T700 sri 7.8.2019 08:48
Jakovp kaže...

No shit, možda zato jer je ideja retardirana i ne drži vodu čak ni na papiru.

 Nije bila loša ideja ali trebali su vidjeti u praksi hoče li to doista izdržati i biti onako kako su zamislili.

A iz ceste bi se mogla izvuči i toplina, ako se stave neke čvrste cijevi u asfalt a ljeti zna asfalt biti jako vruč pa bi se grijala voda u cijevima, ujedno bi te cijevi hladile asfalt jer bi voda bila u toku.

 

 

Mozda bi umjesto solarnih panela trebali razmisliti o izvlačenju topline ?

 

Iste cijevi bi se mogle koristiti zimi da se ceste odmrznu pa bi bilo manje potrebe za posipavanjem solju i sa time zagađivanjem okoliša. E sad, slazem se to je onda potrošnja el energije, ali kad bi osmislili mogučnost da se te cijevi griju zimi iz geotermalnih izvora di zna biti jako vruče .

 

Projekt sa solarnim panelima, nije loš ali trebali bi se rađe orijentirati na zidove ili ograde na autoputovima.

 

Grozni_Zabac sri 7.8.2019 08:56

Koliko je meni profesor na faksu uspio objasniti, solarni paneli ne smiju imati apsolutno nikakvu smetnju ako se od njih ocekuje da ista proizvode. Radili smo neki eksperiment u labosima i ispred jednog panela smo postavili par reflektora da tuku direktno u njega, a kao smetnju je profesor postavio kemijsku negdje otprilike na pola puta tako da njena sjena pada na panel.

 

Te sjene nije bilo nesto puno, ali se vidjelo da je efikasnost panela pala drasticno. Sad, ako je sjena kemijske napravila pad efikasnosti, mogu si misliti koliko je panel efikasan kada puno veci objekti od kemijske prolaze preko njega i blokiraju izvor energije (sunce).

Kokobil50 sri 7.8.2019 10:20

Majmunima prodaš maglu, prospeš par frazetina o "ekološkoj svijesti" i majmuni se navataju. A još ako majmuni u odijelima dobiju pinku, sreći nema kraja... Isto je i sa čitavom farsom zvanom električna vozila.

danen sri 7.8.2019 11:07

Trabalo bi napraviti kocke za cestu (od betona) koje bi u sebi imale forotnaponske elemente. Onda možda mogle izdržati promet izad sebe. Koliko bi se pak ekonomski isplatile, druga je priča.

CyberDemonVZ sri 7.8.2019 11:08
Kokobil50 kaže...
Majmunima prodaš maglu, prospeš par frazetina o "ekološkoj svijesti" i majmuni se navataju. A još ako majmuni u odijelima dobiju pinku, sreći nema kraja... Isto je i sa čitavom farsom zvanom električna vozila.

 Kako si samo uspio usporediti solarne ceste i električna vozila?

Solarne ceste su već nekoliko puta pripadali projekti, dok se kod električnih vozila razvijaju sve bolje baterije, sve brži punjači i efikasniji motori i sve je više punjača.

A ako to neće biti dovoljno, zakonima će se zabraniti vozila s motorima s unutarnjim izgaranj. Koliko znam, negdje već postoje i datumi od kad će vrijediti zabrane.

 

 

Osim ako si mislio na to da su ljude uvjerili da su električna vozila potpuno ekološki čista. Onda si potpuno krivo napisao poruku :)

Ajar sri 7.8.2019 11:29

nije propalo nekoliko, nego svi takvi pokusi, što se moglo predvidjeti za svaki pokušaj silovanja s nedozrelom tehnologijom u pogrešno vrijeme i na pogrešnom mjestu. s druge strane, meni se na stolu migolji janko strižić na svjetlosni poticaj i niš mu ne smetaju ni prašina ni pepeo pa čak ni papirnata maramica preko fotonaponske. dere k'o perpetuum kobile čim se upali svjetlo. 

 

ured: mali znak pažnje za ovog balavog psihotičara imsonotgonnatellyoumyname s foi-ja, koji nema pametnijeg posla nego obilaziti forum i klikati na pd. 

BarbaVeli sri 7.8.2019 12:57

Ideja uopće nije loša, ali problem je s primjenom. Zašto su dopustili vožnju autobusima i kamionima po tim cestama?
Očito je potrebno razviti nove i otpornije materijale.

Netko je napisao da se može govoriti o izvlačenju topline, i to bi trebalo provjeriti u praksi.

Naravno, nuklearna fuzija je mokri san čovječanstva. Samo se bojim da 'onima drugima' nije u interesu da ova tehnologija zaživi jer će, to je gotovo sigurno, promijeniti svijet. Nabolje.

filter160 sri 7.8.2019 13:13
BarbaVeli kaže...
Ideja uopće nije loša, ali problem je s primjenom. Zašto su dopustili vožnju autobusima i kamionima po tim cestama?
Očito je potrebno razviti nove i otpornije materijale.

Netko je napisao da se može govoriti o izvlačenju topline, i to bi trebalo provjeriti u praksi.

Naravno, nuklearna fuzija je mokri san čovječanstva. Samo se bojim da 'onima drugima' nije u interesu da ova tehnologija zaživi jer će, to je gotovo sigurno, promijeniti svijet. Nabolje.

 Idea je retardirana u 3PM, Po nečemu što se haba stalo, što trpi ralice, kaione, nesreće.. ima dovoljno površine da se ne treba na cestama postavljat.

wifi sri 7.8.2019 13:36

Nekoliko youtubera, ukljucujuci famoznog australca EEVBlog vec dugo i u samom startu su rekli da ovo nece funkcionirat. Zasto i bi? Pored toliko prostora gdje se ti paneli mogu postavit, i imat neometano osvjetljenje, oni ih stave u cestu. Danas stvarno retardirane ideje prolaze ukoliko se dovoljno "inovativno" prezentiraju. Imamo i mi nasih briljatina - od genijatora preko pametnih klupa... dovoljno je da se politika i novinari umjesaju i odjednom imamo "divno, revolucionarno, inovativno...", dok se imalo inteligentni ljudi vataju za glavu i misle WTF??? 

HCMAA sri 7.8.2019 13:52

Jesu li i njihovim političarima prilikom presijecanja vrpce bila puna usta demagogije....inače postoji jednostavno rješenje....ljudi se odreknu dio komfora....i smanje potrošnju energije za recimo 10%....Ako je ljudska povijest puna ljudi koji su umirali radi svojih ideala....onda tih 10% nebi trebalo biti problem....ili ipak???

Stric_Jura sri 7.8.2019 13:54
wifi kaže...

Nekoliko youtubera, ukljucujuci famoznog australca EEVBlog vec dugo i u samom startu su rekli da ovo nece funkcionirat. Zasto i bi? Pored toliko prostora gdje se ti paneli mogu postavit, i imat neometano osvjetljenje, oni ih stave u cestu. Danas stvarno retardirane ideje prolaze ukoliko se dovoljno "inovativno" prezentiraju. Imamo i mi nasih briljatina - od genijatora preko pametnih klupa... dovoljno je da se politika i novinari umjesaju i odjednom imamo "divno, revolucionarno, inovativno...", dok se imalo inteligentni ljudi vataju za glavu i misle WTF??? 

ne laži napaćeni narod - ako Miki Banditić prepozna "Genijatora" kao vaseljensko čudo iz Rvacku, tko si ti da ismijavaš taj biser rvacke domišljatosti ?!? 

wifi sri 7.8.2019 14:08
Stric_Jura kaže...

ne laži napaćeni narod - ako Miki Banditić prepozna "Genijatora" kao vaseljensko čudo iz Rvacku, tko si ti da ismijavaš taj biser rvacke domišljatosti ?!? 

 

skruseno priznajem svoje slabosti i neznanje 

 

jedino me cudi kako se nije pojavia u TOP SHOP-u ka i ostali poluproizvodi... u ovoj posebnoj ponudi, dobijete dva za cijenu jednog... 

dejo6 sri 7.8.2019 17:32
HCMAA kaže...
Jesu li i njihovim političarima prilikom presijecanja vrpce bila puna usta demagogije....inače postoji jednostavno rješenje....ljudi se odreknu dio komfora....i smanje potrošnju energije za recimo 10%....Ako je ljudska povijest puna ljudi koji su umirali radi svojih ideala....onda tih 10% nebi trebalo biti problem....ili ipak???

 Zašto bi se odricali komfora? Neka dozvole gradnju nuklearki i svi problemi sa strujom su riješeni.

Ajar sri 7.8.2019 17:53
dejo6 kaže...

 Zašto bi se odricali komfora? Neka dozvole gradnju nuklearki i svi problemi sa strujom su riješeni.

 paaaa ... zapravo da. tak bi i mi trebali. + bratskom ukrajinskom narodu predložimo pohranu otpada na odlagalištu "pripjat". oni ubodu pinku, mi čisti, evribadi hepi. 

 

(no budući je i hep leglo uhljeba, struja bi morala poskupiti barem 100% odmah i još po 15% svaki tjedan sljedećih 80 godina. ali što je to nama kad smo samostalni, neovisni i .... zbljuv. )

Zechina sri 7.8.2019 21:55

Inače, ideja je konceptualno bila (ako se dobro sjećam) za manje prolazne ceste, do nekakvih mega-parkinga, gdje bi bilo valjda bežično punjenje e-auta odozdo, iz drugih modula za "cestovnu" ugradnju. Kao, ako koliko toliko u praksi izdrži po prometnim cestama, onda bi ovdje trebalo bar deset puta toliko.

Možda se netko sjeća, kao: gradske prometnice od solarnih panela, a pred semaforima nekakvi podni e-punjači. Pa ti se kao na svakom semaforu auto puni.

Tako nekako.

U svakom slučaju nedorađeno.

ante_etna sri 7.8.2019 22:06
Endymon kaže...

Ako nista drugo,oni se trude neki kukuruz i napraviti.Ovi nasi samo krpaju rupetine.

 Kod nas da povuku cestu od panela, prvi dan nakon otvorenja bi ih štemali i lomili jer bi se provlačila kanalizacija na tom potezu. 

Manzi sri 7.8.2019 22:59

Ok, s obzirom da tu ima dosta ljudi koji se ne razumiju u ceste (nije nikakvo ruganje ili nešto slično), da malo pojasnim... U tehnologiju "obnovljivih" i "eko" izvora energije neću ulaziti jer je to glupost za sebe koja nije vrijedna komentiranja... Preko toga koliko je iskoristiva do toga koliko se "lošeg" napravi za okoliš dok se proizvede i sve ono što treba da normalno funkcionira... Uglavnom, da se vratim na ceste... Asfalt je elastičan materijal, sa promjenom temperature je stvar još gora... Što se tiče postavljanja cijevi... Debljine habajućeg i nosivog/veznog sloja su u većini slučajeva oko 12cm do nekakvih 17-18 ovisno o vrsti opterećenja... U to smjestit cijevi, sloj za zaštitu zbog rada asfalta i ukupne konstrukcije ceste... Dodajte na to opterećenje ceste od vertikalnih sila (proračun na standardnu osovinu) plus još uzdužne sile (kočenje i kretanje) i dobijete stotinu čuda koje treba pratiti... Sada na normalnoj cesti imate problem sa kolotrazima ako agregat u asfaltu nije zadovoljavajuće kvalitete, što bi tek bilo sa raznoraznim cijevima ili "olakšanjima" konstrukcije, bože sačuvaj... Ceste na betonskoj (krutoj) podlozi nisu nikakva novost, tehnika proračuna je poznata i razrađena, ali kod njih je opet druga problematika, a to je širenje i skupljanje betona pa se moraju raditi uzdužne i poprečne reške i slično... Cilj kod ceste je da što duži potez asfalta bude u jednom komadu, bez spojeva jer je onda i vožnja udobnija, ove kocke i slične stvari samo pogoršavaju udobnost, pa zar se nitko ne sjeća onih kocki na cesti. U Zagrebu ih ima na par mjesta, a sigurno i u drugim gradovima... To je užaš za udobnost, a problematičnost takve "iscjepkane" odvodnje da i ne spominjem... Što se tiče samog proračuna konstrukcija, tu osobni promet igra toliko malu ulogu da se često i zanemaruju u ukupnom prijelazu standardiziranih osovina, problem čine osovine koje su teže od nje (standardna 80kN). Da ilustriram malo bolje i citiram knjigu pokojnog profesora Babića (zapravo HR normu)... Ako uzmete da auto ima 1tonu, to je cca 10kN, faktor štetnog djelovanja je 0.0002, a ako npr. uzmete osovinu od 160kN (teretno vozilo) faktor je 20...

danen sub 10.8.2019 05:43

Rekao bih da solarne ceste dijele sudbinu svih hibridnih tehničkih rješenja. Ako napravimo vozilo i za vodu i zemlju (amfibiju) ono će biti lošije od broda i lošije od automobila. Takvih je izuma u povijesti bilo mnogo - i svi su propali. Sjećam se jednog takvog, pojasa za spasavanje u šeširu (cilindru). Tko da nosi kulu-dvije tereta na glavi da se ne bi utopio ako, ako, ako...

wifi ned 11.8.2019 19:37
Jakovp kaže...
Da kada mu odgovore ovi koje je napao da je u krivu, da sve to radi savrseno... A za godinu dvije svi propadnu

 lako to sto oni propadnu, problem je sto ima hrpa budaletina na kickstarteru i slicno koji daju lovu za gluposti... cini mi se da se to radi ciljano tako da se ubere lova i planirano bankrotira kad se pare operu... i onda kad im dodje netko ovakav, malo im pokvari planove...