Općenito o mobitelima

Microsoft Lumia 535 - unlock

ihush sub 14.3.2015 21:03

-traži otključavanje.. (odmah) za koji dan bi novi zakon trebao biti na snazi, ali već par godina postoji takvo 'pravilo'.. nekog odbiju, nekom otključaju (uz glupost, kao gubljenje garancije.. pa novi zakon to sređuje)

thomilla05 ned 15.3.2015 09:44
ihush kaže...

-traži otključavanje.. (odmah) za koji dan bi novi zakon trebao biti na snazi, ali već par godina postoji takvo 'pravilo'.. nekog odbiju, nekom otključaju (uz glupost, kao gubljenje garancije.. pa novi zakon to sređuje)

 pitao sam ih i rekli su da tek nakon isteka ugovorne obaveze otključavaaju besplatno

 

 

ihush ned 15.3.2015 13:13

-pogrešno su ti rekli.

-dali je uređaj tvoj? Ako je moraju ga odmah otključati... tj za mjesec će izaći takav zakon (do tad bi trebali ali kao što sam već rekao, nekom otključaju, nekome ne.. ovisi čak i o (ne)znanju ljudi s kojima razgovaraš).

 

 

npr, dali u slučaju raskida ugovora vraćaš uređaj (jer moraš vratiti/nadoknaditi sve dobiveno ugovorom) ili im plaćaš penale tj nazivnu vriejdnost tog 'poklona'. O tome ovisi dali je uređaj tvoj, tad ako je tvoj, mora biti jednako kao da si ga kupio bez ugovorne obveze. (a iznos koji bi im nadoknadio je njegova cijena). Poklon je poklon, tad je tvoj. Već dvije godine oni ne mogu 'kažnjavati' za raskid tj naplaćivati penale, tj ovisno o isteku ugovora možeš platiti preostale rate (ako ti je to povoljnije u odnosu na iznos za uređaj ili neku drugu cifru koju navedu). Prošle godine uvođenjem 5% poreza tisuće su dobili pravo na raskid-novi ugovor i iskoristili su to.

-drugi odgovor koji su imali, je gubljenje garancije, jer je garantni rok (nekim čudom) jednak ugovornoj obavezi... i to je glupost.

 

pitaj ih dali je uređaj tvoj ili nije... (kao automobil na lizing, u vlasništvu banke).

 

edit-2: po starom pravilniku (iz 2012te), po isteku ug.obveze su morali otključati ugovor, tj omogućiti ti korištenje uređaja u drugoj mreži. Zakoni/pravilnici se mijenjaju.. već krajem 12te je neka EU direktiva to odredila i tad su odmah otključavali (na tvoj zahtijev, jedino što su tražili račun (to je tek besmislica, pogotovo zbog vipovoh pravilnika u kojem je 24 mjeseca od kupnje i traže račun kao da to nemaju uvedeno u sistemu).. zato je bilo najbolje odmah u trenu uzimanja ugovora to tražiti). Njihovi pravilnici su samo pravilnici, ne zakoni. Posljednja fora koju prodaju je 'slanje u servis' nekoliko dana, cijena 25kn (do 130kn, a po zakonu su te usluge besplatne po zakonu iz 2011te) za tu uslugu itd. Umjesto da jednostavno otipkaju na svom terminalu tvoj IMEI...

 

upravo zbog svega toga, evo tema, od 1.5. nova pravila... pazi, to već vrijedi par godina, ali tek sad je HAKOM preformulirao i uveo kao zakone hakomov provilnik. Par godina je bilo stvar sreće.

Saky22 sub 20.6.2015 21:38

Kupio sam Lumiu 535...polovnu, kupljena u Tmobile-u na pretplatu u 2.mjesecu ove godine i poslao sam im mail sa zahtjevom za otkljucavanje uređaja zajedno sa preslikom računa i nakon 5 dana uredno mi poslali kod za otkljucavanje :)