Ajar pon 15.12.2014 13:38

ja sam probao s dramineom (pola sata prije) ali sam zaspao pa je propao pokus. inače otpornost na mučninu može se donekle steći dugotrajnim gledanjem i slušanjem saborskih sjednica (clockwork orange effect). {#}

skank666 pon 15.12.2014 14:08
Friday kaže...

Nisam znao da je to do te mjere nepodnošljivo. Pogotovo u današnje vrijeme kad bi elektronika stvarno trebala moći pružiti nekakvu virtualnu stvarnost.

ako sam dobro shvatio, niti nije toliko stvar elektronike koliko mozga....

skank666 pon 15.12.2014 14:16

ovog sam se uhvatio..

Ne postoje te VR naočale koje ne izazivaju mučninu. You can put it in the bank, rekli bi Ameri. Ako imate CNS (a ako ste u stanju disati, čitati, komentirati na forumu, onda vjerojatno imate) i funkcionalni centar za ravnotežu, svake VR naočale prije ili kasnije, ovisno o konstituciji i žestini mrdanja glave, odnosnu ovisno o akciji na ekranu, izazivaju mučninu. Veća latencija prije izaziva mučninu, manja latencija (na kojoj Oculus neprestance radi – sada je tek oko 1 ms u idealnim uvjetima) kasnije, ali možete biti sigurni i otići do svog sefa u banci, otvoriti ga i pogledati tamo spremljenu gornju tvrdnju: "Ne postoje te VR naočale koje ne izazivaju mučninu.".
a i ima mi smisla... valjda je teško misliti da se krečeš a u biti stojiš, ili obrnuto. kao morska bolest...

mrxa1 pon 15.12.2014 14:19
Antropofob kaže...

A tek za par godina će se početi pričati koliko je poguban za vid općenito.

Krajnje je pogubno za vid imati sliku na 1 cm od oka.

 

A šta onda sa ovom real-life slikom koja nam je U OKU? {#}

Problem je u tom što je ekran lošije kvalitete nego što bi trebalo biti..ovako to mozak shvaća malo čudno i zato ekipa riga.

 

Osobno sam probao DK2 na par demo igrica i sve je to ok, tracking pomaka radi odlično, naginjanje naprijed-nazad super, ali ekran je još uvijek preloš.

Glava se komplet oznoji za 30tak sekundi, oči suze...divota hahaha Živo me zanima kako je to izgledalo sa prvom verzijom.

 

Ali svejedno, da ga imam, odmah bih probao novi Alien Isolation jer ako me sad u normalnom igranju uspije iscimat, mislim da bi sa Oculusom bilo plača ;)

mrxa1 pon 15.12.2014 14:21
skank666 kaže...

...a i ima mi smisla... valjda je teško misliti da se krečeš a u biti stojiš, ili obrnuto. kao morska bolest...

 

Da, valjda mozak na taj način proživljava neki paradoks...samo se kod nekih manifestira prije pa izrigaju sebe i frenda prije nego stignu do kupaone {#}

Drago pon 15.12.2014 14:24
Antropofob kaže...

A tek za par godina će se početi pričati koliko je poguban za vid općenito.

Krajnje je pogubno za vid imati sliku na 1 cm od oka.

 

Zapravo nemaš sliku na 1 cm od oka. Između očiju i ekrana imaš leće tako da se oko ne fokusira na 1cm udaljenosti (što vjerojatno i ne bi mogao). Oculus ne "uništava" oči kao što to ne uništavaju televizori, još jedni tradicionalni "uništavači" vida koji to nisu. 

 

Međutim, rezolucija je realno premala, a pikseli previše uočljivi, a to zamara. 

 

Ima na Ars Technici to dosta dobro opisano:

 

http://arstechnica.com/gaming/2014/11/the-oculus-rift-makes-elite-dangerous-amazing-and-impossible-to-describe/

 

 

http://arstechnica.com/staff/2014/10/multi-hour-oculus-rift-sessions-are-doing-weird-things-to-my-eyes/

 

 

BlackDog22 pon 15.12.2014 14:48
mrxa1 kaže...
skank666 kaže...

...a i ima mi smisla... valjda je teško misliti da se krečeš a u biti stojiš, ili obrnuto. kao morska bolest...

 

Da, valjda mozak na taj način proživljava neki paradoks...samo se kod nekih manifestira prije pa izrigaju sebe i frenda prije nego stignu do kupaone {#}

Ono što vidiš ne odgovora onome što osjeća tvoj centar za ravnotežu i mozak se zbuni. Dobra vijest je da se mozak nakon nekog vremena navikne, loša vijest je da kad se mozak navikne na taj "nenormalni" osjećaj, da mu onda onaj "normalni" postane zbunjujuć. Tako da kad bi dovoljno dugo držao oculus na očima nakon nekog vremena bi se naviknuo i mučnina bi prošla. No onda bi imao problema kad bi ga skinuo.

 

 

DamageHigh pon 15.12.2014 15:21

Mislim da ta mučnina drastično varira od osobe do osobe...prvi puta sam isprobao Oculus na Infogameru ove godine i oduševio sam se. Iskustvo je fantastično...čak i najobičniji demo vožnje po nekim tračnicama je bio nevjerojatno zabavan...uglavnom da, niska rezolucija ekrana je poprilično zamjetna...što se tiče mučnine, čudan je osjećaj primjerice ući u zavoj bez tog osjećaja inercije, ali niti u jednom trenutku mi nije bilo zlo. Doduše, to je sve trajalo dosta kratko, a i kažem, ovisi znatno od osobe do osobe. Jedan tip je rekao da mu je nakon pola sata još uvijek loše...{#}

1domagoj1 pon 15.12.2014 15:34

Ja sam ga isprobao na faksu, onaj klasican demo; voznjica po tracnicama, svakako kao sto kaze kolega, bez akceleracije/deceleracije (i jerka naravno) je totalno cudno, rezolucija je primjetno mala. Tako da, nakon par minuta sam se priviknuo, ali kasnije kad se naocale skinu osjecaj je onako, malo cudan, ide prema mucnini iako mucninu nisam dozivio (ocito nisam dovoljno dugo nosio naocale).

 

Sto se tice ovog lika koji je napravio doma simulator, kaze u komentarima on: "For those of you who've asked, about $110,000 to bring it to completion. Thanks for all the nice comments! Glad you enjoy the videos!". Pa jbm, za te novce si covjek kupi pravi avion, najjeftiniji pocinju oko 15k $ iako nisam neki ekspert po tom pitanju.

ihush pon 15.12.2014 15:36
Friday kaže...

Nisam znao da je to do te mjere nepodnošljivo. Pogotovo u današnje vrijeme kad bi elektronika stvarno trebala moći pružiti nekakvu virtualnu stvarnost.

-problem je u mozgu, centru za ravnotežu i navikama (mozga, da ono što vidi smjesti u prostor).

-što bolja ''varka' (uvjerljivija) to je problem kod osjetljivih veći. Normalne igre (na normalnom monitoru) kod manjeg broja ljudi izazivaju isti efekt-mučninu, kao i morska bolest, mučnina u autu ista stvar (pa alkohol-opijati). Razlukuje se od osobe do osobe + navika=otpornost.

Razlika, dok osoba gleda TV-monitor, vidi statični svijet oko sebe, zid. Kad ima naočale, tad je varka potpunija.. gubi se referenca u prostoru i tad mozak podivlja.

mrxa1 pon 15.12.2014 15:50
stole91 kaže...

Za sve one koji zele imat uvid u to kako slika izgleda na oculus riftu evo linka

http://vr.mkeblx.net/oculus-sim/

ima dk1, dk2, crescent bay i kako bi to izgledalo na 4k rezoluciji

 

Dosta dobro odrađena simulacija, barem što sam ja osobno vidio na DK2...A ovaj 4K (koji bude jednog lijepog dana) će biti ogroman skok...pa možda ekipa onda izgubi osjećaj mučnine...iako sam čuo da novi prototip isto tako riješava skoro potpuno mučninu. Klik.

dovla78 pon 15.12.2014 17:06

Ja sam imao priliku isprobati Oculus ove godine na Infogameru. Na žalost iskustvo je bilo jako loše.

Radi strabizma na desnome oku u djetinjstvu mi se nije pravilno razvio Binokularni vid poznati i pod nazivom stereoskopski vid (nemam osjećaj za dubinu). Iz toga razloga kada u kinu stavim 3D naučale ja ne vidim efekte, tj. film mi izgleda kao da ga gledam bez 3D efekata.

 

Isprobavajući Oculus (2 puta) slika je bila mutna/ neizoštren. 10 puta gora nego da u kinu gledate film sa 3D efektima bez 3D nočala. Dok ne riješe taj problem (ako je uopće moguće) dio populacije koja ima iste ili slične probleme sa vidm, neće moći uživati u tehnologiji virtualne stvarnosti (barem ove koja se razvija).

Angus_Young pon 15.12.2014 18:22

Ima nekih istraživanja da su naočale idealne za ispravljanje stereoskopskog vida. Druga stvar iz oculusa tvrde da je tracking bitan za osječaj prisutnosti, a ne stereo vid tj, ako si se navikao u stvarnom životu ne percipirati dubinu isto bi ti trebalo biti i sa naočalama. Mutna slika se najčešće javlja zato što se leće jako lako zamagle. a i udaljenost se namješta za svakog korisnika zasebno, što ekipa na velesajmu nije imala vremena.
Mućnina nastaje zbog naglih pokreta i iz oculusa preporučaju programerima da izbjegavaju takav naćin interakcije u igrama. Čitao sam na forumima i znam iz osobnog iskustva da ako ne osjećate mućninu, pokrenite radial-G. Vožnju u igri kontrolirate strelicama i nagli prelaz u drugu traku izaziva gotovo trenutno mučninu. Pretpostavljam da na brzini koju percipirate i brzina kojom se mjenja traka u kojoj vozite mozak oćekuje jaku silu i onda tu nastaje konflikt. Kad sam poćeo igrati Half-life 2 mogao sam izdržati max 30 min. Što duže koristite naočale mozak se bolje privikava i s vremenom dobijete VR-legs tako da sam mogao nakon 2 dana igrati i po 3h bez osjećaja mućnine.
Treća stvar naočale ne možete isprobati morate ih imati i provest značajno vrijeme sa njima i sa igrom koja vama odgovara jer je u principu bitan je sadržaj. Rezolucija bi mogla biti bolja, ali smatram da je i trenutno dovoljna. Više znaći konstantnih 75 fps-a od toga da se pixeli ne vide koje u principu i jako brzo prestanete percipirat.
Preporućio bi ekipi iz BUG-a da si nabave jedne i da si onda izdvoje vremena za stjecanje dojma. Drago, sam si pomenu Elite u ovomjesečnom BUG-u. Sklopite si konfiguraciju sa nvidinom 900 serijom zbog smanjenog rendering pipelinea. Uz put DK2 ima ugrađeni latenci tester i moja grafička pokazuje vrijednost "ren" preko 1000 sa stabilnih 75 fps-a.  Ne znam dali su to mili sekunde ali vidio sam na forumima da ljudi imaju tu vrijednost na 50. Pa ak neko kupuje grafičku prodajem gtx295 za 700 kn.
A evo nesto i za Petrica. Ima i filmova ali kamere još uvjek ne mogu snimiti dubinu tako da je ovo puno bolje rješenje:


https://www.youtube.com/watch?v=omGbvnaGjRs

Za sad nemamo ruke unutra ali izgleda da će ih CV1 imati.
http://www.roadtovr.com/oculus-acquires-nimble-vr-13th-lab-chris-bregler-computer-vision/ 

ranko091 pon 15.12.2014 18:22
kowach kaže...

Znači treba samo istrenirati mozak i nema bljuvanja. Vjerojatno generacija koja se sad rodi.

ja sam ga imao doma jedno tjedan dana. nikad mi nije bilo muka, samo onaj neki čudan osjećaj. kao da si bolestan s visokom temperaturom, to bi bilo ono najbliže opisat. i da užasno ti bude vruće. nisam skužio zašto. :D

viper pon 15.12.2014 18:37

In September 2014, during the Oculus Connect conference in Los Angeles, Oculus once again presented an updated version of the Rift, codenamed Crescent Bay. This version has a greater resolution than the DK2, a lower weight, built-in audio, and 360-degree tracking thanks to the presence of tracking LEDs in the back of the headset.[32] Oculus has also licensed software library RealSpace3D, which is expected to provide the Rift with HRTF and reverb algorithms.[32]

http://www.theverge.com/2014/9/20/6660901/oculus-announces-new-vr-headset-prototype-crescent-bay

 

Consumer verzija bi onda trebala imat barem 1440p rezu.

Drago pon 15.12.2014 20:17
1domagoj1 kaže...

 

 

Sto se tice ovog lika koji je napravio doma simulator, kaze u komentarima on: "For those of you who've asked, about $110,000 to bring it to completion. Thanks for all the nice comments! Glad you enjoy the videos!". Pa jbm, za te novce si covjek kupi pravi avion, najjeftiniji pocinju oko 15k $ iako nisam neki ekspert po tom pitanju.

 

 

Taj tip malo kenja. Uz dosta vlastitog rada (tipa 1-5 godina) home cockpit klase B737 sada ide od 15-20.000 eura - https://www.youtube.com/watch?v=21QyvBf5iUo i stranice: http://b737home.blogspot.ch/.

 

Za one koji se lože na A-10C (zato jer postoji DCS-A10C i Thrustmaster Warthog HOTAS) moguće je napraviti vrlo pristojan kokpit za desetinu te cijene: 

 

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/af/2b/69/af2b6914290e90999a2338d7f31491b6.jpg

 

Najpopularniji plan je ovaj Jedijev: 

 

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=78417

 

 

 

 

 

 

1domagoj1 pon 15.12.2014 20:24
Drago kaže...
Taj tip malo kenja. Uz dosta vlastitog rada (tipa 1-5 godina) home cockpit klase B737 sada ide od 15-20.000 eura - https://www.youtube.com/watch?v=21QyvBf5iUo i stranice: http://b737home.blogspot.ch/.

 

Za one koji se lože na A-10C (zato jer postoji DCS-A10C i Thrustmaster Warthog HOTAS) moguće je napraviti vrlo pristojan kokpit za desetinu te cijene: 

 

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/af/2b/69/af2b6914290e90999a2338d7f31491b6.jpg

 

Najpopularniji plan je ovaj Jedijev: 

 

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=78417

Aha.

A ne znam, svejedno je to u rangu cijene neke Cessne (jos ako uzmemo u obzir kako kazes, vlastiti rad), ja bi radije onda pravi avioncek, makar nije B737. {#}