Sint1 ned 23.2.2020 12:58

Imam jedno pitanje, pretpostavljam da je glupo, ali nemam izbora, pokusati cu biti sto jasniji.

Zanima me duljina puta kvacila od tocke kada je potpuno "pusteno" do tocke kada je potpuno "stisnuto". Visok sam 186cm i kad potpuno stisnem kvacilo u diesel autu, noga mi je potpuno ispruzena. Kad "pustam" kvacilo ono pocne hvatati tek kad mi je noga savijena u koljenu i u "zraku". To mi najblaze receno dize tlak na 1000.

Mozete li mi reci, iz vaseg iskustva da li svi ili vecina diesel auta ima kvacila koja imaju toliko veliki "hod" i da li mozda benzinci imaju kvacila sa kracim "hodom" da ne moram drzati noge u zraku, odrazavati ravnotezu i voziti na nacin koji je vise slican pedaliranju tijekom voznje bicikla.

bubimir13 pon 24.2.2020 11:37
Sint1 kaže...
Imam jedno pitanje, pretpostavljam da je glupo, ali nemam izbora, pokusati cu biti sto jasniji.

Zanima me duljina puta kvacila od tocke kada je potpuno "pusteno" do tocke kada je potpuno "stisnuto". Visok sam 186cm i kad potpuno stisnem kvacilo u diesel autu, noga mi je potpuno ispruzena. Kad "pustam" kvacilo ono pocne hvatati tek kad mi je noga savijena u koljenu i u "zraku". To mi najblaze receno dize tlak na 1000.

Mozete li mi reci, iz vaseg iskustva da li svi ili vecina diesel auta ima kvacila koja imaju toliko veliki "hod" i da li mozda benzinci imaju kvacila sa kracim "hodom" da ne moram drzati noge u zraku, odrazavati ravnotezu i voziti na nacin koji je vise slican pedaliranju tijekom voznje bicikla.

 

To ti poprilično ovisi o marki i tipu automobila. Npr., Opel i Hyundai nemaju isti hod. Isto tako ovisi i o generaciji automobila, stariji ili noviji. Stoga nema nekog ''univerzalnog'' odgovora.

plavi08 pon 24.2.2020 13:46

Nemoj kvačilo stiskati do kraja. U pravilu nema potrebe. Možda nije "najzdravije". Ali auto je tu da se troši. Lamele i djelove kvačila možeš promjeniti sa identičnim novima svoje koljeno ne možeš. Bar zasad. 

Čitatelj pon 24.2.2020 14:20

Imam osjecaj da sjedis prenisko.

 

Podigni si sic, tj. napumpaj da sjedis u njemu vise (ako se moze),

tako da ti koljeno bude u laganom padu prema papucicama.

 

Kad sjedis ispravno, nemas potrebe za ispruzat nogu kod papucica,

nego radis sve "iz pete", cak i kvacilo.

 

Takodjer nije ni sigurno da moras pomicati cijelu nogu, jer ne mozes brzo skakati

desnom nogom sa gasa na kocnicu, ako moras ispruzati nogu da bi pritisnuo papucice.

 

Nekad trebas sjesti i izgubiti 5min dok ne nadjes poziciju koja ti zaista pase,

pa cak i stati sa vozilom usred voznje i ponovno namjesti.

 

Tesko je kad vas puno vozi isto vozilo, i svatko namjesti po sebi,

pa i instruktor, i onda nikad ne sjedas u idealnu poziciju bez podesenja,

a svi se zure "ajmo namejsti spigla i vozi", to nejde tako.

 

Bitno ti je da se dobro namjestis, da mozes do pedala, da se ne grbis,

ali da nisi ni preblizu volanu i papucicama. Jednom kad dobijes osjecaj

"kako tebi pase", u svakom vozilu ces u par minuta moci namjestiti sic i ogledala,

te ce ti preci u naviku, da nikad ne krenes u tudjem vozilu bez da si namjestis sic i ogledala,

a to ce tebi ili nekom drugom jednog dana spasiti zivot. Skolski kolega je prije 20ak godina

imao prometnu, sjeo je u cacin Stojadin, nije namjestio ni sic ni ogledala, kod promjene trake pogleda

ogledalo, ne vidi nista, ne baci pogled ni u mrtvi kut, a ogledalo je krivo namjesteno da ni ne vidi nista osim svoj straznji kraj,

i izleti pred drugo vozilo. Na srecu nitko nije stradao.

bubimir13 pon 24.2.2020 14:24
plavi08 kaže...

Nemoj kvačilo stiskati do kraja. U pravilu nema potrebe. Možda nije "najzdravije". Ali auto je tu da se troši. Lamele i djelove kvačila možeš promjeniti sa identičnim novima svoje koljeno ne možeš. Bar zasad. 

 

Dok ne dođeš do situacije da ti nešt škripi a meštar kaže da ne možeš mijenjat samo dijelove kuplunga nego cijeli set i laganini cijena par tisućica. 

plavi08 pon 24.2.2020 15:17

Za koljeno mi nije dosta kolka je cijena novog auta. Tak da nek se troši. 

 

Uz to puno automobila ima hrpu mrtvog hoda. Pa je svejedno jel stisnuto do kraja ili do djela gdje se lamele razdvoje. Osobno još nisam naišo na niti jedan bez.

ZooZ pon 24.2.2020 15:46

Predaleko sjediš, imaš hrpu videa na yt kako pravilno sjediti za volanom, hod kvačila ovisi od auta do auta, tako da nekima možeš sve preko pete napravit kao što čitatelj kaže, dok na nekima nemožeš, Ali uvijek stišći kvačilo do kraja jer čuvaš dijelove na autu, a sa pravilnim sjedenjem u slučaju sudara nije bitno jel si imao stisnuto kvačilo do kraja ili ne.

SamoPitam3 uto 5.1.2021 17:40
hitmanovich kaže...

koliko košta drugi izlazak na ispit, ukupno sa tih dodatnih 2h? Prvi sam platio 236kn, očekivao sam da će koštati 400kn. Pretpostavljam da onda ni pad više nije 800kn..

 Koliko znam moras odvoziti dodatna 3 sata. Plus platiti taj sat koji polazes. Plus nesto HAK-u tih 236. I navuče se na preko 800 sveukupno.

SamoPitam3 uto 5.1.2021 20:41
hitmanovich kaže...

moguće da si u pravu, ta 3h naplaćuju duplo + ispit i to je to

 Pa nije bas da naplacuju duplo. Zakonski minimalna satnica u autoskoli je nesto iznad 140 kuna. 3x140 = 420. To su ta tri sada koja moras odvoziti nakon pada po zakonu. Onda autoskoli moras jos i platiti taj ispitni sat voznje, koji je zapravo cetvrti sat. To je još 140 kuna. E sada, ako ruknes vec na izlasku iz poligona (ili na poligonu) onda ce taj sat trajati mozda dvije minute .  I jos ti ostane tih nekih 240 koje uplacujes HAKu.  Dakle, 420+140+240 = 800. Nesto sitno iznad, jer sam sve cifre zaokruzivao. To je neki minimum, a ovisi o tome jel' autoskola koristi zakonski minimalnu cijenu satnice ili vise naplacuje.

loky4i4 sri 6.1.2021 13:18
Čitatelj kaže...

 

Kad sjedis ispravno, nemas potrebe za ispruzat nogu kod papucica,

nego radis sve "iz pete", cak i kvacilo.

 a i vjv mu je noga stalno na kvačilu kao i svim početnicima, štetiš kvačilu, a i umaraš nogu, još jedan mini savjet stavi ju tamo lijevo na mjesto za odmaranje

Čitatelj sri 6.1.2021 13:41

Jedva cekam da netko smisli i odmoriste za desnu nogu,

jer primjerice - autoput, adaptivni tempomat,

desna noga "lezi" na gasu, da u slucaju potrebe moze ubrzat ili prebacit se na kocnicu,

dok lijeva noga "spava" na odmoriste.

 

E sad kad naprave odmoriste za desnu nogu, tako da je odmah do gasa, to bi bila prava stvar.

A drzati nogu na "podu" ispod gasa ili kocnice je opasno, tako da pravi odmor za desnu nogu ne postoji.

 

Nije mi problem na kratkim relacijama, ali kad vozim 10h, stvarno bi dobro doslo za 2-3h odmaranja na autoputu.

Miro sri 29.9.2021 23:44

Zanimljivo istraživanje napravili su Amerikanci i došli do (za nas poraznih) zaključaka:

 

https://www.autonet.hr/aktualno/vijesti/u-hrvatskoj-je-najteze-i-najskuplje-na-svijetu-poloziti-vozacki-ispit/

 

Američka kompanija Zutobi specijalizirala se za online učenje prometnih propisa, koje je u mnogim zemljama sasvim dovoljno da bi se pristupilo teoretskom, a ponegdje i praktičnom dijelu polaganja vozačkog ispita. Kao stručnjaci za ovu domenu, izradili su liste zemalja svijeta u kojima je najlakše i najteže doći do vozačke dozvole, kao i one u kojima je to najjeftinije i najskuplje. Hrvatska se, pomalo začuđujuće, našla na vrhu obje negativne ljestvice.

nike098 čet 30.9.2021 02:12

Sad mi je jasno zasto u autoskolama mercedesi, bmw, sve skupa auta. Zalosno je da smo siromasna zemlja a toliko puno treba izdvojit za vozacki dozvolu. Znam da veliku ulogu igra drzava u cijeni jer treba ovu trulu drzavu i njihove uhljebe nahraniti. Ista prica kao sta imamo i najskuplju benzinu

WadeWilson čet 30.9.2021 07:57
Miro kaže...

Zanimljivo istraživanje napravili su Amerikanci i došli do (za nas poraznih) zaključaka:

 

https://www.autonet.hr/aktualno/vijesti/u-hrvatskoj-je-najteze-i-najskuplje-na-svijetu-poloziti-vozacki-ispit/

 

Američka kompanija Zutobi specijalizirala se za online učenje prometnih propisa, koje je u mnogim zemljama sasvim dovoljno da bi se pristupilo teoretskom, a ponegdje i praktičnom dijelu polaganja vozačkog ispita. Kao stručnjaci za ovu domenu, izradili su liste zemalja svijeta u kojima je najlakše i najteže doći do vozačke dozvole, kao i one u kojima je to najjeftinije i najskuplje. Hrvatska se, pomalo začuđujuće, našla na vrhu obje negativne ljestvice.

 A mrtvih na cestama iznad EU prosjeka, što znači da te cijene i obveza vožnje prije polaganja nemaju baš nekog opravdanja. Još jedan primjer gdje državna regulacija samo radi štetu.

Stric_Jura čet 30.9.2021 08:51

a krkana za volanom ima bar 20% od svih vozača...

 

no i općenito kultura kako se autom ljudi koriste bez ikakvog razmišljanja o drugim sudionicima u prometu (mlade majke pred vrtićima se parkaju da zablokiraju izlaze iz parkirališta - joj sam sekundicu...)...

 

a policija radi izvide u najbližoj birtiji s cajkama...

SamoPitam3 čet 30.9.2021 09:50

Heh. Mi uvijek u vrhu po negativnim stvarima. A da je autoskola preskupa, bogami je. Padnes i jos 800 cuna platis. Pa padnes jos koji put i... Vise ta spoznaja covjeku stvara stres na polaganju, nego sama voznja. Doduse sada su barem uveli ovo snimanje dok polazes pa te ne moze srusiti izgovorom tipa - a nije ovo bilo dobro (kao da ces postati Schumacher sa jos 3 dodatna sata koja ces odvoziti do slijedeceg polaganja), vidimo se slijedeci puta. Nekako je i prolaznost u mojoj bivsoj autoskoli porasla od kada su to uveli .

forumaš čet 30.9.2021 10:28

Klasika. Uvijek nadrapaju kolektivno najslabiji. Umjesto da se krkanima oduzimaju vozila po kratkom postpku uz obavezni kućni pritvor a ne da ih ja hranim u zatvoru, oni dignu cijene novim vozačima.

Uvijek isti modus...vojnička logika, jedan zabušava, ispašta cijela spavaona.

kruskar pon 11.10.2021 09:33

Ima tko ovdje da je unazad 6 mjeseci išao na glavnu vožnju 2 puta?

Ako da koliko vas je koštala ta druga glavna vožnja? 450 hak-u i 450 autoškoli ili 900kn hak-u?

Meni su sad javili da moram 900kn platiti i 3 dodatna sata odvoziti.

 

Okej ako moram i 450kn za ta 3 dodatna sata platiti autoškoli, to je sve uredu! No ako je svih 900kn hak-u to mi nema logike.

matija344 ned 6.2.2022 15:24

Jel zna neko jel se moze vozit off road quad bez dozvole po sumi i sl. gdje nema prometa? Npr poslje sela jos 500m gdje su samo parcele i vocnjaci, vikendice i tako. Posto off road kvad ni ne mozes registrirat, riskiram li kaznu vozeci ga po sumi i makadamu?

Old Iggy pet 26.8.2022 17:33
MESFET kaže...
Old Iggy kaže...
MESFET kaže...

Ja se ne želim voziti u automobilu s kojim upravlja osoba koja nema vozački i nije fer da moram čekati prvo ovog da odvozi ili da on mene čeka.

Čekaj, ozbiljno?

 Hvala na konstruktivnoj kritici. Ne vidim u čemu je problem? Zašto ne može jedna po jedna osoba polagati? Ovo je očito mjera štednje koja nikom ne paše osim HAK-u. Mislim da bi svi rado platili više ispit da voze sami ako je tih 200tinjak kn pre malo HAK-u za pola sata ispita.

200 kn i nije neka lova, dapače.

Više kandidata na jednom ispitu je bilo, koliko se sjećam, oduvijek, čak i meni prije 30+ godina. Dapače, potpuno logično je da više ljudi polaže odjednom.

Strah te voziti s nekim tko nema dozvolu? Zato je instruktor tu, kao i što je mala razlika u tvom znanju prije i poslije položenog ispita pa ne mogu reći da je mene strah što ćeš ti sudjelovati u prometu.

A ako te to brine, bolje da i ne dobiješ dozvolu, na cesti te čekaju puno gore stvari.

Stoga, opusti se i riješi to, ne'š ti problema...