Keops uto 28.5.2019 08:39

Komentar kako HŽ-u treba 8h Zg-St, samo da smo mirni ostatak teme...

Suluda mi je pomisao da će vlak na ovakvoj dionici biti brži od aviona što je fenomenalno. Jasno je da dolazi do elektrifikacije prometa, a tu nema velike pomoći zrakoplovnom prometu. S druge strane, elektrifikacija željeznica je znatno lakši posao. Naravno da će za prekomorske i neke dulje relacije avion ostati kao glavno prijevozno sredstvo.

danen uto 28.5.2019 08:51

U Hrvatskoj su perspektiva zrakoplovi, a na željeznica. Zašto? Zato što zrakoplov ne može sporo letjeti - jer će izgubiti uzgon i pasti - dok željeznica može voziti beskonačno sporo, čak stajati na pruzi (v = 0 km/h). Stoga u Hrvatskoj nikada željeznica neće moći konkurirati zrakoplovu.

Ajar uto 28.5.2019 09:21

u nas je i dodatni problem u tome što indijanci stalnim napadima na željezne konje u ruralnim područjima onemogućuju normalan promet. u polascima se kasni jer strojovođe strahuju od skalpiranja tijekom gableca. 

guslac uto 28.5.2019 09:26

Nije baš do kraja informativan članak. Japanci već jako dugo imaju Maglev, testiraju ga na relaciji Tokio-Nagoya. Po meni Maglev je čisti gubitak novaca, a čini se da su i Japanci toga svjesni. Ako imaš infrastrukturu kao oni, po kojoj shinkaseni jure 300kn/h, a mogli bi uskoro i brže, kakva je sad razlika u vremenu dolaska na relaciji 300-400km ako vlak ide 400km/h ili 600km/h? Tu se radi o sitnišu koji nije vrijedan toga da se gradi kompletno nova infrastruktura. Shinkansen bi mogao i do 500km/h kao što to može i francuski TGV. No glavna prednost Shinkansena u Japanu je da on ima vozni red kao tramvaj u Zagrebu - ti doslovce svaki čas imaš vlakove u svim smjerovima, 300-tinjak linija dnevno. Ne znam da li to ima ijedna druga država.

Chronosus uto 28.5.2019 09:34
guslac kaže...

Nije baš do kraja informativan članak. Japanci već jako dugo imaju Maglev, testiraju ga na relaciji Tokio-Nagoya. Po meni Maglev je čisti gubitak novaca, a čini se da su i Japanci toga svjesni. Ako imaš infrastrukturu kao oni, po kojoj shinkaseni jure 300kn/h, a mogli bi uskoro i brže, kakva je sad razlika u vremenu dolaska na relaciji 300-400km ako vlak ide 400km/h ili 600km/h? Tu se radi o sitnišu koji nije vrijedan toga da se gradi kompletno nova infrastruktura. Shinkansen bi mogao i do 500km/h kao što to može i francuski TGV. No glavna prednost Shinkansena u Japanu je da on ima vozni red kao tramvaj u Zagrebu - ti doslovce svaki čas imaš vlakove u svim smjerovima, 300-tinjak linija dnevno. Ne znam da li to ima ijedna druga država.

 Misliš ovo? https://www.bug.hr/transport/u-japanu-se-testira-putnicki-vlak-brzine-do-400-kmh-9455

 

Kinezi imaju ogromnu zemlju u kojoj infrastruktura donedavno nije bila dobra. Sad imaju resursa koliko žele i nije ih previše briga za troškove:

https://www.youtube.com/watch?v=4-XDxCb92X4

 

 

danen uto 28.5.2019 10:27

Kao i pri ocjeni svake tehničke novosti treba pred očima imati i perspektivu. Maglev nije vlak za kratke relacije, iako se mora prvo isprobati na takvim relacijama. Što mislite o Maglev pruzi Zagreb-Peking?

Antiseptik uto 28.5.2019 10:28

Ti prokleti Kinezi koji kradu američku tehnologiju. Oh, gle, pa amerikanci nemaju maglev vlakova.

E onda sigurno kradu japansku i francusko-njemačko-britansko-nizozemsko-španjolsko-portugalsko-...-hrvatsku tehnologiju. Sram ih i stid bilo.

Antiseptik uto 28.5.2019 10:30
danen kaže...
Kao i pri ocjeni svake tehničke novosti treba pred očima imati i perspektivu. Maglev nije vlak za kratke relacije, iako se mora prvo isprobati na takvim relacijama. Što mislite o Maglev pruzi Zagreb-Peking?

 Nismo im interesantni. Možda prije Beograd-Peking 

tokyu uto 28.5.2019 10:51

Ispravak netocnog navoda. Testna traka za L0 je oko 42km duga. Do 2024. bi trebali voziti do Nagoye i pri tome planiraju iskoristiti postojecu testnu traku kao dio glavne trake. Koliko je meni poznato uspjeli su postici 600 i nesto malo km/h na toj traci, ali planirana brzina za vrijeme operacije ce biti 500km/h.

desh uto 28.5.2019 12:41
Keops kaže...

Komentar kako HŽ-u treba 8h Zg-St, samo da smo mirni ostatak teme...

Suluda mi je pomisao da će vlak na ovakvoj dionici biti brži od aviona što je fenomenalno. Jasno je da dolazi do elektrifikacije prometa, a tu nema velike pomoći zrakoplovnom prometu. S druge strane, elektrifikacija željeznica je znatno lakši posao. Naravno da će za prekomorske i neke dulje relacije avion ostati kao glavno prijevozno sredstvo.

 Pa kad je krivo u članku napisano, cisti let je nešto malo duži od 2 sata. No ako računamo svo vrijeme potrošeno na aerodromima, prijavu, sigurnosnu provjeru i ukrcavanje, te iskrcavanje i čekanje na prtljagu, onda možemo pričati o 4 i pol sata.

ATJLučko uto 28.5.2019 12:49

Kada sam bio u ožujku u Švicarskoj, u Ženevi i Zurichu sam vidio ali svakakvih vlakova, od skorom prepotopnih do TGV kompozicija, a Najviše me se je dojmio kolodvor u Zurichu, na tri etaže, ludilo jedno! 

Sada kada gledam ovi “maglev”, opako dobro izgleda ali me više zanima, kakav će biti kolodvor za takve bolide na ???? 

Na tračnici, na magnetu, ....?!?! 

Keops uto 28.5.2019 13:45
desh kaže...
Keops kaže...

Komentar kako HŽ-u treba 8h Zg-St, samo da smo mirni ostatak teme...

Suluda mi je pomisao da će vlak na ovakvoj dionici biti brži od aviona što je fenomenalno. Jasno je da dolazi do elektrifikacije prometa, a tu nema velike pomoći zrakoplovnom prometu. S druge strane, elektrifikacija željeznica je znatno lakši posao. Naravno da će za prekomorske i neke dulje relacije avion ostati kao glavno prijevozno sredstvo.

 Pa kad je krivo u članku napisano, cisti let je nešto malo duži od 2 sata. No ako računamo svo vrijeme potrošeno na aerodromima, prijavu, sigurnosnu provjeru i ukrcavanje, te iskrcavanje i čekanje na prtljagu, onda možemo pričati o 4 i pol sata.

 

Ništa nije krivo napisano niti sam ja krivo razumio, sve mi je jasno. Hvala bogu da vlak neće ići većom brzinom, ali će brže odraditi putovanje zbog svega što si naveo.

JozoBozo121 uto 28.5.2019 15:35
Visak kaže...
Čovjek bi očekivao da maglev vozi bešumno, ali Šngajski trese i klopoće poput naših, dok im šinski vlakovi koji idu 200 km/h voze bešumno.

 Ista stvar kao s transformatorima. Čovjek bi očekivao da su nečujni jer nema pokretnih dijelova, ali promjenjiva magnetna polja i to ogromnih snaga jednostavno i u tim kratkim ciklusima stvaraju različite sile na materijal i to se čuje. Čisto sumnjam da će i ovo biti nečujno.

brasko uto 28.5.2019 16:03
Entry Point kaže...

Od 3 godine razvoja, 2 su bile industrijska krađa, dok jedna prilagodba 

 Ma nema kopirali su sve što se moglo kopirati i to valjda u svim segmentima. Al mi zato ne moramo brinuti uopće. Naša je industrija 100% sigurna od bilo kakove industrijske špijunaže...

Ajar uto 28.5.2019 17:47
danen kaže...
Kao i pri ocjeni svake tehničke novosti treba pred očima imati i perspektivu. Maglev nije vlak za kratke relacije, iako se mora prvo isprobati na takvim relacijama. Što mislite o Maglev pruzi Zagreb-Peking?

 može, ako njome upravljaju švicarci ili japanci. ustvari, bilo tko osim hž-a. pa kad krene pečalba prema nama ... 

ivanv000 uto 28.5.2019 20:48

Unska pruga (prreko Bosne) je elektrificirana i sa njom bi vlakovi mogli dolaziti za 4-5 sati iz Zagreba do Splita.

Trenuto preko nje ide samo roba a ne i ljudi. Zašto?

Zato što je autobusni lobi reagirao i uradio "što je trebalo" kako bi zadržali monopol.

JozoBozo121 uto 28.5.2019 21:01
ivanv000 kaže...

Unska pruga (prreko Bosne) je elektrificirana i sa njom bi vlakovi mogli dolaziti za 4-5 sati iz Zagreba do Splita.

Trenuto preko nje ide samo roba a ne i ljudi. Zašto?

Zato što je autobusni lobi reagirao i uradio "što je trebalo" kako bi zadržali monopol.

 Ne računaš na to da vlak ipak mora dvaput stati na granici, pa svi putnici trebaju van, moraju se pregledati koferi i roba i tako možda čak i dva puta kompletno. Na to ti ode sigurno po barem sat vremena za jednu kompoziciju s nekoliko vagona.