Vijesti by forumaši

Nadolazeća električna vozila (EV najave)

lizard_ago pon 25.2.2019 11:43

Mislim da definitivno u nadolazeće vrijeme će se javit sve veći interes za električna vozila. Pa pokrećem globalnu temu koja će donosit novosti vezane za električna vozila.

 

Mislim prvenstveno na nova vozila koja tek imaju ugledat svijetlo dana. Mislim prvenstveno da u ovu temu stavljamo sva vozila (motokotače, automobile i sl.)

 

Evo jedan zanimljiv koncept

 

https://youtu.be/FlrE670JXFc

MrBlc pon 25.2.2019 13:24

I po čemu se taj koncept razlikuje od onoga što Renault proizvodi od 2012, osim što se u marketingu fura na Teslu, a što ti po cijeni punokrvnog automobila daje praktičnost onih električnih vozila kojima hoteli po Splitu prevažaju goste?

lizard_ago pon 25.2.2019 15:33

@MrBlc da nebi otišli u krivom smjeru, skako vozilo bi trebalo imat svoju publiku (ako se prije toga napravila bilo kakva studija vezana o potrebama samog vozila). Očito nevoliš motore i bilo kakav koncept koji je u osnovi na tu inačicu, dali zbog toga nebi trebala postojat ta vozila, promisli. Opet za sam početak teme nisam udrio nekakvu futuristiku jer znajući da dosta nas se ravna u osnovi s onim koliko možemo sebi priuštit. No možda bi bilo bolje da sam krenuo recimo s ovim

 

https://youtu.be/FI8AemQcclY

 

mislim da se malo nas može vidit u ovome u nekoj skoroj budućnosti.

Renault kojeg si spomenuo isto ima svoj hvaljeni model Renault Twizy

 

https://youtu.be/mQh7LoQi0Io

 

da posve si u pravu da bi se mogao vidjet u ovakvom vozilu, mada ja već kad bi birao odabrao bih ovaj prvi kojeg sam stavio u prvom postu :)

MrBlc pon 25.2.2019 18:08

Znam za Twizy, zato sam i spomenuo Renault, međutim, ne vidim neku veliku vrijednost vijesti o vozilu koje je 11 godina u razvoju, skuplja verzija ima tek malo veći domet od Twizy-a, po ostalim karakteristikama ničim ne nadmašuje Twizy, dođe više od duplo više, a konačni cilj je izdati jeftiniju verziju koja je i dalje 40% skuplja od jeftinije verzije Twizy-a.

 

Ovo djeluje više kao da se sprdaš s električnim vozilima. Po tvojim kriterijima si preskočio jednu bitnu vijest: https://www.grude-online.info/video-student-iz-runovica-napravio-elektroekomobil-donosimo-snimku-iz-vozila-koje-je-vec-postalo-atrakcija/

 

 

P.S. Meni se čini da si ti taj koji ne voli motore kad si u stanju ovo usporediti s motorima.

Fake_Alert pon 25.2.2019 18:15
MrBlc kaže...

Znam za Twizy, zato sam i spomenuo Renault, međutim, ne vidim neku veliku vrijednost vijesti o vozilu koje je 11 godina u razvoju, skuplja verzija ima tek malo veći domet od Twizy-a, po ostalim karakteristikama ničim ne nadmašuje Twizy, dođe više od duplo više, a konačni cilj je izdati jeftiniju verziju koja je i dalje 40% skuplja od jeftinije verzije Twizy-a.

 

Ovo djeluje više kao da se sprdaš s električnim vozilima. Po tvojim kriterijima si preskočio jednu bitnu vijest: https://www.grude-online.info/video-student-iz-runovica-napravio-elektroekomobil-donosimo-snimku-iz-vozila-koje-je-vec-postalo-atrakcija/

 

 

P.S. Meni se čini da si ti taj koji ne voli motore kad si u stanju ovo usporediti s motorima.

 Na prvu nisam skuzio da se zezas pa sam potrosio 5 minuta zivota bezveze

Osa sub 16.3.2019 22:49

Auto koji je svakako vrijedan u ovoj temi, Sion - solarni auto. Auto koji ima na sebi solarne ploče i punjenjem kroz dan na suncu daje domet od 30km. Domet baterije ~250km. Auto napravljen da služi i bude praktičan narodu. Veliki prtljažnik, kuka za prikolicu, svako sjedalo odvojeno zasebno, opcije za carSharing i rideSharing. Slupate branik, retrovizor...? Imate free fajlove za download i isprintajte si ih sami umjesto da skupo plačate djelove. Jedan među rijetkima koji ima i izlaz za punjenje drugih vozila ili korištenje uređaja na 220V. Otiđete autom i malom kampicom nekud na vikend i netreba vam priključak struje, auto vam je izvor energije.

 

Moguće su i prednaruđbe.

 

Preporučam pogledati sljedeći video

https://www.youtube.com/watch?v=wLZKdkgB85k&t=4s

 

https://sonomotors.com/en/sion/

 

http://www.poslovni.hr/svijet-i-regija/video-s-cijenom-od-svega-16-tisuca-eura-dolazi-prvi-elektricni-auto-za-siroke-mase-344851

Osa ned 17.3.2019 21:42
MrBlc kaže...
Više ti paneli energije potroše zbog dodane mase nego napune dnevno.

 Pa ak nešto tvrde da je tako i testirano je, onda nije valjda prodavanje magle. Ni ja ne vjerujem da njihova masa može toliko povećati potrošnju, a da se ne primjeti koliko oni napune bateriju.

lizard_ago pon 18.3.2019 10:54

Mislim da mnogima još uvjek su preskupi električni auti pa zato ću postat nešto što je po meni puno prihvatljivije (prvenstveno cjenovno) usto vidim da za ovaj model su se pojavile koje kakve preinake koje dodavaju nekakve nove funkcije biciklu (ako možemo to još zvat tako) tako da potencijal definitivno ima.

 

Sur-ron X

 

https://youtu.be/lLR2b5Ed3dw

 

volio bih da Rimac ponudi ovakav proizvod koji će imat cjenu koja će većini bit dostupna, Greyp G6 još uvjek je preskupa igrača koja ima puno tehnologije koja jasno košta.

Mislim da sljedeća velika stvar koja bi se trebala desit kod električnih vozila je modularnost koja bi omođućavala odabir i prilagodila želje i krajnu cijenu krajnjem kupcu.

ihush pon 18.3.2019 11:30
lizard_ago kaže...

..

Mislim da sljedeća velika stvar koja bi se trebala desit kod električnih vozila je modularnost koja bi omođućavala odabir i prilagodila želje i krajnu cijenu krajnjem kupcu.

 -jednoumlje. (kad misliš na jedan način, ne razmišljaš o za-protiv, drugoj strani i sasvim suprotnim, legitimnim interesima..). .. ili zašto je ovo gore 'pogrešno' (ako to mišljenje može biti..).

-prvo pitanjce, postoje li danas modularni auti, benzinci.. npr kupiš šasiju od jednog, motor od drugog? -ne. Zašto? Pa odgovor je skrivn u npr da to ne možeš ni s blentavim-banalnim dijelom kao što je npr žmigavac, kamoli nešto 'više'. A onda opet, zašto? Ili s druge stane, koliko košta auto na cesti (nov, ključ u ruke) a koliko bi koštao isti od sklopljenih dijelova a da je recimo sklapanje gratis? cca 7x više. Pa opet, zašto? Dok nam je normalno da će npr kupnja 1kg kruppira ili vereće od 50kg istog tog krupira imati različite cijene po kg.. niže. Tu se krije i odgovor na tovje 'pitanje' (ideju-mišljenje). Proizvođač želi zaraditi, više, ne manje ili imati gubitak. Ako kupiš dio auta umjesto čitavog-100%, tad je proizvođač zaradio dio, ne 100%, tad je trošak viši, tad je sve skuplje ili bankrot. Ako na to dodaš trošak same modularnosti, jer je tad svaki identičan proizvod skuplji (modularan vs fix).. nema logike (poslovne) po kojoj bi to bilo realno za očekivati, nasuprot. Mada se moje i tvoje želje kao kupca mogu nazvati jednake (za što manje novca kupiti 'stvar'), identičan interes legitiman tj suprotan ima proizvođač .. kupiti što jeftinije sirovine ali prodati skuplje proizvod. Tek tad ako mu to osigurava veću zaradu (ne manju) će uložiti u neki smjer razvoja. Zarada. Veća zarada je magnet za sve, biz, drogu, ratove.. ne manja zarada. Tek tad tržište krene sa samoregulacijom na ponuda-potražnja principu i konkurentnosti pa time možda i niže cijene. Ne preskočiti čitavu priču, vidjeti samo na kraju filma happyend tj nižu cijenu. Tako ne funkcionira ništa, život, biz, pa ni zakoni fizike.

wyks pon 18.3.2019 11:47

Dobar primjer je i PC industrija. Laptop je u odnosu na desktop komponente gotov proizvod, jednako kao i automobil.

Opet u 30 godina inkrementalno se smanjivala modularnost, iako je nacelno prodaja rasla, pa danas imamo nekoliko modela veoma popularnih laptopa (Apple) u kojima nije moguće zamjeniti dijelove koji su nekada standardno bili lako dostupni za nadogradnju i popravak.

EV je mnogo zatvoreniji sustav naspram mehaničkih naftnih motora, stoga će se i mogucnost ugradnje aftermarket dijelova smanjivati, dok će dijelovi eventualno biti zamjenjivi sa drugih brandova koji dijele istu platformu (Skoda i VW).

Jedino gdje mogućnost modularnosti je zamjena ekrana za infotainment, ukoliko vecina prihvati Teslin smjer dizajna, te zamjena baterija, koncept kojeg je predstavio Fiat na ovogodišnjoj Genevi, te neki rent a scooter proizvođači u Aziji.

lizard_ago pon 18.3.2019 12:10

@ihush

dakle ako pričamo o modularnosti (prvenstveno govorim tu o bareriji koja se može punut u kući), to je modularnost o kojoj pričam. Dali u tom slučaju ako već pričamo o modularnosti možemo govorit i o tehnološkim dodacima na samo vozilo (u ovom slučaju to je bicikl) dali i nadogradnja samog vozila (bilo da je HW ili SW) po meni je i to modularnost koja u konačnici određuje cjenu.

Filozovija (oli ti poslovna politika) jasno pozicioniranje na kakav segment kupaca računa sam brend, još uvjek EV (električna vozila) su spektar koji nisu dostupni većini kupaca, ma koliko pričali jasno je svima da tehnološki je to još skup proces i u cjeloj toj priči sve se vriti oko cjene baterije.

Tehnologija izrade baterije još uvjek je skupa mada se vide naznake da će u skoroj budoćnosti cijena bit dostupnija.

 

Na komentar u kojem si spomenuo:

Dok nam je normalno da će npr kupnja 1kg kruppira ili vereće od 50kg istog tog krupira imati različite cijene po kg.. niže. Tu se krije i odgovor na tovje 'pitanje' (ideju-mišljenje). Proizvođač želi zaraditi, više, ne manje ili imati gubitak. Ako kupiš dio auta umjesto čitavog-100%, tad je proizvođač zaradio dio, ne 100%, tad je trošak viši, tad je sve skuplje ili bankrot. Ako na to dodaš trošak same modularnosti, jer je tad svaki identičan proizvod skuplji (modularan vs fix).. nema logike (poslovne) po kojoj bi to bilo realno za očekivati, nasuprot.

 

Malo mi je smiješno obzirom da uvažavam mišljenje, slažem se da veća potražnja i kupovina na veću količnu rezultira nižu cjenu, mada ovdje je ipak riječ o vozilima koja imaju tu 'mogućnost' da ponude različite varijante baterija te niz drugugih tehnikalika koje mogu uljepšatati konačni proizvod. Stoga nevidim zašto se nebi ponudio bazni model koji će olakšat samu nabavu vozila (jer ako se slažeš nemamo svi iste potrebe), mada znam što mi hoćeš s ovim poručit da 'know how' košta i da je on uvjek skuplji dok se ne omasovii tek onda se mogu očekivat iskoraci.

 

 

Ovo na kraju što si spomenio s ovim se u potpunosti slažem.

 

Mada se moje i tvoje želje kao kupca mogu nazvati jednake (za što manje novca kupiti 'stvar'), identičan interes legitiman tj suprotan ima proizvođač .. kupiti što jeftinije sirovine ali prodati skuplje proizvod. Tek tad ako mu to osigurava veću zaradu (ne manju) će uložiti u neki smjer razvoja. Zarada. Veća zarada je magnet za sve, biz, drogu, ratove.. ne manja zarada. Tek tad tržište krene sa samoregulacijom na ponuda-potražnja principu i konkurentnosti pa time možda i niže cijene. Ne preskočiti čitavu priču, vidjeti samo na kraju filma happyend tj nižu cijenu. Tako ne funkcionira ništa, život, biz, pa ni zakoni fizike.

ihush pon 18.3.2019 13:41
lizard_ago kaže...

.. Stoga nevidim zašto se nebi ponudio bazni model koji će olakšat samu nabavu vozila (jer ako se slažeš nemamo svi iste potrebe), mada znam što mi hoćeš s ovim poručit da 'know how' košta i da je on uvjek skuplji dok se ne omasovii tek onda se mogu očekivat iskoraci.

--

 - pa gle, i sad auto ind nudi gamu proizvoda, od 'baznog' modela opreme i snage motora.. ne kao nešto modularno ili 'nedaj bože'.. da to kupiš od nekog trećeg.. -tj čekout stanje-zbilju/postojeće činjenice. Tj koja je razlika s postojećom ponudom motora i tvoje 'nove' ideje.. o modularnom designeu.. ono, biraš boju (crnu, Ford..).

+ biz s baterijama je biz za sebe, licence-zarada, čak je nevažno od proizvodnje, nego ono što se prije želi osigurati, patenti.. i hint, npr što bi bilo da Tesla nije podrapao ugovor? U ovom slučaju nema takvog altruizma koj će podrapati ugovor. npr vidi Musk-a, i zasebnu tvornicu baterija. U benzinskoj usporedbi je to kao naftna kompanija, ne auto-proizvođač.. to je biz, razlog.

-ili, vidi laptope, npr vga-xmx je predviđeno, kao modularno.. no praktički ne postoji, nasuprot, proizvođači na sve načine spriječavaju npr drugi (ne njihov) ispravljač, dok je do direktive EUa za punjače (mobač) svatko imao nešto svoje... i usb, sd-flash kartice (čak i rat kartica..) itd. itd.. dok je samo pc-domestikus-vulgaris (zdelanac) onaj koji ima modularnost. Žmigavac drugog auta? Isto kao USB-mobači.. dok nrp EU to tako ne postavi, ništa od tog. Interes biznisa je suprotan (i legitiman).

-realnost/postojeće stanje/činjenice.

 

(edit) + to ne znači da se ne slažem s takvom željom, pozitivno, dobro.. ali nije realno (zbog biznisa). Kritika u prvom postu je više zbog 'žmirenja' na interese druge strane, samo kao kupac, a kupac nije taj koji određuje što-kako, nego je to stvar biznisa-isplativosti, tek unutar jednog dijela je konkurentnost faktor. Kupac bira ''boju'', ne način proizvodnje.

-dok u pravilu, prezasićeno tržište, konzumerizam, umjesto očekivanog pada cijena proizvođač ti zapravo ugura u paket nešto što ne želiš ili ne trebaš, jesu li to neke ratkape ili tv programi u paketu.. da EU nije srezala cijene roaminga, bi li to napravio sam biznis itd..

-ideja da će netko napraviti takav modularan automobil, je kao rezanje grane na kojoj sjediš, pucanje u nogu.. tj to biz sam sebi ne radi i rezultiralo bi bankrotom. Biz mora zarađivati, tek tad i mi kupci imamo 'benefite'.. kontra-logika? Da, jer i kupac negdje radi, prima plaću, porezi, škole, sve.. i ako možda radi u nekoj tvornici sladoleda jednako može raditi u Mercedesu i sl. i tad mu je istovremeno cijena auta kojeg kupi visoka (želi jeftino do džabe..) dok od te cijene živi, ne samo on.. čitav biz-grana-država.. i zato npr njemci imaju standard bolji nego mi i tad im nije problem ista cijena kao nama itd.

 

edit-2: .. i tako, biznisu nije cilj pojeftinjenje nego povećanje zarade. Besmisleno je očekivati da će ind-A raditi u korist ind-b (druge osobe), mada bi mi kao koupci prošli bolje, no opet, od tog se i porezi plaćaju pa je kao bumerang upitan rezultat. (jednako kao što su primijetili da se ne izlazi iz recesije štednjom, nego suprotno, trošenjem-investiranjem.. dok štednja ibija biznis..). Zato npr auto-ind (benzinci) nemaju baš nikakav razlog razvijati motore koji troše manje, tj ako on time napravi uštedu kupcu, gdje je tu njegova zarada +trošak razvoja.. a prije da će biti povezan s naftnom ind, lubrikantima itd.. pa im je povećanje svih oblika potrošnje u interesu, npr redovito servisiranje, promjena guma.. što mi znači ako auto ide na kap benzina, ako svaki dan kupim nove gume, a to je ista naftna industrija koja zaradi na benzinu ili gumi.. Gume su u toj priči ''modularne'', možeš uzeti neki treći brand, no opet je to sve isto, kolko para tolko muzike.

lizard_ago pon 18.3.2019 14:36

Ukratko zašto baš pričam o modularnosti ... jer prvenstveno bih volio vidit proizvođača koji će postavit u vozilo baterije koje će moći punit u kući (koje su prenosive) te kao takve će see lako moć stavljat u auto, motor i sl. električna vozila. Drugi problem je što veću vremena vozimo se u nekim kratkim relacija (kuća-posao-kuća) te ta prenosiva baterija bi trebala zadovoljit taj najčešći oblik puta. Isto bitno je tako bitno je da imaju long range bateriju koja će zadovoljit one koji je bitan krajni domet, no trebalo bi napravit swich koji daj prioritet bateriji koja se prenosiva jer one bi u tom slučaju bile lako održive jer nebi iziskivalo da se mjenja cjeli baterijski blok već samo segment koji je prenosiv (u tom slučaju baterija long range bi osjetno duže trajala a prenosiva bi češće bita mjenjala).

 

Zašto sam ovo gore napisao jer dosta živu u stanovima i nemaju svoja garažna mjesta na kojim će svake noći moći punit svoja vozila, stoga je po meni jedino na ovaj način moguće ponudit takav oblik punjenja baterija.

 

Još uvjek nema standarda vezane za EV punionice, nema Europske regulative koja bi to uredila bar na području EU.

 

još uvjek EV vozila su pomalo nedorečena (no definitivno imaju odličan potencijal), očekujem da doskora se iznađu bolji i dostupniji načini (da većini budu dostupni).

ihush pon 18.3.2019 16:18

-ok.. ali to nije modularnost, to je samo stvar prenosivosti baterije, odvojivosti-baratanja.. i opet ti fali realityček.. npr jesi li vidio prosječan akumulator? Probaj ga nositi, onako malo, primjeti pri tome da to nije baš kao mobitel-baterija a na to dodaj parsto kila i tad će ti biti jasnije. Kao da nanašaš okolo kanistar od 50l ili plinsku bocu samo još 'malo' teže. No da, to je laički pogled, osim te sitnice zgodno :) .. a to me podjseća na stare 'kaubojske' filmove, kad lopovi pokradu zlato i nose ga pune bisage... tad mogu zaključiti da nisu ukrali zlato nego žvake ili kondome (znate one kao dukati..) :)))

-problem punjenja je daleko veći problem nego da je samo fizička baterija odvojiva-nosiva. Može biti takva, umjesto punjenja baterije na 'benziskoj', mijenjala bi se, neki stroj-dozalica i tad ne bi bilo recimo pola sata nego pola minute.. no kad u to ubaciš brojke, tad vidiš da tih baterija nema, dok ih se ne napravi dovoljno neće ih ni biti, kvaka-22.. a cijena, kapacitet, trajnost, tisuću problema osim brzine punjenja ili cijene goriva vs stuje (uz tendenciju da će se cijene izjednačiti, bez subvencija.. skoro da je blesavo reklamirati kao nešto jeftino u odnosu na konvencionalna rješenja tj benzin i sl.). Vidiš, nije problem 'samo' to što većina ljudi nema garažu.. problem je daleko veći, da je samo garaža, već bi oko nas bilo više EVa nego golubova, bar po PRu (i regulativama koje zabranjuju dizel, aute u gradu i sl..). Za sad su jedini koji se tako vozikaju, osim novinara, Muska i sl. gradski oci, koji to rade na naš račun, dok istovremeno ima par punionica (đabe!) na kojima oni mogu tako puniti, naravno ne rade to oni, nego netko treći, dok se i dalje voze u statusnom simbolu crne boje s kožicom na mjenjaču.. kako li već idu najtečaji. No eto, oni su ekološki-zeleni, bio bi i ja kad bi to bilo na tuđi račun i ne brinu ih čak ni garaže, modularnost, ništa.

 

povratak, baterija, modularno-nešto, što bi bilo izmjenjivo-punjivo.. ne može biti samo baterija, mora biti i neki oklop-kućište, to dodati na masu-težinu-volumen i računati s tim kad se želi manipulirati. Banalno i sam konektor za punjenje-priključak nije bestežinski. Elektronika-kontrola-pretvarač i to negdje mora biti, kao dio baterije ili punjača itd. Kad to usporedimo npr s printerima-tonerima.. možda postane jasnije.

+ a i ovo što kažeš, još nema standarda, regulative na nivou npr EUa.. i to ti govori da je to loooongshoot. Podsjetnik na npr roaming, da to EU želi, bilo bi tako. Kao i promjena vremena (pomicanje) koje je beznačajno, uhodano.. nikakvih posebnih problema ili benefita time nema, osim birokratskog-papirnatog troška, pa i karikirano, mogućeg referenduma oko tog pitanja, koji opet ne mora baš ništa riječiti, tj fizika-matematika, pravila, nisu stvar demokracije, 2+2=4 neovisno o tome jel to kaže jedan čovjek ili svi. Recimo da se cca desetljeće industija bavi ovim problemima.. i još nema neko konkretno rješenje na vidiku. Možda je čak misija mars realnija od rješenja problema baterije.. :)

 

-ja ne vidim problem EVa kao problem baterije.. tj rješenje, tj ne vidim rješenje u bateriji, nego u novom agregatu, koji će jednog dana u dalekoj budućnosti biti fuzijska elektrana-generator, džepna, kao iz sf-filmova.. to je daleka budućnost. Ne možemo za sad napraviti ni elektranu (fuzijsku), odnosno možemo samo bombu.. a taliban-bomba-vozilo nije cilj. No tako bi bio rješen problem baterije, tj nije potrebna jer se ne skladišti struja, nego se proizvodi koliko je potrebno. Avion na solarni pogon je obišao Zemlju, promo.. to je realnija opcija pa ni to nije ni blizu upotrebljivosti osim za takve promo-podvige. Solarno nije rješenje, kao ni vjetar, atomi su prejaki (radijacija+bomba).. goriva su fosili+sagorjevanje.. proizvodnja struje je ono što može biti odgovor, ali ako i je, tad to industrija ne želi, jednako kao što u doba Tesle nisu željeli bežični prijenos energije, jer kako je tad naplatiti. Elektra ti neće dati struju đabe, žica+brojač. To je biz. Ako te probleme riješiš u koristi biza tad biz ide u takav biz, bez tog ne.

 

-možemo i korak dalje? Hipotetski, maštovito.. ''kad bi bilo''.. e pa kad bi npr solarno ili bilo koji neograničeni izvor, čiste-free (baš đabe..) energije postojao, tad se sve može napraviti, tad nije problem npr ni sintetičko gorivo proizvesti, neovisno o cijeni jer sad je neisplativo (podjsetnik na ww2-njemačka..). Da imamo solarne ili fuzijske elektrane, s neograničenim količinama beslpatne energije, prije će se tad postojeći problem riješiti upravo tako, proizvodnjom goriva (koje je za sad geoplitički problem tj izvori nafte, ratovi..) i možemo tad nastaviti istim autima, istim rezervarima, motorima.. tako da ni to (izvor-free energije) ne garantira da će EV biti glavni u budućnosti. Budućnost je budućnost. Vidjet ćemo.. no veće promjene su stvar desetljeća, evolucije. Možda tek za 100god, možda 1000....

MrBlc pon 18.3.2019 18:09
Osa kaže...

 Pa ak nešto tvrde da je tako i testirano je, onda nije valjda prodavanje magle. Ni ja ne vjerujem da njihova masa može toliko povećati potrošnju, a da se ne primjeti koliko oni napune bateriju.

Testirati se može i u idealnim uvjetima. Ako si u hladu, dan je kratak, Sunce nisko, korisnost pada. S druge strane, ako je jako vruće, a automobil je parkiran na suncu čitav dan, opet trošiš energiju na hlađenje baterije.

 

Jakovp kaže...

 Ne znam baš, izgledaju kao film paneli koji su jako tanki i lagani.

Moguće, međutim, onda se postavlja pitanje kakva su im mehanička svojstva, otpornost na UV i slično, od kamenčića na cesti, abrazivnog utjecaja soli na cesti zimi, pa do troška pri manjim nezgodama.

 

P.S. Mislim da je Bug već pisao o ovom automobilu.

Jakovp uto 19.3.2019 17:17
MrBlc kaže...
Osa kaže...

 Pa ak nešto tvrde da je tako i testirano je, onda nije valjda prodavanje magle. Ni ja ne vjerujem da njihova masa može toliko povećati potrošnju, a da se ne primjeti koliko oni napune bateriju.

Testirati se može i u idealnim uvjetima. Ako si u hladu, dan je kratak, Sunce nisko, korisnost pada. S druge strane, ako je jako vruće, a automobil je parkiran na suncu čitav dan, opet trošiš energiju na hlađenje baterije.

 

Jakovp kaže...

 Ne znam baš, izgledaju kao film paneli koji su jako tanki i lagani.

Moguće, međutim, onda se postavlja pitanje kakva su im mehanička svojstva, otpornost na UV i slično, od kamenčića na cesti, abrazivnog utjecaja soli na cesti zimi, pa do troška pri manjim nezgodama.

 

P.S. Mislim da je Bug već pisao o ovom automobilu.

 Možda imaju neki zaštitni film. Samo nagađam, ali nekako sumnjam da nisu mislili na to jer bi se u suprotnom vrlo brzo dogodila šteta.