LudaRajcica sri 22.7.2015 10:27

Zajednicke su nam niske place, ponizenja od strane nestrucnih managerskih polu-kadrova i apsolutna nezainteresiranost nadredjenih da se zivot njihovih strucnjaka ucini lagodnim.... ilitiga BOLI nas KITA :D ceka se REVOLUCIJA!

quickr sri 22.7.2015 10:45
LudaRajcica kaže...

Zajednicke su nam niske place, ponizenja od strane nestrucnih managerskih polu-kadrova i apsolutna nezainteresiranost nadredjenih da se zivot njihovih strucnjaka ucini lagodnim.... ilitiga BOLI nas KITA :D ceka se REVOLUCIJA!

 Jel ti radiš u mojoj firmi? 

guls sri 22.7.2015 13:28

Da, nažalost, vežu nas često loši uvjeti rada, no najčešće nerazumijevanje friško pečenog menadžerskog kadra koji radi na proviziju od profita.

Veli meni naš novi direktor, pozvan da optimizira poslovanje (ugovor na godinu dana + trećina ostvarenog profita + mj. 30ak kila novca = otkazi, smanjenja plaća, opće mjere štednje), da firma trenutno baš i ne treba administratora, jer tih "par" računala koje imamo ionako radi dobro. Fyi, 10ak servera, more virtualnih mašina, dva ormara, xyz kg i km mrežne opreme i 50ak radnih stanica. Jer ja samo sjedim i gledam u ekran. Nisam produktivan. Evo tebi sinko, bavi se ti još i s marketingom. Pa daj usput i malo popričaj s potencijalnim kupcima iz GB i DE, pošto si jedan od trojice u firmi koji znaju tečni engleski. Plaću ti nažalost moramo smanjiti za 10%, kriza je. I tako. I one fraze "ako ti nećeš, ima tko hoće".

 

:)

 

Nekad su stvarno smiješni.

 

Cesc sri 22.7.2015 13:31

Nisam informatičar, niti pripadam ICT industriji u Hrvatskoj, ali još čekam nekog revolucionara (tipa Che, Fidel) koji će uvesti red, rad (adekvatno plaćen, bez izrabljivanja) i disciplinu. Dotad, pijem Cuba libre i čekam revoluciju! Hasta la victoria siempre! 

Sinatra sri 22.7.2015 15:12
guls kaže...

Da, nažalost, vežu nas često loši uvjeti rada, no najčešće nerazumijevanje friško pečenog menadžerskog kadra koji radi na proviziju od profita.

Veli meni naš novi direktor, pozvan da optimizira poslovanje (ugovor na godinu dana + trećina ostvarenog profita + mj. 30ak kila novca = otkazi, smanjenja plaća, opće mjere štednje), da firma trenutno baš i ne treba administratora, jer tih "par" računala koje imamo ionako radi dobro. Fyi, 10ak servera, more virtualnih mašina, dva ormara, xyz kg i km mrežne opreme i 50ak radnih stanica. Jer ja samo sjedim i gledam u ekran. Nisam produktivan. Evo tebi sinko, bavi se ti još i s marketingom. Pa daj usput i malo popričaj s potencijalnim kupcima iz GB i DE, pošto si jedan od trojice u firmi koji znaju tečni engleski. Plaću ti nažalost moramo smanjiti za 10%, kriza je. I tako. I one fraze "ako ti nećeš, ima tko hoće".

 

 

Slažem se, užasan direktor, iako su mu ideje načelno dobre. Užasan je zato što ih ne zna brzo i učinkovito provesti u djelo.

 

Tih desetak servera i more virtualnih mašina se može svesti na uvrh glave 2-3 servera uz minimalna ulaganja u infrastrukturu, a pedesetak radnih stanica "stane" i u pola ormara.

IT administratore se u takvoj maloj firmi ne isplati držati, već se outsourcea firma koja će pisati 30-40 radnih sati mjesečno. To bi po mojoj brzoj kalkulaciji ispalo 6000 kuna neto mjesečno.

 

IT-ovce u firmi, ako su na ugovoru na neodređeno u dužem nizu godina pokušati preseliti ne nešto niže plaćene komercijalno-administrativne poslove kako bi se izbjeglo plaćanje otpremnina. Ako nema takvih potreba i preseljenje nije moguće, razlika otpremnina se vrati nakon 3-5 mjeseci. Smatrati to pologom za dugoročnu uštedu.

 

Nemoj to smatrati napadom. U potpunosti te razumijem što preuveličavaš važnost IT-a jer čuvaš vlastito radno mjesto.

Više gledam na to kako je menadžment u hrvatkim firmama kompletno izgubljen, neorganiziran i neupućen u mogućnosti koje tržište nudi.

LudaRajcica sri 22.7.2015 15:36
Sinatra kaže...

Nemoj to smatrati napadom. U potpunosti te razumijem što preuveličavaš važnost IT-a jer čuvaš vlastito radno mjesto.

Više gledam na to kako je menadžment u hrvatkim firmama kompletno izgubljen, neorganiziran i neupućen u mogućnosti koje tržište nudi.

 Smijesan si, al znajuci kako je u pitanju provokator-sinatra, jbga :P

 

Al iskreno, volio bih vidijeti danas da ikoja firma posluje bez nas, softwerasa i hardwerasa :D a outsourcing je poznat put u propast odnosno smanjenje strucnosti vlastitih ljudi sto dugorocno unisti svako poduzece/drzavu.... al tko sam ja da educiram rVate :D

Ajar sri 22.7.2015 15:41

predmnijevam kako je Oleg i nehotice (ograničujući se na ICT) slikovito opisao općenite čari demokratskog kapitalizma balkanske provenijencije (dakle, prema T-distibuciji, vladavina mediokritetske većine, prosječnog iq-a 90 [http://www.jutarnji.hr/objavljena-karta-inteligencije-najveci-prosjecni-iq-imaju-finci--hrvati-na-europskom-dnu/1202880/]). mudri su odavno zaključili da, ako nismo skandinavci (tipa socijalističko-kapitalistička kraljevina), jedini funkcionirajući sustav je prosvijećeni apsolutizam. budući da to nemamo, a ja bih na tom položaju bio preokrutan prema neukima, budalama, nesposobnima i lijenima, imamo rvacku. bolje nismo ni zaslužili. 

KIKI3ooo sri 22.7.2015 15:44
Sinatra kaže...
guls kaže...

Da, nažalost, vežu nas često loši uvjeti rada, no najčešće nerazumijevanje friško pečenog menadžerskog kadra koji radi na proviziju od profita.

Veli meni naš novi direktor, pozvan da optimizira poslovanje (ugovor na godinu dana + trećina ostvarenog profita + mj. 30ak kila novca = otkazi, smanjenja plaća, opće mjere štednje), da firma trenutno baš i ne treba administratora, jer tih "par" računala koje imamo ionako radi dobro. Fyi, 10ak servera, more virtualnih mašina, dva ormara, xyz kg i km mrežne opreme i 50ak radnih stanica. Jer ja samo sjedim i gledam u ekran. Nisam produktivan. Evo tebi sinko, bavi se ti još i s marketingom. Pa daj usput i malo popričaj s potencijalnim kupcima iz GB i DE, pošto si jedan od trojice u firmi koji znaju tečni engleski. Plaću ti nažalost moramo smanjiti za 10%, kriza je. I tako. I one fraze "ako ti nećeš, ima tko hoće".

 

 

Tih desetak servera i more virtualnih mašina se može svesti na uvrh glave 2-3 servera uz minimalna ulaganja u infrastrukturu, a pedesetak radnih stanica "stane" i u pola ormara.

IT administratore se u takvoj maloj firmi ne isplati držati, već se outsourcea firma koja će pisati 30-40 radnih sati mjesečno. To bi po mojoj brzoj kalkulaciji ispalo 6000 kuna neto mjesečno.

Sa takvom opremom ne imati admina - mislim čiste gluposti.

A i ovih 10tak servera da se može svest u vrh glave na 2-3 servera - da, naravno da može, a koliko tisuča eura je za to potrebno? A ti serveri uredno rade, na kraju krajeva, tako da je to nepotreban trošak.

guls sri 22.7.2015 15:47

Stvari se svakako mogu postaviti i na taj način, naravno da ne smatram to napadom već pravom na mišljenje koje itekako ima dobar temelj.

 

NO

 

Firma je već bila outsourceana prije nego sam ja došao. Troškovi su bili puno veći od 6kkn/mj. Radnih sati u prosjeku je bilo oko 70ak, ako se ne varam.

S tim da su npr slaganje starog sustava naplatili preko 200 tisuća kuna ekstra. Facts.

Dec vaj aj em hir.

 

Outsourcing se, po meni, isplati samo onda kada firma stoji na jednom nivou kroz dulje vrijeme i ne planira nikakav IT napredak. Onda je tu samo u pitanju automatika održavanja, što je isplativo outsourceati. U toj situaciji stoji sve što si naveo i ne mogu se ne složiti.

Sinatra sri 22.7.2015 15:58
KIKI3ooo kaže...

Sa takvom opremom ne imati admina - mislim čiste gluposti.

A i ovih 10tak servera da se može svest u vrh glave na 2-3 servera - da, naravno da može, a koliko tisuča eura je za to potrebno? A ti serveri uredno rade, na kraju krajeva, tako da je to nepotreban trošak.

 

Računa se u prosjeku 5000 Eura po serveru.

Znači da je za 10000 Eura stvar riješena, a sustav moderniziran i pouzdan.

LudaRajcica sri 22.7.2015 16:01
Sinatra kaže...
KIKI3ooo kaže...

Sa takvom opremom ne imati admina - mislim čiste gluposti.

A i ovih 10tak servera da se može svest u vrh glave na 2-3 servera - da, naravno da može, a koliko tisuča eura je za to potrebno? A ti serveri uredno rade, na kraju krajeva, tako da je to nepotreban trošak.

 

Računa se u prosjeku 5000 Eura po serveru.

Znači da je za 10000 Eura stvar riješena, a sustav moderniziran i pouzdan.

yeah right! Pa samo jedan CPU je oko 5-7k USD a tek diskovi i sve ostalo..... lose ti racunas cijene VM servera :D

lose ti ide Sinatrić :P

guls sri 22.7.2015 16:04
Sinatra kaže... 

Računa se u prosjeku 5000 Eura po serveru.

Znači da je za 10000 Eura stvar riješena, a sustav moderniziran i pouzdan.

 

Ne mogu se složiti. Zadnji server koji smo uzeli prošle godine, i to ne prebajnih specki, je izašao 10 tisuća eura. I vrti 10ak virtualki, od čega dvije baze na 10GBe zasebno. To je to, on je knap.

Sinatra čet 23.7.2015 08:13
godo kaže...

Hehe, samo ti preuzmi komunikaciju sa GB i DE - kad vide da bez tebe nema ništa (probaj se dva dana ne pojaviti na poslu - opravdano) imaš ih u šaci, sam ćeš si odrediti plaću! 

 

Ti to misliš, ali prava je istina da su administratori u IT-u najlakše zamjenjiva radna snaga. Tehnologija je univerzalna i nema nekih većih problema kod promjene ljudstva.

KIKI3ooo čet 23.7.2015 12:17
Sinatra kaže...
godo kaže...

Hehe, samo ti preuzmi komunikaciju sa GB i DE - kad vide da bez tebe nema ništa (probaj se dva dana ne pojaviti na poslu - opravdano) imaš ih u šaci, sam ćeš si odrediti plaću! 

 

Ti to misliš, ali prava je istina da su administratori u IT-u najlakše zamjenjiva radna snaga. Tehnologija je univerzalna i nema nekih većih problema kod promjene ljudstva.

 Svi neiskusni ljudi tako razmišljaju. Dok se ne nađu u situaciji/pred problemom kad im se gaće smoće od straha - doslovno. I onda kad ih spasi skuže što je to administrator.

Sinatra čet 23.7.2015 12:47

Pa nećeš imati firmu bez administratora. Zaposliti ćeš drugog ili outsourceati uslugu.

 

Ovo diktiranje plaće je ucjena. Na ucjene se ne reagira popuštanjem, već vrlo oštro.

U poslovnom svijetu, na ucjene se reagira instantno, tako što se pokažu vrata, bez iznimke, bez dogovora ili kompromisa.

Ukoliko radnik jednom pokuša ucjeniti, učiniti će to iznova, a kao takav je vrlo nepoželjan u okolini.

zerocool12 čet 23.7.2015 12:50
Sinatra kaže...
guls kaže...

Da, nažalost, vežu nas često loši uvjeti rada, no najčešće nerazumijevanje friško pečenog menadžerskog kadra koji radi na proviziju od profita.

Veli meni naš novi direktor, pozvan da optimizira poslovanje (ugovor na godinu dana + trećina ostvarenog profita + mj. 30ak kila novca = otkazi, smanjenja plaća, opće mjere štednje), da firma trenutno baš i ne treba administratora, jer tih "par" računala koje imamo ionako radi dobro. Fyi, 10ak servera, more virtualnih mašina, dva ormara, xyz kg i km mrežne opreme i 50ak radnih stanica. Jer ja samo sjedim i gledam u ekran. Nisam produktivan. Evo tebi sinko, bavi se ti još i s marketingom. Pa daj usput i malo popričaj s potencijalnim kupcima iz GB i DE, pošto si jedan od trojice u firmi koji znaju tečni engleski. Plaću ti nažalost moramo smanjiti za 10%, kriza je. I tako. I one fraze "ako ti nećeš, ima tko hoće".

 

 

Slažem se, užasan direktor, iako su mu ideje načelno dobre. Užasan je zato što ih ne zna brzo i učinkovito provesti u djelo.

 

Tih desetak servera i more virtualnih mašina se može svesti na uvrh glave 2-3 servera uz minimalna ulaganja u infrastrukturu, a pedesetak radnih stanica "stane" i u pola ormara.

IT administratore se u takvoj maloj firmi ne isplati držati, već se outsourcea firma koja će pisati 30-40 radnih sati mjesečno. To bi po mojoj brzoj kalkulaciji ispalo 6000 kuna neto mjesečno.

 

IT-ovce u firmi, ako su na ugovoru na neodređeno u dužem nizu godina pokušati preseliti ne nešto niže plaćene komercijalno-administrativne poslove kako bi se izbjeglo plaćanje otpremnina. Ako nema takvih potreba i preseljenje nije moguće, razlika otpremnina se vrati nakon 3-5 mjeseci. Smatrati to pologom za dugoročnu uštedu.

 

Nemoj to smatrati napadom. U potpunosti te razumijem što preuveličavaš važnost IT-a jer čuvaš vlastito radno mjesto.

Više gledam na to kako je menadžment u hrvatkim firmama kompletno izgubljen, neorganiziran i neupućen u mogućnosti koje tržište nudi.

 U prvoj recenici spretno pobijam tvoje argumente.

 

U drugoj recenici te dodatno diskreditiram prozivajuci te fasistom/balkancem/rvatom (sam zaokruzi sto ti bolje pase).

Old Iggy čet 23.7.2015 13:14
KIKI3ooo kaže...

 Svi neiskusni ljudi tako razmišljaju. Dok se ne nađu u situaciji/pred problemom kad im se gaće smoće od straha - doslovno. I onda kad ih spasi skuže što je to administrator.

Sinatra je u pravu.

Za male i srednje ne-IT firme ne postoji realna potreba zaposliti ljude za IT poslove. Tome služi dobar outsourcing.

Razloga ima brdo (od troškova, potrebe za bar dvojicom ljudi, njihovo široko znanje i potreba kontinuirane edukacije) što je takvim firmama samo nepotreban trošak.

Eventualno može postojati jedna osoba koja bi rješavala osnovne probleme (osnovni problemi s korisničke strane, od računala, printera, mobitela itd., nošenja traka u sef i slični poslići).

KIKI3ooo čet 23.7.2015 14:52
Old Iggy kaže...
KIKI3ooo kaže...

 Svi neiskusni ljudi tako razmišljaju. Dok se ne nađu u situaciji/pred problemom kad im se gaće smoće od straha - doslovno. I onda kad ih spasi skuže što je to administrator.

Sinatra je u pravu.

Za male i srednje ne-IT firme ne postoji realna potreba zaposliti ljude za IT poslove. Tome služi dobar outsourcing.

Razloga ima brdo (od troškova, potrebe za bar dvojicom ljudi, njihovo široko znanje i potreba kontinuirane edukacije) što je takvim firmama samo nepotreban trošak.

Eventualno može postojati jedna osoba koja bi rješavala osnovne probleme (osnovni problemi s korisničke strane, od računala, printera, mobitela itd., nošenja traka u sef i slični poslići).

 Naravno, samo mi smo pričali o firmi sa 10 servera. A on govori da ne treba administrator )

guls čet 23.7.2015 15:00

Moje skromno mišljenje, koje uopće nije relevantno, je da se isplati mjesečno platiti čovjeka makar 10kkn da drži taj sustav na okupu. Mislim da bi outsourcanje istoga koštalo puno više.

Old Iggy čet 23.7.2015 15:12
KIKI3ooo kaže...
Old Iggy kaže...

Sinatra je u pravu.

Za male i srednje ne-IT firme ne postoji realna potreba zaposliti ljude za IT poslove. Tome služi dobar outsourcing.

Razloga ima brdo (od troškova, potrebe za bar dvojicom ljudi, njihovo široko znanje i potreba kontinuirane edukacije) što je takvim firmama samo nepotreban trošak.

Eventualno može postojati jedna osoba koja bi rješavala osnovne probleme (osnovni problemi s korisničke strane, od računala, printera, mobitela itd., nošenja traka u sef i slični poslići).

 Naravno, samo mi smo pričali o firmi sa 10 servera. A on govori da ne treba administrator )

To je jako relativno. Sam broj servera ne definira ništa, bitan je broj servisa koji se vrte, dostupnost i slično.

Ima bitno većih i znatno kompleksnijih okruženja koji nemaju svoje ljude.

guls kaže...

Moje skromno mišljenje, koje uopće nije relevantno, je da se isplati mjesečno platiti čovjeka makar 10kkn da drži taj sustav na okupu. Mislim da bi outsourcanje istoga koštalo puno više.

Pitanje je sustava. Klasičan poslovni sustav može uredno u outsorcing, jako su rijetki koji moraju imati "svoje" ljude za ozbiljne poslove.

zbuzanic čet 23.7.2015 18:23

Pitanje da li bi propale ICT firme da država propadne, ne bi, trenutno sam u firmi gdje je 50/50, dapače možda i više privatnih firmi koje održavamo nego državnih. Što se tiče admina, imamo jednog koji drži IT, znači od par servera + cca 150 kompova, ali kod nas su rotacije česte tako da je istina, zamjenjiv je u roku par dana i već su se izmjenila dvojica ali ne zato jer su dobili nogu već su otišli na drugu poziciju :)

Old Iggy pet 24.7.2015 13:28
Djuro von Prekoplotovich kaže...
zbuzanic kaže...

Pitanje da li bi propale ICT firme da država propadne

 

Odgovor na ovo doći će uskoro.

Građevinci su dobar primjer što će se dogoditi.

 

Što bi se to moglo skoro dogoditi? IT se bori s recesijom od početka, ali preživljava.

Građevina je umjetno napumpana državnim intervencijama u tržište, kako su one prestale tako je došlo do pomora.

nitro_vip uto 11.8.2015 09:11

Recimo imaginarna firma negdje u Istri ima 20ak POS kasa, duplo toliko printera, par recepcija, i knjigovodstvo. IT je "autsorsan" negdje iz Škabrnje.

Zanima me mjesečni (fiksni) trošak autsorsa i trošak dolaska ako npr. stane kasa i/ili printer? Podrazumijeva se da POS mjesto ne smije stat niti sekundu. Zar takvoj firmi nije jeftinije imat IT tipa na plaći koji je tu lokalno, sa dijelovima i sve što mu treba?

 

Old Iggy uto 11.8.2015 12:52
nitro_vip kaže...

Recimo imaginarna firma negdje u Istri ima 20ak POS kasa, duplo toliko printera, par recepcija, i knjigovodstvo. IT je "autsorsan" negdje iz Škabrnje.

Zanima me mjesečni (fiksni) trošak autsorsa i trošak dolaska ako npr. stane kasa i/ili printer? Podrazumijeva se da POS mjesto ne smije stat niti sekundu. Zar takvoj firmi nije jeftinije imat IT tipa na plaći koji je tu lokalno, sa dijelovima i sve što mu treba?

 

Outsourcing je definiran prvenstveno preko SLA. Reći da je Škabrnja bilo kakav problem je krivo - nema razloga zašto ne bi support bio u Škabrnji ukoliko može ispuniti SLA.

Druga stvar je kako je SLA definiran, s kojim uvjetima i slično.

Isto tako, ne postoji posao u svijetu koji "ne smije stati na sekundu" temeljen na jednom uređaju, kakav god SLA bio. Za to služi redundantna oprema, POS sam po sebi nije nimalo problematičan (em se da složiti više POS uređaja, em POS sustav ne mora biti stalno online).

"Tip na plaći" nije ni približno stalno rješenje. Ako želiš stalno moraš ih imati >1, moraju imati znanje, opremu i slično. A to košta puno više nego što 99% ljudi bliskih IT-u mogi na brzinu izračunati.