Matematikazg čet 18.4.2019 10:46
Stric_Jura kaže...

2. U 32 sobe smješteno je 78 učenika.Dječaci su smješteni u trokrevetne, a djevojčice u dvokrevetne. Koliko ima dječaka, a koliko djevojčica, ako je dvokrevetnih soba četiri više od trokrevetnih?

 

(x+4)+x=32 - ovo je proračun broja dvo- (x+4) i trokrevetnih (x) soba, koje množiš s 2 za cure i s 3 za dečke, i kad to zbrojiš mora (a i jest) dati zbroj 78

 

ovo je vrlo jednostavan, jer je broj soba jedna nepoznanica u osnovi

 

 

 

 

Možeš li za ovaj zadatak samo napisati dvije jednadžbe s dvije nepoznanice, bez objašnjenja?

Gori mi pod petama i nemam vremena sada izvoditi iz ovoga gore pa bi bio zahvalan ako to možeš učiniti.

 

Matematikazg čet 18.4.2019 10:55
Stric_Jura kaže...

4. Koliko trebamo bakra gustoće 8.8 g/cm3 i koliko srebra gustoće 10.5 g/cm3 za 1 kg legure gustoće 10.16 g/cm3?

 

prvo odredi po ćemu ćeš računati, masi ili zapremini... ja idem na zapreminu i pazi na jedinice - izražavaj uvijek u istoj, gustoća je u g/cm3 pa ću i mase računati u gramima, a volumen u cm3

 

1000g/10.16 gcm-3 = 98.4252 cm3 - to je zapremina dobivene legure

 

i onda imaš dvije jednadžbe, za masu i za zapreminu, obje se vežu na osnovnu: masa = zapremina * gustoća, zapremina srebra je Vag, bakra Vcu

 

Vcu = 98.4252 - Vag         (jer zapremina legure sadrži zapreminu bakra i srebra)

 

1000 = 8.8*(98.4252-Vag) + 10.5*Vag     (masa legure je zbroj mase bakra i srebra, a znamo gustoću za oboje)

 

iz ovoga računaš zapreminu srebra, Vag - pa iz toga zapreminu bakra Vcu, pa iz zapremina i navedene gustoće računaš mase bakra i srebra

 

uglavnom za kontrolu tebi, na kraju,  po masi, srebra ima 4,773 puta više od bakra

 

 U rješenjima piše da je bakra 200 grama, a srebra 800 grama...po tome je srebra 4 puta više nego bakra. Sad jesu rješenja kriva ili, ne znam

Stric_Jura čet 18.4.2019 11:43

200/8.8=22,72-

800/10.5=76,19

 

volumen legure po tome je: 98,91, s gustoćom od 10.16 daje 1005 grama...

 

stvar je zaokruživanja, ak idemo na 2 decimale moj račun veli:

 

1000/10.16=98.43

 

1000 = 8.8*(98.43-Vag)+10.5*Vag

 

133.82=1.7*Vag

 

Vag= 78.72

 

Mag=826,56

 

Mcu=173,44

 

i opet 4,77

Matematikazg čet 18.4.2019 12:54

Može li netko molim vas postaviti ovo kao dvije jednadžbe s dvije nepoznanice. Ne trebaju objašnjenja ni ništa drugo, samo molim vas ako možete da postavite jednadžbe s 2 nepoznanice:

 

 

U sobe smješteno je 78 učenika.Dječaci su smješteni u trokrevetne, a djevojčice u dvokrevetne. Koliko ima dječaka, a koliko djevojčica, ako je dvokrevetnih soba četiri više od trokrevetnih?

Stric_Jura čet 18.4.2019 13:04

OK, kaj nije jasno....

 

x je broj trokrevetnih soba u kojima su dečki, y je broj dvokrevetnih soba u kojima su cure

 

3x+2y=78 

 

y=x+4

 

 

uvrstiš donju u gornju jednadžbu i sve riješeno

 

 

Matematikazg čet 18.4.2019 13:23
Stric_Jura kaže...

OK, kaj nije jasno....

 

x je broj trokrevetnih soba u kojima su dečki, y je broj dvokrevetnih soba u kojima su cure

 

3x+2y=78 

 

y=x+4

 

 

uvrstiš donju u gornju jednadžbu i sve riješeno

 

 

 Mogao si odmah tako napisati, jer ono gore je ipak malo zapetljano. Svejedno hvala na pomoći.

DoctorEvil sub 25.5.2019 10:02
Mladan kaže...

jel ima netko ideju kako se ovo rješava ??

kratki postupak ?

 

 Ovo mi više zvuči ko zadatak za programiranje nego da se rješava na papiru. Jedino što bi se moglo reći je da će svi prosti (nedjeljivi) brojevi ostati zaključani.

 

Čini mi se da ovo ima veze s faktorizacijom brojeva, za neki broj bi trebalo pronaći sve moguće djelitelje. Recimo broj 12 će biti posjećen od brojeva 2,3,4,6,12 pa na osnovu toga će biti u (mislim) zaključanom stanju. Tako da mi djeluje ko da bi se tu rješenje tražilo u smislu nekakve funkcije vezane uz broj djelitelja ako se očekuje rješenje na papiru.

nematematicarka123 sub 25.5.2019 15:20

Trebala bih pomoć oko par geometrijskih zadataka. Naime, veliki mi je problem shvatiti kako skicirat i što se traži i zašto je skica baš takva jer se očito ne snalazim u tome pa bi mi svaka pomoć dobro došla.

 

Zanima me zašto su za ova zadatka baš ti kutovi, odnosno ne kužim zašto je kut koji prostorna dijagonala kvadra zatvara s njegovom najvećom stranom baš ovaj...

kobefade sri 12.6.2019 10:20

Jel moze netko pomoc trebam rijesit zadatak

Konstruiraj na brojevnoj kružnici točku E(t) kojoj pripada realni broj t za kojega je tg t = minus dvije trećine, cos t < 0

CrossDeath sri 12.6.2019 12:40
nematematicarka123 kaže...

Trebala bih pomoć oko par geometrijskih zadataka. Naime, veliki mi je problem shvatiti kako skicirat i što se traži i zašto je skica baš takva jer se očito ne snalazim u tome pa bi mi svaka pomoć dobro došla.

 

Zanima me zašto su za ova zadatka baš ti kutovi, odnosno ne kužim zašto je kut koji prostorna dijagonala kvadra zatvara s njegovom najvećom stranom baš ovaj...

1) Prostorna dijagonala spaja dva nasuprotna vrha kvadra, znaci proteze se unutar samog kvadra. U zadatku su zadane duljine bridova, tako da odmah znas koja je strana najveca (u ovom slucaju bxc=180cm^2). Sad ti samo preostaje nacrtati skicu uredno da iz nje mozes izvuci trokut koji ti treba, a samim time i naci trazeni kut.

CrossDeath sri 12.6.2019 13:51
kobefade kaže...

Jel moze netko pomoc trebam rijesit zadatak

Konstruiraj na brojevnoj kružnici točku E(t) kojoj pripada realni broj t za kojega je tg t = minus dvije trećine, cos t < 0

Tocka E na kruznici ima koordinate x=cost, y=sint. t dobijes iz formule tgt=-2/3 i on iznosi -0.588 rad ili -33.69°. Sada znamo da se tocka E nalazi ili u drugom ili u cetvrtom kvadrantu. Jedan od uvjeta je cost<0, sto znaci da se tocka E nalazi u 2. kvadrantu. To provjeris ako t ubacis u cost i sint. Trebas samo uzeti u obzir da je taj kut (t), kut koji pravac zatvara s pozitivnim dijelom x-osi. Znaci od x osi idemo prema "dolje" za 33.69°, i onda za 180° u smjeru obrnutom od kazaljke na satu. To nam da kut od 146.31°. Tangens od tog kuta je i dalje -2/3, jer je period tangensa 180°, odnosno pi, a kosinus od tog kuta je manji od nule i time su zadovoljeni pocetni uvjeti.

Ive123 pet 28.6.2019 16:23

Evo objavili su riješenja sa matematike više razine mature i sad me zanima jedan zadatak. 

Napišite koordinate nekih dviju točaka grafa funkcije f(x)=∣ x+3 ∣ - 2 koje imaju istu ordinatu. Točno riješenje: (–1,0), (–5,0)

E sad, kada se napravi tablica isto tako dođu točke (-4, -1) (-2, -1) koje isto imaju istu ordinatu?? Zašto onda te dvije točke nisu navedene u točnim riješenjima?

Evo tablica:

 

 

CrossDeath pet 28.6.2019 16:34
Ive123 kaže...

Evo objavili su riješenja sa matematike više razine mature i sad me zanima jedan zadatak. 

Napišite koordinate nekih dviju točaka grafa funkcije f(x)=∣ x+3 ∣ - 2 koje imaju istu ordinatu. Točno riješenje: (–1,0), (–5,0)

E sad, kada se napravi tablica isto tako dođu točke (-4, -1) (-2, -1) koje isto imaju istu ordinatu?? Zašto onda te dvije točke nisu navedene u točnim riješenjima?

Evo tablica:

Pa ne mogu staviti sva moguca rjesenja, stavili su samo par. Koordinate tocaka (-4,-1) i (-2,-1) su svakako tocne koordinate, tako da ce ti priznati to.

dodojug2 pet 28.6.2019 21:23

Ekipa,Evo jedan zadatak s A razine matematike ove godine , ja osobno ne znam kako ga rjesiti niti znam ikog tko ga zna rjesiti tocno, pa ako netko od vas moze objasniti kako rjesiti ovaj zadatak 
Hvala 
Zadatak : Tijekom školske godine Marko piše šest pisanih provjera i u svakoj od njih može ostvariti najviše 50 bodova. U prvim dvjema provjerama ostvario je po 42 boda, u trećoj 35 i u četvrtoj 38 bodova. Koliko najmanje bodova mora ostvariti u petoj provjeri kako bi mu prosječni broj bodova svih šest provjera mogao biti 40? 
Nema ponudenih odgovora!

CrossDeath pet 28.6.2019 23:16
dodojug2 kaže...

Ekipa,Evo jedan zadatak s A razine matematike ove godine , ja osobno ne znam kako ga rjesiti niti znam ikog tko ga zna rjesiti tocno, pa ako netko od vas moze objasniti kako rjesiti ovaj zadatak 
Hvala 
Zadatak : Tijekom školske godine Marko piše šest pisanih provjera i u svakoj od njih može ostvariti najviše 50 bodova. U prvim dvjema provjerama ostvario je po 42 boda, u trećoj 35 i u četvrtoj 38 bodova. Koliko najmanje bodova mora ostvariti u petoj provjeri kako bi mu prosječni broj bodova svih šest provjera mogao biti 40? 
Nema ponudenih odgovora!

Znaci zbroj bodova pete i seste provjere mora biti 83 da bi prosjek svih 6 provjera bio 40. U zadatku trazi minimalan broj bodova u petoj provjeri. Ako uzmemo da je n5=0, dobit cemo da je n6=83, sto je nemoguce, jer je max broj bodova po provjeri 50. Ako zelimo da je n5=min, onda je n6=max, a to je n6=50. Sad iz ove jednadzbe (n5+n6=83) dobijemo da je n5=33. Kad u pocetnu jednadzbu uvrstimo sve podatke koje imamo, dobijemo da je prosjek tocno 40.

Ako npr stavimo da je ucenik u petoj provjeri postigao 32 boda, dobit cemo prosjek od 39.83, sto ne zadovoljava pocetni uvjet. Kao dodatnu provjeru smo mogli staviti da je broj bodova na petoj provjeri 34, a na sestoj 49 (njihov zbroj opet daje 83), ali u tom slucaju broj bodova na petoj provjeri nije minimalan. Dakle minimalan broj bodova na petoj provjeri mora biti 33.