Cluster sri 18.9.2019 08:47
wifi kaže...
but why???
predivno kod el.auti i je upravo to sto su tihi... umisto toga bolje da pjesaci gledaju kud odaju umisto da im je nos na 10cm od mobitela...

 

Za pocetak zbog slijepih...

 

Nakon toga, zbog svih ostalih, jer u situacijama kada ti automobil dolazi s ledja ili si na nekakvom nepreglednom mjestu izmedju npr. parkiranih automobila uz cestu, nadolazece automobile ne vidis, nego cujes, sto je kod elektricnih automobila smanjeno na minimum, ne samo zato sto su motori gotovo necujni, nego i zato sto koriste "eko" gume s manjim otporom kotrljanja, koje uz to proizvode manje decibela prilikom voznje.

 

U nekim zemljama to je vec mandatorno:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle_warning_sounds

Ono sto nije dobro je sto ne postoji koncenzus i neki standard oko zvuka kojeg ispustaju, tako da proizvodjaci (barem zasada) imaju automobile koji proizvode razlicite zvukove.

jozef sri 18.9.2019 10:57

Izuzetno glupo i beskorisno. Legalizacija zagađenja bukom. Ako već mora biti zvukova onda to mora biti strogo standardizirano. Ljudi su navikli na šum prometa i zato ne iritira čak niti mizofoničare. Ako bi svako vozilo proizvodilo različiti zvuk to je kao da vam turbofolk trešti pod prozorom.
Osim toga električni automobili uopće nisu nečujni, kod modernih automobila najveću buku stvara šum guma, a on ionako nije eliminiran.
usput evo jedan test iz 2014: link

Sasoon sri 18.9.2019 11:52
wifi kaže...
but why???
predivno kod el.auti i je upravo to sto su tihi... umisto toga bolje da pjesaci gledaju kud odaju umisto da im je nos na 10cm od mobitela...

 I ja sam bio protiv dodatnih zvukova, ali zadnjih godina sam vozio električni motocikl, i stvarno je teško sa pješacima, većina te ne primjeti.

Bilo bi dobro kad bi mogao zvuk iskljuciti po potrebi, npr. kad dodjes ispred kuće parkirati, da ne budiš ljude okolo bez potrebe.

danen sri 18.9.2019 12:14

Temeljni problem je percepticija zvuka i slike. Zvuk se mnogo lakše percipira, na njega čovjek instinktivno (iz lovačke prošlosti!) reagira kao na oprez ili opasnost. Čak se ide na to da se dijagrami (razne vrste) pokušaju zvučno (muzički) kodirati, da bi se lakše uočili pozitivni ili negativni trendovi. To vidimo i iz prakse. Svaki će mehaničar, pa i vozač odmah po zvuku auta vidjeti da nešto na motoru ne valja, a tek će pomna vizualna analiza otrkiti u čemu je kvar. Stoga električne aute treba svakako ozvučiti radi sigurnosti u prometu. To se nekoć radilo intenzivnom upotrebom automobilske sirene, a i bicikli su imali nekakvo zvonce koje, sjećam se, stalno zvonilo. Još prije, krave su nosile zvona, a konji praporce...

wifi čet 19.9.2019 08:49
Cluster kaže...

 

Za pocetak zbog slijepih...

 

Nakon toga, zbog svih ostalih, jer u situacijama kada ti automobil dolazi s ledja ili si na nekakvom nepreglednom mjestu izmedju npr. parkiranih automobila uz cestu, nadolazece automobile ne vidis, nego cujes, sto je kod elektricnih automobila smanjeno na minimum, ne samo zato sto su motori gotovo necujni, nego i zato sto koriste "eko" gume s manjim otporom kotrljanja, koje uz to proizvode manje decibela prilikom voznje.

 

 U uvjetima gdje se slijepi krecu, dovoljno bi bilo da imaju "beacon" na stapu koji emitira signal svakih par sekundi cime bi se automatski ukljuciva zvuk na vozilu... medjutim, cak i to nije osobito nuzno zbog potrebe da se pjesaci na semaforiziranim krizanjima propuste, a tu postoje zvucni signali na semaforu. 

Vec pri brzinama 30+ km/h vozila su dovoljno "bucna" zbog guma i vjetra da prosjecnoj osobi drugi zvuk ne triba. gume koje dodju s vozilom u pravilu su tu radi ispunjavanja eko normi i umjetnog ciljanja "potrosnje" u ovom slucaju struje... svaka normalna osoba kupit ce gume koje mu pruzaju vecu sigurnost u prometu, a buka i potrosnja svakako bi tribale biti sporedna stvar kod odabira... 

tako da u vrijeme kad "zeleni" u pojedinim zemljama spustaju ogranicenje brzine "u svrhu ekologije i smanjenja zvucnog zagadjenja", unosit novo zvucno zagadjenje koje je nepotrebno i iritantno je suludo...