jozef uto 25.6.2019 09:24
Aldo kaže...

ili ja ne znam citati graf ili nesto ne stima za 2018. godinu... jer po ovome dobili su od drzave minimalno 52 milijuna... https://www.google.com/amp/s/www.vecernji.hr/amp/vijesti/potpore-i-olaksice-rastu-cak-do-40-milijuna-eura-1219115

 čekaj, ti si iznenađen što Rimac laže?!

P.S. možda olakšice ne računaju kao "dobili od države", no kad uzmeš te brojke u obzir onda je tek stanje jako "čudno". Zanimljivo bi bilo vidjeti temeljem čega su oni uplatili državi navodnih 3,5 milijuna eura. Nema logike da su uplatili i jednu kunu u proračun.

LudaRajcica uto 25.6.2019 10:38
jozef kaže...
Aldo kaže...

ili ja ne znam citati graf ili nesto ne stima za 2018. godinu... jer po ovome dobili su od drzave minimalno 52 milijuna... https://www.google.com/amp/s/www.vecernji.hr/amp/vijesti/potpore-i-olaksice-rastu-cak-do-40-milijuna-eura-1219115

 čekaj, ti si iznenađen što Rimac laže?!

P.S. možda olakšice ne računaju kao "dobili od države", no kad uzmeš te brojke u obzir onda je tek stanje jako "čudno". Zanimljivo bi bilo vidjeti temeljem čega su oni uplatili državi navodnih 3,5 milijuna eura. Nema logike da su uplatili i jednu kunu u proračun.

 Placaju li porez? Imaju li zaposlene? Koliko zaposlenih imaju?

 

 

Racunaj:

500 radnika * prosijecno 5k kn po zaposleniku mjesecno u proracun pa pomnozi sve to sa 12 mjeseci za godinu i na kraju jos podjeli sa 7 i to je to otprilike.

Nemon uto 25.6.2019 10:56
Spiridon kaže...

Ono, kupiš paštetu i ostali špeceraj, platiš porez a vlasti s tim novcem, pored ostalog, financiraju i nekog seronju koji se busa u prsa kak je napredan...

Nabijem ih na kikija u kompletu...

 Stvari tako ne funkcioniraju in real life. I Njemacka pomaze BMW + AUDI + bilo koga na razlicite nacine. Drzavi bi trebalo biti bitno da na kraju godine, ako potrosi 100 kuna, na tih 100 kuna dobije 110 kuna natrag (znaci drzava je zaradila 10 kuna). Subvencije su svakako lose ako ih guras kao u nasa brodogradilista i od toga svi gradjani puse, ali ovo sto se radi sa Rimcom je pozitivno i dobro!

Isti primjer je ako recimo drzava potrosi $50 miliona eura (bezveze broj iz glave) i plati avio kompanijama da karte za Hrvatsku budu jako niske (recimo bezveze 50 eura bilo gdje iz EU). Na taj nacin, velika vecina ljudi koja inace ne bi dosla, ce doci kod nas na ljetovanje (ili mozes isto raditi po zimi ili neka druga strategija) i tih vise desetak tisuca turista potrosi $300 miliona eura, pa se to svima isplati. Svi zarade, i hoteli, i restorani, kiosci (netko dodje kupi vodu) ili Ante koji prodaje lubenice na vrhu ulice.

Naravno da bi bilo idealno kada drzava ne bi nikada morala nista trositi na takve stvari, ali nazalost, sve drzave to rade, i sve se na ovaj ili onaj nacin potpomaze.

jozef uto 25.6.2019 11:07
LudaRajcica kaže...
jozef kaže...
Aldo kaže...

ili ja ne znam citati graf ili nesto ne stima za 2018. godinu... jer po ovome dobili su od drzave minimalno 52 milijuna... https://www.google.com/amp/s/www.vecernji.hr/amp/vijesti/potpore-i-olaksice-rastu-cak-do-40-milijuna-eura-1219115

 čekaj, ti si iznenađen što Rimac laže?!

P.S. možda olakšice ne računaju kao "dobili od države", no kad uzmeš te brojke u obzir onda je tek stanje jako "čudno". Zanimljivo bi bilo vidjeti temeljem čega su oni uplatili državi navodnih 3,5 milijuna eura. Nema logike da su uplatili i jednu kunu u proračun.

 Placaju li porez? Imaju li zaposlene? Koliko zaposlenih imaju?

 

 

Racunaj:

500 radnika * prosijecno 5k kn po zaposleniku mjesecno u proracun pa pomnozi sve to sa 12 mjeseci za godinu i na kraju jos podjeli sa 7 i to je to otprilike.

NHF, ali mogao sam si mislit da će to ići u ovom smjeru. :-)

 To je onda tek još već LAŽ. Obveznik poreza na dohodak je primatelj dohotka tj. zaposlenik, druga stvar je što se porez na dohodak izravno uplaćuje, ali se uplaćuje u ime primatelja dohotka, a ne u ime Rimac Automobili doo. Rimac ima trošak za plaće, na trošak se ne plaća porez (naprotiv, smanjuje se porezna osnovica). Tako su onda mogli uračunati i porez na potrošnju koju ostvare njihovi zaposlenici kad odu u kafić vikendom... To nema veze s mozgom.

Prij3svih uto 25.6.2019 11:16

Za razliku od Njemačke, Bmwa ili Audia. Naša država još uvijek daje više nego što dobiva u konkretnom slučaju. Barem po financijskom izvještaju koji su predali. Čak ni pdv država ne ubire jer se sve više manje bazira na uvozu i izvozu.

mystik uto 25.6.2019 11:54

Kak sad imao 163 zaposlena u 2017., ak u članku kojeg je sam autor linkao u kojem su prenijeli rezultate za godinu ranije, stoji da su završili sa 232 stalno zaposlena te da su već u prvih 6 mjeseci prošle godine zaposlili novih 160 ljudi.

No, godinu 2016. su završili sa 164 zaposlena prema tom istom članku. 

Ok pretpostavljam da je u pitanju pogreška kod tipkanja 163/164, jer ako nije onda imamo problem, a isto ću pretpostaviti i za zamjenu godine.

Problem je također što svake godine u prvih 6 mjeseci zaposli novih 160 ljudi, al ti isti nikako da dočekaju kraj godine.

Još je problematičnija stvar smanjenje rashoda, u firmi koja povećava broj zaposlenih i kreće u proizvodnju masovnih 150 komada svojih vozila, i po još 100tinjak komada raznih komponenti za Porsche, Seat, Aston, Koenigsegg(svakog naravno), naspram mizernih 8 komada koje su dosad proizveli(8 naspram 150+koješta sastrane je jaaako mala brojkica).

LudaRajcica uto 25.6.2019 12:54
jozef kaže...
NHF, ali mogao sam si mislit da će to ići u ovom smjeru. :-)


 To je onda tek još već LAŽ. Obveznik poreza na dohodak je primatelj dohotka tj. zaposlenik, druga stvar je što se porez na dohodak izravno uplaćuje, ali se uplaćuje u ime primatelja dohotka, a ne u ime Rimac Automobili doo. Rimac ima trošak za plaće, na trošak se ne plaća porez (naprotiv, smanjuje se porezna osnovica). Tako su onda mogli uračunati i porez na potrošnju koju ostvare njihovi zaposlenici kad odu u kafić vikendom... To nema veze s mozgom.

 Svejedno kojim putem i tko, ovo je realna ekonomija, proizvodi se ocito izvoze i placaju place i zaposleno je 500tinjak ljudi.

Da nema ove tvrtke bilo bi 500 manje zaposlenih i ne bi se taj novac sljevao u proracun... tako da bis tu trebao revidirati svoje stavove...

 

Nemam nista od Rimca, mislim ne znam ga, nisam kod njega radio niti nista i citao sam dosta kritika i negativnih komentara o uvijetima rada/placa. I vjerujem da je veliki dio izrecenih kritika istinit. Ali ovakve industrije mi do sada nismo imali, razvija se, jos je to startup, neostvarena tvrtka, sa velikim ambicijama ali i uvijetima(sada) da uspije...

 

Cesto sam puta bio kritican, cesto puta provokativno afirmativan... volim flejmati ali iskreno, ovo je, koliko se god ljudima svidjelo, sada ozbiljna prica...

 

Pred koje desetljece postojala je sansa o investiranju autoindustrije u RH, mi smo ih odbili, odnosno, nasa je tadasnja politika odlucila da je bolje imati nezaposlene ljude nego odraditi nekakav deal i privuci kapital... Koliko tisuca zaposlenih bi to bilo? Danas se ta prica ponovo otvara, upravo zbog Rimca, sigurno ne politike...

 

i zapamti, bolje 100 zaposlenih za prosjecnu placu u "fensy" startupu, nego 100 ljudi na burzi ili Njemackoj...

PzKpfw uto 25.6.2019 13:58

 

 

Rimac ostvaruje progres, oš-neš. Prepoznat od velikih igrača svoje industrije.

Kaj se tiče plaća, hm, pa prije nego kaj prihvatiš posao, znaš kolika će ti biti, te je na tebi dal' ćeš istu uzeti ili ne. Međutim, ako u startu i ideš na manju plaću iz bilo kojeg razloga, moraš znati zašto to prihvaćaš.

Dal' ćeš na tržištu rada više vrijediti nakon tri godine ili ne? Dal' će kompanija za koju radiš iamti progres, te će ti moći i dati više para? Dal ti je novi posao bliže mado, itd. 

 

Kaj se tiče RA, čuo sam njihove su sada plaće konukretne na tržištu(-developanje).

Horatio_Hornblower uto 25.6.2019 14:03

Bolje ipak u njrmackoj jer koja je buducnost radit u firmi za koju ne znas kad ce propasti a ako propadne di ces se onda zaposlit?

Uzmi u jednadžbu da imas obitelj auto kredit neki pa sad hvala ne hvala... 

A inace rimac je malo po malo oprao lovu jer ovo je sve poligon za izvuc cistu lovu i na tome mu skidam kapu jer nije mi jasno kako iz garaze mozes nesto raditi bez zarade 10 godina sa ogromnim novcima ubacene u resurse inace te firme ili slicne odu prije ili kasnije u stecaj... Bez obzira na investitore jer ko ce pri zdravoj pameti dat lovu u projekt koji gomila gubitke?  

Prij3svih uto 25.6.2019 15:14

Realno ....pre pakiranje kineskih baterija u kuciste made by Rimac. Odlično odrađen PR oko auta koji mu je donesao brand name. Porsche, Aston, Koenigsegg kupci tako zive u uvjerenju da su njihovi ljubimci opremljeni baterijom najbrzeg el.auta na svijetu,a ne nekom China made . Ambicije oko 2000 ljudi,,hmm da bi dobio taj broj ljudi u proizvodnji mora ti kroz pogon proći najmanje 5000...Cijeli Zg bazen nema toliko ljudi proizvodne branše,uz podatak da je prosječna neto plaća 4600 kn ,,neće ih naći nikada.Srbija je puna takvih auto industrijskih firmi low cost poslova, a sve mi se čini da i AR ide prema tome. Osim toga zanimljivo je to da više nema čovjeka koji je uz njega od zelenog Bmw-a . Vrijeme će pokazati, ali tu je puno priče, a rada u zbilji jako malo za sada. Financijsko izvješće to pokazuje već nekoliko godina. Za sada sve minuse je pokrila država. Dali na priču ili lijepe oči,,,vidjeti ćemo.. strahovito me podsjeća na razvoj Agrokora.

NeroX uto 25.6.2019 18:07

Da kukajte i prokljinjajte Rimca, a sve farme krava i njihove sinove koji vozaju BMW-ove i Mercedese od milliun kuna dok od poticaja i moje place prave farme i kupuju traktore. A sta s radnicima koje krave gaze i lome rebra za minimalac. A jos sto trpe ostali stanovnici sela kad te "gazde" naprave farmu u centru i usmrde sve u krugu 5 kilometara. Rimac ima tehnologiju koja je viđena u C1 i još je bolja u C2, budučnost, a farme krava ce izumrijet za 10 godina. Kazu da farme propadaju.. Mos mislit, u mom selu od 1100 ljudi 6 farmi i svi vozaju mecke, sinovi bmw od pola miliuna i kupaju se u budvi. Naravno da imaju te novce kad im sav razvoj plati država poticajima, a zaradu u đep.

 

Antiseptik uto 25.6.2019 18:10

Rimac je, kao uostalom i cijeli kapitalizam, najobičniji balon: napuše se pa negdje popusti pa se zakrpa i još malo napuše pa opet negdje popusti pa se opet zakrpa, ovaj puta nešto većom flekom, pa opet popusti pa se zakrpa, napuše i opet popusti. Pa umalo pukne, ali ga taman spase jadničci koji misle kako će i oni jednoga dana biti kapitalisti (a hoće kua). Pa opet popusti. Jednoga će dana tako gadno puknuti (već viđeno preko nekoliko puta) da će isti jadničci morati (opet) u rovove. I neka. Zaslužili su.

jozef sri 26.6.2019 08:57
Jakovp kaže...

 Ne znam po čemu je dobar, hrpa laži i krivih zaključaka, ali dobro, samo vi uživajte

Dokument je "navijački" i previše se usmjerava prema njegovom ocu, odavno prožvakana tema. No možeš li nečime potkrijepiti svoju tvrdnju da sadrži laži ili obrazložiti na koji način su zaključci krivi? Pustimo sad njegovog oca, orijentirajmo se na automobile. Dakle, što je konkretno laž i gdje je donesen krivi zaključak, na koji način?

buraas sri 26.6.2019 11:14

Ne znam otkud uopće početi, od toga da nitko ovdje ne razumije na koji način državne potpore i subvencije funkcioniraju, priznavanja istih u poslovnim knjigama i računovodstvu pa do toga tko i kako uplaćuje novac u državni proračun. Najbolje od svega je onda što se još pozivamo na članke iz Indexa koji ima razinu novinarstva jednaku ili manju od prosječnih šaljivdžija na facebooku.

 

Glavno da se sere po nekome i nečemu jer to je super. Zato svi i kukaju u ovoj državi jer se orijentiraju po onome što čuju i vide, a zapravo je svima odlično kada mogu pisati po Bug forumu u pola radnog vremena.

 

Za kraj samo ovo: RIMAC NE PROIZVODI AUTOMOBILE NEGO PRODAJE TEHNOLOŠKA RJEŠENJA, A NJEGOVI AUTOMOBILI SLUŽE KAO SHOWCASE ZA TA RJEŠENJA! Komentari da je prodao 1 auto samo govore o upućenosti istih u poslovanje Rimca. Pa otkud mu onda €70m prihoda? Onaj tko na ovo odgovori "dobio je od države" upućujem ga na osnove računovodstva.

Anđeo bez falinge sri 26.6.2019 11:17
mystik kaže...

Kak sad imao 163 zaposlena u 2017., ak u članku kojeg je sam autor linkao u kojem su prenijeli rezultate za godinu ranije, stoji da su završili sa 232 stalno zaposlena te da su već u prvih 6 mjeseci prošle godine zaposlili novih 160 ljudi.

No, godinu 2016. su završili sa 164 zaposlena prema tom istom članku. 

Ok pretpostavljam da je u pitanju pogreška kod tipkanja 163/164, jer ako nije onda imamo problem, a isto ću pretpostaviti i za zamjenu godine.

Problem je također što svake godine u prvih 6 mjeseci zaposli novih 160 ljudi, al ti isti nikako da dočekaju kraj godine.

Još je problematičnija stvar smanjenje rashoda, u firmi koja povećava broj zaposlenih i kreće u proizvodnju masovnih 150 komada svojih vozila, i po još 100tinjak komada raznih komponenti za Porsche, Seat, Aston, Koenigsegg(svakog naravno), naspram mizernih 8 komada koje su dosad proizveli(8 naspram 150+koješta sastrane je jaaako mala brojkica).

 nisam sve analizirao no Rimac ima mogućnost zaposliti ljude na 12 mj te koristiti Potpore za zapošljavanje.

 

Ovisno o stupnju kvalifikacije, mjerom se snosi do 50 posto godišnjeg troška bruto II plaće radnika ili 75 posto za osobe s invaliditetom, a može se koristiti 12 mjeseci.
Ova potpora može se dodijeliti poslodavcima samo ako će zapošljavanje uz potporu dovesti do povećanja broja zaposlenih u odnosu na posljednjih 12 mjeseci, a broj osoba za koje poslodavac može dobiti uz ovu potporu ne smije iznositi više od 50 posto prosječnog broja zaposlenih c/p

 

dakle, nakon 12 mjeseci ponovi postupak, omogućio je ljudima da rade, a on se riješio većih troškova poreza, te doprinosa za mir. i zdravstveno osiguranje...