Marko :D uto 30.7.2019 21:18
syncmaster245b kaže...

Hoce li poslati SMS-om obavijest svim korisnicima ili ce se pravdati onom drzavnom mantrom tipa "bilo je objavljeno u Narodnim novinama" nakon 31.8.?

Kakav SMS? Ovo se odnosi samo na fiskne usluge. I da, dobit ćeš podužu poruku na kućnu adresu. Ja sam je danas dobio i fino se iznenadio. Ali dobro, to je A1; od njih valjda ni ne možeš očekivati ništa bolje. Nedavno mi istekla ugovorna obveza, nisu me o tome obavijestili; samo su poslali veći račun!

 

Iskreno mi je žao što apsolutno nitko ne nudi FTTH aktivnu optiku inače bih ja već davno bio kod nekog drugog operatera.

MasterG uto 30.7.2019 21:19

dakle nevjerojatno...zašto bi KORISNIK platio poboljšanja??? Meni ne trebaju, ako mi treba PLATIM dodatno brži internet, veći TV paket itd....daj zabrij ovo, oni bi bez "rizika" upgrejdali infrastrukturu (a sumnjam da je to razlog tih +20kn)...a ja još uvijek nikakvu obavijst nisam dobio...pa dobro koja je ovo fora, brijem da će ljudi iz inata otkazati ugovor...ako uopće saznaju za ovo, pošto nikakvu obavijest nismo dobili, a kao postavili su limit do 31.8. čuj ti to, pa ne vjerujem koji gamadski potez

Marko :D uto 30.7.2019 21:27
MasterG kaže...

ako uopće saznaju za ovo, pošto nikakvu obavijest nismo dobili, a kao postavili su limit do 31.8. čuj ti to, pa ne vjerujem koji gamadski potez

Obavijest ćete dobiti poštom na kućnu adresu. Ja sam danas dobio podužu poruku vezano za to.

 

A što se limita tiče, to je namjerno napravljeno jer znaju da će netko zaboraviti na to... 

MasterG uto 30.7.2019 21:39

da slažem se, ili su na dopustu moru itd...a i gotovo sam siguran da se neće moći obaviti u jedan dan...nego će bit, treba nam još ovo i ovo i ovo...itd

al me živo zanima mogu li raskinuti ugovor i ne dati im više niti lipe, a imam usluge i romobil kupljen prije dva mjeseca, dakle odmah bi to napravio....a čak mi miriši da bih mogao, jer su mi računi uredno preko jednog računa tj iznosa gdje piše samo "za usluge za navedeni mjesec prema računu broj ....."

Marko :D uto 30.7.2019 22:05
Bash kaže...

PM - za sve one kojima trebaju najbolji uvjeti u HTu :)

Cijeli kolovoz raskid kod A1bez penala.

Ima li HT samo pasivnu optiku ili nude i aktivnu optiku? I čuo sam da se često u večernjim satima pojavljuju problemi sa streamingom; da li je to još uvijek aktualno?

nikbkk kaže...

koliko ja znam, HAKOM je omogućio da u slučaju izmjene pretplatničih naknada se može prekinuti ugovor BEZ penala

Budimo iskreni, ovo što su oni napravili je legalno, ali u najmanju ruku bezobrazno. Ajde da su to uvaljali korisnicima koji produžuju ugovor ili novim korisnicima (onda još možeš utjecati na cijenu), no to su napravili svima. Uz to, još su i postavili rok u kojem moraš napraviti raskid ugovora bez naknade, znajući da su ljudi još na godišnjem i da će neki na to zaboraviti.

ihush uto 30.7.2019 22:09

Krajnje je bahato ovako sročiti obavijest korisnicima u kojoj oni nešto daju (pravo na raskid) jer to pravo daje zakon, a ne ugovorna stranka jedna drugoj.

Što ako ne želim raskid ugovora nego želim i dalje, barem dok sam pod ugovornom obvezom, plaćati po cijeni koju sam s njima ugovorio?

Osim toga, kako bi bilo npr. da korisnik njima (A1) pošalje obavijest da će plaćati 50 kn manje, a oni, ako im se ponuda ne sviđa imaju pravo raskinuti ugovor iako postoji ugovorna obveza?

Ne vidim zašto bi ta ponuda bila pravno slabija od ove njihove "ponude". Ugovor obavezuje obje strane koje su ga sklopile.

Telefonska linija i internet su danas prevažne stvari da bi mogli olako bez njih. HAKOM, država i zakon morali bi stati sada uz građane i braniti građanska prava koja su u ovom slučaju i ugovori tj. pravni odnos koji druga strana mora poštivati ili snositi posljedice, npr. mogućnost gubitka nacionalne koncesije. No kako to obično biva, sezona krastavaca, godišnji odmori, interesi-lobisti i mlaki HAKOM koji umjesto da je regulator sponzorira evente i dijeli kemijske.

 

U Zakonu o elektroničkim komunikacijama, članak 42.a stavak 10. piše:

Ako su izmjene cjenika usluga iz stavka 1. ovoga članka za krajnjeg korisnika usluga nepovoljnije

u odnosu na ugovorene cijene usluga, krajnji korisnik usluga ima pravo raskinuti pretplatnički ugovor

bez naknade, odnosno ima pravo na povrat neiskorištenog novčanog iznosa u roku od 30 dana od dana objave tih izmjena

 

Primjenjujući ovaj zakon, korisnik ima pravo na naknadu od 20kn za svaki preostali mjesec postojeće ugovorne obveze, jednako kao što bi operater tražio tzv. plaćanje penala za prijevremeni raskid ugovorne obveze.

Ne postoji nijedan zakon u kojem bi ugovorne strane imale pravo jednostrano izmijeniti bilo koju stavku ugovora bez suglasnosti druge strane. Kao što nam je logično da mi plaćamo penale ako želimo raskid/izmjenu stavki ugovora, jednako tako penale treba platiti operater koji je s korisnikom sklopio ugovor, a sad želi promijeniti uvjete (cijenu).

U slučaju promjene povoljne za korisnika (sniženje cijene), korisnik neće osporavati promjene i to je onda sporazumna promjena ugovora.

Oni imaju pravo promijeniti cijenu, ali ne onima koji su pod ugovornom obvezom, tj. ta nova cijena vrijedi tek nakon isteka ugovorne obveze.

 

U ovom slučaju oni "velikodušno" žele dati korisniku mogućnost raskida ugovora, kojeg zapravo oni žele izmijeniti/raskinuti i sklopiti novi s izmijenjenim uvjetima/cijenom.

Ne želim ni prijevremeni raskid ugovora niti promjenu ugovora. Ako to želi operater neka plati penale tj. snosi posljedice kao što bih i ja snosio da je obrnuti slučaj.

 

x360gamer uto 30.7.2019 22:17

Super. Taman ih potpisao u jednom stanu, i odgađam već mjesec dana priključak (čekao T-Com optiku, ali čini se ništa od toga za sada)...
Dolaze mi sutra da me spoje, a uzeo sam ih radi onog -50% na trio paket prvih 12 mj + dobio 500 kn karticu.
Ovih 20 kn gore mi nije baš isplativo onda.
Dali im ja moram vratiti 500 kn poklon karticu, budući da nikad nisam ni pristao na 24 mj xy+20kn cijenu?! Brijem da ne.
Tako da bi još mogao biti i u plusu 🤣
Makar, možda se naprave glupi i ne pošalju tu karticu na kraju do listopada.

Marko :D uto 30.7.2019 22:26

Čekam kopiju ugovora na kućnu adresu da vidim što to točno piše u njemu. Ako su ovaj dio, da korisnik ima pravo operateru naplatiti penale stavili u njega (što bi trebali jer tako zakon kaže), onda su pucali sami sebi u nogu

 

Bilo bi zanimljivo i vidjeti reakciju HAKOM-a na ovo. Na web stranicama obavijest nije istaknuta, a na društvenim mrežama nema nikakvih informacija o poskupljenju. Jaki im je taj način informiranja.

ihush uto 30.7.2019 22:29

-teoretski možeš.. 'ali'. (vjerojatno agent s kojim ćeš to dogovarati neće imati takav naputak..).

 

tj već je bilo, izmjene zakona i ulazak u eu.. sjećam se vipa, evo neki članak o tome.. iz 2014te..

 

Bez penala za raskid ugovora

“HAKOM smatra potrebnim istaknuti kako najavljene izmjene cijena ne predstavljaju niti jednu od taksativno navedenih okolnosti, koje bi korisnicima onemogućavale pravo na raskid ugovora bez plaćanja naknada. Drugim riječima, u slučaju predmetne izmjene cijena usluga i uvođenja dodatnih naknada za korisnike, isti će u slučaju prijevremenog raskida pretplatničkog ugovora, sukladno članku 42.a, stavak 10. Zakona o elektroničkim komunikacijama imati pravo raskinuti pretplatnički ugovor bez plaćanja naknade.” - stoji u priopćenju HAKOM-a. Spominju se i situacije, kod kojih građani nemaju pravo na raskid ugovora zbog povećanja cijena. Pa tako građani ugovore ne mogu raskinuti ako su nove cijene posljedica regulatornih obveza koje proizlaze iz ZEK-a, u trenutnom poskupljenju one su pak posljedica izmjenama i dopunama Pravilnika o plaćanju naknada za pravo uporabe adresa, brojeva i radiofrekvencijskog spektra.

Ugovori se ne mogu raskidati niti kad je povećanje cijene rezultat povećanje PDV-a ili ako je posljedica izmjene veleprodajnih cijena na koje operator javnih komunikacijskih usluga nema utjecaja. Osim što korisnicima teleoperateri sad trebaju omogućiti besplatno raskidanje ugovora, o toj mogućnosti ih trebaju i obavijestiti.

 

-ukratko, tad sam u vipu iskoistio pravo na raskid i uzeo novi mob uz novi ugovor.. tj upravo to je srž, na teret operatera. (tad je bilo i stvar zakona, a tad operater ima pravo tražiti od države naknadu itd..).

syncmaster245b uto 30.7.2019 22:36
ihush kaže...

Krajnje je bahato ovako sročiti obavijest korisnicima u kojoj oni nešto daju (pravo na raskid) jer to pravo daje zakon, a ne ugovorna stranka jedna drugoj.

Što ako ne želim raskid ugovora nego želim i dalje, barem dok sam pod ugovornom obvezom, plaćati po cijeni koju sam s njima ugovorio?

Osim toga, kako bi bilo npr. da korisnik njima (A1) pošalje obavijest da će plaćati 50 kn manje, a oni, ako im se ponuda ne sviđa imaju pravo raskinuti ugovor iako postoji ugovorna obveza?

Ne vidim zašto bi ta ponuda bila pravno slabija od ove njihove "ponude". Ugovor obavezuje obje strane koje su ga sklopile.

Telefonska linija i internet su danas prevažne stvari da bi mogli olako bez njih. HAKOM, država i zakon morali bi stati sada uz građane i braniti građanska prava koja su u ovom slučaju i ugovori tj. pravni odnos koji druga strana mora poštivati ili snositi posljedice, npr. mogućnost gubitka nacionalne koncesije. No kako to obično biva, sezona krastavaca, godišnji odmori, interesi-lobisti i mlaki HAKOM koji umjesto da je regulator sponzorira evente i dijeli kemijske.

 

U Zakonu o elektroničkim komunikacijama, članak 42.a stavak 10. piše:

Ako su izmjene cjenika usluga iz stavka 1. ovoga članka za krajnjeg korisnika usluga nepovoljnije

u odnosu na ugovorene cijene usluga, krajnji korisnik usluga ima pravo raskinuti pretplatnički ugovor

bez naknade, odnosno ima pravo na povrat neiskorištenog novčanog iznosa u roku od 30 dana od dana objave tih izmjena

 

Primjenjujući ovaj zakon, korisnik ima pravo na naknadu od 20kn za svaki preostali mjesec postojeće ugovorne obveze, jednako kao što bi operater tražio tzv. plaćanje penala za prijevremeni raskid ugovorne obveze.

Ne postoji nijedan zakon u kojem bi ugovorne strane imale pravo jednostrano izmijeniti bilo koju stavku ugovora bez suglasnosti druge strane. Kao što nam je logično da mi plaćamo penale ako želimo raskid/izmjenu stavki ugovora, jednako tako penale treba platiti operater koji je s korisnikom sklopio ugovor, a sad želi promijeniti uvjete (cijenu).

U slučaju promjene povoljne za korisnika (sniženje cijene), korisnik neće osporavati promjene i to je onda sporazumna promjena ugovora.

Oni imaju pravo promijeniti cijenu, ali ne onima koji su pod ugovornom obvezom, tj. ta nova cijena vrijedi tek nakon isteka ugovorne obveze.

 

U ovom slučaju oni "velikodušno" žele dati korisniku mogućnost raskida ugovora, kojeg zapravo oni žele izmijeniti/raskinuti i sklopiti novi s izmijenjenim uvjetima/cijenom.

Ne želim ni prijevremeni raskid ugovora niti promjenu ugovora. Ako to želi operater neka plati penale tj. snosi posljedice kao što bih i ja snosio da je obrnuti slučaj.

 

 Ma jel moguce da je ihush promijenio naviku i napisao citak upis.....

ihush kaže...

-teoretski možeš.. 'ali'. (vjerojatno agent s kojim ćeš to dogovarati neće imati takav naputak..).

 

tj već je bilo, izmjene zakona i ulazak u eu.. sjećam se vipa, evo neki članak o tome.. iz 2014te..

 

Bez penala za raskid ugovora

“HAKOM smatra potrebnim istaknuti kako najavljene izmjene cijena ne predstavljaju niti jednu od taksativno navedenih okolnosti, koje bi korisnicima onemogućavale pravo na raskid ugovora bez plaćanja naknada. Drugim riječima, u slučaju predmetne izmjene cijena usluga i uvođenja dodatnih naknada za korisnike, isti će u slučaju prijevremenog raskida pretplatničkog ugovora, sukladno članku 42.a, stavak 10. Zakona o elektroničkim komunikacijama imati pravo raskinuti pretplatnički ugovor bez plaćanja naknade.” - stoji u priopćenju HAKOM-a. Spominju se i situacije, kod kojih građani nemaju pravo na raskid ugovora zbog povećanja cijena. Pa tako građani ugovore ne mogu raskinuti ako su nove cijene posljedica regulatornih obveza koje proizlaze iz ZEK-a, u trenutnom poskupljenju one su pak posljedica izmjenama i dopunama Pravilnika o plaćanju naknada za pravo uporabe adresa, brojeva i radiofrekvencijskog spektra.

Ugovori se ne mogu raskidati niti kad je povećanje cijene rezultat povećanje PDV-a ili ako je posljedica izmjene veleprodajnih cijena na koje operator javnih komunikacijskih usluga nema utjecaja. Osim što korisnicima teleoperateri sad trebaju omogućiti besplatno raskidanje ugovora, o toj mogućnosti ih trebaju i obavijestiti.

 

-ukratko, tad sam u vipu iskoistio pravo na raskid i uzeo novi mob uz novi ugovor.. tj upravo to je srž, na teret operatera. (tad je bilo i stvar zakona, a tad operater ima pravo tražiti od države naknadu itd..).

 ....nije.

 

Samo mi se ucinilo.

Juzerica uto 30.7.2019 22:37
Marko :D kaže...

Čekam kopiju ugovora na kućnu adresu da vidim što to točno piše u njemu. Ako su ovaj dio, da korisnik ima pravo operateru naplatiti penale stavili u njega (što bi trebali jer tako zakon kaže), onda su pucali sami sebi u nogu

 

Hahaha... cca. 96.37% da nisu to stavili u ugovor 

Što ne znači da se korisnik nema pravo pozvati na članak Zakona kojeg je ihush citirao. Bilo bi zgodno da ih zagušimo takvim zahtjevima. 

ihush uto 30.7.2019 22:38
Marko :D kaže...

..

Bilo bi zanimljivo i vidjeti reakciju HAKOM-a na ovo. Na web stranicama obavijest nije istaknuta, a na društvenim mrežama nema nikakvih informacija o poskupljenju. Jaki im je taj način informiranja.

 -cilj i smisao 'sezone krastavaca' je upravo suprotno od tvog očekivanja, tj računaju da većina korisnika neće na vrijeme vidjeti-reagirati (jer postoje rokovi, zakon..) i zapravo sve počinje ovih dana, od 2. kolovoza.. u velikim kompanijama ne postoji slučajnost, nego plan..

 

sync ... ah, štaš, prvi post je tipkan po-la-ko.. ovi ostali su stihija, odgovoriti marku, pa peri, stipi.. :)))

edit-II. .. tj, prvi post je 'važan', ovo ostalo je nabacivanje žbuke.. :)

siw1 uto 30.7.2019 22:41

ja sam dobio papir sa obavijesti na adresu ali na papiru pise da ce taj iznos od 20kn biti umanjen za 100% sljedecih 24 mjeseca i da ukupna cijena ostaje ista.
uopce mi nije bilo jasno zasto me obavjestavaju da ce naplacivat 20 kn i odmah ispod da ce zapravo bit 0kn

Friday uto 30.7.2019 22:41
ihush kaže...

Ne želim ni prijevremeni raskid ugovora niti promjenu ugovora. Ako to želi operater neka plati penale tj. snosi posljedice kao što bih i ja snosio da je obrnuti slučaj.

 

 

Ista stvar kao kad platis akontaciju za apartman na moru. Lik mi prije par godina otkaze apartman za koji sam 5 mjeseci ranije platio akontaciju. Ja DOSLOVCE nosim stvari u auto da krenem sa troje djece na more a on mi kaze da je doslo do promjene i da nema za mene apartman. "Ali ne brinite, vratit cu vam akontaciju u punom iznosu". Zasto bih brinuo 30.07. sto mi je apartman upravo otkazan, svasta...

ihush uto 30.7.2019 22:45

da, 'ista stvar', osim što telekomi imaju malo jaču pravnu službu, lobiste (pa da prijaviš dobio bi kaznu..) + nekad je postojala kapara, običajno pravo itd.. i dovoljno je bilo pozvati se na ta pravila-zakone, tj 'kapara na kaparu'.. (no koliko pratim, ukinuto..). Već to što se naziva akontacija, ne kaprara ti takvu mogućnost uskraćuje.. tako je to sa zakonom. Kul?

 

-btw, dođi tu, ima mjesta.. a naći će se i neka piva, sok od brusnica za kuma i djecu.. :)))