Baze podataka

Access rastavljanje polja

tnakir čet 18.2.2010 09:32

Da... tu bi treebao imat vise tablica  npr...

 

komitent gdje bi bile info od mama i tata

druga tablica bi trebala biti transakcije gdje bi upisivao tko kome koliko

treca tablica bi mozda trebala biti financisjko stanje komitenta gdje bi upisivao financijsko stanje nakon svake transakcije da ne moras zbrajat/oduzimat pri svakom upitu i slicno...

 

Sa jednom tablicom ces se polomit...

skywlk čet 18.2.2010 10:00

Ma trebalo bi mi sluziti za evidenciju nekih ugovora, dakle rucno unesem sve te podatke i onda kada mi treba nesto da ne listam po svim silnim papirima samo sa filterima nadem tocno onaj dokument koji mi treba.

tnakir čet 18.2.2010 10:17
skywlk kaže...

Ma trebalo bi mi sluziti za evidenciju nekih ugovora, dakle rucno unesem sve te podatke i onda kada mi treba nesto da ne listam po svim silnim papirima samo sa filterima nadem tocno onaj dokument koji mi treba.

Excell ti tu ne igra?

drnde čet 18.2.2010 14:00
skywlk kaže...

Ma trebalo bi mi sluziti za evidenciju nekih ugovora, dakle rucno unesem sve te podatke i onda kada mi treba nesto da ne listam po svim silnim papirima samo sa filterima nadem tocno onaj dokument koji mi treba.

Malo si ti krivo svatio access, tj. relacijske baze podataka opcenito, ne radi se kao u Excelu, ovo su ti samo tablice baze podataka,

za pregled podataka bi trebao izraditi report a za unos formu (nalazi se pod create) ako mislis raditi cisto s accessom, a podjela polja je takoder glupost

jer totalno prkosi nacinu rada relacijskih baza, ne djelis polja niti mozes na nacin na koji ti zelis, ta placanja ako su moguca u vise navrata,  radis novu tablicu u

koju spremas samo iznose i npr. jos datum uplate a povezes s prvom tablicom preko odnosa tj stvoris "relationship" na ID prve tablice

tj. ugovora ili drugim rijecim stvoris foreign key na primari key u prvoj tablici, onda u reportu slozis da ti se za svaki ugovor dodatno ispisu i

sva placanja iz druge tablice...

 

Najbolje bi bilo da nabavis neku knjigu o Accessu jer je nemoguce objasniti nacin rada od samih pocetaka na forumu, to ipak moras sam nauciti.

Inace Access je dobar alat za svrhu koju tebi treba jer nema petljancije s SQL-om i dubljim stvarima i zahtijeva vise manje samo osnove poznavanja

nacina rada s relacijskim bazama podataka.

 

 

tnakir kaže...

.....

treca tablica bi mozda trebala biti financisjko stanje komitenta gdje bi upisivao financijsko stanje nakon svake transakcije da ne moras zbrajat/oduzimat pri svakom upitu i slicno...

....

Za ovakve stvare se radi view a ne tablica.

 

skywlk čet 18.2.2010 15:32
tnakir kaže...
skywlk kaže...

Ma trebalo bi mi sluziti za evidenciju nekih ugovora, dakle rucno unesem sve te podatke i onda kada mi treba nesto da ne listam po svim silnim papirima samo sa filterima nadem tocno onaj dokument koji mi treba.

Excell ti tu ne igra?

  Pa zapravo to ne znam, jer bi se ti podatci svi trebali unositi iz jednog prozora, a ne malo iz Excell-a i malo iz Access-a, a ja nisam uspio drugacije importirati tablicu iz excella da se podatci konstantno update-aju nego samo ako se prvo napisu u excellu...

 

drnde

da li mislis da bih uspio to sve sloziti u accessu kako sam i zamislio ili da se odmah kanim toga i prijedem na nesto drugo i sto bi to onda bilo?

PureEntity čet 18.2.2010 15:47
skywlk kaže...

  . . .

 

da li mislis da bih uspio to sve sloziti u accessu kako sam i zamislio ili da se odmah kanim toga i prijedem na nesto drugo i sto bi to onda bilo?

Ako se mislis igrati sa bazama podataka stavi si Oracle 10g XE, besplatna je i za bazu za potrebe navedene u pitanju biti ce vrlo jednostavno izraditi.

 

Znam, dosta vas ce reci da je Oracle overkill i nepotreban za potrebe koje se mogu rijesiti u excelu ali smatram da ce biti jednostavnije, brze i kvalitetnije.

 

Ovdje imas tutorijal koji prakticki pokriva sve sto bi tebi trebalo za tvoju bazu:

http://st-curriculum.oracle.com/tutorial/DBXETutorial/index.htm

 

 

 

ihush čet 18.2.2010 15:49
skywlk kaže...
..
da bih uspio to sve sloziti u accessu kako sam i zamislio ili da se odmah kanim toga i prijedem na nesto drugo i sto bi to onda bilo?

 - prosječna knjiga za excell je od parsto str., za access (baze) dvostruko. Nešto krenuti raditi, bez barem osnovnog upoznavanja je nemoguće, jer prvo moraš površno upoznati namjenu, način rada, mogućnosti, da bi to mogao iskoristiti i napraviti nešto prema svojim potrebama.

Ako wizardova forma (baza) zadovoljava tvoje potrebe, pokušaj tako, među templetima pronađi nešto slično i gotovo je za minutu... više od toga početnik nemože.

Forumski se može pomoći ako/kad zapneš s nekim problemom, pitanjem.

skywlk čet 18.2.2010 15:59
PureEntity kaže...
Ako se mislis igrati sa bazama podataka stavi si Oracle 10g XE, besplatna je i za bazu za potrebe navedene u pitanju biti ce vrlo jednostavno izraditi. 

Znam, dosta vas ce reci da je Oracle overkill i nepotreban za potrebe koje se mogu rijesiti u excelu ali smatram da ce biti jednostavnije, brze i kvalitetnije.

  A da li se kod unosa podataka moze napraviti forma kao i u accessu ili onda moram jos raditi i nekakvo sucelje za unos podataka? Te iz kojeg programa bi se to onda upogonilo na drugim racunalim?

drnde čet 18.2.2010 16:32
skywlk kaže...
PureEntity kaže...
Ako se mislis igrati sa bazama podataka stavi si Oracle 10g XE, besplatna je i za bazu za potrebe navedene u pitanju biti ce vrlo jednostavno izraditi. 

Znam, dosta vas ce reci da je Oracle overkill i nepotreban za potrebe koje se mogu rijesiti u excelu ali smatram da ce biti jednostavnije, brze i kvalitetnije.

  A da li se kod unosa podataka moze napraviti forma kao i u accessu ili onda moram jos raditi i nekakvo sucelje za unos podataka? Te iz kojeg programa bi se to onda upogonilo na drugim racunalim?

Nema igranja s oracle-om ili sto se toga tice bilo kojom punokrvnom bazom podataka, ako se neznas SQL i nacin rada s relacijskim bazama ili nisi voljan investirati

tjedne pa i mjesece na ucenje osnova i caka (da ne spominjem izrada programa s suceljem preko kojega bi radio s bazom) mozes zaboraviti na to. Sto se tice potreba

autora Access je idealna stvar jer ima wizarde za sve i svasta, i dosta stvari se svodi na drag 'n drop kao sto je npr. stvaranje relacija izmedu tablica. Tako da s malo volje

investicije vremena i svakako materijala (knjige, goolge, itd.) o Accessu da zna sto uopce radi i sto sta znaci, se moze svasta napraviti, a sto se tice debljine knjiga, pa ne mora se se sve proci, dovoljno

je da se nauce osnove pa da bi se krenulo raditi, nakon toga po potrebi moze zaviriti u knjigu ako nezna kako bi nesto napravio ili nesto nije jasno. A nakon prve male pobjede

tj. dostizanja zadanog cilja kao npr. izrada pregleda ugovora,dugova ili sl. , lakse je skupiti volje da se krene i malo dalje s ucenjem i radom, sto je odlicno jer su baze podatak i Access mnogo mocniji

alat od Excela sto se tice ovakvih programa i namjena kao sto je opisano u prvom postu.

skywlk sub 20.2.2010 16:49

Evo mene ponovno, vise nije isti problem pa ne znam da li je uredu ako ga postam ovdje ali da neradim zbrku dalje....

Uglavnom napravio sam ono sto sam htio sa subformama ali mi to nikako nece funkcionirati, pa evo opet slikice...Osmijeh

 

 

drnde sub 20.2.2010 17:04
skywlk kaže...

Evo mene ponovno, vise nije isti problem pa ne znam da li je uredu ako ga postam ovdje ali da neradim zbrku dalje....

Uglavnom napravio sam ono sto sam htio sa subformama ali mi to nikako nece funkcionirati, pa evo opet slikice...Osmijeh

 

 

Nisam siguran sto mislis s prvim problemom, ali sto se tice odnosa, ne ide to tako,

povezes odnosom id (koju bi trebao preimenovati npr u ugovor_id) tablice ugovora, i novo polje koje stvoris unutar tablice di su

ti inosi koje takoder nazoves ugovor_id, e sad to ce ti biti foreign key na ugovor_id u glavnoj tablici,

sada ti iznosi koji imaju isti ugovor_id kao neku unos u prvoj tablici pripada tom ugovoru, i mozes napraviti report koji

ti ispisuje stanje ugovora i sve uplacene iznose, al opet treba ti literatura, jer ovako mozes samo pogadati sto radis...

uzmi si malo vremena i prodi osnove....

skywlk sub 20.2.2010 17:42

jesam, opskrbio sam se knjigama. Imam office 2007, imam MO Access za win i Access 100 vrhunskih trikova. Prvi problem je slijedeci : Nalazim se u formi i kada unesem record 1 i unesem record 2, pa se vratim na record 1 prikazu se podatci samo iz table1, a table2 je kao da nista nisam niti unio u nju. Onda selektiram table 2 (cito, kao pocetnu tablicu, stavim je na datasheet view) i tamo su svi podatci koje sam unio spremljeni. Nadam se da je bar malo jasnije. Da li sam uzeo dobre knjige ili sam mogao i bolje...?