fer-de-lance pet 15.7.2022 17:15
Byron kaže...

Pa i končar je za vrijeme Juge imao vječne elektromotore, nažalost prodali su to talijanima, a ovi odmah na 6kW motore napisali 8kW i više nisu bili vječni...

Pa imaju i dalje, i još uvijek su ponajbolji u svijetu.

A svaki elektromotor je "vječan" onoliko koliko su mu vječni lageri (ako je pravilno projektiran).

Dokle god radi unutar nazivnih vrijedbosti nikad mu se ništa ne može pokvariti osim mehaničkog trošenja lagera, a problem je kaj lagere više ni ne možeš nabaviti a da si siguran da budu imali deklarirani životni vijek na danom opterećenju.

Žalosno ali istinito...

 

fer-de-lance pet 15.7.2022 17:29

Da, sve je to PR stunt.

Ni jedan mehanički dio nije vječan, a sklop radi sve dok se redovito održava i mijenjaju potrošeni dijelovi.

I tu je sva mudrost.

A ljude je lako očarati jer su naviknuli na ICE aute, koji jedva izdrže do 500 000 km prije otpada, a kad pogledaš npr. uz prosječnu brzinu 50 kmh to bi bilo jedva 10 000 radnih sati, a to za elektromotor nije uopće nikakva cifra, pogotovo kaj je u prosjeku na ispod 30% nazivnog momenta (kod EV-a).

Imamo u firmi elektromotore koji rade svih 8766 radnih sati godišnje na nazivnom momentu i od postavljanja (prije nekih 10 godina) ni jedan nije servisiran.

Doduše, nemaju teret oslonjen direktno na osovinu, nego imaju oslonac s druge strane, ali svejedno, već sad su prek 100 000 radnih sati a da ni jednom još nisu ni ležajevi počeli zujat (tj. jesu ali u normalnim granicama, jer to linearno raste).