Općenito o ICT biznisu

Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

ihush sri 18.9.2019 21:50

-ajd daj konkretan citat/quote.. tj (naš zakon) i što je zapravo tvoje pitanje? :))

.. jer, mada su eu zakoni važeći, primarno možemo razglabato i našim-provjerljivim zakonima tj konkretni članci-tumačenje, dok je neki text online možda problem terminologije/tumačenja-prijevoda i sl.

npr ne postoji zakonksko jamstvo pa rečenica 'zakonsko jamstvo obvezujuće za trugovca' nema nekog smilsa, odnosno možemo čitati da zakon obvezuje, itd.. ali se zakoni moraju precizno čitati-provoditi, ne neka slobodna interpertacija tj mora biti dovoljno točna-precizna inače je zbunjujuće. (kao takva rečenica). Ostatal rečenice se odnosi na materijalni nedostatak, tj iz tog zakona, po toj osnovi.. jer jamstvo nije stvar zakona, tj može postojati jamstvo proizvođača, ne mora, može biti godinu-dvije-više.. nema pravila-zakona, to je samo stvar renomea-branda-reklame (i kvalitete) a upravo zato je kao dodatak materijalna odgovornost za ispravnost robe izmišljena-dodana kao zakon tj onaj tko robu stavi na tržište mora snositi odgovornost, neovisno ima li roba (proizvođačko) jamstvo. To je odgovornost trgovca i kad ima jamstvo proizođača (ima za svu teh.robu..) tad je miran, nema problem.

 

-evo jedan link, na text koji laički objašnjava razliku mat.nedostatak i jamstvo/jamstveni-garantni listi itd..

 

mogu 'popraviti' gornju rečenicu, npr zakon, obvezuje trgovca kao odgovornog za bilo koji krvar-neispravnost-nedostatak.. a po kojoj osnovi će nedostatak biti otklonjen ovisi o tome ima li roba jamstvo proizvođača ili ne.. tj ako nema tad se 'natežemo' s trgovcem, no u oba slučaja odgovoran je trgovac, jer on je taj koji posluje s kupcem (ne proizvođač-servis-distributer..) i zato to tako piše, mada je malo ofrlje-kolokvijalno..

Armor sri 9.10.2019 13:00

Kod produženja ugovora kod teleoperatera, dal mogu dobiti neku pismenu potvrdu istog, koja zahtijeva moj potpis?

Ili barem pismeno uz ono pravo od 2 tjedna ukoliko nekaj nije kao dogovoreno...

ihush sri 9.10.2019 13:49

od ljeta po hakomu, moraš dobiti papirnati ugovor, potpis.. mada i dalje vrijedi telefonski, obvezni su poslati papirnati, tek od tad si pod ugovorom... ali se to ne odnosi retroaktivno, pa postojećima vrijedi stari ugovor i zakon ne kaže da moraju napraviti novi dok je produljenje samo produljenje.. na postojeći stari ugovor koji možda ne postoji itd.. (tipična naša nedorečenost, tj zato jesmo zemlja=slučaj..) .. dok se netko iz hakoma to ne sjeti rasčistiti tj rastumačiti, jer su oni kao regulator jedini relevantni u tumačenju zakona. (kao primjer s naplatom HP-poštarine 4,5kn.. koju sad tumače drugačje nego što su to radili par godina dok je zakon pri tome isti nepormjenjen..)

-da raskineš ugovor, sklopiš novi, tad bi morao dobiti papir.. i tek od tog datuma bi bio pod ugovorom, ostaje nejasno vrijeme između, mora li operater pružati uslugu, može li naplatiti ili smije li naplatiti itd.. tj tad ili ugovor na dljinu vrijedi ili ne vrijedi. Po novom mora papir.

-dok ugovor neki mora postojati.. traži i dobit ćeš ga, mada i bez tvog potpisa, tj opći formular s generičkim kaluzulama koji se poziva na bezbrojne opće stavke ugovora koje se ne nalaze tamo nego u općim uvjetima operatera koji su možda nekad bili drugačiji (u vrijeme kad si sklapao ugovor) i danas.. itd itd.. pa kad u to dodamo da us dva operatera pokupovala sve ostale i kao pravni sljednik nasljedili ugovore.. čušpajz.

-zapravo taj ugovor je samo komad papira, bitne su stavke, manje sam potpis mada po novom je tek tad važeći, dok problem stavki kao opći uvjeti jednostavno ako je bio online danas ne možeš vidjeti jer je današnji možda izmjenjen a operater ti nije dužan poslati te dokumente tj to nije dio ugovora bar onaj dio papira koje navodi zakon-hakom.

+ prisjetimo se da dokument ispisan na računalu vrijedi bez potpisa i pečata, da je pečat izbačen iz upotrebe (nepotreban-nevažan) .. i da se to ugl odnosi na ispis računa-trgovine, dok je ugovor osnva ispostavljanja računa korisniku za pružene usluge i ugovoreni paket + dodatne uvjete koje korisnik vjerojatno uzima u paketu s ugovornom obvezom (terminski ugovor na rok ugl 2 godine).. i to su dva odvojena-zasebna ugovora, tj osnovni je ugovor o pružanju usluge, dok je ovaj dodatni ugovorna obveza zbog neke pogodnosti, paket, nešto-benefit za korisnika ali i za operatera jer time veže korisnika na konkretan rok kad bez penala tj opravdanog razloga ne može raskinuti ugovor tj ugovornu obvezu na rok.

 

btw možda pogrešna tema, mada je dio zakona .. ovo je ipak za reklamacije.

 

treba za to pritisnuti malo hakom, mingo, operatere.. treba tražiti ugovore-papire, jer kad se nešto osporava, tad je papir najvažniji a web informacje su beskorisne tj promjenjive (samo mjena stalna jest...) .. i tad kad se malo zagrebe posljednje A1 povećanje računa +20kn tj izmišljene stavke, može biti kažnjivo, tj kršenje ugovora, postojećeg-važećeg. Država-zakon tj regulator kao hakom moraju o tome razmisliti kad donose neki zakon tj kad i kako ga tumače. Ili je stari-postojeći ugovor važeći (a tad A1 nema pravno jednostrane izmjene ugovorene usluge i CIJENE) ili je nevažeći i tad svi korisnici moraju dobiti novi ugovor, potpisati ga i tek tad operater ima pravnu osnovu izdati račun za pružene usluge, bez tog ugovora nema osnovu i izdavanje računa tad mora biti kažnjivo. Hakom je u tom slučaju odgovorio samo parcijalno tj na pitanje ima li operater pravo mijenjati cijene-cjenik. Ima. Važeći-trenutni cjenik je cjenik, korisnik koji ima samo ugovor o pružanju usluge, plaća po važećem cjeniku. Korisnik koji ima dodatni ugovor, ugovornu obvezu na neki rok, uzima paket, pogodnost, popust.. tj utpavo ono čime ga operater mami na potpisivanje ugovorne obveze 0-12-24 mjeseci.. i tad je cjenik nevažan tj plaća ugovoreni iznos kao i penale za prijevremeni raskid no to su kao slučajno previdjeli, nisu pitali, hakom nije odgovorio.. jer nemaju dovoljno pravnika pa slučajno? .. :) Cjenik je za obračun trenutne cijene, npr telefonski račun kad zoveš inozemstvo ili bilo što što nije dio ugovorenog paketa, npr ako nemaš flat internet, flat telefon.. tad je upravo taj dio po važećem cjeniku, kojeg operater može mijenjati kad god poželi (uz objavu, hakomu itd) .. ali se to tad ne odnosi na one korisnike koji imaju UGVORNU OBVEZU, jer je to zasebni ugovor i cjenik se samo primjenjuje na stavke koje su izvan ugovorenog paketa. Namet od 20kn nje dio ugovorenog paketa nego izmišljena-nova stavka, nije cijena megabajta ili telefona, tv kanala.. nego zasebna koja čak po njima služi 'unaprijeđenju'.. a što nas kao korsnike čini investitorima ili donatorima? ili što mene briga što oni žele .. gledma ugovor, iznos i ispunjavaju li ugovoreno jednako kao što i oni gledaju plaćam li ja ugovoreno, ne jesam li zadovoljan i želim li unaprijediti gledanje tva (pa se u karikiranim primjerima kaže da korisnik može njima poslati jednak račun-stavku sa željom kupnje novog TV prijemnika kako bi uživao u konzumaciji sadržaja ...)

 

-što će ti ugovor.. samo za gubiti živce? :)

-traži i moraš ga dobiti, tek tad ćeš biti razočaran jer je ovo i dalje ista država-slučaj...

Logi95 ned 13.10.2019 10:36

Pozdrav, evo novi sam ovdje i jako sam zainteresiran za ovu temu

Znaci procitao sam 80% i sve kuzim ali imam pitanje.

 

Serviser sam i vecinu toga kuzim i sam, veliki dio potrosackih prava znam otprije i trudim se savjetovati sve oko sebe po potrebi.

Riknula mi je graficka GTX 1070 (MSI Aero OC), sam ju nisam bio u mogucnosti otvoriti jer ima garantnu naljepnicu ali fizickih ostecenja nemoze bit.

Naravno kao serviser znam da ju niko nece bit u mogucnosti slozit posto je mrtva skroz a to se ne servisira (kao i vecina pc komponenata kako je i navedeno u vec par postova na ovoj temi).

Graficka je pod jamstvom 3 godine, od koje je ostalo manje od dva mjeseca (ajde da se i meni potrefi da nije dva mjeseca nakon sto zavrsi :D ).

 

Poprilicno sam siguran da istu nece imati, pa me zanima pravo o zamjeni za drugu odnosno povrat novca s obzirom da trgovina trenutno nema povoljne cijene za mene kao potrosaca.

Znam da je napisano vise puta, ali prvo me zanima ako mi ponude identicnu za zamjenu, moram li ju uzeti ili mogu inzistirati na povratu sredstava?

Ako dobim identicnu, naravno inzistiram da mora garancija biti na nju nova, dali se ona tretira kao novi kupljeni proizvod, odnosno krece novih 6 mjeseci za reklamaciju u slucaju nedostataka?

Jos jedno pitanje je ukoliko ju zamjene za identicnu, a ta druga isto u iduce 3 godine krepa, dali imam pravo na povrat sredstava u punom iznosu u kojem je prva kupljena?

Dodatno pitanje bi bilo sto da smatram razumnim rokom, prije tjedan dana je predana trgovcu. Vidim da se vecina Vas iskusnih vodi na pravilo 15-30 dana max, pa bi me zanimao primjer poruke koju posaljete trgovcu za provjeru svoje reklamacije? Btw savjetovan sam od strane prodavaca koji ju je primio na reklamaciju da vecinom rijesavaju unutar 2 tjedna, takodjer mi je bilo drago sto su mi na reklamacijskoj primci naveli i kontakt servisa u koji ide na provjeru, pa evo s te strane zasad pohvale svijetu medija.

ihush ned 13.10.2019 11:13

-ako si već predao, prije tjedan dana.. -tad pitaš ono što te zanima, pa i kad će biti riješeno.

-to si zapravo već pitao i dobio njihov odgovor cca 2tjedna.. i o tebi zavisi jesi li zadovoljan čekanjem, tj već tad si mogao požurivati (jer baš nikakve razlike nema da istu stvar obave prvi dan ili nakon tjedna-mjesec.. jer neće popraviti, jedino mogu čekati od dobavljača-proizvođača nabavu identičnog modela.. i to se zna, ima ili nema, zna se kad roba stiže jednako kao što se zna vozni red svega u prometu..).

 

-kvar pod jamstvom, prihvaćen, jer si već predao i čekaš.. tad dobiješ zamjenu-novo, s novim računom i jamstvom (jednako kao da kupiš novo, isto je). Ako nema, tad ide povrat novca s računa. To je stvar jamstva, jamstvenih uvjeta i nema kompromisa, tj to nije reklamacija po osnovi materijalnog nedostatka kad bi se s trgovcem dogovarao o načinu zamjene ili iznosu. (tad može zamjeniti za bilo što, dok pod jamstvom ne može, mora biti isti proizvođač, model.. zbog uvoza, zbog pravila igre..) Pod jamstvom trgovac ništa ne može odlučivati, samo je kranja točka s kojom sve rješavaš, tj ili dobiješ robu ili novac.

 

-loša praksa je slati kupca u servis ili davati mu tel.broj servisa, jer kupac sa servisom nema baš ništa, servis ti ne daje novo ili novac, jer servis to nema, on samo obavijesti ostale u lancu o tome, distributer-trgovac. To trgovci rade kako bi sa sebe maknuli obvezu brige o tome.. a to im je posao i jedino se trgovcu možeš žaliti, ne možeš servisu ili distributeru.

-prijavi na mingo.hr, navedi da je 2 tjedna čekanja nerazuman rok, jer popravka nema i samo čekanje neće ništa promijeniti, tj ako se čeka dostava zamjesnke tad to trgovac ima kao info, ako je nema, tad nema ni smisla čekati jer se neće stvoriti iz zraka.. čekanje koje je smao otezanje, jer na kraju će trgovac isplatiti po iznosu računa i to može već prvi dan reklamacije tj nakon što servis potvrdi kvar pokrivne jamstvom i kad distributer javi trgvocu da konkretne robe neme (i neće biti dobavljiva, ako je dobavljiva tad se zna i datum, točno vrijeme kad stiže pošiljka..). Tako da od tog trena trgovac tebi može isplatiti po računu, čekanje je tad besmisleno i po toj osnovi nije ono što zakon definira kao razuman rok, jer ne postoji razuman rok kad se nešto NE MOŽE, isključivo je razuman rok smao za ono što se može tj kad se zna dopijeće pošiljke. To trgovac mora znati, mora i kupac da bi se tako postavio tj tražio svoja prava bez besmislenog čekanja. Upravo po toj osnovi mingo može naložiti trgovcu da riješi reklamaciju (ili da da razuman rok u kojem će biti riješeno, tj kad postoji mogućnost dobave zamjene identične robe za koju se već u strartu zna da ne postoji..

-ne nazivaj servis, jer to je posao trgovca i on može i mora 'stisnuti' servis, tj servis nije taj koji to oteže, jer nema što otezati ako je diagnosticirano i potrvđeno, tad je posao servisa gotov. Servis nije taj koji uvozi robu, nije taj koji tebi isporučuje robu ili novac nego je servis samo servis i koliko vidim, obavili su svoj dio posla. Distributer zna ima li ili ne zamjenu, ako nema odobrava trgovcu isplatu po računu. Trgovac tad tebi isplati iznos po računu .. i zato sve moraš rješavati s trgovcem, ne nasjesti priči da je kroz servis brže, jer ne može biti, tj već prvi dan si znao da zamjene nema kao ni popravka.. i da je sve ovo samo čekanje kao i to da nakon što prođe tjedan-dva-tri.. nećeš dobiti identučnu vga, nego novac a tad isti taj novac možeš već sad dobiti.

 

-trgovci i kupci se MORAJU naviknuti na takav model rada-odgovornosti. Ne stalno prebacivati posao n anekog drugog kao servis, jer servis s tim nema ništa, ne naručuje robu, nema ju na lageru, ne isporučuje kupcu niti ima novac koji bi isplatio. Servis nema nikakvu ugovornu obvezu prema kupcu, dok trgovac ima. Trgovac može reći npr 'nemam vremena' ili 'to je vanjski servis..' .. mora iamti vremena, mora imati (interni) tel.broj i nazvati-pitati, mora znati gdje mu je roba, kad će stići, popravljeno-status.. jednako kao što trgovac to zna sa svu ostalu robu koju ima na lageru ili je naručeno (pa ti kaže da će sutra ili kad već biti raspoloživo) .. to trgovac jednostavno mora, ako misli biti trgovac i poštivati zakone, tj odgovornost koju time snosi. Ako je robu prodao, dobio je maržu, time i odgovornost kao kranja karika u lancu s kojom jedino kupac ima kontakt. Dati broj servisa (ili distributera) je besmisleno. Obveza trgovca je da se o tome pobrine. Rokovi mogu biti samo stvar interne logistike između trgovina-servis-distributer, brzina dostave robe kamionom ili bankovni trasnfer novca.. sve što se znalo prvog dana kad si predao na reklamaciju se znalo i tad i već te sekunde si mogao imati rješeno, tj novac u ruci kojim bi s police kupio neku novu trenutno raspoloživu vga.. ovako samo besmisleno gubiš vrijeme, tj trgovac neopravdano rasteže rokove koji nisu razumski.

 

- Zato mingo to može požuriti.. i to rade iznenađujuće brzo-efikasno, ponekad isti dan dobiješ poziv-ponudu trgovca 'na obostrano zadovoljstvo' i tad nekim ''čudom'' nema više nekih par tjedana čekanja Godota..

Logi95 ned 13.10.2019 11:33

Ako je jamstvo na uređaj 3 godine, iste te 3 godine mogu koristiti i materijalni nedostatak? 

Odnosno ono što mi nije jasno, mogu li se u ovakvom slučaju uopće pozvati na materijalni nedostatak umjesto na jamstvo?

Također, u slučaju da mi se grafička zamjeni i iduća opet rikne zanima me mogu li onda neovisno o jamstvu tražiti povrat novca za proizvod ili se moram opet pomirit sa tim da ću dobit još jednu najvjerojatnije refurbishanu od proizvođača?

 

EDIT:

Znači zanima me s obzirom da pričamo o toj temi, da sam došao u poslovnicu i direktno se pozvao da vga ima materijalni nedostatak i da ne radi (bez obzira što je skoro 3 godine stara i pred samim istekom garancije), te da želim povrat novca, mogao bih dobiti isti umjesto prolaziti servisnu proceduru iste? Ili bi ta procedura trajala samo do ustanovljenog kvara odnosno kad bi neki njihov tehničar vidio da nije ništa po njoj dirano?

ihush ned 13.10.2019 11:57

-ne, mat.nedostatak je odgovornost trgovaca, nema veze s jamstvom, na nivou EU, 2 godine.. (+koji dan duže se prizna). Po toj osnovi, trgovac nema nikakvu obvezu prema kupcu jer je isteklo +2godine.

-jamstvo je bolja osnova za PC-komponente.. druge brnaše, građevina-auti-nešto.. možda nije tj ovisi o jamstvu koje netko daje, proizviđač-trgovac i sl. jer svatko može dati jamstvo ali samo jamstvo ne postoji kao obveza po zakonu. Ali ako jamstvo postoji tad je ono 'zakon' tj ono što se jamči mora se i provesti dok je mat.nedostatak 'generička' odgovornost i stvar dogovora-natezanja pa i cjenkanja dvaju strana trgovac-kupac.

 

-ako se zamjeni, imaš novo jamstvo. Ako ta nova crkne u jamstvenom roku, opet imaš novo jamstvo, tj svaki put kad se stvar-roba mijenja, kad je novo.. jer je to roba-artikal, ne popravak kao dio artikla-robe. Npr automobil ne bacaš nego se popravlja, vga-RAM i sl se ne popravlja jer samo par tvornica u svijetu ima tehnologiju kojom se može proizvioditi + trošak.. nije to limarija auta. Tad ide novo + novi račun koji uključuje i novo jamstvo. Teoretski npr neki SSD možeš imati 'vječno' novi pod jamstovm ako se kvari unutar jamstvenog roka i to uopće nije trošak trgovca (ali smanjuje zaradu jer ne moraš kupiti drugi..).

-PC komoponente se ne popravljaju, dok se bijela tehnika, vozila i sl.. popravljaju, bar neki dio. Ako je proizvod popravljen, tad nema novog jamstva, jer nema novog proizvoda-robe (koja ima svoje novo jamstvo) i tad ti vrijeme jamstva ostaje od stare-postojeće robe-računa (+ možeš tražiti vrijeme dok je u popravku..).

 

-trgovac ti ne smije uvaliti neku bezveznu robu. Može biti isključivo ista-identična serija.. isključivo proizvođačevo, opet s normalnim uvjetima kao i normalnim jamstvom. Ako tog nema, tad ide povrat novca, tj storno, jer jedino je to zaknski moguće, zbog poreza-carine-uvoza-deklaracija.. tj samo proizvođačevom robom možeš zamijeniti pod jamstvom, ne neki drugi brand ili drugu seriju.. jer tad to nije ista roba, tad to nije zamjena nego nova roba, novi uvoz, nova carina.. tj to je tad ako trgovac kemija porezni prekršaj i knjigovodstveno muljanje, mada ti kao kupac možeš biti zadovoljan, npr da umjesto 1070 dobiješ pod zamjenu npr 2070.. ti si tad zadovoljan, ali je tad kršenje zakona-poreza, pravila igre. + morao bi tad dobiti i novo jamstvo a jamstvo je povezano raunom, fiskalizacija.. i tad problem što je jedini način da trgovac to napravi 'na crno' jer inače bi on morao platiti pdv na robu koju nije prodao.. i imali bi manjak on i distributer na lageru-stanju.. knjigovodstveno je to kemijanje-kažnjivo (zato i postoji fiskalizacija kao i dvojno knjigovodstvo i inspektorat-proezna).

 

-smiješan/paradoksalan primjer od prije cca godinu dana, na vga je samo ventilator cvilio.. kvar koji se lako popravi tj lako je promijeniti hladnjak i kupac-forumaš je u temi i to pitao, tj nije se usudio upravo zbog jamstva sam to raditi.. urkatko, popravak od stotinjak kuna + sam bi kupio i promijenio ventilator, ne.. normalna procedura pod jamstvom i dobije novo ili povrat po računu s kojim može kupiti što želi. Jer jedino ovlašteni servis može obaviti zamjenu + mora imati originalan zamjesnki dio proizvođača (ne neki koji se prodaje u trgovini treće firme..) a to proizvođaču nije u intersu, tj skuplje je imati lager rezervnih dijelova nego dati novu koja je njima sitnica.. i tako je dobio novo. Drugi dobije povrat novca ako nema novog i to je to. Tako rade veće trgovine jer ne mogu kemijati, tj kažnjivo dok samo mali to pokušavaju dok se ne opeku a tad cvile kako su samo pomogli kupcu .. i pri tome kršili zakon, porez-knjigovodstvo.. tj zbog gluposti-neznanja jer čak trgovac time ne mora ostvariti zaradu. Čak kad je trgovac tako dobar, kad želi pomoći, bolje je da se samo drži protokola jer i neznanje je kažnjivo tj nije isprika ako porezna nešto primjeti.

 

-refubrišana roba.. mora tako biti označena, tad ako ti trgovac to uvali, to je direktno kršenje zakona.. tj to je prevara-zavaravanje kupca. Možeš ti nešto prihvatiti, čak biti zadovoljan, ali to i dalje može biti protivno zakonu-porezima-kemijanje .. i ako to trgovac radi, treba što prije kazniti ga, tad će svima biti lakše. Ako sumnjaš - mingo.hr... stvarno rade svoj posao, pgotovo što tad više nema nepotrebnog otezanja s rokovima, urazume se trenutno. :)

Logi95 ned 13.10.2019 12:23

Okej, evo da ostanemo na SSD-u za primjer. Zamijene mi ga prvi put, pa drugi pa recimo još i treći.

Popi*dim jer se proizvod konstantno trga i želim povrat novca umjesto iduće zamjene, jel ima kakvih pravila po tom pitanju ili je to dobra volja trgovca ako izađe u susret?

Mogu uzet kao primjer laptope koje servisiram, znači prilikom 3.  hardverskog kvara ako osoba traži CB (credit back), može ga dobiti i neće se dalje uređaj popravljati. Ako je 4. kvar onda ide obavezno jer je neisplativo ulagati više u uređaj koji očito ima većih problema.

Konkretno rečeno imam usb stick s kojim mi se to već par puta dogodilo i u linksu su mi ga zamijenili i svaki put dobim novu garanciju, mada već pomalo ludim jer je ovo 3. ili 4. već i vidim da serija nevalja a imaju ih i dalje u prodaji.

 

Puno hvala na informacijama, pogotovo sad ovo za refurbishanu robu, nisam znao da su obavezni samo dat novu.

 

I još bi ponovio pitanje koje sam gore postavio:
Jos jedno pitanje je ukoliko ju zamjene za identicnu, a ta druga isto u iduce 3 godine krepa, dali imam pravo na povrat sredstava u punom iznosu u kojem je prva kupljena?

 

Molim odgovor na isto, jer recimo cijena proizvodu može pasti u međuvremenu i ja dobim zamjenu dok vga više nije 4000kn nego 2800kn.

sandokan111 ned 13.10.2019 15:18
Logi95 kaže...
Znam da je napisano vise puta, ali prvo me zanima ako mi ponude identicnu za zamjenu, moram li ju uzeti ili mogu inzistirati na povratu sredstava?

Ako znaci imaju istu tu, uzimas istu tu, nema povrata/izbora u jamstvu vec ide po jamstvenim uvjetima, tu obicno ide servis -> nova ista -> povrat.

Logi95 kaže...
Ako dobim identicnu, naravno inzistiram da mora garancija biti na nju nova, dali se ona tretira kao novi kupljeni proizvod, odnosno krece novih 6 mjeseci za reklamaciju u slucaju nedostataka?

Dobio si novu, znaci da si kupio novu, sve ostaje isto kao kod novog proizvoda. Rokovi kao da si sad otisao u ducan i dao pare i kupio novi proizvod.

Logi95 kaže...
Jos jedno pitanje je ukoliko ju zamjene za identicnu, a ta druga isto u iduce 3 godine krepa, dali imam pravo na povrat sredstava u punom iznosu u kojem je prva kupljena?

Imas. Ja sam 2 puta mjenjao elipticni trenazer i treci puta sam trazio pare natrag i kupio skroz drugu marku drugdje. Iako istina, ova 2 su se stigla pokvarit u roku od 2 god, tako da sam nakon 2g dobio pare natrag.

Logi95 kaže...
Dodatno pitanje bi bilo sto da smatram razumnim rokom, prije tjedan dana je predana trgovcu. Vidim da se vecina Vas iskusnih vodi na pravilo 15-30 dana max, pa bi me zanimao primjer poruke koju posaljete trgovcu za provjeru svoje reklamacije? Btw savjetovan sam od strane prodavaca koji ju je primio na reklamaciju da vecinom rijesavaju unutar 2 tjedna, takodjer mi je bilo drago sto su mi na reklamacijskoj primci naveli i kontakt servisa u koji ide na provjeru, pa evo s te strane zasad pohvale svijetu medija.

Unutar 2 tjedna ce ti se smatrat razumnim rokom jer sam izraz kaze "unutar", sto moze bit 2 dana, moze bit 14 dana, ali je stvar da ti i trgovac i mingo i svi ostali pravno moraju odgovorit u roku od 15 dana, tako da su se s time pokrili i to bi bio neki razuman rok, zato su i naveli 2 tjedna. Da, istina sve sto je ihush napisao jer se stvari mogu i puno brze obavit, pogotovo u ovim slucajevima gdje ide zamjena/povrat, ali misilm da unutar ovog roka treba ocekivati vecinu reklamacija, a oni su vjerojatno to kao sprancu poslali svima i to je to. Mislim da ce bit sve u redu.

Logi95 kaže...

Ako je jamstvo na uređaj 3 godine, iste te 3 godine mogu koristiti i materijalni nedostatak?

Ne. Jamstvo i materijalni nedostatak su dvije razlicite stvari. Jamstvo moze bit i dozivotno.

Logi95 kaže...

Odnosno ono što mi nije jasno, mogu li se u ovakvom slučaju uopće pozvati na materijalni nedostatak umjesto na jamstvo?

Ocito onda ne :)

Logi95 kaže...
Također, u slučaju da mi se grafička zamjeni i iduća opet rikne zanima me mogu li onda neovisno o jamstvu tražiti povrat novca za proizvod ili se moram opet pomirit sa tim da ću dobit još jednu najvjerojatnije refurbishanu od proizvođača?

Zavisi kad se pokvarila i na sto si se pozvao. Nova graficka = novi prozivod i dalje se ponasas kao da si usao u trgovinu i kupio novu. Ako se pokvarila unutar 2g i pozvao si se na mat. nedostatak onda idu prava koja idu s tim, nevezano sto ti nju nisi kupio vec dobio u zamjenu za jamstvo na bivsoj. Refurbished proizvod se od proizvodjaca tretira kao identican tome koji imas, tako da ako tog imaju to ces dobit jer je to "isti proizvod" koji si kupio te su jamstveni uvjeti zadovoljeni.

Logi95 kaže...
Znači zanima me s obzirom da pričamo o toj temi, da sam došao u poslovnicu i direktno se pozvao da vga ima materijalni nedostatak i da ne radi (bez obzira što je skoro 3 godine stara i pred samim istekom garancije), te da želim povrat novca, mogao bih dobiti isti umjesto prolaziti servisnu proceduru iste? Ili bi ta procedura trajala samo do ustanovljenog kvara odnosno kad bi neki njihov tehničar vidio da nije ništa po njoj dirano?

Ne mozes se pozvati na materijalni nedostatak nakon 2g

Logi95 kaže...

Okej, evo da ostanemo na SSD-u za primjer. Zamijene mi ga prvi put, pa drugi pa recimo još i treći.

Popi*dim jer se proizvod konstantno trga i želim povrat novca umjesto iduće zamjene, jel ima kakvih pravila po tom pitanju ili je to dobra volja trgovca ako izađe u susret?

  Kad se pokvario i na sto si se pozvao? Ako si se pozivao non stop na jamstvo, idu jamstveni uvjeti i mogu ti ga mjenjati 600 puta ako hoce i tako glase uvjeti. Ako se pozoves na mat. nedostatak mozes trazit povrat nakon 1/2/3/4/5/6/700 puta kako hoces.

Logi95 kaže...
Mogu uzet kao primjer laptope koje servisiram, znači prilikom 3.  hardverskog kvara ako osoba traži CB (credit back), može ga dobiti i neće se dalje uređaj popravljati. Ako je 4. kvar onda ide obavezno jer je neisplativo ulagati više u uređaj koji očito ima većih problema.

3 se uzima kao nekakav okvirni broj kad je uredjaj neisplativo popravljati dalje jer ocito ima neku gresku. Nema pravila niti zakonske direktive oko ovog (barem ja nisam upoznat), vec je cisto nekakvo okvirno misljenje vecine s kojom se ocito i vecina ljudi slaze, jer se povrati obicno i traze tek nakon 3. popravka. Ovo bi bilo kao onih 45 dana, s tim da je 45 dana apsurdno retardirana brojka i svi su se oko toga bunili jer nema nekog smisla. 3 popravka je ocito vecini prihvatljivo (cak i meni koji glasim kao iznimno netolerantan kupac. Kao, 1vi puta, ajde desi se, 2gi puta, nemoguce da sad nece popravit, 3ci puta ti vec prekipi i saljes sve u ...). Neko ce popizdit nakon 1 kvara.  Uglavnom nije odredjeno te se opet vracamo, ako je kvar prijavljen po jamstvu, idu jamstveni uvjeti i tehnicki ti ga proizvodjac moze zamjenjivati 500 puta. Normalno da to u danasnje vrijeme ne ide i nikad se ne dogodi iz milion razloga da ne ulazimo dalje sad u sto bi kad bi.

Logi95 kaže...
Konkretno rečeno imam usb stick s kojim mi se to već par puta dogodilo i u linksu su mi ga zamijenili i svaki put dobim novu garanciju, mada već pomalo ludim jer je ovo 3. ili 4. već i vidim da serija nevalja a imaju ih i dalje u prodaji.

Pa ako se dogodilo unutar 2g pozovi se na mat. nedostatak i trazi povrat.. ako je van 2g i ide jamstvo, onda da, mogu ga 400 puta mjenjat. Ocito i oni znaju da je neki skart i drze ih dok ih se ne rjese s lagera jer nemaju gdje s njima, sto je i oke.

Logi95 kaže...
Puno hvala na informacijama, pogotovo sad ovo za refurbishanu robu, nisam znao da su obavezni samo dat novu.

Refurb je novo s strane proizvodjaca jer nosi sa sobom potpuno iste jamstvene garancije kao i novi uredjaj.

Logi95 kaže...
Jos jedno pitanje je ukoliko ju zamjene za identicnu, a ta druga isto u iduce 3 godine krepa, dali imam pravo na povrat sredstava u punom iznosu u kojem je prva kupljena?

Molim odgovor na isto, jer recimo cijena proizvodu može pasti u međuvremenu i ja dobim zamjenu dok vga više nije 4000kn nego 2800kn.

Gleda se racun. Sto pise na racunu toliko dobijas. Moze cijena i porasti, sto onda? Dobijes vise? Hau jes no.

 

Logi95 ned 13.10.2019 16:11

Odlicno , ovo mi je i vise nego pomoglo. 

Evo najiskrenije do danas nisam znao da postoji jamstvo i materijalni nedostatak, zato i toliko pitanja.

Sad mi je jasno da primjer graficka koju mi moraju zamijenit, ako iduca krepa prije imam pravo na materijalni nedostatak za koji do sad nikad cuo nisam i da me nemogu valjat kak njima pase sa tisucu popravaka.

 

Jos jedno pitanje bi bilo sto mislim da i drugim ljudima bude pomoglo, udjem u trgovinu i neuki prodavac na moj zahtjev da se uredjaj tretira kao materijalni nedostatak pokrene popravak u jamstvu?

Kako uopce znati u trgovini kakav postupak se pokrece? 

Sad bubam napamet, ali evo udjem u ducan i zamijenjena nova graficka kartica mi je riknula nakon mjesec dana, ulazim sa "zelim prijaviti materijalni nedostatak na grafickoj, prestala je raditi nakon mjesec dana." Jel na to potrebno napomenuti 

da ne zelim da se tretira kao jamstvo s obzirom na okolnosti? EDIT: i da npr za nju zelim povrat novca, pa se dalje natezati oko toga

 

ihush ned 13.10.2019 18:30

-ne ti kao kupac biraš, ti reklamiraš neispravno i zapravo te ne zanima hoće li to biti po osnovi jamatva ili mat.nedostatka.

razlika, jamstvo je ono što daje proizvođač (govorimo primarno o PC-komponentama..) i to je najbolja garancija-zaštita kupca, uredna + nema veze s trgovcem tj on je tad samo posrednik koji to mora zaprimiti-riješiti (ili ovlašteni servis, tj ti možeš birati ali servis s tobom nema obvezu i zato je bolji izbor trgovac). Jamstvo nije propisano zakonom, može roba biti i bez jamstva, mjesec-godinu-desetljeće..-neogrnaičeno, to je stvar koju garantira proizvođač i ako postoji tad je to 'zakon', dok je mat.nedostatak odgovornost trovca za robu neovisno ima li ili nema jamstvo, tj upravo zato uvedeno da se regulira odgovornost ako jamstva nema + tad se sve kao ovbeza zakonom svaliala na trgovca koji tad MORA posredovati-riješiti problem, neovisno jamstvo-nedostatak (dok su se prije igrali 'zrendanja' između ovlaštenog servisa, distributera i trgovine i i to je moglo trajati a ntiko kriv-odgovoran.. zato je EU uvela reda). Mat.nedostatak je +2godine na teret trgovca neovisno o robi tj ima li ili nema jamstvo ili u slučaju ajfona kad je jamstvo 12mj.. ali se tad dogovaraš-pregovaraš s trgovcem o naćinu rješavanja problema dok po osnovi proizvođačkog jamstva nema tog 'pregovaranja' (natezanja) tj dobiješ zamjenu ili povrat novca, nema treće stvari, nema natezanja + trgovac ništa time ne gubi jer trošak pokriva distributer tj ima odgovarajući ugovor maloprodaja-veleprodaja.. kad je mat.nedostatak tad je to direktno njegov trošak (ne proizvođača.. tj ne zanima nas). Zato će trgovac sve što može progurati korzo jamstvo, ali istovremeno se prave blentavi-naivni pa kad pošalju u 'vanjski servis' misle da su time gotovo s poslom tj obvezom .. nisu, oni moraju znati kad će nešto bit rješeno, kad ćeš dobiti novo (ili popravljeno) ili novac dok to sa servisom ne možeš rješavati jer servis nema novo na lageru niti ima tvoj novac u kasi, servis je samo servis, jedna od karika lanca distibutera.

 

-istina, ponekad je brže ići direktno.. ali to je ''loša praksa'' tj to znači da moraš snositi trošak dostave do servisa, zivkati-tražiti.. a sve to mora trgovac obaviti za kupca, jer tako kaže zakon. Trgovac zbog ugovora s distributerom ima direknni kontakt sa servisom, stalno imaju info kad koja roba stiže, što je i što nije dostupno kao i novac u kasi.. kad servis potvrdi zamjenu-kvar, tad ili se odobrava nova komponenta ili novac, trenutno i nij jedno od tog nema smisla slati kroz servis tj to bi tek bilo nepotrebno kemijanje (mada su često na istoj adresi, vrata do vrata i sl. pravno su to dvije odvojene pravne osobe i tako se pravno-zakonski treba ponašati.. može čak i distributer-uvoznik biti ista firma, no to je tad treća pravna osoba.. kao i prijevoznik npr dostava DHL itd..).

- Jedini koji ima obvezu prema kupcu je trgovac, on to mora, kupac bira i može direktno ali sve dok to kupac radi sam-direktno umjesto trgovca koji to može brže-konkretnije i koji to na kraju mora isporučiti ili vratiti novac (to ne može proizvođač, tj ne može isplatiti po računu treće firme.. to storniranje-knjiženje može samo trgovac i ostalo bi bilo problem poreza-carine tj prekršaj u kemijanju mada možda s dobrim namjerama i to proizvođači ne rade, tj proizvođač ti može samo dati novu robu, ne novac.. ne može ti čak ni prodati direktno neki treći proizvod nego moraš ići u maloprodaju..). KAd jedmom naviknemo trgovce da to moraju, da je to njihova obveza, da to oni mogu brže nego pojedini kupac, tad će i ove teme biti nepotrebne, bar dio koji se tiče nekih razumnih rokova i otezanja koje nema nikakovg smisla-opravdanja kao u slučaju kad se zna da zamjene robe nema jer se više ne proizvodi i da je tad jedino moguć povrat novca po računu.. a kupac tad tim novcem kupi novi proizvod u istoj ili po želji trgovini. Trgovac ako je sve bilo ok, nema neki poseban trošak, jer to sve pokrije proizvođač, osim kad (prečesto) nešto kemijaju, kad je zapravo trgovac i uvoznik-servis, kad tko zna koliko prometa prijavi od ostavrenog pa i to da im je smao stara navika.. a to je loše i treba mijenjati, kazniti.

- mingo.hr, izuzetno ažurni, posljednji primjer nakon što je jedna trgiovina 2mj otezala popravak vešmašine, nakon kontaktiranja mingo-a taj isti dan je sve obavljeno telefonom uz poziv trgovca da se konkretno dogovori termin kad će doći dostava preuzeti spornu vešmašinu.. stvar rješena u par sati i par mailova, do tad 2 (istina ljetna) mjeseca otezanja i pingponganja bez rješenja. Jedino što je tad trgovac pitao kupca je ćeli li zamjenu ili porvrat i kad se reklamirana vešmašina može pokupiti dostavom. Neobično.. kako to da se nakon mingo-a sve to može.. zar ne? -a to je cilj za svaku trgovinu, za svaki slučaj koji je naravno opravdan, ne izmišljen ili nešto treće.. tj za ono što je pod jamstvom ili mat.nedostatak treba odgovarajuće riješiti. Otezanje nema baš nikakvog smisla ni koristi. Samo time gube kupca koji tad više ne želi kod tog trgovca kupovati.

Zato kad se jednom to uhoda, kad se odbace stare-loše navike, svima će nam biti bolje, pa i 'pravim' trgovcima, dok oni 'loši' nadamo se neće dugo.. jer mingo radi OK.

Antoniio22 pon 14.10.2019 12:11
sosta kaže...
ihush kaže...

 

Jamstvo nije propisano zakonom

 

?

Zakon o zaštiti potrošača, članak 5, stavak 4

Jamstvo za ispravnost prodane stvari je svaka obveza trgovca ili proizvođača...

 

 Super, našao si članak u zakonu koji objašnjava pojmove, gdje je pojam "Jamstvo za ispravnost prodane stvari" odvojen od ostatka rečenice, odnosno stavka.

 

Isti zakon, članak 43, stavak 3:

"Ako proizvođač ili trgovac daje jamstvo za ispravnost prodane robe dužan je isuniti obveze propisane Zakonom o obveznim odnosima o jamstvu za ispravnost prodane stvari, kao i obveze preuzete jamstvom"

 

Zakon o obveznim odnosima, jasno kaže da se jamstvo može dati (znači, ne da mora, nego može i ne mora) i propisuje obveze ukoliko se jamstvo daje.

 

Proučite zakone prije ulaska u ovakve rasprave, ne samo zbog dezinformacija nego zato što ljudi za stvarnim problemima, koji tu traže savjet, ne trebaju dezinformacije oko ostvarivanja svojih prava i ne treba im da se svađaju i ističu zakon oko stvari koje sa zakonom nemaju veze.

ihush pon 14.10.2019 12:39
sosta kaže...

Dakle, jamstvo je propisano zakonom, zar ne?

-problem s nerazumijevanjem?

-ne. Jamstvo nije propisano zakonom. Dovoljno jasno?

 

- Svatko može ako želi dati jamstvo, ne mora. Ako ga da, tad je to ''zakon'' kojeg se tad mora pridržavati. Upravo zato jer nije propisano zakonom, uvedena je materijalna odgovornost trgovca za prodanu robu/uslugu.. neovisno o jamstvu 2godine.

-roba ne mora imati jamstvo (proizvođača), ali trgovac je odgovoran, tad je to na njegov trošak jer mu tad proizvođač ne pokriva troškove kao u slučaju da daje jamstvo tj onaj tko jamči, pokriva trošak.

-jamstvo na bilo što može dati bilo tko. možeš imati više jamstava-jamaca.. možeš po osnovi kojoj želiš pokrenuti reklamaciju ako možeš birati.. dok zakon obvezuje trgovca kao jedinog koji je u kontaktu s robom, kupcem, novcem, distributerom itd. i zato je on taj koji je obvezan zakonom to rješavati dok se kupca zapravo ne tiče na čiji je to trošak, po jamstvu proizvođača ili mat.nedostatka na teret trgovca.. tj to trgovac uređuje ugovrom s distributerom/proizvođačem.

 

-možeš imati i dodatno osiguranje (često lažno reklamiraju kao jamstvo..) možeš osigurati kuću, auto, psa.. i npr auto osiguranje je obvezno kao i zdravstveno, zakon, dok dodatno nije obvezno nego je tvoj izbor. Osiguranje nije jamstvo kao što nije materijalni nedostatak. tj razne riječi imaju razna značenja, pravna.. i treba ih razlikovati tj upravo zato i postoje razne riječi inače bi bio isti text u istim zakonima..

Tako ti u slučaju osiguranja trošak popravka pokriva osiguranje, ne ti, ne trogvac, ne proizvođač.. a ako imaš jamstvo možeš birati po kojoj osnovi ili ako nemaš možeš na teret trgovca itd.. npr kad jamstvo istekne (automobil) i dalje imaš osiguranje koje plaćaš dok će iznos štete-popravka ovisiti o ugovoru tj polici osiguranja i mada to nije zakon, ono što ugovoriš ''je zakon'' tj to je ugovor i mora se poštivati, što god u njemu piše, ako neka kaluzula kaže da će ti u slučaju nekog kvara serviser u tufnastm tangama s perikom na glavi popravljati stvar (auto/pc..) tad je to uvjet i tad je kršenje tog uvjeta kršenje zakona o ugovornim odnosima tj ugovora.. ali to nije zakon. Zakon je država-sud, osnovni set pravila po kojima sudimo + postoje npr Kazneni Zakon, za koji nije potrebna privatna tužba nego ide po sili zakona.. nrp kriminal-ubojstvo.. običan ugovor nije zakon tj nije KZ i tad je svaki spor stranaka privatni spor, kojeg moraš tužiti da bi ga dobio, pri tome je zakon isti, jedan kao i sud a ugovor kojeg ima je tad predmet suđenja i ako nije ispoštovan tad ide presuda.. po zakonu. Jasnije? :))

 

-dakle, nije jamstvo propisano zakonom, nego je tim člancima-zakonom, propisano da je trgovac odgovoran, neovisno po osnovi jamstva ili mat.nedostatka tj to je stvar trgovca-robe. Propisana je odgovornost trgovca 2 godine. Ne jamstvo. (mada većina robe ima 2-više godina jamstva.. i naravno da je sve to povezano, slično jer naravno da je to ''ista stvar'' tj rješavanje problema reklamacija-kvarova-nedostatka tj rješavanje problema kad 'nitko nije kriv'.. i kad kupac ostane s kvarom. To je u EU sad na teret trgovca, jer on je taj koji pušta robu u maloprodaji kupcu, pa s time i odgovornost a kako će se trgovac osigurati je njegov problem i ako nema jamstvo proizvođača tad je pametnije ne poslovati takvom robom, primarno gorvim o pc-komponentama i sl bijela tehnika..).

 

+ druga 'sitnica', zakon o zaštiti potrošača se odnosi isključivo na male-kućne potrošače, ne na firme, tj tako je tumačenje na nivou eu. Za isti problem roba kupljena na račun firme ne može se pozivati na isti zakon, jer se tad taj zakon ne odnosi na firmu, nego samo na potrošača (-malog/kućnog..).

sosta pon 14.10.2019 15:51

Pa upravu tu mogućnost davanja jamstva ili ne daje Zakon, ali ok, da ne spamamo dalje temu, EOD od mene.

 

A što se tiče izjave da je tumačenje na nivou EU da se to odnosi samo na fizičke osobe, pogledaj što kaže Direktiva o pravima potrošača, ona daje mogućnost državama članicama da prošire mogućnost primjene, tako da to nije tumačenje na nivou EU, nego na našem nacionalnom nivou.

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=HR

(13)

Na primjer, države članice mogu odlučiti proširiti primjenu pravila ove Direktive na pravne osobe ili na fizičke osobe koje nisu potrošači u smislu ove Direktive, kao što su nevladine organizacije, novoosnovana poduzeća ili mala i srednja poduzeća.

ihush pon 14.10.2019 20:38
sosta kaže...

.. tako da to nije tumačenje na nivou EU, nego na našem nacionalnom nivou.

..

 -hvala, ali nevažno što direktiva dozvoljava drugačiju primjenu, tj na pravne osobe, jer važi naš zakon-tumačenje koji dok nije u kontradikciji s EU vrijedi, pošto nije u kontradikciji.. i tad je bar dok je tumačenje takvo, zakon o zaštiti potrošača samo za fizičke osobe, ne za pravne-firme tj takav odgovor dobiješ kad se pozoveš na taj zakon. Ako imaš primjer ili neki dokaz, ako znaš nešto .. napiši, tako da i ostali u temi to znaju. Nije cilj teme da se 'svađamo' .. zar ne?

 

+ edit .. ako primjetiš bilo što netočno, ispravi, bit će mi drago. Više ljudi, više zna. Smisao je da tad tema ima smisla, tj kako-gdje-što napraviti kad imamo problem-reklamaciju. Nije tema da se međusobno uvjeravamo i sl.

Logi95 uto 15.10.2019 17:16

Pozdrav,

dobio sam odgovor iz trgovine da čekaju servis da im dostavi drugu/novu vga. 

u kojem roku ako je odobrena zamjena su mi dužni isporučiti drugu? odnosno koliko da im dam, i ako to potraje dulje od tog vremenskog perioda što je najbolje učiniti? prvo prigovor trgovcu ili se odma obratiti mingo-u?

Damir22 uto 15.10.2019 18:51

Pa ja bih ti mozda skrenuo paznju na jedan detaljcic...

Kazes da "cekaju da im servis.....". No, to nije tocno,u osnovi.

TI cekas da servis.....odnosno,cekas nesto sto nema nikakve veze s tobom. To je problem trgovine i u tom kontekstu razuman rok je onaj kojeg ti smatras razumnim....

Trgovina tebe rjesava odmah, a koliko ce oni cekati servis je njihov problem...

29 sekundi, 2 sata, 3 dana....isto je,koliko god ti smatras razumnim.

Ako sam ja dobro shvatio pitanje

ihush sri 16.10.2019 07:12
Logi95 kaže...

Pozdrav,

dobio sam odgovor iz trgovine da čekaju servis da im dostavi drugu/novu vga. 

u kojem roku ako je odobrena zamjena su mi dužni isporučiti drugu? odnosno koliko da im dam, i ako to potraje dulje od tog vremenskog perioda što je najbolje učiniti? prvo prigovor trgovcu ili se odma obratiti mingo-u?

 -servis ne dostavlja ništa nikome, tj servis nije lager-skladite, nije distributer, dok trgovac može imati identičnu na polici tj trgovac čeka da servis obavijesti trgovca+distributera jer su to tri odvojene firme koje rade zajedno pod ugovorom tj distributer je taj koji to trgovcu dostavlja nakon što servis obavi procjenu-diagnostiku tj odobri zamjenu. To je stvar koja može trajati par sekundi, telefon-mail tj trgovac je stalno spojen sa skladištem jer većina sad prodaje i kroz webshop tj zna se kad koja roba stiže, ako se čeka jel to dan-dva-više ali to se sve zna, a ako ima na polici tad ti može iste sekunde dati. Ako nema tad se čeka sa skladišta ili kad se više ne poizvodi ide povrat novca. Sve ostalo je tvoje naivno čekanje koje nema veze s razumnim rokom. Tj što se čeka? Servis je svoj posao obavio.. ostalo je logistika koja ne traje duže od par dana dok bi iz kine roba freeshipingom stigla za tjedan-mjesec.

Logi95 sri 16.10.2019 18:05

Znači prvo šaljem poruku o informaciji kada će stići, odnosno ako je u meni razumnom roku (recimo unutar tjedan dana) mogu pristati na to.

Ako mi ne odgovore na upit ili kažu da neznaju, iduće je pisanje prigovora pa tek onda sam u mogućnosti obratiti se mingo-u?

ili da odma šaljem prigovor trgovcu, pa kad dobim odgovor ukoliko mi isti ne odgovara pišem prijavu?

 

Molim Vas za Vaša iskustva/savjete, odnosno najbolji način da ovo najbrže/najbezbolnije za mene prođe. 

ihush sri 16.10.2019 18:12

-možeš odmah na mingo.. tj od početka si trebao tražiti konkretne odgovore i zapravo je jedino presuda servisa ispravno ili neispravno pokriveno jamstvom ono što se čeka, ostalo je logistika-vozni red koji se zna točno i kad želiš kupiti nešto što trenutno nema u trgovini kaže ti 'stiže tad i tad..' par dana. Poziv mingou to drastično ubrza, ali da, po pravilima-protokolu bi trebao ići na pojedine instance no to je u ovakvom slučaju besmisleno gubljenje vremena i jedino to spomeneš mingou, dovoljno. (jer se stanje neće promijeniti npr sutra ima ili nema zamjenu, ako nema povrat novca po računu, stvar koja se mora znati trenutno).

ihush sri 16.10.2019 18:45

-papirnato, tj mailom, tako se radi i čim je neki inspektor na raspolaganju preuzme predmet. Telefoniranje nije po protokolu, tj ne zoveš 'kuma'. Oni će tebe nazvati, kao i trgovac da ti ponudi .. čim ga mingo kontakrtira. :)

sandokan111 sri 16.10.2019 20:02
Logi95 kaže...
ili da odma šaljem prigovor trgovcu, pa kad dobim odgovor ukoliko mi isti ne odgovara pišem prijavu?

 Odma sad papirnato saljes prigovor trgovcu da ti ispostave ispravni proizvod. Proizvod se ocito ne servisira vec ide zamjena, a oni ako zamjenu imaju je tebi trebaju ispostavit jer su dobili odobrenje od servisa. Kad ce njima doc zamjena tebe se ne interesira. Mozes ih telefonski nazvati, traziti voditelja poslovnice i reci mu da ako to nije moguce sada i tada (znaci odmah) da saljes prijavu na mingo. Bez tenzija, podizanja tona ni iceg. Objasni da je njihova duznost cekat na taj proizvod, ne tvoja. Jedino ako oni nemaju taj proizvod vise na stanju ti cekas, jer ti nemaju sto ni ispostavit. Ako ti kaze da ne moze da saljes prijavu, fino posalji prijavu.

Logi95 kaže...

Možda će Vama biti pitanje glupo al jel mi bolje nazvati ili podnijeti prigovor mingo-u putem weba? i ako ide preko weba idem na opciju "provođenje inspekcijskog nadzora"?

 Putem weba najbrze saljes prijavu. Ja ako se natezem s nekim saljem pismeno jer papir je najlakse dokaziv, al onda ti se i proces produlji. Tebi to nije potrebno mislim.

Logi95 sri 16.10.2019 20:19
sandokan111 kaže...
Logi95 kaže...
ili da odma šaljem prigovor trgovcu, pa kad dobim odgovor ukoliko mi isti ne odgovara pišem prijavu?

 Odma sad papirnato saljes prigovor trgovcu da ti ispostave ispravni proizvod. Proizvod se ocito ne servisira vec ide zamjena, a oni ako zamjenu imaju je tebi trebaju ispostavit jer su dobili odobrenje od servisa. Kad ce njima doc zamjena tebe se ne interesira. Mozes ih telefonski nazvati, traziti voditelja poslovnice i reci mu da ako to nije moguce sada i tada (znaci odmah) da saljes prijavu na mingo. Bez tenzija, podizanja tona ni iceg. Objasni da je njihova duznost cekat na taj proizvod, ne tvoja. Jedino ako oni nemaju taj proizvod vise na stanju ti cekas, jer ti nemaju sto ni ispostavit. Ako ti kaze da ne moze da saljes prijavu, fino posalji prijavu.

Logi95 kaže...

Možda će Vama biti pitanje glupo al jel mi bolje nazvati ili podnijeti prigovor mingo-u putem weba? i ako ide preko weba idem na opciju "provođenje inspekcijskog nadzora"?

 Putem weba najbrze saljes prijavu. Ja ako se natezem s nekim saljem pismeno jer papir je najlakse dokaziv, al onda ti se i proces produlji. Tebi to nije potrebno mislim.

 Poslao sam prijavu na mingo po ovome sto je hush preporucio bez prigovora, nadam se da nece biti problema u vezi toga, odnosno nadam se da ce svejedno odreagirati samo na nacin da potaknu trgovca da sto prije rijesi, jer meni ce to bit dovoljno. 

EDIT: inace usput, nisam osoba koja ce dizat tenzije glas i slicno, uvijek vise volim imat iza sebe cinjenice koje ce rec da sam u pravu i zato sam pitao tisucu pitanja za koje odgovore vam zahvaljujem svima drustvo, da se mogu pozvat na miran nacin na svoja prava

 

Texpi sri 16.10.2019 22:50
sandokan111 kaže...

 Proizvod se ocito ne servisira

 Nisi u pravu, grafičke se zadnjih godinu, dvije odkad je završila mining ludnica servisiraju, sve od reda se šalju proizvođačima i vračaju se popravljene. Imao sam više ljudi koji su slali grafičke u razne trgovine na reklamaciju i svi od reda su ih dobili natrag popravljene. S obzirom da se sve šalje u tvornicu, sam servis može potrajati 4-5 tjedana.