Batista uto 13.8.2019 08:45
dankodr kaže...

E to je tako kada se sve ide digitalizirati bez obzira služi li to doista svojoj svrsi ili se digitalizira samo zato što je to moderno. 

 

Čekam dan kada će i wc papir digitalizirati  :-D

 Nemoj tako...

 Naci ce se netko tko ce ti rec da si zatucan i zadrt. Ako nemas srece, neki od moderatora bi ti mogao spicit karton jer zagovaras stagnaciju u tehnoloskom razvoju.

 

 Al da, jebemti forsiranu digitalizaciju samo iz razloga jer je to "in"...

 Naucili su na tezi nacin da moderno ne znaci prakticno.

učo uto 13.8.2019 09:31

Kada mi je došao na sat, savjetnik mi je rekao da moram više koristiti digitalne metode, a manje ploču. A na pametnoj ploči (digitalnoj) sam izveo 90% sata, a na običnoj ploči sam nacrtao jednu skicu (mogao sam i to na pametnoj ploči, ali ovako je bilo brže. Jednostavno, stavljaju digitalizaciju i gdje treba i gdje ne treba, pretjeruju. Što fali klasičnim sistemima i metodama (naravno, ne svima)? Na kraju sam ja savjetnika savjetovao da ne zaboravi klasične metode, jer što ako neće imati pri ruci pametnu ploču, kompjutere i internet. Naravno da je napredak potreban, ali ne uvijek gurati na silu i tamo gdje ne treba. Zato pozdravljam potez američke mornarice da vrate klasičnije načine upravljanja brodovima, za mnoge stvari to je jednostavno bolje. 

jozef uto 13.8.2019 10:21

kome je uopće palo na pamet polugu gasa zamijeniti sliderom?! I to na vojnom brodu koji bi morao prije svega biti robustan. Vjerojatno se nekom pijanom admiralu svidjelo kak to super svjetluca i moderno je, a koštat će samo 200 milijuna više. Pretpostavljam da su isto napravili i s kormilom. U stresnim situacijama čovjek će lako koristiti intiutivne kontrole gdje ne mora razmišljati "a što sad?".

Ajar uto 13.8.2019 10:59
Batista kaže...

 Nemoj tako...

 Naci ce se netko tko ce ti rec da si zatucan i zadrt. Ako nemas srece, neki od moderatora bi ti mogao spicit karton jer zagovaras stagnaciju u tehnoloskom razvoju.

 

 Al da, jebemti forsiranu digitalizaciju samo iz razloga jer je to "in"...

 Naucili su na tezi nacin da moderno ne znaci prakticno.

 eo, ja sam "zatucan, zadrt" i tehnozaostavština te protivnik elektronike koju se gura k'o košulju vrit u sve i svašta. 

Batista uto 13.8.2019 11:02
Ajar kaže...

 eo, ja sam "zatucan, zadrt" i tehnozaostavština te protivnik elektronike koju se gura k'o košulju vrit u sve i svašta. 

 Ma ti si penzic ili uhljeb cim imas toliko vremena trolat :D

Ajar uto 13.8.2019 12:34
Batista kaže...

 Ma ti si penzic ili uhljeb cim imas toliko vremena trolat :D

 ili radim (od) doma*, sve preko interpleta. 

 

*da, u rvata je to teško pojmljivo, znam. svi misle da moraju nekamo "ići na posao". ne moraju. za masu toga je "odlaziti na posao" čist i nepatvoren idiotizam i gubljenje vremena (pitaj na pr. programere, odn. sebe ako si taj; ja nisam). 

Festus uto 13.8.2019 13:02
dankodr kaže...

E to je tako kada se sve ide digitalizirati bez obzira služi li to doista svojoj svrsi ili se digitalizira samo zato što je to moderno. 

 

Čekam dan kada će i wc papir digitalizirati  :-D

 Kad smo ga već prisiljeni kupovat po astronomskim cijenama, možda to i nebi bilo loše.

tokyu uto 13.8.2019 13:59

Ja ovdje vidim klasican problem s kojim se pogotovo u ITu najvise susrecem: nitko nije nista pitao krajnjeg korisnika, u ovom slucaju kormilare i posadu broda. Nekoj glavesini su napunili glavu i mozda uvalili pinku lobirali za novi supermoderni touch screen sustav koji je zapravo gora solucija od postojece. U iznenadnom manevru zelis nesto sto mozes osjetiti u ruci i sto je bez gledanja responzivno, a ne touch screen. 

 

Nisu touch screenovi losi, dapace, ali nisu za svaku aplikaciju. Isto kao kad u autima stave 100% touchscreen sto je sranje. Dok vozim zelim imati oci na cesti, a ne na ekranu i hocu tipke za najcesce funkcije da mogu kliknuti bez gledanja jer mi inace dodje na isto kao da tipkam po mobu dok vozim

Hutchinson uto 13.8.2019 17:42
N!NO kaže...

Slicna stvar je i s kontrolama u autima. Izbjegavaju tipke gdje god mogu, a onda da bi ukljucio nesto, moras proci kroz 10 menija.

 

Jos kad sunce pici u ekran, pa ne vidis nista na ekranu. Nema sto, napredak i prije svega sigurnost u prometu, dok vozis i gledas u ekran pokusavajuci naci gdje pojacati ili smanjiti klimu ili promijeniti radio stanicu... OK, neki imaju i glasovne naredbe, ali to je red puno skupljih automobila, a glasovne naredbe djelomicno funkcioniraju - Ante nicht Darinka

https://www.youtube.com/watch?v=Fo7Sw0Khgps

viciousone uto 13.8.2019 23:48

Pozdrav svima!
Na zspovjednom mostu postoji telegraf. Telegraf je manica/ručica kojom se kontrolira rad glavne makine na način: dead slow ahead-dead slow-slow ahead-half ahead-full ahead i na kraju full sea. Vožnja krmom je do full astearn. Postoji opcija da se ručica telegrafa zakrene za 90* i onda namještate okretaje glavne makine okret po okret.

Nigdje se ne koriste pojmovi gas, ručica gasa i sl.

Telegrafom se prebacujete između programiranih stupnjeva okretaja glavne makine.

Što se tiče digitalizacije, problem je u tome što novi uređaji izgledaju kao da su napravljeni od strane tehničara bez savjeta oficira koji njime treba upravljati. Imao sam ECS Kelvin Hughes (4 jedinice povezane optikom - 2 PC za rute, 2 desktopa na mostovima) star 30 godina koji je bio super jednostavan i on je zamjenjen ECDISom Raytheon AIO PCom. 3 jedinice, nemogu se međusobno povezati (master/slave mode), ne mogu komunicirati preko NMEA sa drugim senzorima, nestabilnost prijema signala senzora, kompliciranost korištenja i dolaska do informacija, nerazumjevanje prikazanih informacija itd. AIO ECDIs kojeg netko štanca, a firme samo ubacuju software je hardwerski preslab za procesiranje sve količine informacija koju primi te se na mjestima kao singapurski tjesnac ili engleski kanal zna srušiti.

Američka ratna mornarica ima problema sa zapošljavanjem mornarice i kadar joj je nekvalitetan. Često čujem pritužbe peljara kako prolaze velikom brzinom kroz područja ograničene navigacije ili rade gluposti. Jednom prilikom su htjeli proći sa podmornicom kroz Suez. Pred Port Saidom su ih drugi brodovi prijavili egipatskim vlastima te su se uspjeli zaustaviti pred samim ulazom u kanal!

Smatram da su sudari pred Japanom i Singaporeom čista greška navigatora tj zapovjednika.

Što se tiče samog razarača, odlučeno je da se Zumwalt prestane graditi i nastavi sa AB klasom. Interesantni su za vidjeti ih. U suhom doku trup im izgleda kao tijelo velike bijele psine.

viciousone uto 13.8.2019 23:59

I vezano za komentar iznad...
Prilikom manovre - prilazak peljarskoj stanici i navigacija sve do veza i obratno, te navigacija kroz tjesnace, kanale i sl odvija se ručno bez auto pilota. Jedan od razloga je puno brža reakcija zakretanja kormila u ručnom načinu upravljanja.

danen sri 14.8.2019 07:03

Molim obratite pozonost na vojnu (mornaričku) terminologiju! Nije svaki ratni brod BOJNI BROD. Bojni brod je samo klasa ratnih brodova koji se tradicionalno dijele na bojne brodove, bojne krstaše, krstarice (lake i teške), razarače te manje jedinice (korvete, fregate, minolovce, patrolne, raketne i torpedne čamce itd.). Bojni brod je teško oklopljeni ratni brod naoružan poglavito topovima velikog kalibra (350 mm i više) u pokretnim kulama ili u palubnim baterijama (u doba jedrenjaka i prvih parobroda). Engleski se zove "battle ship", no i "capital ship" te "ship (sail) of the line" (linijski brod). Nelsonov Victory bio je takav brod, prvi moderni bojni brod je bio engeski Dreadnot, a najveći bojni broj bio je japanski Yamato. Danas su bojni brodovi zastarjeli te se koriste za bombardiranje obale (pri desantu) te kao platforma za krstareće rakete (upotreba u iračkom ratu). Stoga, da zaključimo: RAZRARAČ nikako ne može biti BOJNI BROD. On je samo ratni brod. (Mornarička se terminologija teško razumije ako se ne razumije taktička namjena svake klase ratnoga broda, no i ovako sam mnogo rekao.)

Mad Ant sri 14.8.2019 11:06

Pitajte vlasnike novih Audija kako im je kada trebaju obaviti najosnovnije radnje u voznji.

BTW, iako svi oni imaju radar u nosu za automatsko kocenje, ja ne bih bas izletavao pjesice pred njih iz istih touchscreen razloga...

viciousone sri 14.8.2019 15:44

Pozdrav Visak!
Pomorsko pravo je drugačije. Primjer ti je zapovjednik Laptalo.
Kod presude krivica se dijeli u postotcima, no ovdje i u drugim njihovim slučajevima je čisto vezana za poznavanje pravila izbjegavanja sudara na moru tj nepoznavanje. Taj dio je osnova pomorstva.
Singapore VTS je iznimno dobro kontroliran.

Lp

boxer sri 14.8.2019 15:51
jozef kaže...

kome je uopće palo na pamet polugu gasa zamijeniti sliderom?! I to na vojnom brodu koji bi morao prije svega biti robustan. Vjerojatno se nekom pijanom admiralu svidjelo kak to super svjetluca i moderno je, a koštat će samo 200 milijuna više. Pretpostavljam da su isto napravili i s kormilom. U stresnim situacijama čovjek će lako koristiti intiutivne kontrole gdje ne mora razmišljati "a što sad?".

 Vijest me podsjeća na scene iz filma Battleship. Nakon neuspjeha napredne tehnologije sa muzejskim primjerkom razarača i posade izrokaju sofisticirane touchscreen aliene i njihov brod...

 

http://www.youtube.com/watch?v=C9Gq0DdCkwU

danen sri 14.8.2019 16:31

Rekao bih da sve ima veze s psihologijom upravljanja. Ako čovjek pomiče kormilo ili poluge s njima pomiče i svoje tijelo, pa onda (kao i vozač u automobilu) doživljava vozilo (plovilo) kao produžetak tijela. To kod ekrana nije slučaj, nego čovjek pomiče predmet (brod) po moru. Kad bi to bilo lakše, već bi netko napravio takav upravljač za automobil - a nije.

Feudalac sri 14.8.2019 21:20
danen kaže...
Rekao bih da sve ima veze s psihologijom upravljanja. Ako čovjek pomiče kormilo ili poluge s njima pomiče i svoje tijelo, pa onda (kao i vozač u automobilu) doživljava vozilo (plovilo) kao produžetak tijela. To kod ekrana nije slučaj, nego čovjek pomiče predmet (brod) po moru. Kad bi to bilo lakše, već bi netko napravio takav upravljač za automobil - a nije.

 Veliki brodovi su nešto sasvim drugo, toliko su masivni da reakcija na input više nije direktna a pogotovo ne trenutna kao kod malih stvari. Mislim da je ovdje dio priče u politici - sramota je priznati da američka vojska može tako grubo pogriješiti, a ponešto sigurno je i u kontrolama, koliko vidim danas više nitko ne pita korisnike kako bi nešto trebalo raditi. To je posljedica "efikasnosti", šta bi netko plaćao uhljebe (čitaj vlastiti IT odjel) kad na tržištu možeš kupiti puno bolje (čitaj najjeftinije). Ekrani osjetljivi na dodir mogu itekako puno pomoći i pojednostaviti upravljanje kompliciranim sustavima - stvar je intuitivna sama po sebi - vidiš sliku motora i dodirom po njemu mijenjaš parametre, i tako redom. Drugo - mogu biti itekako jeftini i pouzdani, stvar je u sitnim detaljima i izbjegavanju religije, tj pretjerivanja.

danen čet 15.8.2019 03:41

Da odgovorim Feudalcu. Neke su stvari možda jednostavne za razumjeti no zahtijevaju apstraktni način mišljenja, pa onda postaju komplicirane pogotovo u stresnim situacijama u kakve dolazi zapovjednik broda u toku pomorske operacije. Sustav komande je osmišljen upravo zato da bi se svakog sudionika bitke što više rasteretilo kako bi se mogao usredotočiti na što manji broj što jednostavnijih zadataka. Jednostavnije je gurati polugu prema naprijed ako se hoće brod ubrzati (a pokret ruke prati pokret kazaljke brzinomjera i pogled na pramac) nego pritiskati prstom na nekakvu tipku ili ekran, a on pokazuje promjenu brojaka ili boje. Osim toga postoji sustav komandi: jednostavnije je i brže nešto izreći (zapovijediti) nego pritiskati prstom po ekranu. Ratni brodovi nisu turističke brodice. To su vrlo brzi brodovi koji moraju brzo djelovati, pogotovo manje jedinice poput razarača. U doba jedrenjaka pomorske su bitke trajale cijeli dan, u II. svjetskom ratu 20-tak minuta, a koliko bi trajale u suvremenom ratu ne znam, ali po svemu sudeći dvije-tri minute. U takvim slučajevima hrpa informacija na ekranu može omesti pažnju, a sličnost ikonica dovesti do zabune. A što se tiče psihologije treba razumjeti da se ljudski mozak razvio na dva načina: 1.) u vezi s udovima, posebice rukom i šakom i 2.) u vezi s komunikacijom unutar zajednice, dakle u vezi s verbalnim jezikom. Stoga sustav upravljanja brodom treba izvesti putem ta dva prirodna, pa stoga i jednostavna komunikacijska kanala. (Treba uzeti u obzir da u stresnim situacijama dolazi do regresije, dakle stanja u kojem se gase više mentalne funkcije poput sposobnosti igranja kompjutorskih igrica.)

Hutchinson čet 15.8.2019 21:08
Mad Ant kaže...
Pitajte vlasnike novih Audija kako im je kada trebaju obaviti najosnovnije radnje u voznji.

BTW, iako svi oni imaju radar u nosu za automatsko kocenje, ja ne bih bas izletavao pjesice pred njih iz istih touchscreen razloga...

 
Iz prikazanog mozemo vidjeti ucinkovitost radara za automatsko kocenje u najnovijem Audiju, koje je rezultiralo sudarom:

https://www.youtube.com/watch?v=8oxk1lrmXAs


danen kaže...
Rekao bih da sve ima veze s psihologijom upravljanja. Ako čovjek pomiče kormilo ili poluge s njima pomiče i svoje tijelo, pa onda (kao i vozač u automobilu) doživljava vozilo (plovilo) kao produžetak tijela. To kod ekrana nije slučaj, nego čovjek pomiče predmet (brod) po moru. Kad bi to bilo lakše, već bi netko napravio takav upravljač za automobil - a nije.

 
Da citiram kolegu, vezano za touch screenove na mjestima gdje NISU potrebni nego su stvar pomodarstva i gluposti, sve je rekao:

Trebate vidit na što liče industrijski istrumenti sa tim touch sranjem nakon sam 6 mjeseci upotrebe. Al znate onu - konkurencija ima a ti nemaš = ti si govno a oni su napredni. To što oni laboratoijsku sondu sakriju u veliko kućište (da izgleda "industrijski") pa nakon 3 mjeseca mjerenje ode u kurac .... a ko to gleda. Bitno da ima touch. Koji je potpuno nečitljiv od ulja, masti, gareži, sunca, ogrebotina .... no ponavljam - ko ga jebe, touch je to, to najmodernije, to napredno, to sigurno bolje od tvog dot-matrixa i gumiranih tipki koje i u gumenim radničkim rukavicama bez pol frke stisneš.



danen pet 16.8.2019 03:27

U ovom slučaju vidimo što se događa kada se neki sistem, u ovom slučaju upravljanja, hoće apsolutno, na sve primijeniti. Načini upravljanja brodovima razvijaju se već 3000 godina, a sada bi se htjeli zamijeniti sistemom koji bi trebao biti dobar, štoviše bolji od dosadašnjih i za upravljanje brodovima, i za upravljanje dizalicama, i za rukovanje instrumentima u kemijskom laboratoriju i za poništavanje karata u tramvaju... To naprosto ne ide tako. Ono što je dobro za sve nije dobro ni za što. Ne može se sve kompjutorizirati. Znam slučaj gdje su se ljudi u liftu skoro ugušili kada je stao između katova u jednoj poslovnoj zgradi. Lift je bio potpuno kompjutoriziran pa nije imao, kao što su stari liftovi imali, alarmno zvonce. Kad je kompjutor stao sve je stalo. Pokušali su nešto s mobiltelom, ali signali nisu prolazili jer je oko njih sve bilo puno željeza (Faradayev kavez). Na kraju se jedan mobitelni signal uspio probiti do nekoliko metara udaljenog ureda. A što bi bilo da se netko našao sam u liftu i to bez mobitela? Uvijek je potrebno imati, za slučaj izvanredne sistuacije, rezervni sustav koji je posve nezavisan od glavnog sustava. Uzmimo na primjer svemirske brodove Apollo. Oni su imali tri posve nezavisna sustava za određivanje položaja broda. Jedan je bio najjednostavniji i najprecizniji - radiotelemetrija. Drugi se temeljio na mjerenju svih sila (akceleracija) koje su djelovale na brod tijekom leta. Treći je bio najjdnostavniji i - najstariji: određivanje položaja broda prema položaju zvijezda (verzija sekstanta).