Općenito o ICT biznisu

Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

sandokan111 sri 10.7.2019 16:03
Darky kaže...

zakon kaže da imaju pravo na 45 dana i čak ti nisu dužni javiti se u tom periodu.

 Joj ovih padobranaca sta sire gluposti ima nebrojeno mnogo. Odakle samo iskacete da mi je znat.

 

Moze neki clanak zakona o tih 45 dana?

ihush sri 10.7.2019 16:26
Darky kaže...
ajngemahtec kaže...

 Oni su odgovorni ponuditi kupcu zamjenu ili povrat, i to ne nakon 3 tjedna, o tome se radi.

 zakon kaže da imaju pravo na 45 dana i čak ti nisu dužni javiti se u tom periodu.
nakon 45 dana moraju ili vratiti popravljen uređaj ili ga zamijeniti novim (sličnim i boljim ili vratiti novac)

 -netočno, dezinformacije, suprotno zakonu.. ili daj članak, objašnjenje.. sve ostalo je posao modova.

 

Darky kaže...
ajngemahtec kaže...

Po 800 ti put, uređaj nije trebao servis nego ima vanjski nedostatak, isto bi bilo kupiti tenisice kojima se odlijepi džon, da li i onda čekaš 45 dana po zakonu ili ti odmah zamijene proizvod?

 čim si se pozvao na nedostatak to je reklamacija....
a zakon kaže do 45 dana...
a sve ostalo je poslovna politika firme.
u doba najveće ekspanzije Hgspot je mijenjao robu u 1-3 dana ako je ikako mogao, onda su došle bankarice u upravu i podigle to na 45 dana (jer zašto bi mijenjao odmah kad kupac može čekati) posljedice te politike svi znamo

 

Juzerica čet 11.7.2019 11:30
sandokan111 kaže...
Darky kaže...

zakon kaže da imaju pravo na 45 dana i čak ti nisu dužni javiti se u tom periodu.

 Joj ovih padobranaca sta sire gluposti ima nebrojeno mnogo. Odakle samo iskacete da mi je znat.

 

Moze neki clanak zakona o tih 45 dana?

 

Nema članka (jer takav ne postoji), a Darky je obrisao svoje gluposti.

xiaomi007 čet 11.7.2019 11:56
Antoniio22 kaže...
Ne postoji zakonska odredba o 45 dana kao rok za reklamaciju.

 istina ali inspekcija će se više-manje držati tog roka i neće ganjati trgovca dok ne prođe 45 dana , to je neki razuman rok.

ihush čet 11.7.2019 13:11
xiaomi007 kaže...
Antoniio22 kaže...
Ne postoji zakonska odredba o 45 dana kao rok za reklamaciju.

 istina ali inspekcija će se više-manje držati tog roka i neće ganjati trgovca dok ne prođe 45 dana , to je neki razuman rok.

- netočno. (oni kojima se ne čita mogu preskočiti na kraj..) :) ***

 

- Problem je što većina kupaca-potrošača ne zna pravi način, protokol.. pisanim putem, tražiti, zadavati uvjete-rokove, .. nego u bezbrojnim primjerima vidimo kako ljudi čekaju par tjedana i tek tad nešto pitaju oko reklamacije, svima je 'normalno' jer je to stara legenda.. i upravo zato se MORA svaki put ta dezinformacija-legenda demantirati-ispraviti.

-problem, ne može se u prvoj sekundi reklamacije prijaviti inspektoru i tražiti kaznu.. nego se mora pokušati, prvo je dogovor, prvo neko pravo kupca mora biti prekršeno da bi po toj osnovi postojao uvjet sankcije. Prvo kupac mora tražiti klasičnim protokolom, od trgovca i tek kad to obavi prijavljuje inspektoratu koji tad može djelovati, ne prve sekunde kad ne to neralno.. ralan rok, je upravo to, vrijedi obostrano. Posotji samo realan rok u kojem se nešto može ali i trgovac ima zadanu realnost, svijet-fizika oko nas. Ako je npr dostava 3-5dana tad je to realno rok za čekanje-rješenje. Pošto je dostava na području hr unutar tog razumnog roka, bez nekog izuzetka-opravdanja je duže od tog besmisleno otezanje, tad kreće nerazuman rok kao i primjeri kad trgovac-servis namejrno otežu do tog famoznog-nepostojećeg 45tog dana.. da bi npr isporučili popravljeno, jer što.. ljuti su na kupca i inate se? -to je nerazumno ponašanje.

-razumno, ako se nešto može napraviti u nekom razumnom roku, tad se to može i tad je to svima razumno, ako pak reklamacija stoji u skaldištu 'na čekanju' i tako stoji idućih x-dana, to je nerazumno, jer nikakve korsiti nitko od tog nema osim inata i kvar neće nestati nakon tih x-dana niti će se na neki drugi način samo od sebe popraviti, tj to bi bilo nerazumno očekivati, zar ne?

 

-pc komponente, ne popravljaju se (osim par izuzetaka.. a izuzetak potvrđuje pravilo). Servis utvrdi kvar i pokrivenost jamstvom, nakon tog je samo pitanje dosatve zamjene tj razumnog roka. Distributer-trgovac tu istu-identičnu robu ima na skaldištu ili nema, to je podatak koji se trenutno zna. Ako je naručeno, putuje brod iz kine.. opet se zna konkretan datum dolaska, logistika, jer danas je to tako (nismo u doba markapola..) i trenutno trgovac može reći 'stiže tad i tad..', kašnjenja su moguća, rat, katastrofa.. i tad je kašnjenje opet razumno, jer je posljedica nekog konkretnog događaja-stanja. No ako samo stoji na polici tad to nije razumno.

-druga moguća priča tog scenarija, nema iste-identične robe, tad ide povrat po računu. Zapravo to tehnički ide u oba slučaja, tj stornira se stari račun i izdaje novi pod zamjenom, kao novo jamstvo za novi proizvod i to je tad identično stanju da kupac dobije povrat novca i kupi drugi proizvod samo je to tad stvar jamstva i pravila carinsko-proeznih knjiženja, tj samo ista-identična roba, ne slično ili drugi brand itd.. to je po osnovi jamstva.

-robe koje nemaju jamstvo, postoji materjalna odgovornost 2god.. sasvim druga osnova i u pravilu se koristi kad nema jamstvo koje je recimo (kolokvijalno) ''jače''.. i tad je sve stvar dogovora-pregovora trgovac-kupac, ali kupac je taj koji bira i pristaje, ako nikako drugačije na kraju ide povrat novca po računu.

 

-tu na forumu su najčešće PC i sl. teh.robe, koje sve imaju jamstvo (proizvođača) i u pravilu ništa se ne popravlja jer je neisplativo + tehnološki neizvedivo (nema FABova u hr..), proizvođaču je jeftinije dati novo nego imati lanac servisa-lager dijelova .. a to sve je stvar koju organizira distributer za konkretno tržište i sve je povezano u zajdničku poslovnu bazu pa je tako i poslovanje npr webshopa direktno povezano sa stanjem lagera distributera.. kao i rokovi dostave kupljenog + pošta do kućnog praga .. sve je to odavno uhodano, razumno.

 

Ako sad netko može online naručiti npr VGA i dobiti je na ruke (kućni prag) npr za 5 dana ili 1-3 dana što je kod većine navedeno, tad nikakvog razumnog objašnjenja nema zašto bi pod jamstvom za zamjenu identične VGA netko trebao čekati duže. Taj koji reklamira ima prednost!! .. jer on je već kupio-platio, pa i da sad neki novi kupac želi kupiti posljednji primjerak, tad reklamacija ima prednost tj on je prije na redu, jer je već prije kupio robu (a to naravno, razumno, trgovcu nije poželjno, on će radije prodati novom kupcu..).

-Ako netko naruči iz kine preko ebaya uz freeshiping neku VGA i dobije je za recimo 20-30 dana.. to je tad razuman rok, a taj rok ne može biti jednak ili duži od roka kojeg ima distributer za lokalnu robu, tj distributerski lanac mora biti brži, jer je tu, jer nije s druge strane svijeta, dani ne tjedni i nema freeshipinga nego je sve stalno na kotačima (robe se svakodnevno prebacuju skladište-trgovina..) i svi u sustavu znaju kad roba stiže inače ne bi mogli poslovati. U odnosu na ebay recimo mjesec, lokano je cca tjedan vrlo razuman rok za bilo koju robu unutar EU. Probajte, pošaljite nešto poštom ili kupite online.. Koje vrijeme, koliko dana, koji je razuman rok? + pod jamstvom je sve pokriveno kao trošak, na teret proizvođača i već je plaćeno kupnjom reklamirane robe, pa nema opravdanja npr trošak dostave i sl. + zakon koji je upravo te troškove i obvezu prebacio na trgovca koji to mora organizirati s distributerom, tj trgovac je posljednja karika lanca koji mora funkcionirati i trgovac je dodirna točka tj ugovorna strana s kupcem pa upravo zato po zakonu trgovac to MORA rješavati i ne može trkeljati o 45 dana ili reći, poslano-čekamo (ne zanmo kad..) .. jer ako ne zna, pa kako onda posluje? Ima telefon? Ima kontakte? .. nema? Ako ima, 'halo bing.. brat?, nego kad stiže pero s kamionom? za pola sata..' .. tako ide razumno poslovanje i razuman rok.

 

isti taj trgovac će vrlo lako razumjeti što je razuman rok, kad npr naručuje robu od distributera, pa mu ovaj kaže stiže u razumnom roku, za cca mjesec-mjesec-i po.. do dva? Kad naručunemo pizzu znamo što je razuman rok, kad trgovac naručuje robu od distributera zna što je razuman rok, kad kupac plaća opet zna što je razuman rok.. a jedino se u slučaju reklamacije postavi pitanje i poziva se na legende o nekom razumnom roku koj ne postoji, ali je uklesan u kamen od st.7mog.. i svi trgovci znaju da je to 45 dana.. ??

 

-inspektorat, mingo.hr na korektan problem koji se korektno prijavi korektno reagira i u razumnom roku (tjedan-dva) dok neki isnektor preuzme predmet, bit će rješeno, jer i isnpektorati imaju ograničene resurse, razuman rok za razumnu količinu prijavljenih problema (po osnovi zaštite potrošača..). Zato je potrebno da kupac zna kako se to radi, tj da prvo mora s trgovcem razgovarati i razumno tražiti svoja prava, tek kad to zapne, kad se primjeti otezanje može nešto dalje, ne preskakati red. Tako se može predvidjeti da će problematična reklamacija trajati cca mjesec (tjedna-dva navlačenje s trgovcem koji iz nekog razloga namjerno oteže i ne obavalja svoj dio posla + tjedan-dva da inspektor zaprimi predmet, što ide po nasumičnom redosljedu..).Tjedna nakon tog će trgovac biti vrlo susretljiv nakon poziva inspektorata, roba će se isti čas pojaviti ili novac.. tad odjednom trgovac postane vrlo razuman, čudo? -ne i to je razumno, kazna.

 

-to sve vrijedi za prihvaćenu reklamaciju, jamstvo, tj to je samo oko razumnih rokova, tj čekanja.. na novo ili novac. U slučaju drugačijih poslova, npr gradnja kuće, postoje rokovi, kao što je u dostavi pizze stvar u minutama, vrijede drugačiji razumni rokovi, no ponovimo vrlo razumno pravilo za razumjeti što je to razuman rok. .. to je onaj rok u kojem se nešto može, nije onaj u kojem se ne može koji je tad nerazuman, tj sve osim razumnog roka je nerazuman rok. Za razuman rok, kao i za sve razumne probleme postoji i razumno objašnjenje, npr kašnjenje u tranzitu, noramlno kad npr putujete .. i to je to. Sve ostalo nije razuman rok i vrijeme je da se trgovci i njihov lobi prestanu u ovoj temi pozivati na nepostojeći razuman rok, na ne postojećih 45 dana.. jer ništa se s pokvarenom VGA čudotvornog neće desiti nakon što 44 dana sjedi na skaldištu, neće zacijeliti chip ili izrasti konektor, jer to nije živa stanica koja se regenerira i fizika nas vraća u RL.

 

Ako trgovac nema robu, tad ide povrat, ako čeka robu, tad se zna kad roba stiže. To što je pod jamstvom ne može biti razlog da ne 'proda' tj 'da' kupcu koji reklamira neispravno jer on ima prednost prije idućeg kupca jer već ima ugovorni odnos i zakon koji ga zato štiti, dok novi kupac još to nema ali ima novac u džepu (i možda će razmisliti gdje će ga potrošiti..). Trgovac nema razuman razlog otezati, tj ima ako ne posluje po današnjim (modernim) pravilima igre, distributerski lanac, ako je 'freelancer', ako nešto kemija sa strane ili na sivo.. Ako je npr u lošim odnosima s distributerom jer mu nije npr platio robu na vrijeme, to ne može biti orpavdanje, tj to je dodani teret pred zakonom i takve treba eliminirati (a tad distributer naravno ne daje robu.. i lanac je prekinut), no to je problem trgovca kao i svakog biznisa, ne ova tema, koja služi za zaštitu PRAVA POTROŠAČA i temelji se na ZAKONU, ne na nečijoj procjeni, volji i sl.

 

-trgovac ne tumači nego provodi-poštuje zakon ili sankcije.

-kupac samo treba znati proceduru, svoja prava i tad će otvariti svoja prava, u realnom, razumnom roku.. i razumno je predvidjeti da postoje izuzetci, da netko može navesti drugačiji slučaj, no i dalje to ostaje izuzetak, ne pravilo, a govorimo o pravilu-zakonu, ne o izuzetku. Govorimo ono što vrijedi za sve jednako i ono što je realno-razumno. U spominjanim 45 dana, nema baš ničeg razumnog, osim želje da se to kao neki fantomski rok razvuče što više.. to je u osnovi nerazuman poriv, suprotan zdravom poslovanju i logici, samo 'bolestan' trgvoac želi otezati ili ako je nešto ljut na kupca.. no razum je nešto drugo.

 

***

* kraća verzija, -netočno, neće inspektorat čekati, nepostoječih 45 dana, jer oni znaju zakon i provode ga. Problem je što kupci vjeruju takvim izjavama i čekaju umjesto da na vrijeme pokrenu postupak. Zato to ispravljam jer je to jedini način da kupac u moru netočnih navoda o 45 dana sazna da je to netočno i da postoji samo razuman rok.

- istpvremeno, kupci koj ne znaju ta pravila, koji strpljivo čekaju i često vidimo takve teme-pitanja, npr nakon 2-3 tjedna tek kupac postavi pitanje, do tad je strpljivo čekao da trgovac obavi svoj dio posla (obveze).. i tad zapravo otkriva da trgvac nije ništa obavio, da trgovac oteže i drži reklamiranu robu na polici 'do daljenjga'.. i sl. i tad su relni rokovi za dovršetak reklamacije i duži jer se neće izgubljeno vrijeme vratiti unazad vremeplovom. Zato kupac to treba znati PRIJE reklamacije i tražiti odmah od trgovca neki razuman rok, kojeg mora znati već kod predaje-reklamiranja ili u prvom tjednu reklamacije, ne nakon što strpljivo čeka i tek otkrije da se ništa ne dešava dok ne 'pritisne'.. i takve trgovce, takvu praksu moramo svi zajedno prisiliti na razumno ponašanje koje uključuje i odgovornost u poslovanju tj prodana roba = obeza po jamstvu (zakon) i ne može trgovac reći ''ne znam, čekamo..'' i kupac mu to ne smije dozvoljavati, jer se tad nastavlja takva praksa na teret svih nas, jer smo svi kupci-potrošači i na sve jednako djeluje takva loša praksa trgovca.

 

Zakon je o zaštiti potrošača, tema je prava potrošača.. nije tema ni zakon o trgovcima i trgovački lobisti ne bi trebali opstruirati dezinformacijama legitimno pravo kupca pa i pravo na informiranje, točno-činjenično, zakon. Trgovci mogu otvoriti sovju temu i tamo se jadati ako je to potrebno.. pa i održavati legendu o 45 dana, nešto kao karantena ili bibiljsko-pustinjsko čiščenje? :)

 

**

btw, @ juzerica, nije Darky obrisao, to može samo mod .. i napokon vidim tragove moderanja, jer se dezinformacije o 45 dana ne smiju tolerirati na štetu potošača i suprotno zakonu na kojem se temelji. Hvala. :)

dadizg pon 22.7.2019 20:02

Pozdrav svima,

 

Trebao bih pomoć savjetom ako nije problem i unaprijed se ispričavam ako je slična situacija već bila objašnjena.

05.04.2019. sam kupio Beko perilicu rublja
dostavljena mi je na adresu no kako je perilica namijenjena pranju veša iz apartmana (bavim se turizmom) perilicu nisam otvarao niti koristio do 05.07.
Onako zapakirana sa stiroporom je stajala do tada - svjestan sam da to baš i ne mogu dokazati no evo, tako je bilo

 

Nakon prve ili druge upotrebe sam primijetio da ladica deterdženta ne sjeda dobro u kućište i to mi je bilo prilično čudno, znači sve radi, perilica radi, ladica obavlja svoje no ne sjeda dobro i stvarno je to izgledalo bezveze...viri 0,5cm van.

Idući tjedan, znači 09.ili 10.07. zovem servis i objasnim sve, i ok...doći će pogledati ali tek 19.07. kad imaju slijedeći slobodan termin. Za vikend nešto sam brisao perilicu i skužim da je s obje strane na sredini lagano udubljena, boja nije oštećena, i shvatim da je to razlog zašto ladica ne sjeda dobro u svoje ležište. Znači vjerojatno je došlo do nekog prejakog stiskanja iako ne znam čime, i onda kada sam još bolje pogledao vidim da je sva lagano iskrivljena.

U među vremenu sam pisao Elipsu reklamacijski email gdje sam i kupio no iz ovlaštenog servisa su mi rekli da Elipso nema ništa s tim već da je Andabaka iz Splita glavni i da se njima to sve ionako šalje.
Iz servisa su došli, poslikali i rekao mi čovjek da oni to sad šalju dalje i da je na Andabaka odluka, da nisu do sada imali takav slučaj i da misli da će to teško proći.

 

Meni je jasno da ja ne mogu dokazati da nisam perilicu koristio 3 mjeseca od dostave, nisam ju na žalost eto otvorio kad je dostavljena te da ovi jednostavno mogu reći tipa "tko zna gdje ste ju vi vozali pa se to desilo" ili nešto slično...

Molio bih za savjet evo...da li imam ikakve šanse za daljnje postupanje ako mi ovi odbiju ovu prvu reklamaciju?

Hvala unaprijed svima

ihush pon 22.7.2019 20:13

fizičko oštećenje.. ako odbiju reklamaciju nemaš što.. tj možeš se žaliti ali ovo je realno stanje, tj ti bi nekako trebao dokazati da je takva perilica tebi isporučena a to je recimo nemoguće.. da bi neki kvar bio otklonjen po jamstvu, mora biti pokriveno jamstvom. Materijalni nedostatak je ista stvar, tj morao bi nekako dokazati da je tvornički takvo.. ili je kriva dostava itd. itd..

-inače sve možeš obaviti s trgovinom, zakonski to trogovac mora.. no ti bi imalo veze samo s mjestom predaje-reklamacije, ne s rezultatom.. tj tebi reklamacija treba biti prihvaćena da bi nešto napravio. Ovako imaš što imaš.. a možeš se žaliti-tužiti i možda dobiti.. (ako ne tražiš nećeš dobiti..). Neke konkretne osnove u ovakvom slučaju nema. npr možda je kriva dostava.. i to moraš primjetiti tad, kod preuzimanja.

dadizg pon 22.7.2019 20:58

Hvala na brzom odgovoru!

Ma da, jasno mi je...eto svaka greška se plaća, nema šanse više da nešto ne otvorim kod dostave.

Da li možda mogu ići na to da mi poprave ladicu? ...što se neće moći ni da novu donesu jer je cijela mašina lagano iskrivljena

 

Hvala u svakom slučaju

sandokan111 uto 23.7.2019 01:47

Nije to lagano iskrivljeno vec je nekome prilikom kojekakvih iskrcavanja/dostava ocito ispala (ako kazes da tebi nije), samo kod ovakvog udubljenja bi morao vidjeti ostecenje na pakiranju. Salji elipsu sve, nista andabaku, ali ovo tesko prolazi 3mj nakon sto ti je dostavljeno. Netko je morao potpisati tu primku, a tu se isto vidi da si pregledao (obicno cak ima i oznaka da je pregledano i sve u redu).

toxic uto 30.7.2019 12:40

Ja imam situaciju s Tele 2, no vec mi se javio drzavni inspektorat da popunim obrazac itd...

 

Dakle narucio sam preko komparea tele 2 pokucni uz probni rok od 14 dana sve u e-mailu napisano da mogu vratit i gdje.

10.07 zaprimam uredaj vec 12.07 ga vracam natrag te su ga oni zaprimili.

Trazim ocitovanje vec treci put i dobivam odgovor uredaj je poslan na kontrolu kvalitete itd..

 

1. Kakve veze uredaj ima s njihovom uslugom

2. Uredaj je 100% ispravan jer ga doslovno nisam niti koristio a vratio sam ga bolje zapakiranog nego sto su ga oni meni poslali.

3. Da je uredaj nekim slucajem i neispravan sto ne bi bilo dovljno samo pokriti taj uredaj? iako se ja naravno s time ne bih slozio ali radije bih platio uredaj nego imao losu kvalitetu usluge s jako malim brzinama i nedostupan.

 

Kako god ja cu njih prijaviti kako su mi i odgovorili s Minga ali nema mi logike da vec 18 dana provjeravaju kvalitetu uredaja i kakve on uopce ima veze s pokucnim internetom tj njihovom uslugom kad doslovno njihovu karticu mozes zdrmat i u mobitel ako tako zelis...

 

 

 

thebatman uto 30.7.2019 17:25
toxic kaže...

Ja imam situaciju s Tele 2, no vec mi se javio drzavni inspektorat da popunim obrazac itd...

 

Dakle narucio sam preko komparea tele 2 pokucni uz probni rok od 14 dana sve u e-mailu napisano da mogu vratit i gdje.

10.07 zaprimam uredaj vec 12.07 ga vracam natrag te su ga oni zaprimili.

Trazim ocitovanje vec treci put i dobivam odgovor uredaj je poslan na kontrolu kvalitete itd..

 

1. Kakve veze uredaj ima s njihovom uslugom

2. Uredaj je 100% ispravan jer ga doslovno nisam niti koristio a vratio sam ga bolje zapakiranog nego sto su ga oni meni poslali.

3. Da je uredaj nekim slucajem i neispravan sto ne bi bilo dovljno samo pokriti taj uredaj? iako se ja naravno s time ne bih slozio ali radije bih platio uredaj nego imao losu kvalitetu usluge s jako malim brzinama i nedostupan.

 

Kako god ja cu njih prijaviti kako su mi i odgovorili s Minga ali nema mi logike da vec 18 dana provjeravaju kvalitetu uredaja i kakve on uopce ima veze s pokucnim internetom tj njihovom uslugom kad doslovno njihovu karticu mozes zdrmat i u mobitel ako tako zelis...

 

 

 

 Mora proc provjeru kvalitete (ide u agram i oni vide jel sve ok) nakon toga ti raskinu ugovor bez penala, a ako je ruter oštećen naplate ti njega 999kn.

SamoPitam3 uto 30.7.2019 17:45
thebatman kaže...

 

 Mora proc provjeru kvalitete (ide u agram i oni vide jel sve ok) nakon toga ti raskinu ugovor bez penala, a ako je ruter oštećen naplate ti njega 999kn.

 Hahaha. Pa od kada su uveli tu kontrolu kvalitete ? Ja sam uzeo od njih na mjesec dana kada se tek pojavio pokucni. Vratio nazad gdje i uzeo. Zenska ga ukopcala, provjerila jel' radi i dovidjenja.

Dobio papir da je sve rijeseno na licu mjesta i jos mi poslali i na kucnu adresu kopiju. Ili je postupak drugaciji kada osobno vracas ?!?!?!

 

thebatman uto 30.7.2019 17:49
SamoPitam3 kaže...
thebatman kaže...

 

 Mora proc provjeru kvalitete (ide u agram i oni vide jel sve ok) nakon toga ti raskinu ugovor bez penala, a ako je ruter oštećen naplate ti njega 999kn.

 Hahaha. Pa od kada su uveli tu kontrolu kvalitete ? Ja sam uzeo od njih na mjesec dana kada se tek pojavio pokucni. Vratio nazad gdje i uzeo. Zenska ga ukopcala, provjerila jel' radi i dovidjenja.

Dobio papir da je sve rijeseno na licu mjesta i jos mi poslali i na kucnu adresu kopiju. Ili je postupak drugaciji kada osobno vracas ?!?!?!

 

 Na pordajnom mjestu prodavac to radi, kad je kupljen web shopom šalje se u agram na provjeru kvalitete.

toxic sri 31.7.2019 10:35
thebatman kaže...
SamoPitam3 kaže...
thebatman kaže...

 

 Mora proc provjeru kvalitete (ide u agram i oni vide jel sve ok) nakon toga ti raskinu ugovor bez penala, a ako je ruter oštećen naplate ti njega 999kn.

 Hahaha. Pa od kada su uveli tu kontrolu kvalitete ? Ja sam uzeo od njih na mjesec dana kada se tek pojavio pokucni. Vratio nazad gdje i uzeo. Zenska ga ukopcala, provjerila jel' radi i dovidjenja.

Dobio papir da je sve rijeseno na licu mjesta i jos mi poslali i na kucnu adresu kopiju. Ili je postupak drugaciji kada osobno vracas ?!?!?!

 

 Na pordajnom mjestu prodavac to radi, kad je kupljen web shopom šalje se u agram na provjeru kvalitete.

 Provjera kvalitete nama veze s uslugom u najbolju ruku za njih imaju krivu komunikaciju.

Oni bi trebali full transparentno u svojim odgovorima napisati a što nisu napravili da :

 

1. Vaš ugovor je prekinut.

2 Uređaj kojeg ste vratili je poslan u servis da provjere ispravnost.

3. Ako je uređaj ispravan nemate obveza prema nama, ako je neispravan plaćate XY kuna. (iako mi nije jasno kako ovaj dio mogu dokazati)

 

Sve u svemu totalno krivo napravljeno. Uopće me nebi čudilo da dobijem račun usluge koju nisam koristio sada u 08 mjesecu.

Prijavu sam izvršio pa neka Mingo vidi što ono točno rade i koliko im treba da odgovore da sam postupio sukladno njihovom zahtjevima i da mi je usluga već trebala biti prekinuta/obustavljena bez obzira na uređaj.

thebatman sri 31.7.2019 11:31
toxic kaže...
thebatman kaže...
SamoPitam3 kaže...
thebatman kaže...

 

 Mora proc provjeru kvalitete (ide u agram i oni vide jel sve ok) nakon toga ti raskinu ugovor bez penala, a ako je ruter oštećen naplate ti njega 999kn.

 Hahaha. Pa od kada su uveli tu kontrolu kvalitete ? Ja sam uzeo od njih na mjesec dana kada se tek pojavio pokucni. Vratio nazad gdje i uzeo. Zenska ga ukopcala, provjerila jel' radi i dovidjenja.

Dobio papir da je sve rijeseno na licu mjesta i jos mi poslali i na kucnu adresu kopiju. Ili je postupak drugaciji kada osobno vracas ?!?!?!

 

 Na pordajnom mjestu prodavac to radi, kad je kupljen web shopom šalje se u agram na provjeru kvalitete.

 Provjera kvalitete nama veze s uslugom u najbolju ruku za njih imaju krivu komunikaciju.

Oni bi trebali full transparentno u svojim odgovorima napisati a što nisu napravili da :

 

1. Vaš ugovor je prekinut.

2 Uređaj kojeg ste vratili je poslan u servis da provjere ispravnost.

3. Ako je uređaj ispravan nemate obveza prema nama, ako je neispravan plaćate XY kuna. (iako mi nije jasno kako ovaj dio mogu dokazati)

 

Sve u svemu totalno krivo napravljeno. Uopće me nebi čudilo da dobijem račun usluge koju nisam koristio sada u 08 mjesecu.

Prijavu sam izvršio pa neka Mingo vidi što ono točno rade i koliko im treba da odgovore da sam postupio sukladno njihovom zahtjevima i da mi je usluga već trebala biti prekinuta/obustavljena bez obzira na uređaj.

 Tako ti je kako ti je. Definirano je opcim uvjetima, uvjetima tarife i usluge. 

Et_Tu_Brute? sri 31.7.2019 13:04

LP, mogu li poništiti narudbzu koja je jos u procesiranju?

Naručio monitor sa hangar18 al izgleda da firma nece dugo, pa htio bi poništit moram li čekati da posalje pa da iskoristim pravo na povrat unutar 14 dana ili mogu odmah sve to riješit?

Plaćeno karticom.

ParaNO1d čet 1.8.2019 14:33
dadizg kaže...

Pozdrav svima,

 

Trebao bih pomoć savjetom ako nije problem i unaprijed se ispričavam ako je slična situacija već bila objašnjena.

05.04.2019. sam kupio Beko perilicu rublja
dostavljena mi je na adresu no kako je perilica namijenjena pranju veša iz apartmana (bavim se turizmom) perilicu nisam otvarao niti koristio do 05.07.
Onako zapakirana sa stiroporom je stajala do tada - svjestan sam da to baš i ne mogu dokazati no evo, tako je bilo

 

Nakon prve ili druge upotrebe sam primijetio da ladica deterdženta ne sjeda dobro u kućište i to mi je bilo prilično čudno, znači sve radi, perilica radi, ladica obavlja svoje no ne sjeda dobro i stvarno je to izgledalo bezveze...viri 0,5cm van.

Idući tjedan, znači 09.ili 10.07. zovem servis i objasnim sve, i ok...doći će pogledati ali tek 19.07. kad imaju slijedeći slobodan termin. Za vikend nešto sam brisao perilicu i skužim da je s obje strane na sredini lagano udubljena, boja nije oštećena, i shvatim da je to razlog zašto ladica ne sjeda dobro u svoje ležište. Znači vjerojatno je došlo do nekog prejakog stiskanja iako ne znam čime, i onda kada sam još bolje pogledao vidim da je sva lagano iskrivljena.

U među vremenu sam pisao Elipsu reklamacijski email gdje sam i kupio no iz ovlaštenog servisa su mi rekli da Elipso nema ništa s tim već da je Andabaka iz Splita glavni i da se njima to sve ionako šalje.
Iz servisa su došli, poslikali i rekao mi čovjek da oni to sad šalju dalje i da je na Andabaka odluka, da nisu do sada imali takav slučaj i da misli da će to teško proći.

 

Meni je jasno da ja ne mogu dokazati da nisam perilicu koristio 3 mjeseca od dostave, nisam ju na žalost eto otvorio kad je dostavljena te da ovi jednostavno mogu reći tipa "tko zna gdje ste ju vi vozali pa se to desilo" ili nešto slično...

Molio bih za savjet evo...da li imam ikakve šanse za daljnje postupanje ako mi ovi odbiju ovu prvu reklamaciju?

Hvala unaprijed svima

Evo moje situacije. 23.11.2018. kupujem 6 aparata u Emmezeti, pošto mi je trebalo za novi stan. Aparati su dostavljeni kroz tjedan dana. Sve smo pregledali i činilo se da je ok. Imali smo problema s investitorima i u posjed stana smo došli 28.2.2019. Dakle aparati su stajali od onda zatvoreni. Radi se o indkucjskoj ploči, ugradbenoj mikrovalnoj, ugradbena pećnica, perilica suđa, rublja te sušilica. Kuhinju smo čekali mjesecima i 3.6.2019. smo sve kuhinjske aparate ugradili i ostala je perilica i sušilica. To smo radili tek 4.7.2019. i otkrio sam da je sušilica oštećena izvana na kućištu, a plastika ispod vrata je puknuta na pola. Javio se Emmezeti i rekao za slučaj bilo je problema kao kako nisam prije javio pošto je prošlo 8 mjeseci. Kontaktio sam službu za zaštiti potrošača da vidim svoja prava, poslje me zvao lik iz Emmezete, bio sam dosta oštar i rekao koje ću mjere poduzeti ako ne dobijem natrag novac ili novi uređaj. Nakon nekoliko dana su me zvali da im dofuram sušilicu, jesam, oni je slikali, prijavili proizvođaču i nekidan me zovu odobrili su mi bon u tom iznosu pošto takve sušilice više nema, eto nekidan je pokupio. Samo budi uporan i bezobrazan ako treba. Nemoj odustat.

dadizg sri 7.8.2019 08:42

Hvala ti na ovom iskustvu...još mi se nisu javili iz servisa sa odgovorom, no ako me odbiju definitivno idem prema službi za zaštitu potrošača.

Da li te je Emmezeta upućivala na ovlašteni servis ili si samo s Emmezetom bio u kontaktu i sve riješavao?

ParaNO1d sri 7.8.2019 09:56
dadizg kaže...

Hvala ti na ovom iskustvu...još mi se nisu javili iz servisa sa odgovorom, no ako me odbiju definitivno idem prema službi za zaštitu potrošača.

Da li te je Emmezeta upućivala na ovlašteni servis ili si samo s Emmezetom bio u kontaktu i sve riješavao?

Emmezeta je sve odradila. Nisam imao kontakt s proizvođačem. 
Sretno

picajzla0707 sri 7.8.2019 10:29
ParaNO1d kaže...

...Kontaktio sam službu za zaštiti potrošača da vidim svoja prava ... poslje me zvao lik iz Emmezete, bio sam dosta oštar i rekao koje ću mjere poduzeti ako ne dobijem natrag novac ili novi uređaj. Nakon nekoliko dana su me zvali da im dofuram sušilicu, jesam, oni je slikali, prijavili proizvođaču i nekidan me zovu odobrili su mi bon u tom iznosu pošto takve sušilice više nema, eto nekidan je pokupio. Samo budi uporan i bezobrazan ako treba. Nemoj odustat.

 nego... malo ti fali detalja u priči, npr. u ovom dijelu s točkicama - što su ti rekli u službi za zaštitu potrošača koja su tvoja prava?

jer ovo s bonom umjesto keša više liči na situaciju kad se trgovac ne želi zajebavat pa ti popusti i izađe u susret, nego li na neku situaciju gdje su tebi uskratili neka prava

 

kažem to radi zadnje tvoje rečenice, jer bezobrazluk može rezultirati time da se i suprotna strana zainati, pa ti dokazuj nakon toliko mjeseci da je netko u dostavi oštetio proizvod - a teret dokaza jest na tebi nakon što si preuzeo robu i još to skužio nakon toliko vremena

 

biti oštar i bezobrazan je ok ako znaš svoja prava i ako znaš da suprotna strana pokušava ta prava tebi uskratiti, međutim, ako ti tvoja prava baš i ne daju za pravo, onda apeliraš na suprotnu stranu da ti izađe u susret kao trgovac mušteriji, radi dobrih poslovnih odnosa i slično, a onda su bezobrazluk i oštrina kontraproduktivni 

ParaNO1d sri 7.8.2019 11:21
picajzla0707 kaže...
ParaNO1d kaže...

...Kontaktio sam službu za zaštiti potrošača da vidim svoja prava ... poslje me zvao lik iz Emmezete, bio sam dosta oštar i rekao koje ću mjere poduzeti ako ne dobijem natrag novac ili novi uređaj. Nakon nekoliko dana su me zvali da im dofuram sušilicu, jesam, oni je slikali, prijavili proizvođaču i nekidan me zovu odobrili su mi bon u tom iznosu pošto takve sušilice više nema, eto nekidan je pokupio. Samo budi uporan i bezobrazan ako treba. Nemoj odustat.

 nego... malo ti fali detalja u priči, npr. u ovom dijelu s točkicama - što su ti rekli u službi za zaštitu potrošača koja su tvoja prava?

jer ovo s bonom umjesto keša više liči na situaciju kad se trgovac ne želi zajebavat pa ti popusti i izađe u susret, nego li na neku situaciju gdje su tebi uskratili neka prava

 

kažem to radi zadnje tvoje rečenice, jer bezobrazluk može rezultirati time da se i suprotna strana zainati, pa ti dokazuj nakon toliko mjeseci da je netko u dostavi oštetio proizvod - a teret dokaza jest na tebi nakon što si preuzeo robu i još to skužio nakon toliko vremena

 

biti oštar i bezobrazan je ok ako znaš svoja prava i ako znaš da suprotna strana pokušava ta prava tebi uskratiti, međutim, ako ti tvoja prava baš i ne daju za pravo, onda apeliraš na suprotnu stranu da ti izađe u susret kao trgovac mušteriji, radi dobrih poslovnih odnosa i slično, a onda su bezobrazluk i oštrina kontraproduktivni 

 

"Poštovani,

kod potrošačkih ugovora prodavatelj odgovara za sve materijalne nedostatke na proizvodu u roku od 2 godine od dana kupovine, sukladno čl. 403. st. 4. Zakona o obveznim odnosima, a ako je jamstvo dulje od 2 godine, onda odgovara u roku tog duljeg jamstva, sukladno čl. 423. st. 1. istog Zakona.
Dogodi li se za trajanja jamstva bilo koji nedostatak kojem nije uzrok mehaničko oštećenje djelovanjem kupca, taj nedostatak bi kupcu trebao biti besplatno otklonjen kod ovlaštenog servisera.
Savjetujemo da svoj prigovor pošaljete tvrtci kod koje je sušilica kupljena, putem e-maila, uz priloženu fotografiju računa.
U prigovoru navedite da se obraćate toj tvrtci jer s njom ste, kao trgovcem, u obveznopravnom odnosu te je ta tvrtka dužna rješavati Vašu reklamaciju sa servisom i zaštititi Vaša potrošačka prava."

 

Ovo je odgovor koji sam dobio iz službe za zaštitu potrošača. Ono što sam napisao na forumu je moja situacija u kojoj sam ja prošao dobro, u svakom slučaju nije preporuka. Ja sam imao potrebu biti oštar zbog odnosa trgovca prema meni. A sad, stvar je od situacije do situacije, a zakone tumeče onako kako nekom paše. Zašto sam dobio bon, a ne novi uređaj objašnjeno je što istu sušilicu više nemaju u ponudi pa sam ja svakako uzeo drugu. Treba ustrajt do kraja i ne odustat od zahtjeva i prava kao potrošač. 
Kod nas se uvijek traži neki "ali" kada je riječ o povratu robe nakon x dana koje je kupac kao odredio da je povrat moguć. Konkretno u Italiji (vjerujem i unutar EU) da je robu moguće vratiti bilo kad dok traje garancija, bez obzira na razlog. Moj stari godinama radi vani pa je osobno to doživio više puta. Vraćao je proizvod i ispravan i nesipravan i uvijek je dobio povrat novca. U Americi se sve što se prodaje može vratiti kad god kupac to poželi, samo je kod nas neka praksa i strah da nakon 7, 14 ili 30 dana više nemaš nikakva prava na povrat iz nebitno kojeg razloga. 

picajzla0707 sri 7.8.2019 11:58
ParaNO1d kaže...

"Poštovani,

kod potrošačkih ugovora prodavatelj odgovara za sve materijalne nedostatke na proizvodu u roku od 2 godine od dana kupovine, sukladno čl. 403. st. 4. Zakona o obveznim odnosima, a ako je jamstvo dulje od 2 godine, onda odgovara u roku tog duljeg jamstva, sukladno čl. 423. st. 1. istog Zakona.
Dogodi li se za trajanja jamstva bilo koji nedostatak kojem nije uzrok mehaničko oštećenje djelovanjem kupca, taj nedostatak bi kupcu trebao biti besplatno otklonjen kod ovlaštenog servisera.
Savjetujemo da svoj prigovor pošaljete tvrtci kod koje je sušilica kupljena, putem e-maila, uz priloženu fotografiju računa.
U prigovoru navedite da se obraćate toj tvrtci jer s njom ste, kao trgovcem, u obveznopravnom odnosu te je ta tvrtka dužna rješavati Vašu reklamaciju sa servisom i zaštititi Vaša potrošačka prava."

 

Ovo je odgovor koji sam dobio iz službe za zaštitu potrošača. Ono što sam napisao na forumu je moja situacija u kojoj sam ja prošao dobro, u svakom slučaju nije preporuka. Ja sam imao potrebu biti oštar zbog odnosa trgovca prema meni. A sad, stvar je od situacije do situacije, a zakone tumeče onako kako nekom paše. Zašto sam dobio bon, a ne novi uređaj objašnjeno je što istu sušilicu više nemaju u ponudi pa sam ja svakako uzeo drugu. Treba ustrajt do kraja i ne odustat od zahtjeva i prava kao potrošač. 
Kod nas se uvijek traži neki "ali" kada je riječ o povratu robe nakon x dana koje je kupac kao odredio da je povrat moguć. Konkretno u Italiji (vjerujem i unutar EU) da je robu moguće vratiti bilo kad dok traje garancija, bez obzira na razlog. Moj stari godinama radi vani pa je osobno to doživio više puta. Vraćao je proizvod i ispravan i nesipravan i uvijek je dobio povrat novca. U Americi se sve što se prodaje može vratiti kad god kupac to poželi, samo je kod nas neka praksa i strah da nakon 7, 14 ili 30 dana više nemaš nikakva prava na povrat iz nebitno kojeg razloga. 

 gle, ja sam svakako na tvojoj strani, no problem je u podcrtanom - kako će inspekcija, sud ili bilo koja posrednička strana u vašem sporu znati da mehaničko oštećenje nije nastalo djelovanjem kupca?

trgovina ima tvoj potpis da si primio robu, obično tim potpisom potvrđuješ i da je roba ispravna - upravo zato ti strani webshopovi izričito naglašavaju da pri preuzimanju robe provjeriš eventualna oštećenja

osam ili koliko mjeseci kasnije ti odjednom tvrdiš da je mehaničko oštećenje nastalo pri dostavi - dokaži majstore, jer to oštećenje si ti mogao napraviti stoput u tih osam mjeseci preseljavajući predmet iz garaže u stan ili obrnuto ili kako god već i što god s njim radio

 

inače, tumačenje zakona daje nadležna služba - inspekcija ako si prijavio slučaj, sud ako si podigao tužbu i nekakva alternativna tumačenja trgovaca vrijede koliko i prdac na paškoj buri

imaš zakone i u njemu sve piše, ove priče o italiji, nečijem radu vani i pretpostavke jel tako i kod nas također vrijede isto kao i prdac na buri, a ono u što nisi siguran ne treba predstavljati kao savjet drugima dok god nisi siguran u ono što govoriš, jer umjesto savjeta na taj način ljude možeš samo još dodatno zajebati

 

evo ti samo primjer iz uvjeta poslovanja koje trebaš proučiti prije kupovine

 

Ovi Uvjeti sastavljeni su u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača (dalje u tekstu: ZZP), Zakonom o elektroničkoj trgovini (dalje u tekstu: ZET) i Zakonom o obveznim odnosima (dalje u tekstu: ZOO), te zajedno s podacima objavljenim na Internet stranici predstavljaju predugovornu obavijest u smislu članka 57. ZZP-a. Korištenjem Internet stranice smatra se da je Korisnik upoznat s ovim Uvjetima te da iste razumije i prihvaća.

nisi pročitao? jbga, tvoja greška

ne znaš zakone, jbga, tvoj problem

derat ćeš se na trgovca i biti bezobrazan - e pa jbga, trgovac će reći šefu da si bezobrazan i da bi bilo dobro da ti se ne izađe u susret jer nisi normalna osoba, nego seljačina kojoj treba poduka iz ponašanja

love2ml86 sri 7.8.2019 20:10
ParaNO1d kaže...

 "Poštovani,

kod potrošačkih ugovora prodavatelj odgovara za sve materijalne nedostatke na proizvodu u roku od 2 godine od dana kupovine, sukladno čl. 403. st. 4. Zakona o obveznim odnosima, a ako je jamstvo dulje od 2 godine, onda odgovara u roku tog duljeg jamstva, sukladno čl. 423. st. 1. istog Zakona.
Dogodi li se za trajanja jamstva bilo koji nedostatak kojem nije uzrok mehaničko oštećenje djelovanjem kupca, taj nedostatak bi kupcu trebao biti besplatno otklonjen kod ovlaštenog servisera.
Savjetujemo da svoj prigovor pošaljete tvrtci kod koje je sušilica kupljena, putem e-maila, uz priloženu fotografiju računa.
U prigovoru navedite da se obraćate toj tvrtci jer s njom ste, kao trgovcem, u obveznopravnom odnosu te je ta tvrtka dužna rješavati Vašu reklamaciju sa servisom i zaštititi Vaša potrošačka prava."

 

Ovo je odgovor koji sam dobio iz službe za zaštitu potrošača. Ono što sam napisao na forumu je moja situacija u kojoj sam ja prošao dobro, u svakom slučaju nije preporuka. Ja sam imao potrebu biti oštar zbog odnosa trgovca prema meni. A sad, stvar je od situacije do situacije, a zakone tumeče onako kako nekom paše. Zašto sam dobio bon, a ne novi uređaj objašnjeno je što istu sušilicu više nemaju u ponudi pa sam ja svakako uzeo drugu. Treba ustrajt do kraja i ne odustat od zahtjeva i prava kao potrošač. 
Kod nas se uvijek traži neki "ali" kada je riječ o povratu robe nakon x dana koje je kupac kao odredio da je povrat moguć. Konkretno u Italiji (vjerujem i unutar EU) da je robu moguće vratiti bilo kad dok traje garancija, bez obzira na razlog. Moj stari godinama radi vani pa je osobno to doživio više puta. Vraćao je proizvod i ispravan i nesipravan i uvijek je dobio povrat novca. U Americi se sve što se prodaje može vratiti kad god kupac to poželi, samo je kod nas neka praksa i strah da nakon 7, 14 ili 30 dana više nemaš nikakva prava na povrat iz nebitno kojeg razloga. 

Ovo je toliko glupo da je nevjerojatno ako sam ja dobro skužio, vraćao je korišten (pretpostavljam da je koristio te proizvode ili ih je držao u kutiji zapakirane pa vraćao) proizvod (koji nije pokvaren ili s nedostatkom) unutar garancije i dobio povrat novca?? U Hrvatskoj, Dubaiju i Australiji to nije moguće (s kojima imam osobnog iskustva). Od sada kupujem u Italiji.

ParaNO1d čet 8.8.2019 08:02
love2ml86 kaže...
ParaNO1d kaže...

 "Poštovani,

kod potrošačkih ugovora prodavatelj odgovara za sve materijalne nedostatke na proizvodu u roku od 2 godine od dana kupovine, sukladno čl. 403. st. 4. Zakona o obveznim odnosima, a ako je jamstvo dulje od 2 godine, onda odgovara u roku tog duljeg jamstva, sukladno čl. 423. st. 1. istog Zakona.
Dogodi li se za trajanja jamstva bilo koji nedostatak kojem nije uzrok mehaničko oštećenje djelovanjem kupca, taj nedostatak bi kupcu trebao biti besplatno otklonjen kod ovlaštenog servisera.
Savjetujemo da svoj prigovor pošaljete tvrtci kod koje je sušilica kupljena, putem e-maila, uz priloženu fotografiju računa.
U prigovoru navedite da se obraćate toj tvrtci jer s njom ste, kao trgovcem, u obveznopravnom odnosu te je ta tvrtka dužna rješavati Vašu reklamaciju sa servisom i zaštititi Vaša potrošačka prava."

 

Ovo je odgovor koji sam dobio iz službe za zaštitu potrošača. Ono što sam napisao na forumu je moja situacija u kojoj sam ja prošao dobro, u svakom slučaju nije preporuka. Ja sam imao potrebu biti oštar zbog odnosa trgovca prema meni. A sad, stvar je od situacije do situacije, a zakone tumeče onako kako nekom paše. Zašto sam dobio bon, a ne novi uređaj objašnjeno je što istu sušilicu više nemaju u ponudi pa sam ja svakako uzeo drugu. Treba ustrajt do kraja i ne odustat od zahtjeva i prava kao potrošač. 
Kod nas se uvijek traži neki "ali" kada je riječ o povratu robe nakon x dana koje je kupac kao odredio da je povrat moguć. Konkretno u Italiji (vjerujem i unutar EU) da je robu moguće vratiti bilo kad dok traje garancija, bez obzira na razlog. Moj stari godinama radi vani pa je osobno to doživio više puta. Vraćao je proizvod i ispravan i nesipravan i uvijek je dobio povrat novca. U Americi se sve što se prodaje može vratiti kad god kupac to poželi, samo je kod nas neka praksa i strah da nakon 7, 14 ili 30 dana više nemaš nikakva prava na povrat iz nebitno kojeg razloga. 

Ovo je toliko glupo da je nevjerojatno ako sam ja dobro skužio, vraćao je korišten (pretpostavljam da je koristio te proizvode ili ih je držao u kutiji zapakirane pa vraćao) proizvod (koji nije pokvaren ili s nedostatkom) unutar garancije i dobio povrat novca?? U Hrvatskoj, Dubaiju i Australiji to nije moguće (s kojima imam osobnog iskustva). Od sada kupujem u Italiji.

Konkretno aku bušilicu. Koristio ju je, nije radila kako je zamislio, došao je s računom u trgovinu, rekao da želi vratiti i dobio je povrat novca. Jedino što moraš imati ti je račun, nikakva originalna ambalaža, onaj papir na kojem piše "jamstveni" list i takve gluposti kakve kod nas prolaze. Račun je jedini bitian i dovoljan. Možeš se ti sprdat koliko želiš, ja ti govorim kakvu sam situaciju imao kod nas, a kako je to negdje dalje. 

sandokan111 pon 2.9.2019 21:37

Kako smo imali residentne trolove kako pricaju da nikad nikome nigdje racun na termopapiru nije izblijedio, a i ima poruka od inspektorata koje su bitne za temu, prilazem

https://slobodnadalmacija.hr/novosti/hrvatska/clanak/id/621400/sto-mi-vrijedi-dvogodisnja-garancija-za-aparat-kad-mi-je-racun-izblijedio-za-20-dana-jer-trgovci-kupuju-jeftini-termopapir-covjeku-su-odbili-popraviti-stednjak-koji-mu-se-pokvario-u-jamstvenom-roku

 

znaci izblijedio mu je nakon 20ak dana. Toliko o tome da "ne blijede" :)))

 

A ono relevantno, citiram odgovor inspektorata

 

Zakonom o obveznim odnosima nije propisano da je za ostvarenje jamstvenih prava potreban račun. Ako je, dakle, potrošač uz proizvod dobio jamstvo (garanciju), trgovac ne može osporavati prava iz jamstvenog lista. Isto tako, iako se ne može utjecati na vidljivost podataka na izdanom računu, bitno je imati u vidu obvezu trgovaca u pogledu čuvanja kopije računa na temelju Zakona o PDV-u a sukladno rokovima propisanima Općim poreznim zakonom, kao i mogućnost provjere bankovnih transakcija prilikom kartičnog plaćanja.

Stoga, u slučaju osporavanja prava potrošača u svezi jamstva za ispravnost prodane stvari od strane trgovaca zbog slabo vidljivih podataka na računu, tržišna inspekcija će u inspekcijskom nadzoru sagledati sve okolnosti pojedinog slučaja, te kroz takav nadzor brižljivo prikupiti dokaze ako trgovac osporava prava potrošača temeljem danog mu jamstva - objašnjavaju iz Državnog inspektorata.

 

To malo i na temu toga da oni "nisu duzni" dati kopiju racuna, i kojekakve nebuloze smo vec procitali u temi. Da, mogu eventualno potrosacu odbiti izdati kopiju, al je iz odgovora jasno da zakonski kopiju moraju imati, te je priloziti inspekciji na zahtjev, a inspekcija ima pravo traziti isti, cak i uzeti u obzir kao potvrdu placanja izvod iz banke (ako se placalo karticno). Toliko o trolovima i trolovskim pripovijedanjima.