na cesti 80% vremena i 20% parkovi sa makadamom i ponekad neko brdo..

 

 

Želim drugi bicikli, ali do 6000 kn i ne mogu pronaći ništa bolje, pogotovo ne u KTM segmentu.

 

Da li mi je isplativo promjeniti brzine, tipa želio bi 3x9 brzine (27)

Nove gume, recimo 1.7 do 2.0 cestove

Naravno trebao bi onda i bolji lanac

 

Koliko bi me to koštalo, manje od 3000 kuna?

Znači da li ja trebam cijeli novi pogon, rucice iza i naprijed, kazetu i lanac u kompletu? Imate li preporuku koje i možda link do proizvoda

Isto vrijedi i za gume, znaci imam 29 kotace, želim da nisu baš brdske gume i da su uze od 2.1 koje imam sad, marka nije bitna, ali želim kvalitetnu gumu, cijena nebitna

 

 

Sa ramom bicikla sam oduševljen isto kao i sa vilicom.

 

Imam do max 3000 kn ako je samo upgrade u pitanju i zanima me da li je to izvedivo.

Za upgrade na 9 ti vjerojatno ne trebaju nove kurble ("pogon"), trebaju ti samo ručica, mjenjač, kazeta, sajle, lanac, no ako ideš na 9 moraš ići na dosta jeftinije djelove (Alivio npr) jer Deore je minimalno 10. Upgrade na 9 bi te mogao izaći oko 1000kn. Upgrade na 10 bi uključivao Deore i tu očekuj 2500kn za djelove + gume taman ti ispadne ispod 3000kn pod uvjetom da sve sam odradiš.
Sajle, lanac i gume bi ionako morao promijeniti nakon 6 godina pa ti je to minimalni trošak bez nadogradnje nekih 500kn.
Mali je problem što je dostupnost djelova još od početka korone ograničena.

crocro23 ned 15.8.2021 11:33
jozef kaže...
crocro23 kaže...

Pozdrav

 

Imam KTM Ultra kupljen prije 6god u Bim bike-u, plaćen cca 7500 kn

Od opreme su gore obične Deore 3x8 (24 brzine)

Schwable 2.1

Suntour 100mm

Hidraulicne kocnice

Kotači su 29

 

Napravio sam cca 7600 km na njemu i nisam mjenjao gume, nikad guma nije ni probušena.  Gume su mtb 2.1

Vozim inače na cesti 80% vremena i 20% parkovi sa makadamom i ponekad neko brdo..

 

 

Želim drugi bicikli, ali do 6000 kn i ne mogu pronaći ništa bolje, pogotovo ne u KTM segmentu.

 

Da li mi je isplativo promjeniti brzine, tipa želio bi 3x9 brzine (27)

Nove gume, recimo 1.7 do 2.0 cestove

Naravno trebao bi onda i bolji lanac

 

Koliko bi me to koštalo, manje od 3000 kuna?

Znači da li ja trebam cijeli novi pogon, rucice iza i naprijed, kazetu i lanac u kompletu? Imate li preporuku koje i možda link do proizvoda

Isto vrijedi i za gume, znaci imam 29 kotace, želim da nisu baš brdske gume i da su uze od 2.1 koje imam sad, marka nije bitna, ali želim kvalitetnu gumu, cijena nebitna

 

 

Sa ramom bicikla sam oduševljen isto kao i sa vilicom.

 

Imam do max 3000 kn ako je samo upgrade u pitanju i zanima me da li je to izvedivo.

Za upgrade na 9 ti vjerojatno ne trebaju nove kurble ("pogon"), trebaju ti samo ručica, mjenjač, kazeta, sajle, lanac, no ako ideš na 9 moraš ići na dosta jeftinije djelove (Alivio npr) jer Deore je minimalno 10. Upgrade na 9 bi te mogao izaći oko 1000kn. Upgrade na 10 bi uključivao Deore i tu očekuj 2500kn za djelove + gume taman ti ispadne ispod 3000kn pod uvjetom da sve sam odradiš.
Sajle, lanac i gume bi ionako morao promijeniti nakon 6 godina pa ti je to minimalni trošak bez nadogradnje nekih 500kn.
Mali je problem što je dostupnost djelova još od početka korone ograničena.

 

Pozdrav

Ne kuzim se previse u to sve, ali kako je Deore 10 kad su moje 8, a i kad sam kupovao bicikl prije 6god onda je svaki od 27 imao deore, neki xt, neki shadow ili kako su se već zvale.

Zar toga više u trgovinama nema? Koliko bi isšle otprilike ruke u servisu kod kojeg kupim dijelove, do 100 €?

Može link do neke trgovine i link za dijelove koje bi preporučio.

 

P.S

Frend mi kaže da postoji opcija da ne bicikl ne mogu stavit 30 brzina, ne kuzim kako to misli, ali kao da to ovisi o rami?? To gluposti ili?

jozef ned 15.8.2021 11:46
crocro23 kaže...
jozef kaže...
crocro23 kaže...

Pozdrav

 

Imam KTM Ultra kupljen prije 6god u Bim bike-u, plaćen cca 7500 kn

Od opreme su gore obične Deore 3x8 (24 brzine)

Schwable 2.1

Suntour 100mm

Hidraulicne kocnice

Kotači su 29

 

Napravio sam cca 7600 km na njemu i nisam mjenjao gume, nikad guma nije ni probušena.  Gume su mtb 2.1

Vozim inače na cesti 80% vremena i 20% parkovi sa makadamom i ponekad neko brdo..

 

 

Želim drugi bicikli, ali do 6000 kn i ne mogu pronaći ništa bolje, pogotovo ne u KTM segmentu.

 

Da li mi je isplativo promjeniti brzine, tipa želio bi 3x9 brzine (27)

Nove gume, recimo 1.7 do 2.0 cestove

Naravno trebao bi onda i bolji lanac

 

Koliko bi me to koštalo, manje od 3000 kuna?

Znači da li ja trebam cijeli novi pogon, rucice iza i naprijed, kazetu i lanac u kompletu? Imate li preporuku koje i možda link do proizvoda

Isto vrijedi i za gume, znaci imam 29 kotace, želim da nisu baš brdske gume i da su uze od 2.1 koje imam sad, marka nije bitna, ali želim kvalitetnu gumu, cijena nebitna

 

 

Sa ramom bicikla sam oduševljen isto kao i sa vilicom.

 

Imam do max 3000 kn ako je samo upgrade u pitanju i zanima me da li je to izvedivo.

Za upgrade na 9 ti vjerojatno ne trebaju nove kurble ("pogon"), trebaju ti samo ručica, mjenjač, kazeta, sajle, lanac, no ako ideš na 9 moraš ići na dosta jeftinije djelove (Alivio npr) jer Deore je minimalno 10. Upgrade na 9 bi te mogao izaći oko 1000kn. Upgrade na 10 bi uključivao Deore i tu očekuj 2500kn za djelove + gume taman ti ispadne ispod 3000kn pod uvjetom da sve sam odradiš.
Sajle, lanac i gume bi ionako morao promijeniti nakon 6 godina pa ti je to minimalni trošak bez nadogradnje nekih 500kn.
Mali je problem što je dostupnost djelova još od početka korone ograničena.

 

Pozdrav

Ne kuzim se previse u to sve, ali kako je Deore 10 kad su moje 8, a i kad sam kupovao bicikl prije 6god onda je svaki od 27 imao deore, neki xt, neki shadow ili kako su se već zvale.

Zar toga više u trgovinama nema? Koliko bi isšle otprilike ruke u servisu kod kojeg kupim dijelove, do 100 €?

Može link do neke trgovine i link za dijelove koje bi preporučio.

 

P.S

Frend mi kaže da postoji opcija da ne bicikl ne mogu stavit 30 brzina, ne kuzim kako to misli, ali kao da to ovisi o rami?? To gluposti ili?

 Eh, djelovi model 2014/15 i 2020/21/22 nisu isti. Nekad je standard bio 8-9, danas 10-11, čak i 12.
Kazeta 8 i 10 su jednake širine, pa tu nema problema s ramom (širina vilice je ista). Iskreno ne znam oko servisa (gdje si uopće). Možda ako odeš do nekog servisa dobiješ i bolju konkretnu ponudu ako imaju dijelova na lageru kojih se žele riješiti. Ja sam gledao cijene dijelova u online shopovima (otprilike su svuda iste).

Chayy ned 15.8.2021 11:57

Tebi realno treba 500 kn da malo osvjezis bike.

 

A to je novi lanac (jer se u pravilu mijenja svakih 2 tkm), ali provjeri u nekom bike shopu istegnutost lanca, mozda je jos dobar nekim cudom.

Ako ti novi lanac malo preskace, to je normalno. Ako ne prestane nakon 100 - 150 km, mijenjaj i kazetu.

 

Treba ti i set novih guma..rekao si da hoces malo uze, znaci neke 1.9 ili sl.

 

Dakle lanac 150-200 kn, nove gume set 300 kn. I mozda nove pakne za kocnice.

 

Kakvo mijenjanje mjenjaca, cemu to, pa nejdes na utrke ili da vozis neke hard xc uzbrdice. Radje usparaj lovu i ulozi u npr. udobniji sic, blatobrane, nosac i bisage za dulje ture itd. 

crocro23 ned 15.8.2021 12:08
Chayy kaže...

Tebi realno treba 500 kn da malo osvjezis bike.

 

A to je novi lanac (jer se u pravilu mijenja svakih 2 tkm), ali provjeri u nekom bike shopu istegnutost lanca, mozda je jos dobar nekim cudom.

Ako ti novi lanac malo preskace, to je normalno. Ako ne prestane nakon 100 - 150 km, mijenjaj i kazetu.

 

Treba ti i set novih guma..rekao si da hoces malo uze, znaci neke 1.9 ili sl.

 

Dakle lanac 150-200 kn, nove gume set 300 kn. I mozda nove pakne za kocnice.

 

Kakvo mijenjanje mjenjaca, cemu to, pa nejdes na utrke ili da vozis neke hard xc uzbrdice. Radje usparaj lovu i ulozi u npr. udobniji sic, blatobrane, nosac i bisage za dulje ture itd. 

Lanac mi ne preskace, brzine se lagano promjene i uz brdo i na ravnom, ali mi se cuje zvuk dok vozim tipa između 12 i 20 brzine, kao da malo zapinje i to sam ne mogu rijesit ocito.

Meni je problem i to sto ja vozim 25 kmh prosjek na ove 24 brzine i onda moram okretati pedale kao luđak ako želim brže, ne bi li mi u praksi trebalo biti lakše okretati onda manje 30 brzina, a da održavam 30kmh brzinu.

Želim brže da idem, barem sam mislio da mogu sa 30 brzina dobit na tome, jer u pravilu što je brzina iznad to je teže okrenut i što brže okrećem najveći brzinu i brže idem....

P.S Pa ako želim 30 brzina recimo onda i moram promjenit mjenjače, tako da tu nemam izbora zar ne, a lanac mi neće previše pomoći u vožnji da bude glađe, brže.

Chayy ned 15.8.2021 12:29

Jesi ti siguran da mijenjas i prednje brzine a ne samo zadnje? Kod mene je 3x9 i za voznje po ravnom koristim drugu sajbu naprijed. Vec u 12-oj brzini (2x6) mogu ici 25 km/h. Ako ubacim u 7. straznju (14. brzina - 2x7) ili visu idem debelo preko 30 km/h.

 

A da ne govorim kada na spustu koristim i trecu sajbu naprijed (najveci lancanik).

 

Ti bi od 15. brzine (3x5) morao vec ici blizu 30 km/h. Iako ne vidim potrebe za time. Meni je cruising brzina na ravnome 20 - 25 km/h uz odgovarajuci broj okretaja.

 

Pazi da ti je lanac podmazan. 

jozef ned 15.8.2021 12:35
crocro23 kaže...

Lanac mi ne preskace, brzine se lagano promjene i uz brdo i na ravnom, ali mi se cuje zvuk dok vozim tipa između 12 i 20 brzine, kao da malo zapinje i to sam ne mogu rijesit ocito.

Meni je problem i to sto ja vozim 25 kmh prosjek na ove 24 brzine i onda moram okretati pedale kao luđak ako želim brže, ne bi li mi u praksi trebalo biti lakše okretati onda manje 30 brzina, a da održavam 30kmh brzinu.

Želim brže da idem, barem sam mislio da mogu sa 30 brzina dobit na tome, jer u pravilu što je brzina iznad to je teže okrenut i što brže okrećem najveći brzinu i brže idem....

P.S Pa ako želim 30 brzina recimo onda i moram promjenit mjenjače, tako da tu nemam izbora zar ne, a lanac mi neće previše pomoći u vožnji da bude glađe, brže.

 Veći broj prijenosa ne znači nužno da ćeš imati i veći raspon prijenosnih odnosa, a čak i ako bi imao to ti neće biti velika razlika. Sad ti je vjerojatno najteži prijenos 40x11 što je na 29eru s 2,1 gumama. 8,32m... za 25km/h ti treba samo 50 okretaja/min, što je jaaaaaaako malo. A koliko bi ti htio okretati za tu brzinu?
To što ti zapinje pri mijenjanju je vjerojatno uzrokovano sajlama koje treba zamijeniti. 

Dobro su ti savjetovali, uloži u osvježenje bicikla: gume, lanac, sajle. Nadogradnja prijenosa neće bicikl učiniti bržim, jednostavno moraš više vrtiti (ili kupiti električni bicikl). 

crocro23 ned 15.8.2021 14:04
Chayy kaže...

Jesi ti siguran da mijenjas i prednje brzine a ne samo zadnje? Kod mene je 3x9 i za voznje po ravnom koristim drugu sajbu naprijed. Vec u 12-oj brzini (2x6) mogu ici 25 km/h. Ako ubacim u 7. straznju (14. brzina - 2x7) ili visu idem debelo preko 30 km/h.

 

A da ne govorim kada na spustu koristim i trecu sajbu naprijed (najveci lancanik).

 

Ti bi od 15. brzine (3x5) morao vec ici blizu 30 km/h. Iako ne vidim potrebe za time. Meni je cruising brzina na ravnome 20 - 25 km/h uz odgovarajuci broj okretaja.

 

Pazi da ti je lanac podmazan. 

 Nemam pojma kako možeš imat prosjek 25kmh sa 12 brzinom? Da, normalno da koristim najveće, pa vozim non stop u 3x8 ili 3x7, krecem sa 3x5 (15 brzina) i ne idem ispod 20te brzine

Nisam rekao da ne mogu 30kmh, mogu i 42 potegnut, ali onda moram vrtit kao konj, pricam da želim održavati 30tak km, vozim doslovno cca 20km ravno cestom i nazad 20km, znaci 40km na cesti sa par zavoja i ne zelim to vozit 1h i 50 min nego max 1h i 20 min. Ponavljam imam kotace 29, a nije mi problem u okretanju pedala nego kad i održavam 30tak kmh moram dosta brzo okretati pedale i imam dojam da trosim energiju uzalud. Pa nisam profi biciklist, niti imam takav bicikl, ali pokraj mene prođe netko na canondaleu, ide barem 32-34kmh, a okrece laganije nego ja, kako mi to objasnjavaš onda? Dođe mi nekad da zaustavim čovjeka i pitam koji k ima na biciklu :D

crocro23 ned 15.8.2021 14:06
jozef kaže...
crocro23 kaže...

Lanac mi ne preskace, brzine se lagano promjene i uz brdo i na ravnom, ali mi se cuje zvuk dok vozim tipa između 12 i 20 brzine, kao da malo zapinje i to sam ne mogu rijesit ocito.

Meni je problem i to sto ja vozim 25 kmh prosjek na ove 24 brzine i onda moram okretati pedale kao luđak ako želim brže, ne bi li mi u praksi trebalo biti lakše okretati onda manje 30 brzina, a da održavam 30kmh brzinu.

Želim brže da idem, barem sam mislio da mogu sa 30 brzina dobit na tome, jer u pravilu što je brzina iznad to je teže okrenut i što brže okrećem najveći brzinu i brže idem....

P.S Pa ako želim 30 brzina recimo onda i moram promjenit mjenjače, tako da tu nemam izbora zar ne, a lanac mi neće previše pomoći u vožnji da bude glađe, brže.

 Veći broj prijenosa ne znači nužno da ćeš imati i veći raspon prijenosnih odnosa, a čak i ako bi imao to ti neće biti velika razlika. Sad ti je vjerojatno najteži prijenos 40x11 što je na 29eru s 2,1 gumama. 8,32m... za 25km/h ti treba samo 50 okretaja/min, što je jaaaaaaako malo. A koliko bi ti htio okretati za tu brzinu?
To što ti zapinje pri mijenjanju je vjerojatno uzrokovano sajlama koje treba zamijeniti. 

Dobro su ti savjetovali, uloži u osvježenje bicikla: gume, lanac, sajle. Nadogradnja prijenosa neće bicikl učiniti bržim, jednostavno moraš više vrtiti (ili kupiti električni bicikl). 

 Ne znam kako dođeš do te mjere 11x40, ne kuzim se u to, ali ono što mogu reci je da ja okrenem vise od 1x u sekundi, mozda i 75+ okretaja u minuti, ponekad i više, da bi imao 25-26kmh. Što se mjera tiče, to ne znam. Gume su na 3.7 napumpane, voznja po cesti. Na gumama piše do 4/0 napunit. Širina 2.1 za offroad.

fer-de-lance ned 15.8.2021 14:40
jozef kaže...

 Veći broj prijenosa ne znači nužno da ćeš imati i veći raspon prijenosnih odnosa, a čak i ako bi imao to ti neće biti velika razlika. Sad ti je vjerojatno najteži prijenos 40x11 što je na 29eru s 2,1 gumama. 8,32m... za 25km/h ti treba samo 50 okretaja/min, što je jaaaaaaako malo. A koliko bi ti htio okretati za tu brzinu?
To što ti zapinje pri mijenjanju je vjerojatno uzrokovano sajlama koje treba zamijeniti. 

Dobro su ti savjetovali, uloži u osvježenje bicikla: gume, lanac, sajle. Nadogradnja prijenosa neće bicikl učiniti bržim, jednostavno moraš više vrtiti (ili kupiti električni bicikl). 

Teško, vjerovatno ima 36x11, kaj je obično na takvim bajkovima.

Ili ja to krivo kužim (nisam ekspert)?

Uglavnom, da naprijed stavi pogon prek 40 zubi (možda 48 od standardnih), s  tankim gumama, onda bi mogao ostvarit ono kaj želi, s tim da jel mu onda postojeći prednji mjenjač može ostat?

Pretpostavljam da može, jer kad se namjesti na najmanjem lančaniku da bude lanac točno pri dnu "ruke" mjenjača, i kad odeš na najveći lančanik još ostane dosta mjesta, bar kod mene (Cube Aim Sl 2018.).

Tak da bi mu onda i ručice mjenjača i mjenjač ostali, ako je to tak moguće.

mislim, pitam jer i mene zanima, s tim da ja ne mogu ići na puno uže gume jer imam gadnu nizbrdicu, pa bi poginuo kad je loše stanje na cesti, ali opet, na ravnome na najvećem prijenosnom omjeru sam jednostavno prespor s tim da odem dosta prek 60 o/min i ne može brže jer prestižem kazetu, a isto specke i slične stvari preleti kraj mene a da nisu još ni počeli šaltat u više omjere.

 

MrBlc pon 16.8.2021 08:02
Chayy kaže...

Ako ti novi lanac malo preskace, to je normalno. Ako ne prestane nakon 100 - 150 km, mijenjaj i kazetu.

Ne, to nije normalno - lanac koji preskače, preskače zbog potrošene kazete (ili pogona, češće kazete), i nije rješenje voziti 100 km tako jer je taj lanac nakon 100 km već napola uništen jer potrošena kazeta jede lanac.

 

Ako je pogon zdrav, a lanac preskače, mijenja se kazeta. Ako je i pogon uništen, onda se ili mijenja sve ili dereš sve sa starim lancem dok izdrži, pa onda mijenjaš sve.

 

crocro23 kaže...

Lanac mi ne preskace, brzine se lagano promjene i uz brdo i na ravnom, ali mi se cuje zvuk dok vozim tipa između 12 i 20 brzine, kao da malo zapinje i to sam ne mogu rijesit ocito.

Meni je problem i to sto ja vozim 25 kmh prosjek na ove 24 brzine i onda moram okretati pedale kao luđak ako želim brže, ne bi li mi u praksi trebalo biti lakše okretati onda manje 30 brzina, a da održavam 30kmh brzinu.

Želim brže da idem, barem sam mislio da mogu sa 30 brzina dobit na tome, jer u pravilu što je brzina iznad to je teže okrenut i što brže okrećem najveći brzinu i brže idem....

P.S Pa ako želim 30 brzina recimo onda i moram promjenit mjenjače, tako da tu nemam izbora zar ne, a lanac mi neće previše pomoći u vožnji da bude glađe, brže.

Što misliš pod 12. brzina? To može biti 2x6 ili 3x4. U 3x4 je lanac malo više ukošen, pa je normalno da je glasniji.

 

Za najveću brzinu vidi koliko zuba imaš na najvećem prednjem lančaniku, a koliko na najmanjem na kazeti - povećanjem broja zuba naprijed ili smanjenjem natrag povećavaš krajnju brzinu, a nova grupa s više brzina ne mora nužno imati i veću krajnju, dapače, s 2x i 1x MTB pogonima se najviše gubi upravo na krajnjoj brzini.

 

 

Tebi bi se možda isplatilo ići na neki mix-and-match, ali za to trebaš ipak malo znati kombinirati jer prednji mjenjač ima definirane svoje raspone, a stražnji mjenjač mora pokriti razliku zuba čitavog raspona prednjih lančanika + kazete.

 

 

Također, što se tiče grupa, starije tehnologije idu s razvojem novih na niže grupe. Taj tvoj Deore se vjerojatno ne razlikuje od današnjeg Alivia ili čak niže grupe, dok s današnjom Deore grupom uopće nije usporediv.

 

elpornero53 pon 16.8.2021 09:48

Dobro kaže Bic gore,na tom bickilu je pogon potrošen.

Ne preskače ništa jer je razduženi lanac napravio tkz shark fins tj zube je nazubio kako njemu paše a i naprijed lančanike je isto sigurno napravio po svome.

2.1 gume pumpati na 3.7 bara?

3x10 je nepraktično i nema smisla.

Mislim da autor teme želi od casual XC bicikla napraviti cestovnu.

Ne možeš održavati 40km/h sa 2,1 gumama koliko god one tvrde bile.

Rješenje cestovna ili neki hibrid sa flat barom i tankim gumama.Ali nema onda baš makadam i brdo.

Možda neki gravel bike to je sada in.

 

 

perkoxcar pon 16.8.2021 12:03

Ako zeliš od XC bicikla radit neki trekking/cestovni bicikl s kojim ćeš moći veće brzine držat po ravnome moj savjet ti je 1.5 gume i zamijenit hubove. Isto sam bratu napravio na proljeće i taj bicikl je toliko brz sad da je to nenormalno. Samo zamjenom hubova je skinuto s bicikla oko pola kg. Sad je sa 1.5 gumama bicikl na 13.5kg. Uz ovo dvoje naravno sve potrošne dijelove pakne, diskovi, kablovi, buziri, pa ako i treba lanac,kazetu i šajbe pogona a i bottom bracket. Ako sve sam radiš to za 200-250 eur napraviš i imaš bicikl ko nov.

DukeOs pon 16.8.2021 12:39

Za vece brzine  u cruise modu uzmes ovo kao ja i prst u uvo !!Sa svim nadogradnjama cijena prelazi 3k evra.

Obavezna ugradnja cipa i leti 40km lagano , za top speed nebo je granica .(ja osobno sam dosao do 55km/h vise nisam mogao uzimajuci u obzir  probleme sa koljenom) Takoder imam Sondors thin , cak mislim da je prvi jeftiniji ebike na svijetu (po izlasku preordero ga za 1100evra) , ima thumb throttle tj. ne moras vrtiti pedale , leti do 45-50km/h .Elektricni bicikli su idealni za brdovite predjele ,jedu uspone za dorucak, vjetrovite predjele..

crocro23 uto 17.8.2021 14:22
elpornero53 kaže...

Dobro kaže Bic gore,na tom bickilu je pogon potrošen.

Ne preskače ništa jer je razduženi lanac napravio tkz shark fins tj zube je nazubio kako njemu paše a i naprijed lančanike je isto sigurno napravio po svome.

2.1 gume pumpati na 3.7 bara?

3x10 je nepraktično i nema smisla.

Mislim da autor teme želi od casual XC bicikla napraviti cestovnu.

Ne možeš održavati 40km/h sa 2,1 gumama koliko god one tvrde bile.

Rješenje cestovna ili neki hibrid sa flat barom i tankim gumama.Ali nema onda baš makadam i brdo.

Možda neki gravel bike to je sada in.

 

 

 Pozdrav

Zar je 3.7 na 2.1 gumama loše? Koliko onda. max 4.0?

Pa svi su mi rekli da debljina gume ne znači apsolutno ništa kod brzine vožnje, što je na kraju istina?

Nisam rekao da želim 40 km/h, bio bi zadovoljan da mogu održavati barem 28-29 km/h, a da to ne znači da vrtim pedale 2x brže od ostalih biciklista koji su brzi kao ja ili i brži, a sporije okreću.

 

crocro23 uto 17.8.2021 14:24
MrBlc kaže...
Chayy kaže...

Ako ti novi lanac malo preskace, to je normalno. Ako ne prestane nakon 100 - 150 km, mijenjaj i kazetu.

Ne, to nije normalno - lanac koji preskače, preskače zbog potrošene kazete (ili pogona, češće kazete), i nije rješenje voziti 100 km tako jer je taj lanac nakon 100 km već napola uništen jer potrošena kazeta jede lanac.

 

Ako je pogon zdrav, a lanac preskače, mijenja se kazeta. Ako je i pogon uništen, onda se ili mijenja sve ili dereš sve sa starim lancem dok izdrži, pa onda mijenjaš sve.

 

crocro23 kaže...

Lanac mi ne preskace, brzine se lagano promjene i uz brdo i na ravnom, ali mi se cuje zvuk dok vozim tipa između 12 i 20 brzine, kao da malo zapinje i to sam ne mogu rijesit ocito.

Meni je problem i to sto ja vozim 25 kmh prosjek na ove 24 brzine i onda moram okretati pedale kao luđak ako želim brže, ne bi li mi u praksi trebalo biti lakše okretati onda manje 30 brzina, a da održavam 30kmh brzinu.

Želim brže da idem, barem sam mislio da mogu sa 30 brzina dobit na tome, jer u pravilu što je brzina iznad to je teže okrenut i što brže okrećem najveći brzinu i brže idem....

P.S Pa ako želim 30 brzina recimo onda i moram promjenit mjenjače, tako da tu nemam izbora zar ne, a lanac mi neće previše pomoći u vožnji da bude glađe, brže.

Što misliš pod 12. brzina? To može biti 2x6 ili 3x4. U 3x4 je lanac malo više ukošen, pa je normalno da je glasniji.

 

Za najveću brzinu vidi koliko zuba imaš na najvećem prednjem lančaniku, a koliko na najmanjem na kazeti - povećanjem broja zuba naprijed ili smanjenjem natrag povećavaš krajnju brzinu, a nova grupa s više brzina ne mora nužno imati i veću krajnju, dapače, s 2x i 1x MTB pogonima se najviše gubi upravo na krajnjoj brzini.

 

 

Tebi bi se možda isplatilo ići na neki mix-and-match, ali za to trebaš ipak malo znati kombinirati jer prednji mjenjač ima definirane svoje raspone, a stražnji mjenjač mora pokriti razliku zuba čitavog raspona prednjih lančanika + kazete.

 

 

Također, što se tiče grupa, starije tehnologije idu s razvojem novih na niže grupe. Taj tvoj Deore se vjerojatno ne razlikuje od današnjeg Alivia ili čak niže grupe, dok s današnjom Deore grupom uopće nije usporediv.

 

 Imam ovo na biciklu

 

Chainset type 42-34-24

Brakeset Shimano M395 Chainset Shimano M311 42-34-24 w/Chainguard Rear Derailleur Shimano Deore

Cassette Shimano HG31-8 11-34

MrBlc uto 17.8.2021 15:16
crocro23 kaže...

 Imam ovo na biciklu

 

Chainset type 42-34-24

Brakeset Shimano M395 Chainset Shimano M311 42-34-24 w/Chainguard Rear Derailleur Shimano Deore

Cassette Shimano HG31-8 11-34

Ja vozim 40-30-22T s kazetom CS-HG50-10 - 11-36 Teeth na 27,5" kotačima i mogu uredno održavati 25 - 30 km/h po ravnom bez vjetra.

 

Ti bi sa svojim 2 zuba većim pogonom i većim kotačima trebao biti 10-ak posto brži na istu kadencu.

 

Ako želiš ići na veće brzine, to već spada u cestovne omjere.

 

 

Inače, čak i moj setup se već danas smatra zastarijelim u MTB svijetu i ide se na 2x i 1x setup, gdje je krajnja brzina znatno manja, ali meni paše zbog kombinacije koju vozim: obično sam 40% na trenu koji je neprikladan za bilo što osim MTB-a, a 60% na cesti.

rambox pon 23.8.2021 13:53
crocro23 kaže...

Pozdrav

 

Imam KTM Ultra kupljen prije 6god u Bim bike-u, plaćen cca 7500 kn

Od opreme su gore obične Deore 3x8 (24 brzine)

Schwable 2.1

Suntour 100mm

Hidraulicne kocnice

Kotači su 29

 

Napravio sam cca 7600 km na njemu i nisam mjenjao gume, nikad guma nije ni probušena.  Gume su mtb 2.1

Vozim inače na cesti 80% vremena i 20% parkovi sa makadamom i ponekad neko brdo..

 

 

Želim drugi bicikli, ali do 6000 kn i ne mogu pronaći ništa bolje, pogotovo ne u KTM segmentu.

 

Da li mi je isplativo promjeniti brzine, tipa želio bi 3x9 brzine (27)

Nove gume, recimo 1.7 do 2.0 cestove

Naravno trebao bi onda i bolji lanac

 

Koliko bi me to koštalo, manje od 3000 kuna?

Znači da li ja trebam cijeli novi pogon, rucice iza i naprijed, kazetu i lanac u kompletu? Imate li preporuku koje i možda link do proizvoda

Isto vrijedi i za gume, znaci imam 29 kotace, želim da nisu baš brdske gume i da su uze od 2.1 koje imam sad, marka nije bitna, ali želim kvalitetnu gumu, cijena nebitna

 

 

Sa ramom bicikla sam oduševljen isto kao i sa vilicom.

 

Imam do max 3000 kn ako je samo upgrade u pitanju i zanima me da li je to izvedivo.

 Opet isti problem, a pravo pitanje zašto si ti uopče kupio klasičan MTB bicikl.Takvih slučajeva ima jako puno, ili tipičan problem kad ljudi iz neznanja eto kupe baš MTB bicikl.

 

"Vozim inače na cesti 80% vremena i 20% parkovi sa makadamom i ponekad neko brdo.."

 

Prodavače večinom nije briga, bitno da se bicikli prodaju fučkaj ga sad."Ako je kupac baš zapeo za MTB, pa nečemo ga niti pokušat razuvjerit da mu MTB zapravo i ne treba.

crocro23 kaže... 

 Imam ovo na biciklu

 

Chainset type 42-34-24

Brakeset Shimano M395 Chainset Shimano M311 42-34-24 w/Chainguard Rear Derailleur Shimano Deore

Cassette Shimano HG31-8 11-34

Ukratko eto ti dolnji linkovi, pa pogledaj kaj sam tam napisal ili istaknul.

 

https://forum.bug.hr/forum/topic/automobili-motori-bicikli/biciklizam-bicikli-oprema-staze/11835.aspx?page=814&jumpto=5672531&sort=asc&view=flat

 

https://forum.bug.hr/forum/topic/automobili-motori-bicikli/biciklizam-bicikli-oprema-staze/11835.aspx?page=839&jumpto=5911579&sort=asc&view=flat

 

Sa pogonom od 42 zuba, pa očekivano da ti na cesti fali brzine ništa čudno.24 brzine su sasvim dosta, tu nemaš kaj mjenjat dakle i dalje koristi 3x8 sistem brzina.

 

Jedni kaj trebaš zamjenit to je pogon, dakle nabacit pogon od 48 zuba(ovisno kaj imaš sad, firkant ili octalink model) i eto ti brzine na cesti.Tebi treba klasičan Trekking pogon, ili preciznije verzija od 48zuba.

 

Ako je stara kazeta izlizana, treba ti i nova kazeta+i lanac treba odma promjenit.

 

- pogon od 48zuba

 

- eventualno kazeta+lanac

 

- tanje gume bez MTB ripni za brže pedaliranje

 

https://ciklo-centar.hr/artikl/shimano-altus-fc-m311-firkant-8sp-pogonske-poluge-za-bicikl

 

https://ciklo-centar.hr/artikl/shimano-hg31-8-altus-11-34-kazeta-za-bicikl-kod-shi

 

Da si odma kupio klasičan Cross bajs, dakle na pogonu od od 48zuba eto sad ne bi imal ovakvih problema.

 

Pogon od 48 zuba+11-34T kazeta, ako moš pedalirat eto imaš sasvim dosta brzine za prosječnog biciklista.

 

 

crocro23 uto 24.8.2021 09:18
rambox kaže...
crocro23 kaže...

Pozdrav

 

Imam KTM Ultra kupljen prije 6god u Bim bike-u, plaćen cca 7500 kn

Od opreme su gore obične Deore 3x8 (24 brzine)

Schwable 2.1

Suntour 100mm

Hidraulicne kocnice

Kotači su 29

 

Napravio sam cca 7600 km na njemu i nisam mjenjao gume, nikad guma nije ni probušena.  Gume su mtb 2.1

Vozim inače na cesti 80% vremena i 20% parkovi sa makadamom i ponekad neko brdo..

 

 

Želim drugi bicikli, ali do 6000 kn i ne mogu pronaći ništa bolje, pogotovo ne u KTM segmentu.

 

Da li mi je isplativo promjeniti brzine, tipa želio bi 3x9 brzine (27)

Nove gume, recimo 1.7 do 2.0 cestove

Naravno trebao bi onda i bolji lanac

 

Koliko bi me to koštalo, manje od 3000 kuna?

Znači da li ja trebam cijeli novi pogon, rucice iza i naprijed, kazetu i lanac u kompletu? Imate li preporuku koje i možda link do proizvoda

Isto vrijedi i za gume, znaci imam 29 kotace, želim da nisu baš brdske gume i da su uze od 2.1 koje imam sad, marka nije bitna, ali želim kvalitetnu gumu, cijena nebitna

 

 

Sa ramom bicikla sam oduševljen isto kao i sa vilicom.

 

Imam do max 3000 kn ako je samo upgrade u pitanju i zanima me da li je to izvedivo.

 Opet isti problem, a pravo pitanje zašto si ti uopče kupio klasičan MTB bicikl.Takvih slučajeva ima jako puno, ili tipičan problem kad ljudi iz neznanja eto kupe baš MTB bicikl.

 

"Vozim inače na cesti 80% vremena i 20% parkovi sa makadamom i ponekad neko brdo.."

 

Prodavače večinom nije briga, bitno da se bicikli prodaju fučkaj ga sad."Ako je kupac baš zapeo za MTB, pa nečemo ga niti pokušat razuvjerit da mu MTB zapravo i ne treba.

crocro23 kaže... 

 Imam ovo na biciklu

 

Chainset type 42-34-24

Brakeset Shimano M395 Chainset Shimano M311 42-34-24 w/Chainguard Rear Derailleur Shimano Deore

Cassette Shimano HG31-8 11-34

Ukratko eto ti dolnji linkovi, pa pogledaj kaj sam tam napisal ili istaknul.

 

https://forum.bug.hr/forum/topic/automobili-motori-bicikli/biciklizam-bicikli-oprema-staze/11835.aspx?page=814&jumpto=5672531&sort=asc&view=flat

 

https://forum.bug.hr/forum/topic/automobili-motori-bicikli/biciklizam-bicikli-oprema-staze/11835.aspx?page=839&jumpto=5911579&sort=asc&view=flat

 

Sa pogonom od 42 zuba, pa očekivano da ti na cesti fali brzine ništa čudno.24 brzine su sasvim dosta, tu nemaš kaj mjenjat dakle i dalje koristi 3x8 sistem brzina.

 

Jedni kaj trebaš zamjenit to je pogon, dakle nabacit pogon od 48 zuba(ovisno kaj imaš sad, firkant ili octalink model) i eto ti brzine na cesti.Tebi treba klasičan Trekking pogon, ili preciznije verzija od 48zuba.

 

Ako je stara kazeta izlizana, treba ti i nova kazeta+i lanac treba odma promjenit.

 

- pogon od 48zuba

 

- eventualno kazeta+lanac

 

- tanje gume bez MTB ripni za brže pedaliranje

 

https://ciklo-centar.hr/artikl/shimano-altus-fc-m311-firkant-8sp-pogonske-poluge-za-bicikl

 

https://ciklo-centar.hr/artikl/shimano-hg31-8-altus-11-34-kazeta-za-bicikl-kod-shi

 

Da si odma kupio klasičan Cross bajs, dakle na pogonu od od 48zuba eto sad ne bi imal ovakvih problema.

 

Pogon od 48 zuba+11-34T kazeta, ako moš pedalirat eto imaš sasvim dosta brzine za prosječnog biciklista.

 

 

 Puno ti hvala, i posebno za linkove

Znači da naručim to pa nosim u servis onda

Samo da li će to raditi bez potrebe da nadograđujem mjenjače? lanac? mogu li samo pogon promjenit sa kazetom i to je to?

 

MrBlc uto 24.8.2021 09:42
crocro23 kaže...

 Puno ti hvala, i posebno za linkove

Znači da naručim to pa nosim u servis onda

Samo da li će to raditi bez potrebe da nadograđujem mjenjače? lanac? mogu li samo pogon promjenit sa kazetom i to je to? 

Lanac moraš promijeniti neovisno jer ako ideš na veći chainring stari lanac će biti kratak (a glupo ga je i nepromijeniti jer je mali trošak).

 

Kazetu mijenjaš ako je potrošena (a to će se najbolje vidjeti kad staviš novi lanac - preskakati će).

 

Prednji mjenjač ćeš vrlo vjerojatno morati mijenjati jer je drugačija geometrija ovisno o veličini lančanika za koju je rađen i razlici koju mora pokriti. Treba ti točan broj modela da nađeš specs i vidiš što podržava.

 

Stražnji mjenjač, ukoliko nije potrošen i ne ideš na veći broj brzina (+1 u pravilu ide bez promjene, samo s promjenom shiftera, ali za +2 brzine na kazeti moraš promijeniti) može ostati ako može pokriti novi raspon zuba. To u prijevodu znači da sigurno može ostati ako sve chainringove povećaš za 6 zuba (primjerice 48-40-30), ali ako ne povećaš najmanjeg, onda ti se povećava razlika zuba koju mjenjač mora pokriti (primjerice, ako ideš na 48-36-26, razlika ti se povećava za 4 zuba), pa opet po broju modela treba provjeriti koliki je raspon stražnjeg mjenjača.

 

 

Nekreativni uto 28.9.2021 10:02

Bok, Imam 14 i gledam Mtb bicikl. Budžet mi je 3500 kuna, ali mi ga nije problem proširiti do 4000 ako se radi o velikoj razlici. Bicikl bi vozio po šumi, makadamu i cesti. Bicikle sam većinom gledao preko njuškala, ali se ne razumijem previše pa tražim pomoć. Bio bi zahvalan ako bi mi netko dao neku preporuku za bajs. Visok sam 170cm.

rambox uto 28.9.2021 14:29
Nekreativni kaže...
Bok, Imam 14 i gledam Mtb bicikl. Budžet mi je 3500 kuna, ali mi ga nije problem proširiti do 4000 ako se radi o velikoj razlici. Bicikl bi vozio po šumi, makadamu i cesti. Bicikle sam većinom gledao preko njuškala, ali se ne razumijem previše pa tražim pomoć. Bio bi zahvalan ako bi mi netko dao neku preporuku za bajs. Visok sam 170cm.

Valjda si pročital, kaj se pisalo ili kaj sam ranije napisal u ovoj temi.Dakle ne gledaj u MTB, nego eto gledaj u tipičan Cross bicikl koji je dobar za razne namjene bicikliranja.

 

Bajsovi su poskupili, a tu je i nestašica koja traje od kad je Korone.Izbor ok Cross bajsova do 4000kn je prilično tanak, nema tu puno izbora ili biranja fučkaj ga sad.

 

S obzirom na tvojih 170cm, eto Trek DS1 ili malo bolja novija verzija u odnosu na ovaj dolnji drugi video iz 2017 godine.Jedino je još ostala M veličina, a to če bit taman za tebe čak i ako još narasteš za nekoliko centimetara.

 

Bajs je ok, dakle pogon od 48zuba u kombinaciji sa 7-brzinskom stražnjom kazetom.Stare DS 1 verzije imale su kranc ili Freewheel krš stražnji zupčanik.Omjeri zuba na toj kazeti nisu baš idealni, ali ok ipak je to kazeta pa nema frke.Suspenzija ima opciju za podešenje jačine suspenzije ili federa. Nije veliki raspon, ali to je tak očekivano za klasičnu Cross/Treking suspenzijsku vilicu od 63mm.

 

https://youtu.be/zviJuQtppq8

 

https://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/hybrid-bikes/dual-sport-bikes/dual-sport/dual-sport-1/p/32885/

 

https://www.rog-joma.hr/hr/bicikl/dual-sport-1-2021-black-29877/

 

https://www.sunrace.com/en/products/detail/mfm300

 

https://youtu.be/iXkVI21eL2Y

 

https://forum.bug.hr/forum/topic/automobili-motori-bicikli/biciklizam-bicikli-oprema-staze/11835.aspx?page=814&jumpto=5672531&sort=asc&view=flat

 

Dakle vidiš da tipičan Cross bajs može i malo šumirat bez frke.Trek DS 1 primjer bicikliranja, to je ionako krajnji domet večine MTB bajsova koji se kod nas promašeno kupuju za bicikliranje po gradu ili cesti.Fučkaj ga sad, pa ko je još vidio lagano po šumi biciklirat bez MTB bicikla.

KenanMujkan sri 11.5.2022 19:19

Pozdrav! Imam problem na bicikli. Sve je radilo normalno i sljedeci dan izvadim biciklu iz podruma i krenem je gurati naprijed i pedale se micu za naprijed a kada je guram u nazad lanac pada sa bicikla. Ne znam da li je do mjenjaca, a ne zelim odmah voditi na servis jer nisam siguran ako je problem lako rijesiti. Bicikl je liv giant

elpornero53 čet 12.5.2022 10:37

Ja sam isto alergičan na bicklo,bickila ali dobro ajde.

Problem rješen?

 Ovo zvuči kao da je glavčina zablokirana?

Normalno je da kad ideš unatrag da se pedale vrte unatrag.

Slikaj kazetu(ono sa puno zupčanika od iza)

gargo čet 12.5.2022 18:54
Maddog_HR kaže...
KenanMujkan kaže...

Bicikl* ne pravi se budala treba mi pomoc, a ne da me netko ispravlja, ovo je forum ne skola

 

Znači namjerno krivo pišeš, iako znaš kako je ispravno? Nisam siguran kako te platforma na kojoj se odvija komunikacija abolira od gramatike...

 

 

 Ti namjerno ne koristiš dijakritičke znakove? Primijetih da ih ne koristiš nigdje osim u ova dva zadnja posta gdje si komentirao biciklu...