wifi sub 19.12.2015 15:21

koja je onda poanta? ako su samoupravljani auti nepouzdani nebi smjeli bit na cesti, ako jesu onda koga brige ima li ikog u autu. na kraju, ovoj je samo prebacivanje odgovornosti jer prvi put kad netko nastrada zbog takvih auti imaju "izlaznu" taktiku u obliku vozaca koji je trebao u takvoj situaciji reagirat, iako ce to bit nemoguce ako cita novine, ali svejedno ce bit kriv... 

ihush sub 19.12.2015 15:37

-povratak samoupravljanja, na mala vrata (automobila).. il će biti dobro, ili loše. Prije ovo drugo.

 

btw, odgovornost i krivica su dvije različite stvari, kao i vlasništvo (vlasnik je uvijek odgovoran, od doba kad je kočijaš gazio kmetove nadalje).

Top Bugovac sub 19.12.2015 17:06

Poanta je u tome da se odradi što više "radnih sati" pa da se usavrši algoritam
Nisu rekli da se nikad nikad neće moći voziti bez vozača nego da trenutno samo desetak tvrtki ima dopuštenje to napraviti uz prisustvo vozača
Što je i logično

maxym sub 19.12.2015 17:59
wifi kaže...

koja je onda poanta? ako su samoupravljani auti nepouzdani nebi smjeli bit na cesti, ako jesu onda koga brige ima li ikog u autu. na kraju, ovoj je samo prebacivanje odgovornosti jer prvi put kad netko nastrada zbog takvih auti imaju "izlaznu" taktiku u obliku vozaca koji je trebao u takvoj situaciji reagirat, iako ce to bit nemoguce ako cita novine, ali svejedno ce bit kriv... 

 

Radi se o tome da, po važećim zakonima o sigurnosti u prometu, u slučaju sudara može biti kriv samo vozač (ili vlasnik, ako identitet  vozača nije poznat), a ne automobil, ili tvrtka koja ja proizvela neki sustav, pa je i logično da vozač bude na svom mjestu kako bi mogao preuzeti vožnju u slučaju kvara na sustavu auto-pilotiranja. Naravno, ako kvar nastane u kritičnom momentu (izbjegavanje mogućeg sudara) onda tu vozač neće moći puno napraviti, ali ako sustav na vrijeme detektira eventualne probleme, vozač može na vrijeme preuzeti nadzor nad vozilom i nastaviti sa normalnom vožnjom.

 

Samoupravljani auti su vjerojatano dovoljno pouzdani za širu upotrebu, a što se tilče pouzdanosti, ne postoji sustav koji je apsolutno pouzdan, uostalom borbeni zrakoplovi odavno imaju dvostruke 'fly-by-wire' sustave  (ako jedan otkaže, drugi omogućuje normalan nastavak leta), pa se opet događaju kvarovi i padovi istih.

 

U konačnici (kada broj samoupravljanih automobila zauzme određeni dio tržišta) će doći do toga da u nekom momentu više neće biti moguće voziti obične automobile (sa vozačem), tj. u prometu će smjeti biti samo samoupravljani atuomobili.

Ivan(4) sub 19.12.2015 20:14

Iskreno, ovo deluje kao pakao. "Vozač" bi trebalo da sedi na svom mestu i ne radi apsolutno ništa, a da pri tom održava pažnju kao da on upravlja, što mi kod dužih relacija deluje takoreći nemoguće, ili barem prilično iscrpljujuće u psihičkom smislu, i da, teoretski, munjevito prepozna da će autopilot zabrljati, kako bi na vreme preuzeo kontrolu i spasio stvar. Iskreno, radije ću ga prosto voziti.

 

Cela stvar me podseća na neki prastari britanski zakon po kome je ispred svakog automobila morao da ide sluga s fenjerom koji je upozoravao narod da ide auto.

zoki.zlikowski pon 21.12.2015 07:57
Ivan(4) kaže...

Iskreno, ovo deluje kao pakao. "Vozač" bi trebalo da sedi na svom mestu i ne radi apsolutno ništa, a da pri tom održava pažnju kao da on upravlja, što mi kod dužih relacija deluje takoreći nemoguće, ili barem prilično iscrpljujuće u psihičkom smislu, i da, teoretski, munjevito prepozna da će autopilot zabrljati, kako bi na vreme preuzeo kontrolu i spasio stvar. Iskreno, radije ću ga prosto voziti.

 

Cela stvar me podseća na neki prastari britanski zakon po kome je ispred svakog automobila morao da ide sluga s fenjerom koji je upozoravao narod da ide auto.

 Vec su danas sustavi dovoljno dobri da ne moras paziti na njih nego se opustis i saras pogledom ili pricas sa suvozacem. Adaptive cruise control i lane control postoje na Audiju A8 vec 13 godina, a nakon toga su se mogli kupiti i na VW Passatu CC, puno jeftinijem vozilu.