Drago čet 18.1.2018 23:11

Besmisleno - čak 3,5 sata za napuniti bateriju od samo 9,2 kWh (efikasnost 80%) i uz napomenu da je ovo hibrid, pa bi se baterija ionako trebala najčešće puniti u vožnji automatski. Indukcijski punjači za BEV s baterijama od 40 ili 80 ili 90 kWh bi uz 80% efikasnosti i istom snagom, punili bi baterije danima.

 

Očito je indukcijsko punjenje baterije više tu zbog marketinga nego zbog ikakve stvarne prednosti na žičnim punjenjem.

Miro pet 19.1.2018 01:40
Drago kaže...

Besmisleno - čak 3,5 sata za napuniti bateriju od samo 9,2 kWh (efikasnost 80%) i uz napomenu da je ovo hibrid, pa bi se baterija ionako trebala najčešće puniti u vožnji automatski. Indukcijski punjači za BEV s baterijama od 40 ili 80 ili 90 kWh bi uz 80% efikasnosti i istom snagom, punili bi baterije danima.

 

Očito je indukcijsko punjenje baterije više tu zbog marketinga nego zbog ikakve stvarne prednosti na žičnim punjenjem.

Radi se o plug-in hibridu, tako da je normalno puniti baterije iz vanjskog izvora kada se ima uvjete za punjenje. Samo na električni pogon ima autonomiju od 45 km, što i nije tako malo...

Drago pet 19.1.2018 09:19
Miro kaže...

Radi se o plug-in hibridu, tako da je normalno puniti baterije iz vanjskog izvora kada se ima uvjete za punjenje. ...

 

Ti to naglašavaš kao da je ovo suprotno onome što sam ja napisao, a što si ti boldao, a nije, osim ako misliš da se plug-in hibridi pune samo iz vanjskog izvora, a nisu.

 

Kao i svaki hibrid i i ovaj se sam puni u vožnji i dodaje po po trebi snagu ICE motora elektromotoru. Dakle, u stvarnoj upotrebi kod hibrida NIJE potrebno puniti baterije posebno, kao kod BEV-a jer se kontinuirano i prazne i pune u vožnji jer je ICE ujedno i generator, plus regenerativno kočenje.

 

Jedino ako korisnik iz nekog razloga odluči voziti isključivo na baterijama, ali mislim da ni tada ne može posve isključiti ICE da se starta po potrebi (i pored pogona, puni i baterije).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Byron pet 19.1.2018 09:19

Osim efikasnosti punjenja same baterije imamo i efikasnost bežičnog prijenosa, pa me zanima koliko struje taj punjač potroši da li je to njegova ulazna snaga ili izlazna. Nije isto kad već sam plačaš struju da li troši 11,2 kWh svaku noć ili 15 do 20kWh...

Drago pet 19.1.2018 09:47
Byron kaže...

Osim efikasnosti punjenja same baterije imamo i efikasnost bežičnog prijenosa, pa me zanima koliko struje taj punjač potroši da li je to njegova ulazna snaga ili izlazna. Nije isto kad već sam plačaš struju da li troši 11,2 kWh svaku noć ili 15 do 20kWh...

 

Izlazna snaga. Koliko troši nemam pojma. Indukcijsko punjenje velikih baterija je vrlo neefikasno. Mislim - i manjih isto u odnosu na žično, ali ti u praksi nije bitno ako si puneći bateriju na mobitelu potrošio par vata struje više ili manje, a kod ovakvih stvari već postaje bitno.

 

 

Markić7 pet 19.1.2018 10:13

Šta bi bilo da uvedu WattUP poput onog koji planiraju na mobu ?? Kažu da može do 4 metra biti daleko a prednost bi bilo da se može puniti i u vožnji ako bi EL stupovi bili kraj ceste. 

Mi smo sigurno jos jako daleko da bi išta od toga ušlo u primjenu na automobilima. 

 

Drago pet 19.1.2018 11:15

Na koncu su mi zanimljivije karakteristike ovog BMW-a od ovog bezveznog punjača. Košta u SAD-u 51.000 dolara, dakle kao prosječna prodajna cijena Modela 3 s dodacima, a za Model 3 je svemirski brod. A pola cijene Modela X.

 

 

Sroljo the second pet 19.1.2018 11:56

Pa nisam niti ja nekakav pretjerani ljubitelj elektrifikacije vozila i to samo zbog praktičnosti i dosega, ali sa ovim BMWovim proizvodom ne vidim sa čime se to preseravaju, osim sa strujom općenito koja im niti ne treba.

 

Mislim, fora je u tome da su vozači te klase vozila prilično razmaženi i to sa punim pravom jer fino plaćaju za taj auto. Ja bi prvi potegnuo žnjoru za punjenjenje jer bi ju zaobravio odštekati. Činjenica da bi me auto možda upozorio ne znači ništa, jer kad ulazim u auto misli su na sto strana. U autu samo stisnem gumb i ode ja... Ups joj, šteker ide zamnom...psmtr, pa da auto je neke cvilio. Ako slučajno sustav i ne dozvoli kretanje, izljev bijesa i dobrano zasran dan nakon škrgutanja na to da moram izlaziti iz auta i odštekavati tamo neku žicu bi već dovelo do toga da mi je zlo.  Sorry, znam da zvuči kao da sam kreten, ali većina nas koji radimo smo takvi. A onda dok bi se vozio i kad ti je malo dosadno, sjetio bi se da imaš tamo nekakvu baterju, a joj, gle "govno" je prazno, pa da, trebalo se to sjetiti staviti na punjenje.

 

Pa onda ostaje samo rad na ICE i punjenje sa ICEom.

 

Ovo od bmebure je dobro, ovo je jako dobro, jer sam 100% siguran da su ovo napravili na osnovu upitnika koji su progurali do sadašnjih korisnika.

Ekologija i efikasnot i tak nisu u fokusu obzirom da je elektrifikacija vozila još uvijek jedan veliki trendovski "điberiš" (Gibberish).

Van Nistelrooy pet 19.1.2018 12:20

I mislim da ce za bezicni punjac itekako biti trzista. Ne treba nikad potcjenjivati zelju kupca iz razvijenih zemalja za necim sto se zove "convenience". I ne treba potcijenjivati cijenu koju su spremni platiti za to (i u cijeni punjaca i u vecoj potrosnji struje).

Feudalac pet 19.1.2018 12:54

530iperformance je praktično benzinac s jako malo snage i previše težine za njegovu osnovnu namjenu - gutanje kilometara na autoputu dok niži direktor uživa za volanom.u gradu troši jako malo, ako tako odlučiš, pri čemz dobivaš svemirske karakteristike u vidu mjenjača koji dvije sekunde razmišlja piškiti ili kakiti, upaliti pravi motor ili ne. Uglavnom previše kompromisa tako da je jednako skup 530d ispao The BMW

Miro pet 19.1.2018 14:41
Drago kaže...
Miro kaže...

Radi se o plug-in hibridu, tako da je normalno puniti baterije iz vanjskog izvora kada se ima uvjete za punjenje. ...

Ti to naglašavaš kao da je ovo suprotno onome što sam ja napisao, a što si ti boldao, a nije, osim ako misliš da se plug-in hibridi pune samo iz vanjskog izvora, a nisu.

 

Kao i svaki hibrid i i ovaj se sam puni u vožnji i dodaje po po trebi snagu ICE motora elektromotoru. Dakle, u stvarnoj upotrebi kod hibrida NIJE potrebno puniti baterije posebno, kao kod BEV-a jer se kontinuirano i prazne i pune u vožnji jer je ICE ujedno i generator, plus regenerativno kočenje.

 

Jedino ako korisnik iz nekog razloga odluči voziti isključivo na baterijama, ali mislim da ni tada ne može posve isključiti ICE da se starta po potrebi (i pored pogona, puni i baterije).

 

 Boldao sam što je trebalo boldati, kako ne bih pisao puno riječi... Ti negiraš smisao plug-ina, prvi put i sada opet - s time se ne slažem. Čak suprotno - to je trenutno najbolji koncept (na žalost s visokom cijenom)!

 

Konkretno ovaj BMW ima tri režima vožnje, a jedan od njih je - samo na struju. To je naravno primarno namijenjeno za gradsku vožnju i ako imaš situaciju da tijekom tjedna ideš samo na posao i doma, u gradu veličine Zagreba, praktično cijeli tjedan voziš se samo na struju. Zašto onda ne bi koristio mogućnost punjenja baterija iz vanjskog izvora? Doseg od 45 km nekima bi omogućio da auto pune svaka 2-3 dana i voze se i dalje samo na struju. Ako ti se čini tlaka svaku večer uštekavat i ujutro odspajat auto sa punjača za samo doći do posla i nazad - onda si ipak nabaviš ovakav bežićni punjač koji si popljuvao!

 

Ostale mogućnosti hibrida, dodavanje snage i sl., su druga priča i druga tema, pa iako zanimljiva, ne bih o tome...