Sum_of_all_fears ned 13.9.2015 12:27

Jabučari na aparatima...

 

Bravo Oleže, samo ti daj po tim ovčicama... Da ih nema, ejpl bi propao odavno jer nije otvoren (sve ide preko ebenog storea, ne možeš doma nakucati što ti treba i deployati na uređaj), skup je i daje premalo za tu lovu. Loše je to što bi nam bilo dosadno bez njih (isto bi bio da nema Big Brothera, ustaša-partizana 60 godina nakon rata, pa kome bi se smijali po portalima?).

excellent ned 13.9.2015 12:28

O čemu ti čovječe pišeš kako da napišem komentar a da nevređam tvoju duševnu bolest,pa ako ti ne odgovara što neko proizvodi i prodaje pa niko tebe ne tjera da to kupiš.Apple je kao i svaka druga kompanija tu da zaradi novac nekima to ide bolje nekima lošije.Koliko su oni uspješni u tome što rade govori stanje na tržištu,a sad što mi živimo u vremenu kad su njihovi proizvodi u trendu da ne kažem moderni to je već neka druga stvar.Cijena Apple proizvoda je na nivou vrhunskih proizvoda drugih marki npr. Sonyja ,Samsunga.....

A to da su jednostavniji za kotišćenje od Windows proizvoda mogu da ti potvrde milioni korisnika,jednostavno upališ laptop odradiš posao i ugasiš ga i ne treba ni minut svog vremena da odvojio na glupe update,antivirus čistače alate za održavanje sustava i slične gluposti.

Tvoj tekst u članku me mnogo zabrinjava kao čovjeka,djeluješ ogorčeno,nezadovoljni i frustrirano opusti se malo i uživaj u životu pojedi jabuku zdravo je😀

Srdačan pozdrav

Ajar ned 13.9.2015 12:32

ima čo'ek pravo, ša jes - jes. i ja bih takvo što napisao da smijem. ovako sam samo zadovoljan što je netko "služben" iz redakcije izrazio mišljenje većine inteligentnijih pripadnika pasmine (ne moraju nužno biti forumaši). 

Zli Luđak ned 13.9.2015 13:15
zaba kaže...

A da se ostaviš pisanja o informatici i probaš kruh s motikom zaraditi?

 Ajd malo razmisli pa ćeš i sam spoznati zašto ti je prijedlog prilično glup  


Vidiš da slijedim Appleov poučak - zašto raditi, kad možeš bulšitati.

Hann ned 13.9.2015 13:20
Zli Luđak kaže...

 Ajd malo razmisli pa ćeš i sam spoznati zašto ti je prijedlog prilično glup  


Vidiš da slijedim Appleov poučak - zašto raditi, kad možeš bulšitati.

 

Oleze, u vezi bulshitanja nema veceg od tebe. Od tvojih textova na indexu (hellouu skotskaaaa), pa sve do ovakvih eskapada. Naravno, samo moje misljenje. A znam da nisam jedini u istome. Ne volis Apple? Hu d fak kerz? Ne voli ih valjda 90% forumasa.

 

Ne koristim gadjete, niti sam pretjerani ljubitelj istih. No koristim recimo mac. Nakon cca 20ak godina PC-a i Windowsa (malo manje Linuxa). Naravno, i dalje koristim i winze, ali OS X mi je vec dosta dugo primarni OS. I sad jer koristim OS X prozvan sam 'IT moronom' ?

 

Mislim, jasno mi je da trolas. Samo mi nije jasno da se ekipu ovako javno moze vrijedjati preko bug.hr-a. Da je bilo tko drugi otvorio ovakav jedan topic (nevazno dal pljuje po android/ios/osx/win/linux korisnicima), mislim da bi u najmanju ruku dobio ban na par dana. Cisto radi vrijedjanja.

 

No kako je veliki oleg u pitanju, ocito je sve dozvoljeno. I to bez obzira sto text kao sami text nema apsolutno nikakve vrijednosti. U svakom slucaju, ne mislim ulaziti u neke polemike s tobom. Cisto zato jer te ne smatram osobom sa kojom bih uopce zelio o bilo cemu raspravljati, pa te ovim putem pozdravljam. Ostani mi zdrav, i nadam se da neces dobiti cir na zelucu radi Applea i sl. IT morona.

wyks ned 13.9.2015 13:37

kao prema Ridleyu Scottu, recimo, koji ima dobre i loše filmove.

 

Ridley Scott je pojavom novih oblika specijalnih efekata izgubio osjećaj za ono što je bitno u filmu. Postao je vizualni redatelj - što nije za zamjeriti jer su Avatar i sl. pobrali i novac i slavu. To se očito ovidi u Prometeju, gdje je svaka loša, nekonzistentna ili naprosto glupa scena (Sve sa androidom, prvi kontakti, bježanje od broda kao u crtićima) plod ideje da se vizual stavi na prvo mjesto, a tek da se onda krpa priča. On je imao ideje za vizualno upečatljive scene, no to je u Alienu morao nadomjestiti suštinom jer efekata nije bilo, dok je danas obratno - možeš snimiti štogod ali se krati na kvalitetu same priče.

 

Godinama su dizajneri, recimo, mogli tući dobre pare na svom poslu, pa onda iz lijenosti uzeti Apple umjesto PC-a, no u zadnje je vrijeme to sve manje slučaj.

 

Kad je Photoshop u pitanju Entry level iMac iz 2013 osim veličine ekrana nema prednosti nad laptopom od 6000 kuna iz iste generacije procesora. Miš je katastrofa, tipkovnica još gora, dok se za razliku u cijeni može nabaviti i bolji miš, i tipkovnica, i monitor i SSD, s kojim pak iMac nema nikakve šanse. MacPro ili MacBook Pro već izlaze iz okvira početnika dizajnera, jer taj dizajner mora odraditi 5-6 radova kako bi nadomjestio tu cjenovnu razliku.

 

Ne muljam, i nisam ironičan, zaista mi je drago vidjeti da postoji nadzemaljski uspjeh ostvaren posve prizemenim (i još preskupim) điđama.

 

Oleg, biti ću iskren pa ću komentirati da je ovo rečenica kada jednog kreativca koji godinama radi u okviriam razuma i cijene neka kompanija stavi pred zid tog istog zdravog razuma. Teško je progutati izjave da ćeš u radu biti bolji ukoliko kupiš navedeni komplet olovaka tableta i tipkovnice, kada iza sebe imaš ogroman portfolio radova izrađenim na svemu i svačemu. Uglavnom snalazio si se kako si znao i umio, dovodio radove do granice vlastitiog savršenstva, i sad ti netko popuje kako bi sve to bilo bolje! da si kupio nešto tek proizašlo na tržištu. Teško se oduprijeti porivu da ne baciš daljinski u televizor uz vikanje: "Pa na čemu sad do sada radio, majmune". 

Thinkpad je godinama imao jako tihi marketing, pod čime smatram dvije bitne odrednice - o Thinkpadu su pričali tek pojedinci koji su zbilja radili na projektima koji zahtijevaju takav alat (pa ti misli nisu zaokupili milijuni komentara o alatu umjesto o poslu.) i drugo da im se marketing nije svodio na pasivno agresivno vrijeđanje radnika na tom istom alatu implicirajući da im je dosadnašnji rad bio nepotrebno mučenje i ispod svih razina kvalitete.

 

Fenomen Apple daleko nadilazi biznis, te samu informatiku i tehnologiju.

 

 

Ovo je poanta moje kolumne  tvojoj kolumni :).

Naime trendizam je već toliko postao trend da ga se može promatrati u strogo statističkim podacima, objektivno i matematički. Stvorio se kostur teorije trendizma po decenijama. Naime svaka decenija proizvodi nekoliko trendova koji su veoma različiti od prethodne. To se najbolje primjeti na glazbi i filmu.

 

Nakon Vijetnamskih ratova i vrha Hladnog Rata ušli smo u glam rock i glitter 80-e, koje su valjda najiskrenije doba u glazbi, svi su radili šund u kojem su uživali i pravilo je bilo da nema pravila (što se vidi i po modi). Nakon rasnih nemira i pada Berlinskog zida ušli smo u doba grungea i gangsta rapa koji su nas prizemljili iz tih casual 80-ih u prljavu, nemirnu i hrđavu stvarnost.

Svaka decenija je imala po nekoliko boy bend/pop queen/king pojedinaca.

Po filmovima se to vidi najzornije u zombie žanru, gdje su se zombiji mjenjali po političkim i civilizacijskim prijetnjama, od sporih uniformiranih komunista, preko bržih i neinteligentnih preslika nonšalatne mladeži, do brzih mahnitih luđaka koji predstavljaju nesigurnosti globalizacije svijeta itd...

Također teoretizira se da su Superheroj Filmovi plod vječne ideje kako je svaki pojedinac poseban i da ima svoje mjesto na planetu i sudbini, što dokazuje da smo od heroja koji su većinom pukom slučajnošću bili heroji (Die Hard, Sam u kući za klince, Frodo Baggins) prešli na odabrane (Chosen one Heroje) - Matrix, Harry Potter, Super Heroji.

 

Ok, shvaćate trendizam - prošlu deceniju vladala je Paloma, danas je Teta Violeta zakon. Bile su to goji bobice, sada je to kvinoja.

 

Kada to preslikamo na tržište IT-a, mogu se povući neki primjeri, no i neke strašnije implikacije.

Tamo negdje 2005, Nokia je vladala tržištem mobitela, Sony je polako gubio monopol na tržištu konzola (Vjerojatno više nikad neće doseći 152 mlijuna komada prodanih PSa), Apple je taman počeo zbilja pokoravati svijet iPodovima, dok je AMD jačao svoju poziciju odličnim Athlon 64 procesorima. Izuzev Nokie i početka Applea, malo koja komanija je imala monopol.

 

Što je bilo i razumno jer je tržište IT-a tek postavilo temelje masovne konzumacije. Ljudi su sa mobitelima počeli rušiti strah od računala, a iPod je doveo glazbu u digitalnu - magično nevidljivu (u kontrastu sa fizičkim premotavanjem Walkman kazeta) eru. No ono što je bitno istaknuti jest da su svi razumjeli da je to tek početak i da će se tržite mjenjati ovisno o tome kako će buduće generacije inžinjera u kompanijama proizvesti ono o čemu se maštalo (manji i jeftiniji laptopi i sl.). Drugim riječima niti jedna kompanije nije imala toliko jak adut, a ni vrijeme, da postane prebitan faktor na tržištu. Microsoft to nije, jer iako ima najjači monopol, nema svoje prste u hardveru tako da je druga polovica IT-a totalno slobodna za nadmetanje.

 

Danas se te stvari mjenjaju, tako da je Apple povezao oba trenda - produžio je trendizam i osigurao je najjači adut - novac.

 

Rijetko koji IT proizvod (fizički) je imao toliko moći da konkurencija praktički ne postoji. PlayStationu se pojavio XBox i oduzeo mu pola tržišta, Nokiji je pojavio Apple i oduzeo sve, Intelu svako malo AMD mrsi račune, ne u tolikoj mjeri.

Ta iskustva pokazuju da se u povijesti tržište uvijek mjenjalo kad bi se pojavio istovrsan proizvod. AMD 64 je nakratko prekinuo dominaciju Pentiuma, Xbox - PS-a itd.

 

Pojavom Galaxy S3 mobitela tržište se nije promjenilo, kao što se tržište promjenilo pojavom iPhonea. Tržište se nije promjenilo ni nakon pojave S4, ni S5, ni S6 modela. Tržište se nije promjenilo niti pojavom One M7, M8 ili M9 modela. Tržište se nije promjenilo niti pojavom Xperia Z1, Z2, Z3, Z4, Z5 modela. Tržište se nije promjenilo niti pojavom Lg G1, G2, G3, G4 modela.

Dapače, tržište se za konkurenciju drastično smanjivalo, što je najstrašnije smanjivali su ga sami sebi.

 

I dok to u doba PlayStationa injegovih 152 milijuna prodanih komada (Danas se vrte oko 60) nije bio problem - jer nit je Sony imao neki adut u rukavu, nit je bilo toliko kupaca da se zaradi ogroman novac - nije bilo pretplata, nije bilo toliko zaštita od pirata, nije bilo prodaje điđi-miđi, bilo je tonu third-party dodataka. Sony nije mogao kontrolirati tržište.

 

Danas Apple ima sve. Ima proizvod kojem 16 modela najjače konkurencije nije nimalo naštetilo (paradoksalno godilo mu je), no povrh toga ima i adut u novcu koji je toliki da teško može propasti kao što to može Nokia. Imala je i Nokia novac, no on je trošen na razvoj pionirskih tehnologija* i zarađen je količinom prodanih modela.

Apple razvija već utemeljene tehnologije, čime je razvoj jeftiniji, dok je novac zarađen dodacima i uslugama koje Nokia uopće nije imala, tako da je profit bilanca 1000% veća nego u Nokije.

Samim time je Apple u strašnoj poziciji.

 

Apple može kontrolirati tržište. Microsoft to ne može, nema utjecaja na proizvodnju Intelovih procesora. Nema utjecaja ni na dodatke jer je otvoreni tip softvera u kojem radi sve što programer odluči da radi - ako nešto postoji kao IT predmet - može se programirati za Windowse.

 

Apple kontrolira sve - od proizvodnje hardvera do kontrole programera i njihovih proizvoda. Apple kontrolira i konkurenciju jer ima novac i jer konkurencija niti nakon 16 modela nije nimalo promjenila odnose snaga. Apple može učiniti market shift (slično kao paradigm shift u znanosti - samo gluplje), jer nije dovoljno imati koncept koji je bolji, nije dosta imati funkciju koju Apple nema, nije dovoljno imati bolje aplikacije. I što je najgore Apple još uvijek nije uložio svoj novac - nema gubitaka.

 

Ako pogledate Sony u zadnjih 15 godina, primjetiti ćete cikluse. Sony zaradi novac, sagradi tvornicu, sagradi neboder U New Yorku, zaposli radnike. Prodaja krene loše - prodaje se tvornica, prodaje se zgrada, otpuštaju se radnici. Apple tih ciklusa nema - a zarađuje novac.

 

Apple ima nesaglediv prostor za manevar - kojeg konkurencija gubi, usprkos tome što razvijaju pionirsku tehnologiju * - tehnologija koja do sada nije imala primjenu ili nije postojala u toj sferi poslovanja.

 

(Osobno, sličnost s postojećim proizvodima nije nešto što bi ikome, pa i Appleu zamjerio, ali lošost, skupoća i bespotrebnost - da.)

 

Diskusija o ovome (kopijama, tko je prije, tko kasnije) je također trendizam započet s Appleom, i koji također nema rok trajanja, čini se da će trajati još jako dugo...

 

 

 

 

digitall ned 13.9.2015 13:39

bravo za autora! ovo kao da sam ja pisao.

i dalje stojim iza misljenja da je iReligija informaticki nepismena ili najmanje pismena, sto se svakodnevno vidi i to su jednostavno cinjenice, cast iznimkama ali tu nema rasprave, to je tako.

 

inace nemam nista protiv njihovih precjenjenih poluproizvoda, nego me najvise zasmeta ta zasljepljenost i zatupljenost iFanova koji ne vide dalje od svog nosa, pa se klanjaju i vicu amazing kad apple "izmisli" nesto sto godinama vec ljudi koriste.. i onda govore kako nema nista bolje od apple-a, i sl. gluposti na koje mi se dize kosa na glavi, kao i svakome tko kao ja uziva i radi u informatici, tehnologiji , gadgetima zadnjih 20ak godina..

mislim, koristi sto hoces ali ako si ti popusio marketing nemoj ocekivati od mene da cu ga ja popusit od tebe i postat iSucker

stopostolud ned 13.9.2015 13:48

Da nema Apple-a tu bi poziciju zauzeo neki drugi igrač, a čak bih se usudio reći da Apple tu radi odličan posao. Ponovit ću se po ko zna koji put, Apple je danas ono što je IBM bio 80ih, poveznica između korisnika i tržišta.

Apple nije precijenjen jer cijenu diktira tržište, a za njega će odvojiti malo više. Cijene u tržištu se ne mogu razmatrati nekom linearnom formulom kada se uspoređuju dva različita proizvoda već je to puno puno kompleksnije jer uključuje onaj ljudski faktor koji zasigurno ne može biti opisan nekakvom jednadžbom.

Da se razumijemo nisam Apple fanboy, štoviše klasificirao bih sam sebe kao MicroSoft fanboy-a, ali pri odabiru što mislim "tko bolje i moralnije 'vuče' ovu industriju prema naprijed, Apple ili Samsung?" odgovor je poprilično jasan jer ovaj drugi bi nas potpuno potopio.


Apple ne treba biti jeftin ili biti revolucionaran, on treba biti stabilan i nepopustljiv. I jest, on je marketingom došao do pozicije gdje se na njega gleda kao alat "profesionalaca", ali to je rezultat brendinga kroz godine i teškog marketinga i cilj je svakoj pravoj firmi to postići. Pa da netko od nas ima restoran također bi pokušavao se profilirati kao restoran za uspješne, a ne za lokalne kriminalce i ljude koji ne znaju što bi pojeli.

Također Apple je pritom uspio da average Joe bude ponosan na informatičku industriju. Kada čovjek koji je informatički nepismen izvadi Macbook na stol on pokazuje dio sebe koji želi biti informatički pismen. A sada zamisli da takav čovjek izvadi Raspberry Pi i pokuša isto.

Apple prodajom proizvoda ne prodaje nužno novi komad budućnosti, već prodaje čovjeku novi komad njegove osobnosti. Taj čovjek će se sada moći identificirati sa tim proizvodom.

 

Malo glupo, ali citirati ću Jobsa. Citat ide otprilike ovako "imaš brod koji tone i naš posao je usmjeriti ga u pravom smjeru.". To je sve što ove "igre" jesu. Ni manje, ni više.

Dok svi pokušavaju ubaciti "sve i svašta" u svoj telefon polako zaboravljaju da su ovo uređaji napravljeni za sve. Ljudima ne trebaju proizvodi na kojima možeš kompajlirati, već proizvodi na kojima je sve već gotovo. Smartphone nije proizvod rezerviran samo za računalne seniore, a ako i jest onda takvi sigurno mogu naći svoj idealan telefon negdje drugdje. Dakle, ako ti se ne svidja to što je Apple zatvoreni sustav kupi Ubuntu smartphone i guštaj.

 

Sad opet malo da se vratim na cijene. Uvijek mi je u glavi ona priča: jedan dan kilo krumpira 50lipa pa ljudi pitaju zašto, a trgovci odgovaraju "Jer su domaći". Sljedeći dan isto kilo krumpira 20kn pa pitaju zašto, a odgovor je "Jer su domaći".

To je ta snaga brenda, ma što god bilo pitanje brend je uvijek odgovor. Cijena je ona koju su ljudi spremni platiti i oni je očito jako puno plaćaju. Da li je to previše? Nije, jer da jest onda bi promet tom robom drastično pao, ali iPhone je pri ovim cijenama još uvijek najprodavaniji mobitel.

Primjerice, neki sam dan tražio bratu iPhone i čudio se samo tako tim cijenama. 3000kn za polovni mobitel, izgreban, bez garancije, nema punjača. I svejedno ja nazovem i prodan. Svaka čast.

 

 

Ljudi koji kupuju Apple-ove proizvode nisu ovce. Ovce su oni koji ga kritiziraju na svakom koraku. Uzmimo stylus za primjer. Jobs je pričao o stylus-u i gadio ga je, istina. Ali u kontekstu da je prst ustvari puno bolji stylus za svakodnevne radnje te je praktičniji. Trenutni stylus nije neophodan za rad sa ipad-om već je samo dodatni alat kojega mogu koristiti (ukoliko im treba i certificiran od Apple-a)  i svejedno ljudi izokreću ove riječi i govore kako se Jobs okreće u grobu. Ali stvar je brutalno jednostavna, ako ti se ne svidja što vidiš ne moraš ga kupiti.

Ista stvar i sa velikim iPad-om. Jobs je bio striktno protiv toga,.... u to vrijeme. Nisu njegovi citati biblija ili američki amandmani pa da ih se ne smije mijenjati.

Svak kaže onu poznatu "...ali svejedno će se to prodavati". Pa normalno! Jer Apple zna bolje pročitati average Joe-a od ostalih. Nema te 3d 50megaultrapixel kamere, projektora, Qi punjenja, 4k zakrivljenog ekrana, 5g veze, 5ghz 20 jezgrenog procesora i 16gbLPDR5 memorije sa 1TB flash koja će impresionirati kupce jer takvi proizvodi kada izadju izadju toliko bugoviti i nepouzdani, a da ne spominjem podršku kroz godine. To me vraća na ovo stabilan i nepopustljiv. Apple zna da sve što izdaju mora biti odlično što najviše može biti. Sjetimo se situacije sa Apple Maps koja je napravljena "na prišu" te im je učinila popriličnu štetu.
Uglavnom, Apple ne srlja tražiti the-next-best-thing jer ga već ima. Taktika mu je stabilno održati taj proizvod na vrhuncu i ne riskirati previše.

 

Apple-u svaka čast što vodi na ovakav način smartphone industriju jer se sječam prošloga 'vođe' (op.a. BlackBerry-ja) koji je skoro odveo u propast.

vatrom ned 13.9.2015 14:41

Tri paragrafa i to mi je dovoljno da osudim nekompetentnost. Ono što me raduje je da ovo razmišljanje prevladava, jer rulja je uvijek u krivu. A i to čini rzaliku u odnosu na poslovnu konkurenciju jer koristeći Apple "ekosistem" postaješ im nedodirljiv. Pa ovčice i dalje palite svoje kante, instalirajte drivere i piratske MS Office pakete, bavite se virusima i antivirusima, radujte se novim grafičkim karticama. Ostali samo rade svoj posao. Koristeći informacijske tehnologije onako kako bi to trebalo.

 

Hann ned 13.9.2015 14:49
Zli Luđak kaže...
Hann kaže...

 

 Ne volis Apple? Hu d fak kerz?

 

 Obvijusli, ju ker, kad si nadrobio toliki komentar 

 

Izrezi dio, citiraj, trolaj. Tipican odgovor nadobudnog trolera. Nista neocekivano. Lijep pozdrav 

tnakir ned 13.9.2015 15:11

Cudo, jucer sam deployao projekt od par desetaka tisuca linija koda bez da sam drkao po drajverima i antivirusu. I to na pcu koji vrti iste windowse 8 (ne 8.1) od dana kada su pusteni u prodaju. Da poprskam kantu svetom vodom? Nesto ocito nije u redu. I da, za to mi nije trebao bootkamp da instaliram konkurentni os jer u glavnom nesto nisam mogao napraviti. Plus sta sam se na tom istom pcu znao i poigrati. Nesto stvarno nije u redu.

wyks ned 13.9.2015 15:42
Djuro von Prekoplotovich kaže...

 

I to na temi o firmi koja proizvodi nekakve tamo mobitele.

Gotovo svakome tko zarađuje kruh u IT-u je bitno što se događa s Appleom i kako on utječe na tržište.

 

Apple je davno prerastao firmu koja proizvodi nekakve tamo mobitele.