IT trgovine

Garancija na kućištu (pomoć!)

Cha11inger sri 29.5.2019 21:36

U Americi drže do toga da su naljepnice na gotovim računalima "Pozor! Skidanjem naljepnice gubite sva prava jamstva." ilegalne, mene zanima kako je to kod nas?

 

Kupio sam gotvo računalo za 4k kn, kad sam ga pokušao upaliti nije radila vizualizacija na monitoru, otvorio sam kutiju gdje sam urušio prava i vidio da grafička nije prikopčana za matičnu. Zanima me da li ja sad još uvijek imam pravo jamstva ili ne.

Damir22 sri 29.5.2019 22:33

Neznaam dali se sto mjenjalo, ali...

 

ako na racunu imas specifikaciju, tocno stavke, sa cijenom, sifrom, ili sto vec pise, onda ti ta naljepnica ne znaci nista, imas garanciju na svaku komponentu odvojeno.

 

ako je na racunu samo stavka "pc ovakav ili onakav", bez posebnih stavki, onda si vjerovatno po njihovom tumacenju izgubio garanciju na taj kompjuter, jer ti garanciju daju na svoj "proizvod"....

 

Nekad je to tako otprilike bilo, neznam sto bi zakon rekao u ovom slucaju, osobno nisam nikad uzimao gotove konfiguracije, niti bi to ikada napravio.....

 

Sve ovisi dali kod sastavljanja konfiguracije popisu komponente, naplate ih, i izdaju takav racun, ili imaju neki svoj brendirani proizvod....

 

Po meni, takve gotove konfiguracije NE preuzimati dok sami ne uklone tu naljepnicu, inzistirati na racunu na kojem je vidljiva svaka stavka, njena cijena i koliko garancije imas na svaku komponentu, a ovakve naljepnice nek si ljepe gdje hoce....to su fore iz 80-tih godina, ni onda to kod imalo upucenih nije prolazilo ;)

ihush sri 29.5.2019 22:42

-nelegalno.. tj nikakve veze nema s jamstvom.

-jamstvo daje proizvođač, ne trgovac.

-ako trgovac proizvodi računalo, tad je to ok. Ako je računalo neki brand kao hp-lenovo-asus.. tad ništa ne smije biti osim ono što je proizvođač naljepio. Ako je računalo od komponenti, tad su kupljene komponente i jamstvo je tad po svakoj zasebno, nema veze s ničim.

.. i u ta stara vremena su pravi-veliki servisi to tumačili kao servisna naljepnica, ne jamstvo i sl (jer nikad nije bilo legalno).

Cha11inger sri 29.5.2019 23:09
Damir22 kaže...

Neznaam dali se sto mjenjalo, ali...

 

ako na racunu imas specifikaciju, tocno stavke, sa cijenom, sifrom, ili sto vec pise, onda ti ta naljepnica ne znaci nista, imas garanciju na svaku komponentu odvojeno.

 

ako je na racunu samo stavka "pc ovakav ili onakav", bez posebnih stavki, onda si vjerovatno po njihovom tumacenju izgubio garanciju na taj kompjuter, jer ti garanciju daju na svoj "proizvod"....

 

Nekad je to tako otprilike bilo, neznam sto bi zakon rekao u ovom slucaju, osobno nisam nikad uzimao gotove konfiguracije, niti bi to ikada napravio.....

 

Sve ovisi dali kod sastavljanja konfiguracije popisu komponente, naplate ih, i izdaju takav racun, ili imaju neki svoj brendirani proizvod....

 

Po meni, takve gotove konfiguracije NE preuzimati dok sami ne uklone tu naljepnicu, inzistirati na racunu na kojem je vidljiva svaka stavka, njena cijena i koliko garancije imas na svaku komponentu, a ovakve naljepnice nek si ljepe gdje hoce....to su fore iz 80-tih godina, ni onda to kod imalo upucenih nije prolazilo ;)

 

ihush kaže...

-nelegalno.. tj nikakve veze nema s jamstvom.

-jamstvo daje proizvođač, ne trgovac.

-ako trgovac proizvodi računalo, tad je to ok. Ako je računalo neki brand kao hp-lenovo-asus.. tad ništa ne smije biti osim ono što je proizvođač naljepio. Ako je računalo od komponenti, tad su kupljene komponente i jamstvo je tad po svakoj zasebno, nema veze s ničim.

.. i u ta stara vremena su pravi-veliki servisi to tumačili kao servisna naljepnica, ne jamstvo i sl (jer nikad nije bilo legalno).

 

Mogu vam sutra slikati račun i sve ostalo da procjenite, moram ih naci ujutro.

Damir22 sri 29.5.2019 23:19

Kako ces dokazati kupnju bilo koje komponente u tom racunalu, ukoliko imas samo racun na kojem pise "racunalo, komada 1"

 

To je problem s takvim konfiguracijama, naravno da trgovine vode, ili bi barem trebale voditi neku evidenciju u vidu serijskih brojeva ugradjenih komponenti u svako racunalo. A naljepnica samo sluzi kao "garancija" da nitko po njemu nije cackao, odnosno da je npr. 1000 eura vrijedna graficka, koja je tebi prestala raditi, stvarno ona koju su oni i ugradili, sve i da nemaju nikakvu evidenciju sto je tocno ugradjeno u to racunalo koje je prodano Hrvoju Hrvaticu... ;)

 

Bez te naljepnice, 'ladno te mogu odyebati, i za bilo koju neispravnu komponentu jednostavno reci da to nije ona koju su oni ugradili, jer realno, tko ti u tom slucaju brani da kupis pokvarenu 2080ti, svoju ispravnu izvadis, ugradis neispravnu, i reklamiras tu konfiguraciju.... i isto tako ladno dignes jos jednu graficku na racun reklamacije i garancije.

 

Tko ce ti vjerovati ako je ta naljepnica skinuta.....

 

Ne kazem da je to legalno, da je to ok.... 

 

ALi ovo me podsjetilo na jednu jako paranoicnu trgovinu koja je svojevremeno, osim naljepnica na obadvije bocne strane, i osim naljepnice na prednjoj maski, vrucim ljepilom ljepila i sve limice na zadnjoj strani, te utiskivala znak na svaku hrpu ljepila gdje bi se zavrtali vijci ;)

 

Doduse ovo nije nista novo, oduvijek je postojala ova debata, na temu dali su sastavljena racunala skup odvojenih i garancijom nepovezanih proizvoda, ili cjelina kao takva, na koju se primjenjuje jedinstvena garancija. Nisam pratio bas to vec dugo vremena, mozda se doslo do kakvog zakljucka u medjuvremenu.

 

sandokan111 čet 30.5.2019 00:53

Vec sam pisao o tome samo trebam nac.

 

Sanse da je taj "proizvodjac" (citaj: webshop) u stvarnosti sklopio ugovor s proizvodjacem sveg sto je stavio u racuanlo, pa su mu ovi ispostavili oem serije za ugradbu u svoja racunala su ravne 0. Nije zavraga to rezervirano za DELL/Lenovo itd. Samim time, ako to nije tako, svaka od tih komponenti vjerojatno ima garanciju samog proizvodjaca. To sto nije specifirano ne daje pravo webshopu da istu ne ispostuje.

Prekidanjem te naljepnice ti si u biti raskinuo ugovor na tu sklopljenu konfiguraciju, te vjerojatno izgubio nekakve besplatne dijagnostike (ako su postojale) ili slicne beneficije.

 

edit:

Tu negdje je bila rasprava dal il ne, ali sanse da komponente same nemaju garanciju od proizvodjaca su ravne 0. Obicno se u takve konfe stavljaju povrati i stare stvari kojih se moraju rjesit, al apsolutno je pravno i s garancijske strane nebitno dal su se oni toga rjesili tako da su ga upakirali u slozeno racunalo, ili zasebno prodali komponentu, ako je ta komponenta bila namjenjena zasebnoj prodaji i samim time vukla svoju garanciju.

expert man čet 30.5.2019 03:19

Jel problem kupiti papir za zaštitne naljepnice isprintati istu takvu i ponovo zaljepiti vidim da nije u pitanju nikakav specijalni dizajn i još što netko napisa uvaliti neku neispravnu komponentu i progurati pod garanciju

ihush čet 30.5.2019 10:52
Damir22 kaže...

Kako ces dokazati kupnju bilo koje komponente u tom racunalu, ukoliko imas samo racun na kojem pise "racunalo, komada 1"

 

To je problem s takvim konfiguracijama, naravno da trgovine vode, ili bi barem trebale voditi neku evidenciju u vidu serijskih brojeva ugradjenih komponenti u svako racunalo. A naljepnica samo sluzi kao "garancija" da nitko po njemu nije cackao, odnosno da je npr. 1000 eura vrijedna graficka, koja je tebi prestala raditi, stvarno ona koju su oni i ugradili, sve i da nemaju nikakvu evidenciju sto je tocno ugradjeno u to racunalo koje je prodano Hrvoju Hrvaticu... ;)

 

Bez te naljepnice, 'ladno te mogu odyebati, i za bilo koju neispravnu komponentu jednostavno reci da to nije ona koju su oni ugradili, jer realno, tko ti u tom slucaju brani da kupis pokvarenu 2080ti, svoju ispravnu izvadis, ugradis neispravnu, i reklamiras tu konfiguraciju.... i isto tako ladno dignes jos jednu graficku na racun reklamacije i garancije.

 

Tko ce ti vjerovati ako je ta naljepnica skinuta.....

 

Ne kazem da je to legalno, da je to ok.... 

 

ALi ovo me podsjetilo na jednu jako paranoicnu trgovinu koja je svojevremeno, osim naljepnica na obadvije bocne strane, i osim naljepnice na prednjoj maski, vrucim ljepilom ljepila i sve limice na zadnjoj strani, te utiskivala znak na svaku hrpu ljepila gdje bi se zavrtali vijci ;)

 

Doduse ovo nije nista novo, oduvijek je postojala ova debata, na temu dali su sastavljena racunala skup odvojenih i garancijom nepovezanih proizvoda, ili cjelina kao takva, na koju se primjenjuje jedinstvena garancija. Nisam pratio bas to vec dugo vremena, mozda se doslo do kakvog zakljucka u medjuvremenu.

 

 -ako je na računu jedna stavka/atikal tad je to ok, tad je to proizvod-računalo .. + tad ga proizvođač mora brendirati (to su radili veliki kao vemil, hgspot i sl..).

-naljepnica nije jamstvo, nema veze s jamstvom niti može biti uvjet ostvarivanja jamstva, jer zakon, ne moraš imati ni račun, ni jamstveni papir da bi to pravo mogao ostvariti, ali naravno, lakše je, prvo dokazati da je nešto negdje kupljeno. Prijavom inspektoratu.. + sav promet mora biti u arhivi-knjigama, račun e mora moći pronaći na kasi, kako netko provjerava komponente npr serijski broj, barkod.. je njegova stvar i to trgovac mora zbog sebe riješiti, ako nema takvu evidenciju, tad mu treba uvaliti svu moguću tuđu robu dok ne bankrotira..

 

-ako je trgovac proizvođač računala, tad je jedna stvaka na računu, računalo, specifikacije nisu na računu ali ih trgovac mora imati u knjigama. Tad smije naljepiti naljepnicu, logo, bilo što.. ali to što naljepi nije uvjet ostvarivanja jamstva. Npr može biti slabo ljepilo i naljepnica otpadne.. jamstvo vrijedi. Odnosno, tek ako dokaže da je korisnik oštetio fizički komponentu tad to nije pokriveno jamstvom i to stoji u svakom jamstvu. Trgovac ne piše zakone, mora ih provoditi-poštivati. Što god trgovac misli da može je nevažno.

 

-ako su na računu komponente, tad priča o naljepnici nema smilsa-osnove. Tad trgovac ne smije ljepiti odnosno, tad ta naljepnica nije jamstvena, nego servisna i sl nazivi, zakon i ipak uređenije stanje nego što je to bilo prije kao i zaštita potrošača, eu itd..

Damir22 čet 30.5.2019 17:41

Piskimo malo uz vjetar, jer neznamo kako je racun slozen, sto na njemu pise.

Za garanciju je potreban dokaz o kupnji, sto je najcesce racun, ali ne mora biti, moze biti ovjerena garancija, slip od kartice, izvadak iz banke, u nekim slucajevima cak i sama ambalaza s naljepljenom cijenom gdje se jasno vidi da je kupljeno tu i tu.

U ovoj prici s naljepnicom mislim da se jednostavno radi o sljedecem:

Ako kupac donese to kuciste, s ostecenom naljepnicom, i kaze da ne radi, naljepnica je ostecena, biti ce mu naplacena dijagnostika, sati servisa i slicno, dok se ne utvrdi sto i zasto ne radi. A sami dio koji je neispravan ce biti popravljen/zamjenjen po osnovi garancije. S neostecenom naljepnicom, nema naplate rada i dijagnostike.

Dodatno, ta naljepnica je dio tog kupoprodajnog ugovora, kupac zna za tu stavku, upoznat je s njom, pristao je nan nju, i svjestan je sto povlaci ostecivanje iste. Kad je osteti, on je raskinuo taj odnos s prodavacem, koji prema njemu u tom smislu vise nema obavezu.

Kupac moze osporavati legalnost,moralnost, potrebitost.... Te klauzule ugovora vezano za neotvaranje kucista, ali ga to ne oslobadja krivice za nepostivanje kupoprodajnog ugovora....

Primjer, routeri iz vipa, odnosno a1, svi imaju bas takve naljepnice - ostecivanjem gubite jamstvo, preko utora za sim, sto nema nikakve veze s servisom,vec normalnim koristenjem, onemoguceno ti je mjenjanje kartice.... I sve 5, kod reklamacije je prva stvar koju gledaju ta naljepnica. Ako je ostecena, ne zele ni pricati s tobom.

Ne zato sto su oni u pravu, ne zato syo je to legalno i ustavno,vec zato sto si prekrsio kupoprodajni ugovor, po kojem ti ti naljepnicu ne smijes ostetiti....

U ovom konkretnom slucaju, mislim da se radi samo o tome kako ce neka eventualna reklamacija biti prezentirana - kupac odnese cijelu konfoguraciju, bez naljepnice -placa dijagnostiku, ili kupac izvadi neispravan dio i reklamira samo niega, a ne cjelinu.....

sandokan111 čet 30.5.2019 17:50
Damir22 kaže...
Ako kupac donese to kuciste, s ostecenom naljepnicom, i kaze da ne radi, naljepnica je ostecena, biti ce mu naplacena dijagnostika, sati servisa i slicno, dok se ne utvrdi sto i zasto ne radi. A sami dio koji je neispravan ce biti popravljen/zamjenjen po osnovi garancije. S neostecenom naljepnicom, nema naplate rada i dijagnostike.

 Pa to je to. Ti si cuvanjem naljepnice imao te beneficije, ali ti i dalje imas garancije koje same komponente ugradjene u racunalo daju, bez obzira na naljepnicu. Stvar je da oni cesto to prikazuju kupcima da se "garancija gubi" ako se prekida naljepnica, sto nema veze s vezom.

Cha11inger čet 30.5.2019 18:14

Također važno je spomenuti da to računalo je kupljeno neispravno, trgovina je 3 sata od mog mjesta pa nisam mogao vracat se nazad, uglavnom kad sam otvorio gledao sam po kućištu što ne valja, primjetio sam da grafička kartica nije spojena do kraja, tek kad sam ju malo gurnuo, doslo je do kontakta te je vizualizacija proadila. Također problem je što ja nisam razmišlja u tom trenutku i nisam slikao da to dokažem ak budem nosio računalo.

matija656 čet 30.5.2019 18:38

iako je bio banalan popravak, s obzirom na situaciju kod kupovine, trebalo je kontaktirati trgovinu/servis

ja mislim da ti ne vrijedi garancija više, jer je komp kupljen kao jedna jedinica, dakle otvarano je nešto što je trebalo biti zatvoreno/jedna cjelina
isto kao i sa mobitelom, kupio si ga u komadu, ako si ga otvorio gubiš garanciju

 

da je  bilo kupljeno komponenta po komponenta, onda ne bi gubio, ovako se bojim da si izgubio garanciju čim si otvorio kučište...

ali provjeri sa trgovinom, tko zna koja je njihova politika sa tim

Damir22 čet 30.5.2019 19:05

Komponente su ti iskazane na racunu, koliko vidim, dakle, po meni, izgubio si samo pravo na besplatan servis, dijagnostiku, eventualno neko odrzavanje.... A na svaku komponentu i dalje bi trebao imati garanciju...

To je ono na cemu bi ja inzistirao, u slucaju nekog problema.

Jednostavno, krepa maticna, naprimjer.... Iscupas je van, odneses s racunom, i reklamiras samo tu stavku,bas kao da si sve kupio odvojeno.... Ne nosis cjelo kuciste j reklamiras "kompjuter", vec samo taj dio za koji utvrdis da je neispravan

sandokan111 čet 30.5.2019 21:56
matija656 kaže...

iako je bio banalan popravak, s obzirom na situaciju kod kupovine, trebalo je kontaktirati trgovinu/servis

Nije. Ako moze sam rjesit nek rjesi. Graficka se vjerojatno odvojila u transportu.

matija656 kaže...

ja mislim da ti ne vrijedi garancija više, jer je komp kupljen kao jedna jedinica, dakle otvarano je nešto što je trebalo biti zatvoreno/jedna cjelina
isto kao i sa mobitelom, kupio si ga u komadu, ako si ga otvorio gubiš garanciju

Normalno da vrijedi garancija i nije isto kao i mobitel :)))))) Potpuno je razlicito.

matija656 kaže...
da je  bilo kupljeno komponenta po komponenta, onda ne bi gubio, ovako se bojim da si izgubio garanciju čim si otvorio kučište...

ali provjeri sa trgovinom, tko zna koja je njihova politika sa tim

Nije nista izgubio i potpuno je nebitno koja je politika trgovine. Politika trgovine je zadnja rupa na svirali koju se tica ista o garanciji.

Damir22 kaže...
Komponente su ti iskazane na racunu, koliko vidim, dakle, po meni, izgubio si samo pravo na besplatan servis, dijagnostiku, eventualno neko odrzavanje.... A na svaku komponentu i dalje bi trebao imati garanciju...

 I da nisu iskazane, I DALJE VRIJEDI GARANCIJA, osim ako trgovina ima posebne ugovore s proizvodjacima i oem djelove kao sto ima dell/lenovo itd. a to nema.

Damir22 čet 30.5.2019 21:59

Ok,.slazem se, ali hajd probaj onako laicki objasniti, ako na racunu nisu iskazane stavke, s cime ja reklamiram neku komponentu iz tog racunala?

S cime dokazujem da je komponenta bas iz tog "komada 1 racunala" s racuna,.odnosno s cime dokazujem da je ta komponenta uopce kupljena u odredjenoj trgovini, ako nemam nigdje to napisano?

Cha11inger čet 30.5.2019 22:08
Damir22 kaže...
Ok,.slazem se, ali hajd probaj onako laicki objasniti, ako na racunu nisu iskazane stavke, s cime ja reklamiram neku komponentu iz tog racunala?

S cime dokazujem da je komponenta bas iz tog "komada 1 racunala" s racuna,.odnosno s cime dokazujem da je ta komponenta uopce kupljena u odredjenoj trgovini, ako nemam nigdje to napisano?

 Na RAM kartici imas barkod, takoder imas ovdje na mojem papiru. Ne znam dali to nesto znaci, ali je bar nesto.

Damir22 čet 30.5.2019 22:10
Cha11inger kaže...
Damir22 kaže...
Ok,.slazem se, ali hajd probaj onako laicki objasniti, ako na racunu nisu iskazane stavke, s cime ja reklamiram neku komponentu iz tog racunala?

S cime dokazujem da je komponenta bas iz tog "komada 1 racunala" s racuna,.odnosno s cime dokazujem da je ta komponenta uopce kupljena u odredjenoj trgovini, ako nemam nigdje to napisano?

 Na RAM kartici imas barkod, takoder imas ovdje na mojem papiru. Ne znam dali to nesto znaci, ali je bar nesto.

 Ne, sve 5, ovdje je situacija cista, ja sam pitao za onu hipotetsku situaciju gdje je na racunu napisano samo "komada 1", bez prikaza komponenti, ovako kako je kod tebe...

 

Kako onda dokazati....

Cha11inger čet 30.5.2019 22:15
Damir22 kaže...
Cha11inger kaže...
Damir22 kaže...
Ok,.slazem se, ali hajd probaj onako laicki objasniti, ako na racunu nisu iskazane stavke, s cime ja reklamiram neku komponentu iz tog racunala?

S cime dokazujem da je komponenta bas iz tog "komada 1 racunala" s racuna,.odnosno s cime dokazujem da je ta komponenta uopce kupljena u odredjenoj trgovini, ako nemam nigdje to napisano?

 Na RAM kartici imas barkod, takoder imas ovdje na mojem papiru. Ne znam dali to nesto znaci, ali je bar nesto.

 Ne, sve 5, ovdje je situacija cista, ja sam pitao za onu hipotetsku situaciju gdje je na racunu napisano samo "komada 1", bez prikaza komponenti, ovako kako je kod tebe...

 

Kako onda dokazati....

 Znaci mislis li da ce mi oni zamjeniti ram karticu?

Cha11inger čet 30.5.2019 22:35

komp nema ni 3 mjeseca, svako malo dobijem BSOD radi RAM-a, obavio sam i onaj memtest86 i koristio sam onaj program WhoCrashed, i sve mi pokazuje na RAM karticu. Bio sam napravio forum thread na redditu, takoder su se oni slozili. Kontaktirao sam Nvidiu koji su mi pokusali pomoci, ali isto su rekli da je kvar u nekom hardweru.

 

Tak da ono, nadam se da necu morat placat, ak i budem morao, uzet cu si dvije po 4gb rama tak da me ne zeza to kasnije.

sandokan111 čet 30.5.2019 23:00
Cha11inger kaže...

Moj problem je to sto su mi takoder prodali ne valjanu RAM karticu i bojim se da nebi mogao dobiti zamjenu, da bi vjv morao platiti novu.

 Pa odnesi i nju. Reci da je neispravna i nek provjere.... Neznam sto bi trebo placat ista novo?

Damir22 kaže...
Ok,.slazem se, ali hajd probaj onako laicki objasniti, ako na racunu nisu iskazane stavke, s cime ja reklamiram neku komponentu iz tog racunala?

S cime dokazujem da je komponenta bas iz tog "komada 1 racunala" s racuna,.odnosno s cime dokazujem da je ta komponenta uopce kupljena u odredjenoj trgovini, ako nemam nigdje to napisano?

Pogledaj si onaj thread.

Pa sto mene interesira kako ce oni ista dokazat da je ili nije? Ne moraju oni meni nista dokazivat, al ce morat inspektoratu.

Znaci, ako ne pricamo o oem robi i posebnim ugovorima, oni su od dobavljaca dobili xy proizvoda. Nakon nekog vremena, neka roba je povrat recimo, neka je zastarjela pa se vise ne prodaje kako spada i oni odluce sastavit konfiguraciju X od tih istih komponenti jer ih vise ne mogu prodat da je isplativo. Ti neznas koje su to komponente, ali oni znaju.

Kako su te komponente oni dobili od dobavljaca? Mora postojat neki trag da je dobavljac X prodao trgovini Y tu i tu komponentu koja ima garanciju od proizvodjaca Z. Dal je proizvodjac igdje definirao da neki tamo webshop u hrvatskoj moze njegovu garanciju ponistit? Ne. Dal trgovina moze jednostavno "zamracit" komponentu koju ima uredno iskazanu u knjigama tako da ju je ugradila u konfiguraciju X? Ne. Zamisli samo koje bi to muljaze mogle bit s knjigama. Imas knjigovodstveno ulaz robe X koja je jednostavno nestala, jer se nikad nije prodala (odnosno, prodala se u konfiguraciji X gore, ali ti nemas vise papirnati trag, jer ako imas, onda imas i garanciju) a trgovina je vise nema??? Jel ti se to cini kao nesto legalno? Jel ti se cini kao nesto sto je u biti moguce? Ako je moguce, jel ti se cini da je moguce tako krijumcarit robu enormne vrijednosti? Roba udje u trgovinu, vidi se na knjigama, a nikad ne vidis da je prodana i vise ne postoji i gubi joj se svaki trag... Dal ti to zvuci kao realan scenarij?

 

Normalno da ne. Sve oni moraju znat gdje i sto je ugradjeno jer su im jedino tako knjige ciste. Ti to ne vidis, jer i nemas pravo. Inspekcija itekako ima i njima moraju polagat racune. Samim time ako znaju sto je gdje ugradjeno, znaju i kakve su garancije istih proizvoda.

Damir22 čet 30.5.2019 23:06

Nije poanta kako ce oni tebi dokazati, vec kako ces ti njima....

 

Naravno, kad umjesas inspektorat, sve ide na vidjelo, no i dalje, lakse je njima dokazati da to nije kartica iz te konfiguracije, nego tebi da je. Mislim, ako ce se vec upustati u neka muljanja i slicno. Sto ne vjerujem, sad smo vec otisli u teorije zavjere...

 

Mislim, nagadjamo, nek covjek provjeri s trgovinom, oni su zasada jedini mjerodavni. 

 

Po meni, ovdje je sve cisto, s naljepnicom ili bez nje, kako rekoh eventualno ce ti naplatiti dijagnostiku ako im odneses sve u komadu. A sto ce ti reci ako izvadis sporne komponente (grafiku i ram), to ces cuti od njih. Bilo bi super da nam das neku povratnu informaciju kad ih kontaktiras, da znamo sto se desavalo dalje. Sretno!

Filox pet 31.5.2019 08:56

Više puta sam pričao s raznim servisima, čak sam i sam bio servis, nitko nikad nije pravio problem zbog naljepnice i svi su uvijek govorili da to nema veze. Garancija na cijeli kompjuter je na računu, pa ako prođe prođe, ali u pravilu to nije legalno, jer su garancije na svakoj komponenti posebno, a garanciju na proizvod daje tvornica/proizvođač. U najgorem slučaju da ti dućan ne želi reklamirat, možeš poslati poštom u tvornicu (npr G.Skillu) i sredit garanciju direktno s proizvođačem. 

 

Uostalom, zar ta naljepnica znači da nikad ne smiješ prašinu očistit? Ugradit nešto sam? Ne bi im to prošlo, ako ti prodavač bude nešto zezao, samo traži šefa i fino smireno. Vidit ćeš da će se jako brzo sve sredit u tvoju korist.

 

Meni je najdraže kad mi kroz šalu kažu da samo ovlašteni serviser smije dirat računalo ako ne želim gubit garanciju, a ja im kažem da ja jesam ovlašteni serviser s pečatom.

 

Uostalom, ako će se držat te priče o naljepnicama i ovlaštenim servisima, zašto onda prodaju komponente? Kad kupiš sve u kutijama, i krivo ideš spajat (nemoguće je krivo spojit išta), ne gubiš garanciju. Nitko ne zna koliko si ti sposoban to sve složit niti te to itko pita, a garancije na sve vrijede. 

sandokan111 pet 31.5.2019 11:03
Damir22 kaže...

Nije poanta kako ce oni tebi dokazati, vec kako ces ti njima....

Nemam ja sto dokazivat. Polazi se od pretpostavke da ja ne muljam, ako muljam onda nemamo o cemu pricat. Ako ne muljam, donosenjem te komponente oni itekako znaju jeli ona prodana u toj konfiguraciji ili nije. Ja ako ne muljam, a znam da nisam, bez dokazivanja znam da je ona prodana tako te pozivom inspektoratu dobijam svoja prava jer ce oni NJEMU morati dokazati da ona NIJE prodana u toj konfiguraciji.

Damir22 kaže...

no i dalje, lakse je njima dokazati da to nije kartica iz te konfiguracije, nego tebi da je.

Kojom logikom je to njima lakse dokazati? Mislis da ce netko riskirat poslovnost firme da bi mene ili tebe za*ebao za tamo neku komponentu vrijedu par stotina kuna? Ya rite. Jer ako mu se ustanovi slucajno da mulja oko knjiga, nebu dobro prosao. Dobro je muljat dok te ne uhvate. Ovo nisu iznosi koje bi netko isao riskirat ista.

Damir22 kaže...
Mislim, nagadjamo, nek covjek provjeri s trgovinom, oni su zasada jedini mjerodavni. 

Nista mi ne nagadjamo, nemoj mene trpati u to, ti mozda jesi, ja nisam, ja pricam kako je.

Damir22 kaže...
Po meni, ovdje je sve cisto, s naljepnicom ili bez nje, kako rekoh eventualno ce ti naplatiti dijagnostiku ako im odneses sve u komadu. A sto ce ti reci ako izvadis sporne komponente (grafiku i ram), to ces cuti od njih. Bilo bi super da nam das neku povratnu informaciju kad ih kontaktiras, da znamo sto se desavalo dalje. Sretno!

Cisto je s naljepnicom i bez, s komponentama na racunu il bez. Sve je uvijek cisto, samo kupac cesto ne zna pozadinu stvari pa ga trgovine muljaju. Uredno ti mozes izvadit grafiku i ram i odnijet, samo pretpostavka je (i donekle ispravna) u trgovinama da ljudi koji kupuju gotove konfiguracije, te se obvezuju na raznorazne "servise" racunala o racunalima ne znaju, ili imaju dovoljno novaca da se ne zele uopce zamarati s njima vec da to radi i to je sve. Samim time, od takvih se ne ocekuje da izvlace graficke i ram, vec u najgorem slucaju odnesu cijelu kutiju u trgovinu i sami kazu sto nije uredu, a u najboljem odnesu kutiju u trgovinu te im ona naplati sate dijagnostike dok se ustanovi sto ne valja ako je potrgana naljepnica.

Damir22 pet 31.5.2019 11:24

A gledaj, prije nastavka razgovora o ovoj zanimljivoj temi, sacekat cu da cujemo sto je covjek rijesio s trgovinom gdje je kupio.

Kad to budemo znali, onda mozemo dalje, ako bude potrebe. ;)

Uostalom, to sam i rekao odavno - nece my odbiti garanciju na komponentu, vec na cjelinu, i naplatit ce mu dijagnostiku.

ihush pet 31.5.2019 12:15
Damir22 kaže...
Ok,.slazem se, ali hajd probaj onako laicki objasniti, ako na racunu nisu iskazane stavke, s cime ja reklamiram neku komponentu iz tog racunala?

S cime dokazujem da je komponenta bas iz tog "komada 1 racunala" s racuna,.odnosno s cime dokazujem da je ta komponenta uopce kupljena u odredjenoj trgovini, ako nemam nigdje to napisano?

 -što treba dokazivati? koliko vidim, račun-stavke po komponentama (čak i sn-barkod svake što se inače ne ispisuje na račun, tj postraku..). To nije jedna stavka 'računalo' nego komponente, zdelanac kojeg su prodali i stavili naljepnicu (na kraju post) .. tj za kupnju po komponentama se reklamira samo pojedina komponenta, dok ovakva naljepnica služi kao besplatna diagnostika -traženje kvara..

 

Cha11inger kaže...

komp nema ni 3 mjeseca, svako malo dobijem BSOD radi RAM-a, obavio sam i onaj memtest86 i koristio sam onaj program WhoCrashed, i sve mi pokazuje na RAM karticu. Bio sam napravio forum thread na redditu, takoder su se oni slozili. Kontaktirao sam Nvidiu koji su mi pokusali pomoci, ali isto su rekli da je kvar u nekom hardweru.

 

Tak da ono, nadam se da necu morat placat, ak i budem morao, uzet cu si dvije po 4gb rama tak da me ne zeza to kasnije.

 -sve što računalo radi ide kroz ram, kroz cpu, koz mbo.. traženje kvara ili stanja memorije ne znači da je kvar u ramu, može biti npr mbo.. ili pregrijavanje cpu itd.

-tj, da je ram neispravan tad bi u nekoliko minuta memtesta to vidio, ispravan ili neispravan, nema između... i koliko vidim u napisanom, memtest nije prijavio kvar. Ram je tad ispravan.

-nisi serviser, nemaš iskustva.. ne pokušavaj tad (pogrešno) zaključivati.. npr kad reklamiraš bolje je tad reći ne znam, nego ovako .. jer tad se desi da serviser provjeri ono što govoriš i ne nađe problem, vrati ti lažnu reklamaciju itd..

 

Damir22 kaže...
A gledaj, prije nastavka razgovora o ovoj zanimljivoj temi, sacekat cu da cujemo sto je covjek rijesio s trgovinom gdje je kupio.

Kad to budemo znali, onda mozemo dalje, ako bude potrebe. ;)

Uostalom, to sam i rekao odavno - nece my odbiti garanciju na komponentu, vec na cjelinu, i naplatit ce mu dijagnostiku.

 -naljepnica nije uvjet jamstva pogotovo ne po komponentama, .. i upravo se tumači kao besplatna diagnostika u ovakvom slučaju.. pa što? Ako je kupac skinuo naljepnicu, ako ne može sam utvrditi što je neispravno (možda ništa, možda jedna, više komponenti, možda kontakti.. ili malware..) tad nek plati diagnostiku, sve se plaća, autoservis itd. servis sat cca 150kn, uobičajeno pola sata.. bolje tako ako riješe problem nego nastavljati ovu sagu koja ne vodi ničemu..

sandokan111 pet 31.5.2019 13:36
Damir22 kaže...
A gledaj, prije nastavka razgovora o ovoj zanimljivoj temi, sacekat cu da cujemo sto je covjek rijesio s trgovinom gdje je kupio.

U svemu ovome, najmanje je bitno sto trgovina kaze, vec ono sto je zakonski ispravno. Ljudi svasta s trgovinama rjesavaju, nekad jer im odgovara, nekad jer ne znaju drugacije.