RACEopedia-svi race naslovi od 2000.-te do danas
Op još jedna ''...pedia'' na Bug-u dodaj Urban Jungle, hrvatski develploveri su ga radili ,njega ću recenzirati
Op još jedna ''...pedia'' na Bug-u dodaj Urban Jungle, hrvatski develploveri su ga radili ,njega ću recenzirati
Samo reci godinu ako nije problem jer nigdje ne mogu naći datum izlaska.
Svaka recenzija je dobrodošla.
Op još jedna ''...pedia'' na Bug-u dodaj Urban Jungle, hrvatski develploveri su ga radili ,njega ću recenzirati
Samo reci godinu ako nije problem jer nigdje ne mogu naći datum izlaska.
Svaka recenzija je dobrodošla.
2008 godina
Sve pohvale lucky, sad treba krenuti s recenzijama i dakako, ova tema nije ništa manje od drugih enciklopedija - koje su sticky
nije 2008, nema sanse, urban jungle je izasao barem 2 godine prije toga
evo za pocetak
Need for Speed:Most Wanted
Developer:BlackBox
Izdavač:Electronic Arts
Naime radi se o arkadnoj vozačkoj igri iz 2005. godine.Igru započinjete igrati sa nabrijanim BMW-om m3 da bi zavrsili u zatvoru i počeli sve iz početka.Možete birati jedan od nekoliko auta na početku nakon nekog vremena ih i tunirati.U igri postoji 37 auta.Cilj igre je pobijediti svih 15 rivala(bossova) da bi njih otkljucali morate prijeci sve utrke koje su vam zadane do utrke sa rivalom.Također da bi otkljucali rivala morate skupiti određenu kolicinu bountya(šteta nanjeta policji).Pobijeđivanjem u utrkama dobivate novce,s kojim mozete tunirati auto kako na vizualnoj tako i na performansnoj bazi.Aute i nadogradnje otključavate tako da pobijeđujete rivale i normalne utrke.Također igra ima free roam u kojem možete se vozikati po gradu i raditi stetu policji ili se odvesti do nove utrke.U igri postoji i multiplayer koji se može igrati u Lanu ili preko interneta.Neki od game modova su:Circuit(normalna trka sa više krugova),Sprint(Trka od točke A do točke B),Drag(mod kratke staze u kojem trebate pravilno mijenjati brzine da vam motor nebi otišao).Grafika je za 2005. godinu bila i više nego dobra.
Popis auta:
Aston Martin DB9
Audi A3 3.2 Quattro
Audi A4 3.2 FSI Quattro
Audi TT 3.2 V6 Quattro
BMW M3 GTR (race)
BMW M3 GTR (street)
Caddilac CTS
Chevrolet Cobalt SS
Chevrolet Corvette C6
Chevrolet Corvette C6-R
Dodge Viper SRT-10
Fiat Grande Punto
Ford GT
Ford Mustang GT
Lamborghini Gallardo
Lamborghini Murcielago
Lexus IS300
Lotus Elise
Mazda RX-7
Mazda RX-8
McLaren Mercedes-Benz SLR
Mercedes-Benz CLK-500
Mercedes-Benz SL500
Mercedes-Benz SL65 AMG
Mitsubishi Eclipse GT
Mitsubishi Lancer Evolution VIII
Pontiac GTO
Porsche 911 Carrera S
Porsche 911 GT2
Porsche 911 Turbo S
Porsche Carrera GT
Porsche Cayman S
Renault Clio V6
Subaru Impreza WRX STi
Toyota Supra
Vauxhall Monaro VXR
Volkswagen Golf GTI (mk5)
METACRITIC:82!
moja ocjena:95!
Dobra recenzija, ali zaboravio si spomenuti Bounty mod, jer ne možeš prijeći bossa ako nisi obavio Bounty misije.
Dobra recenzija, ali zaboravio si spomenuti Bounty mod, jer ne možeš prijeći bossa ako nisi obavio Bounty misije.
oh hvala! sry nisam vidio sad cu dodat davno sam je igrao pa se bas i ne sjecam evo dodano ako se ne varam to je to
Vidim aktivan si luckyluke.Svaka čast....
F1 challenge '99-02'
Simulacija Formule 1 za PC. Kao što joj samo ime govori igra nudi 3 sezone; od 1999. do 2002. godine. U igri možete voziti slobodnu utrku, sezonu, kvalifikacije, trenige.... Igra je do bola konfigurabilna. Možete podešavati downforce, pritisak tlaka u gumama, tip guma, nagibe stražnjih krila, tlak i jakost kočionog sustava, razinu Traction Controla i kontrolu proklizavanja... Igra pruža jako dobru fiziku i realno ponašanje vozila. Možete podesiti easy težinu i igrati se ramba a s druge strane možete i podesiti najteže postavke pri čemu igra postaje čista simulacija. Fizika same okoline i auta je takoder na razini. Možete oštetiti različite djelove bolida, i nakon čega je vozni model drugačij s obzirom na oštećenja. Kasno kočenje u zavoj odmah rezultira udarcom prednjim djelom u bolid ispred vas (ako ste blizu) nakon čega morate u boks po promjenu prednjeg krila. Takoder tu su i customizirane količine goriva i planirani odlasci u boks i što ćete mjenjati u tim odlascima u boks (naravno to zadajete u samom izborniku GP vikenda).... Igra je jednostavno odrađena vrhunski. AI protivnika je solidan, pokušat ce vas pretec, no vrlo malo varaju (tj. sjeku šikane i sl.). Ponekad i oni znaju pogrješit i udarit u zid ili u drugi bolid što još malo pridodaje realnosti igre. Zvuk je odličan, i podesiv, a jaka strana igre je i mooding zajednica, pa tako za ovu igru i imate mod 2010. sezone koji ubacuje vozila i vozace iz 2010. sezone. Igra je prava F1 igra, ako su vam teške simulacije možete podesiti najlakšu razinu i igra pruža odličan akradni model, no s druge strane na najtežim postavkama je veliki izazov. I na kraju da spomeneom da igra podržava i mehaničke kvarove, i pravila (nemožete sjeći šikane, startati prije nego što se crvena svjetla ugase i sl.) jer bi odmah dobili kaznu. Grafika za tu godinu je vrlo dobra, ponekad ćete i vidjeti dimove iz auta i promjenjive vremenske uvjete tijekom utrke pri čemu odmah morate u boks po kišne gume inače plešete valcer po stazi ;).... Igra je jednom rječju odlično odrađena sa vrlo malo loših strana. Tople preporuke.
OCJENA: 91 (Metacritics)
Moja subjektivna ocjena; 97
Dečki,hvala na podršci i suradnji.
Kad stignem budem i ja postao koju recenziju :)
Premjesti FlatOut 2 među igre iz 2006 zato jer je izašao te godine u srpnju.
Live For Speed s2 2005.
Najbolja racing simulator igrica ikada napravljena.Igrica je napravljena bez ikakvih arcade modova i slicnog,ima samo training,voznju protiv AL igraca i multiplayer.Automobili nazalost nisu pravi ali su vrlo detaljni i za svakog se moze radit pojedinacni setup (drift,race,dirt,endurance..).Igrica se djeli na alpha patcheve (X,Y,Z) i na obicne patcheve (X,Y,Z),po meni najbolji je patch Z (obicni) ima vise opcija za detalje grafike i vise kontrola (podrzava i modove).Ima podesiv ,,force feedback" i osjetljivost skretanja,moze se vozit sa tipkovnicom i misem.Realni ,,damage" FPS lock je u pocetku 100 al se moze stavit na 300,i meni najvaznije podrzava sve operativne sustave.
Minimalna konfiguracija:
Windows 98
ATI rage 128 mb ili 64 mb
256 mb RAM-a
2 gb HDD (ovisi dali zelite modove)
Internet (1 mb/s)
Intel Celeron 1000 mhz
Ploca socket 378
Popis automobila:
XRG (STOCK) XRT (DRIFT) XRR (RACE)
UF (STOCK) UF1000 (RACE)
RAC (RACE)
FZ5 (STOCK) FZR (RACE)
RB4 (STOCK)
FXO (STOCK) FXR (RACE)
LX4 (STOCK) LX6 (TUNED)
METACRITIC OCJENA: 94
MOJA OCJENA:100
VIDEO: http://www.youtube.com/watch?v=rBa1LnCATmU (MOJ DRIFT)
Need For Speed Shift(2009)
Sistemski zahtjevi:
- Processor – Intel Core 2 Duo 1.6 GHz or faster
- Memory – XP: 1 GB RAM; Vista/Windows 7: 1.5 GB RAM
- Hard Drive – 6 GB DVD Drive – 8 SPEED
- Video Card – 256 MB Video Card, with support for Pixel Shader 3.0*
- Sound Card – DirectX 9.0c compatible
- DirectX – DirectX 9.0c compatible
- Online Multiplayer – 512 Kbps or faster; 2-12 Players
- Input – Keyboard, Mouse
- Optional – USB Steering Wheel / Dual Analogue Gamepad
Nakon osrednjeg Prostreeta i poražavajučeg Undercovera,iz tvornice EA Gamesa izašao je NFS Shift.
Zapravo,EA je samo izdavač dok je igru pravio tim zaslužan za odlični GTR 2,Slighty Mad Studio.
Ono što Shift razlikuje od prošlogodišnjih izdanja je što Shift pokušava biti simulacija.
U igri je moguće podešavati razne parametre oko voznog stila poput traction controla,downforce-a itd.
Sve te parametre moguće je podesiti prema vlastitom ukusu,tako da igra može naginjati ka arkadi a od nje možete napraviti polu-simulaciju(neću reći simulaciju jer neke stvari fale).
Karijeru počinjemo u BMW M3-ici kao totalni početnik i kroz niz utrka pokušavate napredovati,pobijeđivati i time zarađivati novac za nove auto i modifikaciju istih.
U igru je ubačen sistem "Driver Profile".
Nakon svake utrke dobit ćete određeni broj XP-a koji će vam pomoći u otključavanju dodatnih sitnica za vaše jurilice.
U Driver Profileu vidjet ćete vaš omjer dobivenih/izgubljenih utrka,trenutačni level te još brojne zanimljive statistike.
Što se tiče vožnje,vidi se da je u taj segment uloženo puno truda i to se na kraju isplatilo.
Osjećaju vožnje doprinosi osjećaj brzine, odlična upravljivost,lijepe kontrole te vrlo kvalitetna grafika i zvuk.
Jedino što bi vas moglo smetati je čudno proklizivanje auta ako malčice prejako uđete u zavoj što zna živcirati.
Stoga preporučam real-mod za igru
Što se tiče autiju i mogućnosti modifikacije,tu imate velik izbor.
Igra sadrži 70-tak autiju,svi su realno rekreirani i licencirani.
Mogućnosti nadogradivosti je dosta dobra s obzirom na tip igre,ipak ovo nije arkada.
U "garaži"moći ćete promjeniti engine,suspension,tires pa čak i nitro koji je nekako mlako izveden.
Od vizualnog poboljšanja tu su promjena boje,branika,spoilera pa čak i uređenje kokpita o kojemu ću malo kasnije.
Po mom mišlljenju bolje je kokpit ostaviti onakav kakav je jer ćete imati veći dojam autentičnosti auta.
Na red dolazi možda najbitnija promjena u cijeloj povijesti serijala.
Radi se o mogućnosti upravljanja auta iz njegove kabine.
Vrlo je detaljno rekreiran i osjenčan tako da ćete jednostavno uživati u njemu.
Još kada uparite malo kvalitetniji volan,vožnja iz kokpita prava je rapsodija.
Ako ste tražili igru sa odličnim kokpitom,ne tražite dalje,našli ste je.
Ako baš želite uživati preporučam malo skuplji volan,jer sa jefitnijima virtualni volan zna kasniti za pravim što smeta.
Za kraj ću ponešto reći o tehnikalijama.
Kao što sam već ranije rekao,zvuk i grafika su vrlo dobri.
Zvaka jurilica ima specifičan zvuk,to je užitak za uši.
Grafika nikako ne posustaje za zvukom,staze su vjerno prenesene a na detaljima se nije štedilo.
Momci iz publike djeluje veoma živo i uvjerljivo.
A zanimljiv je efekt fokusiranja dok jurite velikim brzinama,volan će vam početi gubiti oštrinu što iznimno pridonosi osjećaju brzine.
Nažalost,igra je nešto veće hardverske gladi pa ćete morati investirati u svoje računalo osim ako već nemate konzolu.
Kao jedine zamjerke igri su manjak staza i težina.
Oko staza nemam što puno za reći,da ih je bilo bar 5 više bilo bi odlično.
Na easy težini,igra je već poprilično teška,tj.protivnici su veoma spretni a k tome i agresivni što će konstantno ljutiti one slabijih živaca.
Ali bez obzira na težinu,nervoza,bijes,frustracija su dio ssvakodnevice "pravih"vozača i na to se treba naviknuti.
Zaključak:igru preporučam svim ljuibiteljima racing igara koji su željni dobre zabave.
Svejedno bili vi pro-racer ili totalni početnik,Shift će vam svojim odličnim postavkama dati mogućnost da si namjestite težinu igre kako god to vama paše i uživat ćete.
+:Grafika,zvuk,mnogo autiju,kokpit,upravljivost autiju
-:Težina,manjak staza
Moja ocjena:91/100
Metacritic:83/100
Urban Jungle
Jedina igra na ovome popisu koja je sa strane hrvata. Da, ovaj zanimljiv proizvod je došao iz hrvatske te potpuno besplatan. O ćemu se tu radi? Urban Jungle se odvija u srcu grada Rijeke, njegova posebnost je u tome što nećete jurcati ilegalnim utrkama nego ćete morati poštivati pravila. Da prometna pravila, morati će te stati pred znak stop, ne smijete prolaziti kroz crveno, gaziti pješake i ostalo. Morate paziti na vaše gorivo kada vam se gorivo istroši nećete moći dalje te je misija završena, gorivo plaćate novcima. Novcima još možete kupovati auto, ponuda auta je raznovrsna za ovakav tip proizvoda, nema ih puno no čovjeka veseli. Razlikuju se u brzini, okretaima i ostalim karakteristikama. Novce dobivate izvršavanjem misija, misiju morate prijeći bez prometnih grešaka i na vrijeme. Sa ugodnim zadovoljstvom primjećujemo kako nema pravih ljudi nego su oni mali roboti. Ima li Urban Jungle mana? Da, nažalost, padi od mana poput loše grafike, stvarno je žalosno što se developloveri nisu potrudili da detaljnije napravi rijeku, mapa je velika ali je ponavljajuća, stalo će te susretati iste reklame i ceste. Igra zna biti frustrirajuća jer ponekad nestignete doći do cilja zbog sporih auta, i gužvi na cesti. I to je to malo i slatko, igra nije bila poznata nažalost, nije igra odlićna ali je svakako jedan od orginalnih proizvoda i dolazi iz hrvatske pa je možemo zaigrati.
Ocjenu meta critica nisam našao
Moja Ocjena: 65
Collin Mcrae DiRT 2
Nastavak Colin McRae Serijala i lagano razočaravajućeg prethodnika DiRT. Igra je arkadni off road Rally. Kroz SP mod prolazimo staze i osvajamo bodove i tako otključavamo nove lokacije, nova auta i nove izazove. Igra pruža nekoliko lokacija među kojima je i naša staza Velebit. Igra je čisti arkadni rally, a kroz igru prolazimo staze kroz nekoliko vrsta kao što su završiti krug sa najbržim vremenom, "pokupi/ pregazi" dovoljno kartonskih prepreka koje daju bonus 2 sek. i završiti krug u najmanjem mogućem krugu, te klasično natjecanje protiv drugih vozača.... I tako kroz cjelu igru napredujemo osvajajući dobre pozicije i napredujući kroz igru otključavamo novi sadržaj. Fizika samih vozila je puno bolja nego u prethodniku DiRT, i ovaj put je uredno odrađena, a podrška za volane i gamepad-ove je također dobro odrađena. Možda i najveca prednost ove igre je njena prezentacija. Grafika sjaji, osvjetljenje je odlično, detalja nenedostaje, voda i efekti su ponajbolje odrađeni u današnjim igrama. Tu je i podrška i za DX11 API pomoću kojeg igra iskorištava sve mogućnosit današnjeg hardvera. Najbolja stvar od svega je što je DiRT 2 fenomenalno optimiziran, stoga vam za pokretanje na max detaljima neće trebati posebno jako računalo (Dual Core procesor, 2GB RAM, ATi 4670/9600GT). DiRT 2 briljira u svakom segmentu. Izbor staza je bogat, a nevjerovatno je koliko su same staze grafički detaljno modelirane. Pritom posebno treba spomenut našu velebitsku stazu. DiRT 2 definitivno zaslužuje preporuku, mane su možda jedino nedovoljno detaljan kokpit, i ponekad AI suboraca, no to je kako se kaže tražanje dlake u jajetu. Previše je dobrih strana tako da je teško pronaći loše stvari. Definitivno, DiRT 2 je napredovao u odnosu na prethodnika, ovaj put su mane ispravljene, i sam ukupni dojam igre je jako pozitivan.
+ Odlična grafika i optimizacija, dobar dizajn staza i njihova prezentacija, soundtrack, prava relijaška "arkardna" fizika...
- Ništa posebno
Subjektivna Ocjena: 91
Metacritics: 89
Minimalna konfiguracija (iz iskustva); Dual Core procesor, 1GB RAM, Grafička kartica sa podrškom za SM 3.0
Grand Prix Legends
release year - 1998. (nemojte me razapet zbog ovoga)
starkelja koji je i dan danas tata mata u simulaciji bilo kakve race igre a nas uvodi u F1 s kraja 60-ih godina prošlog stoljeća, zadnju sezonu bez aerodinamičnih dodataka vozilima.. igra je zbilja zahtjevna, ne harderski nego fizički za odvoziti par zavoja bez izlijetanja i bilo kakav digitalni kontroler je praktički samoubojstvo u ovoj igri.
ima puno staza za skinuti, 10ak bolida je na raspolaganju.. grafika je danas već primitivna ali kad se počne voziti nimalo vas neće smetat. pogotovo na 20ak kilometara nurba
It was a time when racing circuits were designed to test the limits of man and not for safety.
A time when a driver's talent mattered more than his machinery.
metacritic nema ocjenu, moja ocjena 95%
Dečki,odlično to nama ide.
Samo tako nastavite.
@Weky,ako ne bi bio problem da još dodaš koji screenshot.
Inače,odličan opis.
Dečki,odlično to nama ide.
Samo tako nastavite.
@Weky,ako ne bi bio problem da još dodaš koji screenshot.
Inače,odličan opis.
Od mene oćekuj još toga
Grand Prix Legends
Nažalost,ne mogu ovo uvažiti pošto je igra ispod 2000.-te godine.
Ali lijep opis,svakako.
Od mene oćekuj još toga
Samo daj.
Veselim se.
Live For Speed s2 2005.
Najbolja racing simulator igrica ikada napravljena.Igrica je napravljena bez ikakvih arcade modova i slicnog,ima samo training,voznju protiv AL igraca i multiplayer.Automobili nazalost nisu pravi ali su vrlo detaljni i za svakog se moze radit pojedinacni setup (drift,race,dirt,endurance..).Igrica se djeli na alpha patcheve (X,Y,Z) i na obicne patcheve (X,Y,Z),po meni najbolji je patch Z (obicni) ima vise opcija za detalje grafike i vise kontrola (podrzava i modove).Ima podesiv ,,force feedback" i osjetljivost skretanja,moze se vozit sa tipkovnicom i misem.Realni ,,damage" FPS lock je u pocetku 100 al se moze stavit na 300,i meni najvaznije podrzava sve operativne sustave.
Minimalna konfiguracija:
Windows 98
ATI rage 128 mb ili 64 mb
256 mb RAM-a
2 gb HDD (ovisi dali zelite modove)
Internet (1 mb/s)
Intel Celeron 1000 mhz
Ploca socket 378
Popis automobila:
XRG (STOCK) XRT (DRIFT) XRR (RACE)
UF (STOCK) UF1000 (RACE)
RAC (RACE)
FZ5 (STOCK) FZR (RACE)
RB4 (STOCK)
FXO (STOCK) FXR (RACE)
LX4 (STOCK) LX6 (TUNED)
METACRITIC OCJENA: 94
MOJA OCJENA:100
VIDEO: http://www.youtube.com/watch?v=rBa1LnCATmU (MOJ DRIFT)
SRY na spamu
Dali bi mi mogao poslati to kak si editiro mapu,mislim samo onaj dio mape? HVALA! Inače sam i ja strastven vozač u LFS naj igra sa autima mi je LFS imam sve ORIGINAL igre....kupio sve licence sa njihove stranice.
Grand Prix Legends
Nažalost,ne mogu ovo uvažiti pošto je igra ispod 2000.-te godine.
Ali lijep opis,svakako.
Od mene oćekuj još toga
Samo daj.
Veselim se.
ako se se u RTSopediu mogli stavit starcraft i total annihilation onda ne vidim razloga zakaj i tu ne bi..
još više i zato što je grand prix legends baš to - legenda.
no, nije na meni da sudim
Bravo LuckyLuke!Pohvala za još jednu enciklopediju,još malo ćemo imat za svaki žanr.
Sad bi baš mogao odigrat neku igru s tvoje liste,kad vidim čega sve ima...
Tema je stavljena kao sticky, ali trudite se održati temu ažurnom kako bi sticky i ostala.
Collin Mcrae DiRT
Nastavak prethodnih Colin McRae igara je možda bio i najlošija igra u svojem serijalu. Da odmah kažem na početku, igra nije toliko loša, ali je podbacila naspram očekivanja. Kao i svaki CM, i ovdje se radi o arkadnoj igri rally-a kroz koju napredujete i otključavate staze kroz SP. Kroz igru nas prati jedan veliki problem, a to je fizika auta. Auta su troma, ponašaju se čudno i nerjetko će vam se dogodit da vas kamenčić veci na stazi okrene na krov. To nikako nismo očekivali od igre. No, na fiziku se brzo naviknete tjekom igre, tako da tu nije neki ogroman problem. U DiRT-u će te naići na mnogobrojne nove offroad discipline. Neki igrači će ih voljeti dok drugima neće biti baš drago što ih moraju prijeći. Svaka disciplina ima svoja pravila i razlikuje se po stazama, broju krugova i vozilima. Rally je klasika, zatim imate CORR sa interesantim vozilima (Buggy FTW), Rally Raid vam nudi i kamione, Hill Climb je posebno interesantan, dosta je sličan Rally-u ali je nabijen većom dozom adrenalina i nemate suvozača... Tu su još neke discipline koje ne želim otkrivati radi iznenađenja. Prije nego krenete na njih najbolje je odigrati practice da se priviknete na podloge po kojima vozite jer vas stvarno primoravaju na drugačiji način vožnje. A sada još malo problema. DiRT je u svoje vrijeme zaista izgledao fenomenalno. Grafika i detalji su van konkurencije. Ali zahtjevnost je ogromna. Nijedno računalo te godine ga nije moglo pokretati u punim detaljima. Grafika oduzima dah, ali zahtjevost je prevelika. Kasnije je izišao GRID na istom engineu uz istu grafiku i puno manje zahtjeve što potvrduje da je ova igra bila jako neoptimizirana.
Sama igra je nažalost prosječna. Izdvaja se odličan model oštećenja, prikaz grafičkih detalja i modeli auta i efekti staze (blato, prašina i sl.). Fizika auta nažalost kvari dojam igre, kao i abnormalni zahtjevi, no sve u svemu DiRT je ukupno prosječan. Kampanja je odrađena solidno, staze su zanimljive i grafički privlačne, auta su ljepo modelirani, no njihova tromost je problem. DiRT jednostavno nije bio dostojan nasljednik originalnih Colin McRae igara (ovdje ponajviše mislim na CMR 02). Fanovima preporučam no mislim da će se brzo razočarati u nekim stvarima. Ima tu i dobrih stvari, no one su zasjenjene lošom optimizacijom i traljavom fizikom. Također tu je i nemaleni broj bugova, što još dodatno smanjuje ocjenu igri. Nažalost DiRT neće ostati u sjećanju kao najbolji CMR.
+Odlična grafika i model oštećenja, sve u svemu zabavna kampanja sa dobrim dizajnom i balansom mapa, auta, disciplina
-Jako loša optimizacija, Traljava fizika i tromost auta, Bugovi,
Ocjena (Metacritics): 84
Subjektivna Ocjena: 70
Minimalna konfiguracija (iz iskustva): Što brži Jednojezgreni procesor (3Ghz) ili sporij Dual Core; 1GB RAM, ATi X1300/Geforce 6600
Preporučena: Intel Core 2 Duo, 2gb ram, ATi 4670, nVIDA 9600GT
Race Driver: GRID
Kako je i bilo najavljeno, Race Driver Grid izašao je ubrzo nakon demoa, točnije 30. svibnja. za PC. Uvodni film jasno pokazuje kako se radi o svestranoj trkaćoj igri. Upravo to je i ciljano u cijelom serijalu dok Grid još dodatno širi te granice uvođenjem nekih novih disciplina. No da krenemo sa samom igrom. Kao i prošli nastavci i Grid ima bogatu single player karijeru. Istu počinjete zbilja fantastično atraktivno; prije bilo kakvih menija i uvodnih riječi, igra vas baca direktno za volan Dodge Vipera SRT-10 da projurite ulicama Detroita. Kada odvozite utrku, počinje karijera kroz koju vas vodi vaš menadžer, tj. menadžerica. Sve se svodi na novce (opet), točnije na Eure. Nakon nekoliko uvodnih utrka gdje morate zaraditi omanju količinu novaca, počinje vaš uspon prema vrhu. Dobivate prvi auto koji imate mogućnost obojiti u boje koje vama najbolje odgovaraju. Da napomenem, ne očekujte NFS detaljnost uređivanja ali i ponuđeni izbor je čisto dostatan. Nakon toga odredit ćete ime svog tima i lov na Eure može početi!
Prvo ćete morati zarađivati od sponzorskih utrka koje se svode na uvjete tipa: Završi ispred tog i tog vozača, završi u top 5 ili na postolju. Pravo „stablo“ karijere sastoji se od tri glavna „eventa“ tj. natjecanja. U igri su USA (ARL badge), EUROPE ( Euro licence) i JAPAN (J-speed). Svaka od te tri velike skupine dodatno je podijeljena u tri podskupine koje se otvaraju ( plaćaju ) prema uspjesima koje postižete i eurima kojima raspolažete. Tako ćete u Americi sresti većinom muscle aute i ulične utrke te neku verziju Destruction Derbya, u Europi formule i touring aute koje ćete voziti po nekim od najpoznatijih staza svijeta, sve do Japana koji nudi egzotične tuning aute i isto takve staze uz velike doze drifta. Amerikanci nude uglavnom svoje automobilske ikone poput Dodge Vipera ili Mustanga. Staze poput Detroita, San Francisca i Long Beacha sve su samo ne lagan izazov. Iako najmanje atraktivne, upravo su te staze najteže za svladati. Muku ćete mučiti ukoliko dobro ne zapamtite svaki zavoj određene staze. Pošto se karijera temelji na skupljanju novaca (normalno) i bodova koji vam donose ugled, mnoge ćete utrke voziti više puta. To će vam omogućiti „Restart“ opcija koja je začudo, moguća u samoj karijeri.
Mogućnost odabira težine igranja utječe i na količinu ugleda koji vama donosi u slučaju pobjede. Što na težim postavkama igrate, veći broj bodova dobivate od same utrke. Sam sistem odabira težine igranja nije permanentan, što znači da težinu igranja možete mijenjati posebno za svaku utrku, tj. prije nje. Ta mogućnost dobro će vam doći kod staza na kojima se „vladar“ u smislu mnogo veće zarade i ugleda. S vremenom, moći ćete unajmiti i neke druge vozače u vaš tim. Isti će vam jako dobro doći za neke discipline koje vama baš ne odgovaraju. Jednostavno unajmite experta za baš tu disciplinu i pustite ga da vozi umjesto vas.
Da igra ne bila prelagana i monotona, brine se fantastično izvedena fizika vožnje. Vožnjom slabijih modela auta to i nećete pretjerano osjetiti. Prava stvar počinje upravljenjem nekog „nabrijanog“ auta sa 500+ konja. Svaki stisak gasa preko pasice ili na većem zavoju, obično znači izlijetanje ili čak prevraćanje auta. Neravnine i premahi se itakako dobro osjećaju na smanjenju „tractiona“ vašeg auta. Sve bi to lako podnijeli da nema fenomenalnog modela oštećenja. Vaš auto toliko je destruktabilan, da nema načina kako opisati sve moguće scenarije kako ga odvesti u staro željezo. S njega otpadaju baš svi dijelovi, postoje različita udubljenja, proširenja i ostali oblici unakažnjavanja vašeg ljepotana. Svi ti otpadnuti dijelovi ostaju na stazi sve do kraja utrke i morat ćete dobro paziti kako ne bi naletjeli na njih. Nalijetanje punom brzinom na neki veći dio (vrata itd.) znači sigurno izlijetanje sa staze, a ponekad možete doslovno i poletjeti zrakom. To obično znači kraj, tj. totalna destrukcija auta. No nije zbilja kraj jer postoji nešto inovativno, nešto što vas može spasiti. Ime tog „nečeg“ je Flashback. To je neka vrsta vremenskog stroja koja funkcionara na sljedeći način: nakon što napravite „totalku“ sa autom vaš inžinjer daje vam 3 opcije; da završite utrku, da restartate utrku ili da iskoristite navedeni Flashback. Koristite ga na način da dok se uništite pokrenete instant replay, odvrtite ga natrag do točke kad se bili stabilni na cesti i stisnete tipku (F12 default) za Flashback. Opet ste vraćeni u situaciju u kojoj možete pokušati ne ponoviti istu grešku. Navedeni flashback ne možete koristiti beskonačno pa treba odabrati pravi trenutak za njegovo korištenje. Uglavnom, ako ne griješite, neće vam ni trebati.
Sve te ljepote ne bi bile moguće da nisu pogonjene moćnim i unaprijeđenim Dirt engineom. Grafika jednostavno briljira. Razina detalja na autima je fascinantna. Prelijepo prenešene staze izgledaju skoro kao u stvarnosti. Ispočetka, dok se ne priviknete na sve navedene ljepote, jedno vrijeme jednostavno ćete se diviti onom što ćete vidjeti. Pogled na poznati premah sa ciljne ravnine (one za aute) na Spa Francorchamps stazi oduzet će vam dah. Ulice Milana i uspon plananskim cestama u Japanu nešto je što se pamti. Efekti, osim onih već spomenutih, odnose se i na one sa dimom i prašinom. Ta dva efekta dovedena su do savršenstva i jednostavno su stvarni. Ukoliko uletite u neki masovni sudar, jedno vrijeme nećete vidjeti ni metra od sebe jer će sve prekriti dim i prašina. Nakon što se sve slegne, ostat će hrpa dijelova i vjerojatno nekoliko uništenih auta. Još vrijedi spomenuti i motion blur najviše iskorišten kod samog starta, za simuliranje vrućine koja izbija sa staze i iz auta. Da bi u svemu tome uživali, srećom nećete trebati sve najbolje od hardvera jer je igra iznimno dobro optimizirana.
Zvučna podloga samih menija ograničena je na samu jednu melodiju što je apsurdno! Zvukovi u samoj utrci vrlo su dobri, za razliku od ostataka igre. Još jedan nedostatak definitivno je nepotpuna kompatibilnost sa nekim najboljim gamepadima i volanima. Za primjer, lakše ćete voziti na tipokvnici nega sa elitnim Rumblepad 2 gamepadom. Patch se već sprema tako da problem neće dugo potrajati.
Multiplayer komponenta također postoji i vrlo je zastupljena. Postoji mogućnost igranja do 12 igrača istodobno na svim lokacijama i sa velikim brojem auta. Sve u svemu, Race Driver Grid vrhunski je naslov koji osim zvuka u meniu i problema sa kontrolama, nema nikavih drugih većih minusa. Da su ubacili još nekoliko staza, primjerice Laguna Secu i Monzu, ne bi bilo loše no i ovako izbor je velik. Race Driver Grid vrlo je igriv, grafički prekrasan i zajamčeno dugotrajan naslov koji svakako trebate probati bili vi miljenik simulacija vožnje ili ne.
OCJENA: 91%
Jako lijep opis Armor.
Ovaj 91%,to je tvoja ocjena ili metacritic?
Armor,već je DiRT2 recenziran(pogledaj gore)
DiRT 2
Sredinom 2007. godine, Codemasters je izdao DiRT, naslov koji je Colin McRae serijal potpuno odveo u vode off-roada. Tako je nestala i WRC licenca, a na repertoar su došla neka nova vozila i eventi. Ta promjena nije imala negativni, već pozitivni efekt na igru, koja je impresionirala svojim sjajnim grafičkim izgledom i igrivošću, unatoč povelikim hardverskim zahtjevima i nedorađenom multiplayer modu. Dvije i pol godine kasnije, pred nama je nastavak, od kojeg se puno očekivalo, kojeg se vrlo optimistično najavljivalo i koji je ispao baš takav, vrhunski racing naslov.
LET'S GET DIRTY
Svoju DiRT 2 karijeru započinjete vožnjom Subaru Impreze, čiji je bivši vlasnik nitko drugi nego veliki Colin Mcrae. Vi ste zapravo jedan mladi, perspektivni vozač off-road utrka, koji živi u kamp prikolici i poznaje poneku kvartovsku facu preko koje upada u svijet "prljavih automobila". Vaša prikolica i njezina bliža okolica zapravo su lijepo osmišljeni, interaktivni meni preko kojeg vršite navigaciju kroz igru. Tako ćete u unutrašnjosti riješavati "papirologiju", i gledati TV - na kojem se uvijek nađe nešto zanimljivo, dok ćete vani širiti svoj vozni park kupujući i nadograđujući aute te pristupati utrkama. Oko vas je uvijek vesela ekipa, koja zavisno o raspoloženju i vremenu u "taboru" navija, pjeva ili jednostavno grije ruke kraj obližnje vatre. Kroz vaš put prema vrhu napredujete pomoću iskustva, kojeg dobivate zavisno o uspjesima u utrkama, a kojim otključavate daljnja natjecanja i uz pomoć novaca, bez kojeg se jednostavno ne može, a koji vam služi za kupnju i nadograđivanje vaših jurilica.
U igri postoji oko četrdesetak licenciranih auta, raspoređenih u sedam kategorija, koliko je i disciplina u igri. Nekima će to možda zvučati malo, no broj je to koji sasvim zadovoljava svojom raznolikošću. Sva vozila moguće je opremiti s tri pakovanja, tj.postoje tri izdanja koja zavise o ranku natjecanja kojem pristupate. Tako će auti s Rookie opremom biti najslabiji, Prograde nudi bolje performanse dok je Allstar posljednja, najjača edicija vašeg auta. Iste kategorije imaju i sami eventi, čija težina i dužina također raste s boljom opremom.
U početku, za većinu vozača bit ćete samo neko random ime, za koje su nekad negdje čuli. Kako pobjeđujete u natjecnjima, vaš status se mijenja, a ime postaje prepoznatljivo. Na taj način sklapate prijateljstva s drugim vozačima, koji vas naposljetku izazivaju na dvoboje ili pred vas stavljaju izazove, od kojih u slučaju pobjede vi dobivate njihovo poštovanje, uz popriličan broj expriencea. Također, tu su i zgodne sitnice/igračke za uređivanje vašeg auta, poput božićnog drvca ili pak lubanje čije se "oči" kreću u ritmu prolazaka kroz zavoje.
VELEBITSKA AVANTURA
Lokacije na kojima ćete se utrkivati raspoređene su diljem svijeta, stvarne su i vrlo su različite; od umjetnih arena u stadionima, preko kamenitih brdskih staza do blatnih tropskih prašuma. Jedna od njih ipak je malo posebnija od drugih. Radi se naravno o Hrvatskoj, čije su Velebitske relacije vrlo vjerno prenesene u igru. Tako će poznavaoci staze kod Malog Alana pomisliti da se nalaze baš tamo...
Natjecat ćete se u nekoliko disciplina, koje se dijele na solo utrke protiv vremena i prave utrke protiv sedam protivnika. Tako ćete imati priliku voziti rally dionice sa nekim legendarnim rally autima, poput Subaru Impreze ili Mitsubishi Lancera, u njihovim starijim ili pak novim WRC izdanjima. Nećete ostati uskraćeni ni ukoliko ste oduvijek željeli sjesti za volan nekog moćnog terenca, hoće li to biti Hummer, Honda, Wolksvagen ili pak neki drugi stroj, vaš je osobni odabir. Vozit ćete tako rally dionice navođeni vašim suvozačem, rušiti kutije i skupljati dragocjene bonus sekunde, pokušati ostati posljednji auto na stazi u eliminacijskim natjecnjima ili pak pobijediti vozeći najbolje sektore. Natjecanja su zbilja raznolika i ukoliko ih isto tako mješate sa raznim lokacijama svijeta, DiRT 2 će vam teško dosaditi.
Igra je, baš kao što se i očekivalo, neka zlatna sredina između arkade i simulacije. Prisutna je i kod Codemastersa već konstantna Flashback opcija, koja će vam itekako koristiti, pogotovo kod staza koje još dovoljno dobro ne poznajete, a k tome su i dugačke. Koliko ćete imati mogućnosti njegovog korištenja, direktno odlučuje težina na kojoj igrate, a ima ih šest. Tako ćete kod najlaške težine igranja imati na raspolaganju svih pet flashbackova dok vas krajnja, najizazovnija postavka težine ostavlja bez ijedne mogućnosti vraćanja vremena unatrag. Igra je poprilično lagana kod prve tri postavke težine dok sljedeće tri predstavljaju redom veće izazove, no sve je vrlo dobro izbalansirano.
Kod većih težina, poslužit će i opcija setupa, koja omogućava jednostavno štelanje auta. AI vozači neće se slijepo zaletavati u vas, no tražit će i iskoristiti svaki prostor koji mu ostavite da bi vas prešao, pogotovo kod većih težina. U slučaju sudara, vozači će u stvarnom vremenu komentirati vaše ili svoje postupke, a kako, zavisi o vašem prethodno opisanom odnosu s njima.
Doživljaj vožnje naravno ovisi i o kvaliteti i načinu upravljanja, koje je ovdje izvedeno gotovo perfektno. Igra prepoznaje veliku većinu svih poznatijih igraćih kontrolera, bilo da se radi o gamepadima ili volanima. Za potpuni užitak i kvalitetu vožnje svakako je preporučljiv neki volan jer daje "ono nešto" igri. Naime, efekti FF-a dovedeni su do savršenstva i kod korištenja kompatibilnog volana daju jedninstven doživljaj off-road vožnje. Pomislit ćete kako zbilja sjedite za volanom auta kojeg vozite, osjećaji kontiranja kotača, skretanja u prazno kod nekog skoka ili ulaska u poveću lokvu vode, udar kod prijanjanja na tlo, sve te efekte osjetit ćete u svojim rukama. Za to je zaslužna i poprilično unaprijeđena fizika u odnosu na prvi dio.
GIVE ME SOME EGO
Ega kao takvog imamo dovoljno jel. Naravno, ovdje se radi o imenu enginea na kojem je rađena igra, točnije, o njegovoj trećoj, po svemu najboljoj generaciji. Sve je počelo s orginalnim DiRT-om, koji je svojevremeno nudio impresivne detalje, no za to je previše tražio. Nastavilo se u pozitivnom ritmu preko GRID-a, koji je i lijepo izgledao i bio poprilično optmiziran. Treća generacija zamišljena je da bude najbolje što EGO engine može. Implementirana je DX11 podrška i Codemasters najavljuje DiRT 2 kao najljepšu igru ikad.
DiRT 2 je napokon vani, a najave su postale - stvarnost. Da, detalji u ovoj igri jednostavno impresioniraju, njihova količina i način na koji su izvedeni stvaraju dojam realnosti prostora, krajolik kojim vozite mnogo puta skrenut će vam pažnju na sebe, dok se ne naviknete, a trebat će vam vremena. Susret s Malezijom rijetko koga će ostaviti ravnodušnim, radi se o vjerojatno najljepše dizajniranoj stazi uopće. Što je najvažnije, za sve to nećete trebati "strica iz Amerike" jer igra je besprijekorno optimizirana i radi s visokim detaljima i na danas prosječnim računalima.
Igru prati odličan i žestok soundtrack, koji drži vruću atmosferu svakog trenutka, sve do početka vožnje. Da, i kod učitavanja staze, koje možda malkice predugo traje, iako je upotpunjeno muzikom i listanjem vaših ostvarenja. Glazba je prisutna i kod replaya, koji AI odrađuje besprijekorno, ukoliko ga želite na taj način. Ipak, za igru ovakvog grafičkog izgleda, poželjne bi bile neke naprednije replay mogućnosti, poput njegovog spremanja direktno iz igre ili mogućnosti slobodnog rotiranja kamere.
Za razliku od prvog dijela, koji je imao oskudni multiplayer mod, DiRT 2 je potpuna suprotnost i nudi sve modove iz karijere kao online modove. Pravljenje sessiona skoro je identično onom iz GRID-a, a sve skupa, uključujući offline spremanje, prati pod svojim okriljem "Games for Windows Live", u čijem se pakiranju nalazi DiRT 2.
Sve u svemu, pred nama je jedna vrhunska trkaća igra, koja briljira u većini najvažnijih elemenata. Krenuvši od fenomenalne vizualne prezentacije, preko izvrsnog gameplaya uz multiplayer koji garantira dugoročnost, savršeno izvedenih kontrola i vrlo kvalitetnog soundtracka, koji drži istniski užarenu atmosferu bez prestanka. Lako je zaključiti kako su sve najave i planovi Codemastersa s DiRT-om 2 uspjeli, možda čak i bolje nego su se oni sami nadali. Stoga, ako je ikako moguće, što prije po svoj primjerak DiRT-a 2 , pa "Let's get dirty"....i pazite na mine!
OCJENA: 92%
P.S. sad vidim da je i Weky postal al kasno je....
Lijepo, lijepo, ali mislim da nedostaju prvi dijelovi Colin MCrae Rally-ija
Nakon mnogo rada i truda, tzv.RACEopedia je dovršena.
Što je RACEopedia?
- RACEopedia je enciklopedija racing igara.
U njoj ćete pronaći sve racing igre za PC na jednome mjestu.
Na listi su stavljene racing igre svih podtipova.
Znači,ovdje ćete naletiti na simulacije,polusimulacije, arkade, motocross pa sve do igara namjenjenih mlađoj populaciji poput Pacmana :)
Popis sadrži oko 140 igara a sigurno postoje igre koje su izostale sa popisa jer ih nisam pronašao.
Dakle, što očekujem od vas?
-Ako sam zaboravio neku igru navesti, slobodno predložite.
Stavite još godinu izlaska a ja ću igru uvrstiti u prvi post.
Napomena: igre koje predlažete trebale bi biti od 1.1.2000.pa nadalje te moraju biti dostupni na PC platformi.
Igre poput Drivera, GTA serijala itd. nemojte predlagati jer one nisu racing igre, nego akcijske avanture.
-Ako želite, možete igri dodati i opis/recenziju.
Dakle uzet ćete neku igru(primjer:GTR 2) i napisati ponešto o njoj.
Opisi bi trebali zadovoljavati sljedeće uvjete:
Sve pohvale/kritike su dobrodošle.
Nastojim ovu enciklopediju napraviti što preglednijom i boljom tako da mi je vaša pomoć itekako potrebna :)
P.S. hvala doktoru1 i Armoru na suradnji i podršci tijekom razvoja enciklopedije
Krenimo sa listom
2000.
Carmaggedon TDR 2000
Derby Stallion
Dirt Track Racing
Gran Prix 3 - 87/100
Hard Track 2
Hot Chix and Gear Stix
Lego Stunt Rally
Midtown Madness 2
Motocross Madness 2
M&M's Lost Formulas
Need For Speed:Porsche Unleashed - 78/100
Offroad Redneck Racing
Suzuki Allstare Extreme Racing
TOCA World Touring Cars
Tux Racer[freeware] - N/A
2001.
4x4 Evo 2
Auxilary Power's Demolition Derby and Figure 8 Race
Ballistics
Collin Mcrae Rally 02 - 83/100
E-Racer
Europe Racer
Ford Racer
Leathfoot
Lego Racers 2
Moto Racers 3
Open Kart
Paris Dakar Rally
Rally Championship Xtreme
Sega GT
Superbike 2001 - 88/100
Supercar Street Challenge
2002.
Bandits Pheonix Rising
Crazy Taxi
Dirt Track Racing 2
Drom Racers
F1 2002
F1 challenge '99-02' - 91/100
Geoff Crammonds Gran Prix 4
Hooters Road Trip
Hot Wheels Velocity
King of the Road
Le Mans 24
Micro Mashines
Need For Speed Hot Pursuit 2 - 73/100
Street Legal
TOCA Race Driver
Total Immersion Racing
V-Rally 3 - N/A
2003.
18 Wheels of Steel Across America
Collin Mcrae Rally 03 - 83/100
Corvette
Ford Racing 2
Hot Rod:American Street Drag
Hot Wheels World Race
Kar Racing
Knight Rider
Mercedes Benz World Racing
Midnight Club II
Muscle Car 3
Need For Speed Underground - 83/100
Starsky & Hutch
2004.
18 Wheels of Steel Pedal to the Metal
Collin Mcrae Rally 2004 - 87/100
Crazy Taxi 3
Crazy Racing Kartrider
Ford Racing 3
Flatout- 72/100
Need For Speed Underground 2 - 82/100
Richard Burns Rally - 82/100
TOCA Race Driver 2 - 81/100
Xpand Rally
2005.
18 Whells of Steel:Convoy
Action Girlz Racing
Adrenalin
Alfa Romeo Racing Italiano
Cocoto Kart Racer
Collin Mcrae Rally 2005 - 83/100
Crazy Frog Racer
GT Legends
GTR
Juiced - 66/100
Live For Speed s1
Live For Speed s2 - 94/100
MX vs.ATX Unelashed
Need For Speed Most Wanted - 82/100
Powerdrome
rFactor - 78/100
Rig Racer 2
Street Racing Syndicate - 66/100
Trackmania Sunrise
2006.
18 Wheels of Steel Haulin
Alarm for Cobra 11:Nitro
Collin Mcrae DiRT - 84/100
Crashday - 63/100
Evolution GT - 61/100
Flatout 2 - 76/100
Ford Street Racing
GTR 2 - 90/100
Hyperball Racing
L.A Rush
Mad Tracks
Micro Mashines V4 - 57/100
Myth Makers Super Kart GP
Need For Speed Carbon - 78/100
Pacman World Rally
TOCA Race Driver 3 - 84/100
Urban Jungle - N/A
Volkswagen GTI Racing
World Racing 2
2007.
18 Wheels of Steel American Long Haul
Alarm for Cobra 11:Crash Time
BMW M3 Challenge
Cars
Ducati World Championship
ESR:European Street Racing
Flatout Ultimate Carnage - 79/100
H-Craft Championship
Juiced 2 Hot Import Nights - 61/100
Moto GP 07
Need For Speed Prostreet - 70/100
Race 07-The WTCC Game - 83/100
RACE:Caterham
Race Driver GRID - 87/100
Rally Trophy
Trackmania United
Test Drive Unlimited - 79/100
2008.
Alarm for Cobra 11:Burning Wheels - N/A
Arca Sim Racing
Ford Offroad
FSR French Street Racing
GTR Evolution - 83/100
Moto GP 08 - 65/100
Motorm4x:Offroad Extreme - N/A
Need For Speed Undercover - 65/100
Overspeed
Pure - 80/100
Sega Rally Revo - 74/100
SBK 08 Superbike World Championship
STCC:The Game
The Open Race Car Simulator(TORCS)
Trackamnia Nations Forever - 84/100
Trackmania United Forever
Trials 2 Second Edition - 82/100
2009.
18 Wheels of Steel Extreme Trucker
Burnout Paradise The Ultimate Box - 87/100
Clutch
CTRacer
Collin Mcrae DiRT 2 (recenzija br.2) - 89/100
Fuel - 67/100
GM Rally
Moscow Racer
Need For Speed Shift - 83/100
Race ON - 73/100
SBK Superbike World Championship 09
Street Racer Europe
Superleauge Formula Game
Superstars V8 Racing
Truck Racing by Renault Trucks
Volvo:The Game
Wild Trucks
X-Moto
2010.
Blur - 81/100
F1 2010 - 85/100
Ferrari Virtual Academy 2010
Need For Speed Hot Pursuit
Need For Speed World Online
Rig 'n'Roll - 60/100
SBK X:Superbike World Championship
Sonic Sega All Star Racing
Split/Second Velocity - 81/100
Superstar V8 Next Challenge - 61/100
World Rally Championship
X-Motor Racing
Zero Gear
2011.
Crash Time 4 The Syndicate
DiRT 3 - 86/100
Driver: San Francisco
F1 2011
Off-Road Drive
Shift 2 Unleashed - 85/100
Test Drive Unlimited 2
WRC 2 FIA World Rally Championship
2012.
...
I za kraj, službeni banner RACEopedije :)