bruno1026 čet 19.9.2019 08:01
southy kaže...

Pa i nije neka fora, napravili su valjda unikatni model koji nigdje nećeš moći kupiti (a da možeš cijena bi bila previsoka i nerealna) samo da se mogu ku***ti. Ovaj Porsche je model koji će se prodavati u redovnoj prodaji i takva usporedba nema nikakvog smisla.

 

Ne znam što čeka Rimac da ne pošalje neki svoj model na stazu jer mislim da bi ih ostavio sve da gutaju prašinu.

 kada bi rimac to bio u stanju, ne misliš da bi to već napravio? na bilokojoj stazi na svijetu ili barem oko jaruna? di ćeš bolje reklame za neku jurilicu nego rušenje rekorda na pisti. meni to budi sumnju, tebi?

Jakovp čet 19.9.2019 08:51
BlueMax kaže...
=XFX=PlayHard kaže...
BlueMax kaže...
Da, sjedio sam i to više puta. Nema smisla da ti o kočenju i držanju ceste govorim jer ili ne možeš ili ne želiš shvatiti.

 https://www.youtube.com/watch?v=8I-6_H0haAw&t=298s

 

 

Sjedio si ti da ti ne kazem gdje.... 

 

Stavi na 8:04 pa pogledaj koliko Model S bolje koci od BMW-a, Porsche Panamere i Mercedesa! Hvala Bogu da netko ovakve videe snima da se trolovi poput tebe mogu vrlo lako opovrgnuti....

Sjedio sam dovoljno puta i dovoljno dugo (P90D) da vidim koliko jadnu unutrašnjost ima u usporedbi s BMW-om 5, Audijem 6 i sl. a o Porscheu da ne govorim.

 

 

I što si ti linkao? Usporedni test Tesle s autima od kojih ni jedan nije Taycan? Tesla ima regenerativno kočenje, ima ga i Tayaca, ni jedan od ovih iz videa nema. Prva stvar koju su na ovoj Tesli promijenili da bi je prilagodili ringu su kočnice. Jedno je test kočenja a drugo odvoziti stazu ganjajući rekord. Kočnice kakve Model S ima bi se pregrijale i otkazale prije polovine kruga. Zato su stavljene Brembo i to keramički diskovi, kakve Tayacan ima serijski. Druga bitna stvar su baterije. Tayacan je na pistu izašao s punim kapacitetom baterije. S obzirom da Tesla nije izašao ko serijski auto nego prilagođen ganjanju rezultata na Ringu siguran sam da nije izašao sa svim baterijama nego taman toliko koliko su procijenili da im treba za krug. Kolika je to razlika u težini? U kočenju, držanju ceste?


 

 

Sigurno si u krivu jer Tesli treba cijeli paket da bi mogao isporučiti maksimalnu snagu (i s njim je taman na rubu).

 

Još jednom si dokazao da nemaš blage, i molim te da prestaneš pisati o električnim vozilima, hvala!

fer-de-lance čet 19.9.2019 09:59
bruno1026 kaže...

 kada bi rimac to bio u stanju, ne misliš da bi to već napravio? na bilokojoj stazi na svijetu ili barem oko jaruna? di ćeš bolje reklame za neku jurilicu nego rušenje rekorda na pisti. meni to budi sumnju, tebi?

 Boldano ne može, jer bi ga Ajarov pasovac otjerao lajanjem 

 

Btw, fakat je ovaj forum zanimljiv, svaki dan saznam nekaj novo.

Znači, donedavno lokalni znalci tvrdili da su električni auti tak skupi zbog velike cijene baterija, a zapravo ispada da su baterije praktički besplatne, jer kožne navlake za sic koštaju 85 k€....

I to je još bagatela, jer je Porsche pod fauve, a fauve klub rastura na najjače.

 

 

Posmatrač čet 19.9.2019 10:01
BlueMax kaže...
....

....

A sad malo o performansama i cijenama. Porsche je proizvođač sportskih automobila. Tayacan nije sportski auto tako da on nije, neće biti, niti smije biti Porsche s najboljim performansama. Tesla nema taj teret i Model S je njihov najsportskiji model. Porsche recimo ima model Carrera 911 Turbo S kojega Tayacan ne smije prestići performansama jer kupovina te 911-tke koja je skuplja od Tayacana ne bi imala smisla. Da Tayacan krug odradi brže od 911 Turbo, 911 GT3 ili 918 to bi bio pucanj u vlastitu nogu a u Porscheu nisu toliko glupi. 

 

Drugi teret kojeg Porsche ima, a Tesla nema, je to da je Porsche dio VW grupe pa formiranje cijena ovisi o puno više faktora. Kako bi ti objasnio zašto je Tayacan skuplji od Modela S neću ih direktno uspoređivati jer ako ti ne vjeruješ koliko je Tesla jadan iznutra jedino što ti mogu savjetovati je da zamoliš nekoga da te pusti unutra a nakon toga sjedni u Panameru pa se uvjeri sam. To je nebo-zemlja odnos kvalitete. Jedini način da ti objasnim zašto je Porsche skup je da ga usporedim unutar vlastite VW grupe. VW Touareg, Audi Q7 i Porsche Cayenne su skoro isti automobili. Ista platforma s istim motorom, samo različitim postavkama. Ako staviš ta tri modela na papir i uspoređuješ ih kategoriju po kategoriju apsolutni pobjednik će biti Touareg, Q7 drugi a Cayenne zadnji. Dizajn je stvar ukusa no za mene dileme nema, Cayenne je i najružniji. Zašto onda Q7 košta 20% više od Touarega a Cayenne 20% više od Q7. To se možeš pitati sve dok ne sjedneš u sva tri i odmah ti je sve jasno. Da, kupci Porschea plaćaju ime, ali s tim imenom dobivaju sve ono zašto je Porsche i stekao takvo ime.

 

 

Prosjecan kupac navedenih modela nece ni pogledati bilo koji elektricni auto... Nije stvar samo u brzini....

 

BlueMax čet 19.9.2019 10:45
Jakovp kaže...
BlueMax kaže...
Druga bitna stvar su baterije. Tayacan je na pistu izašao s punim kapacitetom baterije. S obzirom da Tesla nije izašao ko serijski auto nego prilagođen ganjanju rezultata na Ringu siguran sam da nije izašao sa svim baterijama nego taman toliko koliko su procijenili da im treba za krug. Kolika je to razlika u težini? U kočenju, držanju ceste?

 

 

Sigurno si u krivu jer Tesli treba cijeli paket da bi mogao isporučiti maksimalnu snagu (i s njim je taman na rubu).

 

Još jednom si dokazao da nemaš blage, i molim te da prestaneš pisati o električnim vozilima, hvala!

 Dakle tvrdiš kako se auto ne može preraditi kako bi iz manjeg kapaciteta dobivao istu snagu kraće vrijeme?

 

Anđeo bez falinge čet 19.9.2019 10:46
Friday kaže...
Miro kaže...
Friday kaže...

Cek samo malo, kakav se to zvuk cuje na toj snimci???

Ako misliš na ono u 00:06 - prelaz preko rubnjaka, sasvim uobičajeno...

 

Ma ono na pocetku odmah, kao da gledam neki "normalan" trkaci auto

 velika brzina, čuju se gume i ovjes po zavojima, zvuk vjetra, loš mikrofon, vjerojatno je snimano mobitelom ili nekakvom kamerom s lošim mikrofonom..

Anđeo bez falinge čet 19.9.2019 10:51
bruno1026 kaže...

 kada bi rimac to bio u stanju, ne misliš da bi to već napravio? na bilokojoj stazi na svijetu ili barem oko jaruna? di ćeš bolje reklame za neku jurilicu nego rušenje rekorda na pisti. meni to budi sumnju, 

 Rimac ne smije pustiti svoju zvijer s lanca jer su mnogi veliki proizvođači uložili u njegovu firmu...pa tako i Porshe samo da ga obuzdaju i da ne pokaže što može.

Porsheov auto ide u serijsku proizvodnju, tu se okreću veliki novci i sad zamislite da se pojavi Rimac sa svojim svemirskim "konceptualnim" autom koji ide od 0 do 100 ispod nula sec 

tko bi kupio taj porshe.. 

GranDaddo čet 19.9.2019 11:10

Niti jedna Tesla nije završila krug, a da se nije pregrijala. Nije niti moguće samo "nalemiti" još jedan motor "preko noći" i biti brži 20s. Osim preinaka koje su opisane (prošireni blatobrani, naljepljeni prozirni spojler, novi amortizeri, šire i veće gume), tu su i gume koje nisu u proizvodnji, nema unutrašnjosti... Nadalje, Musk nije osoba koja čeka ga se hvali. Da je imao ikakav hint iz Njemačke da su uspjeli, već bi likovao na Twitteru. Ovaj vikend će navodno pokušati oboriti rekord. Što bi i mogli. Nisu ni glupi ni nesposobni, samo što ne vjerujem da će puno trenutnog Modela S biti unutra. Taycan je bio u pre-production formi s roll cageom i sjedalima. To što je iznutra bio maskiran, to je zbog toga što još u tom trenutku auto nije bio predstavljen. Da li Tesla može proizvesti auto brži od Taycana preko noći - sumnjam. Ja bih stavio novce na mogućnost da gledamo gen2 Modela S.

Još jedna činjenica. Pokazali su da je taj isti model oborio rekord na Laguna Seca stazi za 1s, što je i dalje 5s sporije od recimo 488 GTS, a sada na Ringu ima samo par sekundi sporije vrijeme od Auto Zeitungovog vremena s 488 GTS (koji je lakši, bolji omjer snage i težine, ima više downforcea...). Dakle auto koji nije mogao ni završiti krug, je gotovo brz kao 488 GTS... 

 

Slažem se sa nekima ovdje koji su kritizirali usporedbu (cijenom) s Modelom S. Ta dva automobila su nebo i zemlja i Tesla nije najpouzdanija. Dovoljno je pogledati neke long term testove da se vidi odljepljivanje dijelova, da paneli nisu poravnati, da ni updatei nejdu savršeno. Tesla je naviknuta gubiti novac na autima (-700mil $ na kraju Q1) koji će pokrpati kad prikupe novce od pick up modela koji opet neće biti dostavljan kupcima barem godinu-dvije, a Porsche zarađuje. Iako ne zarađuje kao s 911 (rekli su da zarađuju oko 15k eura manje na Taycanu) ipak su u plusu i 30k prednarudžbi. Te prednarudžbe dovoljno govore da ljudi ne žele Teslu i da žele platiti više ako treba. Veći je strah kakav će imati Taycan utjecaj na internu prodaju (recimo Panamere hybrid, pa i skorašnjeg 911 hybrida). 

 

Ja razumijem i zašto Rimac nejde na Ring. Skupo je, sigurno treba dosta logistike da se auto podesi (npr. Tesla je stavio supercharger da mogu biti tamo), postoji rizik razbijanja auta (kao Koenigsegg) itd. Troškovi prijevoza, osiguranja, smještaja, logistike, staza je navodno bookirana mjesecima unaprijed... Nije to hir. Sigurno bi oborio rekord za električna vozila, no sumnjam da bi to bilo ispod 7min. On je primoran ići na WOW faktor baš kao i Musk. Tjera ljude da sanjaju o Roadsteru 2 za "kikiriki" s obzirom na performanse (obećao je brže vrijeme nego VW ID prototip na Ringu), a 2020. je za par mjeseci tu.

 

Pričekajmo video i službenu objavi. Ako je bude. Čak i da napravi vrijeme ispod 7:30, bi li radije uzeli dvojbenu Teslu S ili Mercedes AMG GT 4 (7:25 bez bilo kakvih promjena)?

BlueMax čet 19.9.2019 11:13
Posmatrač kaže...

 

 

Prosjecan kupac navedenih modela nece ni pogledati bilo koji elektricni auto... Nije stvar samo u brzini....

 

 Mislim da si u krivu. Prosječan kupac neće kupiti električni auto zbog dosega i duljine punjenja. Međutim prosječnom kupcu sportskog auta ta dva kriterija nisu najbitnija, tako da upravo među tim kupcima i kupcima gradskih minija električni auti imaju najveću šansu. Dobivaju veliku snagu i moment za relativno malo novca, dok je gradskim minijima domet nebitan i mogu se puniti preko noći. Kažem "relativno malo novca" zato jer u budućnosti kad proizvodnja bude masovnija biti će i puno jeftinija. Za sada dobar dio cijene ide na ekskluzivnost, istraživanja, izgradnju infrastrukture... dok će pri masovnoj proizvodnji elektromotor+baterija sigurno biti jeftiniji od benzinskog/dizelskog motora + mjenjač.

 

Naravno da među kupcima sportskih auta zvuk igra veliku ulogu ali već je i downsizing+turbo dosta poremetio taj njihov (moram priznati i moj) gušt, a kad ih počnu pretjecati upola jeftiniji auti od toga gušta neće ostati ništa.

civicar čet 19.9.2019 11:56

Nurburgring je definitvno jedna od najzahtjevnijih trkacih staza na svijetu, i najbitnije pitanje je s kojim tocno speckama je Tesla izasla na stazu. Iznimno bitno je s kojim gumama su vozili.

 

Porsche je izjavio da je za Taycan Turbo na Ringu koristio “stock” 21incne ljetne gume koje ce dolaziti na novim Taycanima (Goodyear Eagle F1, Pirelli P Zero).

 

Za Teslu jos neznamo koje gume su koristene na Ringu, vidjeni su sa Michelin Sport Cup 2 R gumama ( R za Race) - te gume nisu tvornicka opcija u Tesli.

 

Takodjer kruze glasine po kvartu da je Tesla mozda koristila i Goodyear Eagle F1 Supersport RS gume - takodjer iznimno trkaci orijentirane gume.

 

Prva Michelinova guma koju sam spomenuo po samom Michelinu daje 0.5sec prednosti po km u odnosu na standardnu gumu na stazi (Ring je 20+km duzine) - https://www.michelin.co.uk/auto/tyres/michelin-pilot-sport-cup-2-r

 

Svakako su gume jako bitna komponenta na svakoj stazi - znati ce svatko tko je bar jednom probao Grobnik ili bilo koju stazu. 

 

Evo jos jednog zanimljivog teksta gdje se vidi koliko znaci trkaca guma u odnosu na obicnu po krugu na stazi- https://www.whichcar.com.au/features/road-tyres-vs-track-tyres-test

 

Ako su isli sa stock Teslom (makar i novim modelom koji ce tek u produkciju) respect do poda. Ako su koristili nesto od trkacih guma, ili dodatno modificirali auto (izbacili interijer, roll bar) onda ovo i nije neki doseg, vec realno ocekivanje za auto modificiran za stazu.

 

 

 

 

jozef čet 19.9.2019 13:12
GranDaddo kaže...

Niti jedna Tesla nije završila krug, a da se nije pregrijala. Nije niti moguće samo "nalemiti" još jedan motor "preko noći" i biti brži 20s. Osim preinaka koje su opisane (prošireni blatobrani, naljepljeni prozirni spojler, novi amortizeri, šire i veće gume), tu su i gume koje nisu u proizvodnji, nema unutrašnjosti... Nadalje, Musk nije osoba koja čeka ga se hvali. Da je imao ikakav hint iz Njemačke da su uspjeli, već bi likovao na Twitteru. Ovaj vikend će navodno pokušati oboriti rekord. Što bi i mogli. Nisu ni glupi ni nesposobni, samo što ne vjerujem da će puno trenutnog Modela S biti unutra. Taycan je bio u pre-production formi s roll cageom i sjedalima. To što je iznutra bio maskiran, to je zbog toga što još u tom trenutku auto nije bio predstavljen. Da li Tesla može proizvesti auto brži od Taycana preko noći - sumnjam. Ja bih stavio novce na mogućnost da gledamo gen2 Modela S.

Još jedna činjenica. Pokazali su da je taj isti model oborio rekord na Laguna Seca stazi za 1s, što je i dalje 5s sporije od recimo 488 GTS, a sada na Ringu ima samo par sekundi sporije vrijeme od Auto Zeitungovog vremena s 488 GTS (koji je lakši, bolji omjer snage i težine, ima više downforcea...). Dakle auto koji nije mogao ni završiti krug, je gotovo brz kao 488 GTS... 

 

Slažem se sa nekima ovdje koji su kritizirali usporedbu (cijenom) s Modelom S. Ta dva automobila su nebo i zemlja i Tesla nije najpouzdanija. Dovoljno je pogledati neke long term testove da se vidi odljepljivanje dijelova, da paneli nisu poravnati, da ni updatei nejdu savršeno. Tesla je naviknuta gubiti novac na autima (-700mil $ na kraju Q1) koji će pokrpati kad prikupe novce od pick up modela koji opet neće biti dostavljan kupcima barem godinu-dvije, a Porsche zarađuje. Iako ne zarađuje kao s 911 (rekli su da zarađuju oko 15k eura manje na Taycanu) ipak su u plusu i 30k prednarudžbi. Te prednarudžbe dovoljno govore da ljudi ne žele Teslu i da žele platiti više ako treba. Veći je strah kakav će imati Taycan utjecaj na internu prodaju (recimo Panamere hybrid, pa i skorašnjeg 911 hybrida). 

 

Ja razumijem i zašto Rimac nejde na Ring. Skupo je, sigurno treba dosta logistike da se auto podesi (npr. Tesla je stavio supercharger da mogu biti tamo), postoji rizik razbijanja auta (kao Koenigsegg) itd. Troškovi prijevoza, osiguranja, smještaja, logistike, staza je navodno bookirana mjesecima unaprijed... Nije to hir. Sigurno bi oborio rekord za električna vozila, no sumnjam da bi to bilo ispod 7min. On je primoran ići na WOW faktor baš kao i Musk. Tjera ljude da sanjaju o Roadsteru 2 za "kikiriki" s obzirom na performanse (obećao je brže vrijeme nego VW ID prototip na Ringu), a 2020. je za par mjeseci tu.

 

Pričekajmo video i službenu objavi. Ako je bude. Čak i da napravi vrijeme ispod 7:30, bi li radije uzeli dvojbenu Teslu S ili Mercedes AMG GT 4 (7:25 bez bilo kakvih promjena)?

Ne znamo što je serijsko niti za jedan od ta dva. Slutim da niti jedan nije 100% produkcijski model koji možeš ili ćeš moći kupiti. 
Mislim da će Porsche
 također gubiti na Taycanu, ali su spremni na gubitke jer im je to jeftinije nego plaćati penale za O2 offset, a pomaže i imageu firme. S te strane njima bi se možda isplatilo i poklanjati Taycana, zarada će ionako i dalje dolaziti od Cayennea, 911 i Panamere.

Apsolutni rekord za električne je 6:45,90 6:05(!). Svi navedeni problemi se lako riješe ako ima novca i interesa. Ako Rimac i ode tamo teško da može ostvariti takvo vrijeme. Čemu biti drugi?
Musk će vjerojatno predstaviti Roadster2 u 2020. Mora zbog investitora, ali će onda otezati s početkom proizvodnje i isporukama. Sjetimo se koliko je kasnila proizvodnja modela 3, a ovdje će i motivacija biti manja manja jer će Roadsterom vjerojatno stvarati gubitke.

jozef čet 19.9.2019 13:18
BlueMax kaže...
Jakovp kaže...

 

Sigurno si u krivu jer Tesli treba cijeli paket da bi mogao isporučiti maksimalnu snagu (i s njim je taman na rubu).

 

Još jednom si dokazao da nemaš blage, i molim te da prestaneš pisati o električnim vozilima, hvala!

 Dakle tvrdiš kako se auto ne može preraditi kako bi iz manjeg kapaciteta dobivao istu snagu kraće vrijeme?

 

 Kao što ti je Jakov rekao, baterije imaju max izlaznu snagu po ćeliji. Npr ako staviš 100kWh  imat ćeš peak output 700kW, ako staviš 50kWh ne možeš dobit više od 350kW. To je limit baterije, ne možeš iscijediti ono što ona ne može dati. S tim da i ta vršna snaga pada kako se baterija prazni, pa s manjim kapacitetom imaš i puno veći gubitak.

BlueMax čet 19.9.2019 13:18

Napisao sam jedan pdulji post o utjecaju različitih faktora na brzinu na pisti i onda ga zaboravio postati. Posebnu pozornost obratio sam na masu. 

Uglavnom, ne da mi se sad sve to ponovo pisati pa ću maksimalno skratiti.

 

Taycan Turbo - 7:42 - 2360kg - 670KS

Tesla (prerada) - 7:23 (neprovjereno) - podaci o snazi i masi nepoznati

 

VW ID R - 6:05 - 670KS - 1140kg

Porsche 919 - 5:20 - 720KS - 850 kg

 

 

Dakle automobili slične ili iste snage s ogromnom razlikom rezultata. Zašto? Zbog male mase. Automobili veće mase ne mogu snagom nadoknaditi vrijeme na Ringu.

Zato Rimca nema na Ringu. Reklamira ga kao superautomobil boljih performansi od bilo čega ikada. Na pravcu to možda i je. Na Ringu nema šansi sa svoje 2 tone. 

 

 

 

BlueMax čet 19.9.2019 13:43
jozef kaže...

 

 Kao što ti je Jakov rekao, baterije imaju max izlaznu snagu po ćeliji. Npr ako staviš 100kWh  imat ćeš peak output 700kW, ako staviš 50kWh ne možeš dobit više od 350kW. To je limit baterije, ne možeš iscijediti ono što ona ne može dati. S tim da i ta vršna snaga pada kako se baterija prazni, pa s manjim kapacitetom imaš i puno veći gubitak.

 Tom teorijom bi na pola potrošenog kapaciteta imao pola snage. Auto bi linearno gubio performanse. Recimo na 30% kapaciteta auto bi izgubio 70% performansi? Samo to na njihovu sreću baš i nije tako. Ljudi su izmislili transformatore i kondenzatore pa se snaga fino regulira (na uštrb brzine pražnjenja). Teslin ludicrous mode daje tih deklariranih 620PS i 930Nm. Ti stvarno misliš da na 30% kapaciteta taj auto ne može isporučiti više od 180KS? Koliko tada daje u običnom modu? Kojom bi maksimalnom brzinom Tesla vozio pri kraju kapaciteta? 5km/h?

e46 čet 19.9.2019 14:40

tesla je zanimljiva vama koji ju vidite 2x godisnje..viđam ih najmanje 15 dnevno uz el. golf, razne hibride..to je ok auto za grad i nista vise, punionice su na svakom koraku...za te novce kupis bmw/mercedes/audi kakav hoces i vozis se ko covjek. Tesla ce u hr postati aktualna mozda za 10 godina i to ako.

Jakovp čet 19.9.2019 15:21

Prvo, da, da ostanu na istom tipu ćelija ne bi mogli smanjiti paket za dobiti istu snagu.

Drugo (ovdje se baš vidi da totalno ne kužiš kako funkcioniraju baterije), sa pražnjenjem paketa malo raste unutarnji otpor, no ćelije uvijek mogu davati istu struju, samo će isporučivati sve manji i manji napon (a time i potencijalnu snagu, do možda nekih 20% manju), dok se ne potroše.

Druga je situacija kada smanjiš paket za pola, tada ti je maks snaga duplo manja. Postoje jače ćelije naravno, ali to bi zahtijevalo dosta promjena na paketu.

jozef čet 19.9.2019 15:46
e46 kaže...
tesla je zanimljiva vama koji ju vidite 2x godisnje..viđam ih najmanje 15 dnevno uz el. golf, razne hibride..to je ok auto za grad i nista vise, punionice su na svakom koraku...za te novce kupis bmw/mercedes/audi kakav hoces i vozis se ko covjek. Tesla ce u hr postati aktualna mozda za 10 godina i to ako.

Drugi susjed (živi 30m od mene) vozi X100D, U ulici bar 2 puta tjedno bude još neki model S, model 3 se rijetko viđa. Ima i drugih strujaša - najviše BMW i3, tu i tamo prođe koji Leaf. Da, živim u Hrvatskoj. Prošli vikend je pred Hemingwayom/Bevandom u Opatiji bilo parkirano 4-5 Tesli (afaik nije bio nikakav Tesla related event).

BlueMax čet 19.9.2019 16:04
Jakovp kaže...
Prvo, da, da ostanu na istom tipu ćelija ne bi mogli smanjiti paket za dobiti istu snagu.

Drugo (ovdje se baš vidi da totalno ne kužiš kako funkcioniraju baterije), sa pražnjenjem paketa malo raste unutarnji otpor, no ćelije uvijek mogu davati istu struju, samo će isporučivati sve manji i manji napon (a time i potencijalnu snagu, do možda nekih 20% manju), dok se ne potroše.

Druga je situacija kada smanjiš paket za pola, tada ti je maks snaga duplo manja. Postoje jače ćelije naravno, ali to bi zahtijevalo dosta promjena na paketu.

 Ne nego se vidi da ti ne čitaš što pišem. Niko nije napisao da je postojeći set baterija iz Modela S smanjen upola već da je ugrađen set baterija koji će dati potrebnu snagu za odvoziti 20km koji je sigurno upola lakši od serijskog.

BlueMax čet 19.9.2019 16:11
jozef kaže...
e46 kaže...
tesla je zanimljiva vama koji ju vidite 2x godisnje..viđam ih najmanje 15 dnevno uz el. golf, razne hibride..to je ok auto za grad i nista vise, punionice su na svakom koraku...za te novce kupis bmw/mercedes/audi kakav hoces i vozis se ko covjek. Tesla ce u hr postati aktualna mozda za 10 godina i to ako.

Drugi susjed (živi 30m od mene) vozi X100D, U ulici bar 2 puta tjedno bude još neki model S, model 3 se rijetko viđa. Ima i drugih strujaša - najviše BMW i3, tu i tamo prođe koji Leaf. Da, živim u Hrvatskoj. Prošli vikend je pred Hemingwayom/Bevandom u Opatiji bilo parkirano 4-5 Tesli (afaik nije bio nikakav Tesla related event).

 Vjerovatnost i statistika. U Hrvatskoj je registrirano cca 500 električnih automobila (0,03%). To što se 1% njih u jednom trenutku našlo pred birtijom govori da je to ipak dogovoreno ili da si prisustvovao (ako uzmemo u obzir broj birtija u Hrvatskoj) događaju koji je vjerovatan kao sedmica na lotu. 

mystik čet 19.9.2019 17:53
BlueMax kaže...

 

Porsche 919 - 5:20 - 720KS - 850 kg

Samo ispravak/dodatak. Da, 720PS je output V4 motora u 919 EVO. Standardni 919 ima oko 500tinjak konja iz motora. 

No, treba dodati i hibridni sustav koji u EVO ima 8.36MJ i električni motor snage 440PS(400PS u običnom) na prednjoj osovini. Uključivanje električnog motora nakon izlaska iz zavoja za dodatno ubrzanje i korištenje istog na dugim ravnicama za daleko brže dostizanje top speeda su razlozi zašto je vrijeme takvo kakvo.

O bodywork promjenjama naspram standardnog 919 nema potrebe.

No činjenica je da jedina stvar koja ima ikakve šanse postići bolje vrijeme jest F1 bolid. Iako 919 ima prednost kod regeneracije. Ne postoji drugi bolid, a o autima da ne pričamo koji ima ikakvu mogućnost postići i približno vrijeme. Čak ni drugi LMP1 bolidi zbog drugačijeg ERSa. O električnim stvarima nema smisla jer baterije dovoljnog kapaciteta za kompletan krug jednostavno donose previše mase. 

 

A što se tiče Tesle i Porschea. 

Tesla nije niti pre-production model, čisti prototip na dry-weather semi slick gumama. Što će od svega tog doći u konačni model za tržište i kad, nitko ne zna. Plus navodno se radi o BTG vremenu. Plus, već bi Musk napisao 15 tvitova u kojima k*nja po ostalima. 

 

ansha čet 19.9.2019 21:03
mystik kaže...

No činjenica je da jedina stvar koja ima ikakve šanse postići bolje vrijeme jest F1 bolid. 

 

Da, to bi bilo zanimljivo, 919 Evo je lani skinuo rekord F1 na SPA pa ga je kasnije F1 skinula ali za manje od 0.2s. Vrlo su blizu, Evo je tezi al jaci...

BlueMax čet 19.9.2019 21:37

Vidim da na avataru imaš Audija LMP1 pa ću ti vjerovati na riječ :)

 

919 je i bez EVO prerada trkači auto i svaka usporedba s cestovnim autom je besmislena. Tako i usporedba Taycana i prerađenog Modela S nema smisla. Nije Model S ovdje pobijedio Taycana jer ovo nije Model S. Kad i ako vrijeme bude službeno biti će upisano na "non production/not street legal" listu, a na toj listi ga jedna Impreza STI dere za pola minute. Naravno ta Impreza veze nema s cestovnom Imprezom isto ko što ni ovaj Model S veze nema s cestovnim modelom S. A Taycan je već upisan na "production" listu. Istina, njegov rekord u kategoriji "produkcijski električni automobil s četvera vrata (mogli su još dodati i "plave boje") i nije neki bitan rekord ali Model S ga nije skinuo niti je pokušao. Točnije, Model S nikad nije završio krug na Ringu. Svi oni rekordi postignuti u kategoriji "četvera vrata" na Laguna Seci i ostalim trkalištima postignuti su s istim ovim autom tj. modelom koji s produkcijom veze nema. Pojednostavljeno, Porsche je najbrži serijski električni auto. Ako zanemarimo je li auto serijski onda Porsche na Ringu ima više od 2 minute brže vrijeme od Tesle.

Tesli se priznanje može odati tako da se uvede kategorija "non production električni sedan s četvera vrata". Jedini problem je da bi taj rekord osvojio i da je vozio krug pola sata.

BlueMax čet 19.9.2019 21:40
ansha kaže...
mystik kaže...

No činjenica je da jedina stvar koja ima ikakve šanse postići bolje vrijeme jest F1 bolid. 

 

Da, to bi bilo zanimljivo, 919 Evo je lani skinuo rekord F1 na SPA pa ga je kasnije F1 skinula ali za manje od 0.2s. Vrlo su blizu, Evo je tezi al jaci...

 Evu su dozvoljene neke tehnologije (tj. sve je dozvoljeno) koje su u F1 zabranjene.

Ako je na SPA toliko minimalna razlika mislim da na Ringu F1 sigurno pobjeđuje. S obzirom na skoro 3x duljinu staze mislim da bi današnji F1 bio ispred barem 6-7 sekundi.

Feudalac pet 20.9.2019 03:16
BlueMax kaže...
Jakovp kaže...
Prvo, da, da ostanu na istom tipu ćelija ne bi mogli smanjiti paket za dobiti istu snagu.

Drugo (ovdje se baš vidi da totalno ne kužiš kako funkcioniraju baterije), sa pražnjenjem paketa malo raste unutarnji otpor, no ćelije uvijek mogu davati istu struju, samo će isporučivati sve manji i manji napon (a time i potencijalnu snagu, do možda nekih 20% manju), dok se ne potroše.

Druga je situacija kada smanjiš paket za pola, tada ti je maks snaga duplo manja. Postoje jače ćelije naravno, ali to bi zahtijevalo dosta promjena na paketu.

 Ne nego se vidi da ti ne čitaš što pišem. Niko nije napisao da je postojeći set baterija iz Modela S smanjen upola već da je ugrađen set baterija koji će dati potrebnu snagu za odvoziti 20km koji je sigurno upola lakši od serijskog.

 S ima motore od 600 kW, baterija radi na naponu od 400 V. za tu snagu potrebno je 1500 A što uz pojedinačni niz koji daje 30A znači da trebaju 50 serija po 100 članaka, 5000 komada. Otprilike pola. Međutim, zašto misliš da bi to radili? Porsche je pao s neba i odjednom ima dvostruko bolje baterije ili obrnuto, Tesla ne zna s baterijama? Problem na koji su ljudi ukazivali je da taj automobil nije dizajniran za kontinuirano korištenje pune snage, čitaj pregrijava se. Ne vidim kako bi upola manja baterija riješila taj problem.

GranDaddo pet 20.9.2019 12:46

Update - Tesla neće rušiti rekord ovaj tjedan. Vraćaju se u US na dodatne preinake. 

I kak nećeš mrziti Tesla fan boyeve. Ne samo da nisu niš napravili, niš službeno objaviti, ali svi uzimaju zdravo za gotovo da je sve "done deal". Tesla nezna ni kaj će Plaid verzija imati, ali svi se drže da će biti na tržištu iduće godine (Oct/Nov) i da ruši AMG GTR Pro na Ringu. Pas glavu i svijetu kad više za niš ne trebaš dokaz. Samo tweet i to je to.

BlueMax pet 20.9.2019 16:11
Feudalac kaže...
BlueMax kaže...

 S ima motore od 600 kW, baterija radi na naponu od 400 V. za tu snagu potrebno je 1500 A što uz pojedinačni niz koji daje 30A znači da trebaju 50 serija po 100 članaka, 5000 komada. Otprilike pola. Međutim, zašto misliš da bi to radili? Porsche je pao s neba i odjednom ima dvostruko bolje baterije ili obrnuto, Tesla ne zna s baterijama? Problem na koji su ljudi ukazivali je da taj automobil nije dizajniran za kontinuirano korištenje pune snage, čitaj pregrijava se. Ne vidim kako bi upola manja baterija riješila taj problem.

 Stoti put, Porsche je projektiran za svakodnevnu vožnju a OVAJ TESLA za obaranje rekorda na trkačoj stazi. To su dvije potpuno različite zadaće i u pogledu podvozja, guma, amortizera, aerodinamike, pogona... i u konačnici baterija.

Nećeš istu vrstu i isti kapacitet baterija staviti u auto s kojim se želiš hvaliti dosegom i u onaj s kojim želiš što brže odvoziti 20km. Ne znam iz kojeg dijela mog posta si pročitao da Porsche ima dvostruko bolje baterije ili da Tesla ne zna s baterijama?

Taycan je postavio rekord Ringa u jednoj kategoriji. Musk na to kaže vidimo se na Ringu kroz par dana i onda dođe s autom iz totalno druge kategorije. Ko da na maraton dođeš s biciklom. Ako se želi natjecati s Porscheom u kategoriji "non production cars" eto mu vrijeme 5:19:55 pa nek izvoli.