jozef čet 14.2.2019 12:17
Byron kaže...

Kada je ovo pisano valjda još nije bila vijest da 2021 prestaje proizvodnja A380... 

 to baš i nije neka vijest jer je sasvim očekivano. A380 je promašaj, to je zrakoplov sa prekompliciranim održavanjem kojeg je jako teško napuniti. Airbus je očekivao da će ih prodati bar 700 komada, a imaju 230 isporuka i oko 100 u backlogu koje su upitne jer se puno priča o odustajanjima ili bar produljenju/odgađanju opcija za kupnju. Uglavnom, nitko se s A380 nije pretjerano usrećio.
747 nije promašaj, čak niti 747-8 nije neki veliki fail jer razvoj nije koštao tako puno. Na tom avionu su dobro zaradili i prijevoznici i Boeing. Vrijeme ga je pregazilo.

T700 čet 14.2.2019 17:49

Sječate li se kada je bio u Hrvatskoj avion Antonov največi zbog kojeg su poludjeli mediji ??? Avion je došao po neki transformator koji je iz Hrvatske bio prodan nekoj drugoj zemlji jer je bio previše ogroman da bi išao drugim vrsta prijevoza. Možda bi ovaj Boeing uspio prodavati te zrakoplove da se više orijentirao da iste prodaje pod teretne a putnićki bi bili sporedna opcija.

 

Old Iggy čet 14.2.2019 21:23
jozef kaže...
Byron kaže...

Kada je ovo pisano valjda još nije bila vijest da 2021 prestaje proizvodnja A380... 

 to baš i nije neka vijest jer je sasvim očekivano. A380 je promašaj, to je zrakoplov sa prekompliciranim održavanjem kojeg je jako teško napuniti. Airbus je očekivao da će ih prodati bar 700 komada, a imaju 230 isporuka i oko 100 u backlogu koje su upitne jer se puno priča o odustajanjima ili bar produljenju/odgađanju opcija za kupnju. Uglavnom, nitko se s A380 nije pretjerano usrećio.
747 nije promašaj, čak niti 747-8 nije neki veliki fail jer razvoj nije koštao tako puno. Na tom avionu su dobro zaradili i prijevoznici i Boeing. Vrijeme ga je pregazilo.

Ni jedan ni drugi nisu promašaj, a i zarade na njima su ogromne. Nikakav tu nije problem održavanja, tu je samo problem promjena pravila gdje dvomotorci smiju ono što nisu nekad smjeli.

Na stranu što ih još imaju par godina za proizvodnju, kao i Boeing 747-8F modela.

zoki.zlikowski sub 16.2.2019 12:16
Old Iggy kaže...
jozef kaže...
Byron kaže...

Kada je ovo pisano valjda još nije bila vijest da 2021 prestaje proizvodnja A380... 

 to baš i nije neka vijest jer je sasvim očekivano. A380 je promašaj, to je zrakoplov sa prekompliciranim održavanjem kojeg je jako teško napuniti. Airbus je očekivao da će ih prodati bar 700 komada, a imaju 230 isporuka i oko 100 u backlogu koje su upitne jer se puno priča o odustajanjima ili bar produljenju/odgađanju opcija za kupnju. Uglavnom, nitko se s A380 nije pretjerano usrećio.
747 nije promašaj, čak niti 747-8 nije neki veliki fail jer razvoj nije koštao tako puno. Na tom avionu su dobro zaradili i prijevoznici i Boeing. Vrijeme ga je pregazilo.

Ni jedan ni drugi nisu promašaj, a i zarade na njima su ogromne. Nikakav tu nije problem održavanja, tu je samo problem promjena pravila gdje dvomotorci smiju ono što nisu nekad smjeli.

Na stranu što ih još imaju par godina za proizvodnju, kao i Boeing 747-8F modela.

Nisam u avijaciji pa ne znam, kakve su to promjene? Nesto vezano za buku ili sigurnost?

Old Iggy sub 16.2.2019 12:29
zoki.zlikowski kaže...
Old Iggy kaže...
jozef kaže...
Byron kaže...

Kada je ovo pisano valjda još nije bila vijest da 2021 prestaje proizvodnja A380... 

 to baš i nije neka vijest jer je sasvim očekivano. A380 je promašaj, to je zrakoplov sa prekompliciranim održavanjem kojeg je jako teško napuniti. Airbus je očekivao da će ih prodati bar 700 komada, a imaju 230 isporuka i oko 100 u backlogu koje su upitne jer se puno priča o odustajanjima ili bar produljenju/odgađanju opcija za kupnju. Uglavnom, nitko se s A380 nije pretjerano usrećio.
747 nije promašaj, čak niti 747-8 nije neki veliki fail jer razvoj nije koštao tako puno. Na tom avionu su dobro zaradili i prijevoznici i Boeing. Vrijeme ga je pregazilo.

Ni jedan ni drugi nisu promašaj, a i zarade na njima su ogromne. Nikakav tu nije problem održavanja, tu je samo problem promjena pravila gdje dvomotorci smiju ono što nisu nekad smjeli.

Na stranu što ih još imaju par godina za proizvodnju, kao i Boeing 747-8F modela.

Nisam u avijaciji pa ne znam, kakve su to promjene? Nesto vezano za buku ili sigurnost?

Sigurnost (pogledaj ETOPS, iliti "Extended Range Operation with Two-Engine Airplanes" odnosno popularnije "Engines Turn Or Passengers Swim").

Nekad su za ozbiljne udaljenosti bili prikladni samo četveromotorci, sad su novijim avionima i povećanjem pouzdanosti motora te odredbe ukinute / smanjeni zahtjevi (da ne bi došlo do problema).

No to pak dovodi do novih (povećanje broja zrakoplova - gužva u zraku i na zemlji).

jozef ned 17.2.2019 10:54

Ne znam zašto odgovaraš meni kad nisam rekao ništa što ti nisi.
1. nisam rekao da je 747 promašaj, naprotiv. Na B747 je Boeing super profitirao. Kažem da je promašaj A380, i na njemu je pitanje kako će Airbus na kraju proći. A380 ima problem preskupog održavanja, tj. realno znatno kraćeg vijeka airframea od predviđanja. Najviše će ipak izgubiti aviokompanije i pogotovo provideri leasinga. A380 bi za punu cargo funkcionalnost morao proći previše preinaka. Konstrukcija mu nije fleksibilna, pilotska kabina je prenisko pa nije moguće otvaranje trupa za velike terete... a onda je daleko bolje i jeftinije koristiti npr. A300-600F ili slično. Također, rijetko tko kupuje nove frajtere, a i zarada na njima je slaba, tako da niti proizvođačima to nije baš prva opcija. Jedino ako je kupac vojska, no to je nešto sasvim drugo.
2. promjena po kojoj dvomotorci mogu letjeti više od 3 sata od najbližeg mjesta za slijetanje (ETOPS180+) je uvedena još tamo negdje krajem 80-tih, prvi su bili A330 i B767. Razvoj A380 je počeo 2000. Tako da ono što ja pišem nema veze sa sigurnosnim rejtingom za prekooceanske letove.

3. da ponovim: B747 je vrlo uspješan zrakoplov kojega je vrijeme pregazilo, a A380 je promašaj.