fer-de-lance sri 9.11.2016 19:12
Ajar kaže...

od telefona na benzin bili bi bolji samo na fuzijski reaktor. šteta što će me guranje tratinčica odozdo spriječiti u radosti zbog vrlog novog svijeta koji dolazi ... 

 Ne sekiraj se, ovo ide i mene, i generacije poslije, čak i naša praprapraprapraprapraprapraprpaprapraprapraprapraprapraprapraprpaprapra prapraprapraprapraprapraprpaprapraprapraprapraprapraprapra prpaprapraprapraprapraprapraprapraprpaprapra prapraprapraprapraprapraprpapraprapraprapra praprapraprapraprpaprapraprapraprapraprapraprapraprpaprapraprapraprapra prapraprapraprpaprapraprapraprapraprapraprapraprpaprapraprapraprapraprapraprapraprpaprapraprapraprapraprapra prapraprpaprapraprapraprapraprapraprapraprpaprapraprapra prapraprapraprapraprpaprapraprapraprapraprapraprapraprpa prapraprapraprapraprapraprapraprpapraprapraprapraprapra praprapraprpaprapraprapraprapraprapraprapraprpapraprapra praprapraprapraprapraprpaprapraprapraprapraprapraprapraprp aprapraprapraprapraprapraprapraprpaprapraprapraprapraprapra prapraprpaprapraprapraprapraprapraprapraprpapraprapraprapra praprapraprapraprpaprapraprapraprapraprapraprapraprpaprapra prapraprapraprapraprapraprpaprapraprapraprapraprapraprapraprpa prapraprapraprapraprapraprapraprpaprapraprapraprapraprapraprapra prpaprapraprapraprapraprapraprapraprpapraprapraprapraprapra praprapraprpaprapraprapraprapraprapraprapraprpaprapraprapra prapraprapraprapraprpaprapraprapraprapraprapraprapra prpapraprapraprapraprapra praprapraprpapraunučad......

Nitko nikada nije doživio baterijsku tehnologiju koja je najavljena tijekom njegova ili života njihovih predaka znane geneze....

 

 

Edit: izgleda da postoji limit u duljini riječi na Bugu....

danen sri 9.11.2016 19:43

Ne znam zašto toliki pesimizam. Prvi model silicijeve baterije već je na tržištu, drugi - poboljšani - već se ispituje u laboratoriju. Postoji tvrtka koja se bavi njezinim razvojem, pa sad... Naravno, neće već prva silicijeva baterija biti 10 puta bolja od grafitne, ali nijedan novi izum nije u prvoj izvedbi ravan starom. Dok su vlakovi vozili 30 km/h, konji su jurili 60 km/h. Prvi avioni nisu se mogli mjeriti s balonima i dirižablima. Još je 1926. godine neki britanski fizičar dokazivao fizičku nemogućnost putovanja na Mjesec. Prema mišljenju ova dva čitatelja znanstvenici ništa ne bi trebali istraživati, jer nitko ne zna kada će njihov izum zaživjeti u praksi. Kad bi svi tako mislili još se ne bi odvojili od majmuna.

Ajar sri 9.11.2016 19:49
danen kaže...
Ne znam zašto toliki pesimizam. Prvi model silicijeve baterije već je na tržištu, drugi - poboljšani - već se ispituje u laboratoriju. Postoji tvrtka koja se bavi njezinim razvojem, pa sad... Naravno, neće već prva silicijeva baterija biti 10 puta bolja od grafitne, ali nijedan novi izum nije u prvoj izvedbi ravan starom. Dok su vlakovi vozili 30 km/h, konji su jurili 60 km/h. Prvi avioni nisu se mogli mjeriti s balonima i dirižablima. Još je 1926. godine neki britanski fizičar dokazivao fizičku nemogućnost putovanja na Mjesec. Prema mišljenju ova dva čitatelja znanstvenici ništa ne bi trebali istraživati, jer nitko ne zna kada će njihov izum zaživjeti u praksi. Kad bi svi tako mislili još se ne bi odvojili od majmuna.

 ma ne. nije uopće štos u istraživanju. nek se djeca igraju. štos je u tome što masu toga samo škaklja maštu a nikad nigdje ne zaživi. na BUG-ovu portalu barem jednom mjesečno najavljuju nove i još revolucionarnije baterije "al' se nisu maknuli dalje od početka". dakle, ako i bude, jednom, daleko, far, far away in the galaxy ... 

fer-de-lance sri 9.11.2016 19:59
danen kaže...
 Prema mišljenju ova dva čitatelja znanstvenici ništa ne bi trebali istraživati, jer nitko ne zna kada će njihov izum zaživjeti u praksi. Kad bi svi tako mislili još se ne bi odvojili od majmuna.

 Naravno da ne, pa ja i kolega smo vam glas sarkazma na ovom forumu, a  i bitno je imati pesimističan stav, jer se čovjek manje razočara onime od čega nema nikakva očekivanja (zdrav stav glede "revolucionarnih" baterijskih tehnologija, tj. tresla se brda, rodio se miš).

Naravno da smo svi svjesni da tehnologija postepeno evoluira, i zato je  i 10 postotni napredak zapravo ogroman korak naprijed,

Ova tehnologija puno obećava već i u ovako ranoj fazi, i ja sam uvijek pobornik svakog tehnološkog razvoja, i iznimno cijenim znanstvenike koji rade na razvoju korisnih tehnologija.

 

Ne treba sve shvaćati doslovno, pogotovo forumaške komentare, tu se krije recept za očuvanje psihičkog zdravlja 

 

P.S. svaka čast na odličnom nizu članaka, samo tako nastavite, pravo je osvježenje nekaj ovakvo pročitati na Bugu.

overhaul sri 9.11.2016 20:53
memulica kaže...

Ovakvih 'samoštonije' tehnologija i 'revolucionarnih' otkrića ima toliko, da ih više niko i ne uzima zaozbiljno. 

 

Baterije su postale predmet sprdnje među običnim pukom.

 Je ali gosp. Raos je objasnio bitnu razliku: ovo se već proizvodi i prodaje i shodno tome usavršava svakom iteracijom.

memulica sri 9.11.2016 23:13
overhaul kaže...
memulica kaže...

Ovakvih 'samoštonije' tehnologija i 'revolucionarnih' otkrića ima toliko, da ih više niko i ne uzima zaozbiljno. 

 

Baterije su postale predmet sprdnje među običnim pukom.

 Je ali gosp. Raos je objasnio bitnu razliku: ovo se već proizvodi i prodaje i shodno tome usavršava svakom iteracijom.

 

Baterijski startupovi proizvode samo maglu i u tome su se izgleda dobro usavršili 

 

 

cookye sri 9.11.2016 23:48

Prva komercijalna li-ion baterija je napravljena prije 25 godina.I šta nam je bolje ponuđeno za tih 25 godina?Neko je primao plaću 25 godina i rezultat je koliko % pomaka u snazi u razdoblju od prije 25 godina.Uz to baterije su od početka previše osjetljive i nestabilne, šta će mi baterija od 500Wh kada aviokompanije imaju ograničenje od 100Wh?Auto kada se zapali nemože ga ugasiti ni IL-76.

Uz svu silnu naprednu  tehnologiju nisu u stanju napraviti nešto revolucionarno (snažno, a inertno) nego sve nešto mic po mic.Tada se čovjek zapita je li problem  u znanstvenicima, načinu njihovog razmišljanja ili nekoje trečoj sili.

danen čet 10.11.2016 00:26

Meni se čini da svi koji se ovdje javljaju ne znaju što je znanost! Ovo je rubrika o "znanosti i tehnologiji" a ne o novim proizvodima na tržištu. Do znanstvenih se otkrića dolazi mic po mic, pokatkad nekim jačim otkrićem, ali ostaje ona Edisonova o genijalnosti kao "1 percent of inspiration and 99 percent of perspiration". Nije to profesor Baltazar koji samo nešto smućka u epruveti - pa puf! Znanstveni, pa i tehnološki problemi su tvrdokorni, za njihovo rješavanje treba mnogo truda i strpljenja. Dok avion nije postao pouzdano prijevozno sredstvo iskušano je 10 000 modela. Mnogi su se izumitelji upropastili, mnogi piloti poginuli, pa ipak da nije bilo upornih i predanih ljudi još bismo zavidjeli pticama. I sad, imamo jedan proizvod koji se (1) temelji na vrlo jasnim teorijskim zasadama (silicij bolje veže litij od grafita), (2) na uspješnom eksperimentu, (3) na postojećim tehnologijama, (4) na predanom istraživaču, (5) na specijalističkom firmi i (6) na prvim prototipovima na tržištu - a vi kažete da to nije ništa, da od toga (sigurno) neće biti ništa itd.
Jedan primjer iz znanosti, one najbliže. Tek je nedavno pouzdano otkriveno, nakon što se teorija vrtila još od 19. stoljeća, da je iznad Zagreba u ledno doba bio ledenjak (nalaz odgovarajuće stijene na Dubravkinom putu). I sad: a što su naši geolozi radili stotinu godina, primali su plaću stotinu godina za ništa... Bapska brbljanja, laprdanja! Nije znanstvenik cipelar, pa da do sutra napravi cipele.

cookye čet 10.11.2016 01:38

Uboli ste pravu rijeć "jača otkrića" toga kronično nedostaje (u energetici) još od Nikole Tesle.Ovo danas su sve tehnička unaprijeđenja postojeće tehnologije, nisu inovacije kako se neki vole hvaliti.Inovacija bi bila baterija koja se netreba puniti.Možda je znanost dosegla limit svih sadašnjih dostupnih materijala pa zato ide tako sporo.Ili nam možda trebaju znanstvenici koji će razmišljati "out of the box".

Možda se ide cijelo vrijeme krivim putem pa zato ide tako sporo.Glupo bi bilo da otvorim novine 2041 i pročitam kako  znanstvenici i dalje unaprijeđuju li-ion bateriju.

Ko će znati možda riješenje čući u crnim patentima.

 

 

 

P.S. U razvoj oružja se više ulaže nego u razvoj baterija  pa ni jedan vojni institut  nije uspio još od 1930. napraviti eksploziv sa brzinom detonacije preko 10.100 m/s.

danen čet 10.11.2016 02:54

Postoji teorijski limit za sve, pa tako i za električnu bateriju. Litij je najlakši metal, pa se u njemu može uskladištiti najviše električnog naboja, pa stoga i električne energije. To proizlazi iz Faradayevog zakona.
(Istu količinu naboja, Faradayevu konstantu 96000 kulona sadrži 7 g litija, 9 g aluminija ili 23 g natrija). Znanost nije fantazija, projekcija želja, nego se temelji na činjenicama. Lamentirati zašto je ovako a ne onako potpuno je besmisleno i besplodno.

rimohit čet 10.11.2016 03:21

Skladišetenje energije (baterije) je glavni problem za brži razvoj svijeta. Ne mogu a da opet ne spomenem tekstopisca koji to objašnjava na više nego fenomenalan naćin. Ima li veće vrijednosti nego popularizacija znanosti? A to g. Raos radi nezamislivo dobro. Svala čast i veliko Hvala. P.S. Ima li večeg domoljublja nego širiti horizonte narodu, stvarati buduće "prosvjetitelje" možda nove genije?

PaleRider čet 10.11.2016 08:06
cookye kaže...

Uboli ste pravu rijeć "jača otkrića" toga kronično nedostaje (u energetici) još od Nikole Tesle.Ovo danas su sve tehnička unaprijeđenja postojeće tehnologije, nisu inovacije kako se neki vole hvaliti.Inovacija bi bila baterija koja se netreba puniti.

 

 

To ne bi bila inovacija, to je perpetuum mobile.

A kakva jača otkrića su tu moguća?

Pa sve je jasno, teorija postoji odavno, postoji istosmjerna i izmjenična struja, otkrivena je supravodljivost, što bi se tu moglo još revolucionarno otkriti?

Jedino što se može je poboljšavanje postojeće tehnologije i ništa loše nema u tome...

memulica čet 10.11.2016 10:49
danen kaže...
Meni se čini da svi koji se ovdje javljaju ne znaju što je znanost! Ovo je rubrika o "znanosti i tehnologiji" a ne o novim proizvodima na tržištu. Do znanstvenih se otkrića dolazi mic po mic, pokatkad nekim jačim otkrićem, ali ostaje ona Edisonova o genijalnosti kao "1 percent of inspiration and 99 percent of perspiration". Nije to profesor Baltazar koji samo nešto smućka u epruveti - pa puf! Znanstveni, pa i tehnološki problemi su tvrdokorni, za njihovo rješavanje treba mnogo truda i strpljenja. Dok avion nije postao pouzdano prijevozno sredstvo iskušano je 10 000 modela. Mnogi su se izumitelji upropastili, mnogi piloti poginuli, pa ipak da nije bilo upornih i predanih ljudi još bismo zavidjeli pticama. I sad, imamo jedan proizvod koji se (1) temelji na vrlo jasnim teorijskim zasadama (silicij bolje veže litij od grafita), (2) na uspješnom eksperimentu, (3) na postojećim tehnologijama, (4) na predanom istraživaču, (5) na specijalističkom firmi i (6) na prvim prototipovima na tržištu - a vi kažete da to nije ništa, da od toga (sigurno) neće biti ništa itd.
Jedan primjer iz znanosti, one najbliže. Tek je nedavno pouzdano otkriveno, nakon što se teorija vrtila još od 19. stoljeća, da je iznad Zagreba u ledno doba bio ledenjak (nalaz odgovarajuće stijene na Dubravkinom putu). I sad: a što su naši geolozi radili stotinu godina, primali su plaću stotinu godina za ništa... Bapska brbljanja, laprdanja! Nije znanstvenik cipelar, pa da do sutra napravi cipele.

 

Današnja znanost je neka vrst inertne i samodopadne elitističke kaste.

 

Revolucionarne znanstvene ideje ne dolaze mic po mic, već nastaju u trenu/transu/preko noći.

 

Danas nemamo više svestranih (renesansnih) genija, već imamo vojske prosječnih/poslušnih/korporacijskih znanstvenika. 

 

Sve što je izvan toga zatvorenog kruga se unaprijed proglašava/etiketira/optužuje kao pseudoznanost,heretizam,šarlatansvo, neznanje, itd.

 

Zato se danas sve više ljudi okreću nekim drugim idejama, jer znaju da od takve trome i birokratizirane kaste neće dobiti brži/revolucionarni napredak.

 

 

 

 

Drago čet 10.11.2016 11:02
memulica kaže...

 

Današnja znanost je neka vrst inertne i samodopadne elitističke kaste.

 

Revolucionarne znanstvene ideje ne dolaze mic po mic, već nastaju u trenu/transu/preko noći.

 

Danas nemamo više svestranih (renesansnih) genija, već imamo vojske prosječnih/poslušnih/korporacijskih znanstvenika. 

 

Sve što je izvan toga zatvorenog kruga se unaprijed proglašava/etiketira/optužuje kao pseudoznanost,heretizam,šarlatansvo, neznanje, itd.

 

Zato se danas sve više ljudi okreću nekim drugim idejama, jer znaju da od takve trome i birokratizirane kaste neće dobiti brži/revolucionarni napredak.

 

 

 

 

 

Miolim te, nemoj se javljat u diskusiju jer su ti postovi ispod svake razine. Ovo je rubrika Znanost i tehnologija gdje o znanosti pišu znanstvenici. Niti znaš što je znanost niti išta znaš o konkretnoj temi teksta. Zagađuješ raspravu glupostima. 

 

cookye čet 10.11.2016 11:36
PaleRider kaže...

 

To ne bi bila inovacija, to je perpetuum mobile.

A kakva jača otkrića su tu moguća?

Pa sve je jasno, teorija postoji odavno, postoji istosmjerna i izmjenična struja, otkrivena je supravodljivost, što bi se tu moglo još revolucionarno otkriti?

Jedino što se može je poboljšavanje postojeće tehnologije i ništa loše nema u tome...

 

Ne mora značiti da je to perpetuum mobile.Zamisli "znanstvenici" otkriju bateriju koja se sama puni pomoću skalarnih/gravitacijskih valova.E to bi bilo jaće otkriće.Može se u našem sustavu još štošta otkriti, da je Tesla tako razmišljao i dan danas bi koristili žičane telefone.Energija je svuda oko nas samo je treba znati pokupiti, nečemo valjda još 1000 godina koristii baterije i postojeće elektrane.Treba nam jedan čovjek sa darom kao Tesla za nešto jaće, znanstvenici su tu samo da usavršavaju postojeće.

 

 

“Onog dana kad znanost počne proučavati nefizikalne pojave u deset godina
napredovati će više nego u svim ranijim stoljećima svoje povijesti.”

 

Nikola Tesla

andi.cro čet 10.11.2016 12:08

Laik sam u znanstvenom području ali naišao sam na neke informacije koje govore o kondenzatorima (kojima je još uvijek problem gustoča energije za pohranu) kao o mogućem sljedećem koraku skladištenja energije pa ko zna...za koju godinu možda će u mobitele umjesto standardnih baterija ugrađivati neku inačicu kondenzatora!

 

Interesantni linkovi: LINK-1 LINK-2

 

EDIT:

OVO JE NAJZANIMLJIVIJE...BATERIJE BAZIRANE NA KANABISU!!!

fer-de-lance čet 10.11.2016 12:17

Da.

Korištenjem grafena kao dielektrika u superkondenzatorima ekstremno će se povećati njihov kapacitet, a super je stvar kaj superkondenzatori ne trebaju nikakvu naprednu kontrolu punjenja i pražnjenja, doslovno se mogu puniti čistim spajanjem na naponski izvor, preko svog internog otpora.

I današnji superkondenzatori već pri stotinjak Farada kapaciteta omogućuju i punjenje i pražnjenje pri par tisuća Ampera, uz životni vijek od par milijuna ciklusa punjenja/pražnjenja.

A u sadašnjem obliku su već jako korisni kao npr. ispomoć akumulatoru u automobilu, pogotovo kod niskih temperatura, kada kumulator ne može ni zavrtiti alnaser...

 

danen čet 10.11.2016 12:19

andi.cro kaže

Izvorni članak je iz 2011g.!?!

LINK

 

Ne nije. Riječ je   o tri  članka:

G. Zheng et al. Nature Nanotechnology 9 (2014) 618-623 doi: 10.1038/nnano.2014.152

N. Liu et al. Nature Nanotechnology 9 (2014) 187-192 doi: 10.1038/nnano.2014.6

Članak koji o tome piše za širu publiku je: R. F. Service, How to build a better battery through nanotechnology, Science (2016) doi: 10.1126/science.aaf5750.

 

Malo treba mućnuti glavom, pročešljati literaturu, a ne malo proguglati - pa se praviti pametan! 

Drago čet 10.11.2016 13:13
fer-de-lance kaže...

Da.

Korištenjem grafena kao dielektrika u superkondenzatorima ekstremno će se povećati njihov kapacitet, a super je stvar kaj superkondenzatori ne trebaju nikakvu naprednu kontrolu punjenja i pražnjenja, doslovno se mogu puniti čistim spajanjem na naponski izvor, preko svog internog otpora.

I današnji superkondenzatori već pri stotinjak Farada kapaciteta omogućuju i punjenje i pražnjenje pri par tisuća Ampera, uz životni vijek od par milijuna ciklusa punjenja/pražnjenja.

A u sadašnjem obliku su već jako korisni kao npr. ispomoć akumulatoru u automobilu, pogotovo kod niskih temperatura, kada kumulator ne može ni zavrtiti alnaser...

 

 

 

Kondenzatori imaju drugačije karakteristike od akumulatora (baterija). Napon kondenzatorima linearno ili skoro linearno pada, a u baterija je skoro ravna crta (NiMH, NiCd, olovo, li-ion manje ravna, ali ne pada ispod 3,3 V po ćeliji za normalno pražnjenje). U kondiću na početku možeš imati tisuće volta napona, a na kraju završiš na par volti. Ovu razliku napona je donekle moguće nadoknaditi pretvaračkom elektronikom ali ne u čitavom rasponu rada kondića.

 

 

fer-de-lance čet 10.11.2016 13:40
Drago kaže...

 

1) Kondenzatori imaju drugačije karakteristike od akumulatora (baterija). 2) Napon kondenzatorima linearno ili skoro linearno pada, a u baterija je skoro ravna crta (NiMH, NiCd, olovo, li-ion manje ravna, ali ne pada ispod 3,3 V po ćeliji za normalno pražnjenje). 3) U kondiću na početku možeš imati tisuće volta napona, a na kraju završiš na par volti. 4) Ovu razliku napona je donekle moguće nadoknaditi pretvaračkom elektronikom ali ne u čitavom rasponu rada kondića.

 1) da, naravno, ali se mogu koristiti za iste namjene, bez problema

2) linearnost je zeznut pojam koji treba izbjegavati (jer je jedini linearni pravac y=x, a takvu naponsku karakteristiku nema ni jedna tehnologija, premda se s dovoljnom točnošću može tako aproksimirati), a li-ion baterije se inače u normalnom pražnjenju zapravo elektroničkim zaštitnim krugom ograničavaju i po pitanju minimalnog i maksimalnog napona i maksimalne struje, uz obaveznu temperaturnu zaštitu, naravno uz razlike od baterije do baterije

3) naravno

4) ovo je slučaj sa svakom baterijskom i kondenzatorskom tehnologijom, i lako se riješi problem slaganjem više serijskih (i po potrebi paralelnih) članaka/kondenzatora, i zapravo nije prednost na strani baterija, jer ćeš ionako svaku od tih naprava morati puniti prije nego budu u potpunosti prazne, pa ne igra nikakvu ulogu tih recimo <5% preostale energije u uređaju.

 Uglavnom, poanta mog posta bi bila da kondenzatori mogu zamijeniti baterije u apsolutno svakoj primjeni, ali ih se izbjegava isključivo zbog malog energetskog kapaciteta po volumnoj jedinici.....

Ali, superkondenzatori su već postali jeftini, a znanstvenici aktivno rade na razvoju boljih dielektrika, i jedva čekam da baterije svih oblika odu u povijest.

 

memulica čet 10.11.2016 23:09
Drago kaže...

 

Miolim te, nemoj se javljat u diskusiju jer su ti postovi ispod svake razine. Ovo je rubrika Znanost i tehnologija gdje o znanosti pišu znanstvenici. Niti znaš što je znanost niti išta znaš o konkretnoj temi teksta. Zagađuješ raspravu glupostima. 

 

 

Zašto od svih baterijskih startupova imamo članak samo o Ampriusu?

 

Ima ih oko stotinjak, ali eto ja ne znam ništa. 

 

 

Evo i link, pa uživajte u 'velikoj revoluciji na pomolu'. 

 

 

https://angel.co/energy-storage

Solo761 pet 11.11.2016 08:14

Svakih mjesec dana je na pomolu neka super baterija, eto samo što nije, tek 20-30 godina do komercijalne upotrebe... Kada će napraviti da ih možeš kupiti i koristiti neka se onda jave. Ovom logikom i warp motor eto, samo što nije, na pomolu, za 100-200 godina.

crazy_luđak pet 11.11.2016 11:04

I ne samo super baterija. 3D printani organi, kamere za ugradnju sljepcima u oči, bioničke ruke upravljane impulsima iz mozga. Pa ipak

 

traže se transplatacije organa, za sljepce vrh tehnologije je teta u tramvaju što diktira na glas stanice, a proteza je doseg za amputirane

Veliki Brat pet 11.11.2016 12:04
cookye kaže...

Može se u našem sustavu još štošta otkriti, da je Tesla tako razmišljao ...

Pa kreni. I nemoj dozvoliti da ti piskaranja na nekom tamo forumu krade vrijeme.

Fino se zatvori u podrum i ne izlazi dok ne otkriješ nešto revolucionarno u našem sustavu.

Samo (ako smijem), preporučam ti da si spakiraš puno paštete i dvopeka...

PaleRider pet 11.11.2016 12:54
Solo761 kaže...

Svakih mjesec dana je na pomolu neka super baterija, eto samo što nije, tek 20-30 godina do komercijalne upotrebe... Kada će napraviti da ih možeš kupiti i koristiti neka se onda jave. Ovom logikom i warp motor eto, samo što nije, na pomolu, za 100-200 godina.

 

A još češće se pojavi "netko pametniji" koji niti ne pročita članak nego melje gluposti.

Ove baterije su već u uporabi/prodaji!