lav1000 pon 2.4.2018 08:47

Kako sad ovo.... prije 7-8 godina su se razni HHO debileki javljali da oni sa elektrolizom vode u teglici krastavaca prepolovili potrosnju goriva ,  a sad mi tu ameri daju neke za elektrolizu vode sofisticirane sustave za kamione jer se vjerovatno u auto ni ne mogu ugraditi a ni isplatiti

 

 

hakintosrh pon 2.4.2018 11:51

benzin je benzin i dok ga ima on će u atmosferu ispuštati CO2 i ostale štetne plinove. bilo tih plinova manje nego sada to je i dalje gore nego električni automobili. k tome ovaj sustav košta 10 000 dolara te mu je namjena ugrađivanje u starije aute te bi onda valjda više vrijedio vodik u autu nego sam auto.

lav1000 pon 2.4.2018 12:17
limitedition kaže...

A što je s brodovima koji su najveći zagađivači na planeti? Zamisli koja bi tu ušteda bila? Pogotovo što se pogone na smeće od goriva.

 Prosjecan teretni brod trosi oko 5-10 tona goriva na sat, pa racunaj ustede 

Edit malo sam ga pretjerao, zastarjeli podaci ali svejedno trose oko 2.5-3 tone sat

Isto tako motor prosjecnog teretnog broda je velik kao prosjecna 4 katnica pa jeli moguce uopce napraviti ovaj sustav prilagodjen za takve motore... no potencijal za ustede je ogroman u brodskom prijevozu

Amir pon 2.4.2018 18:45

No, prvo sam htio pitati za dodavanje plina (metana) na dizel motor. Navodno mijenja dio goriva i tako postiže uštede. Isto neka glupost ili? Ako radi, bilo bi održivo rješenje jer se metan može dobiti preradom otadnih voda i organskog otpada...

jozef pon 2.4.2018 19:03

teško je definirati što je "prosječan teretni brod", Emma Maersk (170kBRT) troši oko 15t/h, najviše brodova je vjerojatno oko 30-40kBRT, a takvi troše 2-5t/h. Ovisi o uvjetima, brzini, morskim strujama... tako da brojke mogu značajno varirati.
Negdje sam naišao na brojku da brodski promet zagađuje 2000 puta više nego automobilski promet (vjerojatno nisu uključena komercijalna cestovna vozila).

limitedition pon 2.4.2018 20:51
lav1000 kaže...
limitedition kaže...

A što je s brodovima koji su najveći zagađivači na planeti? Zamisli koja bi tu ušteda bila? Pogotovo što se pogone na smeće od goriva.

 Prosjecan teretni brod trosi oko 5-10 tona goriva na sat, pa racunaj ustede 

Edit malo sam ga pretjerao, zastarjeli podaci ali svejedno trose oko 2.5-3 tone sat

Isto tako motor prosjecnog teretnog broda je velik kao prosjecna 4 katnica pa jeli moguce uopce napraviti ovaj sustav prilagodjen za takve motore... no potencijal za ustede je ogroman u brodskom prijevozu

 https://newatlas.com/shipping-pollution/11526/

 

Ti motori kure doslovno sve što se ubaci u njih, čak i "goriva" koja bi trebala ići na specijalno zbrinjavanje. Ovako im je svima jeftinije, tko hebe atmosferu.

 

Budući se takvi brodovi i dan danas proizvode a rok trajanja im je min 30 godina ovakvo rješenje se čini više nego dobro došlo.

viciousone pon 2.4.2018 21:22

Pozdrav jozef!
Emma (e klasa) je do globalne krize 2008. trosila 400mt/dan HSHFO.
Sada ne znam, ali vjerojatno nije ispod 200mt/dan.

Maersk se hvalio posebnom antifouling low friction piturom s kojom ce na godisnjoj razini ustediti 2500mt goriva na e klasi! 😂

Lp

viciousone pon 2.4.2018 21:34

Pozdrav limitededition!

Brodovi prelaze na cistija goriva. Sa HSHFO-a na diesel, a ovi noviji prelaze na LNG. U nekim lukama imas prikljucenje istih na obalnu elektricnu mrezu.
Brodovi za kruzna putovanja (novi) prelaze na LNG sto bi za nas bilo odlicno. Dobijemo goste, oni mogucnost bunkera. Win win!

Mislim da avioni najvise oneciscuju.

Lp

viciousone pon 2.4.2018 22:38

Ti motori kure doslovno sve što se ubaci u njih, čak i "goriva" koja bi trebala ići na specijalno zbrinjavanje. Ovako im je svima jeftinije, tko hebe atmosferu.

🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤
Limitededition od kuda ti ove pizdarije?

Bunker (tako se naziva brodsko gorivo) se provjera sa svih strana da zadovoljava kvalitetu goriva propisanu od IMO-a. Neki brodovi imaju pregled cijelog broda prilikom svakog uplovljavanja u luku. Tko bi se igrao sa gubitkom broda/profita?
Inspekcije brodova se upisuju u nesto kao facebook bazu podataka. Tko ce poslovati sa brodarom zbog kojega mozes izgubiti teret/profit? Postoje posebne zone na moru gdje se koriste samo cista goriva. ECA. Procitaj dio SOLASA -MARPOL.

Od 2020 na snagu stupaju jos strozi propisi o ispusnim plinovima.
Danas imas brodove kontejnerase koji prevoze +21000 teu-a na relaciji daleki istok-Europa. cime mozes napraviti taj transport najefikasnije (trosak/vrijeme/kolicina) nego brodom?

Lp

Nikola45 pon 2.4.2018 23:42
lav1000 kaže...
limitedition kaže...

A što je s brodovima koji su najveći zagađivači na planeti? Zamisli koja bi tu ušteda bila? Pogotovo što se pogone na smeće od goriva.

 Prosjecan teretni brod trosi oko 5-10 tona goriva na sat, pa racunaj ustede 

Edit malo sam ga pretjerao, zastarjeli podaci ali svejedno trose oko 2.5-3 tone sat

Isto tako motor prosjecnog teretnog broda je velik kao prosjecna 4 katnica pa jeli moguce uopce napraviti ovaj sustav prilagodjen za takve motore... no potencijal za ustede je ogroman u brodskom prijevozu

 Osim toga, di bi nabavio tolike količine vode na brodu? :D

limitedition uto 3.4.2018 00:46
viciousone kaže...
Ti motori kure doslovno sve što se ubaci u njih, čak i "goriva" koja bi trebala ići na specijalno zbrinjavanje. Ovako im je svima jeftinije, tko hebe atmosferu.

🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤
Limitededition od kuda ti ove pizdarije?

Bunker (tako se naziva brodsko gorivo) se provjera sa svih strana da zadovoljava kvalitetu goriva propisanu od IMO-a. Neki brodovi imaju pregled cijelog broda prilikom svakog uplovljavanja u luku. Tko bi se igrao sa gubitkom broda/profita?
Inspekcije brodova se upisuju u nesto kao facebook bazu podataka. Tko ce poslovati sa brodarom zbog kojega mozes izgubiti teret/profit? Postoje posebne zone na moru gdje se koriste samo cista goriva. ECA. Procitaj dio SOLASA -MARPOL.

Od 2020 na snagu stupaju jos strozi propisi o ispusnim plinovima.
Danas imas brodove kontejnerase koji prevoze +21000 teu-a na relaciji daleki istok-Europa. cime mozes napraviti taj transport najefikasnije (trosak/vrijeme/kolicina) nego brodom?

Lp

 Nitko nije rekao da svi brodovi plove na naftni otpad ali da neki koriste ulja koja su toliko gusta da ih moraš zagrijavati ili se stvrdnu ko asfalt to da. Po čemu je bunker ulje ok??? Ono, zadovoljava norme pa nema veze što ga kure 15-16 tona po satu.? Jesi li proguglao što je to? Ako se može jednostavno nadograditi ( ne zna se još ni za automobile) i donosi velike uštede zašto ne, vjerojatno bi za njom posegnulo i ekipe koja posluje sa starim brodovima na granici isplativosti.

 

Da, postoje zone ali i one sive. Registriraju brodove proizvoljno pod zastavom koja ima najmanje restrikcije a ni sve države nemaju regulative za uplovljavanje kao EU.

Što mi znači efikasnost brodskog prijevoza kad je temelj ekonomije u banani? Tj forsiraj kvantitetu. Ispada da je polovica transporta nepotrebna, tj moglo bi se bez toga. Moram li imati frižider koji traje 5 godina i onda ga bacim ako su prije 30 godina bili u stanju napraviti kvalitetan da traje i danas? No to je druga priča, bitno je to da se na njima može najviše uštedjeti.

 

Od kud mi info? Pa proguglaj malo "Cargo/container ship pollution" pa ćeš naći dovoljno tema.

 

viciousone uto 3.4.2018 16:51

Pozdrav limitededition!

Ti o ovoj temi googlas, ja godinama radim na brodovima.

Ne znam da li mozes pojmiti velicinu danasnjeg novog/jeg broda koja je izmedju 340 i 400m (480m najvise). Sto bi trebalo pokretati tu masu (120.000-1.000.000t) i koliko bi trebao trositi? To je najefikasniji prijevoz.

Brodari se prilagodjavaju propisima i prema njima konstruiraju brod i propulziju za godine koje dolaze. U posljednje vrijeme sve sto je neprofitno zavrsava u rezalistu. Brod koji trosi 15 mt/sat zamijenio je 6-7 manjih brodova i ima manju potrosnju od njih zajedno. Da bis primio takav brod trebas novu luku i vecu dubinu uz gat itd. Ne moze sve ici preko noci, ali sve se pomice u smjeru ekologije.

Razmisljaj da i drugi ljudi imaju potrebu za friziderom, mobitrlom, autom...Itd....

Lp

BlueMax uto 3.4.2018 20:11

Brodovi su najveći zagađivači - ovo može napisati samo netko kome logika nije najjača strana.

 

Imaš 100 000 tona tereta koji će se iz Singapura prebaciti u New York. Izvoli ih prebaciti na bilo koji način, osim brodom, da ne emitiraš barem pet puta veće zagađenje. Znači govorim samo o emisiji u transportu. Ekologiju proizvodnje, održavanja i zbrinjavanja tih sredstava kojima bi netko zamijenio brodove neću ni spominjati.

limitedition uto 3.4.2018 23:14
BlueMax kaže...

Brodovi su najveći zagađivači - ovo može napisati samo netko kome logika nije najjača strana.

 

Imaš 100 000 tona tereta koji će se iz Singapura prebaciti u New York. Izvoli ih prebaciti na bilo koji način, osim brodom, da ne emitiraš barem pet puta veće zagađenje. Znači govorim samo o emisiji u transportu. Ekologiju proizvodnje, održavanja i zbrinjavanja tih sredstava kojima bi netko zamijenio brodove neću ni spominjati.

 Opet se kačite na te odnose po prevezenoj toni. Nitko, ama baš nitko nije rekao da je jeftiniji transport avionom ili kamionima. Nihova se potrošnja ne računa u litrama nego tonama po satu stoga ekonomija jednostavno ne dopušta korištenje visoko kvalitetnog dizela. Većinski udio goriva su kojekakva ulja loše kvalitete. Možemo se mi sad kačiti na kojekakve eu regulative ili one sad-a (njihove i nisu bogzna kakve) ali ostatak svijeta prilično "liberalan" po pitanju toga.

 

O čem trubim je to da je lakše nadograditi 20-tak takvih cargo brodova nego sve automobile europe koji su im ekvivalent po zagađenju.

 

Ali ajmo sad opet gallons per tonn, o nekim normama skandinavije ili elektrifikaciji pojedinih luka.

učo sri 4.4.2018 15:51
viciousone kaže...
Pozdrav limitededition!

Ti o ovoj temi googlas, ja godinama radim na brodovima.

Ne znam da li mozes pojmiti velicinu danasnjeg novog/jeg broda koja je izmedju 340 i 400m (480m najvise). Sto bi trebalo pokretati tu masu (120.000-1.000.000t) i koliko bi trebao trositi? To je najefikasniji prijevoz.

Brodari se prilagodjavaju propisima i prema njima konstruiraju brod i propulziju za godine koje dolaze. U posljednje vrijeme sve sto je neprofitno zavrsava u rezalistu. Brod koji trosi 15 mt/sat zamijenio je 6-7 manjih brodova i ima manju potrosnju od njih zajedno. Da bis primio takav brod trebas novu luku i vecu dubinu uz gat itd. Ne moze sve ici preko noci, ali sve se pomice u smjeru ekologije.


 Može li pitanjce?. Čitao sam negdje da su veliki brodski motori rekorderi po iskoristivosti, t.j. da oko 50% toplinske energije pretvaraju u korisni mehanički rad (benzinci oko 20-25%). Pošto radiš na brodovima vjerovatno znaš nešto i o ovome. Kada sam prije skoro 30 godina bio u Uljaniku, na studijskom putovanju, čuo sam takve tvrdnje.

viciousone čet 5.4.2018 19:51

Pozdrav učo!

Da to je točno. Noviji imaju iskoristivost do 55%.
Teoretski 75%.
Nove plinske turbine sa kombiniranim ciklusima navodno imaju iskoristivost do 60%.
Znam da su Japanci radili na super plinskoj turbini koja je trebala imati iskoristivost jednaku ili vecu dieselskom motoru, no ne znam sto je s time. Trazila se super legura za lopatice turbine i komoru za izgaranje itd.

Lp

Visak pet 6.4.2018 09:37

Brodski motori rade većinu vremena s konstantnim opterećenjem, pa ih se može navesti da rade u optimalnom režimu i u praksi stvarno budu učinkoviti kako je deklarirano, dok je kod automobila to uglavnom na papiru (a i onda se još malo lažira).