Bicikli i električni romobili

Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

metallic sri 29.9.2021 07:35

Moguce ako fulaju velicinu okvira, kao sto su meni preporucivali najveci CUBE a visok sam 184cm. Haha

 

Inace isto volim hardtail MTB, doduse, volio bi prominit lulu volana na malo visi model za mirnu voznju...

mAa+_ sri 29.9.2021 08:16

za tvoju visinu L sasvim dovoljan. sve više overkill,

naletio sam na oglas frajera koji se dao nagovoriti u ducanu

na XL na svojih 182-184 tu negdje je bio pa je bajk 2 tjedna kasnije

prodavao jer mu je prevelik. Bar se te info danas provjere ne treba 

se zaletavati, a tu je i sama geometrija bajka.

Veliki Brat sri 29.9.2021 09:11
Karlek_19 kaže...

Zašto MTB i cesta problem?

 Pa dobri ljudi, čitate li vi što ljudi pitaju?

Tip pita za cestu i makadam (to vozim na "cestovnjaku" iz 1984-te s glatkim 35 mm gumama i clipless pedalama). Ne pita za šumu, ne pita za 5 km ceste da bi došao do 20 km traila.

S rinzola skačem s tvrdom vilicom, rupe i zakrpe na cesti prevezem s tvrdom vilicom. Kvragu, makadam s torbama vozim s tvrdom vilicom...

Gravel bicikl je majka za valjda 70% vožnji koje ljudi rade (kao nešto raznovrsniji bajk) i to baš s tvrdom vilicom.

Trebalo bi zabranit prodaju MTB-a koliko ljudi ode u krivo samo zato jer ne znaju, kamoli kad se još nađe škvadra koja im daje savjete da kupe MTB za cestu i makadam... 

Karlek_19 sri 29.9.2021 10:28
Veliki Brat kaže...
Karlek_19 kaže...

Zašto MTB i cesta problem?

 Pa dobri ljudi, čitate li vi što ljudi pitaju?

 

 A kaj da ti velim, očito ti nekaj protiv svoje stražnjice i kralježnice imaš. Ja nemam  

 

NHF, ali samo sugeriram, ja sam isto cijeli život vozio cestu/makadam na mtb, ovog proljeća mi frend pokazo neke trailove, nabavio garmin, otkrio kpreko komoota još neke trailove, i uživam. Da sam imao treking, bome mi be ograničavao, eto, čak sam iskeširao ne malu svotu za fully karbonca, kombinaciju XC/traila, iako sam imao nadprosječno složen i upgrejdan Xc hardtail. 

 

Ja mislim da s nekim XC hardtailom nebre fulat, u najgorem slučaju, kad bude mijenjal gume (a kroz godinu dvije zicer bude) stavi 2.2, 2.1 ili 2.0. Kad zna da ide na cestu isključivo, lupiš na 2.5-2.8 bara i pičiš. Lakše vražju gumu ili dvije zamijeniti, nego cijeli bajk, to se oćeš-nećeš moraš složiti.  Uostalom, svaki bajk sad ima zaključavanje vilice i imaš rigid bajk s jednim potezom ruke. 

Ima sad Norco Storm u MarkoProjektu za 5k kn, sa super opremom, bajk lijepo izgleda i mislim da je to stvarno dobra kupovina za 5k kn. Možeš s tim vozi kaj hoćeš, od ceste, makadama, do laganih trailova. 

mAa+_ sri 29.9.2021 11:20
Veliki Brat kaže...
Karlek_19 kaže...

Zašto MTB i cesta problem?

 Pa dobri ljudi, čitate li vi što ljudi pitaju?

Tip pita za cestu i makadam (to vozim na "cestovnjaku" iz 1984-te s glatkim 35 mm gumama i clipless pedalama). Ne pita za šumu, ne pita za 5 km ceste da bi došao do 20 km traila.

S rinzola skačem s tvrdom vilicom, rupe i zakrpe na cesti prevezem s tvrdom vilicom. Kvragu, makadam s torbama vozim s tvrdom vilicom...

Gravel bicikl je majka za valjda 70% vožnji koje ljudi rade (kao nešto raznovrsniji bajk) i to baš s tvrdom vilicom.

Trebalo bi zabranit prodaju MTB-a koliko ljudi ode u krivo samo zato jer ne znaju, kamoli kad se još nađe škvadra koja im daje savjete da kupe MTB za cestu i makadam... 

 100 ljudi, 100 čudi ja osobno bi ukinuo tvoj gravel i trekking.

 dvije hibridne kategorije koje pokušavaju biti od svega pomalo,

 a zapravo su mi nista i nigdje.

 

 Te dvije kategorije bicikla su meni osobno totalno besmislene.

 ali kao sto rekoh 100 ljudi, 100 čudi.

 na kraju dana trekking je mršaviji hardtail sa "mlohavom" vilicom

 a gravel ni sam ne zna u šta spada niti na koji teren.

 cestovni bike sa hardtail gumama tak da kad u tom ležećem položaju

 letiš po nekoj trail stazi i bolje razbiješ zube. :D

DrNasty sri 29.9.2021 11:35
mAa+_ kaže...

 100 ljudi, 100 čudi ja osobno bi ukinuo tvoj gravel i trekking.

 dvije hibridne kategorije koje pokušavaju biti od svega pomalo,

 a zapravo su mi nista i nigdje.

 

 

 Imaš Suzuki Jimny i Vitaru. Znamo da Jimny može ko divokoza po svakakvom terenu, ali ako neko želi samo na izlet šumskim putevima i makadamom, plus loš asfalt, šta misliš koji je bolji?

Maddog_HR sri 29.9.2021 12:50

Meni je isto gravel fulana kategorija. A mislim da je fulao i onaj tko kupi gravel. Relativno skupi bicikli, koji zapravo nisu dobri ni off ni on road.

Trekking ajde jos mogu prozvakat. Meni je to zapravo bajk za cestu, ali da mozes bez previse kompromisa s njim proci makadamom ili dobro utabanim sumskim puteljkom. Zbog guma i vilice je neprilagodjen za sve van toga.

Frend ima gravel, pa uvijek kad idemo na voznju trazi da se vozimo po asfaltu. Drugi frend ima trekking pa je lud cim skrenemo sa asfalta na veci makadam ili sumski put koji nije dobro utaban ili sa korjenjem.

Ja sa svojim XC mogu di hocu (ok, ne bi bas vozio downhill, ali u pravilu se vozi bez problema po vecini terena).

Ali opet, svako vozi sta mu pase, ja sam izabrao XC zbog najmanje kompromisa.

Berislav90 sri 29.9.2021 18:00

Evo da i ja malo potražim pomoć ako nije problem. Tražim mtb do 4k, nažalost budžet ne mogu trenutno povećati. Bitno je da je bicikl nov tako da ga mogu kupiti na firmu. Za tu cijenu sam našao Giant talon 4 ge, Scott aspect 970/960 i trek Martin 4, ali mi se po specifikacijama ne cine nesto najbolji. Sta mogu dobiti za ove novce od opreme i kvalitete i valja li ovo sta sam naveo šta? 

LordNIbbler sri 29.9.2021 19:02
mAa+_ kaže...

 100 ljudi, 100 čudi ja osobno bi ukinuo tvoj gravel i trekking.

 dvije hibridne kategorije koje pokušavaju biti od svega pomalo,

 a zapravo su mi nista i nigdje.

 

 Te dvije kategorije bicikla su meni osobno totalno besmislene.

 ali kao sto rekoh 100 ljudi, 100 čudi.

 na kraju dana trekking je mršaviji hardtail sa "mlohavom" vilicom

 a gravel ni sam ne zna u šta spada niti na koji teren.

 cestovni bike sa hardtail gumama tak da kad u tom ležećem položaju

 letiš po nekoj trail stazi i bolje razbiješ zube. :D

 

 Pisalo se kad je neko pitao za preporuku gravel je bike  hibrid izmedu mtb i cestovnjaka, ok i poprilicno privlacan za rekreativca koji ne misli izigravat divokzu, gume i felne su lakse i ima omjere brzine slicno mtb, na normalnim putevima,citaj asfalt, ili di je ubijen sljunak ono da prolaze  auta da nije zivi pjesak kad dode kotac, je definitivno brzi bike od klasicnog mtb, a kako ima vece kotace 700c tj 28 ima veci klirens to je mozda nedostatak novim vozacima jer imaju osjecaj da ce prije se prevrnit... 

Meni mtb nije nimalo privlacan jedino radi jeftinih djelova mozda, al posto se primarno vozam po asflatu i eventualno kakv puteljak gravel bi prije nego mtb.

 

Kad se zadubi dublje u brojke i krene gledat efikasnost energije W onda je gravel jako daleko od promasaja, samo ofc primarna publika su mu neki rekreativci koji ne zele  izigravat divokozu  

 

Ono sto se na mtb dobije je moze se rec konfor jer se s suspenzijom smanuju vibracija al zato baca jako puno energije, imaju ofc remote lock vilice i to al opet ostaje da treba pedalirat  skoro duplo tezi bike po istom putu...

A sto se rice sletanja i razbiijanja zubi ako niste keplec pa da vam smeta toe overlap na manjim ramama uguraju 700c kotac pa pedala pod jakim kutevima udara u cipelu, vjerujem da je sigurniji bike  uz uvijet da niste prvi put na njemu posto vam je centar tezine visociji, ali zato imate veci klirens od poda i teze cete zakacit pedalom od pod ili tako slicno.

Ali, da cool je gledat ljude s 2"+ gumama kako rolaju  po asflatu na mtb jos ako su novije gume koda roj pcela ide :D  

 

U sistini se svede da je najbitnije znat za sta ce se koristit bike pa prema tome odabrat.  

 

Maddog_HR sri 29.9.2021 20:37

Ne osjecam bas da rasipam energiju na svom bajku. Sad sam malo gledao, brzina na ravnom mi je uvijek izmedju 20-25 km/h. I to je normalna voznja, nikakav sprint ili naganjanje.

Prosjecna brzina na cijelu voznju je 19-20 km/h (dakle i penjanje i pustanje, off i on road).

Najveca postignuta brzina 66 km/h - naravno na nizbrdici (i to offroad), a prosjecna nizbrdo je 40-50 km/h.

To nije sporo. A samo sam rekreativac.

Gume su 2.25, Maxxis Ikon.

mAa+_ sri 29.9.2021 21:38

Pa zato i kazem 100 ljudi isto toliko cudi,

meni je cestovnjak dosadan ja se osobno

divim ljudima koji rade u turi 100km

meni nema nista dosadnije i vise monotono

od cestovne voznje, ali kazem skidam kapu ljudima

kojima nije bed picit samo ravno po asfaltu.

 

ja vozim par km ceste vec se hocu bacit u prvu jamu

od dosade, ali nemam nista protiv svatko vozi sta zeli.

ali stojim pri tome da meni osobno gravel i trekking

nemaju smisla, jednostavno nisu my cup of tea generalno.

za tih 10km kojih ja odbrujim po cesti mi nema smisla

kupovati niti jedan od dvije navedene kategorije.

 

za to malo ceste mi je mtb/hardtail cisto u redu,

a uz enduro no po sumi/sljemenu, itd. se ne snalazi lose.

jocommb sri 29.9.2021 22:12
Maddog_HR kaže...


Ali opet, svako vozi sta mu pase, ja sam izabrao XC zbog najmanje kompromisa.

 i meni je to fail.... uvijek si je svatko mogao prilagoditi mtb lako za cestu/makadam ako je trebalo... al onda shimano i ostali nebi mogli prodavat opremu specijalno za gravel... mos mislit koja to grupa s mtb-a nebi valjala za gravel, ili mjesano cesta/mtb... kao i za sve ostalo vilicu i gume... samo eto... danas u svemu lako idu muda pod bubrege pa eto.... kog veseli nek uziva...

dick_of_the_sheep čet 30.9.2021 10:45

 .... ima tu još nekih razlika između gravel redy i cestovnjaka s jedne strane i MTB s druge strane, koje nisu spomenute.

 

Gravel redy bajkovi imaju više žbica od cestovnjaka i manje kilograma od mtb-a. Orbera recimo na cestovnjačku ramu postavi ravni upravljač, zamijeni kazetu, pogon i mjenjač.

 

Ja zadnjih mjeseci vozim također Orbein gravel redy ali posebno dizajnirani, tzv. city model, koji uz sve već spomenuto omogućuje i uspravniji položaj tijela pri vožnji. Mjenjač je Deore 10brzinski, a pogon na 1 zupčanik od 42 zuba. Radar mi je nekidan blinkao da vozim 53 km/h (nije bila nizbrdica).

 

Mislim da ti gravel redy bajkovi nisu bez veze. Naprotiv. Čvršći su, podnose veći teret, ugodniji pložaj vožnje, a osjetno su lakši po težini i za upravljanje od MTB-a.

 

 

jocommb čet 30.9.2021 12:51

Ali sve to opet stvari koje si uvijek mogao birati i stavljati sta tebi pase... Volan, lula, kotaci (obruci, nabe, zbice) sve mozes birat kako zelis.... Jedina stvar koju nisi mogao mjenjati je rama, al to si u startu opet mogao birat odakle kreces i sta ces napravit... Tko ti moze zabranit na mbt stavit volan s cestovnjaka i krutu vilicui dobit bajk debelo ispod 10 kila ako je tezina bitna.... Ili na cestivnjaka sire gume i xt mjenjac....

Veliki Brat čet 30.9.2021 13:49

Naravno da ne možeš same tako stavljati stvari s cestovnjaka na MTB (niti obratno). Nije samo stvar u npr. veličini lančanika (cestovni ne stanu na MTB), već su i standardi različiti (iako se pomalo unificira), pa za promjenu volana moraš mijenjati min. ručice kočnica, a vjerojatno i kočnice, vilica ovisi jako o geometriji, širine naba nisu jednake, itd. I na kraju, koja je poanta kupiti MTB da bi stavljao dijelove s cestovnjaka gore? Uostalom, niti ne preporuča se čovjeku cestovnjak, nego hibrid.

Ali to sve nije bitno, nego je smiješno gledati kako ljudi olako troše tuđu lovu. Tip pita za cestu i makadam, a dobije odgovor da s MTBom može na trail... Ma može i s barkom na more!

jocommb čet 30.9.2021 13:56

Pa naravno da nemozes danas stavljat bas kako hoces kad svi vuku neke standarde na svoju stranu i prave sve samo da nije kompaktibilno s drugima... al se da sve iskombinirat.... Ima i starijih rama koje podrzavaju svasta.... I prode se debelo jeftinije nego deranje kao sto sad rade...

metallic čet 30.9.2021 13:57
dick_of_the_sheep kaže...

 .... ima tu još nekih razlika između gravel redy i cestovnjaka s jedne strane i MTB s druge strane, koje nisu spomenute.

 

Gravel redy bajkovi imaju više žbica od cestovnjaka i manje kilograma od mtb-a. Orbera recimo na cestovnjačku ramu postavi ravni upravljač, zamijeni kazetu, pogon i mjenjač.

 

Ja zadnjih mjeseci vozim također Orbein gravel redy ali posebno dizajnirani, tzv. city model, koji uz sve već spomenuto omogućuje i uspravniji položaj tijela pri vožnji. Mjenjač je Deore 10brzinski, a pogon na 1 zupčanik od 42 zuba. Radar mi je nekidan blinkao da vozim 53 km/h (nije bila nizbrdica).

 

Mislim da ti gravel redy bajkovi nisu bez veze. Naprotiv. Čvršći su, podnose veći teret, ugodniji pložaj vožnje, a osjetno su lakši po težini i za upravljanje od MTB-a.

 

 

Aj stavi sliku bajka ako moze?! To je neki bolid.

dick_of_the_sheep pet 1.10.2021 09:31
metallic kaže...
dick_of_the_sheep kaže...

 .... ima tu još nekih razlika između gravel redy i cestovnjaka s jedne strane i MTB s druge strane, koje nisu spomenute.

 

Gravel redy bajkovi imaju više žbica od cestovnjaka i manje kilograma od mtb-a. Orbera recimo na cestovnjačku ramu postavi ravni upravljač, zamijeni kazetu, pogon i mjenjač.

 

Ja zadnjih mjeseci vozim također Orbein gravel redy ali posebno dizajnirani, tzv. city model, koji uz sve već spomenuto omogućuje i uspravniji položaj tijela pri vožnji. Mjenjač je Deore 10brzinski, a pogon na 1 zupčanik od 42 zuba. Radar mi je nekidan blinkao da vozim 53 km/h (nije bila nizbrdica).

 

Mislim da ti gravel redy bajkovi nisu bez veze. Naprotiv. Čvršći su, podnose veći teret, ugodniji pložaj vožnje, a osjetno su lakši po težini i za upravljanje od MTB-a.

 

 

Aj stavi sliku bajka ako moze?! To je neki bolid.

 

Voajer. Evo pa gledaj. Kupljeno u travnju, online od njemačkog Bikeboxa (jer ovaj naš Kekndl nije imao) .

 

Ma nije to nikakvi F1 bolid. To je obična bickla koja poštuje zakone fizike. Stvar je u kadenci. Ako vrtiš pedale 100 puta u minuti, bilo koja bicikla 700c će ići 50 km/sat. Cestovnjaci s 50 zuba na pogonskom zupčaniku - još i brže.

dick_of_the_sheep pet 1.10.2021 14:37
metallic kaže...

Ako sam trazio previse, jer me zanima kakava je gravel brzinka sto je hvata radar. Onda sam voajer.

 

Hvala na slici gume, vilice i volana. Nisam skuzio kakva je to zapravo bicikla, osim tvog opisa.

 

 

 

Ok! Evo još kako izgleda pogon i kazeta. Ostalo je i onako nebitno, jer je isto kod svih bicikla.

 

Ok! Nije baš isto, ali sve o geometriji Orbeinih bicikla možeš pogledati na njihovu web-u.

 

ALVIN pon 4.10.2021 08:57

Vidim da još cijene nisu išle dole, a niti je ponuda veća.

Kada bih sad kupovao trekking/cross bicikl, nekako sam najbliži odluci da to bude bez suspenzija, znači da dobijem lakši bicikl. 99% vozim po asfaltu.

 

Ali slab je izbor takvih bicikala:

 

Specialized SIRRUS X 3.0 2021 (6800 kn) 10 brzina. Skoro sve Deore. Oko 11.5 kg.

Trek FX 2 Disc 2021 (4831 kn) 11.95 kg

CUBE SL ROAD IRIDIUM´N´BLACK 2021 (6500 kn) Carbon 10,8 kg. (Ne znam kvalitetu tih Claris mjenjača)

Možda najradije Giant Escape 1 Disc (2021.), ali ga nema u L veličini (oko 5000 kn). Taj model se ne može očekivati da će opet doći na skladište ?

 

Vjerovatno bih onda išao na Trek FX 2, pa kupio koji dio, npr. lulu volana da si ga mogu približiti, eventualno gume otpornije na bušenje.

Šta bi vi, ima koji prijedlog ?

 

 

 

 

 

 

 

dick_of_the_sheep pon 4.10.2021 14:40

Ne opterćuj se markama. Sve su to dobri bajkovi, ali ne moraju ti svi odgovarati. Probaj od dostupnih, ili kod poznanika za nedostupne u dućanu, pa što ti najbolje leži - to kupi. Bitno je jedino da ti bajk bude udoban i ugodan. Ako nema doma, naruči online iz Njemačke.

shark pon 4.10.2021 22:05

Ekipa, kakvo vam je mišljenje o nešto boljim biciklima iz decathlona, znam za ove povoljnije da dosta daju za malo novaca te su zbog toga OK izbor. Konkretno ovaj, neki brand name sa ovakvom opremom je sigurno 9000+ kn, za 7000 kn se stvarno puno dobije na ovom modelu.