volegradele čet 21.5.2020 22:36
dabar_solta_V2 kaže...

misliš ko kino di je zapravo cjela industrija razvijena oko toga kako prenit "osjecaj" prostorije koja je trenutno na platnu u prostoriju koja je ogromna kino dvorana i zapravo ima svoje reverbacije i refleksije i svasta ali se trude to smanjit da bi ovo prvo došlo do izražaja, pa postoje razni hardverski i softverski surround procesori koji služe baš tome,  slike s neke grupe na fb..

 Mislim da bih se u gluhoj sobi covjek vrlo glupo i tesko snalazio,covjek je vrlo slusno orijentirana osoba,pored vizualnog audio je jednako bitan,nezz jesi ikad bio u gluhoj sobi ili skroz dampiranoj prostoriji..i btw studija nisu gluhe komore,one se koriste samo prilikom testiranja zvucnika prilikom proizvodnje!A i zvucnici nisu pravljeni za gluhe komore nego za normalne prostorije gdje se i koriste!

dabar_solta_V2 čet 21.5.2020 22:54

testiranje je nebitno tu mi je jasno sve manji vanjski utjecaji da bi se bolje izmjerilo, pricam o slusanju, pa zato kažem da su možda u studiju raćunali na utjecaj prostorije, ili nisu jer di je ta prostorija na slušalicama?

mislim da bi utjecaj prostorije treba bit donekle obrnuto proporcionalan vjernosti reprodukcije?

zvucnici su pravljeni na sto nacina ali to nije pitanje.

pitanje je zasto je pozeljno imat utjecaj prostorije na zvuk kad pricamo o visokoj vjernosti, nema mi logike.


Zoki B pet 22.5.2020 08:22
dabar_solta_V2 kaže...
testiranje je nebitno tu mi je jasno sve manji vanjski utjecaji da bi se bolje izmjerilo, pricam o slusanju, pa zato kažem da su možda u studiju raćunali na utjecaj prostorije, ili nisu jer di je ta prostorija na slušalicama?

mislim da bi utjecaj prostorije treba bit donekle obrnuto proporcionalan vjernosti reprodukcije?

zvucnici su pravljeni na sto nacina ali to nije pitanje.

pitanje je zasto je pozeljno imat utjecaj prostorije na zvuk kad pricamo o visokoj vjernosti, nema mi logike.

Zato što proizvođaći proizvode zvučnike za kupce koji nemaju gluhe sobe nego imaju prostore koji se po potrebi mogu korigirati.

Zato je svako korigiranje prostora različito i individualno, svaki prostor je drugačiji ali se može tunirati, to znaš i sam.

Također kako bi se zvuk razvijao u gluhoj sobi koja sve popije?

Ja sam bio jednom u takvom prostoru i to je nešto na što se treba naviknuti jer nema nikakvog apsolutno zvuka tamo i nakon nekog vremena čuješ samo sebe kako dišeš itd.

Ukratko osjećaj je potpuno stran svemu na što smo navikli u dnevnom životu i nije nimalo ugodan, barem meni nije bio a i frendu koji je ušao na pola sata poslje mene.

Vezano na tvoje pitanje, odgovor je i ono što sam i napisao par puta ovdje, bez obzira na elektroniku prostorija u kojoj je oprema je isto komponenta koja se može tunirati, stoga su absorberi na određenim mjestima da popiju a difuzori da rasprše jer poanta zvuka je da se sitnice ukrote, u djelovma rasprše a ne da se sve ubije doslovno kao u gluhoj sobi.

Da si bio na 10 minuta u takvoj prostoriji shvatio bi o čemu pričam...

 

Imam frenda koji je producent i kada si je radio studio je pretjerao sa absorberima, nema širenja zvuka u prostoru itd, na kraju je više od pola maknuo da bi dobio željeni rezultat i posegnuo za mjerenjima koja jedino u takvim slučajevima opravdavam...

 

fromilid pet 22.5.2020 13:27

Moze preporuka zvucnika cijene cca 2000kn.
Gledao sam :monitor audio bronze 2 2300kn (muci me sto se u uk moze lako nabavit za 160funti)
Dali spektor 2 1900kn
Wharfed. diamond 10.1 1900kn
Ae 100 1600kn

Subwoofer imam.

Nesto drugo?

Zoki B pet 22.5.2020 14:38
fromilid kaže...
Moze preporuka zvucnika cijene cca 2000kn.
Gledao sam :monitor audio bronze 2 2300kn (muci me sto se u uk moze lako nabavit za 160funti)
Dali spektor 2 1900kn
Wharfed. diamond 10.1 1900kn
Ae 100 1600kn

Nesto drugo?

Nakompletniji ti je definitivno Monitor Audio Bronze 2, iz ostalih nećeš baš basa izvući a sada su već sniženi jer izlazi nova generacija, šesta.

Inače su bili po 3200kn tak oda već jesu dosta sniženi.

Nisam pratio ali zašto ne uzeti iz UK, plaća se dodatno nešto osim poštarine?

Zoki B pet 22.5.2020 14:59
fromilid kaže...
Nadopunio sam post, imam sub. Ovih par uk trgovina sto sam provjerio ne salju u hr, inace bi narucio iz uk da

 Bez obzira i na cijenu od 2300kn to ti je najkompletniji zvučnik od ovih navedenih, ja da uzimam uzeo bi Bronze 2.

Sil pet 22.5.2020 16:42

Danas sam baš slušao Bronze 2 kod kolege. Odlični su i za tu cijenu ne vjerujem da ima nešto bolje. Što kaže Zoki, vrlo kompletan zvučnik. Nemam što prigovoriti. Zabavan zvuk i odličan uvod u HiFi. Basa ne nedostaje jer ima nešto veće drivere od konkurencije. Visoki su detaljniji ali nisu naporni. Baš sam se ugodno iznenadio.

Zoki B pet 22.5.2020 18:04
Sil kaže...
Danas sam baš slušao Bronze 2 kod kolege. Odlični su i za tu cijenu ne vjerujem da ima nešto bolje. Što kaže Zoki, vrlo kompletan zvučnik. Nemam što prigovoriti. Zabavan zvuk i odličan uvod u HiFi. Basa ne nedostaje jer ima nešto veće drivere od konkurencije. Visoki su detaljniji ali nisu naporni. Baš sam se ugodno iznenadio.

 Je a i uzmimo u obzir da je to zvučnik koji poprilično više košta od ostalih navedenih, puna cijena mu je bila cca 3200kn i da ima solidan mid/bas driver za razliku od ostalih u tom rangu, ukratko ni po meni tu nema dvojbe.

dabar_solta_V2 pet 22.5.2020 22:27
djigibao kaže...
Da li muzicari rade muziku u gluhoj sobi?

mogu i ja tako razgovarat:
dali muzicari rade muziku koja se nesmi slušat na slušalicama, jer slušalice=/=prostorija.

Zoki B kaže...
..

 

Imam frenda koji je producent i kada si je radio studio je pretjerao sa absorberima, nema širenja zvuka u prostoru itd, na kraju je više od pola maknuo da bi dobio željeni rezultat i posegnuo za mjerenjima koja jedino u takvim slučajevima opravdavam...

 

 e ovo je vec odgovor, znaci muzika se radi s namjerom da prostorija dodaje reverbacije i slicno, pa se opet vracam na originalno pitanje, zašto slušalice koje su dobro izolirane i kvalitetne daju subjektivno(meni) superioran zvuk u odnosu na ijedne zvucnike u prostoriji?

Zoki B sub 23.5.2020 07:26
dabar_solta_V2 kaže...
djigibao kaže...
Da li muzicari rade muziku u gluhoj sobi?

mogu i ja tako razgovarat:
dali muzicari rade muziku koja se nesmi slušat na slušalicama, jer slušalice=/=prostorija.

Zoki B kaže...
..

 

Imam frenda koji je producent i kada si je radio studio je pretjerao sa absorberima, nema širenja zvuka u prostoru itd, na kraju je više od pola maknuo da bi dobio željeni rezultat i posegnuo za mjerenjima koja jedino u takvim slučajevima opravdavam...

 

 e ovo je vec odgovor, znaci muzika se radi s namjerom da prostorija dodaje reverbacije i slicno, pa se opet vracam na originalno pitanje, zašto slušalice koje su dobro izolirane i kvalitetne daju subjektivno(meni) superioran zvuk u odnosu na ijedne zvucnike u prostoriji?

Ne.

Da bi dobro producirao stvar potrebno je na zvučnicima čuti kako se zvuk širi u prostoru.

Sa zadafanim prostorima sa previše absorbera to nećeš čuti jer takav prostor popije sav zvuk.

Slušalice su rađene na drugačiji način od zvučnika jer se zvuk iz zvučnika razvija u prostoru u kojem jesu zvučnici, zvuk sa slušalica se razvija u kojem prostoru?

Nisi skužio da je zvuk direktniji uvjek na slušalicama nego na zvučnicima?

Pogotovo ako imaš in ear slušalice koliki prostor one moraju pokriti?

Koliki prostor moraju pokriti jači zvučnici u prostoriji od recimo 30kvadrata i npr 3metra visokim, izračunaj kubikažu.

 

Generalno slušalice daju direktniji zvuk i rađene su i tunirane drugačije od zvučnika jer zvučnik treba kreirati zvuk u prostoru dok slušalice isporučuju zvuk direktno u tvoje uši.

To što je zvuk direktan ne znači da je i boji.

Naslušao sam se jako kvalitetnih slušalica dok sam se bavio deejayingom, i onih po par tisuća eura, no nisam ih koristio.

Uvjek sam imao slušalice od par tisuća kn koje su svoj posao radilo solidno i koje su bile za miksanje dobre upravo jer su bile direktne.

Da zvuk je direktniji no da li je bolji je pitanje.

 

Ako se zvuk širi u prostoru od 30kvadrata sa zvučnika, kada je dobar sustav u pitanju, ne misliš da će se sve bolje separirati, da će biti prozračnije, da ćeš moći bolje detektrati gdje je koji instrument odsviran itd.

Da ćeš moći bolje detektirati pojedini instrument u prostoru?

Slušalice to pokušavaju kopenzirati direktno u tvoje uho no nisam siguran da to mogu zaista i tako reporducirati.

 

Zamisli da ti naprave live koncert i da sjediš samo ti pred njima.

Pa da ti daju slušalice.

Bolje bi čuo sve i detektirao gdje se šta nalazi sa slušalicama?

 

Ljudsko uho hvata zvukove kada je otvoreno i to je prirodan način percepcije.

Slušalice to jako dobro uz današnju tehnologiju simuliraju no da li je dovoljno dobro?

Mislim da ne.

Mislim da će slušalice od npr 5000eura spojene na pojačalo od 5000eura odraditi svoj posao jako dobro.

No zvučnici od 5000eura spojeni na pojačalo od 5000eura koje dobija signal od npr cd playera od 5000eura sve povezano kvalitetnim kablovima i u kvalitetno tretiranoj prostoriji će po meni bez ikakve sumnje dati bolji, transprantiji i prozračniji zvuk.

Bas kada lupi ćeš osjetiti i u prsima jer zvuk ne percipiraš samo preko ušiju.

Kada odeš na koncert pa kada opali bas osjetit ćeš taj bas, hoćeš li osjetiti na slušalicama ili ćeš ga samo čuti?

Vokali, gitare itd će se bolje razvijati u prostoru jer prostora ima.

Činele kada opale će se razletiti po cijeloj prostoriji.

Da li zaista misliš da se to može rekreirati na slušalicama jednako dobro kao i na boljem sustavu?

Nisi čuo kvaltietan sustav stoga niti nemaš predođbu kako to može raditi te kako se zvuk širi u prostoru... ne podhebavam ovdje nego ti skrećem pozornost na ono što ti tupimo već 100 stranica, nedostatak iskustva.

 

gocc01 sub 23.5.2020 09:39

Evo neka aukcija na Akustik Projekt za DAC tko treba. Naim DAC iz 2017, bez tragova korištenja. SH al trgovina je sigurna, uzimao sam par puta od njih a imaju i high-end u ponudi.

 

Ebay aplikacija je glupa ko noć pa ne vidim sad dal ima direkt shipping za nas ali preko mailbox.de ima sigurno.

Zoki B sub 23.5.2020 09:48
gocc01 kaže...

Evo neka aukcija na Akustik Projekt za DAC tko treba. Naim DAC iz 2017, bez tragova korištenja. SH al trgovina je sigurna, uzimao sam par puta od njih a imaju i high-end u ponudi.

 

Ebay aplikacija je glupa ko noć pa ne vidim sad dal ima direkt shipping za nas ali preko mailbox.de ima sigurno.

To će dogurati do 1000eura vjerujem no ja ga nebi uzimao.

To je model star gotovo 10 godina sa starim burr brown čipom koji se po meni sa današnjim novim dacovima od cca 1000eura ne može mjeriti bez obzira što je to NAIM.

Malo je zastario hebiga, moje mišljenje jel.

dabar_solta_V2 sub 23.5.2020 11:55
Zoki B kaže...
dabar_solta_V2 kaže...

... znaci muzika se radi s namjerom da prostorija dodaje reverbacije i slicno, pa se opet vracam na originalno pitanje, zašto slušalice koje su dobro izolirane i kvalitetne daju subjektivno(meni) superioran zvuk u odnosu na ijedne zvucnike u prostoriji?

Ne.

Da bi dobro producirao stvar potrebno je na zvučnicima čuti kako se zvuk širi u prostoru.

=onda oces rec da se reverbacije jeke i ostalo u produkciji dodaju bez razloga i da im nije svrha pokrit isto nastalo prirodnim putem u prostoriji da bi snimka zvučala isto u većini normalnih prostorija?

Sa zadafanim prostorima sa previše absorbera to nećeš čuti jer takav prostor popije sav zvuk.

=misliš reć prostor nema svojih reverbacija i refleksija? ko slušalice!


Slušalice su rađene na drugačiji način od zvučnika jer se zvuk iz zvučnika razvija u prostoru u kojem jesu zvučnici, zvuk sa slušalica se razvija u kojem prostoru?

=slušalice su fizićki drukćije od zvucnika i nisu bez negativnih ucinaka ali ovde ne pricamo o stražnjim komorama, portovima i patternima prema uhu u slušalicama jer je to definitivno iznad mogucnosti normalne rasprave tu. nego pricamo o prostoru, zvuk sa slušalica je slićan po refleksijama i reverbacijama tj manjku istih, zvuku u gluhoj komori to je ćinjenica...

Nisi skužio da je zvuk direktniji uvjek na slušalicama nego na zvučnicima?

=o tome trubim, direktnij zvuk je zvuk bez efekata prostora, ko onaj u gluhoj komori.

Pogotovo ako imaš in ear slušalice koliki prostor one moraju pokriti?

Koliki prostor moraju pokriti jači zvučnici u prostoriji od recimo 30kvadrata i npr 3metra visokim, izračunaj kubikažu.
=kubikaža je bitna za room modove, a za reverbacijiu jeke i refleksije površine koje rade prostoriju.

 

Generalno slušalice daju direktniji zvuk i rađene su i tunirane drugačije od zvučnika jer zvučnik treba kreirati zvuk u prostoru dok slušalice isporučuju zvuk direktno u tvoje uši.

To što je zvuk direktan ne znači da je i boji.
=direktnij zvuk je zvuk više vjernosti po definiciji jer je više slićan originalu, to šta neko voli efekte a neko ne voli pa kaže da mu je bolje jedno ili drugo je subjektivno!

 

Naslušao sam se jako kvalitetnih slušalica dok sam se bavio deejayingom, i onih po par tisuća eura, no nisam ih koristio.

Uvjek sam imao slušalice od par tisuća kn koje su svoj posao radilo solidno i koje su bile za miksanje dobre upravo jer su bile direktne.

Da zvuk je direktniji no da li je bolji je pitanje.
=namjena dj slušalica je monitoring pa samim tim visoka vjernost, nekome odgovara nekome ne opet subjektivno ali objektivno neces uzest slušalice za monitoring koje ti zamaskiraju zvuk, nego suprotno :D

 

Ako se zvuk širi u prostoru od 30kvadrata sa zvučnika, kada je dobar sustav u pitanju, ne misliš da će se sve bolje separirati, da će biti prozračnije, da ćeš moći bolje detektrati gdje je koji instrument odsviran itd.

Da ćeš moći bolje detektirati pojedini instrument u prostoru?Ž
=to je posal recording inžinjera koji dodaju echo reverb i slicne refleksije s određenim parametrima da bi dobili osjećaj određene veličine prostorije, po definiciji kad slušaš u gluhojj komori ili na slušalicama slušaš samo to a kad slušaš u prostoru slušaš uz to i svoj prostor.

Slušalice to pokušavaju kopenzirati direktno u tvoje uho no nisam siguran da to mogu zaista i tako reporducirati.

 

Zamisli da ti naprave live koncert i da sjediš samo ti pred njima.

Pa da ti daju slušalice.

Bolje bi čuo sve i detektirao gdje se šta nalazi sa slušalicama?

 =zapravo da, live inžinjeri rade odlican posal s pozicioniranjem instrumenata, a digitalni stereo efekti i konzole im definitivno pomažu u tome dosta.

Ljudsko uho hvata zvukove kada je otvoreno i to je prirodan način percepcije.

Slušalice to jako dobro uz današnju tehnologiju simuliraju no da li je dovoljno dobro?

Mislim da ne.

Mislim da će slušalice od npr 5000eura spojene na pojačalo od 5000eura odraditi svoj posao jako dobro.

No zvučnici od 5000eura spojeni na pojačalo od 5000eura koje dobija signal od npr cd playera od 5000eura sve povezano kvalitetnim kablovima i u kvalitetno tretiranoj prostoriji će po meni bez ikakve sumnje dati bolji, transprantiji i prozračniji zvuk.

Bas kada lupi ćeš osjetiti i u prsima jer zvuk ne percipiraš samo preko ušiju.

Kada odeš na koncert pa kada opali bas osjetit ćeš taj bas, hoćeš li osjetiti na slušalicama ili ćeš ga samo čuti?

=to je opet nešto drugo šta nije bilo pitanje...

Vokali, gitare itd će se bolje razvijati u prostoru jer prostora ima.

=šta to znaci razvijat u prostoru? pomješat snimljenu virtualnu prostoriju s ovom fizickom?

Činele kada opale će se razletiti po cijeloj prostoriji.

=loš primjer, činele su dosta visoka frekvencija, samim tim veoma usmjerene i zapravo cesto pate od utjecaja refleksija u prostoriji zbog krivo postavljenih zvucnika.
Da li zaista misliš da se to može rekreirati na slušalicama jednako dobro kao i na boljem sustavu?

=to na slušalicama ne postoji, zbog toga su i slicnije gluhoj komori, ali na snimljenom materijalu postoji "pozornica" prostorija ili kako vec oces zvat.

Nisi čuo kvaltietan sustav stoga niti nemaš predođbu kako to može raditi te kako se zvuk širi u prostoru... ne podhebavam ovdje nego ti skrećem pozornost na ono što ti tupimo već 100 stranica, nedostatak iskustva.

 

 a sad ovo zadnje, moram priznat jako puno mojih pitanja ovde dobije odgovor tipa taj da nisam cu kvalitetan sustav i uvik se spominju neki novci i da neznam i onda šta pitam gluposti, kao to je common sense.
moja pitanja su baš postavljena kurvanjski da vidim jeli ovaj šta odgovara ima ikakve veze o tome i jeli uopce ima smisla raspravljat tu o tome.. sorry about that.

neke vrjednosti efekata su mozda cudne jer je mikser zadnji put umjesto za live korišten za modulaciju 303 s fruity loopsa, doslovno za igranje, ali nisu ni bitne vrjednosti nego ono šta rade...

Zoki B sub 23.5.2020 12:46
dabar_solta_V2 kaže...
Zoki B kaže...
dabar_solta_V2 kaže...

... znaci muzika se radi s namjerom da prostorija dodaje reverbacije i slicno, pa se opet vracam na originalno pitanje, zašto slušalice koje su dobro izolirane i kvalitetne daju subjektivno(meni) superioran zvuk u odnosu na ijedne zvucnike u prostoriji?

Ne.

Da bi dobro producirao stvar potrebno je na zvučnicima čuti kako se zvuk širi u prostoru.

=onda oces rec da se reverbacije jeke i ostalo u produkciji dodaju bez razloga i da im nije svrha pokrit isto nastalo prirodnim putem u prostoriji da bi snimka zvučala isto u većini normalnih prostorija?

Sa zadafanim prostorima sa previše absorbera to nećeš čuti jer takav prostor popije sav zvuk.

=misliš reć prostor nema svojih reverbacija i refleksija? ko slušalice!


Slušalice su rađene na drugačiji način od zvučnika jer se zvuk iz zvučnika razvija u prostoru u kojem jesu zvučnici, zvuk sa slušalica se razvija u kojem prostoru?

=slušalice su fizićki drukćije od zvucnika i nisu bez negativnih ucinaka ali ovde ne pricamo o stražnjim komorama, portovima i patternima prema uhu u slušalicama jer je to definitivno iznad mogucnosti normalne rasprave tu. nego pricamo o prostoru, zvuk sa slušalica je slićan po refleksijama i reverbacijama tj manjku istih, zvuku u gluhoj komori to je ćinjenica...

Nisi skužio da je zvuk direktniji uvjek na slušalicama nego na zvučnicima?

=o tome trubim, direktnij zvuk je zvuk bez efekata prostora, ko onaj u gluhoj komori.

Pogotovo ako imaš in ear slušalice koliki prostor one moraju pokriti?

Koliki prostor moraju pokriti jači zvučnici u prostoriji od recimo 30kvadrata i npr 3metra visokim, izračunaj kubikažu.
=kubikaža je bitna za room modove, a za reverbacijiu jeke i refleksije površine koje rade prostoriju.

 

Generalno slušalice daju direktniji zvuk i rađene su i tunirane drugačije od zvučnika jer zvučnik treba kreirati zvuk u prostoru dok slušalice isporučuju zvuk direktno u tvoje uši.

To što je zvuk direktan ne znači da je i boji.
=direktnij zvuk je zvuk više vjernosti po definiciji jer je više slićan originalu, to šta neko voli efekte a neko ne voli pa kaže da mu je bolje jedno ili drugo je subjektivno!

 

Naslušao sam se jako kvalitetnih slušalica dok sam se bavio deejayingom, i onih po par tisuća eura, no nisam ih koristio.

Uvjek sam imao slušalice od par tisuća kn koje su svoj posao radilo solidno i koje su bile za miksanje dobre upravo jer su bile direktne.

Da zvuk je direktniji no da li je bolji je pitanje.
=namjena dj slušalica je monitoring pa samim tim visoka vjernost, nekome odgovara nekome ne opet subjektivno ali objektivno neces uzest slušalice za monitoring koje ti zamaskiraju zvuk, nego suprotno :D

 

Ako se zvuk širi u prostoru od 30kvadrata sa zvučnika, kada je dobar sustav u pitanju, ne misliš da će se sve bolje separirati, da će biti prozračnije, da ćeš moći bolje detektrati gdje je koji instrument odsviran itd.

Da ćeš moći bolje detektirati pojedini instrument u prostoru?Ž
=to je posal recording inžinjera koji dodaju echo reverb i slicne refleksije s određenim parametrima da bi dobili osjećaj određene veličine prostorije, po definiciji kad slušaš u gluhojj komori ili na slušalicama slušaš samo to a kad slušaš u prostoru slušaš uz to i svoj prostor.

Slušalice to pokušavaju kopenzirati direktno u tvoje uho no nisam siguran da to mogu zaista i tako reporducirati.

 

Zamisli da ti naprave live koncert i da sjediš samo ti pred njima.

Pa da ti daju slušalice.

Bolje bi čuo sve i detektirao gdje se šta nalazi sa slušalicama?

 =zapravo da, live inžinjeri rade odlican posal s pozicioniranjem instrumenata, a digitalni stereo efekti i konzole im definitivno pomažu u tome dosta.

Ljudsko uho hvata zvukove kada je otvoreno i to je prirodan način percepcije.

Slušalice to jako dobro uz današnju tehnologiju simuliraju no da li je dovoljno dobro?

Mislim da ne.

Mislim da će slušalice od npr 5000eura spojene na pojačalo od 5000eura odraditi svoj posao jako dobro.

No zvučnici od 5000eura spojeni na pojačalo od 5000eura koje dobija signal od npr cd playera od 5000eura sve povezano kvalitetnim kablovima i u kvalitetno tretiranoj prostoriji će po meni bez ikakve sumnje dati bolji, transprantiji i prozračniji zvuk.

Bas kada lupi ćeš osjetiti i u prsima jer zvuk ne percipiraš samo preko ušiju.

Kada odeš na koncert pa kada opali bas osjetit ćeš taj bas, hoćeš li osjetiti na slušalicama ili ćeš ga samo čuti?

=to je opet nešto drugo šta nije bilo pitanje...

Vokali, gitare itd će se bolje razvijati u prostoru jer prostora ima.

=šta to znaci razvijat u prostoru? pomješat snimljenu virtualnu prostoriju s ovom fizickom?

Činele kada opale će se razletiti po cijeloj prostoriji.

=loš primjer, činele su dosta visoka frekvencija, samim tim veoma usmjerene i zapravo cesto pate od utjecaja refleksija u prostoriji zbog krivo postavljenih zvucnika.
Da li zaista misliš da se to može rekreirati na slušalicama jednako dobro kao i na boljem sustavu?

=to na slušalicama ne postoji, zbog toga su i slicnije gluhoj komori, ali na snimljenom materijalu postoji "pozornica" prostorija ili kako vec oces zvat.

Nisi čuo kvaltietan sustav stoga niti nemaš predođbu kako to može raditi te kako se zvuk širi u prostoru... ne podhebavam ovdje nego ti skrećem pozornost na ono što ti tupimo već 100 stranica, nedostatak iskustva.

 

 a sad ovo zadnje, moram priznat jako puno mojih pitanja ovde dobije odgovor tipa taj da nisam cu kvalitetan sustav i uvik se spominju neki novci i da neznam i onda šta pitam gluposti, kao to je common sense.
moja pitanja su baš postavljena kurvanjski da vidim jeli ovaj šta odgovara ima ikakve veze o tome i jeli uopce ima smisla raspravljat tu o tome.. sorry about that.

neke vrjednosti efekata su mozda cudne jer je mikser zadnji put umjesto za live korišten za modulaciju 303 s fruity loopsa, doslovno za igranje, ali nisu ni bitne vrjednosti nego ono šta rade...

Nisu tvoja pitanja toliko "kurvanjski" složena da te se ovdje ne kuži, ljudi su još uvjek korektni prema tebi i ne žele ti reći sve što bi htjeli.

Probaj malo shvatiti što to točno znači.

Sada pogledaj naziv ove teme "Vaš audio kutak"

Možeš li nam ti staviti slike tvog audio kutka i opreme koju imaš ili si imao kod sebe da vidimo s kakvim iskustvom ovdje baratamo.

Ne možeš jer niti si čuo bolji sustav niti si ga imao stoga nisi uopće kompetentan za postavljanje ovakvih pitanja i donošenje zaključaka koje donosiš, sinko nemaš iskustva s materijom.

To što si jednom napunio akumulator sa klemama na nekom fićeku, ne znači da znaš kako je udoban neki mercedes, kakav je užitak voziti se u njemu.

Da ne spominjem Bentely ili neke još udobnije aute, nadam se da ti je razumljivo što želim reći pošto ipak postavljaš "kurvanjska" pitanja s namjerom.

 

Vjerojatno smo svi ovdje razmišljali slično u jednom trenutku no onda smo se s interesom odmakli od naklapanja i krenuli u slušanje.

Pa kupovinu.

Pa probavanje i mjenjanje opreme.

Te došli do zaključka kakve ti ovdje prezentiramo.

 

Shvaćam da ti to ne kužiš jer nemaš nikakvo iskustvo, no ja u tom slučaju nebi bio toliko isključiv i zatvoren poput tebe.

 

Ja osobno mogu izraziti svoje mišljenje o nečemu s čim nism dovoljno upoznat s napomeom da nemam iskustva s tim te poslušati savjet iskusnijeg te ako me zanima i sam probati.

Preko 100 stranica razglabati i tvrditi ljudima da nisu u pravu, ljudima koji imaju i po 30 godina iskustva sa HiFi opremom, koji su se naslušali svega i svačega, nebi se usudio.

 

Ja imam 45 godina od svoje 20 sam aktivno u ovome, s tim da me oduvjek zanimala muzika i sustavi.

Kada je do muzike toliko teško bilo doći da se snimala sa radija i onda kopirala sa kazete na kazetu, sretni smo bili ako smo imali dual deck kazetofon.

 

Kada sam imao 8-9 godina frend je došao iz njemačke i rekao da je vidio vani da ima neki mali disk koji se stavi u komponentu i da to svira.

Istukli smo ga ispred zgrade jer smo smatrali da nas laže.

No tada se rodio CD player a mi nismo niti znali u Jugoslaviji niti čuli za to, saznali smo tek godinu dvije kasnije kada je frendu teta iz njemačke donesla neki prvi cd player, ništa nam nije bilo jasno.

Ok donesla je njegovom starom ali nije bitno, to mi je bio provi susret sa komponentama i prvo šta sam napravio kada sam konačno počeo raditi i imati nešto para sam si dvije godine skupljao za neki sustav.

 

Još uvjek se smatraš kompetentnim?

 

Neka ti Tajo ispriča koliko godina je u tome jer se stavljaš kompetentijim i od njega konstantno napominješ da ima trgovinu jer je probao toliko raznih sustava, i ako nemaš pojma o čemu pričaš ti si već usvojio da Tajo dila komponente, smješan si.

 

Možeš se ljutiti koliko god hoćeš, možeš i ovaj post prijaviti adminima da te vrijeđa, no činjenica je da te vrijeđa jer sve što je ovdje navedeno od moje strane je istina.

 

Da ponovim, sinko nemaš iskustva s materijom.

Stoga ostavi se soljenja pameti ovdje ljudima koji su za tebe nedodriljivi sa iskustvom koje nikada nećeš skupiti.

 

Sada sve ovo pročitaj pa probaj usvojiti barem dio toga, pa ćeš shvatiti šta ti se ovdje već preko 100 stranica govori.

 

Ajde sada budi dosljedan pa stavi palac dole tako da još jednom potvrdiš kako si povređen iako ti nije nit ijedna ružna riječ rečena a kamoli psovka.

 

Zoki B sub 23.5.2020 13:48
dabar_solta_V2 kaže...
opet ad hominem post bez ikakvog odgovora na jako jasno originalno pitanje.

samo mi dokazujes da pametujes

Vidim nisi niti pročitao što sam ti gore napisao kao odgovor na tvoje pitanje, ili nisi shvatio, moguća je i ta opcija.

Buni te kada vidiš više od dva napisana reda pa se ne snalaziš?

 

Jedina osoba koja ovdje pametuje si ti to svi već ovdje razumiju.

 

Sada te molim da ti meni odgovoriš na jedno pitanje vezat ću se na tvoja mjerenja kao apsolutnu referencu pri odabiru komponenti.

 

Kaa poslušam neki sustav i naježim se, kako ćeš to izmjeriti?

 

Molim te pokaži malo incijative i konkretnosti pa se raspiši u odgovoru kao što sam se ja tebi raspisao.

Možeš to shvatiti i pametovanjem ali zaista bi htio čuti konačno nešto konkretno od tebe, stoga pokaži malo inicijative i pametuj.

 

Hvala ti,

 

pozdrav

 

dabar_solta_V2 sub 23.5.2020 14:12

"zašto je bolje imat npr reverbaciju od prostorije, jeli zato šta su ovi u studiu raćunali na istu ili neki treci razlog, zašto je bolje čut room modove koji us samo negativni prema zvucnoj slici? hvala."

to je bilo moje pitanje, možeš li molim te kopirat dio svog posta di je odgovor na to pitanje?

postavljanje pitanja i traženje konkretnog odgovora nije pametovanje.


dabar_solta_V2 sub 23.5.2020 14:34
tajo1960 kaže...
..

 

Znaš li kako zvuče dobre koncertne dvorane? Znaš? Ne znaš? Vjerujem da (ipak) ne znaš; sorry na iskrenosti.

 

..

 neznam zato pitam, ali direktnog odgovora nema.

koliko utjecaja prostorije je previše a koliko premalo? zašto su slušalice dobro zvučeće ako su "laž".

ne mješaj amplifikaciju zvuka prilagođavanjem impedance zraka prostorom u amfiteatru s zvucnicima u prostoriji.

puno "fancy" stvari i izraza a jako malo informacija nekome ko vas pita da mu objasnite a znate! na pitanje se ne može odgovorit sry dabar ali neznaš!!

-maxy0 to mi izgleda vga konektor, pa bi ti moga pomoc vga produžni, ali to šta je vga konektor ne znaci da su u kabelu npr zavrnute parice za neki data signal ili shieled kabel od onog 3.5 mm line ina, pa bi možda moga imat neželjenih nuspojava.

dabar_solta_V2 sub 23.5.2020 16:04
tajo1960 kaže...
.... naš audio hobi nije zasnovan na dokazivanju, nego na ugođaju... sorry, ali, taj osjećaj tebi nedostaje, jer (već sam sam sebi papagaj) nemaš iskustva sa dobro podešenim velikim glazbenim sustavima i nisi ih slušao i doživio i nisi dobio "ugođaj" toga.

 

Koliko je utjecaj prostorije? Pa, svaki producent, svaki tonac ima drugačiji stav prema tome, nema decidiranog odgovora na tvoje pitanje.

 wow sad i neman osjecaja? pa moram se brzo doktoru javit..
a iskustvo nije tema tu, nego audo...

šalu na stranu ali to da svaki tonac ima drukcij stav prema tome je skoro odgovor na moje pitanje na ovu temu :D koji je tvoj stav prema tome? jeli ti draže slušat prostoriju kako rezonira odbija mjenja itd, ili ti je draže "mrtva" prostorija pa slušat ono snimljeno na cd-u..(pazi jedan od odgovora nije "visoka vjernost" pa sa sobom povlaći neke druge zakljucke)

misterij je kako slušalice mogu dobro i prirodno zvucat bez prostorije, a prostorija je po rječima znalaca tu prijeko potrebna... možda ima nekakve veze s onim postanim slikama opcija efekata na mikseti?(i prostorije u kojoj je snimano da se ne fokusiram na virtualnu) šta misliš o tome?

Zoki B sub 23.5.2020 16:34
dabar_solta_V2 kaže...
"zašto je bolje imat npr reverbaciju od prostorije, jeli zato šta su ovi u studiu raćunali na istu ili neki treci razlog, zašto je bolje čut room modove koji us samo negativni prema zvucnoj slici? hvala."

to je bilo moje pitanje, možeš li molim te kopirat dio svog posta di je odgovor na to pitanje?

postavljanje pitanja i traženje konkretnog odgovora nije pametovanje.

Evo ti s wikipedie nešto što sam predpostavio da znaš no ipak sam se prevario.

 

"Zvuk je mehanički valfrekvencija od 16 Hz do 20 kHz, to jest u rasponu u kojem ga čuje ljudsko uho."

 

Zvuk se razvija u prostoru no svaki prostor je drugačiji.

Zvuk treba raspršiti da ne dolazi do reverbacije jer se zvuk širi u prostoru i slušaš zvuk a ne odjek prostorije.

U nekim prostorima zbog oblika itd će dolaziti do više basa, treba ga ukrotiti i tu dolaze bas trapovi.

U nekim prostorima će ječati, biti reverbacija i to treba raspršiti a nekad na većim refleksivnim površitnama i absorbirati.

Ne treba kao u gluhoj komori o čemu smo pričali staviti toliko absorbera da popiju sav zvuk te se zvuk niti ne širi u prostoru nego je absorbiran i nema ga.

Da si bio u nekim prostorima shvatio bi o čemu pričam, opet nedostatak iskustva.

Poanta je da se prostor u kojem je sustav ili se održava koncert zvučno tretira da nema neželjenih distorzija te da se sluša kako se zvuk širi u prostoru od zvučnika do tvog uha.

 

"zašto je bolje imat npr reverbaciju od prostorije" - nitko nije rekao da je bolje imati, ljudi se bore protiv toga na razne načine

"jeli zato šta su ovi u studiu raćunali na istu ili neki treci razlog" - ne ne računaju jer produciraju u zvučnim prostorima koji su tretirani i bez neželjenih efekata gore navedenih, u tim prostorima se zvuk kreće od zvučnika prema uhu šireći se po prostoriji bez da se reflektira ili da se totalno absorbira

"zašto je bolje čut room modove koji us samo negativni prema zvucnoj slici" - to sam ti odgovorio već iznad, također od kud ti da su negativni prema zvučnoj slici?

 

Evo ti pa se malo educiraj :

 

 

"

Ukratko, problem rješavanja akustike prostorija i postizanje dobrog zvuka u njima, možemo podijeliti na tri osnovne cjeline:

  1. svođenje RT60 na ciljanu vrijednost
  2. ukoliko ispod frekvencije Fs ima nekih posebno nezgodnih problema s rezonancijama, njih treba riješiti posebno konstruiranim elementima
  3. treba obratiti pozornost na sve refleksije, i one bitnije difuzirati ili apsorbirati



Pravilan odabir RT60 (kroz cijeli spektar) se izvodi proračunom raznih parametara koji su redom izvedeni iz energetskih odnosa zvučnih energija na raznim frekvencijama i/ili zvučnih energija u određenim vremenskim intervalima.

Kako se to izvodi? Vrlo kratko i vrlo pojednostavljeno...

Iz grafova u stručnoj literaturi se izvuče željeno vrijeme odjeka (obično se daje za 500Hz ili za srednje frekvencije općenito). To vrijeme ovisi o namjeni i volumenu prostorije, i pod tim kriterijima se rade tablice. Znači prvo naći pravu tablicu u nekoj od knjiga. Kada ste našli željeno RT60, na red dolazi nekakva simulacija i/ili mjerenje. Da dobijete ulazne podatke o postojećem stanju. Zatim radite novu simulaciju u kojoj tražite neko realno izvedivo rješenje za konkretnu situaciju. Tokom te simulacije, bilo bi dobro sa strane računati dodatne parametre koji govore o karakteru zvuka koji želite postići. Da naprimjer, ne pretjerate sa apsorpcijom na visokima prema srednjima, što daje preprigušen, "mrtav", zvuk. I slično....

Tokom simulacije novog stanja, trebalo bi vidjeti da li postoje neke određene frekvencije koje će vam praviti posebne probleme. Naprimjer... soba 3.4x3.4m će imati dva osnovna moda rezonancije na 50Hz (pa dalje i viši modovi na 100, 150, 200Hz... itd), što znači da će na 50Hz (100, 150Hz....) zvuk biti znatno naglašeniji nego na susjednim frekvencijama. Znači treba izvrtiti proračune modova rezonacija prostora, da se uoče potencijalni problemi. To su one frekvencije na kojima se nalaze više modova odjednom (ili su blisko grupirane, tipa 42 i 44Hz). Ti problemi prestaju biti problemi kada se prođe Fs, iznad koje su modovi vrlo brojni i relativno ravnomjerni. I sada, za vijeme simulacija bi trebalo isprojektirati posebne elemente za korekciju tih problema. Ako izrazitih problema nema, dovoljno će biti korisiti standarne elemente za apsorpciju na širem fr. području, koji će se ionako morati dodavati da snize vrijeme odjeka.


Refleksije. Jake refleksije, koje stižu nedugo nakon direktnog zvuka iz zvučnika, zamućuju zvuk i remete stereo sliku. Te refleksije bi trebalo raspršiti i/ili smanjiti. To se postiže ili difuzorima ili apsorberima. Bitno je da su pozicionirani na pravim mjestima, i da rade u određenom frekvnecisjkom spektru.

"

 

I sve ovo se radi jer svi imamo različite prostore i svakome se pristupa individualno.

 

Evo sada nakon mog pametovanja, ja ponavljam pitanje tebi i ponavljat ću ti dok god ne odgovoriš:

 

Kada poslušam neki sustav i naježim se, kako ćeš to izmjeriti?

 

pozdrav

 

 

 

 

Zoki B sub 23.5.2020 16:50
tajo1960 kaže...

 Zoki. čitam i smijem se... pa nema to efekta, to što jasno izneseš razmišljanja (ne kod mene, nego kod... drugog gospodina kolege).

 

@dabar, gle...

 

-Gocc objavi sliku "tretirane" sobe drvetom, iz Hifi Pig časopisa

 

-na to se ti javiš i daš komentar "nije mi bilo nikad jasno kad vec radi specijalnu sobu za ubit neželjene room modove i refleksije i reverbacije i etc etc, zašto ne gluha komora?"?!?! Tebi nikada nije bilo jasno? A kada si se ti to bavio tretiranjima soba, pa ti to nikada nije bilo jasno?

 

-poslije se djigibao javi sa mišljenje (ispravim) - Gluha komora takodjer ne valja isto kao i ne tretirana soba. Treba naći neki balans između to dvoje. - Točno, 100% ispravno i logično razmišljanje. Gluha komora NIJE akustički prostor u kojem ljudi slušaju glazbu, dok tretirana soba (a prema zahtjevima i pravilima struke) - JEST.

 

I onda kreću tvoja čudna pitanja i teorije o komparaciji ta 2 prostora - gluha komora i akustički tretirana soba iii dvorana, svejedno.

 

I pitao te netko - jesi li ikada bio u gluhoj komori? Ja recimo, jesam. Ti? Sumnjam da jesi!

 

Jesi li ikad bio u nekoj dobroj, kvalitetnoj koncertnoj dvorani, koja je smisleno AKUSTIČKI tretirana i podešena da ZVUČI, a ne da se u njoj UBIJE svaki zvuk, jeka, akustika i slično? Jesi li bio? Ja jesam, i u inostranstvu i kod nas... dosta puta. A ti?

 

Znaš li kako zvuče dobre koncertne dvorane? Znaš? Ne znaš? Vjerujem da (ipak) ne znaš; sorry na iskrenosti.

 

Ali, vjerujem da misliš da zvuče puno lošije od gluhih komora, dok ti je nedavna premisa u glavi (i nikada ti nije bilo jasno, bla bla) da je bolje napraviti gluhu komoru od akustički tretirane sobe.

 

Sorry dabar, ali... ali pojma nemaš što pričaš, pišeš, pojma nemaš ni što uopće misliš. Akustiku prostora, podešenu za slušanje glazbe NE smiješ "ubiti"... ne. Treba ju staviti pod kontrolu zvučno/glazbene akustike i njihovih pravila, jer inače - slušatelj ne bi čuo ono što treba čuti. A treba čuti glazbu u prostoru, a ne u opitnom prostoru gluhe komore koja nema akustike (ima, ali jednosmjerno, bez povrata).

 

Usput, malo činjenica iz povijesti... moj je pok. otac bio i glazbenik (pored primarnog zanimanja), pa znam iz prve ruke što se događalo.

U ranijim su godinama glazbeni instrumenti bili akustičnog tipa, bez struje i pojačala. Podešenja prostora, tipa raznih plesnih ili manjih koncertnih dvorana nije bilo, logično da ne, nije se pridavala pažnja tome. Jedino se glazbenike "tjeralo" da glasnije sviraju, da i oni odozada čuju. OK, tako je bilo.

 

Onda je došla struja, pojačala, ozvučenje, ali i prvi problemi sa izvedbama.

 

Zašto? Zato jer su probe i ton-majstori radili u uvjetima gdje je samo "band" bio u sali, pa su podešenja akustike, glasnoće i svega što ide uz to - bili izvođeni na principu prazne sale.

A onda se, a joj, ha ha, sala napuni ljudima, dakle veeeelikim damping materijalom koji je odjednom "popio" ranije podešeni zvuk i... da, pogađate - zvuka nije bilo dovoljno. Ljudi su apsorbirali masu decibela tijelima, kaputima, samim sobom... oni su postali "upijači" zvuka. Muke po ton majstore.

Trebalo je naći unaprijed optimum podešenja sale i ozvučenja, a na praznu salu - da kasnije zvuči dobro, kad se napuni ljudima. To nije bio lak zadatak ni jednom toncu/ozvučivaću. Dapače... vrlo teško i zahtjevno, jer - akustika prostora je bitna za izvedbu djela, a ne ubijanje zvuka u njoj. Ubijanje zvuka je štetno za publiku. Ne čuješ ono što trebaš čuti.

 

Dabar, je li ti poznato da su stara grčka kazališta, amfiteatri, koji su polukružno ili na sličan način izvođeni u prostoru, od dolje gdje je bila "pozornica" pa do gore, gdje su zadnji redovi sjedala - imala izvanrednu AKUSTIKU? Dakle, zvuk je MORAO širiti i biti jasno čujan i onima dolje u prvom redu, ali i onima gore u zadnjem redu, najdalje od kazališnog umjetnika koji nešto govori, pjeva ili slično.

I to je postignuto, to je zaista tako, to funkcionira i ima primjenu u praksi.

 

Tako je i sa našim sobama, pa bile one tretirane drvetom kao onaj (ekstravagantni) primjer iz Hifi PIG časopisa ili na neki naš osobni način, samo... nitko živ, a poznam puno ljudi u audio svijetu, nikada nije ni će, od svoje sobe gdje doma sluša glazba - raditi gluhu komoru.

 

Ti, kad budeš u svojoj glavi pomirio pojmove akustika, glazbena akustika, glazba i, na drugoj strani - gluha komora, onda ćeš shvatiti neke stvari. Do tada - zbilja imaš čudna i pitanja i razmišljanja (i zato ti to nikada nije bilo jasno).

 

I, nitko ti ne odgovara zašto glazba mora ili jest snimljena s utjecajem sobe, prostorije i zvučnici rade s namjerom da imaju utjecaj na prostoriju...

 

Pa, pitaj se - gdje je referenca glazbenog zapisa koji slušamo, nastala. Nastala je u nekom prostoru, u nekoj prostoriji, u nekoj sali. U 99% slučajeva je tako, što znači da je nastala unutar nekih zidova (osim koncerata na otvorenom prostoru).

I kod snimanja i miksanja i distribucije tih izvedbi, nauka oko zvuka ide s tim da će ljudi i slušati u prostorijama, pa se podredi tome. O tome bi ti više mogao napisati neki stručnjak snimatelj i studijski inženjer koji radi na miksanju zvuka u kakvom studiju, a nisam taj. Ali, nije teško povezati unaprijed određenu logičnu vezu da jedno s drugim mora biti u korelaciji. "Tamo sam tako nastao, i dalje moram tako zvučati".

 

A slušalice su, svojevrsna "laž" našem i uhu i mentalnom sklopu. Današnje, čak 5.1, 7.1 slušalice sa kojekakvim Atmosima i slično oponašaju 360 stupnjeva zvuk... kako? Tehnikom varanja naših osjetila. Toliko valjda znaš. A za superioran način ekspresije zvuka slušalica u odosu na zvučnike... sorry, ali, pitao te i Zoki i neki ovdje - a koliko si dobro složenih sistema čuo u životu (znači dobrih zvučnika u dobro tretiranoj sobi), pa daješ takvu prednost slušalicama? Ili (ipak)... nisi čuo?

Nema to efekta da, jer uz to što nema iskustva sa hifi opremom nema iskustva niti s prostorima, odnosno nigdje nije bio i nema pojma o čemu priča i zakopava se sve više u svom neznanju.

Na žalost sve što prezentira su njegova razmišljanja koje nemaju aposlutno nikakve prakse niti isksutva, stoga i ima takve ispade.

Nije nikada vidio prostoriju u koju stane cijeli simfonijski orkestar u kojem se održava kocnert te kako ona izgleda, da je nebi postavljao ovakova pitanja, no može googlati ali mu je očito teško.

I to dolazi od osobe koja se hvali sa mjerenjima i grafovima i sličnim, da nije toliko jak sa opremom al ovo mu je jača strana.

Šta onda mjeri, visinu, širinu i dubinu zvučnika?

To mogu i ja napraviti onda sam i ja stručnjak.

Nisam zaboravio da mi nije ništa na nekoliko postova odgovorio kako će nešto raditi na temelju grafova, jer nema odgovor, samo je šutio i ignorirao, to se zove kvalitetno raspravljanje na forumu, kada ti netko postavi konkretno pitanje ti nemaš pojma kako odgovoriti pa se povučeš na koji dan mišljenja da će se zaboraviti.

 

 

 

 

 

blackalbum sub 23.5.2020 17:35

ja osobno imam ovakva iskustva sa mjerenjem ,evo primjer chromecast audio je na mjerenju kod audioscinece foruma pokazao loše rezultate,ja ga imam doma spojenog preko optike na rotel integrirano pojačalo i preko njega slušam tidal,zvuk sa tidala je odličan i bez ikakvih izobličenja a eto na tom forum po njihovim mjerenjima je katastrofa

dabar_solta_V2 sub 23.5.2020 17:44
Zoki B kaže...
..

Zvuk treba raspršiti da ne dolazi do reverbacije jer se zvuk širi u prostoru i slušaš zvuk a ne odjek prostorije.

= slažem se s tim

U nekim prostorima će ječati, biti reverbacija i to treba raspršiti a nekad na većim refleksivnim površitnama i absorbirati.
=i to se slažem

Ne treba kao u gluhoj komori o čemu smo pričali staviti toliko absorbera da popiju sav zvuk te se zvuk niti ne širi u prostoru nego je absorbiran i nema ga.

=krivo, zvuk se uvik širi u prostoru, a nema refleksija ni utjecaja sobe u tom slucaju!

Poanta je da se prostor u kojem je sustav ili se održava koncert zvučno tretira da nema neželjenih distorzija te da se sluša kako se zvuk širi u prostoru od zvučnika do tvog uha.

 = osim ako ne vibrira neka površina nema distorzije, a prostor od zvucnika do uha ne zahtjeva zidove

"zašto je bolje imat npr reverbaciju od prostorije" - nitko nije rekao da je bolje imati, ljudi se bore protiv toga na razne načine
=i di je granica kad je dobro da prostorija ima dovoljno a ne previše navedenog?

"jeli zato šta su ovi u studiu raćunali na istu ili neki treci razlog" - ne ne računaju jer produciraju u zvučnim prostorima koji su tretirani i bez neželjenih efekata gore navedenih, u tim prostorima se zvuk kreće od zvučnika prema uhu šireći se po prostoriji bez da se reflektira ili da se totalno absorbira

=ako se ne reflektira znaci ima beskonacno prigusenje? ali bez da se totalno absorbira ok al koliko bi se po tebi trebalo absorbirat a koliko bi trebalo ostat? tu je problem....

 

..bilo bi dobro sa strane računati dodatne parametre koji govore o karakteru zvuka koji želite postići. Da naprimjer, ne pretjerate sa apsorpcijom na visokima prema srednjima, što daje preprigušen, "mrtav", zvuk. I slično....

= koje parametre? kolike vrjednosti trebaju bit po tebi? toooo me zanima!

Refleksije. Jake refleksije, koje stižu nedugo nakon direktnog zvuka iz zvučnika, zamućuju zvuk i remete stereo sliku. Te refleksije bi trebalo raspršiti i/ili smanjiti. To se postiže ili difuzorima ili apsorberima. Bitno je da su pozicionirani na pravim mjestima, i da rade u određenom frekvnecisjkom spektru.
=u kojem frekvencijskom spektru i zašto? zašto je dobro da se neke frekvencije reflektiraju a neke ne? objasni...

 

.

 

 otvori za dodatna pitanja, može i na pm... na kraju ako su osobne preferencije zašto ja nemogu volit "mrtvu" prostoriju? i zašto je moja osobna preferencija neznanje a tvoja osobna preferencija znanje :D

Zoki B sub 23.5.2020 18:03
dabar_solta_V2 kaže...
Zoki B kaže...
..

Zvuk treba raspršiti da ne dolazi do reverbacije jer se zvuk širi u prostoru i slušaš zvuk a ne odjek prostorije.

= slažem se s tim

U nekim prostorima će ječati, biti reverbacija i to treba raspršiti a nekad na većim refleksivnim površitnama i absorbirati.
=i to se slažem

Ne treba kao u gluhoj komori o čemu smo pričali staviti toliko absorbera da popiju sav zvuk te se zvuk niti ne širi u prostoru nego je absorbiran i nema ga.

=krivo, zvuk se uvik širi u prostoru, a nema refleksija ni utjecaja sobe u tom slucaju!

Poanta je da se prostor u kojem je sustav ili se održava koncert zvučno tretira da nema neželjenih distorzija te da se sluša kako se zvuk širi u prostoru od zvučnika do tvog uha.

 = osim ako ne vibrira neka površina nema distorzije, a prostor od zvucnika do uha ne zahtjeva zidove

"zašto je bolje imat npr reverbaciju od prostorije" - nitko nije rekao da je bolje imati, ljudi se bore protiv toga na razne načine
=i di je granica kad je dobro da prostorija ima dovoljno a ne previše navedenog?

"jeli zato šta su ovi u studiu raćunali na istu ili neki treci razlog" - ne ne računaju jer produciraju u zvučnim prostorima koji su tretirani i bez neželjenih efekata gore navedenih, u tim prostorima se zvuk kreće od zvučnika prema uhu šireći se po prostoriji bez da se reflektira ili da se totalno absorbira

=ako se ne reflektira znaci ima beskonacno prigusenje? ali bez da se totalno absorbira ok al koliko bi se po tebi trebalo absorbirat a koliko bi trebalo ostat? tu je problem....

 

..bilo bi dobro sa strane računati dodatne parametre koji govore o karakteru zvuka koji želite postići. Da naprimjer, ne pretjerate sa apsorpcijom na visokima prema srednjima, što daje preprigušen, "mrtav", zvuk. I slično....

= koje parametre? kolike vrjednosti trebaju bit po tebi? toooo me zanima!

Refleksije. Jake refleksije, koje stižu nedugo nakon direktnog zvuka iz zvučnika, zamućuju zvuk i remete stereo sliku. Te refleksije bi trebalo raspršiti i/ili smanjiti. To se postiže ili difuzorima ili apsorberima. Bitno je da su pozicionirani na pravim mjestima, i da rade u određenom frekvnecisjkom spektru.
=u kojem frekvencijskom spektru i zašto? zašto je dobro da se neke frekvencije reflektiraju a neke ne? objasni...

 

.

 

 otvori za dodatna pitanja, može i na pm... na kraju ako su osobne preferencije zašto ja nemogu volit "mrtvu" prostoriju? i zašto je moja osobna preferencija neznanje a tvoja osobna preferencija znanje :D

 Nitko nije rekao da ti ne možeš voliti mrtvu prostoriju, tvoj izbor no jesi li bio u kojoj? Moja osobna preferencija je bazirana na iskustvu, ja sam bio u gluhoj komori te u nekoliko tretiranih studija, soba od frendova u koijma imaju sustave itd. U konačnici i sam imam donekle tretiranu prostoriju.Da si ti bio čisto sumnjam da bi preferirao "mrtvu prostoriju" u kojoj  se zvuk absorbira a ne rasprši kako funkcionira u tretiranim prostorima. Jedno je usmjeriti zvučni val i raspšiti ali mu dozvoliti da se kreće, drugo je absorbirati djelomično gdje je potrebno,  treće totalno umrtviti, absorbirati.