Zli Luđak sri 26.3.2014 20:37

LOL od svega živog u tekstu tebe zanima ovo pitanje... u development kit verziji Oculusa dobiješ tri para leća, te leće razlikuju se u tome koliko mjesta ostane u "kacigi". S lećama model A (ili C?) ima sasvim dovoljno mjesta da staneš s cvikama u kacigu, ako nemaš neke dizajnerske cvike ili ne znam šta. Mana je u tome da što je manji razmak leća-ekran, i što je veći prostor za cvike u kacigi, to je uži kut gledanja Oculusom.  

Ajar sri 26.3.2014 20:45

pa da. naočale načelno nisu problem sve dok ne pada kiša, moraš plivati (ili pod tuš) ili na glavi nositi ovakvo nešto. ok, znaju smetati i u "onim stvarima". ali iz tvojeg opisa vidim da bi moglo biti čupavo (ne mogu nositi leće).

 

a a propos članka, jasno je da "financiranje gomile" nema smisla za let na Mars no koliko sam shvatio, ne postoji sustav objektivnog ocjenjivanja (nekakav "due dilligence") prije objavljivanja ponude (grebanja za lovu) pa je sve prepušteno "sluhu" pernatih "altruista i entuzijasta". no u kapitalizmu i to prolazi (zgrabi dok ima i od onoga tko ima) pa eto. to je poput natpisa na dječjim igralištima u parkovima: "naprave upotrebljavate na vlastitu odgovornost". i uvijek netko nadrapa. {#}

axos sri 26.3.2014 20:58

Evo čitam ovaj članak u kojem je izneseno nezadovoljstvo zbog kojeg ni sam nikad nisam sudjelovao u ovakvom projektu.

Ali tko je tu krivac?

Ljudi prepoznali i podržali kvalitetan projekt u želji da skupina entuzijasta dobije svoje mjesto među velikim igraćima a ne da bi ta skupina prodala projekt i pokupila pare. I naravno da nisu zadovoljni.

Ali treba vidjet i drugu stranu. Oni na to gledaju kao na priliku da postanu veliki, a prema backerima vide samo obvezu da im isporuće proizvode koje su obećali.

Ova kampanja je u startu služila samo kao odskočna daska timu da razviju proizvod i dobiju pažnju medija.

 

Na kraju ne vidim veliki smisao kickstartera. Ukoliko podržiš projekt daješ novce za nešto što ni neznaš oče li uspjet, a običan kupac stoji sa strane i kad vidi konačan proizvod odluči kupiti ili ne. Jedino što dobivaš s backanjem je povečavanje šanse da se proizvod stvarno proizvede. A ukoliko je proizvod toliko dobar uspjet će i bez backanja.

BlackDog22 sri 26.3.2014 21:04

Pošteno bi bilo da je svakom od tih ljudi koji su donirali 10-35 dolara (i oni koji su dali više) ili koliko već poklonjen jedan uređaj i vračen novac koji su dali. Da mi je 9500 ljudi svojim donacijama i kupnjom u neviđeno omogučilo da zbog njih realiziram svoju ideju i obogatim se za 2 milijarde dolara s guštom bi vratio nazad njima tih 2.5 milijuna koliko su dali + mi nikakav problem ne bi bilo potrošiti još blizu 3 milijuna dolara da svakom od njih poklonim jedan uređaj.

zhUPer_C18 sri 26.3.2014 21:42
Ezio kaže...
Bilo bi ok da se u crowdfundingu ovisno o velicini uplacenog iznosa podijele i udjeli koji bi se u nekom trenutku pretvorili u dionice.

mislim da je film Iron sky bio financiran na taj način... 

 

ulagači dobivaju postotak od zarade filma

Jaster_Rogue sri 26.3.2014 23:03

Slažem se s komentarom u potpunosti. Reakcija backera je pre dječja, imam dojam da su svi backeri naivni sanjari koji ne razumiju da se danas sve može kupiti. Oculus Rift je od početka zamišljen kao proizvod koji potencijalno može promjeniti gaming industriju u kojoj se vrte ogromni novci, a također je moguća primjena i u nekim drugim oblicima izvan igara. Nešto s tolikim potencijalom nije moglo ostat mali "garažni" projekt kojeg će communty crowdfund-ad i sve će biti super.

Dementor čet 27.3.2014 00:56

mozda je malo off-topic ali...

 

APRILILILILILI xD

 

naguzi vas facebook, nisu kupili Oculus VR, ovo je samo bila preuranjena "April's fools" šala...

 

Ono što je facebook probao napraviti s ovim je potući google u "jačini šale"

 

bome su i mene uhvatili, nisam je očekivao prije 1.4.

 

APRILILI xD

1man čet 27.3.2014 04:39

Mene zanima kako će Valve reagirati na ovo. Ipak su u velikoj mjeri podržali Oculus. Možda je podrška za VR u Team Fortress 2 bila tek eksperiment, ali čini mi se da i oni traže neki dodatni feature za Steam konzolu koja bi malo pridonijela popularnosti.

 

S druge virtualna realnost je uvijek bila pomalo klimava fora. Još se sječam svih VR projekata iz 90-tih, uključujući i priče o vhtml-u. Tehnologija je zrelija, ali nisam siguran da je tržište zainteresirano. Nekako imam dojam da Gabe ima više zelenjave od Zuckenberga, ali ipak nije baš spreman istovariti tolku lovu za razvoj.

 

Kad se pogleda igrače, bez obzira da li igraju na konzoli ili PC-u, većina nije baš luda za dodacima. Več je puno dati lovu za dodatni kontroler. Ima izuzetaka, Guitar Hero je zaslužan za prodaju više plastičnog smeča nego uvođenje povratne naknade za flaše. Ipak mi se čini da svi ti dodaci spadaju  u domenu zanimacije za entuzijaste, a ne široko tržište.

ihush čet 27.3.2014 09:21
ezacro kaže...

Mali komentar na tekst i autora: dajte novce meni a ne njima jer oni su zli a ja sam umjetnik

 .. još kad bi smo znali da Oleg neće postati Van Gogh il Warhol.. ovako nas muči možebitna njegova prosperitetna budućnost.

- da, ljudi su iracionalna bića, pomažu startup i tad se čude (ko pura dreku), što je start uspio. Osjećaju se 'prevareno'. LOL, neznanje, nerazmišljanje. 'Podupirači' (?) bi bili sretniji da je projekt propao, tad bi se njihove majice osjećale unikatno. Na kraju, obična taština-zavist-jal.. zato ništa od moje donacije za objektiv ili objektivnost novinara. (šala).

drag čet 27.3.2014 09:46
Ezio kaže...
Bilo bi ok da se u crowdfundingu ovisno o velicini uplacenog iznosa podijele i udjeli koji bi se u nekom trenutku pretvorili u dionice.

 

slažem se, ali do tada crowdfunding će barem biti dobar kao način kako dobiti novu solidnu point'n'click avanturu ;)

 

Kad bi kao što je i spomenuto, oni slučajevi gdje se ulog može gledati kao "preorder" ostali isti a ovakva ulaganja da ti davaju "dionice".

 

 

Vakaka čet 27.3.2014 14:25

Podržao si proizvod koji bi volio vidit na tržištu, to si i dobio / dobit ćeš... sad se tužiš.   O.o

 

Sorry ali ja to tako vidim, jednostavno.

 

Ljudi došli na kickstarter tražit "pomoć" u lansiranju proizvoda na tržište, ljudi im pomogli i sad samo očekujemo proizvod.

Za mene bi bila prevara odnosno osjećao bi se razočarano u slučaju da nikad ne dobijemo proizvod, sve ostalo je super.

 

U čijim će rukama bit firma, kakva joj je struktura, koliko zaposlenih... to me ne zanima. Ne znam što su neki ljudi razočarani, nije valjda završila firma u krivim rukama pa da neće bit ništa od tog projekta / proizvoda.

zbuzanic čet 27.3.2014 14:50

Mene baš veseli da su dobili "financijsku potporu", jer se tek sad možemo nadati nekom proizvodu. Ima budućnosti u tome, samo zato jer je Carmack zagrizao i pustio skoro sve kako bi radio na Oculusu. Mene više brine koliko će to biti teško, da li ćemo se znojiti pod time ko prasci, da li je to uopće moguće nositi po recimo 5-6 sati? Danas praktički nema nekih posebnih novosti u svijetu IT-a, sve mlaćenje prazne slame, stoga je Oculus pravo osvježenje koje će pogurnuti razvoj.

drag čet 27.3.2014 15:15
no name kaže...

da, da, svi su ko ludi da nekome za 30 dolara donacije daju dionice.

 

ne razlikuju se donacije i ulaganja.

Zato i jesam stavio riječ dionica pod navodnike. Neki modus "zahvale" pomagačima bi se mogao postaviti u onim not-preorder tipovima ulaganja (funding-a). Pa makar da s potvrdom ulaganja mozes dobit finalni proizvod malo ranije od ostalih ili sa popustom u iznosu tvog uloga.. ovisno o tržišnoj vrijednosti finalnog proizvoda.

 

Iako.. u pitanju je model financiranja gdje pretpostavljam ima strana dvije sitnog teksta, kojeg "procitas" prije nego kliknes tipku "accept" pa ako netko misli da je nepravedno da se nekome pomogne, neka ne uplaćuje.

 

S druge strane, da je barem ovako nešto moglo postojati i bilo ovako popularno kroz 90-e imali bi nove x-com, monkey island, discworld itd itd igre svakih dvije godine. A ne da čekamo 20 godina kao sa x-com-om.