Općenito o mobitelima

"Kineski" mobiteli - tema za odabir i rasprave

zzz uto 21.1.2020 16:27
Alfredo nr.2 kaže...

Pokušao sam napisati recenziju na Gearbestu da upozorim ostale kupce i ne mogu. Odlučio sam da nikad više neću kupovati ovako. Bolje kupovati preko Ebaya i Alija gdje možeš otvoriti dispute. Ovako im ne mogu ništa. Nemam ih gdje prijavit.

 Uzalud ti je pisati negativne recenzije na g.b. ,oni objavljuju samo pozitivne recenzije .

Mislim da je 60 dana prihvatljiv rok za dostavu, pa pričekaj toliko.

Kresaux uto 21.1.2020 16:30

Na slici ti piše 14.1., znači mjesec dana ukupno što je ok.

Meni i kolegi je zapelo očito, javili su mailom da će kašnjenje biti maksimalno 10 dana u što ne vjerujem. Ja sam platio ono osiguranje pošiljke tak da se ne živciram previše, ali ako ne dođe do kraja 1. mj. također ću tražiti refund. Očekivano vrijeme je bilo 5.-19.1.

Alfredo nr.2 uto 21.1.2020 16:38

Da, shvatio sam. Uopće nemam mogućnost napisati recenziju. 

Ovo je prvi i zadnji put da kupujem u Kini preko stranice dućana. Preko Alija i Ebaya ima se veća zaštita. Na Ebayu sam napisao negativnu recenziju bez problema kad artikl nije došao. Brzo me ta trgovina kontaktirala, vratila novac i molila da maknem recenziju. Ovako nemam druge nego vjerovat da će mobitel stići dok njihova služba za korisnike ne daje nikakve povratne informacije osim što pišu "čekajte". Prije par dana su mi napisali pričekajte do 21.1. pa ćemo se onda dogovorit. Danas mi pišu pričekajre do 17.2. Po meni to je zavlačenje kupca. Pišem ovo kao upozorenje svima koji misle kupiti mob preko Gearbesta. Bolje Ebay ili Ali ako se mene pita.

zzz uto 21.1.2020 16:43
Alfredo nr.2 kaže...

Da, shvatio sam. Uopće nemam mogućnost napisati recenziju. 

Ovo je prvi i zadnji put da kupujem u Kini preko stranice dućana. Preko Alija i Ebaya ima se veća zaštita. Na Ebayu sam napisao negativnu recenziju bez problema kad artikl nije došao. Brzo me ta trgovina kontaktirala, vratila novac i molila da maknem recenziju. Ovako nemam druge nego vjerovat da će mobitel stići dok njihova služba za korisnike ne daje nikakve povratne informacije osim što pišu "čekajte". Prije par dana su mi napisali pričekajte do 21.1. pa ćemo se onda dogovorit. Danas mi pišu pričekajre do 17.2. Po meni to je zavlačenje kupca. Pišem ovo kao upozorenje svima koji misle kupiti mob preko Gearbesta. Bolje Ebay ili Ali ako se mene pita.

 Budi bez straha ,sigurno ti dođe u roku od 60 dana..Murija je ulovila onog poštara koji je krao skupe mobitele 😝 

mzopg uto 21.1.2020 18:55
Alfredo nr.2 kaže...

Da, shvatio sam. Uopće nemam mogućnost napisati recenziju. 

Ovo je prvi i zadnji put da kupujem u Kini preko stranice dućana. Preko Alija i Ebaya ima se veća zaštita. Na Ebayu sam napisao negativnu recenziju bez problema kad artikl nije došao. Brzo me ta trgovina kontaktirala, vratila novac i molila da maknem recenziju. Ovako nemam druge nego vjerovat da će mobitel stići dok njihova služba za korisnike ne daje nikakve povratne informacije osim što pišu "čekajte". Prije par dana su mi napisali pričekajte do 21.1. pa ćemo se onda dogovorit. Danas mi pišu pričekajre do 17.2. Po meni to je zavlačenje kupca. Pišem ovo kao upozorenje svima koji misle kupiti mob preko Gearbesta. Bolje Ebay ili Ali ako se mene pita.

Isto bi ti bilo preko Alija, čak i kompliciranije jer tamo nema plaćanja PayPalom. U svakom slučaju čekao bi 60 dana prije nego možeš pokrenuti povrat novaca i onda još 15 dana dok oni to procesuiraju. Ebay je nešto drugo.

 

Ukoliko si uzeo osiguranje na GearBestu i platio PayPalom nemaš se što brinuti, ali morati ćeš još čekati, nažalost to tako ide.

Moraš shvatiti da problem nije u GearBestu i isto bi ti bilo i da si kupio u RH, meni se desilo prošle godine, nešto sam naručio platio i čekao na kraju sam vidio da to ne stiže i kontaktirao nekoliko puta trgovinu, njihov odgovor je bio da oni nemaju kontrolu na dostavom i kad im predaju paket dalje trebam riješavati problem direktno s dostavom. Na kraju sam čekao paket dva mjeseca jer je ispalo da su ga iz dostave zagubili u vlastitom skladištu.

 

Ono što GB mora ispoštovati je povrat novca ukoliko ne primiš paket i to samo ukoliko si uzeo osiguranje.

 

"Specifically, in the event of verified shipping damage or loss, GearBest will resend an identical parcel to your shipping address free of charge."

Alfredo nr.2 uto 21.1.2020 19:36

Nisam uzeo nikakvo osiguranje, ne sjećam se toga. Uzeo sam Eu direct kao način dostave i to je to. Platio sam Paypalom. Nisam znao da moram uzeti osiguranje i da oni ne moraju vratiti novac ili poslati novi ako ovaj ne dođe. Po tome na njima je ako će mi uči u susret. Šteta da te stvari nisam znao prije jer ne bi uzeo mobitel kod njih jer nije neka razlika u cijeni da se ide u takav rizik. Ebay je mila majka za ove trgovine.

Darko150 sri 22.1.2020 07:21

Stvarno paničariš bezveze. Vidiš da su ti mobitel poslali, a to što čeka u Mađarskoj nije njihova greška...
Mobitel ćeš dobiti, a ako ga ne dobiješ, vratiti će ti novce, za to garantira Paypal...
Samo moraš biti strpljiv... kao i kod većine kupovina iz Kine

Alfredo nr.2 sri 22.1.2020 09:10

Često kupujem iz Kine, većinom s Ebaya. Nisam imao ovakvih iskustva. No drago mi je da će mi vratiti novac ako bude došlo do toga.

Ovo što sam dosad napisao na forumu je za druge ljude koji misle naručiti preko Gearbesta. Jako me zasmetalo što ne dopuštaju da se napiše recenzija prije nego što klikneš da si primio narudžbu. Na taj način onemogučavaju da se napišu negativne recenzije u vezi neisporuka pošiljka na vrijeme i njihovog lažnog oglašavanja. Da su napisali da će mi mobitel najkasnije doći 17.2.2020. ne bi ga ni uzimao. Oni su napisali 21.1.2020. kao krajnji rok. Sad su promijenili priču na 17.2.2020. Znači, to je čisto lažno oglašavanje i zavaravanje kupca. Znam da će mnogi od vas sad napisati da u pravilima piše da imaju 2 mjeseca da dostave paket, no ja govorim za sebe, ja za to nisam znao i nisam vidio da to igdje piše pri kupovini mobitela.

Ta priča da oni nisu odgovorni za dostavu ne stoji. Ja sam radio u prodaji i mi smo garantirali kupcima da će artikl doći tada i tada. Kada artikl ne bi došao u zakazano vrijeme nas su zvali i mi smo to riješavali. Mi kao trgovina oglasimo da će roba doći do tada, mi smo odgovorni da se to ispoštuje. Ako ima problema pri isporuci mi pritišćemo dotavljača da obavi dostavu na vrijeme ili mu idu penali ili otkaz suradnje.

No slažem se s vama da je dosta o ovome. Dobio sam informacije koje su me zanimale. Hvala svima na pomoći i odgovorima. Javim kad stigne mob.

Neuk sri 22.1.2020 09:44

Hvala na iskustvu. Nisam ni ja znao za tu šu**čku foru da ne vraćaju novce u slučaju nedolaska pošiljke ako nisi prethodno kupio njihovo osiguranje. To je bezveze totalno. Čisto kamatarenje i pokušaj da se skine odgovornost. Drago mi je da znam, zaobilazit ću gearbest

frulex sri 22.1.2020 09:44

Ja načelno izbjegavam Gearbest jer sam imao miješana iskustva s njima prethodnih godina - jednom sam naručio neki kućanski aparat (cca 1000kn vrijednosti) i došao je iz UK skladišta za 3 dana DHL-om. Neduga nakon togo naručen je mobitel (cca 500-600 kn) koji je trebao biti bez davanja, ali na kraju ipak naplaćen PDV i carinski troškovi jer su ga poslali iz neke bescarinske zone u Mađarskoj bez da je prošao ikakvu proceduru te je zapravo carinjen kao da je iz Kine pa sam se tjednima navlačio s njima oko povrata. Ako izuzmemo Ali i ebay, od webshopova takvog tipa najpouzdaniji mi se pokazao Geekbuying, tamo sam uzeo par puta s talijanskog skladišta mobitel, par puta s njemačkog i dva puta s poljskog skladišta i nijednom nije bilo nikakvih problema, dostava GLS-om u prosjeku 5-10 dana...

PLAVAmala sri 22.1.2020 18:39

Vidjela sam sad na nekoliko tih trgovina da nude osiguranje pošiljke.

Moje pitanje je: od kad je to?

 Zar ne jamči paypal povrat novca ako ne stigne pošiljka?

Znalo mi se nekad dogoditi da ako ne stigne paket paypal bez problema vrati novce.

CyberDemonVZ sri 22.1.2020 19:54
PLAVAmala kaže...

Vidjela sam sad na nekoliko tih trgovina da nude osiguranje pošiljke.

Moje pitanje je: od kad je to?

 Zar ne jamči paypal povrat novca ako ne stigne pošiljka?

Znalo mi se nekad dogoditi da ako ne stigne paket paypal bez problema vrati novce.

 Točno tako. 

Mnogo ljudi smatra da je osiguranje pošiljke "porez na glupost" ili kak se to već veli :)

Dok ima i dosta onih koji će radije dati nekoliko dolara i biti sigurni da će odmah dobiti povrat svoje love ako dođe do nekog problema, bez dokazivanja PayPalu

mzopg sri 22.1.2020 21:06
Alfredo nr.2 kaže...

Nisam uzeo nikakvo osiguranje, ne sjećam se toga. Uzeo sam Eu direct kao način dostave i to je to. Platio sam Paypalom. Nisam znao da moram uzeti osiguranje i da oni ne moraju vratiti novac ili poslati novi ako ovaj ne dođe. Po tome na njima je ako će mi uči u susret. Šteta da te stvari nisam znao prije jer ne bi uzeo mobitel kod njih jer nije neka razlika u cijeni da se ide u takav rizik. Ebay je mila majka za ove trgovine.

Piše ti što je to osiguranje i iznimno je povoljno, ali sad što je tu je. Oni će ti vjerojatno bez obzira na to vratiti novce ukoliko ti paket ne dođe, ali to se nažalost čeka i nije to tako samo kod njih već i kod gotovo svih drugih trgovina.

 

Gle ebay i Ali su drugačije platforme, ali i kod njih nećeš dobiti povrat tek tako, mora proći određeni rok jer zamisli situacije gdje se kupci jave nakon deset dana i traže povrat, trgovac vrati novac, a jedanaesti dan kupcu stigne paket i onda ima i novce i ovce. 

 

Moraš shvatiti i njih, oni su svoj dio posla napravili onog trena kad su predali paket pošti ili DHL-u taj paket više nije njihova odgovornost i ukoliko se nešto desi s paketom ti teoretski to moraš riješavati sa dostavnom službom. Isto je i kod nas, meni su poslali paket kurirskom službom, proizvod je stigao razbijen i ja sam se morao natezati i pisati dopise kurirskoj službi, trgovac ništa nije imao s tim niti ga je to zanimalo previše.

 

Zamisli da ti imaš trgovinu i netko ti naruči mob i ti ga uredno pošalješ, za mjesec dana kupac javi da ga nije dobio, što bi napravio?

 

Zato postoji to osiguranje s kojim oni pokriju trošak pošiljke. Osobno sam uvjeren da će ti paket stići, ali ako ne stigne pokušaj to s njima riješiti, nažalost čekati ćeš da istekne taj rok, a ako baš s njima ne ide imaš paypal. Oni znaju da si platio paypalom i vjerujem da neće komplicirati oko povrata.

 

Isto ti se moglo desiti sa Alijem, evo friški primjer (https://www.bug.hr/forum/post/internet/aliexpress-nekoliko-pitanja/6060644.aspx) i sa ebayom i sa HR trgovinom, samo što su udaljenosti manje pa se to i brže riješi.

 

Alfredo nr.2 kaže...

Često kupujem iz Kine, većinom s Ebaya. Nisam imao ovakvih iskustva. No drago mi je da će mi vratiti novac ako bude došlo do toga.

Ovo što sam dosad napisao na forumu je za druge ljude koji misle naručiti preko Gearbesta. Jako me zasmetalo što ne dopuštaju da se napiše recenzija prije nego što klikneš da si primio narudžbu. Na taj način onemogučavaju da se napišu negativne recenzije u vezi neisporuka pošiljka na vrijeme i njihovog lažnog oglašavanja. Da su napisali da će mi mobitel najkasnije doći 17.2.2020. ne bi ga ni uzimao. Oni su napisali 21.1.2020. kao krajnji rok. Sad su promijenili priču na 17.2.2020. Znači, to je čisto lažno oglašavanje i zavaravanje kupca. Znam da će mnogi od vas sad napisati da u pravilima piše da imaju 2 mjeseca da dostave paket, no ja govorim za sebe, ja za to nisam znao i nisam vidio da to igdje piše pri kupovini mobitela.

Ta priča da oni nisu odgovorni za dostavu ne stoji. Ja sam radio u prodaji i mi smo garantirali kupcima da će artikl doći tada i tada. Kada artikl ne bi došao u zakazano vrijeme nas su zvali i mi smo to riješavali. Mi kao trgovina oglasimo da će roba doći do tada, mi smo odgovorni da se to ispoštuje. Ako ima problema pri isporuci mi pritišćemo dotavljača da obavi dostavu na vrijeme ili mu idu penali ili otkaz suradnje.

No slažem se s vama da je dosta o ovome. Dobio sam informacije koje su me zanimale. Hvala svima na pomoći i odgovorima. Javim kad stigne mob.

Vezano za recenzije, meni je baš pametno da se ne dopušta pisati recenzije dok nisi primio proizvod jer su te recenzije vezane prvenstveno uz proizvod, a ne poštansku službu ili banku koja obavlja konverzije ili nešto treće. Često kupujem i na Amazonu i tamo me te recenzije izlude, odličan proizvod, ali nekome stigne razbijen i onda ostavi ocjenu 1 i onda imaš dobar proizvod koji ima užasne ocjene jer kupci ocjenjuju sve i svašta od toga kako ga je poštar pogledao kad mu je davao paket do carine koju je platio ili provizije koju mu je banka uzela.

Ista stvar je i na Aliju, tamo isto nema ostavljanja feedbacka dok nisi potvrdio primitak paketa.

 

Na ebayu je nešto drugačije i tamo je to loše napravljeno, za feedback možeš ostaviti jadnih 180 znakova. Inače Amazon i ebay su kupus od stranica i mene uvijek iznenadi kako nešto tako loše programirano i dizajnirano tako dobro funkcionira. Očito marketing sve može prodati.

 

Ukoliko nisi zadovoljan trgovinom ima puno mjesta gdje se može ostaviti recenzija trgovine, od google recenzija do trusted reviewa.

 

Po pitanju datuma za dostavu, očito nisi pažljivo pročitao. Uz svaki proizvod su dvije osnovne informacije, prva je datum kada će otprilike poslati uređaj, a druga je koliko će taj uređaj otprilike putovati uz to stoji napomena da to ovisi o dostavnoj službi. Za mobitele je to obično 15 do 60 dana. Ukoliko si naručio 19.12. krajnji rok je 19.02. pod uvjetom da je pisalo da će biti poslan 19.12. Vidi sliku, ne samo ti nego i drugi koji planiraju naručivati iz Kine, da ne bi bilo poslije nismo znali.

 

Ne možeš uspoređivati dostavu Zagreb - Split i dostavu sa drugog kraja svijeta gdje paket promijeni nekoliko dostavnih službi, aviona i slično. Uz to oni su ti omogučili dostavu za 4-5$ to je 30kn iz Kine s opcijom prepakiranja u drugoj EU državi kako ne bi platio PDV. Nitko ne brani kupcima na GB-u odabrati DHL platiti 30$, za 3-4 dana je paket u HR, platiš na to PDV i svi sretni. Tako naručujem kad mi je nešto hitno.

 

Slažem se s tobom da je dobro ovakve situacije raspraviti, neka budu primjer/škola drugima jer puno ljudi gleda samo "naslove" kad kupuje.

 

Neuk kaže...

Hvala na iskustvu. Nisam ni ja znao za tu šu**čku foru da ne vraćaju novce u slučaju nedolaska pošiljke ako nisi prethodno kupio njihovo osiguranje. To je bezveze totalno. Čisto kamatarenje i pokušaj da se skine odgovornost. Drago mi je da znam, zaobilazit ću gearbest

Zašto bi ti vratili novce? Svugdje platiš osiguranje, na ebayu to ide kroz njihov money protection program koji oni uredno naplate. Nije njihova odgovornost ukoliko pošta zagubi paket ili ga netko ukrade, za to se treba onda tužiti poštu. Zato postoji to osiguranje od par dolara. Ako ćeš radi toga zaobilaziti GB, možeš odmah na tu listu dodati Geekbuying, Aliexpress, Honorbuy, BangGood... Unatoč tome vjerujem da bi oni vratili novce jer se trude imati što bolju reputaciju, ali nisu dužni to napraviti.

 

Bili ti HR trgovina vratila novce da ti pošalju mob. koji pošta zagubi? Teško. Uputili bi te na poštu pa piši prigovor ili bi u najboljem slučaju oni pisali prigovor. 

 

frulex kaže...

Ja načelno izbjegavam Gearbest jer sam imao miješana iskustva s njima prethodnih godina - jednom sam naručio neki kućanski aparat (cca 1000kn vrijednosti) i došao je iz UK skladišta za 3 dana DHL-om. Neduga nakon togo naručen je mobitel (cca 500-600 kn) koji je trebao biti bez davanja, ali na kraju ipak naplaćen PDV i carinski troškovi jer su ga poslali iz neke bescarinske zone u Mađarskoj bez da je prošao ikakvu proceduru te je zapravo carinjen kao da je iz Kine pa sam se tjednima navlačio s njima oko povrata. Ako izuzmemo Ali i ebay, od webshopova takvog tipa najpouzdaniji mi se pokazao Geekbuying, tamo sam uzeo par puta s talijanskog skladišta mobitel, par puta s njemačkog i dva puta s poljskog skladišta i nijednom nije bilo nikakvih problema, dostava GLS-om u prosjeku 5-10 dana...

Zašto je mobitel od 500-600kn trebao biti bez davanja (carine)? Zna se da je to siva zona i ide po principu app. I još su ti vratili povrat? Svaka im čast. :)

Geekbuying je brat blizanac GB-a. Što se desi kod jednih može i kod drugih. Nemojte tako generalizirati stvari. I kod GB-a ima DHL dostava, ali je nitko neće jer će platiti PDV i jer je 30$.

 

PLAVAmala kaže...

Vidjela sam sad na nekoliko tih trgovina da nude osiguranje pošiljke.

Moje pitanje je: od kad je to?

 Zar ne jamči paypal povrat novca ako ne stigne pošiljka?

Znalo mi se nekad dogoditi da ako ne stigne paket paypal bez problema vrati novce.

Odavno i to osiguranje je iznimno povoljno kao i poštarina i kad se uzme proizvod od 2000kn ne bi trebalo biti problem dodati 50kn za osiguranje.

Paypal je dodatna garancija i sve to će trajati ne ide to u pet minuta, znači prvo treba čekati rok trgovca pa ako trgovac ignorira onda se ide na paypal pa je tamo opet procedura. Osiguranjem se izbjegne ta cijela komplikacija.

 

 

 

Alfredo nr.2 sri 22.1.2020 22:01

Ok, lijepo objašnjeno.

Samo jedna stvar iz osobnog iskustva. Ja kad sam radio kao trgovac mi smo garantirali dostavu i sve eventualne probleme s njom smo mi riješavali. Primjer, recimo odvjetnički ured naruči robu za recimo 10000kn. Mi im kažem da će roba stići za 48 sati. Ako ne dođe, oni kontaktiraju nas i mi onda pritišćemo i ispitujemo što se događa. Oni više nemaju ništa s tim jer oni su napravili svoje kad su platili naše proizvode i poštarinu kod nas. Meni je to zdravorazumski, kupac je platio proizvod i dostavu, trgovina je dužna osigurati da taj proizvod dode do kupca. Kako će to napraviti nije do kupca već trgovine.

Po tvojem iskustvu odvjetnički ured bi trebao istraživati što je s proizvodom koji su platili, kao da nemaju pametnijeg posla. Da smo tako funkcionirali brzo bi propali.

Vidim da je ista praksa i kod DHL-a. Ovo je dio njihovog maila na moje pokretanje istrage.

 

 If your package exceeds the expected delivery time, your shipment may have experienced a delay. Delivery delays can be caused by weather events, holidays, Customs issues or labor strikes. If your package has not arrived after the expected delivery window, please contact the merchant or online shop.The merchant or online shop can start an investigation for lost items with DHL eCommerce.

 

Što se tiče povrata novca, slažem se s tobom. Mene puno više smeta što se oni nisu potrudili uopće saznati gdje je paket. Znači uopće nisu kontaktirali DHL, započeli istragu nego samo su mi odgovarali, čekajte. Ja ih pitam gdje je točno paket, oni odgovaraju čekajte 2-5 dana pa se onda javite ako ne stigne i tako par puta. Nikako da dobijem odgovor gdje je.

Kao što vidiš DHL piše da oni trebaju započeti istragu a ne ja. Meni je to logično. Ja javim da nije stiglo, oni se potrude da saznaju gdje je i jave meni.

 

Na Ebayu sam dobio povrat novac kad je trgovac zeznuo stvar unutar par dana. Pokrenuo sam dispute i napisao negativnu recenziju, unutar par dana se trgovac javio da ce vratiti novac.

Darko150 čet 23.1.2020 08:04

@mzopg
Jako lijepo si to objasnio, vjerojatno će mnogima biti jasnije kako kupiti online iz Kine.
No, u jednom detalju si pogriješio: pošiljatelj (dakle prodavatelj) je odgovoran za pošiljku sve do preuzimanja od strane kupca.
Kupac ne može niti požurivati, niti tražiti da li se pošiljka izgubila, niti išta drugo.
A ako nakon određenog vremena za dostavu pošiljka ne stigne, Paypal može trgovcu dozvoliti dodatno vrijeme, ali samo ako se vidi iz broja za praćenje da j pošiljka na putu. Nakon tog vremena, ako pošiljka ipak ne stigne, Paypal varaća novce.

mzopg čet 23.1.2020 20:19
Alfredo nr.2 kaže...

Ok, lijepo objašnjeno.

Samo jedna stvar iz osobnog iskustva. Ja kad sam radio kao trgovac mi smo garantirali dostavu i sve eventualne probleme s njom smo mi riješavali. Primjer, recimo odvjetnički ured naruči robu za recimo 10000kn. Mi im kažem da će roba stići za 48 sati. Ako ne dođe, oni kontaktiraju nas i mi onda pritišćemo i ispitujemo što se događa. Oni više nemaju ništa s tim jer oni su napravili svoje kad su platili naše proizvode i poštarinu kod nas. Meni je to zdravorazumski, kupac je platio proizvod i dostavu, trgovina je dužna osigurati da taj proizvod dode do kupca. Kako će to napraviti nije do kupca već trgovine.

Po tvojem iskustvu odvjetnički ured bi trebao istraživati što je s proizvodom koji su platili, kao da nemaju pametnijeg posla. Da smo tako funkcionirali brzo bi propali.

Vidim da je ista praksa i kod DHL-a. Ovo je dio njihovog maila na moje pokretanje istrage.

 

 If your package exceeds the expected delivery time, your shipment may have experienced a delay. Delivery delays can be caused by weather events, holidays, Customs issues or labor strikes. If your package has not arrived after the expected delivery window, please contact the merchant or online shop.The merchant or online shop can start an investigation for lost items with DHL eCommerce.

 

Što se tiče povrata novca, slažem se s tobom. Mene puno više smeta što se oni nisu potrudili uopće saznati gdje je paket. Znači uopće nisu kontaktirali DHL, započeli istragu nego samo su mi odgovarali, čekajte. Ja ih pitam gdje je točno paket, oni odgovaraju čekajte 2-5 dana pa se onda javite ako ne stigne i tako par puta. Nikako da dobijem odgovor gdje je.

Kao što vidiš DHL piše da oni trebaju započeti istragu a ne ja. Meni je to logično. Ja javim da nije stiglo, oni se potrude da saznaju gdje je i jave meni.

 

Na Ebayu sam dobio povrat novac kad je trgovac zeznuo stvar unutar par dana. Pokrenuo sam dispute i napisao negativnu recenziju, unutar par dana se trgovac javio da ce vratiti novac.

Slažem se s tim razmišljanjem, trgovac bi trebao u slučaju gubitka pošiljke kontaktirati dostavnu službu. Nažalost to u praksi često ne ide tako, ali sad sam malo proučavao i pronašao EU zakon koji upravo tako tvrdi za cijelu EU. Tako da znam što ću im reći kad mi sljedeći put trgovac kaže da to nije njihov problem i uputi me na dostavnu službu.

 

Evo ako nekoga zanimaju prava unutar EU:

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/shipping-delivery/faq/index_hr.htm

 

Nažalost ovo se ne odnosi na Kinu + što se ovdje teoretski radi o varanju carine tako da je situacija dodatno komplicirana. U svakom slučaju i Kinezi se polako mijenjaju i prilagođavaju tržištu, sjećam se kakvi su bili prije 10+ godina. 

 

To što se nisu potrudili saznati gdje je paket ti je i problem komunikacija, više puta oni pojma nemaju što im se govori, engleski im je i dalje poprilična nepoznanica + što oni dnevno vjerojatno prima na tisuće i tisuće takvih upita i odgovaraju po defaultu. Računaj da su marže kod njih na minimumu i svako dodatno istraživanje zahtijeva vrijeme, koje si oni ne mogu priuštiti. Mi s druge strane dobijemo povoljno proizvod, ali i to ima svoju cijenu kad dođe do komplikacija.

 

Darko150 kaže...
@mzopg
Jako lijepo si to objasnio, vjerojatno će mnogima biti jasnije kako kupiti online iz Kine.
No, u jednom detalju si pogriješio: pošiljatelj (dakle prodavatelj) je odgovoran za pošiljku sve do preuzimanja od strane kupca.
Kupac ne može niti požurivati, niti tražiti da li se pošiljka izgubila, niti išta drugo.
A ako nakon određenog vremena za dostavu pošiljka ne stigne, Paypal može trgovcu dozvoliti dodatno vrijeme, ali samo ako se vidi iz broja za praćenje da j pošiljka na putu. Nakon tog vremena, ako pošiljka ipak ne stigne, Paypal varaća novce.

Kolega u pravu ste, s tim da to vrijedi za EU, za Kinu nisam uspio pronaći kakva su pravila i obaveze na koje bi se kupac mogao pozvati.

mzopg pon 27.1.2020 17:14
Alfredo nr.2 kaže...

Stigao mobitel s Gearbesta bez dodatnih troškova. Isporučio HP ekspres. Trebalo je 40 dana da dođe.

Eto, nadam se da ti je sad lakše. :)

Obično stiže za 3 tjedna, oko 20-22 dana, kod tebe je to potrajalo nešto duže, ipak su bili blagdani kad je najveća gužva, ali je i dalje u okviru maksimalnih 60 dana. Uz to si prošao bez dodatnih troškova i sa smiješno niskom poštarinom od par dolara. I još ti je paket donio HP express. 

 

Ja sam nedavno paket iz mjesta udaljenog 100km HP expressu platio 69kn + 15kn pouzeće i još nekakvi troškovi, ukupno 84kn. I uz to sam ga čekao 5 dana i na kraju morao u poštu po njega jer im je bilo teško nazvati na mobitel.

mzopg pon 27.1.2020 17:16
Patrick_cro kaže...

Paypal vrijedi worldwide, to osiguranje je glupost i cisto bacanje novaca,imas paypal i lagano preko njega sve sredis. 

Istina, ali dok dođeš do povrata s paypala proći će dosta vremena, a s ovim osiguranjem ide brže i nije ne znam koliko skupo, u pitanju je 5-10$, ne znam da će netko tko kupuje mob od 2000-3000kn propasti za tih 50kn.

 

Meni je uvijek draže imati duplo osiguranje, pa ako Kinezi baš zeznu uvijek imam paypal.

Alfredo nr.2 pon 27.1.2020 17:44
mzopg kaže...
Alfredo nr.2 kaže...

Stigao mobitel s Gearbesta bez dodatnih troškova. Isporučio HP ekspres. Trebalo je 40 dana da dođe.

Eto, nadam se da ti je sad lakše. :)

Obično stiže za 3 tjedna, oko 20-22 dana, kod tebe je to potrajalo nešto duže, ipak su bili blagdani kad je najveća gužva, ali je i dalje u okviru maksimalnih 60 dana. Uz to si prošao bez dodatnih troškova i sa smiješno niskom poštarinom od par dolara. I još ti je paket donio HP express. 

 

Ja sam nedavno paket iz mjesta udaljenog 100km HP expressu platio 69kn + 15kn pouzeće i još nekakvi troškovi, ukupno 84kn. I uz to sam ga čekao 5 dana i na kraju morao u poštu po njega jer im je bilo teško nazvati na mobitel.

Je, drago mi je da je stiglo. Nisu ni mene zvali na mobitel. Nikad ne zovu.

Napiši prigovor. Meni je prije par dana stiglo riješenje da mi se prihvaća prigovor. 

I meni su danas naplatili pouzeće jednog drugog paketa 14kn (7,5kn  fiksni dio + 3% od otkupnine).

Uvijek je poštarina iz Kine i Amerike mnogo jeftinija nego kod nas u HR. Mene poštarina kada naručujem iz Amerike ne izađe više od 30kn a paket stigne za 10-15 dana. Pošta u hr je jako skupa.

Patrick_cro uto 28.1.2020 17:59

Kako mislis dosta vremena? koliko je to puno vremena da moras uzeti jos jedno osiguranje makar vec imas jedno od paypala? Nikad nisam imao problema s paypalom I sve je brzo rijeseno, problem je vise kad banka primi novac natrag od paypala I koliko im treba da stave novac natrag na racun. Da je osiguranje i 10 kn opet uzalud bacen novac.

mzopg uto 28.1.2020 20:11
Patrick_cro kaže...
Kako mislis dosta vremena? koliko je to puno vremena da moras uzeti jos jedno osiguranje makar vec imas jedno od paypala? Nikad nisam imao problema s paypalom I sve je brzo rijeseno, problem je vise kad banka primi novac natrag od paypala I koliko im treba da stave novac natrag na racun. Da je osiguranje i 10 kn opet uzalud bacen novac.

Cca 15-20 dana više. Nisam ni rekao da će biti problema sa paypalom, samo ima nestrpljivih ljudi koji bi radije platili i par dolara osiguranje ako će im to skratiti moguće kasnije čekanje na povrat.

Na kraju krajeva svatko bira na što će trošiti novce, meni tih par dolara ne znači previše.

Luke001 uto 28.1.2020 21:19

Pozdrav,

 

kupio sam Xiaomi MI 3A i nikako ne mogu pronaci informacije o procesoru kao i ramu na samom mobitelu.

 

Je li netko zna slucajno kako doci do podataka? Gledao sam u dijeli "About phone" i nigdje nista nisam pronasao :/

Patrick_cro uto 28.1.2020 21:31

mzopg
Ja neznam jer sam ikada cekao toliko dugo, uglavnom sve dokumentirao sa videom i slikama i dobio case jako brzo I lovu natrag, eto nedavno dobio case u 2 dana I odmah lovu natrag. Ma svatko nek radi kako zeli, Ali po meni nije pravilo kako ti kazes da cekas 15-20 vise.

mzopg uto 28.1.2020 22:03
Patrick_cro kaže...
mzopg
Ja neznam jer sam ikada cekao toliko dugo, uglavnom sve dokumentirao sa videom i slikama i dobio case jako brzo I lovu natrag, eto nedavno dobio case u 2 dana I odmah lovu natrag. Ma svatko nek radi kako zeli, Ali po meni nije pravilo kako ti kazes da cekas 15-20 vise.

 To je ok kad ti stigne razbijen/neispravan/oštećen ili krivi proizvod, ali u ovoj situaciji nemaš što dokumentirati jer paket nije stigao. Drugačija je procedura za "nestali" paket. Isto tako ovisi od koga si kupio, trgovine s nekakvim pravilima ili fizičke osobe.

dinos3 sri 29.1.2020 02:36
Luke001 kaže...

Pozdrav,

 

kupio sam Xiaomi MI 3A i nikako ne mogu pronaci informacije o procesoru kao i ramu na samom mobitelu.

 

Je li netko zna slucajno kako doci do podataka? Gledao sam u dijeli "About phone" i nigdje nista nisam pronasao :/

 Možeš preko ove aplikacije.