tokyu ned 23.1.2022 10:04

Glupost na kvadrat. Dizel lokomotive imaju generatore koji vrlo efikasno proizvode elektricnu energiju i istu koriste za pogon. Elektricne lokomotive preskacu proizvodnju elektricne energije i idu direkt na napon putem najcesce pantografa. Jedna lokomotiva bez problema vuce kompoziciju koja je stotine metara duga. Kad se spoje vise lokomotiva zajedno tada jedna posada upravlja svima. Sve u svemu sadasnji sistem je vrlo efikasan i cost effective. 

Cim vidim da se spominju neki podovi odmah znam da je neka glupost u pitanju. Evo mana koje na prvu mogu vidjeti:

- domet (cim se baterije spominju)

- cijena: tko je god vidio kako izgleda vagon za kontejner zna da je to vrlo jednostavan vagon i cjenovno relativno jeftin za izradu. Ovdje svaka komponenta ima motore, baterije i upravljacke sklopove i trebaju 2 poda po kontejneru. Nema sanse da je ROI niti blizu ako se kupi standardni vagon kojih se moze zakaciti na desetke na jednu lokomotivu

- pouzdanost: ako se jedan pod pokvari tada zbog jednog kontejnera staje cijeli zeljeznicki promet na toj dionici dok ne dodje lokomotiva da sve to otegli. Da, i lokomotive se kvare, ali lokomotive ne vuku jedan kontejner vec cijelu kompoziciju. I da ne spominjem kolike su sanse da se neki pod pokvari ako bi oni zamijenili cak i 10% vagona koji se koriste. 
- popravak na terenu: ako na klasicnoj kompoziciji nesto podje krivo sto ne iziskiva tesku masineriju i sl. tada posada vlaka to moze popraviti. Ovo je autonomni sustav koji ako stane netko mora doci nekim vozilom na teren i otkloniti kvar. Murphyjev zakon kaze da ce se to dogoditi u nekom tunelu ili kanjonu daleko od ceste pa sretno bilo onome koji mora doci do najblize tocke vozilom i zatim izvrsiti popravak. 

Maro0612 ned 23.1.2022 11:45

Više je prednosti baterija. Mogu voziti i neelektrificiranim prugama, a u SAD-u je takvih 98%. A kako je tamo željeznica primarno za transport tereta, a ne putnika, nikome se nije ulagalo znatno više love za postavljanje kablova, nosećih stupova, izgradnju trafostanica... I teretu ne smetaju dizelašice koje prde na čelu kompozicije. A druga je dobra stvar što nema problema ako koja elektrificirana linija ispadne iz sustava i ostane bez struje, kompozicije na baterije piče dalje.

Ante ned 23.1.2022 12:47

I onda opet, stavis jedan vagon iza lokomotive koji je citavi baterija i napajas lokomotivu, sve ostalo ostaje isto. Idem neki startup napraviti, solarni panel na vagon s hrpe baterija i utikacem za lokomotivu. Evo, vec j.d.o.o. osnivam, samo sto nisam.

tokyu ned 23.1.2022 13:51

Dodatak na moj prethodni post. Ovog puta nije super negativno. Ovo mozda ima smisla npr. u tvornicama ili lukama za interni prijevoz tereta. Iako i tada male dizel lokomotive imaju prednost, a uz neke se cak dobije i kutija za daljinsko upravljanje (ima video o VW tvornici).