Drapet pon 22.7.2019 15:26
Posmatrač kaže...
IvanBrekalo kaže...

Phaseone ima objektive i za 150mp, za Sony neznam.

 Najostriji sto sam ja vidio daje 42 mpx..... Tako da tih 60 mpx  je za sada potpuno beskorisno jer ih nikad vijeti neces....

 Dobro si napisao ..... "što sam ja vidio" ......

 

Svi se uhvatili tih 60mp, a imaju ih redovno (i više) aparati srednjeg formata, imaju sada i fotoaparati i FF format senzora, pa ček i neki navodno mobiteli kao Huawei 30 Mate pro (neprovjerena informacija)....... Slikajte sa sva tri uređaja paralelno, isti kadar u istim svjetlosnim uvijetima bez naknadne obrade, i izlazni rezultat neće biti ni izdaleka isti - to treba biti jasno. Čak i da svaku sliku obradite - razlika će biti očita.

 

Isto tako, snimite jednim aparatom isti kadar, sa istim postavkama, samo mijenjajte Mpixele na senzoru ..... pa snimite sa 8Mp, 16Mp 32Mp 61Mp ....... i sve ih nakon toga svedite (resize) na recimo rezoluciju 1920x1080 pa pogledajte razliku..... nije isto.

 

Međutim sve to pada u vodu, ako imate sugovornika koji fotografiju u 99% slučajeva gleda na formatu ekrana mobitela na par x par cm ..... kraj priče. 

 

Slična je stvar i sa TV-om.

Kad se spomene 4K ..... kome to treba kad nitko kod nas ne emitira u toj rezoluciji, a pogotovo novi 8K trelevizori.

Isti ti neka se prisjete (ako imaju malo više godina) da je na TV-u dijagonale 50 - 70 cm (20" do 28") slika bila relativno dobra, a ona na malim ekranima  od 15 cm super oštra. Ista fizika se i danas može primjeniti - i mora. Full HD  rezolucija ja na TV-ima bila dobra do veličine 37", nakon toga trebate imati 4K rezoluciju sve do ekrana veličine 65". Preko toga 75" 85" i više koje sam viđao po trgovinama trebaju imati 8K rezoluciju, da bi slika ostala na istom nivou kvalitete. Vidio sam SD signal HTV-a na 85" ekranu ........ katastrofa. To nikakav upscaling ne može popraviti.

 

A i u glazbi je slična situacija. Postoji slušanje na sistemima, nekakav izvor zvuka (MP3 player, strimanje zvuka s interneta i slično) + pojačalo i zvučnici, ili zvuk iz soundbara ispod TV-a ili iz samog TV-a i slično - kao jedna kategorij. Zatim druga kategorija zvuka iz sistema sastavljenih od CD playera, pojačala, zvučnika u koje je recimo uloženo do 5.000 Eura i onda sve preko toga (kada i zvuk i novci nemaju limita) i kada se slušanje jako približava glazbi "uživo" koja je vrhunac doživljaja. Sada bi nekako trebalo objasniti tehničku dimenziju i zvukovni doživljaj osoboma koje slušaju glazbu na mobitelu strimanu s Youtube-a i to im je dovoljno da kada čuju omiljenu glazbu - bace u trans. Nemoguća misija.

 

 

 

Drapet pon 22.7.2019 15:36

Za one koji su komentirali Mp i koja to optika može ....

 

FUJI kompletna optika serije GFX  (mislim da sada imaju već desetak objektiva) je napravljena za senzore do 100 Mp.

 

Ima ih još .... kao što je netko spomenuo optiku za PhaseOne, Hasselblad optika, optika ZEISS koji ju pravi za poznate brendove ..... itd  

IvanBrekalo pon 22.7.2019 22:04
Posmatrač kaže...
I kakve to veze ima sa ff aparatima?
Sve redom medium size format i cijena da padnes na dupe....
Koliko takvih objektiva imaš za ff?

saznat cemo kad netko izmjeri, znaci cekas kao i svi, fotic je "tek izasao", koga briga za cijenu u tom rangu, nebudu sigurno prvo radili objektiv pa onda tijelo, valjda je obrnuto.

Santana uto 23.7.2019 00:52

Za vece senzore lakse je napravit optiku koja iskoristava tih 100 ili vise Mpix i ti objektivi manje pate od CA i drugih anomalija zbog manjeg uvecanja.

Zato recimo objektivi za veliki format su relativno jednostavni, a ostri su i ne pate od CA i drugih gluposti.

Ti 8x10 filmovi se daju skenirat i preko tih 150moix i jos uvijek daju dovoljno detalja.

 

Kaj se tice 60mpix na sony-u sigurno ima objektiva koji to mogu iskoristit. Recimo nova sigma 40mm 1.4 art, 85mm, 135....

Sony 85mm GM, 24mm GM...itd.

 

Meni je zanimljivije to kakav ce bit DR

Visak uto 23.7.2019 09:16
Santana kaže...

 

Meni je zanimljivije to kakav ce bit DR

 Bit će sigurno lošiji nego što bi bio na istom takvom senzoru s 30 MP. I to je upravo razlog zašto onaj tko ne treba 60 MP (a rijetko tko treba) ne bi trebao uzimati ovakav aparat.

Santana uto 23.7.2019 10:30
Visak kaže...
Santana kaže...

 

Meni je zanimljivije to kakav ce bit DR

 Bit će sigurno lošiji nego što bi bio na istom takvom senzoru s 30 MP. I to je upravo razlog zašto onaj tko ne treba 60 MP (a rijetko tko treba) ne bi trebao uzimati ovakav aparat.

 Sony tvrdi da ce bit bolji

 

Isto tvrdi da je to prvi novi senzor u njihovom fotoaparatu nakon 2015. godine.

 

Sigurno je slican onome sa GFX100 koji ima bolji DR nego GFX 50S (jer se senzor potpuno nov)

 

Kome treba mene nije briga jer meni ne treba, no zanimljivo mi je pratit. Kome treba GFX 100 je isto realno pitanje, a Fuji ne stigne ih proizvodit kolko se prodaju

Imam svog Fuji-a i ne pada mi na pamet ic na FF ili pak Sony

Visak uto 23.7.2019 11:01
Santana kaže...
Visak kaže...

 Bit će sigurno lošiji nego što bi bio na istom takvom senzoru s 30 MP. I to je upravo razlog zašto onaj tko ne treba 60 MP (a rijetko tko treba) ne bi trebao uzimati ovakav aparat.

 Sony tvrdi da ce bit bolji

 

Isto tvrdi da je to prvi novi senzor u njihovom fotoaparatu nakon 2015. godine.

 

Sigurno je slican onome sa GFX100 koji ima bolji DR nego GFX 50S (jer se senzor potpuno nov)

 Zato sam napisao ono boldano. Da, nova tehnologija je obično bolja od stare, ali 30 MP senzor u istoj toj novoj tehnologiji bi sigurno (fizika) imao veći DR od 60 MP senzora, a DR je većini potrebniji, s time da za razliku od rezolucije, nismo došli ni blizu točke da ga imamo dovoljno. Velika rezolucija sama po sebi nije loša, ali ona uvijek sa sobom nosi i negativne efekte. 

 

Prije desetak godina su svi pljuvali po megapikselnom ratu i tvrdili kako nam ns treba veća rezolucija od 5 (Maštruko) ili 10 MP, s čime se nisam slagao, ali danas imamo udobnih 20, 30 ili 40 MP i za dalje od toga je većini teško opravdati cijenu koju treba platiti, bilo financijsku ili performansnu (DR, veličina datoteke, brzina okidanja).

mbaksa uto 23.7.2019 16:13
Visak kaže...
Santana kaže...
Visak kaže...

 Bit će sigurno lošiji nego što bi bio na istom takvom senzoru s 30 MP. I to je upravo razlog zašto onaj tko ne treba 60 MP (a rijetko tko treba) ne bi trebao uzimati ovakav aparat.

 Sony tvrdi da ce bit bolji

 Zato sam napisao ono boldano. Da, nova tehnologija je obično bolja od stare, ali 30 MP senzor u istoj toj novoj tehnologiji bi sigurno (fizika) imao veći DR od 60 MP senzora, a DR je većini potrebniji, s time da za razliku od rezolucije, nismo došli ni blizu točke da ga imamo dovoljno.

Challengao bih ovaj stav. Znam da je to kao narodna mudrost, ali praksa govori da je veličina senzora ono što određuje dinamički raspon, a ne nužno gustoća piksela. I sad si idem razmišljat... Hm... Veći piksel - može uhvatiti više fotona prije nego li je zasićen. Manji piksel može uhvatiti manje, znači inherentno će prije biti zasićen (pa bi to za sobom povlačilo manji dinamički raspon). No, hoće li? Manji piksel ima manji kapacitet za fotone, tj. elektrone pa bi stoga nužno trebao biti sposoban za manji dinamički raspon. No manji piksel ima manju površinu pa ni ne mora imati tako velik kapacitet kao veliki piksel!

 

E sad, kad tako pogledaš stvari, onda zapravo nema opravdanja od manjeg piksela (na BSI senzorima) očekivati manji dinamički raspon. Imalo je možda prije, s običnim senzorima (kod kojih su kod manjeg piksela relativno veći dio površine piksela senzora blokirali vodiči i tranzistori), no ovo je BSI senzor.

 

Visak kaže...
Prije desetak godina su svi pljuvali po megapikselnom ratu i tvrdili kako nam ns treba veća rezolucija od 5 (Maštruko) ili 10 MP, s čime se nisam slagao, ali danas imamo udobnih 20, 30 ili 40 MP i za dalje od toga je većini teško opravdati cijenu koju treba platiti, bilo financijsku ili performansnu (DR, veličina datoteke, brzina okidanja).

24 megapiksela je vjerojatno nekakav optimum, dovoljno detetaljno za većinu primjena, a ne opterećuje pretjerano računalo. Današnji APS-C-i su obično na toj rezoluciji, a i mnogi FF-ovi ne idu iznad.

 

Više piksela nije inherentno loše samo po sebi, jer se njima može ostvariti bolja boja uz, naravno, detaljnost. Gdje je granica - ovisi o željama i potrebama konkretnog fotografa, odnosno projekta.

Visak uto 23.7.2019 17:29

Ako mali piksel ima gornju granicu 100 fotona, a veliki 200, a donja je oboma 1 foton, jasno je da postoji razlika u DR.
Koje bi objašnjenje bilo za razliku u veličini senzora?

Naravno da je zgodno imati opciju veće rezolucije, ali nije zgodna penalizacija koja uz nju ide.

Nego kako su uspjeli dobiti RAW od 128 MB sa senzora od 61 MP? Logika kaže da bi trebao biti 122 MB (dva bajta po pikselu).

Santana uto 23.7.2019 17:47

Ne znam praksa govori drugacije

Nikon D800 ima jednak DR kao i Sony a7S kod ISO 100 dok d800 imas ISO 64 opciju kod koje ima jos veci DR
Jedan ima 36 mpix dok drugi samo 12, a ovaj sa 36 je cak i stariji.

Uzmi u obzir da ces sa 36 mpix dobit puno vise detalja

mbaksa uto 23.7.2019 18:28
Visak kaže...
Ako mali senzor ima gornju granicu 100 fotona, a veliki 200, a donja je oboma 1 foton, jasno je da postoji razlika u DR.
Koje bi objašnjenje bilo za razliku u veličini senzora? 

Sam si je dao u rečenici iznad!

 

A ako si umjesto "mali senzor" htio napisati "mali piksel" - recimo da mali piksel ima gornju granicu od 100 fotona, a veliki 200. No, jedan mali piksel je površine 1/2 velikog piksela pa treba uspoređivati dva mala piksela s jednim velikim, a dva mala piksela imaju granicu 2x100=200 fotona, isto kao i jedan veliki.

 

Visak kaže...
Nego kako su uspjeli dobiti RAW od 128 MB sa senzora od 61 MP? Logika kaže da bi trebao biti 122 MB (dva bajta po pikselu).

6 MB JPEG zapakiran u RAW fajl? Nagađam...

Posmatrač uto 23.7.2019 20:06
mbaksa kaže...
...
Visak kaže...
Nego kako su uspjeli dobiti RAW od 128 MB sa senzora od 61 MP? Logika kaže da bi trebao biti 122 MB (dva bajta po pikselu).

6 MB JPEG zapakiran u RAW fajl? Nagađam...

 EXIF info takodje, mozda GPS lokacija kod nekih aparata i sl.... Svasta se moze ugurati u RAW ;)

mbaksa uto 23.7.2019 20:57
Posmatrač kaže...
mbaksa kaže...
Visak kaže...
Nego kako su uspjeli dobiti RAW od 128 MB sa senzora od 61 MP? Logika kaže da bi trebao biti 122 MB (dva bajta po pikselu).

6 MB JPEG zapakiran u RAW fajl? Nagađam...

 EXIF info takodje, mozda GPS lokacija kod nekih aparata i sl.... Svasta se moze ugurati u RAW ;)

Može, mada ti podaci u pravilu ne zauzimaju ni približno 6 MB. Vidim sad na ovoj stranici - kaže da se u RAW-ovima za A7R II nalaze dva JPEG-a - jedan rezolucije 160x120 piksela (thumbnail), a drugi rezolucije 1616x1080 piksela, koji je preview slike. A7R IV možda ima tri JPEG-a ili ima ovaj drugi JPEG značajno više rezolucije/kvalitete.

Visak uto 23.7.2019 21:58
mbaksa kaže...
Visak kaže...
Ako mali senzor ima gornju granicu 100 fotona, a veliki 200, a donja je oboma 1 foton, jasno je da postoji razlika u DR.
Koje bi objašnjenje bilo za razliku u veličini senzora? 

Sam si je dao u rečenici iznad!

 

A ako si umjesto "mali senzor" htio napisati "mali piksel" - recimo da mali piksel ima gornju granicu od 100 fotona, a veliki 200. No, jedan mali piksel je površine 1/2 velikog piksela pa treba uspoređivati dva mala piksela s jednim velikim, a dva mala piksela imaju granicu 2x100=200 fotona, isto kao i jedan veliki.

 

 Da, mislio sam piksel.

Dinamički raspon je razlika najvećeg i najmanjeg signala po pojedinom pikselu. Ako zaokružimo, ovaj sa 100 fotona ima DR 7, a onaj sa 200 ima 8. Tvojom logikom dva od 100 imaju isto 8, znači 4 imaju 9, a 1024 bi imalo DR 17 stopova. Sad računaj za milijun. DR se ne zbraja, koliko ima jedan piksel, toliko ima cijeli senzor.

Posmatrač uto 23.7.2019 22:59
mbaksa kaže...
Posmatrač kaže...
mbaksa kaže...
...

6 MB JPEG zapakiran u RAW fajl? Nagađam...

 EXIF info takodje, mozda GPS lokacija kod nekih aparata i sl.... Svasta se moze ugurati u RAW ;)

Može, mada ti podaci u pravilu ne zauzimaju ni približno 6 MB. Vidim sad na ovoj stranici - kaže da se u RAW-ovima za A7R II nalaze dva JPEG-a - jedan rezolucije 160x120 piksela (thumbnail), a drugi rezolucije 1616x1080 piksela, koji je preview slike. A7R IV možda ima tri JPEG-a ili ima ovaj drugi JPEG značajno više rezolucije/kvalitete.

 Znam. Samo sam dodao sta se jos moze nalaziti u RAW datoteci.....

Santana uto 23.7.2019 23:41
Visak kaže...
mbaksa kaže...
Visak kaže...
Ako mali senzor ima gornju granicu 100 fotona, a veliki 200, a donja je oboma 1 foton, jasno je da postoji razlika u DR.
Koje bi objašnjenje bilo za razliku u veličini senzora? 

Sam si je dao u rečenici iznad!

 

A ako si umjesto "mali senzor" htio napisati "mali piksel" - recimo da mali piksel ima gornju granicu od 100 fotona, a veliki 200. No, jedan mali piksel je površine 1/2 velikog piksela pa treba uspoređivati dva mala piksela s jednim velikim, a dva mala piksela imaju granicu 2x100=200 fotona, isto kao i jedan veliki.

 

 Da, mislio sam piksel.

Dinamički raspon je razlika najvećeg i najmanjeg signala po pojedinom pikselu. Ako zaokružimo, ovaj sa 100 fotona ima DR 7, a onaj sa 200 ima 8. Tvojom logikom dva od 100 imaju isto 8, znači 4 imaju 9, a 1024 bi imalo DR 17 stopova. Sad računaj za milijun. DR se ne zbraja, koliko ima jedan piksel, toliko ima cijeli senzor.

 Gdje u praksi je slucaj da velicina piksela utjece na DR ?

 

"Stari" 43mpix senzor nema nista manji DR od onoga od 24mpix  nit od onoga od 12mpix kao sto ovaj od 60mpix nema nista manji DR od tog 43mpix senzora.

 

Bez nekih konkretnih dokaza to je mlacenje prazne slame  i ne vidim cemu dalje raspravljat o tome.

Po tebi A7s bi trebo bit kralj DR, a jasno je da to nije slucaj nego je to rezervirano za 36mpix, 45mpix i sad ovog 60mpix senzor

 

Jedino za kaj sam vidio da se a7s koristio osim videa je astrofotografija, a to je drugi par cipela

 

mbaksa sri 24.7.2019 02:12
Visak kaže...
Dinamički raspon je razlika najvećeg i najmanjeg signala po pojedinom pikselu. Ako zaokružimo, ovaj sa 100 fotona ima DR 7, a onaj sa 200 ima 8. Tvojom logikom dva od 100 imaju isto 8, znači 4 imaju 9, a 1024 bi imalo DR 17 stopova. Sad računaj za milijun. DR se ne zbraja, koliko ima jedan piksel, toliko ima cijeli senzor.

Mislio sam ti pisati, ali bojim se da se opet možda ne bismo razumjeli pa sam izradio ilustraciju koju mislim da ne bi trebalo pojašnjavati. Ali dobro... Veliki piksel može primiti 10 fotona, upola manji 5. Sad, mogao sam malo drugačije porazmještati te fotone, al nema veze - vidiš da je dinamički raspon vrlo sličan (marginalno je manji kod manjih piksela - ovisno o tome kako su fotoni razmješteni). Znači, nije da veći senzor, ovaj koji guta 10 fotona, ima za 1 EV veći dinamički raspon od ovog koji guta 5 fotona, jer po jedinici površine senzora gutaju skoro pa isti broj fotona - dinamički raspon je skoro pa isti.

 

I kad smo već kod toga, tehnički gledano dinamički raspon prvo određuje stvarni otvor blende, a tek potom tehnologija senzora. Evo recimo uzmeš primjer Sony A6500 i Nikon D850. Koliko vidim, najzgodnije je uzeti dinamički raspon pri ovim vrijednostima jer je tu dinamički raspon jednak:

 

Sony: ISO 276, EV 12,57

Nikon: ISO 563, EV 12,59

 

Nikon ima dvostruko veći senzor, što znači da je vrijednost na Sonyju od ISO 276 ekvivalentna ISO 552 na Nikonu (što je minimalna razlika u odnosu na ISO 563). To znači da ti senzori u pogledu tehnologije imaju isti dinamički raspon po jedinici površine (mogu prikupiti isti broj fotona po jedinici površine), samo što je Nikonov senzor dvostruko veći pa imaju isti dinamički raspon kad Nikon ima za 1 EV veći ISO.