Ostale hardverske teme

Novi laptop pokvaren - servis ili zamjena

GhostLoveScore pet 20.3.2020 22:22

Kupio sam novi laptop prekjučer. Odmah čim sam ga upalio vidio sam da ventilator jako puno zuji. No nastavio sam i instalirao windowse. Kasnije gledam temperature, CPU temp. kod instaliranja npr firefoxa (opterećenje ispod 20%) skače od 55-98. Da, 98 stupnjeva, više puta viđeno. I to skače za 20 stupnjeva unutar 2 sekunde, što ne može biti točno i sumnjam na pokvareni senzor temperature.

 

E sad, moje pitanje je - zvao sam trgovinu, vele oni, to je za servis. Ja razočaran jer sam računao na zamjenu laptopa, pošto je kupljen online, i imam 14 dana da vratim artikl iz bilo kojeg razloga. Ja sam ih to pitao, ali odgovor ću čekati naravno do ponedjeljka pa da pitam ovdje - da li ja uopće imam pravo tražiti zamjenu laptopa pošto je on upaljen i instaliran je windows na njega, znači bio je par sati upaljen dok nisam vidio u čemu je problem. Ako ide na servis, koliko je maksimalan rok u kojem mi moraju otklonit kvar, prije je to koda bilo 40 radnih dana.

hahhaajaads pet 20.3.2020 22:33
GhostLoveScore kaže...

Kupio sam novi laptop prekjučer. Odmah čim sam ga upalio vidio sam da ventilator jako puno zuji. No nastavio sam i instalirao windowse. Kasnije gledam temperature, CPU temp. kod instaliranja npr firefoxa (opterećenje ispod 20%) skače od 55-98. Da, 98 stupnjeva, više puta viđeno. I to skače za 20 stupnjeva unutar 2 sekunde, što ne može biti točno i sumnjam na pokvareni senzor temperature.

 

E sad, moje pitanje je - zvao sam trgovinu, vele oni, to je za servis. Ja razočaran jer sam računao na zamjenu laptopa, pošto je kupljen online, i imam 14 dana da vratim artikl iz bilo kojeg razloga. Ja sam ih to pitao, ali odgovor ću čekati naravno do ponedjeljka pa da pitam ovdje - da li ja uopće imam pravo tražiti zamjenu laptopa pošto je on upaljen i instaliran je windows na njega, znači bio je par sati upaljen dok nisam vidio u čemu je problem. Ako ide na servis, koliko je maksimalan rok u kojem mi moraju otklonit kvar, prije je to koda bilo 40 radnih dana.

 Svaka stvar mora ic u servis, pa ti onda servis procjeni dal ce popravit stvar ili ces dobit novi laptop opet...

GhostLoveScore sub 21.3.2020 11:55

Laptop je HP 15-da2031nm

Sad su mi odgovorili da ne mogu vratit laptop ako je otvoren i upaljen. Znači, da ga isprobaš jel valja moraš ga otvorit, a nakon toga ga nemaš pravo vratit. Još ću pitat u društvu za zaštitu potrošača u ponedjeljak.

ihush sub 21.3.2020 11:59
GhostLoveScore kaže...

Laptop je HP 15-da2031nm

Sad su mi odgovorili da ne mogu vratit laptop ako je otvoren i upaljen. Znači, da ga isprobaš jel valja moraš ga otvorit, a nakon toga ga nemaš pravo vratit. Još ću pitat u društvu za zaštitu potrošača u ponedjeljak.

 -imaš pravo, to što su odgovorili je netočno. Upozori ih na zakon i traži povrat.

GhostLoveScore sub 21.3.2020 12:01
Čitatelj kaže...
Spakiras ga u originalnu ambalazu i posaljes natrag, i trazis povrat novca, pod opis zasto vracas napises "proizvod nije ispunio ocekivanja".

Kad u trgovini nisu razumni, ne moras biti ni ti.

 Da, mislim da ću to napravit. Laptop je došao bez OS-a, ja ću formatirati disk i vratit ga.

Avensac sub 21.3.2020 12:12
GhostLoveScore kaže...

Laptop je HP 15-da2031nm

Sad su mi odgovorili da ne mogu vratit laptop ako je otvoren i upaljen. Znači, da ga isprobaš jel valja moraš ga otvorit, a nakon toga ga nemaš pravo vratit. Još ću pitat u društvu za zaštitu potrošača u ponedjeljak.

 O kojoj se trgovini radi? Cisto da znam izbjegavati.. Moze i na PM

ihush sub 21.3.2020 14:03
GhostLoveScore kaže...

Sancta Domenica. Admini, izbrišite ako nije dopušteno.

 -stvar se tiče zakona/prava potrošača i nikako nije nešto što se ne smije objaviti, naprotiv teme postoje upravo zbog takvih potreba (pa i konkretne teme za trgovine gdje ih možeš pohvaliti ili kritizirati).

ZdravkoZ sub 21.3.2020 16:30

Ja sam nedavno vratio laptop.Bio kod mene 7.dana.Prebrisao ga,stavio sve folije i sl.Doslovno je samo naljepnica bila prerezana na kutiji u odnosu na org.pakiranje.Kao što je gore netko napisao,prodavaču sam rekao da nije ispunio očekivanja.Poslali ga na servis(pregled) i za par dana mi sjeli novci.Trgovina je Instar.

Matbale sub 21.3.2020 17:57

Nastavno na temu, kupio sam laptop koji je trebao doći s linuxima. Linuxa nije bilo, pa sam instalirao windowse. Nakon isprobavanja laptopa nisam zadovoljan, te bih ga vratio. Zanima me dal će ga prihvatiti s instaliranim windowsima ili će zezati oko toga?? Uostalom i njihova je greška jer je trebao doći s linuxima, a došao je prazan.

ihush ned 22.3.2020 08:27

-prvo linux je jedan (u jednini), dok je vjerojatno bio instaliran freedos.. tj možda tebi izgleda 'prazno' ali po toj osnovi griješiš.. :)

 

-važnije, ne reklamirati, ne tražiti 'razlog' jer ako je reklamacija, to je prijava kvara ili nedostata, dok po ovoj osnovi imaš pravo vratiti bez razloga i tog se treba držati (ne izmišljati nepostojeći razlog).

Matbale ned 22.3.2020 12:06

U pravu si za linux, jednina, moja greška. Nije bio instaliran freedos, otvarao mi je samo "efi shell" sučelje (vidi sliku). Zato sam instalirao windowse, međutim kako bih ga vratio htio bi da ga vratim kako je stigao, to jest da opet otvara samo taj efi shell. Kad obrišem windowse prilikom uključenja otvara mi neki recovery (vidi sliku) i onda kad stistnem esc kao neko sučelje ko bios. Ne kužim se baš u to pa neznam di griješim. Ne bi tražio nikakav razlog za povrat, već sam im poslao onaj zahtjev za jednostrani raskid ugovora i to je to. Jedino me strah da kad ga prime neće zezati oko toga što je instaliran neki operativni sustav jer ga neznam vratiti da opet otvara samo taj "efi" koji je meni kad sam ga uključio prvi put. Te da mi iz tog razloga neće htjeti vratiti novce.

ihush ned 22.3.2020 13:12

-obrišeš disk (kako? installer medij, bootaš kao za install.. otvoriš CMD diskpart selektiraš disk npr select disk 0 i clean.. tad nema ništa, ali pazi, krivi disk..). Tj zapis u mbr-gptu pokazuje na boot particiju i jvaljat će ti grešku dok ne izbrišeš boot sektor a to sve radi naredba clean ali je vrlo opasna.. prije provjeriš koji disk naredbom list disk zatim select -broj.. ili bilo kojim disk-part managerom možeš isto, obrisati npr live linux distra gpartedom ili minipe/hirens.. tj svi alati-osevi rade isto i svi su zapravo međusobno kompatibilni jer rade na identičnom HWu x86.. pa i mac. Razlika je samo što svaki os koristi svoj natinvi FS i installer procedura pripremi diskove kako to installer želi, dok drugi dio razlike ovisi o mogućnosti biosa uefi-legacy i podešenim opcijama koje možeš birati npr ako želiš mbr-legacy.. ali ne možeš kasnije mijenjati jer je to stvar koja se radi prije, ne poslje instalacije.

 

-efi je stvar biosa tj postavki i to nema veze s win instalacijom tj nudi se shell jer nema ni jednog valjanog boota kojeg bi bios vidio.. tj to znači da nije bio neki OS instaliran kao npr freedos nego je laptop bio prazan.

GhostLoveScore pon 6.4.2020 01:50

Na kraju ipak moram pohvaliti ekipu u Sancta Domenici. Odlučio sam poslati laptop na servis, umjesto tražiti povrat novca. Nakon samo tjedan dana su mi javili da ću dobiti novi laptop, da je onaj bio neispravan.

Svaka čast na brzom rješavanju situacije!

ihush pon 6.4.2020 08:37
GhostLoveScore kaže...

Na kraju ipak moram pohvaliti ekipu u Sancta Domenici. Odlučio sam poslati laptop na servis, umjesto tražiti povrat novca. Nakon samo tjedan dana su mi javili da ću dobiti novi laptop, da je onaj bio neispravan.

Svaka čast na brzom rješavanju situacije!

 ok, pohvaliti ih.. ali :) .. realno to nije nešto što bi trebalo pohvaliti tj takvo ponašanje bi trebalo biti normalno-pravilo (za razliku od prvog posta).

+ kao i ''brzina'' tj tjedan dana je dosta vremena, dostava par dana, servis pola sata.. sve je moglo biti kraće tj 99% nema popravka nego smao diagnostika-potvrda kvara tj zamjene po jamstvu za novo (ili povrat novca). Nakon što servis obavi svoj dio stvar je ''minuta-sati'' ne dana, ali recimo da je u ovoj situaciji i tjedan odlično-pohvalno. Razuman rok, razuman trgovac (koji nema neki poseban razlog otezati), možda čak zbog trenutne krize brže-ažurnije rješavaju probleme jer možda ništa drugo ne mogu raditi, manje posla..).

 

-sve to bi trebalo biti normalno, no da, pohvala barem na tome što su normalni. Može to i brže :) Kad ovakvu reklamaciju riješe za par dana tad 'prava' pohvala (s dostavom koja ipak nije stvar trgovine-servisa recimo 2-3 dana u normalnoj situaciji, recimo dan više od same dostave, dok ako osobno doneseš u trgovinu-servis, to treba biti idući radni dan, kad u pravilu dođe na radni stol servisa).

GhostLoveScore uto 7.4.2020 23:57
ihush kaže...
 

-sve to bi trebalo biti normalno, no da, pohvala barem na tome što su normalni. Može to i brže :) Kad ovakvu reklamaciju riješe za par dana tad 'prava' pohvala (s dostavom koja ipak nije stvar trgovine-servisa recimo 2-3 dana u normalnoj situaciji, recimo dan više od same dostave, dok ako osobno doneseš u trgovinu-servis, to treba biti idući radni dan, kad u pravilu dođe na radni stol servisa).

 A čuj, ja sam samo sretan što nije to trajalo 40 radnih dana, ili koliko je već zakonski rok sada. Tako da...

ihush sri 8.4.2020 09:23

-ne postoji zakonski rok, postoji jedino u zakonu razuman rok (a to je onaj u kojem je nešto moguće-razumno i ovisi o situaciji, tj sad je opravdano-razumno duže, dok u normalnom radu bez krize može biti par minuta.. tj većina kvarova na PC komponentama se ne popravlja, po osnovi proizvođačkog jamstva se mijenja za novo i samo je potrebno da ovlašteni servis potvrdi kvar-zamjenu. Često je to isti trgovac/servis i ako je ista roba na lageru to je to.. ili kad žele usporiti, formalno su to odvojene firme tad kupcu govore o slanju u servis par dana pa odgovor par dana pa povratak par dana itd. no u normalnom vremenu možeš nešto naručiti online i dobiti u proku od par dana pa ne postoji objašnjenje zašto bi njihov interni logistički kanal bio sporiji od klasične dostave jer roba između skladišta-distributera i trgovine svaki dan putuje inače trgovina nebi imala ništa za prodati, jednako kao kruh/mlijeko.. +na povratku nose povrat-reklamacije).

-40 dana.. ili 45 je stvar koju treba iskorijeniti iz upotrebe kao nekog relevantnog termina, ''zabraniti'' (karikirano) jer nema veze ni sa čime, tj čak bi brže sad iz kine nešto stiglo uz karantenu..

minarelli sri 8.4.2020 09:56

U cijeloj toj priči oni su ti bili dužni dat odnosno zamijenit laptop za drugi i da si ga kupio u dućanu, online, nebitno, to nalaže zakon o obveznim odnosima, u dućanima podlo igraju na neznanje kupaca i onda uvijek natezanje, tak da detaljno proučite prava potrošača

 

Ja sam isto u Domenici imao igranku s mobom koji je imao feler, isto su pokušali muljat servis ovo ono, al kad sam im izdiktirao slovo zakona točno u stavak, e onda je bila druga priča, tak da ponavljam, dobro se informirajte, ko kupci niste ni svjesni koja prava imate, čak i u ovoj banana državi, samo ljudi to ne znaju, a trgovci budu vrlo podli kad prodaju neko pokvareno smeće, samo se ograđuju

GhostLoveScore čet 9.4.2020 23:55

Ja više ne znam tko je ovdje lud... Ljudi, jel normalno da CPU temperatura na laptopima pod stress testom ide do 90, s time da skače npr sa 50-70 u jednoj sekundi? I još sam primjetio da nakon što pređe temp. od oko 70 CPU spušta takt na 400MHz.

I da li je normalno da ventilator radi na 100% kad se uđe u BIOS?

SamoPitam3 pet 10.4.2020 00:07
GhostLoveScore kaže...

Ja više ne znam tko je ovdje lud... Ljudi, jel normalno da CPU temperatura na laptopima pod stress testom ide do 90, s time da skače npr sa 50-70 u jednoj sekundi?

 Je, doduse ovisi o tome sto je u laptopu. Stress test zna i desktop cpu dobro zagrijati, a gdje nece na laptopu.

Ne vjerujem da ces na laptopu ikada opteretiti toliko sam CPU. To vise dodje kao test za stabilnost.

 

EDIT: Ono sto si naknadno editirao nije bas u redu. Mada nisam shvatio. Kada predjes 70, spusti frekvenciju na 400 ? Zar dodje na 90 stupnjeva radeci na 400 MHz?!?!

GhostLoveScore pet 10.4.2020 00:12

OK ovako, da, editirao sam. Znači, dok je procesor hladan, radi radi, dođe do 90 i spusti mu takt na 400. To napravi još par puta i onda ne dolazi na tako visoke temperature nego mu spušta takt puno češće na 400MHz, svakih 5, 6 sekundi pod stress testom.

SamoPitam3 pet 10.4.2020 00:26

Ono za editiranje nisam mislio da nije u redu sto jesi, vec da nije u redu da se tako ponasa.

Turbo boost je cudna biljka. A zasto ga teras u stress test ? Mislim, to je low end laptop sa tim turbo boostom koji je nedorecen. Pogotovo na tim slabijim laptopima gdje se stedilo i na hladjenju.

Kako se ponasa inace ? IMHO, najbolje da si ga vratio i zatrazio novce nazad, jer ovo je laptop za "tetkice" (najlakse zadatke), a ne za stress testiranje.

SamoPitam3 pet 10.4.2020 00:41
GhostLoveScore kaže...

Ma i meni treba za najobičnije stvari, i u takvima se ponaša u redu. Samo se mislim jel sve u redu kad on tako spušta takt. Nije meni da je on pre slab, nego mi je to da hoću znati jel ispravan.

 A to ti je taj turbo boost koji je manje-vise privremen boost. Kako ce se on ponasati u laptopu ovisi o puno parametara, ali poprilicno nedorecenih parametara cak i od strane intela. Normalno da ti spusta takt, ako je temperatura visoka. Ako se ne rusi onda je u redu. Stress test cijedi komponente, sto nikada neces u klasicnom/obicnom radu postici, tako da na njega ne obracaj paznju. Temperature gledaj u obicnom radu. Pokreni neku igricu recimo koju moze progutati pa tamo pogledaj kako se ponasa.