Ostalo

Kako odvrnuti uništen vijak?

Jurassic Park uto 2.10.2018 22:54

Pozdrav svima,

 

imam jedan problem s vijkom na motociklu.

Naime,vijak je skoro potpuno izgledan i ne mogu ga odšarafiti.

Zanima me postoji li neki alat ili nešto s čim bi to mogao srediti?

Nasprejao sam ga sa WD-40 ali nije pomoglo.

Pošto se radi o vijku na karburatoru,i motoru koji je na cesti,bušenje nije opcija.

 

Molim pomoć

nine uto 2.10.2018 23:10

imaš 2 solucije..

probaj čekićem nabiti ravni šarafciger unutra pa uz jak pritisak lagano okretati. ili zbušiti kroz glavu pa ponovno narezati navoj.. ovisno o vijku, možda možeš malo zabušiti, otkinuti ili iskriviti kapicu pa klještima izvući ostatak šarafa..

gocc01 sri 3.10.2018 07:56

Daj sliku imam na poslu stručnjake sa previše praznog hoda. 

 

Pretpostavljam da je glava upuštena jer bi je mogao sa kliještima odvrnut osim ako je šaraf na teže dostupnom mjestu. Pilu za željezo, napravit zarez za ravan šarafciger ili zašvasat nešto na glavu ako je malo šira. Opet, ako glava dostupna.

gocc01 sri 3.10.2018 07:57
gocc01 kaže...

Daj sliku imam na poslu stručnjake sa previše praznog hoda. 

 

Pretpostavljam da je glava upuštena jer bi je mogao sa kliještima odvrnut osim ako je šaraf na teže dostupnom mjestu. Pilu za željezo, napravit zarez za ravan šarafciger ili zašvasat nešto na glavu ako je malo šira. Opet, ako glava dostupna. 

 

Samonarezni vijak možda?

 

Kolacic sri 3.10.2018 08:00

Ovakva tema bi mogla sticky jer ima dosta pizdarija sa sarafima svake vrste i ostalih sitnih "popravaka" pa da se nade savjet. 

Cekam da vidim hoce li postaviti slike i kako ce se rjesiti. 

I meni je trebalo kad sam otvarao liniju jer je saraf bio unisten potpuno al sam uspio nekako pomocu magicnih trikova nakon sat vremena.

picajzla0707 sri 3.10.2018 08:12
nine kaže...

imaš 2 solucije..

probaj čekićem nabiti ravni šarafciger unutra pa uz jak pritisak lagano okretati. ili zbušiti kroz glavu pa ponovno narezati navoj.. ovisno o vijku, možda možeš malo zabušiti, otkinuti ili iskriviti kapicu pa klještima izvući ostatak šarafa..

 može se još, ako je glava iole veća, brusilicom zarezati malo da se dobije utor za ravni šarafciger

picajzla0707 sri 3.10.2018 08:31
volegradele kaže...
Postoji specijalni alat za takve stvari i nije jeftin (ja ga prodajem :)),zaleti se u neki auto servis oni ga sigurno imaju.

 još nisam naletio na neki koji se ne da izvaditi i bez specijalnih alata, samo malo inovativnosti treba

hrka11 sri 3.10.2018 08:42

Uzmi gumenu traku bitno da je sira od glave vijka,ali ne da je pre debela.Stavi na glavu vijka i pod pritiskom odvij.

Guma upane u rez ako ga je imale ostalo,a ne klizi tako da mores tako uspit odvit.Ne znam bez slike koliko je izglodjan.

Matozan sri 3.10.2018 08:45

Kao što je već pisano, daj sliku vijka, da se vidi koje je veličine i oblik glave,

može li mu se i kako pristupiti.

Pošto se radi o karburatoru za pretpostaviti je da se radi o manjem vijku M5 ili M4:

 

Svakako prije bilo kojeg postupka dobro natopiti sa WD-40 ili sličnim sredstvom protiv hrđe

1. pilom za željezo napraviti utor za ravni odvijač/kacavidu/šarafciger

2. kad je već na cesti - aku bušilica, izbušiti vijak i urezati nove navoje

3. aku bušilica, alat (komplet) za izvidavanje puknutih vijaka/uništenih glava

4. za veće vijke je još moguće točkalom/dlijetom i čekićem odvidati vijak

5. dlijetom i čekićem otkinuti glavu vijka (samo kada je manji vijak u pitanju naravno),

    a onda kasnije kvalitetnim kliještima izvidati vijak koji viri iz karburatora, ako isti nije toliko

    jako zapekao u aluminijskom/"gus"-anom kućištu, tada preostaje opcija 2. i/ili 3.

6. za klasične vijke sa šesterokutnom glavom, kada je glava "zaokružena" pa ključ proklizava

    može se turpijom ravnomjerno istuprijati glava sa svih 6 strana npr. vijak ključ 19 isturpijati na broj 18 i onda nabiti čekićem "Gedoru"

    (nasadni ključ+čegrtaljka, po hrvatskom jeziku ako se ne varam) i odvidati vijak

7. zadnja opcija zagrijavanjem dijela "let-lampom" + postupak br. 6, naravno NE u ovom slučaju kad je karburator u pitanju,

to dolazi u obzir recimo kad neki vijak zapekne u ovjesu auta recimo (kočiona kliješta, lafet, držaš amortizera/balans štange i slično).

 

Matozan sri 3.10.2018 15:16

Ako je ovaj "drain" vijak, onda bi pokušao sa mojom točkom 1.

 

EDIT: Nadam se da nije "šuplji" vijak, kao na ovoj slici u prilgu

EDIT2: Ništa od slike, uploader slika ne radi! "500 Interna greška poslužitelja"

picajzla0707 sri 3.10.2018 15:23
Jurassic Park kaže...

Hvala svima na odgovorima.

Pošto mi je mobitel na servisu,a fotić nemam,evo slika šarafa koju sam našao na internetu.

Evo morao sam uploadati sliku  na internet  jer me PC zeza pa evo link:

https://ibb.co/crCHgz

 tu imaš mjesta za svašta improvizirati, od toga da ga uhvatiš robot klještima i tako ga odvrneš do toga da pilom za željezo ili brusilicom s tankom reznom pločom napraviš utor za ravni šarafciger većih dimenzija

Jurassic Park sri 3.10.2018 17:11
Matozan kaže...

Ako je ovaj "drain" vijak, onda bi pokušao sa mojom točkom 1.

 

EDIT: Nadam se da nije "šuplji" vijak, kao na ovoj slici u prilgu

EDIT2: Ništa od slike, uploader slika ne radi! "500 Interna greška poslužitelja"

 Da,taj drain je.

I meni cijeli dan izbcuje 500 greška poslužitelja,mislio sam da je do mene,ali vidim da je i tebi.

picajzla0707 kaže...
Jurassic Park kaže...

Hvala svima na odgovorima.

Pošto mi je mobitel na servisu,a fotić nemam,evo slika šarafa koju sam našao na internetu.

Evo morao sam uploadati sliku  na internet  jer me PC zeza pa evo link:

https://ibb.co/crCHgz

 tu imaš mjesta za svašta improvizirati, od toga da ga uhvatiš robot klještima i tako ga odvrneš do toga da pilom za željezo ili brusilicom s tankom reznom pločom napraviš utor za ravni šarafciger većih dimenzija

 Robot kliješta i brusilicu nemam,ali imam papagajke i malu ručnu pilu za metala pa ću probati s tim.