Općenito o ICT biznisu

Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

ihush ned 10.11.2019 19:55
zagi_84 kaže...

Pozdrav, mobitelu se pojavio problem sa ekanom, nakon mjesec dana korištenja. Kontaktirao sam trgovinu, rekli su da pošaljem u njihov servis. Na web stranici servisa se fino vidi da je 18.10.19 otvoren radni nalog, i od toga datuma pod statusom naloga piše da je uređaj zaprimljen. Dali je po vama potrebno još pričekati? Ili je vrijeme za kontaktirati servis? Ili bolje trgovinu? Nekako mi se čini da je dosta vremena prošlo, pošto se problem vidi kad se samo pogleda, nije potrebna nikakva dijagnostika. Hvala na pomoći!

-zanimljivi su kupci.. prođe skoro mjesec. Kome si reklamirao? Sa servisom nemaš nikakav ugovorni odnos, probleme rješavaš s trgovcem + prolistaj temu, ponavlja se ista stvar više puta.

-to sve može potrajati a može biti i daleko brže riješeno.. često ovisi o tebi, koliko im daš vremena. Traži-pitaj. Ako je reklamacija zaprimljena i utvrđen kvar tad nekog razloga za čekanje nema, ako je još uvjek samo zaprimljen, (to ne znači u radu.. tj ovisi kako koji servis vodi oznake-stanja) to može biti bilo što, možda stoji na polici, možda je zagubljen, a postoji ponekad i formulacija da nakon 45-90 dana ako ne podigneš uređaj, nemaju više obvezu.. pa pitaj, tamo gdej si uređaj reklamirao. Žali se ili čekaj..

ihush ned 10.11.2019 19:59

-zakon o zaštiti potrošača i obveznim odnosima.

-materijalni nedostatak ili po osnovi jamstva, ovisi što ti je bolje (jamstvo je boje kad postoji, jednostavnije, tad je trgovac samo posrednik).

-kvar mora biti otklonjen, ili zamjena identično ili povrat novca.. i sve to u razumnom roku. Trgovac to sve mora a ti biraš.

zagi_84 ned 10.11.2019 20:04
ihush kaže...
zagi_84 kaže...

Pozdrav, mobitelu se pojavio problem sa ekanom, nakon mjesec dana korištenja. Kontaktirao sam trgovinu, rekli su da pošaljem u njihov servis. Na web stranici servisa se fino vidi da je 18.10.19 otvoren radni nalog, i od toga datuma pod statusom naloga piše da je uređaj zaprimljen. Dali je po vama potrebno još pričekati? Ili je vrijeme za kontaktirati servis? Ili bolje trgovinu? Nekako mi se čini da je dosta vremena prošlo, pošto se problem vidi kad se samo pogleda, nije potrebna nikakva dijagnostika. Hvala na pomoći!

-zanimljivi su kupci.. prođe skoro mjesec. Kome si reklamirao? Sa servisom nemaš nikakav ugovorni odnos, probleme rješavaš s trgovcem + prolistaj temu, ponavlja se ista stvar više puta.

-to sve može potrajati a može biti i daleko brže riješeno.. često ovisi o tebi, koliko im daš vremena. Traži-pitaj. Ako je reklamacija zaprimljena i utvrđen kvar tad nekog razloga za čekanje nema, ako je još uvjek samo zaprimljen, (to ne znači u radu.. tj ovisi kako koji servis vodi oznake-stanja) to može biti bilo što, možda stoji na polici, možda je zagubljen, a postoji ponekad i formulacija da nakon 45-90 dana ako ne podigneš uređaj, nemaju više obvezu.. pa pitaj, tamo gdej si uređaj reklamirao. Žali se ili čekaj..

 Kupljen je preko web shopa, tamo ima opcija za reklamaciju, preko koje sam prijavio. Znači nije se odmah problem pojavio, već nakon nekog vremena korištenja. U dogovoru s njima, uređaj sam poslao u njihov servis da pogledaju. Uređaj su zaprimili, i od toga dana samo piše da je uređaj zaprimljen. Uzevši u obzir gužvu, neradne dane i ostalo, nisam htio ispitivati, ali sad bih već htio dobiti neki info.

sandokan111 ned 10.11.2019 22:48

Za info ih kontaktiraj. Kontaktiraj trgovinu ne servis, servis prema tebi nema ugovorne obveze pa mozes dobit suvisli odgovor, a mozes dobit i odjebaus tipa "bude kad bude gotovo". Stoga, kontaktiraj webshop gdje si kupio, objasni situaciju i trazi da ti jave kada ce biti gotovo jer da je cekanje vec proslo neki razumni rok. Objasni im kad si kupio mobitel i da poznas svoja prava (nisam sada detaljno shvatio koliko je proslo od kupovine mobitela, ali kvar unutar 6mj podrazumijeva da mozes odmah bez popravka dobiti novi mob ili povrat novca nakon sto se kvar ustanovi) te ces im time pojasniti da se malo potrude oko te reklamacije jer je i njima jasno koja su tvoja prava, samo dok sjedis i "cekas" nebus nis dobio. Kad se potrudis za sebe, onda ce se i drugi potrudit za tebe.

DirectC pet 29.11.2019 15:02

Putem web shopa kupio proizvod i ovaj je uskoro dostavljen. Gledam u kutiju proizvoda sa veseljem kad primjetih da je jedna strana kutije čitavom površinom udubljena oko 1,5 cm.

Ne otvaram kutiju već šaljem poruku da primljeno želim vratiti uz opis i sliku kutije proizvoda.  Proizvod pokupljen i na moj upit javljeno mi je da je primljen nazad te kad bude isti pregledan novi će mi se poslati. Nakon nekoliko dana uputio sam poruku s pitanjem kad bih se mogao nadati novom proizvodu odgovor ne dolazi.  Nešto ne štima, jesam li trebao "progutati" udubljenje na kutiji?

ihush pet 29.11.2019 16:52

-oštećenje ambalaže i sl prijavljuješ kod dostave-preuzimanja.. ne naknadno, tj to je tad dobra volja druge strane. (za to bi tad bila kriva dostava).

-ali, neovisno o tome imaš pravo vratiti kupljeno na daljinu, 14 dana.. no to nije reklamacija-zamjena. Kad je nešto oštećeno tad je reklamacija i ide po toj osnovi.

-sad sve ovisi što si dogovorio, kako si iskomunicirao.. tj pošto si im poslao i oni prihvatili sad samo čekaš novo ili kakav već njihov odgovor bude. Zovi-pitaj, to nema veze s nekim pravilima.. nego dogovor. Možda su već poslali zamjenu i sl. tj to sve si mogao-trebao pitati prvi put kad si dogovarao slanje-reklamaciju ili samo budi uporan, zovi-piši mail.. mora se netko javiti i odgovoriti. Tek tad ako je odgovor negativan krećeš s pravima-zakonom i sl.

Psycho pet 29.11.2019 17:49

Bok ljudi trebam savjet u vezi s reklamacijom.

 

Prije godinu i pol kupio sam monitor u Linksu, Alienware AW2518HF, 3 godine garancije. Prije nekih mjesec i pol na njemu su se pojavili artefakti. Odnio sam ga u Links i nakon 3 tjedna su me zvali da je reklamacija riješena tako da su mi dali novi. E sad na tom monitoru se odmah vidjelo da nije novi nego da samo ima različiti serijski broj od starog i nakon par dana korištenja sam i na njemu  primijetio artefakte. I njega sam odnio u Links i ovaj put tražio zamjenu za drugi model u tom cjenovnom rangu. Nakon 3 tjedna opet su mi javili da je reklamacija riješena i opet su mi htjeli vratiti neki rabljeni monitor. Sad ga nisam htio preuzeti i rekli su mi da se obratim njihovoj podršci za kupce. Njima sam objasnio da nisam zadovoljan načinom na koji rješavaju reklamacije i tražio zamjenu, ali su me odbili.

 

Mislim da po zakonu o zaštiti potrošača imam pravo na zamjenu u roku od 2 godine od kupnje ili na povrat novca. Molim Vas za savjet što da dalje radim.

ihush pet 29.11.2019 17:58

-pusti zakon-zamjenu... imaš jamstvo, reklamacija je uvažena, tad trebaš dobiti popravljeno ili NOVO (identičan model-serija) + novo jamstvo, ako nema zamjene (ništa polovno ili slično) tad ide povrat novca po računu, i kupiš novi koji želiš s novim jamstvom. (zakon o zašt.potr. je potreban samo kad nemaš jamstvo proizvođača, tad ide mat.nedostatak i natezanje s trgovcem.. ako si tako krenuo to je tvoja greška tj tad sve dogovoaraš s trgovcem i tad on može dati neku zamjenu-polovno i sl.. tj ovisi ako ti pristaneš, ako ne pristaneš, povrat novca...)

bugovac222 pet 29.11.2019 18:07

Psycho, Links je katastrofa jer uvozi sve i svašta i često ne radi kako treba ili nikako ili se brzo pokvari. A tek je užas kad moraš nešto vratiti i ta njihova podrška za kupce. Jako su bezobrazni! Zato naprave medijsku hajku za "crni petak" svake godine. Osobno ne bih od njih uzeo ništa ni da je badava, iz principa. Žao mi je onih naivaca što su čekali i time im pravili reklamu.

Psycho pet 29.11.2019 18:31

Dobio sam novo jamstvo 3 godine ali kad sam vidio da ni taj ne radi kako treba tražio sam da mi daju novi zamjenski monitor, Dellov ili nečiji. Oni su mi vratili servisirani tj samo su zamjenili ekran. Sad taj servisirani stoji kod njih i zanima me šta se tu da napravit

 

@bugovac222 Inače ne kupujem od njih, nekad tu i tamo sitnice tipa sd karticu, ne znam ni sam zašto sam ovaj put odlučio kupit od njih. U svakom slučaju sad se moram natezat s njima i njihovom podrškom.

sandokan111 pet 29.11.2019 23:50
DirectC kaže...

Putem web shopa kupio proizvod i ovaj je uskoro dostavljen. Gledam u kutiju proizvoda sa veseljem kad primjetih da je jedna strana kutije čitavom površinom udubljena oko 1,5 cm.

Ne otvaram kutiju već šaljem poruku da primljeno želim vratiti uz opis i sliku kutije proizvoda.  Proizvod pokupljen i na moj upit javljeno mi je da je primljen nazad te kad bude isti pregledan novi će mi se poslati. Nakon nekoliko dana uputio sam poruku s pitanjem kad bih se mogao nadati novom proizvodu odgovor ne dolazi.  Nešto ne štima, jesam li trebao "progutati" udubljenje na kutiji?

 Cek, nije mi jasno, ti nisi ni otvorio proizvod koji si preuzeo jer je udubljena kutija? O kojem se to proizvodu radi da si tako osjetljiv? Cesto kutije znaju bit svakakve pa proizod unutra bude oke, osim ako se unutra nalazi nesto osjetljivo al onda pregledas i kutiju odmah te ni ne preuzmes. Ovakav pristup mi je svakako cudan, ako ti je vec otisla dostava i nisi napravio prigovor, mogao si i otvoriti pa vidjet sto se nalazi unutra

Psycho kaže...
I njega sam odnio u Links i ovaj put tražio zamjenu za drugi model u tom cjenovnom rangu.

 Nema zamjene za drugi model po zakonu. Odnosno, ti mozes predlozit ali oni ne moraju prihvatit, i to je sad dogovaranje s njima. Po meni nepotrebno. Zakon je jasno odredjen. Das A, moras dobit natrag A. Popravljeno ili ne, ako ima garanciju zakon je zadovoljen, tako da su ti oni na to mogli vratiti "koristeni" A kako si ti naveo, jer i dalje imas garanciju na njega kao da je novi, imas isti proizvod koji si kupio za svoje novce. Sljedeci korak je traziti povrat novca ako ti se non stop javlja problem s tim monitorom. Nakon sto obavis i tu trecu zamjenu u koju si se vec u upustio (ako i taj 3ci ne bude valjao) fino se pozovi na materijalni nedostatak jer ocito nesto nevalja s tom serijom monitora te trazi povrat novca. Tad ako/kad se to rjesi pozitivno za te novce kupuj sto hoces. To je jedino zakonski ispravno. Nema apsolutno potrebe da se ti s njima natezes oko toga sto oni tebi nisu nesto zamjenili s "slicnim" jer em to ne trebaju, em je pitanje sto je tebi slicno, sto je njima slicno. U ovom slucaju links nije napravio nista sto nije smio, ne vidim zasto reakcije kao da ti nisu uvazili reklamaciju ili slicno??

Sad si se vec upustio u zamjenu tog monitora i sad to provedi do kraja. Ako opet bude problema napravi ovako kako sam ti napisao.

DirectC sub 30.11.2019 19:11

Hvala ihush,

Znam da sam trebao reagirati kod dostave ali ljubazni i nasmiješeni dostavljač koji je žurio, jer još ima dosta posla, ostavio je pozitivan dojam. Moj brzi pogled na kutiju sa sviju strana sa oštećenjem koje se lako ne vidi bili su razlog da istoga i ja ljubazno pozdravim. .

Udubljenje na kutiji moglo je nastati u dostavi ali isto tako moglo je doći u takvom stanju sa lagera te prevariti dostavu kao što je prevarilo i mene.

Moj je dojam da je udubljenje nastalo tako da je na mojoj kutiji ležala neka druga ali nešto manjih dimenzija i to dosta teška na duži vremenski rok.

Kupnja na neviđeno je prava prilika da nesto primjetimo kad bude kasno.

Želio sam novi proizvod i vratio stari pa je tako malo pomalo prošao rok od 14 dana za odustajanje od ugovora o kupnji. A kako reče bugovac222 prodavatelj nije baš sretan kad mu se vrati proizvod pa sada fino ignorira moje upite i vjerojatno je svoj inat ubacio u 5. brzinu. Ja i dalje, iz udobnosti svoga doma čekam da se riješi reklamacija.

 

 

 

DirectC sub 30.11.2019 19:46

Pozdrav sandokan111,

Preuzeo sam proizvod a udubljenje nisam odmah primjetio.  Prevario sam se.  Udubljenje je na kutiji-ambalaži LCD TV-a, 108 cm, baš na stranici iza kojega je zaslon. Pošto udubljenje na kutiji jasno predstavlja trag djelovanja neke sile, ne znam koje, a ova je narušila izvorni oblik ambalaže dake oštetila ju je.

Po mome razmišljanju odlućio sam otećenu ambalažu sa osjetljivim elektroničkim proizvodom odmah reklamirati. Javio sam se na forum jer kako vidim prodavatelju se nikamo ne žuri.

 

 

 

sandokan111 sub 30.11.2019 21:34

Rekao bi da udubljenje ne moze nastat od samo stajanja paketa, vec mora bit udarac. Ako je na strani ekrana oprez je svakako potreban, ali svejedno, po svemu opisanom kako je tekao tijek slucaja, ja bi proizvod otvorio. Sad je tako kako je, sad cekas :) Na proizvodu se vjerojatno vidi da nije uopce otvaran iz ambalaze tako da ne bi trebalo bit problema s reklamacijom osim, jeli, cekanja.

nhooydz pon 2.12.2019 14:27

Pozdrav,

 

zanima me koji je "razumni rok" u kojem artikl moze bit na servisu nakon što je predan? Evo, u mall.hr mi već 3 tjedna stoje slušalice na servisu pa me zanima kada se mogu počet inatit. hvala :D

ihush pon 2.12.2019 14:40

-inat nema veze ni sa čime..

-svaki razuman rok, ovo nije razuman rok. Što čekaš? Što radi servis? Roba koja se mijenja za par minuta ili se reklamacija odbije kao fizičko oštećenje.. ako je prihvaćeno, nema nikakvog razloga čekati tj tad moraš dobiti konkretan odgovor što se čeka (npr dolazak zamjenske robe.. ali tad to konkretno znaš i to je par dana, ne par tjedana osim ako je tek krenuo kontejner iz kine..).

-što si čekao? tj zašto nisi kod reklamacije pitao-tražio? Ako je neispravno ili popravak ili zamjena ili povrat novca. Popravak je stvar servisa, radnih sati.. par minuta ili sat, zuamjena još manje jednostavno ti trgovac izda novo osim ako se čeka dostava a da sad naručiš bilo što stiglo bi za par dana s dosatavom na kućnu adresu.. ako nema, tad ide povrat novca po računu, tad opet nema razloga čekati.

-rok da bi bio rauzman, mora postojati objašnjenje-razlog, npr čeka se prijevoz iz amsterdama u zg.. ili zg-st i to se zna kad stiže, 3 sata, 3 dana.. to je razumno, više od tog nije osim da sad padne snijeg i dođe do zastoja koji tad taj rok pomakne za par dana, to je tad razumno objašnjenje-rok, sve ostalo nije.

-zakon ne definira broj-dane, nego se upravo tako i naziva, razuman rok. Prijava na mingo.hr i isti dan kad inspektor zaprimi žalbu dobiješ 'razuman' poziv-ponudu trgovca... no prije tog trebaš upravo to tražiti od trgovca, svoju robu ili novac, ne čekati.. jer to nikakve veze s razumom ili rokom nema, možda de slušalice čekaju na polici... Zato to pitaš odah trgovca kad reklamiraš, tražiš odmah rok-dan-datum kao što bi i za bilo koji drugi posao-kupnju-popravak (auto, kuća, vodovod, dostava pizze... itd.).

 

*** prava potrošača? To je istovremeno i odgovornost-samostalnost odrasle osobe koja mora znati kako zaštiti svoja prava, kao tražiti. To npr ne rade djeca nego odrasli. Kupac-potrošač je odrasla-samostalna i za svoj interes odgovorna osoba koja tad zna svoja prava i interese. Ne vrijedi samo čekati (da se bilo što samo od sebe riješi.. ili da netko treći to radi za nas, to mogu djeca, ne odrasli). Zato je važno biti informiran i svjestan potrošač, tek tad može zaštiti svoja prava istovremeno i prava svih nas-ostalih, jer tad i trgovci-servisi ne mogu kako žele zavlačiti i sl. tj tad i oni moraju odraditi svoj posao u razumnom roku s razumnim odgovorom, tj moraju razumno raditi svoj posao i preuzeti odgovornost koju im zakon prodajom nameće. Da bi to funkcioniralo, kupac mora tražiti svoja prava, ne čekati.. 3 tjedna s pitanjem o inatu.. sasvim pogrešan način-pitanje koje s razumom i rokovima nema veze. Trgovci mogu biti dobri/loši, ali i kupci jednako, tj svatko mora zaštiti svoj interes da bi sustav funkcionirao i da bi to postala rutina koja se tad ne mora oslanjati na mingo-zakon da bi nešto riješili nego samo za izuzetak..

-prvi korak je tražiti, pitati trgovca, pitati kad, rok.. ili čekati i inatiti se? kako? Tek kad trgovac to ne rješi, tad upada država-zakon.

nhooydz uto 3.12.2019 10:11

Eto hvala na odgovoru.

 

Zajebavao sam se za inatenje. :)

 

Zvao sam već u dućan i rekli su mi pa to je došlo na servis i sada se to čeka. Naime radi se o BT slušalicama, zbilja sam mislio da će biti riječ o normalnoj zamjeni proizvoda kao u svakom dućanu gdje to traje max par dana. Budem danas nazvao opet jer je treći tjedan a ja još nemam informacija, htio sam samo vidjeti koje su mi mogućnosti/argumenti. hvala.

sandokan111 uto 3.12.2019 10:43
nhooydz kaže...

Eto hvala na odgovoru.

Zajebavao sam se za inatenje. :)

Zvao sam već u dućan i rekli su mi pa to je došlo na servis i sada se to čeka. Naime radi se o BT slušalicama, zbilja sam mislio da će biti riječ o normalnoj zamjeni proizvoda kao u svakom dućanu gdje to traje max par dana. Budem danas nazvao opet jer je treći tjedan a ja još nemam informacija, htio sam samo vidjeti koje su mi mogućnosti/argumenti. hvala.

 Prava neka procedura bi bila da si nakon recimo tjedan dana poslao pisani prigovor nakon telefonskog upita sto se dogadja, na njihov odgovor da je na servisu, ovisno kad stigne posaljes prijavu na mingo, opet pisano. Ovako zivkanje bez pisanog traga nigdje ne vodi jer nemas nekog dokaza da si se raspitivao za proizvod. Radje posalji mail tako da imas pisani trag i objasni im da je razumni rok prosao te da sljedeci mail, odnosno pisanu predstavku saljes na mingo.hr jer ovako ocito ne ide nigdje te se cekanje oteze u nedogled.

ihush uto 3.12.2019 13:11
nhooydz kaže...

Dobio sam mail od servisa koji se nalazi u sloveniji, budem poslao mail pa da vidimo što je s time.

 -zašto se dopisuješ sa servisom? -rješavaj s trgovcem.. ili, kako želiš, ti si kupac, ti biraš :)

sandokan111 uto 3.12.2019 14:22
nhooydz kaže...

Dobio sam mail od servisa koji se nalazi u sloveniji, budem poslao mail pa da vidimo što je s time.

 Slao si mail trgovini i direktno ti je servis odgovorio? Ili si slao mail servisu?

 

Sva komunikacija ide preko trgovine, nek oni rjesavaju to za tebe jer im je to zakonom odredjeno. Od servisa ces dobijat svakojake odgovore koji ne moraju bit tocni jer oni pravno prema tebi nisu odgovorni, pa mozes dobit i odgovor "od*ebi u troskocima bit ce kad ce bit" i poklopi ti slusalicu (normalno ovo nije ljudski ni ocekivano, ali kao neki moguci primjer ekstrema) i ti tada apsolutno nista ne mozes njima napravit. To da je u sloveniji ti je bitno isto kao i da je u garazi ispred tvojih vrata. Jel kod tebe? Nije. Jel koristis proizvod koji si platio? Nisi. Koliko? 3 tjedna. Apsolutno je nebitno gdje je.

DirectC sri 4.12.2019 20:20

Potpuno se slažem kad sandokan111 kaže da "zivkanje bez pisanog traga nigdje ne vodi jer nemas nekog dokaza dasi se raspitivao za proizvod". Eto ja sam tako, čekajući rješenje svoje reklamacije napisane 08.11.2019 na adresu prodavatelja,  iznenađen  kad sam početkom ovog mjeseca primio telefonski poziv od istoga. Poziv je stigao na telefonski broj koji je bio moj kontakt broj dat prodavatelju prlikom kupnji iz nekih ranijih godina. Ljubazni djelatnik ugodnog glasa predstavio se je kao član tima moga prodavatelja, naravno, u želji da mi ponudi rješenje moje reklamacije.  Pošto sam upravo tada bio krenio za svojim poslom, prema kojemu je i glavnina moje pažnje bila usmjerena, ispričao sam se i zamolio ga za razumjevanje da bez ljutnje odgodimo razgovor. Dodao sam da bih ipak radije želio primiti email o odluci prodavatelja a kojega  bih mogao u miru pročitati. Djelatnik se je uljudno složio s mojim prijedlogom i obećao mi ispuniti molbu.

Pošto ništa nisam primio ja sam odlučio poslati email prodavatelju te ga podsjetio kako obećanje o slanju rješenja o reklamaciji očekujem na email adresi koju upavo gleda ispred sebe.

Email adrese putem koje je i krenila moja narudžba kao i sve dosadašnje poslane odnosno primljene poruke.

Sve u cilju kako se nebi dogodilo da djelatnik iz tima prodavatelja odjednom pronađe i moju staru kontakt email adresu, te na nju greškom uputi poruku. Eto poruku  sam poslao 02.prosinca 2019. i očekujem odgovor, odnosno nekakav pisani trag, u nekom razumnom roku.

 

 

 

nhooydz čet 5.12.2019 10:04

Poslao sam ja mail mall.hr-u pa čekam odgovor. Već 2 dana, mislim da ako do sutra ne odgovore dodati neko nadlezno tijelo u mail ili kakoveć, ne mozes mi male slusalice 3 tjedna điberit, ne mozes jednostavno.

poyas pet 6.12.2019 11:55

Imam pitanje vezano uz garanciju na grafičku karticu Asus Rog strix 1080Ti... Radi se o tome da sam tijekom njenog korištenja čuo zvuk sličan zvuku cvrčka iz računala. Otvorio sam kućište i vidio da se s jednog ventilatora odlomila jedna lopatica... Karticu sam odnio u servis trgovine kod koje je kupljena... Karticu su primili na servis i pri tome me upozorili da misle kako je to fizičko oštećenje koje nije pokriveno garancijom ali da će provjeriti s uvoznikom... Sljedećeg dana primam obavijest mailom kako se "jamstvo na grafičku karticu odbija zbog fizičkog oštećenja uz napomenu da serijski od grafičke kartice ne prolazi u njihovoj bazi serijskih brojeva. Poslali smo upit uvoznicima uzimali smo karticu te godine samo kod 2 uvoznika i jedan i drugi su potvrdili da kartica nije njihova. Poslali smo im sliku oštećenja i oba ovlaštena servisa su potvrdili da to ne bi prošlo pod garanciju te da se jamstvo odbija u tom slučaju".

Po primitku navedenog odgovora, sljedećeg dana dolazim do trgovine u kojoj na moje inzistiranje ipak priznaju njihovu pogrešku kod upisa serijskog broja kartice (iako je skeniran skenerom kod preuzimanja) te da je ipak kupljena kod njih međutim po njima garancija više ne vrijedi radi fizičkog oštećenja... Moje pitanje je da li je to točno i imam li kakvu mogućnost izboriti se za svoja prava ili su u pravu oni...

ihush pet 6.12.2019 12:18
poyas kaže...

Imam pitanje vezano uz garanciju na grafičku karticu Asus Rog strix 1080Ti... Radi se o tome da sam tijekom njenog korištenja čuo zvuk sličan zvuku cvrčka iz računala. Otvorio sam kućište i vidio da se s jednog ventilatora odlomila jedna lopatica... Karticu sam odnio u servis trgovine kod koje je kupljena... Karticu su primili na servis i pri tome me upozorili da misle kako je to fizičko oštećenje koje nije pokriveno garancijom ali da će provjeriti s uvoznikom... Sljedećeg dana primam obavijest mailom kako se "jamstvo na grafičku karticu odbija zbog fizičkog oštećenja uz napomenu da serijski od grafičke kartice ne prolazi u njihovoj bazi serijskih brojeva. Poslali smo upit uvoznicima uzimali smo karticu te godine samo kod 2 uvoznika i jedan i drugi su potvrdili da kartica nije njihova. Poslali smo im sliku oštećenja i oba ovlaštena servisa su potvrdili da to ne bi prošlo pod garanciju te da se jamstvo odbija u tom slučaju".

Po primitku navedenog odgovora, sljedećeg dana dolazim do trgovine u kojoj na moje inzistiranje ipak priznaju njihovu pogrešku kod upisa serijskog broja kartice (iako je skeniran skenerom kod preuzimanja) te da je ipak kupljena kod njih međutim po njima garancija više ne vrijedi radi fizičkog oštećenja... Moje pitanje je da li je to točno i imam li kakvu mogućnost izboriti se za svoja prava ili su u pravu oni...

 -u tom slučjau je najvjerojatnije muljaža trgovca (sivi uvoz..), jer s barkodom nema grešaka, baza-podaci tj to bi znali istog trena kad si predao grafičku na reklamaciju. Kao što su to naknadno ipak priznali kao neku 'grešku' .. no odbijaju reklamaciju zbog fizičkog oštećenja.. ok, to je legitiman razlog, no tad je to trebalo biti odbijeno kod zaprimanja tj upravo muljanje i prebacivanje krivnje, sn-broja govori da je to roba na sivo (ne kroz normalne distibutorske kanale..)..

+ da je to normalna roba, tad bi i taj kvar 99% bio prihvaćen pod jamstvom, mada se može legitimno odbiti kao fizičko oštećenje, tj distributeru i proizvođaču je to zanemarivo mala stavka i važnije im je renome branda + da si na vrijeme prijavio kvar (cviljenje..) dobio bi novo, s novim jamstvom + ako nema starog modela, ponudili bi ti novi-jači.. jer to tako rade brandovi-proizvođači i tako se to radi s legalnom robom, dok se s ovom 'sivom' za skuplje komponente trgovac izvlači i odbija jamstvo ako nađe mogućnost kao fizičko oštećenje.

-u čemu je stvar, ako roba ima jamstvo, tad trgovac nema problem, nema trošak.. to sve pokriva proizvođač a trgovac je samo posrednik. Ako nema jamstvo, tad mu je to direktan trošak iz džepa a to je polovica plaće i dovoljan razlog da ako može odbije (dok pod jamstvom tog razloga jedanostavno nema).

-imaš račun, to je dokaz kupnje.. osim ako trgovac dokaže da si zamijenio karticu.. ali pošto je 'ispravio' broj tad je to ok.. ostaje samo pitanje iz kojeg izvora, koji distributer.. a ako nema tog izvora, tad je na sivo, tad prijavi na mingo.hr i dobit će kaznu.. a ti novu karticu.

- ako se i dalje odbija reklamacija po jamstvu, tad traži po osnovi materijalnog nedostatka, ako je do 2 godine.. tad se tužiš s trgovcem (nema veze s jamstvom-proizvođačem).. no to je tad jedino što ti preostaje ako nema jamstva tj ako nije iz legalnog lanca distribucije.. (kao da si nešto kupio na jakuševcu.. na tržnici ili oglasniku... i to rade trgovci + pdv.. na sivo).

poyas pet 6.12.2019 12:39

Razgovarao sam ispred servisa s još nekoliko osoba koje su donijele kartice na servis pod garantnim rokom i gotovo svi su dobili prvi odgovor kako kartica nije kupljena kod njih... Čini se kao da je to nekakav dogovor unutar trgovine i servisa... Tek na ponovnom dolasku i upornom inzistiranju na tome da je kartica kupljena kod njih, nekako se uspjeva doći do toga da je ipak kupljena kod njih... Što se mene tiče, nije bilo zvukova koji bi prethodili otkidanju lopatice ventilatora tako da nisam imao neki znak koji bi mi prije samog loma lopatice ukazivao da će se to dogoditi pa shodno tome nisam je mogao prije navedenog događaja skinuti i odnijeti u servis... Kartica je kupljena 15.09.2017. godine tako da je prošlo dvije godine od kupovine ali garantni rok još traje s obzirom da je 3 godine... Nisam pametan što mi je za činiti, pomiriti se s time i se upustiti u borbu i dokazivanje da se to nije dogodilo mojom krivnjom već vjerojatno radi greške u materijalu ili nečeg sličnog tome....

sandokan111 pet 6.12.2019 12:42
poyas kaže...

sljedećeg dana dolazim do trgovine u kojoj na moje inzistiranje ipak priznaju njihovu pogrešku kod upisa serijskog broja kartice (iako je skeniran skenerom kod preuzimanja) te da je ipak kupljena kod njih međutim po njima garancija više ne vrijedi radi fizičkog oštećenja... Moje pitanje je da li je to točno i imam li kakvu mogućnost izboriti se za svoja prava ili su u pravu oni...

 Pa jesu ispravili serijski broj? Ili su samo rekli "je krivo je upisano" :) Jer ako ga nisu ispravili znaci da nemaju ispravni. A i sam mozes provjerit serijski broj, ispod barkoda bi trebao pisat...

 

Sto se tice kartice, sad posalji prijavu s materijalnim nedostatkom, ne garancijom. Odlamanje krila venta tesko moze proc pod fizicko ostecenje. Neznam kojim nacinom to ostecenje moze nastat osim ako ti ne vadis van karticu svako par dana i malo se dodajes s njom s prijateljima, ili si isao ispuhivati/cistiti racunalo pa si razvalio vent sam. Ovako nesto je tesko sad utvrditi. Ako znas da to nisi sam razvalio posalji ovako prijavu pa ces vidjet sto se dogadja. Svakako, ako sam vidis da serijski broj nije u redu (na naljepnici na kartici) jer je isti kao taj koji su oni potvrdili da nije uvezen, onda je trgovina nesto muljala i obavezno treba prijaviti, al ne vjerujem da bi se ovim stvarima isli baviti, prije je pogreska pri prijepisu.

 

edit:

nista od materijalnog nedostatka, sad is napisao da je proslo 2god.

poyas pet 6.12.2019 12:50

Na prvo i drugom radnom nalogu serijski broj je isti i istovjetan je onom na kartici... Dakle evidentno je da ga nisu krivo upisali... Malo me to čudi od trgovine koja je jako poznata i vjerojatno je prodala najviše grafičkih kartica u zlatno doba rudarenja... Dakle ako sam te dobro shvatio, savjetuješ mi da trgovini pošaljem prijavu s materijalnim nedostatkom..  Sad sam tek vidio da ništa od prijave materijalnog nedostatka jer je prošlo dvije godine... Drugim riječima da se pomirim s time i pokušam sam nekako sanirati ventilatore...