Kinezi izradili maglev vlak brzine 600 km/h
Vezano uz: Kinezi izradili maglev vlak brzine 600 km/h
U Hrvatskoj su perspektiva zrakoplovi, a na željeznica. Zašto? Zato što zrakoplov ne može sporo letjeti - jer će izgubiti uzgon i pasti - dok željeznica može voziti beskonačno sporo, čak stajati na pruzi (v = 0 km/h). Stoga u Hrvatskoj nikada željeznica neće moći konkurirati zrakoplovu.
Prema ovom “lebdecem” dijelu, cini mi se da su neke ideje “posudili” od Nijemaca (maglev vlak u Sangaju). U svakom slucaju pozdravljam napredak.
u nas je i dodatni problem u tome što indijanci stalnim napadima na željezne konje u ruralnim područjima onemogućuju normalan promet. u polascima se kasni jer strojovođe strahuju od skalpiranja tijekom gableca.
Nije baš do kraja informativan članak. Japanci već jako dugo imaju Maglev, testiraju ga na relaciji Tokio-Nagoya. Po meni Maglev je čisti gubitak novaca, a čini se da su i Japanci toga svjesni. Ako imaš infrastrukturu kao oni, po kojoj shinkaseni jure 300kn/h, a mogli bi uskoro i brže, kakva je sad razlika u vremenu dolaska na relaciji 300-400km ako vlak ide 400km/h ili 600km/h? Tu se radi o sitnišu koji nije vrijedan toga da se gradi kompletno nova infrastruktura. Shinkansen bi mogao i do 500km/h kao što to može i francuski TGV. No glavna prednost Shinkansena u Japanu je da on ima vozni red kao tramvaj u Zagrebu - ti doslovce svaki čas imaš vlakove u svim smjerovima, 300-tinjak linija dnevno. Ne znam da li to ima ijedna druga država.
Nije baš do kraja informativan članak. Japanci već jako dugo imaju Maglev, testiraju ga na relaciji Tokio-Nagoya. Po meni Maglev je čisti gubitak novaca, a čini se da su i Japanci toga svjesni. Ako imaš infrastrukturu kao oni, po kojoj shinkaseni jure 300kn/h, a mogli bi uskoro i brže, kakva je sad razlika u vremenu dolaska na relaciji 300-400km ako vlak ide 400km/h ili 600km/h? Tu se radi o sitnišu koji nije vrijedan toga da se gradi kompletno nova infrastruktura. Shinkansen bi mogao i do 500km/h kao što to može i francuski TGV. No glavna prednost Shinkansena u Japanu je da on ima vozni red kao tramvaj u Zagrebu - ti doslovce svaki čas imaš vlakove u svim smjerovima, 300-tinjak linija dnevno. Ne znam da li to ima ijedna druga država.
Misliš ovo? https://www.bug.hr/transport/u-japanu-se-testira-putnicki-vlak-brzine-do-400-kmh-9455
Kinezi imaju ogromnu zemlju u kojoj infrastruktura donedavno nije bila dobra. Sad imaju resursa koliko žele i nije ih previše briga za troškove:
https://www.youtube.com/watch?v=4-XDxCb92X4
Od 3 godine razvoja, 2 su bile industrijska krađa, dok jedna prilagodba
Za ultra urzo spijuniranje amrickih glupana koji misle da je ostatak svijeta U komunistickom rezimu.
Kao i pri ocjeni svake tehničke novosti treba pred očima imati i perspektivu. Maglev nije vlak za kratke relacije, iako se mora prvo isprobati na takvim relacijama. Što mislite o Maglev pruzi Zagreb-Peking?
Ti prokleti Kinezi koji kradu američku tehnologiju. Oh, gle, pa amerikanci nemaju maglev vlakova.
E onda sigurno kradu japansku i francusko-njemačko-britansko-nizozemsko-španjolsko-portugalsko-...-hrvatsku tehnologiju. Sram ih i stid bilo.
Nismo im interesantni. Možda prije Beograd-Peking
Za ultra urzo spijuniranje amrickih glupana koji misle da je ostatak svijeta U komunistickom rezimu.
Zašto ti je ovo u veliko?
Autocorrect
Misliš ovo? https://www.bug.hr/transport/u-japanu-se-testira-putnicki-vlak-brzine-do-400-kmh-9455
Kinezi imaju ogromnu zemlju u kojoj infrastruktura donedavno nije bila dobra. Sad imaju resursa koliko žele i nije ih previše briga za troškove:
https://www.youtube.com/watch?v=4-XDxCb92X4
Ne, nego ovo:
Ispravak netocnog navoda. Testna traka za L0 je oko 42km duga. Do 2024. bi trebali voziti do Nagoye i pri tome planiraju iskoristiti postojecu testnu traku kao dio glavne trake. Koliko je meni poznato uspjeli su postici 600 i nesto malo km/h na toj traci, ali planirana brzina za vrijeme operacije ce biti 500km/h.
Komentar kako HŽ-u treba 8h Zg-St, samo da smo mirni ostatak teme...
Suluda mi je pomisao da će vlak na ovakvoj dionici biti brži od aviona što je fenomenalno. Jasno je da dolazi do elektrifikacije prometa, a tu nema velike pomoći zrakoplovnom prometu. S druge strane, elektrifikacija željeznica je znatno lakši posao. Naravno da će za prekomorske i neke dulje relacije avion ostati kao glavno prijevozno sredstvo.
Pa kad je krivo u članku napisano, cisti let je nešto malo duži od 2 sata. No ako računamo svo vrijeme potrošeno na aerodromima, prijavu, sigurnosnu provjeru i ukrcavanje, te iskrcavanje i čekanje na prtljagu, onda možemo pričati o 4 i pol sata.
Kada sam bio u ožujku u Švicarskoj, u Ženevi i Zurichu sam vidio ali svakakvih vlakova, od skorom prepotopnih do TGV kompozicija, a Najviše me se je dojmio kolodvor u Zurichu, na tri etaže, ludilo jedno!
Sada kada gledam ovi “maglev”, opako dobro izgleda ali me više zanima, kakav će biti kolodvor za takve bolide na ????
Na tračnici, na magnetu, ....?!?!
Komentar kako HŽ-u treba 8h Zg-St, samo da smo mirni ostatak teme...
Suluda mi je pomisao da će vlak na ovakvoj dionici biti brži od aviona što je fenomenalno. Jasno je da dolazi do elektrifikacije prometa, a tu nema velike pomoći zrakoplovnom prometu. S druge strane, elektrifikacija željeznica je znatno lakši posao. Naravno da će za prekomorske i neke dulje relacije avion ostati kao glavno prijevozno sredstvo.
Pa kad je krivo u članku napisano, cisti let je nešto malo duži od 2 sata. No ako računamo svo vrijeme potrošeno na aerodromima, prijavu, sigurnosnu provjeru i ukrcavanje, te iskrcavanje i čekanje na prtljagu, onda možemo pričati o 4 i pol sata.
Ništa nije krivo napisano niti sam ja krivo razumio, sve mi je jasno. Hvala bogu da vlak neće ići većom brzinom, ali će brže odraditi putovanje zbog svega što si naveo.
Čovjek bi očekivao da maglev vozi bešumno, ali Šngajski trese i klopoće poput naših, dok im šinski vlakovi koji idu 200 km/h voze bešumno.
Ista stvar kao s transformatorima. Čovjek bi očekivao da su nečujni jer nema pokretnih dijelova, ali promjenjiva magnetna polja i to ogromnih snaga jednostavno i u tim kratkim ciklusima stvaraju različite sile na materijal i to se čuje. Čisto sumnjam da će i ovo biti nečujno.
Od 3 godine razvoja, 2 su bile industrijska krađa, dok jedna prilagodba
Ma nema kopirali su sve što se moglo kopirati i to valjda u svim segmentima. Al mi zato ne moramo brinuti uopće. Naša je industrija 100% sigurna od bilo kakove industrijske špijunaže...
može, ako njome upravljaju švicarci ili japanci. ustvari, bilo tko osim hž-a. pa kad krene pečalba prema nama ...
tko juri u smrt žuri....tko sporo ide do cilja stiže...što je manja brzina to su kočnice učinkovitije...pozdrav iz HŽ
Unska pruga (prreko Bosne) je elektrificirana i sa njom bi vlakovi mogli dolaziti za 4-5 sati iz Zagreba do Splita.
Trenuto preko nje ide samo roba a ne i ljudi. Zašto?
Zato što je autobusni lobi reagirao i uradio "što je trebalo" kako bi zadržali monopol.
Unska pruga (prreko Bosne) je elektrificirana i sa njom bi vlakovi mogli dolaziti za 4-5 sati iz Zagreba do Splita.
Trenuto preko nje ide samo roba a ne i ljudi. Zašto?
Zato što je autobusni lobi reagirao i uradio "što je trebalo" kako bi zadržali monopol.
Ne računaš na to da vlak ipak mora dvaput stati na granici, pa svi putnici trebaju van, moraju se pregledati koferi i roba i tako možda čak i dva puta kompletno. Na to ti ode sigurno po barem sat vremena za jednu kompoziciju s nekoliko vagona.
Komentar kako HŽ-u treba 8h Zg-St, samo da smo mirni ostatak teme...
Suluda mi je pomisao da će vlak na ovakvoj dionici biti brži od aviona što je fenomenalno. Jasno je da dolazi do elektrifikacije prometa, a tu nema velike pomoći zrakoplovnom prometu. S druge strane, elektrifikacija željeznica je znatno lakši posao. Naravno da će za prekomorske i neke dulje relacije avion ostati kao glavno prijevozno sredstvo.