ramzex sri 8.5.2019 15:15

Pozdrav ljudi potrebna mi je pomoc oko dva zadataka za faxa..Ja sam jos pocetnik i ucim pa ih ne znam rijesiti..Ako moze neka pomoc..

 

1.Definisan je prototip funkcije: Cvor *izostavi(Cvor *glava,int k); i definisana je struktura cvor i novi(korisnicki)tip podatka Cvor:

 

typedef struct cvor

{

   int info;

   struct cvor  *sledeca;

}Cvor;

 

Napisati funkciju ciji je prototip definisan tako da ona iz jednostruko ulancane liste na ciji prvi element u listi pokazuje Cvor *glava izbaci iz liste samo prvi element(cvor)koji kao vrijednost u polju strukture int info ima vrijednost int k ukoliko takav cvor postoji.

Ukoliko takav cvor ne postoji prikazati odgovarajucu poruku.

 

2.Definisano je:

 

typedef struct takmicar

{

   char pr_ime[31];

   int br_takmicara;

}Takmicar;

 

i definisan je prototip funkcije void sort(Takmicar **niz,int n);

gdje int n predstavlja broj elemenata niza *niz ciji je svaki element pokazivac na tip Takmicar.Napisati funckiju na osnovu definisanog prototipa koja ce izvrsiti sortiranje elemenata niza tako da dobijemo niz ciji elementi su sortirani po polju pr_ime obrnuto od abecednog reda engleske abecede(z-a).Smatrati da su polja u svakom elementu niza napisana malim slovima engleske abecede.

 

Ako moze neko da uradi ili ako imaju negdje primjeri ovakvih zadataka da mi ostavi linkove pa da vidim(naucim)kako se rade..Potrebno mi je za ispita.

Hvala unaprijed.

Groyper uto 28.5.2019 18:26

Za prvi zadatak trebaš znati kako traverzirati po povezanoj listi, imaš dosta materijala na YouTube. Primjer: link

Funkcija bi ti izgledala nekako ovako, ali vjerojatno se može i elegantnije:

Cvor* izostavi(Cvor* glava, int k) {

// provjeri glavu
if (glava->info == k)
{
Cvor* temp = glava;
glava = glava->sledeca;
delete temp;
return glava;
}
// nije glava
Cvor* p = glava;
while (p->sledeca != nullptr)
{
// nasli smo k
if (p->sledeca->info == k)
{
Cvor* temp = p->sledeca;
p->sledeca = p->sledeca->sledeca;