vincimus pet 19.4.2024 20:57

Odličan osvrt na prometnu signalizaciju u Hrvatskoj! Zagreb značajno zaostaje za nekim manjim sredinama, a po meni, riječ je samo o nečijem inatu... Jednostavno ne vidim razloga zašto se npr. na avenijama ne bi moglo uvesti trepćuće zeleno svjetlo prije prelaska na žuto i crveno. Značajno bi se smanjilo jurenje kroz raskrižje i broj nesreća.

nikonja pet 19.4.2024 21:40
vincimus kaže...

Odličan osvrt na prometnu signalizaciju u Hrvatskoj! Zagreb značajno zaostaje za nekim manjim sredinama, a po meni, riječ je samo o nečijem inatu... Jednostavno ne vidim razloga zašto se npr. na avenijama ne bi moglo uvesti trepćuće zeleno svjetlo prije prelaska na žuto i crveno. Značajno bi se smanjilo jurenje kroz raskrižje i broj nesreća.

 Pa koliko se ja sjećam su radili analizu i upravo je kontra, kad stoka vidi treptajuće zeleno večina opali po gasu ka debili i prolete sa debelo previsokom brzinom kroz raskrižje. Jedina stvar koja smanjuje stres je odbrojavanje ali samo na crvenom svjetlu.

vincimus pet 19.4.2024 22:13

Analize im ništa ne vrijede. Najgora stvar je kad voziš avenijom 70-80 km/h i odjednom ti se upali žuto 30-40 m pred semaforom. Opcija je dati gas i proći kroz debelo crveno jer je raskrižje predugačko, ili stati na kočnicu i razbiti glave svim putnicima u autu. A da počne treptati 100 m prije semafora, lijepo možeš procijeniti i lagano stati. U Zagrebu je najviše teških nesreća upravo noću dok se juri od semafora do semafora bjesomučno nastojeći izbjeći paljenje crvenog. Bila je u HAK-u jedna analiza tri slična raskrižja - Zagreb, Ljubljana i Graz. U Zagrebu je bilo najviše prolazak kroz crveno, a Grazu skoro uopće ne. Razlog je bio taj što je Graz imao trepćuće zeleno svjetlo.

Ajar sub 20.4.2024 07:11
vincimus kaže...
Analize im ništa ne vrijede. Najgora stvar je kad voziš avenijom 70-80 km/h i odjednom ti se upali žuto 30-40 m pred semaforom. Opcija je dati gas i proći kroz debelo crveno jer je raskrižje predugačko, ili stati na kočnicu i razbiti glave svim putnicima u autu. A da počne treptati 100 m prije semafora, lijepo možeš procijeniti i lagano stati. U Zagrebu je najviše teških nesreća upravo noću dok se juri od semafora do semafora bjesomučno nastojeći izbjeći paljenje crvenog. Bila je u HAK-u jedna analiza tri slična raskrižja - Zagreb, Ljubljana i Graz. U Zagrebu je bilo najviše prolazak kroz crveno, a Grazu skoro uopće ne. Razlog je bio taj što je Graz imao trepćuće zeleno svjetlo.

 uz vozačku kulturu (gotovo pa naizvedivo) i poštivanje prometnih propisa (odn. tzv. građansku disciplinu, nastalu iz svijesti o neophodnosti kompromisa u zajedničkom življenju) i nakon auto-škole (utopija). usput, ne čudi me za zagreb: tu je prolazak kroz crveno "zadana postavka", kamere bekorisne, kontrola niotkud. samo u zagrebu (odn. od njega) bi policija čitave hrvatske od kazni mogla biti "samodostatna" i sasvim se pristojno finacirati (= veće plaće, bolja oprema itd.) bez proračuna. 

makopos sub 20.4.2024 07:51

Kod semafora jedino smisla imaju pametni semafori odnosno senzori, samo to i u što već broju da ih se onda može umrežiti i da AI regulira promet. Ako imaš jedan ili dva senzora to je bezveze jer već na idućem raskrižju ti slijedi gužva, zato je potrebno sve uključiti na AI i da se promet počne brže rješavati.

Naravno, na nekim raskrižjima je potrebno kopanje dolje da se glavne avenije oslobode semafora što je prometni fakultet već pričao prije cirka 15-20 godina ali nitko ne sluša struku.

opetzajebancija sub 20.4.2024 09:22

Sve ste dobro naveli pametni semafori i kamere koje prate brzinu vozila i prolaz kroz crveno, tu bi se ostvarila njihova maksimalna učinkovitos...

 

 I još kada bi postavili kamere na određenim gradskim cestama, da prate prosječnu brzinu od semafora do semafora.

Jer večina vidi kameru pa uspori, pa onda opet po gasu :)

  U Rijeci bi mogli postaviti takve kamere, na zaobilaznici od Orehovice prema Škurinju i Zametu, ima kamera za nadzor brzine i vidi se usporavanje, ali poslje kamera ubrzaju...

Najgori primjer su kamioni, je na toj Riječkoj zaobilaznici je ograničenje 60 Km/h određeni djelovi, opravdano ili ne :/  relativno zavojita, nema zaustavne trake i ugibališta za zaustaviti se, ali za kišnog dana tamo je svakodnevno sudar pogotovno kod zvavoja Kozala prije tunela Katarina, tamo bi jedna kamera za Youtube mogla snimiti zanimljive situacije...

 

vincimus sub 20.4.2024 21:10

Svakodnevno se vozim Jadranskom avenijom. Iako se trudim voziti po propisu, vrlo često se događaju isti problemi koje sam naveo ranije. Nije toliko problem na sporijim prometnicama, već upravo na avenijama gdje voziš 70 km/h. Kad ti se odjednom počne paliti crveno dok si 40 m od semafora, jednostavno nemaš mogućnosti za donijeti odluku jer nijedna nije dobra. Ako ubrzaš, prolaziš kroz žuto/crveno. Ako kočiš, moraš to napraviti naglo i svi putnici lete prema naprijed, a usput i riskiraš da te ne napuca onaj od iza koji je odlučio ubrzati.

Byron sub 20.4.2024 23:26

Zanimljivo je da je na mnogim avenijama u ZG s semaforima ograničenje 70 ili 80 km/h , a Riječka obilaznica bez semafora 60 km/h. I zašto auti noću jure dosta brže od tih 70 ili 80 km/h  jer nema gužve a semafori su podešeni u smjeru centra kao zeleni val ali ako voziš 90 ili 100 km/h. Pitate se za koga , e pa za razne stičene osobe i njihovu policijsku pratnju i to mi možda ima smisla od zračne luke prema centru, ali zašto onda i nova Branimirova ?

 

Byron sub 20.4.2024 23:30

Što se Semafora tiče osim odbrojavanja zelenog i crvenog moglo bi se sve semafore a posebno južne, istočne i zapadne zamijeniti LED svjetlima i to sa staklima bez boje i prozirnim ledicama dakle sa bezbojnim kučištem, tako da kad ga sunce osvjetli možeš vidjeti sive strelice , a samo svjetlo koje gori je u boji. A možda nebi bilo loše a i energetski efikasnije prenjeti sistem s Autobusnih i tramvajskih displeja gdje se zakreću mali poklopci pa se kad je svjetlo upaljeno okreće strana koja je u boji i uz to još gori pored mala LED lampica, a kad je ugašeno okreće se crna strana, dakle odlična vidljivost i noću i po najjačem izravnom suncu...

gpd ned 21.4.2024 10:01

U Zagrebu i neka prometna pravila drugačija.

Ono kad je na semaforu pomoćno zeleno svijetlo sa strane, u Zagrebu to znači samo kreni bez brige.

Dok u drugim gradovima to znači oprez kreni, ali i drugi mogu naletit.

Keso pet 26.4.2024 08:29

Opakija fora: semafor s brzinomjerom i kamerom. Ako voziš iznad ograničenja i zeleno je, on ti upali crveno i slika te kako prevelikom brzinom prolaziš kroz crveno. Kazna da se smrzneš.
To rade na ravnoj cesti, nema križanja, semafor usred ničega, radi kontrole brzine.