Kina maloljetnicima uvodi "policijski sat" za online igre

Igrači mlađi od 18 godina po novim pravilima više neće smjeti igrati online računalne igre između 22 i 8 sati, a radnim danima ograničenje će biti postavljeno na 90 minuta igranja dnevno

Sandro Vrbanus srijeda, 6. studenog 2019. u 19:30

Kinezima nije strano da im vlasti brane slobodan pristup Internetu, sadržajima za odrasle, stranim webovima i aplikacijama – no, moglo bi ih iznenaditi da im se zakonima sada pomaže i u kontroli djece i vremena koje ona provedu online. Najnovije "preporuke" kineskih vlasti tiču se online igara i usmjerene su ka svim pružateljima takvih usluga u ovoj zemlji.

Ograničeno vrijeme…

Po novim pravilima, igrači mlađi od 18 godina više neće smjeti pristupati online igrama tijekom noći – točnije između 22 i 8 sati. No, tu nije kraj, država je odlučila pobrinuti se, osim za kvalitetan i dug san, i za općenito izbjegavanje "ovisnosti" o igrama. Tako će svim maloljetnicima vrijeme provedeno na online igrama radnim danima biti ograničeno na tek 90 minuta dnevno. Tijekom vikenda i na dane državnih praznika moći će se ipak malo više razmahati, jer će dnevni limit igranja iznositi tri sata.

…ali i budžet

Kako maloljetnici ne bi roditeljima potrošili plaću i ušteđevinu na igre, Kina se odlučila i za to pobrinuti umjesto samih roditelja. Nova pravila, osim restrikcije vremena, uvode i limite na iznos novca koji se smije dodati na online račune povezane s igrama. Tako će svima mlađima od 16 godina ograničenje biti postavljeno od oko 200 kuna na mjesec, dok će oni u dobi od 16 do 18 godina smjeti u svoje igranje "uložiti" dvostruko više. Mlađima od 8 godina, pak, potpuno je zabranjeno nuditi usluge naplate igara.

Kao preduvjet za sve ove zabrane propisana je i obveza registriranja na korisničke račune punim imenom korisnika.

Iz kineske agencije odgovorne za ova pravila poručili su da novi propisi imaju za cilj "pročistiti internetski prostor" i "zaštititi fizičko i mentalno zdravlje maloljetnika". Kina je inače jedno od najvećih i najbrže rastućih svjetskih tržišta za računalne igre, a broj igrača također rapidno raste.