QlimaxWarex ned 22.5.2016 19:34

Pozdrav,

 

kako učestalo imam poteškoća sa ADSLom i zagušivanje brzine interneta, te tehničar mora izlaziti na teren i dolazi kod mene doma, odlučio sam promjeniti kućnu instalaciju za internet / telefon / TV.

Tehničar uvijek kaže problem kod mene u kućnoj instalaciji.

 

Moja pitanja bi bila sljedeća:

1. od priključka operatora (na tavanu) do mog routera ima cca 25m kabla. Molim preporuku nekog dobrog kabla kako bi zamjenio stari i riješio učestala pucanja interneta i pozivanje tehničara?

2. da li bi možda 2 kabela bila bolje riješenje? Jedan dolje, drugi gore?

3. da li bi možda powerline / homeplug riješio moje poteškoće

4. ostale preporuke svakako dobrodošle

5. finakcije / cijena mi nije problem, ali ne bi sada htio bacati miljone, već uvijek dobar omjer - koliko para, toliko mjuze ;)

 

Hvala svima!

AF139 ned 22.5.2016 19:48

To je sa DSL linija koji vodi od njihove centrale po 1 parici (2 žice) do tvog rutera pa na možda kilometar ili više žice tih 25m nebi trebali praviti problem osim spojeva ako su oksidirali na njihovoj regleti (tavan) ili na tvojoj tel. utičnici.

Može se promjeniti običnim CAT3 ili ako te volja i sa CAT5 ( neće se vidjeti nikakva razlika među njima).

Powerline tu neće pomoći jer mu je namjena drugačija.

sandokan111 ned 22.5.2016 21:13
QlimaxWarex kaže...

Pozdrav,

 

kako učestalo imam poteškoća sa ADSLom i zagušivanje brzine interneta, te tehničar mora izlaziti na teren i dolazi kod mene doma, odlučio sam promjeniti kućnu instalaciju za internet / telefon / TV.

Tehničar uvijek kaže problem kod mene u kućnoj instalaciji.

 Fino prije nego investiras, odnesi router gore kod reglete i spoji ga odmah tu. Ako ti je stanje isto kao i dolje nakon tih 25m, potpuno je nebitno sto ces ti po kuci radit jer nije problem u lokalnoj mrezi. Ako ti je stanje bitno bolje gore, nego dolje, onda da, vjerojatno ti je prosvirao kabel i kupi bilokoji cat5e (da si miran) i to je to. Iako, obicno je problem kod njih , al ovo  ti je najlaksi test.

QlimaxWarex ned 22.5.2016 22:31
sandokan111 kaže...
QlimaxWarex kaže...

Pozdrav,

 

kako učestalo imam poteškoća sa ADSLom i zagušivanje brzine interneta, te tehničar mora izlaziti na teren i dolazi kod mene doma, odlučio sam promjeniti kućnu instalaciju za internet / telefon / TV.

Tehničar uvijek kaže problem kod mene u kućnoj instalaciji.

 Fino prije nego investiras, odnesi router gore kod reglete i spoji ga odmah tu. Ako ti je stanje isto kao i dolje nakon tih 25m, potpuno je nebitno sto ces ti po kuci radit jer nije problem u lokalnoj mrezi. Ako ti je stanje bitno bolje gore, nego dolje, onda da, vjerojatno ti je prosvirao kabel i kupi bilokoji cat5e (da si miran) i to je to. Iako, obicno je problem kod njih , al ovo  ti je najlaksi test.

 

Kako mogu testirati stanje - osim provjere po pucanju veze?

QlimaxWarex ned 22.5.2016 23:23
Sum_of_all_fears kaže...
Pogledaj dsl statse u routeru. To su ti informacije o vezi (max propusnost, signal, gusenje signala...) pa usporedi sa stanjem na izvodu. Ako je isto ili uz male varijacije, nije problem u kucnoj instalaciji.

Ok, jedino što imam u routeru je:
DSL downstream 8310 kBit/s
DSL upstream 1087 kBit/s

 

Druge nikakve statistike nažalost nemam.
Ulogiran sam kao user.

ihush pon 23.5.2016 00:31

nevažno dal imaš detaljno stanje..

linija do tebe mora biti OK (čak i od bandere do kuće zna biti problem)

direktno spojen modem, mora raditi ako tad ima problema (spominje se gubljenje veze..) tad je ISPov problem i oni ga moraju riješiti.

ako to radi, tvoj je problem, od priključne točke do svakog pojedinog uređaja koji ide na net, žice, smetnje, svašta.. to ne rješava ISP, previše mogućih uzroka pa prvo rasčisti priključak do kud je OK, ako je OK.

 

edit ispustio sam možda par sitnica koje podrazumiejvam.. npr gubljenje DSLa ili što se već dešava, ne trebaš ni PC imaš diodice stanja (pa i logove u uređaju). Problem osim žica može biti i sam modem ili wlan ili.. ako DSL drži stabilno i ako je speed stabilan tad je linija OK, tek tad nastaviš eliminiacijom i svaki korak moraš biti 100% (poželjno i više) siguran da nije slučajnost, ne žuriti.

QlimaxWarex pon 23.5.2016 00:43
ihush kaže...

nevažno dal imaš detaljno stanje..

linija do tebe mora biti OK (čak i od bandere do kuće zna biti problem)

direktno spojen modem, mora raditi ako tad ima problema (spominje se gubljenje veze..) tad je ISPov problem i oni ga moraju riješiti.

ako to radi, tvoj je problem, od priključne točke do svakog pojedinog uređaja koji ide na net, žice, smetnje, svašta.. to ne rješava ISP, previše mogućih uzroka pa prvo rasčisti priključak do kud je OK, ako je OK.

 

edit ispustio sam možda par sitnica koje podrazumiejvam.. npr gubljenje DSLa ili što se već dešava, ne trebaš ni PC imaš diodice stanja (pa i logove u uređaju). Problem osim žica može biti i sam modem ili wlan ili.. ako DSL drži stabilno i ako je speed stabilan tad je linija OK, tek tad nastaviš eliminiacijom i svaki korak moraš biti 100% (poželjno i više) siguran da nije slučajnost, ne žuriti.

Linija do mene navodno je OK - barem što su tehničari testirali kada god su bili kod mene.

Tako je, pucanje veze vidim na webu jer mi ne drži 24h - kako koji dan.

 

Budem pokušao tako direktno spojiti i vidjeti kako će "disati"...

ihush pon 23.5.2016 00:50
QlimaxWarex kaže...
..

Linija do mene navodno je OK - barem što su tehničari testirali kada god su bili kod mene.

Tako je, pucanje veze vidim na webu jer mi ne drži 24h - kako koji dan.

 

Budem pokušao tako direktno spojiti i vidjeti kako će "disati"...

-gle, moramo vjerovati tehničarima.. istovremeno ne vjerovati ako problem postoji. Recimo da ipak znaju svoj posao i da je njihov prijedlog vjerojatno OK.

-ne drži 24h .. pa što? to ti je argument za pucanje? Nije, to nije pucanje veze, tj kad imaš problem (od centrale do tebe) tad je to konkretnije ili povezano s popodnevnim satima većeg opterećenja.

Pucanje veze je često pogrešno navedeno.. tj jesi li tad gledao status DLSa (modem-router) .. jer jednako bi bilo da se modem npr resetira ili samo žica na PCju.

Da je problem linija, tad to nebi bilo jednom (2-3.. puta) dnevno.

Nešto slično je da postoje radovi na centrali.. pa usporedivo s elektrom-isključivanjem struje. Teško bolje objasniti tj razlikovati jel problem signal.. upravo zato treba eliminirati sve što možeš pa i PC kao kriterij.

QlimaxWarex pon 23.5.2016 00:54
ihush kaže...
QlimaxWarex kaže...
..

Linija do mene navodno je OK - barem što su tehničari testirali kada god su bili kod mene.

Tako je, pucanje veze vidim na webu jer mi ne drži 24h - kako koji dan.

 

Budem pokušao tako direktno spojiti i vidjeti kako će "disati"...

-gle, moramo vjerovati tehničarima.. istovremeno ne vjerovati ako problem postoji. Recimo da ipak znaju svoj posao i da je njihov prijedlog vjerojatno OK.

-ne drži 24h .. pa što? to ti je argument za pucanje? Nije, to nije pucanje veze, tj kad imaš problem (od centrale do tebe) tad je to konkretnije ili povezano s popodnevnim satima većeg opterećenja.

Pucanje veze je često pogrešno navedeno.. tj jesi li tad gledao status DLSa (modem-router) .. jer jednako bi bilo da se modem npr resetira ili samo žica na PCju.

Da je problem linija, tad to nebi bilo jednom (2-3.. puta) dnevno.

Nešto slično je da postoje radovi na centrali.. pa usporedivo s elektrom-isključivanjem struje. Teško bolje objasniti tj razlikovati jel problem signal.. upravo zato treba eliminirati sve što možeš pa i PC kao kriterij.

Da, sada mi je jasnije, puno je tu uzročnika.

Budem pokušao jedno po jedno malo istraživati i vidjeti, najprije sa direktnim spajanjem i testiranjem.

ihush pon 23.5.2016 00:59

-a to je jedino tako (pedantno-stogo) izvedivo, tj ne možeš natjerati ISPa drugačije ako je problem na njihovoj strani pa i banalno neispravan modem.. koji malo radi malo ne.

-većinom je problem u kući.. ali ako ne kreneš od početka, linije, ne možeš biti siguran. PC i sam npr pirat-win (soft) su najslabija karika, tj bilo koji problem loš driver ili malware može biti jednak krivac kao napukla žica ili smetnje mikrovalne ili.. zato samo strogim redom, po korak eliminacijom možeš izolirati i otkloniti uzrok.

Torent pon 23.5.2016 12:45

Evo moj slucaja. Uzeo VDSL (mtel bih u pitanju) i prilikom uploada malo veceg puca veza totalno. Prijavljivao kvar dolazili nekoliko puta i isto. Nakon dugotrajnog ispitivanja nadjem da kad saljem slike preko onedrive-a (malo vise njih) puca veza. samo tako. Ako saljem preko weba na onedrive tu istu kolicinu podataka sve ok. Sada ne koristim onedrive aplikaciju i nema vise pucanja veze. Kakve to sad veze ima blagog pojma nemam...

sandokan111 pon 23.5.2016 15:37
QlimaxWarex kaže...

Kako mogu testirati stanje - osim provjere po pucanju veze?

 Moras uc u router i pogledat podatke veze. To sta si napisao da vidis nije sve. Neznam koji router imas, ali ti treba vise podataka. Znaci moras nac gdje pisu podaci o "downstream attenuation" "snr margin" ili tako nesto. Kad to vidis, uslikaj podatke kad si spojen dolje (znaci nakon tih 25m kabela kucne instalacije), i napravi isto kad spojis router gore odmah kod reglete. Postavi slike (ili ako sam mozes usporedit). Ako su ti brojke jako jako slicne, nije do lokalne mreze. Ako ti se brojke jako razlikuju, onda je do lokalne. Ovo sto je ihush pisao nista nisam razumio a prilicno dobro razumijem materiju, imam osjecaj ko da koristi online translator.

Sum_of_all_fears pon 23.5.2016 16:19
sandokan111 kaže...

Ovo sto je ihush pisao nista nisam razumio a prilicno dobro razumijem materiju, imam osjecaj ko da koristi online translator.

Normalno, kad ne kužiš ti ništa. ihush je u pravu - pucanje je širok pojam i može biti do svačega.

 

Ali svakako, prvi korak je provjeriti liniju na zadnjoj točki.

 

P.S. Nemoj u filozofiju oko SNR i "SNR margine", što god ti to značilo.

sandokan111 pon 23.5.2016 17:41
Sum_of_all_fears kaže...

Normalno, kad ne kužiš ti ništa. ihush je u pravu - pucanje je širok pojam i može biti do svačega.

Ali svakako, prvi korak je provjeriti liniju na zadnjoj točki.

P.S. Nemoj u filozofiju oko SNR i "SNR margine", što god ti to značilo.

 Gle, znam da si butthurt jer si radio kao tehnicar i vjerojatno dobio posao preko veze a ne razumijes sto si radio pa ko papiga ponavljas sto su ti na tecaju od 2 sata objasnili, ali to nije moj problem pa da stalno uljeces s glupostima. On koristi dijakritike tamo gdje se ne koriste, i recenice su skroz ispretumbane, a uz to svasta pise, sto valja i nevalja i zato sam rekao da pise kao da je s online translatora.

ihush pon 23.5.2016 17:59

-koji problem s dijakriticima? .. :) ako se želi može se razumijeti.

problem onih koji nisu upućeni je uopće opis problema, time i traženje i otklanjanje uzroka. Ono što iskusniji brže pronađe.

ne ulazim u rasprave npr što neki router nudi od opcija ili dali juzer ima neko prenosivo računalo kojim bi na tavanu vidio stanje (pa i mobitel..) ili ovisno o user-admin pristupu. Ako je pucanje linije.. tad je dovoljno gledati DSL lampicu, uz dodatak jednom dnevno = pucanje?

-objašnjenje je namijenjeno juzeru, ne sandokanu.. i juzer klima glavom da je 'razumio'. :) Ako sandokan to ne može, tad je problem .. no nevažno.

sandokan111 pon 23.5.2016 18:49
ihush kaže...

-koji problem s dijakriticima? .. :) ako se želi može se razumijeti.

problem onih koji nisu upućeni je uopće opis problema, time i traženje i otklanjanje uzroka. Ono što iskusniji brže pronađe.

ne ulazim u rasprave npr što neki router nudi od opcija ili dali juzer ima neko prenosivo računalo kojim bi na tavanu vidio stanje (pa i mobitel..) ili ovisno o user-admin pristupu. Ako je pucanje linije.. tad je dovoljno gledati DSL lampicu, uz dodatak jednom dnevno = pucanje?

-objašnjenje je namijenjeno juzeru, ne sandokanu.. i juzer klima glavom da je 'razumio'. :) Ako sandokan to ne može, tad je problem .. no nevažno.

Bez da pretvaram ovo u diskusiju o hrv jeziku, ubacujes zareze i slicno tamo gdje ne stoje,ili ne stavljas gdje treba, predikati, subjekti, pridjevi, veznici i atributi su ti skroz ispremjestani i jako te tesko citat. Uz to ubacis, kako sam rekao, sve i svasta, nesto sto valja, nesto ne i ja nakon 3 tvoja posta nisam skuzio sto si ti htio napisat.

Ako je on razumio, super, al ja sam napisao da ja nisam siguran sto si ti htio rec zbog nacina na koji pises koji podsjeca na online translator. A o tome da se tehnicarima treba vjerovat, sam primjerak "tehnicara" je tu koji osnove tehnologije nije razumio a radio je kao tehnicar, i ko zna koliko je jos takvih po terenu.

Sum_of_all_fears pon 23.5.2016 19:05
sandokan111 kaže...

 Gle, znam da si butthurt jer si radio kao tehnicar i vjerojatno dobio posao preko veze a ne razumijes sto si radio pa ko papiga ponavljas sto su ti na tecaju od 2 sata objasnili, ali to nije moj problem pa da stalno uljeces s glupostima. On koristi dijakritike tamo gdje se ne koriste, i recenice su skroz ispretumbane, a uz to svasta pise, sto valja i nevalja i zato sam rekao da pise kao da je s online translatora.

Srećo, ja niti jedan posao do sada nisam dobio preko veze nego isključivo svojim znanjem.

 

Ti se javi kad dobiješ posao bez tatice. I pusti ihusha, on je jedan od rijetkih na forumu koji zna što priča.

 

BTW, SNR margin je kompletno nebitan podatak. Ili synca ili ne synca. Kraj priče. Premalen SNR - nema synca. Sređuj paricu dok ne dobiješ sync. Odvrti stress test. Radi. Gotovo mudrovanje. Jbt, nisam imao hebenu acternu pa sam svaki dan sređivao pucanja DSLa po 6-7 puta i nijednom se nisam morao vraćati na svoj obavljeni posao. Napravio si cijelu ebenu znanost od dva podatka. Daj skuži više da ti online kalkulatoričići ništa ne znače na ovoj infrastrukturi. Isto ko oni panjevi u prodaji - njemu kalkulator napiše da može prodati VDSL 20mbit korisniku koji je 3600 metara od hebene centrale, u starom dijelu grada na paricama preko kojih je Franjo Josip zvao kući.

 

Milijarda i jedan prespoj, kablovi idu kroz krošnje, razvodne pune vode... I onda on dođe sa spikom "ali meni je izračunalo da ti moraš imati 22.3 mbit max propusnost"! Može on imati krac, neki kreten je ostavio splitter u utičnici (wtf???). To ti niti jedan kalkulator neće predvidjeti niti pokazati.

 

Teoretičari....

Valentin17 pon 23.5.2016 19:12
sandokan111 kaže...

ali to nije moj problem pa da stalno uljeces s glupostima.

Nije ni tvoj problem tko je on, što radi i kako je došao do posla.

Za takve ispade nema potrebe, ako se budemo raspravljali, onda se budemo raspravljali o problemu u temi, a ne o nečijem pravopisu,

a još manje o tome kako je netko došao ili nije došao do posla.

ps. kolege mu govore što i kako da napravi, ako se bude držao toga, ako ima imalo pojma o tome, vrlo brzo bude otkrio di je problem.

Sum_of_all_fears kaže...
Milijarda i jedan prespoj, kablovi idu kroz krošnje, razvodne pune vode...

Kabeli plivaju s ribama, oreš traktorom po njima na livadi, susjedu padne orah, potrga sve živo, ovi to brzo pospoje niti oni ne znaju kako.

Sum_of_all_fears pon 23.5.2016 19:31
Valentin17 kaže...
...susjedu padne orah, potrga sve živo,...

Vrlo popularna pojava u Rijeci za vrijeme bure, pogotovo van grada. Sam grad je ok, ide manje-više uvijek podzemno (pain in the ass kad tražiš neki izvod da pogledaš kako je tamo i onda skužiš da je tu prije bio stup a sad je ona fina šahtica koju možeš samo gledati)....

ihush pon 23.5.2016 19:44
sandokan111 kaže...
..

Bez da pretvaram ovo u diskusiju o...

A o tome da se tehnicarima treba vjerovat, ..

- ok, nije se pretvorilo u diskusiju o (čemu?).. :)

- dok nemamo kvalitetnije info koje bi dokazale suprotno (pa sad opet translator i dijakritici..) .. ostaje da je to izjava tehničara koji ipak mora znati što govori. Čarobna kugla?

 

- sve ovo može i normalnije, mirnije. Ispravi, argumentiraj, ignoriraj, prijavi itd. NHF.

sandokan111 uto 24.5.2016 00:44
Sum_of_all_fears kaže...

Srećo, ja niti jedan posao do sada nisam dobio preko veze nego isključivo svojim znanjem.

Ti se javi kad dobiješ posao bez tatice. I pusti ihusha, on je jedan od rijetkih na forumu koji zna što priča.

 Onda jos gore kako si ga dobio, ulijeva jos vece povjerenje u tehnicare kad ljudi s 0 znanja o icemu mogu ic radit na teren. Eno vidim jos jedan biser si prosuo u tcom temi.

ihush kaže...

ostaje da je to izjava tehničara koji ipak mora znati što govori.

 Ocito ne mora. Nas velebni "tehnicar" je radio po terenu a blage veze o xdslu nema. Jos nije dobio posao preko veze, znaci da se masovno takvih zaposljavalo u nedostatku kadra.

AF139 sri 12.6.2019 15:26

Ovo je tema o INTERNET instalaciji što nema veze sa kućnom električnom instalacijom koja tebe muči.

 

Ako se već spominje toliko problema  i "nulovanje" treba ti nova instalacija u kući.

Neznam da li da spominjem električara koji je dobar i dosta sad zauzet jer u Dubrovniku je počela sezona i nema vrimena vjerovatno...

ihush sri 12.6.2019 15:56

na stranu što je promašio temu.. to je najmanji problem :) .. ali kako ga sve može ''vibrirati'' (ili što je pisac time želio reći..) trese-struja?

-nemoguće na laptopu, odnosno, tko zna možda ima malo jači bežični punjač ajfona pa se čarđa gdje god sjedne (i plinski uređaji, koji veze sa strujom nemaju..).

+ već je 'stotinu' električara bilo, vidjelo.. i čak dalo ponude, što dalje.. mi mu trebamo naći povoljnije ili čaobnom kuglom i čarobnim štapićem otkloniti 'vibracije' (što god to bilo). :)

 

no naučit će.. ili će ga prije toga stuja opametiti :)) možda sv.Ilija kao žešći primjer kad nulovanje ne pomaže..

fright_lined_room sub 22.6.2019 10:09

Da ne otvaram novu temu: uvodim telefon i internet u novu kuću. Zvao sam Optimu i oni su mi rekli da se oni brinu o tome da dovedu žicu od stupa do kuće, a da ja moram imati instalacije u kući. Što to znači? Jel trebam doslovno samo imati jednu tel. žicu od tavana do mjesta gdje bi mi bio ruter ili na tavanu mora postojati i neka razvodna kutija za telefon? Gledao sam malo po Chipoteci, ne mogu naći ništa slično tome, imaju samo razvodne kutije za struju.