macak sub 14.3.2009 12:11

Cijene naftnih derivata na hrvatskom tržištu korigiraju se svaka dva tjedna. Cijena ovisi o kretanju tečaja dolara i kretanju cijena derivata na mediteranskom tržištu.

 

Zadnja korekcija cijena dogodila se 2. ožujka, dakle sljedeću korekciju možemo očekivati u ponedjaljak 16. ožujka.

 

Kakvo je trenutno stanje na tržištu?

 

Organizacija zemalja izvoznica nafte (OPEC) najavila je donošenje odluke o smanjenju proizvodnje.

 

Iako bi smanjenje proizvodnje moglo uzrokovati smanjenje cijena, predviđa se da bi ova odluka ipak mogla utjecati na povećanje cijene barela sirove nafte za 35%, dakle na 60 dolara, zbog globalne recesije koja ima sve veći utjecaj na formiranje cijene.

 

Analizirajući svjetska tržišta, primjerice američko ili stanje na Londonskoj burzi, možemo primijetiti porast od 4,5%.

 

Što nas čeka u ponedjeljak zna samo INA. A ja mislim da ću ipak posjetiti benzinsku ovoga vikenda.

 

 

nani pon 18.1.2016 12:25

Ono šta mene zanima je zašto nitko ne sida za vrat razno raznim "trgovcima" koji su cijene svojih prozvoda uredno dizali dok je gorivo raslo pa bilo to kruh, meso, voda, med ... jer su narasli troškovi transporta robe. A sad kad je cijena goriva na najnižoj razinu unazad par godina svi se prave nevini. Žalosno

Old Iggy pon 18.1.2016 13:11
nani kaže...

Ono šta mene zanima je zašto nitko ne sida za vrat razno raznim "trgovcima" koji su cijene svojih prozvoda uredno dizali dok je gorivo raslo pa bilo to kruh, meso, voda, med ... jer su narasli troškovi transporta robe. A sad kad je cijena goriva na najnižoj razinu unazad par godina svi se prave nevini. Žalosno

A tko im je uopće vjerovao onda?

Cijena goriva nije neki iznos u cijeloj priči, posebno ne za osjetna dizanja cijena.

Grimwinds pet 21.9.2018 14:26

Prvo, 60% cijene goriva koje ti vidis na pumpi ti ide u drzavne (i europske na neke nacine) kofere. Europskim direktivama je dogovoreno da minimalno moguce opterecenje ti bude oko 50% sto mislim da tipa Poljska ima tako, jedna od rijetkih.

 

Jos onda dio chunka ode na rafiniranje, transport i skladistenje. Tek onda mozemo preci na te fluktuacij u cijenama osnovnih vrsta koji ima vise i vjerovatno ce ti izbaciti index za WTI Crude, sto je primarni za SAD, dok je u Europi taj neki Brent Crude. Naravno, njihova ponasanja su sva povezana jer je ipak globalno trziste, ali cisto ako te zanima kako doci do te cijene goriva koje mi imamo, vjerovatno je Brent povezaniji s nama.

 

Godisnje fluktuacije vecine njih su pozamasne u usporedbi s drugom commodityima, ali tako je jos od 60ih i kraja kolonijalizma. Sada je barem dovoljna alternativa omoguceno, u sklopu s Americkom vojnom hegemonijom i domestic oil production, da nema kriza kako je bilo u 70ima (1973 i 1978/79). Mislim da je Juga jos osjecala takve stvari u 80ima, ali to vjerovatno je vise imalo veze sa ekonomskim stanjem u drzavi nego problemima supplya. 

 

Sto utjece na trenutacnu cijenu najvise? Vjerovatno glasine o IPOu Saudi Aramca, odnosi izmedu Irana i ostatka regije (jer Iran ima vojnu sposobnost da proba zatvorit Persian Gulf) te onda hrpa ekonomskih faktora kao sto su opcenito stanje trzista na zapadu, kako developing economies kao Turska se drze, koji su izvori/metode profitabilni na kojoj cijeni (tipa fracking, ili Venezuelanski izvori koji su dosta losije kvalitete od Saudijskog), koliko SAD ima utjecaja nad razlicitim clanicama OPECa da drze proizvodnju visoku (a tu je opet i njihovo interno stanje drzave vazno, makar puno nafte trose, oni su ujedno i Top 3 prozivodac, primarno za sebe doduse).

 

Sve su to uglavnom spekulacije na buduce cijene nafte, i uglavnom su te spekulacije bazirane na teskoj geopolitici i strategiji velikih igraca.

 

 

edit. Uf, sto je netko rezao stari thread. Mislim da sve fluktuacije sto se tice hrvatskog trzista do sada sam vidio po news portalima. Kad je neka veca promjena, uvijek si naprave neki clanak di placu o kolonama ljudi na bengi. Nisu dugo doduse, makar smo roknuli tih 10kn/litra "psiholosku granicu".