Bivši inženjeri SpaceX-a pokušat će donijeti revol
Vezano uz: Bivši inženjeri SpaceX-a pokušat će donijeti revol
Glupost na kvadrat. Dizel lokomotive imaju generatore koji vrlo efikasno proizvode elektricnu energiju i istu koriste za pogon. Elektricne lokomotive preskacu proizvodnju elektricne energije i idu direkt na napon putem najcesce pantografa. Jedna lokomotiva bez problema vuce kompoziciju koja je stotine metara duga. Kad se spoje vise lokomotiva zajedno tada jedna posada upravlja svima. Sve u svemu sadasnji sistem je vrlo efikasan i cost effective.
Cim vidim da se spominju neki podovi odmah znam da je neka glupost u pitanju. Evo mana koje na prvu mogu vidjeti:
- domet (cim se baterije spominju)
- cijena: tko je god vidio kako izgleda vagon za kontejner zna da je to vrlo jednostavan vagon i cjenovno relativno jeftin za izradu. Ovdje svaka komponenta ima motore, baterije i upravljacke sklopove i trebaju 2 poda po kontejneru. Nema sanse da je ROI niti blizu ako se kupi standardni vagon kojih se moze zakaciti na desetke na jednu lokomotivu
- pouzdanost: ako se jedan pod pokvari tada zbog jednog kontejnera staje cijeli zeljeznicki promet na toj dionici dok ne dodje lokomotiva da sve to otegli. Da, i lokomotive se kvare, ali lokomotive ne vuku jedan kontejner vec cijelu kompoziciju. I da ne spominjem kolike su sanse da se neki pod pokvari ako bi oni zamijenili cak i 10% vagona koji se koriste.
- popravak na terenu: ako na klasicnoj kompoziciji nesto podje krivo sto ne iziskiva tesku masineriju i sl. tada posada vlaka to moze popraviti. Ovo je autonomni sustav koji ako stane netko mora doci nekim vozilom na teren i otkloniti kvar. Murphyjev zakon kaze da ce se to dogoditi u nekom tunelu ili kanjonu daleko od ceste pa sretno bilo onome koji mora doci do najblize tocke vozilom i zatim izvrsiti popravak.
Ako uspiju to s HŽ onda nek se jave:)
Da su ti inzenjeri ista valjali, i dalje bi bili u SpaceX-u, a ne bili bivsi i prodavali maglu okolo.
Pa hebote ledenjak... oce biti posa neki i za ljude jos.?
A neka su srbi oterali rio tinto, heba ih taj litij za baterije.
Više je prednosti baterija. Mogu voziti i neelektrificiranim prugama, a u SAD-u je takvih 98%. A kako je tamo željeznica primarno za transport tereta, a ne putnika, nikome se nije ulagalo znatno više love za postavljanje kablova, nosećih stupova, izgradnju trafostanica... I teretu ne smetaju dizelašice koje prde na čelu kompozicije. A druga je dobra stvar što nema problema ako koja elektrificirana linija ispadne iz sustava i ostane bez struje, kompozicije na baterije piče dalje.
I onda opet, stavis jedan vagon iza lokomotive koji je citavi baterija i napajas lokomotivu, sve ostalo ostaje isto. Idem neki startup napraviti, solarni panel na vagon s hrpe baterija i utikacem za lokomotivu. Evo, vec j.d.o.o. osnivam, samo sto nisam.
Što ste tako negativni? Vi bi Elonu Musku zatukli svaku volju da išta proba napraviti. Sad je najbogatiji na svijetu (ili blizu toga).
Dodatak na moj prethodni post. Ovog puta nije super negativno. Ovo mozda ima smisla npr. u tvornicama ili lukama za interni prijevoz tereta. Iako i tada male dizel lokomotive imaju prednost, a uz neke se cak dobije i kutija za daljinsko upravljanje (ima video o VW tvornici).
ajd da smo u nečem napredniji od amerikanaca
Meni je pak kontra sistem zanimljiviji
https://www.youtube.com/watch?v=_3P_S7pL7Yg
https://www.ehighway-sh.de/de/ehighway.html
Na takva mjesta je lako dovesti struju pa nešto baterijski ne bi imalo nikakvog smisla.
Obzirom na Rivian i njegovu vrijednost iako nisu jedan automobil proizveli, predviđam vrijednog ovog startupa od barem 500mlrd dolara počevši sa 29. veljače ove godine.
Zasto baterije kad im je struja tako blizu