Bicikli i električni romobili

Biciklizam, bicikli, oprema, staze...

elpornero53 pon 26.7.2021 18:36
Maddog_HR kaže...
Ja bi taj teren radije vozio s nekim XC bajkom, nego s gravelom. Ako nista, bio bi udobniji zbog vilice.

 XC geometrija sa kračom lulom  i eventualno riser bar 20mm.Za po šodru,makadamu,cestu,malo šume,gume 2.1.

Štaš bolje.

malina22 pon 26.7.2021 20:28

Gravel, kategorija bicikala koja po meni nema nekog smisla, geometrijom blize cestovnim biciklima, nego offroadu. Neko je gore spomenuo da moze ici brze 5-7 km nego sa xc bajkom, ok nije sporno, zbog sirine gume ce uvijek ici brze od xc bajka ali 15 km po malo grubljem makadamu ce biti daleko vise iscrpljujuce po tijelo na gravelu nego sto ce se vozac na xc bajku napatiti na 15 km po asfaltu, bez obzira na vremenski penal. A tek onaj uski dropbar volan...

 

Uvijek bi radije izabrao xc nego bilo kakav gravel bajk...

greysaint0 uto 27.7.2021 15:11

Iskreno ne mogu se složiti sa ovime što se piše o gravelu baš. Geometrija je puno upuštenija nego i na endurance cestovnjacima a bicikli su sami po sebi građeni robusnije.

 

Ne mogu se složiti niti sa time da su skupi - u Decathlonu je entry level gravel sa karbonskom vilicom 4800 kn, moja Kona Rove je bila 5800. Da, ako kupujete karbonski gravel sa GRX drivetrainom onda je to skup sport ali niti pošten XC MTB nije jeftin - dobra vilica + dobra (lagana) rama je minimalno 7500 kn (opet Decathlon) dok se po ostalim dućanima ta cifra kreće oko 10 000+ kn.

 

Meni Rove služi za cestu, makadam, commuting i daleko se manje umaram na njemu nego na bilo kojem XC biciklu koji sam imao.

LordNIbbler uto 27.7.2021 16:31
malina22 kaže...

Gravel, kategorija bicikala koja po meni nema nekog smisla, geometrijom blize cestovnim biciklima, nego offroadu. Neko je gore spomenuo da moze ici brze 5-7 km nego sa xc bajkom, ok nije sporno, zbog sirine gume ce uvijek ici brze od xc bajka ali 15 km po malo grubljem makadamu ce biti daleko vise iscrpljujuce po tijelo na gravelu nego sto ce se vozac na xc bajku napatiti na 15 km po asfaltu, bez obzira na vremenski penal. A tek onaj uski dropbar volan...

 

Uvijek bi radije izabrao xc nego bilo kakav gravel bajk...

Ima smisla itekako, samo zavisi za sto je bike. Ako ce vozac izigravat divokozu pa skakutat tehnicki po terenu tu ce mtb bit nepobjediv jer je obicno tezina bolje rasporedena siri volan bolja kontrola itd. Ali ako ce ko normalan vozit po makadamu i ne smetaju mu vibracije nema teorije da vjerovatno s par kila tezim biciklom budes brzi, a vrtit vjerovatno 1 kg ili 2 vise po usponu makadaskom je gl s tim.

Ja osobno se drzim asfalta i vozim stari cestovnjak, tako da sam pristran a mbt lingo ne poznam previse pa nezz sta je xc itd.

Al evo konkretno od dva bika sto je naveo :

Rockrider 540 V2 M - 165-174cm: 13,7 kg vss GRVL 120 TEŽINA10,9 kg u veličini M. Ono zanjimljivije je guma na mtb ROCKRIDER ALL CONDITIONS (60 TPI) 27,5" x 2,1 gogle kaze 800 g(posto ofc nije fin broj pa nema u specifikacijam ) vs Gume HUTCHINSON OVERIDE 700x38 Tubeless Ready 400 g po gumi...

Za kotace tj felne mi se neda googlat, al pretpostavljam da je i to isto lakse na gravelu tako da gravel ce u istim uvijetima za istu snagu tj energiju bit brzi!

Moj savjet je da se na gravelu prpazi udaljenost pedala od tockova tzv toe overlap zna bit malo muka na manjim velicinama rama iako dode do izrazaja jedino ako se vucete i zelite nagli okret. mada to je obicno s 700c kotacima. A ako se pak odluci za gravle onda nek pogleda i kolike su gume max kad se montiraju blatobrani je glupo izgleda al manje vi glupo izg;edate kad nemate zamrljani trag na odjeci od vlaznosti :D

 

Nakraju bi dodao da se sve svede sta se od bicikla zeli, ako je brzina primarna i vozit ce ga bez akrobacija po meni gravel ftw, mtb msm da je dobar odabir ako ste se na njih navikli i manje pate ako vam ne odgovara velicina posto ih se vise prodaje bolja je ponuda djelova, mozda najveca prednost je sto s vilicom i debljim gumama na manjem tlaku ubijete brzinu al onda bike sve apsorbira.

 

 

 

 

 

 

DrNasty uto 27.7.2021 21:41

Fine informacije sa obje strane :)

Ja sam casual biciklist, počeo sam ponovo voziti nakon 12g pauze pa nemam pojma o novim trendovima i klasama.

Gravel bih stvarno morao probati, dobro mi je što se može uhvatiti s gornje strane i odmarati a opet imati prst na kočnicama. Još jedna prednost gravela je što imam mtb tako da ne bih duplao bicikle, ono dam 500€ da kupim mtb a već imam (mogu ga nadograditi cheap dijelovima pa ostaviti, ne isplati se prodavati to).

Cijena je subjektivna stvar, svako odlučuje osobno šta mu je povoljno a šta ne, meni je 4800 kuna definitivno skupo jer nisam redovan vozač zbog drugih obaveza pa mi se ne isplati, a još pun k drugih skupih hobija imam :)

 

Ako još neko može pojasniti oko kočnica, vidim da imaju mehaničke diskove. Ja volim prčkati i održavati sam tako da mi je to definitivno prednost, a da li se isplati npr upgrade na one hidro-mehaničke calipere koji se aktiviraju sajlom ali imaju hidraulički klip?

greysaint0 sri 28.7.2021 09:48
DrNasty kaže...

Fine informacije sa obje strane :)

Ja sam casual biciklist, počeo sam ponovo voziti nakon 12g pauze pa nemam pojma o novim trendovima i klasama.

Gravel bih stvarno morao probati, dobro mi je što se može uhvatiti s gornje strane i odmarati a opet imati prst na kočnicama. Još jedna prednost gravela je što imam mtb tako da ne bih duplao bicikle, ono dam 500€ da kupim mtb a već imam (mogu ga nadograditi cheap dijelovima pa ostaviti, ne isplati se prodavati to).

Cijena je subjektivna stvar, svako odlučuje osobno šta mu je povoljno a šta ne, meni je 4800 kuna definitivno skupo jer nisam redovan vozač zbog drugih obaveza pa mi se ne isplati, a još pun k drugih skupih hobija imam :)

 

Ako još neko može pojasniti oko kočnica, vidim da imaju mehaničke diskove. Ja volim prčkati i održavati sam tako da mi je to definitivno prednost, a da li se isplati npr upgrade na one hidro-mehaničke calipere koji se aktiviraju sajlom ali imaju hidraulički klip?

 

Što se tiče kočnica, hidrauličke će uvijek jače kočiti od mehaničkih, no održavanje je kompliciranije. Kod hidrauličkih moraš raditi s vremena na vrijeme tzv. "bleeding", odnosno ispustiti ulje iz sustava i nadomjestiti ga novim. Nije pretjerano komplicirano, ali zahtjeva da kupiš bleeding kit, ulje i da se educiraš na youtubeu kako se to radi. Ja sam na svojim biciklima 80% stvari šarafio sam, ali sam odustao od toga zbog nedostatka vremena. Manje mi je zezancije odnijeti na servis da mi to naprave tamo.

 

Mehaničke disk kočnice su sa druge strane su jednostavnije za održavanje i ne zahtjevaju nikakve posebne alate. Koče nešto slabije od hidraulike, međutim daleko od toga da su preslabe da te zaustave. Za primjer, imam mehaničke diskove na Koni Rove i kad kočim sa pozicijom ruku na "hoods-ima" (gdje ne možeš baš dobro zgrabiti kočnicu), sasvim adekvatno zaustavljaju mojih 100 kg. Rekao bih da su sasvim OK za nekakve lagane do srednje zahtjevne vožnje, dok su za ekstremnije stvari (agresivniji XC, trail, enduro ili downhill) definitivno poželjne hidrauličke.

 

E sad ti si pitao za ovaj hidrauličko-mehanički hibrid; da budem 100% transparentan, nisam do sada čuo za to, pa sam išao čitati. Čini se kao dobra stvar, ali opet mi izgleda kao nešto što treba bleed-ati s vremena na vrijeme. Uz to, vidim da su dosta skupe pa ne znam baš da li bi imao tu nekakvog pretjeranog benefita u odnosu na klasičnu hidrauliku.

 

Ako nisi super agresivan vozač, mehanički diskovi će biti sasvim OK.

MrBlc sri 28.7.2021 10:58

Učestalost bleedinga ovisi o stanju brtvi, intezitetu korištenja, te vrsti ulja (DOT vs mineral). U osnovi, kod novog bikea, svakih 2-3 godine je neki prosjek za kočnice nekog srednjeg ranga s mineralnim ulje, a kad se brtve malo potroše, češće. Također, kod agresivnijih vozača isto češće.

 

 

S druge strane, održavanje mehaničkih kočnica je jednostavnije, ali ako ne pričamo o high-end klasi, redovito, ovisno o intezitetu korištenja, treba podešavati fiksnu pločicu. Mehaničke u biti traže više održavanja, ali je isto jednostavnije. 

MrBlc sri 28.7.2021 11:13

Krivljenje diska je još najmanji problem - radi se o malom pomaku, disk je dovoljno fleksibilan, veći problem je pojačano trošenje pomične pločice, pogotovo ako ne podešavaš redovito.

 

Plus, kako se pločice troše, ručica dolazi niže, pa kad podesiš fiksnu pločicu, ručica se podigne... Kod hidraulike je točka u kojoj kočnica počinje kočiti praktički fiksna - ako se pomakne, to je obično znak za rebleed.

Veliki Brat sri 28.7.2021 12:03
MrBlc kaže...

Mehaničke u biti traže više održavanja, ali je isto jednostavnije. 

DrNasty kaže...

Ma ove el-cheapo mehaničke pomjeraju samo jedan klip pri kočenju i tako krive disk. Da pomjeraju klipove s obje strane ravnomjerno, to bi bilo puno bolje bez obzira na sajlu.

Imaš TRP Spyre/Spyke mehaničke kočnice kod kojig sajla aktivira obje pločice. Vrlo jednostavan mehanizam zapravo i potpuno mi je nejasno zašto sve nisu takve.

Spyre su za cestovne bicikle, Spyke za MTB (obzirom da je pomak ručica različit).

 

Obzirom da se pomiču obje pločice, održavanje je super jednostavno, odnosno praktično ga nema (samo provjerim pločice i jednom godišnje (khm...) zamijenim sajlu).

MrBlc sri 28.7.2021 12:24

TRP Spyke dođe 70+ €, te kao takav izlazi iz cijenovnog ranga o kojem pričamo. 

 

U tom cjenovnom rangu možeš naći vrhunsku hidrauliku čeljust + ručica + cijev.

 

Kod mehanike zapravo postoji jedan vakuum između entry level i TRP Spyke-a, a većina nas rekreativaca koji imamo hidrauliku, imamo hidrauliku koja upada u taj vakuum mehaničkih kočnica, tako da zapravo nemaš ni dostupne mehaničke kočnice usporedive s najčešćim hidraulikama.

njofra13 čet 29.7.2021 08:10

Pozdrav,

 

Jel ima netko preprouku za ramu. Htio bih složiti bike po svom guštu i gledao sam Commencal HT AM ramu ali nedostupno je i vjerojatno prije slijedeće godine ništa, a ne da mi se čekati toliko. Ono kaj je bitno da je thru axle, tappered fork ... Imam viška dijelova i htio bih složiti još jedan bike ...

Rodić čet 29.7.2021 08:22

Znaci neki HCHT bike? Pogledaj Ragley bikeove, Kona ESD, Canyon Stoic, Orange bikes, NS bikes... Ima.ih jos masu, ove sta sam nabrojao msm da svi imaju opciju samo rame. Cak imas na Bike Components neku njihovu ramu koja je dosta ishvaljena po netu pa si i nju pogledaj.

njofra13 čet 29.7.2021 10:03

Prošao sam online shop-ove i moje veličine XL (29 kotači) uglavnom nema, a možda je i problem što sam limit za cijenu stavio 600€ jer bih htio malo više potrošiti na druge komponente tipa kočnice i vilica.

greathander ned 1.8.2021 10:07

Pozdrav.

 

našao sam si bike sa carbon ramom (rabljeni) kojega bih otišao pogledati sad ovaj tjedan pa me zanima kakva su vaša iskustva sa carbon ramama pošto će mi ovo biti prvi bike sa njom i ako može kakav savjet na što sve obratiti pažnju vezano uz nju?

 

Hvala  :D

LordNIbbler ned 1.8.2021 14:21

Iskustva nemam, generalno na netu vlada misljenje da ako ne znas nekoga tko radi s carbonom izbjegavas ili ako bas imas povjerenje u osobu koja ga je vozila. U sustini se moze popravit al se to ne radi pa ako se izivljavalo ili pukne ostane vam laka hrpa crnih cijevi. Prakticno ga je full jednostavno popravit ako je lom na nekoj od cijevi di nije dodir s drugom, navuce se veci tube ili omota carbon u kojem vec smjeru premaze epoksi smolom, malo saceka omota drugi sloj carbona smola i  tjt. Iole bolji mestar za brodice sto plastificira ili auto limar s stakloplastikom(fiberglass) da radi je to u stanju popravit.  Moze se i ostalo istim postupkom popravit, al ja osobo nebi sjedo na tako popravljanu ramu kad idem 40 kmh+ spustom. Jednostavno mi ne zvuci privlacno ni da sam koji minut brzi ako negdje u glavi stoji misao da postoji sansa da se odljepi pa lezat koji tjedan dok zaraste koza 

 

Racunice radi smola vam je negdje cca 200 kn obije komponente, a mat ili carbon nezz 100 kuna traka,  orijentaciski  klik

 

 

 

nick_nick uto 3.8.2021 09:45

Pozdrav svima ,

odlučio sam se na izmjenu suspenzije na starom hardtailu pa bi molio par savjeta.
Radi se o Bergamont Revox 4.3 29" modelu , specifikacije koje sam našao staviti ću staviti u link .

 

https://bergamontfb.de/archiv/model.php?ref=13MTBH7060

 

 

U lokalnom servisu su me uputili na par stavki na koje moram paziti prilikom narudžbe (postoji dobra mogućnost da nisam sve shvatio ) :

1. hod bi ostalo isti 100mm , 110mm max , vilica je za veličinu 29
2. širina 1 1/8" straight ahead
3. offset je valjda 51mm ali taj dio nisam baš shvatio
4. osovina quick release

Spreman sam izdvojiti oko 1500-2500 kn te je izbor pao na sljedeće :

 

https://www.bike24.com/p2375536.html

 

 

https://www.bike24.com/p2375055.html

 

https://www.bike24.com/p2251351.html

 

Bilo bi super ako netko može preporučiti i stranicu sa koje mogu naručiti neku od ovih , jer vidim da su u većini slučajeva nedostupne , i ako postoji potreba za nekim dodatnim dijelovima koje moram uzet prilikom izmjene .

Ako Vam se upit čini poznat isti sam postavio na forum.hr ali nitko nije odgovorio , znam da je trenutno nestašica dijelova i da bi se možda više isplatilo uzeti novi bike ali vezan sam za ovoga i ne bi ga mijenjao ako ne moram.

Unaprijed hvala .

 

 

 

 

greysaint0 uto 3.8.2021 10:27
nick_nick kaže...

Pozdrav svima ,

odlučio sam se na izmjenu suspenzije na starom hardtailu pa bi molio par savjeta.
Radi se o Bergamont Revox 4.3 29" modelu , specifikacije koje sam našao staviti ću staviti u link .

 

https://bergamontfb.de/archiv/model.php?ref=13MTBH7060

 

 

U lokalnom servisu su me uputili na par stavki na koje moram paziti prilikom narudžbe (postoji dobra mogućnost da nisam sve shvatio ) :

1. hod bi ostalo isti 100mm , 110mm max , vilica je za veličinu 29
2. širina 1 1/8" straight ahead
3. offset je valjda 51mm ali taj dio nisam baš shvatio
4. osovina quick release

Spreman sam izdvojiti oko 1500-2500 kn te je izbor pao na sljedeće :

 

https://www.bike24.com/p2375536.html

 

 

https://www.bike24.com/p2375055.html

 

https://www.bike24.com/p2251351.html

 

Bilo bi super ako netko može preporučiti i stranicu sa koje mogu naručiti neku od ovih , jer vidim da su u većini slučajeva nedostupne , i ako postoji potreba za nekim dodatnim dijelovima koje moram uzet prilikom izmjene .

Ako Vam se upit čini poznat isti sam postavio na forum.hr ali nitko nije odgovorio , znam da je trenutno nestašica dijelova i da bi se možda više isplatilo uzeti novi bike ali vezan sam za ovoga i ne bi ga mijenjao ako ne moram.

Unaprijed hvala .

 

 

 

 

 

Manitou Markhor ti je daleko najbolji izbor od sve tri. Jedina vilica koja ima dosta dobar small bump compliance od nabrojanih (barem po recenzijama, svojedobno sam ju i sam htio kupiti pa sam proučavao). Vrlo povoljna i hvaljena vilica. Interno ju možeš dignuti na 120 mm, ali Bergamont ne preporuča takve stvari (znam jer sam ih pitao kad sam imao Revox).

 

Druga najbolja je Recon jer barem ima Motion Control damper, dok je najgora Judy koja dolazi sa Rockshoxovim najosnovnijim, Turnkey damperom.

 

Nažalost stanje što se tiče rezervnih djelova za bicikle je očajno i vrlo je teško doći do većine stvari. Razlog tome je korona zbog koje je cijeli svijet popi*dio za biciklima pa su veliki proizvođači pokupovali sve žive i nežive komponente za proizvodnju bicikala.

 

Bike24 ti je best bet jer su najveći bike shop u EU. Ako kod nas kupuješ vilicu, oderat će te, platiti ćeš barem 500+ kuna više nego na Bike24.

 

Imaš još i Bike Discount i Bike Components pa možeš pogledati i na njima ali obično imaju manji stock od Bike24.

 

Što se tiče tehničkih specifikacija vilice, sve su ti OK napisali, samo slijedi upute servisa.

 

 

MrBlc uto 3.8.2021 10:43

Manitou Markhor ti je jedini izbor od te tri jer jedina prihvaća quick release osovinu. Ostale dvije imaju thru axle, što je bolja opcija, ali traži promjenu nabe, osim ako ti postojeća naba ima mogućnost promjene osovine (što u pravilu danas imaš na skupljima, pa samo promijeniš završetke).

greysaint0 uto 3.8.2021 11:08
MrBlc kaže...

Manitou Markhor ti je jedini izbor od te tri jer jedina prihvaća quick release osovinu. Ostale dvije imaju thru axle, što je bolja opcija, ali traži promjenu nabe, osim ako ti postojeća naba ima mogućnost promjene osovine (što u pravilu danas imaš na skupljima, pa samo promijeniš završetke).

 

Ovo nije točno. Pogledaj fact sheet za sve 3 vilice i za sve piše da je QR.

 

Vjerojatno si gledao sliku na kojoj je tapered headtube i thru axle pa si mislio da se to odnosi na tu vilicu. Bike24 slika jednu verziju vilice i tu sliku prikazuje za sve varijante.

nick_nick uto 3.8.2021 11:39

Uhh , ovo je bilo brzo. Hvala svima na pomoći. Onda se bacam u potragu za Manitou-om. Još jedno pitanje , koliko je realan ovaj navedeni rok isporuke 5-8 tjedana na Bike24 , nije mi problem izvršiti narudžbu pa čekat 2 mjeseca ali ako oni nakon 2 mjeseca samo jave da proizvod neće biti dostupan ili nešto tako to mi već ne igra . Još jedan put hvala svima na pomoći , na prošlom forumu je bio teški ignore .  

MrBlc uto 3.8.2021 11:46

Mislim da je to njihova procjena, ovisno o tome odakle naručuju, ali ako nema ni dobavljač, rok može biti i dulji. Nisam imao iskustvo s čekanjem na Bike24, ali gdje god jesam, ako nije bilo dobavljivo, obično bi me obavijestili u roku od dan-dva, kad provjere u dobavnom lancu.

greysaint0 uto 3.8.2021 13:40
nick_nick kaže...

Uhh , ovo je bilo brzo. Hvala svima na pomoći. Onda se bacam u potragu za Manitou-om. Još jedno pitanje , koliko je realan ovaj navedeni rok isporuke 5-8 tjedana na Bike24 , nije mi problem izvršiti narudžbu pa čekat 2 mjeseca ali ako oni nakon 2 mjeseca samo jave da proizvod neće biti dostupan ili nešto tako to mi već ne igra . Još jedan put hvala svima na pomoći , na prošlom forumu je bio teški ignore .  

 

Problem je što, barem koliko ja znam, ne možeš niti naručiti nešto što nemaju u stocku, makar imaju očekivani datum kad će doći. Međutim po mojem iskustvu, taj rok ti se stalno produžuje. Znam da su prije ljeta dobili veću isporuku vilica i većina je bila "in stock" ali je doslovce sve rasprodano u 1 dan.

 

Pošalji im mail i pitaj da li možeš rezervirati vilicu. Imaš "e-mail support" opciju kod svakog itema.